BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INPRESSIE




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LA CHOUFFE CLASSIC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    La Chouffe Classic

     

    Na het ontbijt in de b&b waar we de nacht hadden doorgebracht werd de tijd om ons naar de startplaats te gaan de plaatselijke sportzaal deed deze morgen dienst als afhaalpunt

    Na het monteren van het stuurnummer en de wielchip konden we aan de trip beginnen

    De eerste 8km was een genot om te fietsen een prima lopende weg langs dichte bossen en steile rotswanden en dit samen met een goed gezelschap meer moest dit niet zijn als opwarming

    Cote de Nadrin als eerste klim was met zijn 2600m en max11% meteen een eerste waarde meter hoe de benen waren

    Ook de afdaling die er op volgde was er eentje om u tegen te zeggen 5km dalen 5km vlammen tot aan de volgende klim cote du Barrage de Nisramont 3500m lang en terug 11% als Max

    Eens deze boven dachten we even te kunnen verpozen tot de volgende klim maar niets was minder waar steeds was klimmen en dalen

    Tot plots in La Roche en Ardenne de Cote de la Haussire zich aanbood van buitenblad werd het onmiddellijk terug schakelen naar het kleinste binnen blad deze klim is de zwaarste in België en dit kan je opzoeken in de Cotacol en of deze klim zwaar is het eerste stuk van 800m 18% dan 3000m aan 7% en de laatste 1100m 11% bijna 5km klimmen en harken om boven te komen maar de voldoening en de ontlading boven op deze schitterende heuvel is dubbel zo groot

    Cote de Samree juist voor de bevoorrading was na de vorige beproeving een gemakkelijkere klus waren het niet dat de Haussire nog in de benen zat

    De bevoorrading was op zijn lotto’s dus dik in orde en alles er op en er aan hier waren de verpakkingen nog allemaal dicht zo als het moet zijn het is properder en hygiënischer

    Tot de tweede bevoorrading stond op papier maar één helling maar papier en werkelijkheid is hier heel verschillend steeds werd het klimmen geblazen en nu begon de wind ook steeds meer zijn stempel op het parcours drukken

    67km en daar was de tweede bevoorrading en deze was welgekomen om alles nog eens goed vol te tanken

    Wat nu volgde is te veel om op te schrijven maar dat we in één van de mooiste streken van België fietsen stond buiten kijf helling na helling kregen we voor de wielen geschoven voor ons waren de klim van Montleban en de kleine klim van Wibrin de uitschieters

    Met nog één klim met tijdsmeting voor de boeg begon deze toer naar zijn einde te lopen maar eerst nog eens genieten van de laatste bevoorrading met zijn gratis bier Chouffe en dit samen met het knappe terras aan de overkant van de weg zorgde direct voor de nodige sfeer

    De laatste cote de Mont 3600m lang was eindelijk de laatste nog even op de tanden bijten en de kuiten nog eens goed op spannen voor we konden gaan genieten op één van de vele terrasjes

    Woorden schieten hier te kort Tilff-Bastogne-Tilff was zwaar maar vandaag was het nog zwaarder nog mooier nog spectaculairder nog………

    Jammer dat de weergoden niet meewilden

     

    No Stress No Worries No Rules

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Editoriaal

     

    De eerste van het kwartet is afgewerkt met Tilff-Bastogne-Tilff als starter

    Het schitterende weekend smaakt naar meer, hier geen geroep of getier tijdens de beklimmingen zoals in de ronde van Vlaanderen hier geen kasseien of slechte wegen maar wel mooie vergezichten en een meer vriendschappelijke sfeer onder de fietsers

    Na weken lang kasseien en steeds weer over dezelfde heuvels te rijden was de Ardennen trip een openbaring

    Nu mogen we vier weken genieten van onbekende wegen van onbekende heuvels en minder bekende streken

    De tweede rit met startplaats Houfallize beloofd terug een taaie klant te worden en om de lange trip naar de startplaats te vermijden zal er terug worden overnacht in de streek

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS TILFF-BASTOGNE
    .



























    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TILFF - BASTOGNE - TILFF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tilff-Bastogne-Tilff

     

    Hier hadden we weken naar uitgekeken naar de rit van het jaar de klassieker der klassiekers

    De startplaats was vandaag niet Tilff maar de Country Hall Ethias Liége in Angleur:de parking was in een mum van tijd volzet en deze was zeker niet berekend op zo een massa wielerfanaten de chaos was niet mooi om zien

    Na het afhalen van het stuurnummer konden we van start gaan de eerste 5km waren in dalende lijn naar de officiële start in Tilff eens voorbij de startboog kon de rit echt beginnen

    Het was terug een herademing om eens lang andere wegen en dorpen te fietsen om terug de sfeer op te snuiven en samen te fietsen met duizenden andere wieler freaks

     62km 5 helling en bijna 20km klimmen voor we de eerste controle zouden bereiken dus een klein beetje doseren was de bootschap

    Maar goed uitgerust en na een stevig en lekker ontbijt dat ons werd aangeboden door de gastvrouw van de knappe chambre d’hôtel zouden we deze klus moeten aankunnen

    62km vonden we iets te lang en werd er gezocht naar een extra stop die we vonden in Grand-Halleux een rustplaats die we de vorige jaren ook steeds aandeden

    Na deze sanitaire stop konden we onmiddellijk aan één van de bekendste hellingen beginnen cote de Wanne een uit de kluiten heuvel van 2200m lang waar we een paar bekende tegen kwamen die het ook niet gemakkelijk hadden om boven te komen

    Eens boven konden eindelijk genieten van de uitgebreide bevoorrading en we waren er niet alleen ook deze plaats is niet voorzien voor zo een massa

    Goed volgetankt ging het nu richting Stavelot waar we de enige kasseien van deze rit tegen kwamen: helling nr6 cote d’Amermont 3600m lang en Max 21%zou voor velen een te zware dobber worden maar op deze dag op dit smalle weggetje nog verkeer en volgauto’s toelaten is niet verantwoord wij hadden gelukkig geen file maar achter ons stonden ze met de voeten aan de grond en vinden en vonden we doodjammer

    Omdat we niet door Spa mochten rijden kregen we nu een ander parcours voorgeschoteld met 3 nieuwe helling als gevolg cote de la Gleize- cote de Rahier en de niet aangeduide cote de Xierformont waar we op de top een Red Bull kregen aangeboden

    In dalende lijn en met zeer hoge snelheden werd nu richting Remouchamps gereden waar we terug een van een uitgebreide bevoorrading konden genieten voor terug een welgekomen rust

    En nu kwam de apotheose de beklimming van de cote de la Redoute deze na 120 km op ons te wachten 1650m lang en een Max van 20% maar zonder problemen werd deze heuvel ook overwonnen en dit onder luide aanmoedigingen van de talrijke volgers

    Nog 1 te gaan voor we terug in Tilff waren en dan de nog 1 te gaan voor we terug aan de aankomst waren maar beide heuvels konden we nog met gemak naar boven fietsen

    Na een welverdiende heerlijke douche konden we aan de aankomst nog een beetje nagenieten van deze zware en vermoeiende rit  

    Tot volgend jaar

     

    No Stress No Worries No Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill_2
    www.bloggen.be/jennyen
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs