BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3 PRIJS HARELBEKE

    E3Prijs Harelbeke

    Na een rustige zaterdag waar we jammerlijk de club niet konden of mochten vervoegen ging het deze zondag richting Harelbeke voor onze 1st klassieker van het seizoen en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton al was het soms bijten om het tempo te volgen langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Met de zeelstraat begon het zware werk deze 2.5 km lange bult die op papier geen bult is maar voor ons toch een stevige kuitenbijter is en blijft

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en mijn echtgenote werd deze klus snel geklaard

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weten we nog steeds niet want deze heuvel is al meermaals beklommen

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk was en hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Eens deze beklommen begon de tocht naar de bevoorrading en terug was het werken geblazen

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om terug de hartslag en de ademhaling naar een deftig ritme te laten zakken Het tweede deel ging nu richting Kluisbergen en met de wind tegen ook al geen rustig stukje voor we aan klim van de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen: deze niet zo zware heuvel is een pareltje om te fietsen

    De afdaling is nog leuker hier en konden we ons nog eens laten gaan voor we richting laatste heuvel reden

    Samen met nog een paar wielertoeristen werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag maar de wind nu begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook deze klim werd nog redelijk vlot verteerd

    Met de heuvels achter ons dachten we het ergste ook achter de rug zou zijn

    Maar 20km lang werd het nog beuken tegen de wind en moesten de laatste reserves aangesproken worden

    Ook in de laatste rechte lijn die toch een paar kilometers lang was kregen we niet cadeau tot de laatste meters was het werken geblazen

    Eindelijk zat de eerste echte rit van het seizoen er op: moe en voldaan maar vooral blij dat we het toch maar terug gedaan hebben

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KUNSTWERK
    Gilbert rijdt Vlaanderens Mooiste op kunstwerk
    Philippe Gilbert zal de Ronde van Vlaanderen op een wel heel unieke fiets rijden. Een kunstenaar nam het stalen ros van onze landgenoot onder handen.
    Het nieuwe kader van Gilbert. (foto Omega Pharma-Lotto)
    Ter gelegenheid van het zilveren jubileum van de Nationale Loterij in de wielersport, ontwerp artiest Jacques Charlier voor Philippe Gilbert een 'Balls & Glory' fiets. Na afloop van de wedstrijd wordt de bijzondere fiets geveild voor het goede doel.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LAASTE
    De laatste loodjes voor de Ronde
    Niet alleen bij de profs, maar ook bij de wielertoeristen begint het stilaan te kriebelen voor de Ronde. De hellingen van de E3 Prijs of Gent-Wevelgem zijn dan ook ideaal om de benen nog eens te testen.
    Deze Kwaremont staat zowel in de E3 Prijs als in de RVV voor profs én wielertoeristen op het programma. (foto belga)
    Wie wil vlammen op de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen kan komend weekend nog eens een laatste keer voluit gaan om vervolgens te taperen richting D-Day. Niet alleen voor de profs, maar ook voor de recreanten is de E3 Prijs Harelbeke een ideale test. Heel wat hellingen van de E3 Prijs komen een week later immers terug op de Ronde.

    De eerste 116 kilometer langs Oudenaarde, Zottegem en Geraardsbergen zijn een goede opwarming voor een pittige slotfase richting Harelbeke, waar ook van start wordt gegaan. Het begint allemaal met La Houppe in Flobecq. Vanaf dan volgen de heuvels elkaar in ijltempo op, met de Berg ter Stene, Boigneberg, Eikenberg, Stationsberg en Taaienberg.

    Met nog een 50-tal kilometer voor de boeg gaat het via de Kruisberg (Oude Kruiskens) richting Kluisbergen. Daar moeten kort achter elkaar de Kapelberg, Paterberg en Kwaremont bedwongen worden, met als toetje een passage over de Knokteberg.

    De Tiegemberg vormt de laatste hindernis van de dag. Nog even opletten geblazen in de gevaarlijke afdaling en dan gaat het richting meet in Harelbeke.

    Naast de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen komen er heel wat van deze hellingen terug in de ritten van de Bank van De Post Cycling Tour. Liefhebbers kunnen een dag na de profs overigens het parcours afhaspelen op de
    E3 Prijs Vlaanderen voor Wielertoeristen.

    WAAIEN OVER DE KEMMELBERG

    Wie de E3 Prijs niet ziet zitten, kan nog altijd zijn heil zoeken op de hellingen van Gent-Wevelgem. Deze 219 km lange tocht begint in Deinze en trekt in één ruk westwaarts langs Tielt en Diksmuide.

    In Veurne aangekomen wordt de blik op het zuidelijker gelegen Poperinge gericht. Op dit stuk van het parcours kan de wind genadeloos hard kan beuken, zo bewijzen de jaarlijks wederkerende waaiers bij de profs.

    De Kemmelberg staat tweemaal op het programma in Gent-Wevelgem. (foto belga)
    Even voorbij Poperinge wachten er twee lussen van elk ongeveer 40 kilometer met telkens acht hellingen. De eerste hindernis is de Scherpenberg. Vervolgens gaat het over de Franse grens over de Mont de Cats, Berthen en Mont Noir. Terug op Belgisch grondgebied vormen de Baneberg en de Rodeberg als het ware het aperitief voor de beklimming van de Monteberg en even later de Kemmelberg.

    Bij de profs wordt sinds vorig jaar het risico op valpartijen in de gevaarlijke afdalingen over de kasseien van de Kemmel ingeperkt. Daarom gaat het na de top linksaf om via de smalle Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW
    BMW brengt twee nieuwe fietsen op de markt
    BMW is niet alleen een belangrijke speler op de automarkt, het Duitse bedrijf staat ook garant voor de bouw van prachtcreaties op het gebied van fietsen.
    De BMW M-Bike. (foto BMW)
    BMW brengt twee nieuwe modellen op de markt. Namelijk de BMW M Bike en de BMW Cruise Bike. De M Bike is gemaakt voor de fanatieke fietser. Het frame is matgrijs en valt bijzonder op in combinatie met rode accenten die verwerkt zijn in het lederen zadel. Voor het schakelen is is er een Shimano-systeem voorzien.

    De BMW Cruise Bike is dan weer meer een citybike. Ontworpen om snel door het drukke verkeer te glippen. Dit op een trendy fiets in fel oranje. Een subitiele verwijzing naar de BMW 1802 uit de seventies. De fiets is ook te verkrijgen in zilver/wit en blauw/zwart.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEMMELBERG
    Kemmelberg is Vlaanderens lastigste
    De Kemmelberg is de lastigste hellingen in Vlaanderen. Dat concludeert althans Luc Verdoodt in zijn Vlaams Toppenboek. De Muur van Geraardsbergen en de Hotond vervolledigen de top drie.
    Verdoodt fietste alle kuitenbijters in Vlaanderen omhoog en beschreef daarbij wat hij voelde in de kuiten en wat daarbij door zijn hoofd ging. Het resultaat is een top 100 van heuvels, hellingen, toppen en bergen.

    De auteur gebruikte voor zijn rangschikking niet alleen de gekende standaardparameters lengte, gemiddelde en maximale stijgingsgraad, maar ook de staat van het wegdek, het koershistorisch belang en de zogenaamde Mont Ventoux-factor. 

    Naast de bekende heuvels uit de wielerklassiekers staan ook een pak minder bekende hellingen uit het Hageland, het Pajottenland of de Voerstreek uitvoerig beschreven.

    Met de profielen en kaartjes is dit een onmisbaar naslagwerk voor wie al klimmend de borst nat wil maken.

    Vlaams Toppenboek wordt uitgegeven door Uitgeverij Vrijdag, telt 224 bladzijden en kost 24,90 euro
    .
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Cube Reaction wint red dot design award
    De Cube Reaction GTC SL heeft de red dot design award gewonnen. Deze award wordt wereldwijd gezien als een van de meest prestigieuze ontwerpprijzen.
    De Cube Reaction GTC SL zit vol met de nieuwste technologie zonder dat het ontwerp er overvol uit ziet. (foto cube)
    "De Cube Reaction GTC SL zit vol met de nieuwste technologie zonder dat het ontwerp er overvol uit ziet. De massieve verbindingen tussen de buizen zien er delicaat uit, benadrukt door het gebruik van dynamische, licht gebogen lijnen. De uitgesproken contourlijnen geven de fiets een krachtige uitstraling", aldus Product Designer Gregor Dauth, lid van het Cube Innovation Center.

    De Red Dot Design Award is sinds de start in 1955 uitgegroeid tot de grootste en meest bekende designwedstrijd ter wereld. De discipline 'product design' telde dit jaar 4.252 inzendingen uit 57 landen. De internationale jury bestaat uit 30 vooraanstaande design experts.

    Alle ontwerpen die zijn bekroond met een red dot moesten deze internationale jury overtuigen en zich onderscheiden door innovatief design van uitzonderlijk niveau. "Deze producten zijn bekroond voor buitengewone prestaties op het gebied van innovatie en ontwerpkwaliteit", zegt design expert Professor Dr. Peter Zec, voorzitter van Icsid, initiator van de Red Dot Award.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1MILJOEN NEDERLANDERS
    1 miljoen Nederlanders op de fiets
    Op 31 maart willen onze noorderburen op hetzelfde tijdstip één miljoen mensen op de fiets krijgen. Fietsfabrikant Vanmoof prijst het tweewielergebruik in een commercial alvast op een originele manier aan.
    Als er op 31 maart één miljoen Nederlanders op hetzelfde moment op de fiets zitten, zou dat meteen goed zijn voor een nieuw wereldrecord. Het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen en de Fietsersbond willen op deze ludieke manier laten zien dat fietsen een gemakkelijke manier is om aan je dagelijkse portie bewegen te komen.

    Drie keer per week drie kilometer heen en weer fietsen verbetert de conditie van mensen met een slechte conditie al met 10%. En fietsen draagt ook nog eens bij aan de aanpak van het fileprobleem en de vermindering van CO2-uitstoot.

    Op de website van het organiserende comité kan je trouwens met behulp van de fietscalculator eenvoudig uitrekenen hoeveel je bespaart door de auto te laten staan en de fiets te nemen.

    WHAT PLEASES A DUTCH GIRL?

    Bij Vanmoof prijzen ze het gebruik van de fiets alvast op een originele manier aan. De Amsterdamse fietsfabrikant lanceerde een nieuwe viral ad met als titel "what pleases a Dutch girl most?". Bekijk het filmpje:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs