BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Wilier Izoard XP

    In FIETS 4 van 2012 staat een lezerstest van een racefietsen van rond de 3500 euro. Tijdens de twee dagen durende test in zuid-Limburg lieten we een Wilier Izoard XP meelopen. Deze ‘yellow fluo’ Italiaan is net wat aangenamer geprijsd. We waren benieuwd hoe de fiets zou scoren.

    8500 gram

    De Izoard XP is een middenmodel. Boven de Izoard vinden we de Granturismo, Cento1SR en de Zero.7. De Granturismo komt binnenkort in een test in FIETS. En de Zero.7. ook. Hopen we! Goed, de Izoard XP. Een carbon monococque frame. In de maat XS, S, M, L, XL en XXL. 1170 gram licht (M), 400 gram voor de full voorvork. Het frame heeft een aflopende bovenbuis die lichtjes ‘gebold’ loopt.

    Athena 11-speed

    De onderbuis is oversized en komt uit in een bracket met ‘monobox’. De staande buis is bij het bracket geovaliseerd, bij de zadelpen gaat de pen over in een deels platte wishbone achterzijde. De liggende achtervork is S-bended. Het bracket heeft ‘gewoon’ BSA schroefdraad, de derailleurkabels lopen buitenlangs. De Izoard XP is los te koop ( € 999,-) of compleet met Veloce (€ 1699,-) of Athena (€ 1949,-).

    Zwart/Fluo

    Deze in de 2012 kleur van de Lampre ploeg uitgevoerde XP was met Athena 11-speed uitgevoerd. Aangevuld met heel veel ‘custom’ delen: FSA ‘Wilier’ compact crankstel, FSA ‘Wilier’ remmenset, FSA ‘Wilier’ zadelpen, stuurpen en compact stuur. En Miche 707 wielen, CST ‘Wilier’ banden, Miche 11/27 cassette en ketting en Selle Italia ‘Wilier’ zadel. Op de staande achtervork staan de sponsornamen van de ploeg!

    Loorberg, Slenaken, 28 februari en 1 maart 2013.

    Er waren twintig testers, tien van hen -Eli Sinteur, Paul Simons, Remco Veurink, Emil Uriot, Marloes van de Hei, Edwin van de Ven, Emil van der Wal, Johan Kruger, Björn Braun en Hendrik Uittenboogaard- vulden een formulier in. Elke fiets werd beoordeeld op vier punten zoals we dat in elke racetest doen: imago, kwaliteit, prijs/kwaliteit en praktijk. Punten werden er tussen de 0 en 10 gegeven. De punten werden opgeteld en naar rato gedeeld. Daar komt een eindcijfer uit. Bij de test in het magazine komen daar de meetwaarden nog bij; die verzorgden we zelf. Voor deze webtest hebben we alleen gekeken hoe de Izoard XP zich hield tussen de duurdere modellen.

    Dikke 8

    En dat viel mee! Imago gemiddeld een 8, prijs/kwaliteit verhouding 8,8, praktijk 8,2 en kwaliteit een 8.0. Als we de Izoard mee hadden laten lopen met de duurdere fietsen had deze bijna ‘gewonnen’… ‘Verrassend goed ‘overall’, zeker gezien de prijs’ Eli, ‘Alles kunner’ Paul en ook ‘lekker compact en wendbaar’. Johan: ‘klimt lekker’. ‘Doet niet onder voor alle andere fietsen die veel duurder zijn’ Emil. En: ‘Iets betere wielen en Ultegra (!) en je hebt een super fiets’. Er was inderdaad wat kritiek op de kleine knoppen van Campagnolo Athena ( o.a van Eli en Björn) , het hoge gewicht en daardoor wat ‘zwaar’ volgens Hendrik en Edwin. Ook: de ‘mismatch’ van het zadel en de rode naven en de rest van de Izoard XP. Maar Marloes stelt droog ‘je bent goed zichtbaar’. Hendrik vindt de Izoard XP een ‘goede uitstraling’ hebben. We eindigen met ‘eerlijk gezegd mis ik een verschil tussen de Wilier en bijvoorbeeld de Look of Janssen’. Kijk, die staat.

    Conclusie

    We hebben de Izoard ook nog even ‘ontleed’: het ‘L’ frame weegt 1250 gram. De torsiestijfheid van de Izoard XP is 90 Nm. En dat is ruim in orde. Tot slot. Het is een goede all round racer. Niet mega licht, wel betrouwbaar en ‘lekker’ afgemonteerd. De vele custom delen zijn niet beter dan ‘standaard’, maar wel extra opvallend. Verbetering? Iets betere banden en een lichter wielsetje. De Izoard XP is er ook in rood/wit en ‘mat zwart’. Info www.wagenberg2-wielers.nl.

    Foto’s Remco Veurink, Menno Grootjans

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Koga A-Limited ‘Proto’

    Vooral carbon bij de Friese firma. Zo lijkt het tenminste. Verrassend is dat Koga –want daar praten we over- met een gloednieuw ‘high end’ 6069 aluminium model komt. Niet in de reguliere serie, wel bij de speciale modellen, de ‘Signature’ afdeling. We mochten een aantal weken op een eerste prototype rondrijden. Hier alvast onze eerste bevindingen.

    Geanodiseerd
    Koga blauw: dat is de A(luminium)-Limited. Niet gespoten, wel geanodiseerd. De bovenbuis is deels geovaliseerd en licht ‘sloping’, de staande buis rond, iets doorgebouwd naar boven en de onderbuis is flink oversized. Het bracket heeft geïntegreerde bracketlagers. De achtervorken zijn vrij slank en laag ‘aangezet’ achterzijde. De derailleurkabels lopen buitenlangs. De voorvork is een full carbon model met twee maten lagers.
    1290 gram
    Er zijn zeven maten: van 50 tot en met 66 centimeter. Koga geeft 1130 gram voor een los frame op, wij kwamen aan 1290 gram voor een 58 centimeter frame. De voorvork weegt slechts 390 gram. Onze Proto was uitgevoerd met de Ultegra 10-speed, nieuwe carbon FSA ‘K-Force stuur, stuurpen en zadelpen. Dikke FFWD F6R wielset, zwart/witte Ultremo ZX’s en een Selle Italia SLR zadel. Niet te flauw dus!

    7700 gram
    Compleet weegt deze Proto 7,7 kilo. Met een wielbasis van 1000 mm, zit en stuurhoek van 73 graden, een 408 mm lange achtervork en een sprong van 43 mm is de Koga heel standaard en gewoon ‘heel racy’ gebouwd. Dat zette zich ook voort op de weg. Er is eigenlijk niks raars aan op te merken. Dat wil zeggen: deze A-Limited rijdt niet als een ‘Proto’: hij rijdt als een volbloed aluminium racer. Maar dan met een extra dimensie door met name de FFWD wielen. Je hóórt jezelf als het ware langs komen. Je hoort het trouwens ook als de ketting net niet ‘lekker’ loopt.

    Stevig en stoer
    Rustte je je vroeger je GranRacer uit met een stel Spinergy’s of Cosmic’s, nu kun je dat doen met deze A-Limited. Daarnaast is het uiteraard een frame wat helemaal ‘up tot date’ is door de geïntegreerde bracketlagers en de balhoofdbuis met twee maten lagers. Aluminium hard? Nee. Deze ‘Proto’ is zowel licht als stijf – wij kwamen aan een torsiestijfheid van 115 Nm- en door de montage van een 27,2 mm zadelpen is de Koga ook nog goed comfortabel.
    Voor wie?
    Voor diegenen die geen carbon racer wil en bereid is om te investeren. Door het ‘Signature’ programma kom je wel op forse prijzen uit. Deze fiets kost zo al 4707 euro. In het kort: de A-Limied is een hele goede racer, prima afgemonteerd en biedt je als rijder veel stabiliteit en betrouwbaarheid. Vanaf pakweg 15 april kun je terecht op de website van Koga voor meer info. Zoals er al staat: ‘Hier alvast onze eerste bevindingen’. Wij komen nog terug op de A-Limited.
    Tekst Menno Grootjans, foto’s Remco Veurink
    www.koga-signature.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Shimano XT PD-M780 pedalen

    Shimano heeft in de klikpedalen een rijke historie. Het SPD (Shimano Pedal System) systeem heeft zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Ook fabrikanten als BBB en Ritchey gebruiken deze kliktechniek voor hun pedalen. Het PD-780 model is de tweede generatie MTB-pedalen van de Japanners, met een erg open constructie. Dit zorgt ervoor dat vuil zich minder snel kan ophopen. Het platform draait rondom een chroom-molybdeen as waaraan een aluminium huis wordt gemonteerd. Een setje pedalen brengt 339 gram op de weegschaal.
    Praktijk

    Monteren in je cranks gaat eenvoudig met een dikke 8mm imbus aan het uiteinde van de as. De eerste keer is het even testen hoe strak de veerspanning staat. Te strak? Dan draai je het kleine imbusboutje met goed voelbare klikjes los. Doe dit aan beide kanten van het pedaal evenveel. Voelt het vertrouwd? Dan doe je hetzelfde bij het andere pedaal. Inklikken gaat prettig en met een duidelijke klik. Je voelt dat je schoenplaat goed stabiel wordt ondersteund. Dit is wel zo prettig bij stevig aanzetten! Het lossend vermogen met vieze prut is erg goed. Alleen dikke vette klei wil het klikmechanisme nog wel eens een beetje verstoppen. Deze pedalen hebben we al een heel seizoen gebruikt. Bekijken we ze nu dan draaien ze nog als nieuw. De as is eventueel te demonteren voor onderhoud. Ook prettig, de veerspanning is niet merkbaar verandert. Wanneer je regelmatig in het terrein loopt, is het wel verstandig deze op tijd te vervangen.

    Niet de lichtste pedalen op de markt, daar staat een bewezen bedrijfszekerheid tegenover. Met de prettige in- en uitklikkracht gecombineerd met een goede ondersteuning is deze set een goede investering!Conclusie
    Shimano PD-M780 € 84,95
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gezien: Vaypor+ schoen van Bont

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    Bont heeft een nieuw topmodel in de collectie. De Vaypor+ weegt volgens de fabrikant 450 gram per paar en is waarschijnlijk vanaf maart verkrijgbaar in de winkel.

    De Vaypor+ is gemaakt uit één stuk van geweven kunststof. De carbon zool gaat zo naadloos over in de van microfiber gemaakte schoen. Om gewicht te besparen is de zool slechts 4 millimeter dik. De nieuwe schoen heeft een draadsluiting van het merk Atop. Met een draaiknop kan de schoen op spanning worden gebracht. Volgens Bont is dit gedaan vanwege zowel de gewichtsbesparing als de aerodynamica.

    Opvallend is ook de plattere voorkant van de schoen. De tenen krijgen hierdoor meer ruimte, wat volgens Bont zorgt voor ontspannen voeten. De Vaypor+ is verkrijgbaar van maat 36 tot 47. Voor de meest gangbare maten zijn ook halve maten verkrijgbaar. Ook zijn er speciale versies voor zowel smalle als brede voeten. De Vaypor plus zal waarschijnlijk iets minder dan 300 euro gaan kosten.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    trainermarnix
    www.bloggen.be/trainer
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    astralis
    www.bloggen.be/astrali
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs