BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    14-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Omloop van Vlaanderen van zaterdag 16 maart afgelast

    Belga
    Op basis van een evaluatie van de huidige staat van het parcours en de weersvoorspellingen heeft de organisatie van de Omloop van Vlaanderen beslist om deze wielertoertocht te annuleren.
    Bekijk hier een filmpje van het besneeuwde parcours.

    In het belang van de veiligheid van de deelnemers wil de organisatie geen enkel risico nemen, zeker gezien de mogelijkheid voor aanvullende winterse neerslag en ijzel in de nacht van vrijdag op zaterdag.

    Deelnemers die reeds ingeschreven waren voor het event kunnen hun inschrijving overzetten naar de volgende editie van het event of naar een andere tocht van de bpost bank Cycling Tour. Deelnemers die hun inschrijving niet willen overzetten, kunnen het betaalde inschrijvingsgeld terugkrijgen.

    Ingeschreven deelnemers kunnen dit annulatieformulier gebruiken om hun voorkeursoptie aan te duiden.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Lifebeam: helm met hartslagmeter

    Niet langer met een band om het middel hoeven fietsen. Lifebeam heeft een apparaat ontwikkeld waarmee de hartslag via de helm kan worden gemeten. Het bedrijf wil gebruik maken van crowdfunding om de hartslagmeter op de markt te kunnen brengen.

    De helm met hartslagmeter meet de hartslag via het voorhoofd. In de helm is een apparaatje ingebouwd dat dit mogelijk maakt. De helm weegt hierdoor zo’n 50 gram extra. Via het ANT+ protocol is de hartslag af te lezen op een fietscomputer of smartphone.

    Lifebeam heeft het prototype van de hartslagmeter ingebouwd in een helm van Lazer, de Genesis. Het bedrijf wil het apparaat uiteindelijk op de markt brengen met behulp van crowdfunding. Lifebeam zegt hiervoor 50.000 dollar nodig te hebben, zo’n 38.000 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zoek de ideale bandendruk

    Om het maximale uit je mountainbike te halen is de juiste bandendruk essentieel. Er zijn een hoop factoren die bepalen hoe hard je een band het beste op kunt pompen.

    Er zit een groot verschil tussen wegwielrennen en mountainbiken. In het wegwielrennen worden banden vaak heel hard opgepompt. In het mountainbiken is vaak het tegenovergesteld het geval. Om zo hard mogelijk te rijden is het vaak beter om weinig lucht in de banden te hebben.

    Voor de duidelijkheid: het maximaal aantal bar dat op de band staat aangegeven is niet het punt waarop een band nog net niet uit elkaar ploft. En niet elke band kan je even hard oppompen. Vaak is het hard oppompen van een band een grotere belasting voor de velg, dan voor de band zelf.

    Op mountainbikebanden wordt vaak ook een minimum bandendruk aangegeven. In de praktijk rijden veel fietsers met een nog lager aantal bar in de banden. Grofweg zijn er zes factoren die de ideale bandendruk bepalen.


    Gewicht

    Je gewicht bepaalt voor een deel hoe hard een band op de weg wordt gedrukt. Een fietser van 60 kilo kan een band met een druk van 2,4 bar (35 psi) te hard vinden. Een fietser van 113 kilo kan dezelfde druk juist weer te zacht vinden, omdat alle lucht tussen de velg en de band wordt weggedrukt. De band slijt dan sneller en een lekke band ligt op de loer.


    Inhoud


    Volume en druk gaan hand in hand. De inhoud van de band bepaalt hoe de druk aanvoelt. 2,4 bar in een band van 700×25 mm voelt aan als een te zacht opgepompte band, terwijl 2,4 bar in een 26×3.8 inch band voelt als een hard opgepompte band.


    Ondergrond

    Op welke ondergrond ga je fietsen? Is het een zanderig parcours, modderig of is het bezaaid met boomwortels en stenen? Bij mul zand pomp je zo weinig mogelijk lucht in de band, terwijl je bij een parcours met veel stenen, iets meer lucht in de band stopt om stootlekken te voorkomen.


    Rijstijl

    Ben je een stoemper die zoveel mogelijk rechtdoor rijdt? Of ben je een fietser die al slingerend zijn weg zoekt over het parcours? Als stoemper loop je een groter risico op lekke banden en is het dus verstandig om net ietsje meer lucht in je banden te stoppen.


    Velgbreedte

    Hoe breder de velg hoe minder lucht je in de band hoeft te stoppen. Een bredere velg geeft een band betere ondersteuning. Bij een dunnere velg loopt de band een groter risico tijdens het fietsen beschadigd te raken als er weinig lucht in zit.


    Samenstelling

    Het karkas van de band en de bijbehorende soepelheid is erg belangrijk. Bij banden wordt dat uitgedrukt in TPI (threads per inch). Banden met een hoog TPI zijn over het algemeen soepeler dan banden met een laag TPI en moeten wat harder worden opgepompt. Ook banden met versteviging aan de zijkant, kunnen over het algemeen iets midner hard worden opgepompt.


    Omdat de juiste bandendruk van veel factoren afhankelijk is, is de ideale bandendruk niet te geven. Uitproberen is daarom het devies. Probeer een keer uit om met zo min mogelijk druk in en band door het mulle zand te rijden. Rij je met weinig druk nu plotseling wel in één keer zonder af te stappen door de zandduinen?

    Soms is het zelfs beter om met minder druk in een band te rijden dan het minimum aantal bar dat door de fabrikant zelf wordt aanbevolen. Je zult merken dat je tijdens een tocht vaak met verschillende ondergronden te maken hebt. Het is dan zaak om wat betreft bandendruk het beste compromis te zoeken.

    Een fabrikant als Geax heeft een app ontwikkeld die je advies geeft over de beste bandendruk.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Koga wint designprijs ‘red dot award’

     

    De “red dot award: product design 2013” is toegekend aan de KOGA X29-Runner. De 37 leden van de internationale jury van deze designprijs waren onder de indruk van de innovatieve kracht van het ontwerp van deze mountainbike. De jury ontving dit jaar maar liefst 4.662 producten ter beoordeling in 19 verschillende categorieën. De KOGA X29-Runner won in de categorie “Leisure/Outdoor”.

    De prijsuitreiking vindt plaats op 1 juli 2013 als onderdeel van het traditionele red dot gala in Essen, Duitsland. De KOGA X29-Runner krijgt vervolgens een plaats in de speciale tentoonstelling van het red dot design museum. De KOGA X29-Runner is een lichtgewicht 29’er mountainbike. Aardig detail is de gorillakop die het frame en zadel siert. Aanleiding hiervoor was de gorilla genaamd Koga die vorig jaar ontsnapte uit de dierentuin van New York.

    De basis van de X29-Runner bestaat uit een handgebouwd smooth-welded frame van triple hardened en triple butted 7005 Aluminium. De fiets is voorzien van een tapered head tube, geïntegreerde headset, Press Fit BB en uitwisselbare derailleurpat. De Koga is afgemonteerd met onder meer een Deore XT achterderailleur, Shimano SLX 2013 componenten, Tektro Aurigo Pro schijfremmen en een 2 x 10 speed aandrijving.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rina_en_luc
    www.bloggen.be/rina_en
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    achturencultuur
    www.bloggen.be/achture
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs