BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dwars door Vlaanderen

    Gedaan met kermiskoersen nu is en was het tijd voor het zwaardere werk vooral de Vlaamse klassiekers

    De weergoden lieten het terug afweten deze morgen want de lente temperaturen van de afgelopen week deed ons al dromen van korte fietsbroek en truitjes met korte mouwen

    Maar het werd terug langebroek en regenjas bovenhalen want met plensde regen ging het richting waregem: dit beloofde niet veel goeds

    Eens in waregem was het zoeken naar de startplaats want nergens waren de borden te zien waar de inschrijving was voorzien maar na even zoeken was dit opgelost

    Inschrijven en inscannen ging zeer vlot want vele wielerfans lieten het in eerste uur een beetje afweten

    Op deze koude regen dag kozen we toch voor de 95 km lange tocht ook al wisten we dat het een zware dobber zou worden

    Al vanaf de eerste kilometers wisten we het al hier zouden we niet veel vlakke wegen krijgen

    Na een paar kilometers ver waren we al in Wortegem-Petegem om dan verder te rijden naar Anzegem waar het eerste onbekende heuveltje lag de Kwadenbulk eens hier voorbij ging het nu richting Oudenaarde en dit op het parcours van de ronde van Vlaanderen die we nog veel zouden kruisen

    Eens door deze kleine stad begon de rit pas echt want in Ename hadden we prijs

    Eerst de kasseien van de Beaucarnestraat dan deze van Zwijndries met als afsluiter de klim van de Katteberg met zijn kleine kasseitjes: dit was naar adem happen

    Daarna de kasseien van Kerkgate om dan onze eerste bevoorrading te krijgen in Mater na 36km:even goed bijtanken was nu de bootschap want er kwam nog

    Van Mater ging het richting Horebeke en dan naar Schorisse en zo naar het en bekende beruchte Maarkekerkem te fietsen

    En wat ligt er in deze streek jawel de Eikenberg deze nijdige helling is een marteling voor mens en fiets maar boven even bekomen en alles was terug vergeten

    En waren we echt op het parcours van de ronde beland

    De Steenbeekdries dan de Holandstraat en het zwaarste moest dan nog komen want we waren in Zulzeke beland

    En hier kregen we de Oude Kwaremont te verwerken en dit tot op het einde en nog was het niet gedaan want eens boven op de nieuwe Kwaremont ging het links af en daar zagen we het eerste bord staan met daar op Patersberg

    En na een lange afdaling kregen we deze te verwerken en het was toch al een tijdje geleden dat we deze opreden: ook al hadden we een klein beetje schrik of deze er niet glad zou bij liggen door het vele regenwater

    Maar ook deze viel al bij al nog mee al blijft het een zware dobber

    Nu nog even goed bijtanken in onze tweede bevoorrading 68km voor we aan het derde en laatste konden beginnen

    Van Kerkhove ging het nu naar de voorlaatste klim in Tiegem met als hoogte punt het steilste stuk van het Vossenhol nu begonnen de kilometers stilaan te wegen maar we waren nog maar Anzegem

    Opnieuw ging het nu naar Wortegem-Petegem en waren we opnieuw vertrokken voor kilometers vals plat en slechte wegen voor we eindelijk aan onze laatste hindernis konden beginnen

    Met name Nokereberg niet te lang en niet te steil maar met 85km in de benen was het toch nog een zeer lastige klus

    Eindelijk gedaan met klimmen maar het vat moest leeg tot op de bodem want de laatste 10km kregen we wind op kop: en nog niet een klein beetje ook

    Met nog een paar kilometers door Waregem en we waren er vanaf

    Moe leeg maar zeer voldaan waren we terug aan de wagen en konden we de warme douche gaan opzoeken: heerlijk

    Nog even napraten en nagenieten en we konden terug kijken op onze eerste geslaagde klassieker

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.om van te dromen

    De Cannondale F29 van Marco Fontana

     

    Olympische bronzen medaillewinnaar Marco Fontana rijdt dit seizoen opnieuw op de Cannondale Factory Team F29. Hij heeft in de World Cups de beschikking over twee fietsen: eentje in de kleuren van de Italiaanse kampioen, en ééntje in de standaard teamkleuren.

    De carbon hardtail F29 heeft een 2013 Cannondale Lefty XLR vork met remote lockout en 70mm veerweg.Het is er één uit de nieuwste tak van de Lefty familie, hybride genoemd aangezien hij aan de ene kant op naaldlagers glijdt en aan de andere kant op een glijbus. Dit in tegenstelling tot conventionele Lefties, die alleen naaldlagers hebben. De binnenpoot is nu rond in plaats van vierkant en de rubber sok en het luchtfilter zijn verdwenen. (Al gebruikten de teamrijders die toch al niet, aangezien hun lefties na iedere race gereviseerd worden, red.) Het voordeel van het nieuwe systeem is dat, volgens Cannondale, de nieuwe vork zo goed is afgedicht dat er minder vocht en vuil kunnen binnendringen. (en de teamvorken niet meer iedere week uit elkaar hoeven, red.) Fontana werkt met het bedrijf 88 + voor het afstellen van zijn vork.

    De grootste veranderingen de fiets voor dit seizoen zijn de nieuwe SRAM aandrijving en de wielen.
    “Dit jaar gebruiken we de XX1, het systeem met elf tandwielen achter en slechts één voorblad’’ zegt Fontana. “Ik was vorig jaar al overgestapt op een 1×10’’. Hij heeft 36 tandjes voor 10 tot 42 tandjes achter. De Italiaan rijdt met carbonwielen met een hoge velg: XC29 velgen met DT Swiss 240S naven (Lefty-specifieke voor) en DT Aerolite spaken. Volgens Fontana’s mecanicien zijn de wielen 250 lichter dan zijn vorige set. Fontana maakt meestal gebruik van de Racing Ralph 2.1 banden van Schwalbe.

    Het stuur is van FSA, de K-Force (670 mm) bar, met een hoek van negen graden naar achteren en vier graden naar boven. De stuurpen is de Cannondale OPI. Ook het balhoofd is van deze Amerikaanse fabrikant.

    Fontana zegt de afstelling van zijn fiets regelmatig te veranderen. ‘’Het zadel iets naar voren, omhoog of naar achteren. Het gaat me om het gevoel’’, zegt de Italiaan. ‘’Ik verander ook wel eens de positie van de plaatjes op mijn schoenen’’.

    Fontana’s fiets weegt in totaal 8.45kg. Maar gewicht vindt de Italiaan niet alles zeggen. ‘’Het gaat vooral om de kwaliteit’’, zegt hij.

    Specificaties

    Frame Cannondale F29
    Maat Medium
    Achtervork Geen
    Voorvork: Fork Cannondale Lefty XLR Hybrid, 70mm veerweg, remote lock-out.
    Balhoofd: Cannondale SI headshock
    Steuurpen: Cannondale OPI (geïntegreerd)
    Stuur: FSA K-Force 670 mm, 9 graden backsweep, 4 graden upsweep
    Tape / gripsL Prologo
    Voorrem: Avid XX World Cup, 160mm schijf
    Achterrem : Avid XX World Cup, 140mm schijf
    Remhendels: Avid XX World Cup
    Voorderailleur: Geen
    Achterderailleur: SRAM XX1
    Shifters: SRAM XX1
    Cassette: SRAM XX1, 10-42T
    Ketting: SRAM XX1
    Crankstel : Cannondale SISL2 (met 36T kettingblad)
    Trapas: Cannondale SI, BB30
    Pedalen: Shimano SPD XTR
    Velgen: XC29
    Voornaaf: DT Swiss 240S, Lefty-specifieke
    Achternaaf: DT Swiss 240S
    Spaken: DT Aerolite
    Voorband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Achterband: Schwalbe Racing Ralph 2.1 met Snakeskin
    Zadel: Prologo X0 CPC
    Zadelpen: FSA K-Force 27.2mm diameter
    Bidonhouders: Cannondale Alloy
    Computer: Mio Cyclo 105

    Maten

    Lengte: 1,72 m
    Gewicht : 68kg
    Zitbuis lengte, c-c 385 mm
    Zitbuis lengte, c-t 440 mm
    Zadelhoogte, BB (c-t) 710 mm
    Punt zadel tt stuur: 560 mm
    Bovenbuislengte: 590
    Totaal gewicht fiets: 8.45kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u_culi
    www.bloggen.be/cat4u_c
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    spinnenkop
    www.bloggen.be/spinnen
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs