Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
28-01-2012
Sandman Bikes
Het concept van het Belgische Sandman Bikes is al even eenvoudig als baanbrekend: fietsen met een bandbreedte van 3.8" (10 cm) waardoor je sneller, makkelijker en met meer grip elk terrein aankan.
Toen Koen Viaene merkte dat een mountainbike die goed presteert op alle terrein niet bestond, ontwierp en bouwde hij hem zelf maar. Het resultaat is Sandman Bikes.
Sandman Bikes richt zich op een breed publiek: iedereen die dol is op fietsen. Of dat nu in het bos is, in de bergen, op het strand, tijdens een fietstocht in de stad of op het platteland: de Sandman voelt zich overal thuis. Het motto is dan ook: 'Change trail, not bike'.
Hoe ruwer het terrein, hoe meer weerstand je ondervindt en hoe groter de fysieke aanslag op je lichaam is. Dankzij de brede banden met lage bandendruk botsen de banden van de Sandman niet tegen een oneffenheid maar plooien ze zich er rond. Een ruwe kasseistrook vertraagt de fiets amper en wordt ervaren als trillingen in plaats van een reeks schokken.
Andere voordelen zijn meer controle, hogere bochtsnelheden, kortere remafstanden en meer tractie of grip bij het trotseren van hellingen. Bovendien biedt de Sandman volgens de makers meer rijcomfort dan een conventionele fiets.
Het gamma van Sandman bestaat uit de Hoggar Ti (met zijn titanium frame, fijne afwerking en uitgebreide specs list het vlaggenschip van Sandman Bikes), de Gobi (het high-end aluminium model uit het gamma) en de Atacama (een no-nonsens aluminium model voor een breder publiek). Binnenkort zal het gamma verder uitgebreid worden met de Outback, het tandem-model.
Cratoni Als een van de marktleiders van hoogwaardige fiets- en sporthelmen is Cratoni helmets de professionele partner als het gaat om 100% hoofdbescherming. Al vanaf 1985 ontwikkeld Cratoni onder eigen patenten helmen om de sportliefhebbers te ondersteunen bij het bereiken van hun doelen. Cratoni beschikt over een krachtig team van ontwikkelaars en engineers wat is terug te zien in het uitgebreide assortiment van hightech en aansprekende helmen welke ruimschoots voldoen aan de hoogste internationale veiligheidsnormen.
Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012) Consument adviesprijs: 39,95 199,95
Swiss Eye Het brillenmerk Swiss Eye werd opgericht in 1996. Vanaf het moment van oprichting is het
bedrijf succesvol geweest in het produceren van sport- en vrijetijds brillen.
Op dit moment levert Swiss Eye haar producten aan meer dan 6.000 retailers over de gehele wereld. En daar behoren nu ook de dealers binnen de Benelux toe.
De collectie wordt gekenmerkt door dynamische en sportieve brillen waarbij de lenzen gemakkelijk kunnen worden gewisseld. Hierdoor heeft een Swiss Eye bij elk weertype het juiste zicht. Een eigen Italiaans design, hoogwaardige materialen en een Duits/Zwitserse achtergrond staan garant voor een kwalitatief topproduct.
Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012) Consument adviesprijs: 49,95 139,95
Geen zin om een aparte helm te kopen voor je racefiets en je MTB? Dan is deze Windmax wellicht een goede keuze. Want de 220 gram wegende Rudy Project Windmax fietshelm combineert namelijk een extreem licht gewicht met talrijke functionele eigenschappen. Dit alles ook nog met de nieuwste materialen en in een hedendaags design. Eén helm, twee sporten: was bij het ontwikkelen van de Windmax de revolutionaire uitgaanspositie van de Italiaanse fabrikant Rudy Project. De Windmax is zodoende uitermate geschikt voor gebruik bij zowel de racefiets als bij de mountainbike.
Dankzij het verwisselbare Aeroflap Visor kan de Windmax helm zo naargelang de toepassing omgebouwd worden. Innovatief voor dit nieuwste Rudy Project product is het gebruik van het ultra lichte Fibratekgeometry materiaal. Deze polymeer fiber verbindt de polycarbonaat helmcover met de in-mould helmbody. Het eindresultaat is een extreem lichte en veilige helm die een totale hoofdbescherming biedt. Om het absolute draagcomfort en de perfecte pasvorm te garanderen is deze nieuwste Rudy Project helm met het RSR8 Retention System uitgerust. Dit systeem laat de drager toe om de helm zowel in de breedte als in de hoogte af te stellen. Deze handeling kan zelfs met één hand en tijdens het rijden uitgevoerd worden. De geïntegreerde afstelbare Head Ring 3 maakt het mogelijk om de helmstructuur te stroomlijnen waardoor de helmvorm verkleint en het gewicht verlaagt. Dit alles rekening houdend met het totale draagcomfort en de veiligheid van de fietser. De Windmax is tevens voorzien van zelf centrerende helmriempjes waardoor deze steeds op de juiste plaats blijven. Aan de binnenzijde van de helm zorgen de 21 verluchtingsgaten voor een efficiënte ventilatie. De Rudy Project Windmax wordt met twee verschillende paddings geleverd. Om de helmdrager tegen binnenvliegende insecten te beschermen is dat standaard met een geïntegreerd muskietennet. Beschikbaar in de kleuren zwart, rood of zilver voor de adviesverkoopprijs van 179,90 www.rudyproject.nl
Ian stuur geconcentreerd zijn fiets door de modder
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met biken: Twiske MTB opent het seizoen met MTB trainingen voor de jeugd. Gegeven in natuurgebied het Twiske, tegen de noordkant van Amsterdam. Een kwartiertje rijden vanuit de binnenstad, maar ook vlakbij Purmerend bijvoorbeeld!
Daan glibbert en glijdt met zijn slick banden door de bocht
De trainingen worden gegeven door een gediplomeerde instructeur. De kids leren sturen, remmen en schakelen over kronkelende paden in de natuur. Klimmen en dalen over zandpaden of door de modder. Zon, regen of sneeuw, mountainbikers gaan altijd door!
Boris schiet in volle vaart voorbij
De meeste aanmelders zijn een jaar of 7, er is geen leeftijdsgrens en als de verschillen te groot blijken wordt de groep natuurlijk gesplitst. Natuurlijk is er plaats voor meer deelnemers: stoere jongens en meiden zijn welkom op zondag ochtend. Bekijk dan eerst even de site, www.mtb-twiske.nl voor de tijden en om je aan te melden.
ARENBERG De kans bestaat dat Parijs-Roubaix dit jaar de passage door het beruchte Bos van Wallers overslaat.
Tijdens een recente inspectietocht stelde directeur Jean-François Pescheux van het organiserende ASO dat de beroemde kasseien op heel wat plaatsen overwoekerd zijn door mos.
Zonder een grondige poetsbeurt zal de koersdirectie de doortocht schrappen, zei Pescheux woensdag in de Franse sportkrant LEquipe .
Ik heb de lokale overheid en het Office National des Forêts verwittigd dat we zonder serieuze schoonmaakbeurt de passage niet kunnen gebruiken. We zitten eigenlijk in dezelfde situatie als in 2005. Toen hebben we beslist niet door Arenberg te rijden, omdat het te gevaarlijk was voor de renners, zegt Pescheux .
De 110e editie van Parijs-Roubaix wordt gereden op 8 april. Vorig jaar won de Belg Johan Vansummeren.
Ja, het is een tijdje geleden dat er nog wat geschreven werd
maar nu zijn we terug vertrokken
Na
mijn laatste bericht is er ondertussen heel wat gebeurt, ander werk met alle
stress die daar bij komt een nieuwe kuur antibiotica en een heel geslaagde
nieuwjaarsreceptie en het jaar is nog maar begonnen
Maar
nu terug naar Heusden: het was zondag en dan is het familie dag
Met
een pak leden waren we vertrokken voor een zeer leuke tocht en er werd wat bij
gepraat want er waren nieuwe leden bij de groep
Ondanks
de regen van de afgelopen dagen konden we toch spreken van een goed berijdbaar parcours:
ja hier en daar lagen er wat grote waterplassen maar daar werd dan luchtig
doorgereden
Maar
van pech werden we niet gespaard: lekke achterband en dan nog de verkeerde
binnenband mee (klein ventiel) maar het voordeel van een vriendenclub is dat er
altijd hulp bij de hand is
Na
2 binnenbanden en 3 bommetjes waren we terug op pad en konden we onze verloren
tijd terug een beetje inhalen
Een
val ontbrak ook niet (al was dit niet mijn schuld) en op het einde van de rit
liep de voorrem vast: ja dit kon er ook nog bij
De
bevoorrading was zoals gewoonlijk bij deze club dik in orde
Na
deze stop waren terug vetrokken voor nog een pittig stukje vtt: aan de
splitsing van 35 en 25 km werd de groep in twee verdeeld en vandaag bleef ik
wijselijk bij de 25 km groep want de bommetjes en de binnenbanden waren op
Dus
in het tweede deel waren de dames in de meerderheid maar ze lieten zich niet
kennen en ze hielden er goed tempo op na
Al
was de laatste brug toch nog een kwaaie klant voor één van de meisjes maar
samen uit samen thuis
Na
afloop van deze rit was er niets dan lof want er werd gesproken van een zeer
geslaagde club uitstap en zeker voor herhaling vatbaar
De
zaterdag eens goed vlammen en de zondag een familie rit meer moet dat niet zijn