BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    04-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORTSEL

    1ste dag Driedaagse wsct

     

     

    Het was nog vroeg en het was nog donker maar toch waren we al op pad want de eerste Vlaamse label stond vandaag op het menu

    Op deze kille ochtend ging het richting Mortsel vlak voorbij Antwerpen en via de GPS werd dit vlot bereikt

    Een plaats vinden voor de auto was ook geen probleem en eens aangekleed konden we ons laten Inscannen en de paperassen laten afstempelen

    Maar eerst een woordje meer over dat: bleek dat de man van de’ inschrijving zelfs niet wist dat het vandaag een Vlaamse label was de man van de WBV wist het wel dat was het eerste daarna werd ons gevraagd naar klevertjes voor op de inschrijvingskaartjes vielen ze terug uit de lucht dat dit bij ons afgeschaft was en de prijs 1.5€ En geen 2€ want WBV afdeling Antwerpen vind dit bedrag meer dan genoeg kortom van verwarring gesproken

    En nu de baan op van Mortsel ging het naar Hove langs fietspaden die soms hun beste tijd gehad hadden ook de uitpijling was proper gezegd aan de zuinige kant

    Maar goed eens uit de stadskom ging er een gans andere wereld voor ons open geen drukke wegen maar wel rust en stilte of was het misschien zondagochtend

    Eens over de kanaalbrug van de Nete waren we vertrokken voor kilometers kanaaldijk: jammer dat de wind niet echt meewilde

    En plots waren we in Berlaar want de 22.5 km waren in geen tijd om: in Café Ballaer bij Nancy wisten we dat de koffie er heerlijk is want deze stop hadden we als eens aangedaan

    Voor het tweede was terug zoeken naar de gepaste uitpijling want het is al gezegd het was zeer dunnetjes

    In Koningshooikt na een paar kilometers reden we terug langs het Nete kanaal maar dan de andere Nete want er is de grote en de kleine Nete

    Opnieuw waren we vertrokken voor kilometers fietsplezier en we waren hier niet alleen wat een hopen wielertoeristen rijden er hier

    In Kontch werd de spoorlijn gevolgd met een zeer goed fietspad en dit is altijd meegenomen

    Nog een paar keer draaien en rondjes draaien en ook deze rit zat er (50km)op: nog even nagenieten en een beetje bijpraten voor we afscheid namen van deze vriendelijke en behulpzame mensen

    Leuk ritje gehad

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste wielerliefhebber,

    Op zondag 25 maart 2012 organiseren we voor het 11de jaar op rij onze E3 PRIJS Vlaanderen voor wielertoeristen.

    De E3 Prijs Vlaanderen wielertoeristen met stamnummer WBV 82007018, wordt voor de tiende maal georganiseerd op zondag 25 Maart 2012.

    De internationale klassieker waar ieder wielertoerist naar uitkijkt.

    Het unieke parcours, met zijn mooie, rustige en landelijke wegen, zorgt ervoor dat ieder wielertoerist zijn gading vindt.

    Inschrijvingen starten vanaf 0715 Hr tot 1030 Hr.

    Voorinschrijvingen kunnen tot en met 18 Maart 2012, via onze website, wat betalingen betreft hebben wij het volste vertrouwen in U!

    Deelnemers die zich vooraf inschrijven en betalen, krijgen al het nodige thuis bezorgd zodat u niet meer hoeft aan te schuiven!

    Natuurlijk kan er de dag zelf nog worden ingeschreven.

    Parcours

    Ter info bij de beklimming van de Oude Kwaremont worden NIET alle kasseien genomen, we gaan in het dorp naar rechts! Dit om schade aan de fietsen te vermijden.

    133 km

    Deze rit leent zich uitstekend tot hen die de grote afstand, in het vroege seizoen al echt in de benen hebben.

    En toch de sfeer van de klassieker willen proeven ter voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen met de 11 hellingen.

    80 km

    Deze rit gaat over 5 hellingen, en is uitermate geschikt voor de wielertoeristen die niet echt de grote afstand in de benen hebben, gezien de vroege datum op het seizoen.

    60 km

    Deze rit gaat over 3 hellingen, en is geschikt voor de wielertoeristen die gezien de vroege datum op het seizoen toch een kort tochtje op zondag willen maken.

    Via onze website www.velotour.be vindt u alle nodige informatie omtrent onze organisatie.

    We hopen u te mogen verwelkomen op 25 maart

    Met vriendelijke groet,

    Stephan Dierick

    www.velotour.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brevet 50 km 2012

    Brevet 50km

     

    De eerste ritten van het wegseizoen zijn traditie getrouw brevetten en als je op het einde van het seizoen in de prijzen wil vallen zijn deze ritten verplicht

    Het stamt misschien nog uit een vorige eeuw maar we moeten er nu eenmaal met leven

    Alles sterft uit: zoals controle kaarten die niet meer moeten of rijden in grote groepen met vaste starturen maar brevetten daar willen ze bij de bond nog niet van scheiden

    Maar bon we gingen voor de 50 met start in Ekkergem en natuurlijk kon de foto voor de start niet ontbreken

    Eens op pad werden de wegen snel gesplits van de 35 en de 50 km zodat de startgroep in twee gedeeld werd

    Met een meer dan gemiddelde groep ging het richting St-Denijs-Westrem waar de eerste brug van de rit lag en het zouden er een pak worden voor we terug thuis waren

    De wegen rond de Pinte en Eke lagen er verbazend stil bij alsof iedereen nog in zijn bed lag en van mij mag dit altijd zo zijn

    In Gavere mocht er eens geklommen worden op eerste helling van dit parcours en niet iedereen verteerde dit goed

    Melsen en daarna Schelderode waar we eens richting Merelbeke draaiden het gas eens konden open zetten voor we in de sporthall konden genieten van een goede koffie

    Na dit intermezzo verlieten we snel het grond gebied van Merelbeke en belanden we in Zwijnaarde om dan de Scheldedijk op te zoeken tot in Zevergem

    Nog één hindernis lag op ons te wachten de Poortakkerstraat met zijn verdomde kasseien: moest dit er nu echt in

    Via de Sneppebrug was de eindstreep vlug bereikt en met de voltallige groep reden we over de eindmeet

    Het zijn misschien overblijvers van lang vervlogen tijden maar het zijn wel lekkere ritten om het seizoen te starten

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vacansoleil-DCM ook op aluminium

    Belga

    Opmerkelijk bericht van Bianchi, fietsensponsor van Vacansoleil-DCM: voor de voorjaarscampagne kiezen heel wat profs voor het aluminium Impulso frame ipv het hightech carbon van de Oltre.

     

    De renners van Vacansoleil-DCM kunnen voor het voorjaarswerk kiezen uit drie framemodellen van Bianchi: het carbon topmodel Oltre, het 'instapmodel' in carbon Infinito, of het aluminium model Impulso. Heel opmerkelijk, want in de koopgids 2012 van Cyclo Sprint testten we dit frame nog in de categorie instapfietsen.

    In de catalogus van Bianchi staat de Impulso in drie afmontages, met prijzen van 1399-1599 euro. Ongetwijfeld koersen de profs niet met
    Veloce of Shimano 105
    maar met hun gewoonlijke superlichte onderdelen, maar dat dit aluminium frame het vertrouwen heeft van de heren broodrenners, zegt natuurlijk veel over zijn kwaliteiten.

    In de
    Omloop Het Nieuwsblad van zaterdag sprintte Marco Marcato ermee naar een 6de plek. Ook profs kunnen dus uit de voeten met de C2C geometrie (Coast to Coast) van het Triple Hydroformed aluminium frame. C2C is een geometrie die eerder voor wielertoeristen bedoeld is, maar die het nodige comfort geeft op het Belgische stratennet, dat de slechtste wegen van Europa
    herbergt.

    Zo zie je maar, hightech carbon heeft kennelijk ook zijn beperkingen.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rij de Ronde met Andrea Tafi!
    29.02.2012 | Rik Thaens
    Belga
    Tien jaar geleden won Andrea Tafi de Ronde van Vlaanderen. Om dat jubileum te vieren zal de Italiaan op 31 maart de Ronde voor wielertoeristen rijden en dankzij Canyon kan jij meefietsen!
    Wat moet je doen om met deze levende legende op pad te mogen? Maak een video of foto van jezelf of schrijf een artikel waarmee je Andrea Tafi en Canyon overtuigt dat je de geknipte man/vrouw bent om met hen de Ronde te rijden.

    Canyon stelt de inzendingen voor aan haar fans via verschillende kanalen. Een jury kiest uiteindelijk de drie overtuigendste bijdragen op basis van creativiteit, inzet en de respons van de Canyon community.

    De winnaars mogen op een Canyon de RVV rijden aan de zijde van Tafi én 's anderendaags de wedstrijd van de profs live beleven langs het parcours. De wedstrijd loopt tot en met maandag 5 maart.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET NIEUWSBLAD foto 2






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.omloop het nieuwsblad fotos
















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET NIEUWSBLAD

    Omloop het nieuwsblad

     

     

    De eerste rit van het nog prille seizoen was meteen een rit met naam en faam

    Met de omloop van het nieuwsblad werd niet voor de gemakkelijkste rit gekozen maar meteen een stevige kuiten bijter

    Met 2 vrouwen en een 7 tal mannen ( in ons groepje) was de club goed vertegenwoorderd

    Maar eerst konden we aanschuiven want er moest nog betaald en gescand worden: en dit deed ons toch even schrikken 8€ à 10€ voor deze classic rit

    De prijs viel nog mee want voor sommige ritten hadden we zelfs al meer betaald maar de return viel dik tegen: geen extra drankje of drinkbusje kon er af dit is pure gel……….

    Eens op pad werd er gekozen om aan te sluiten bij een andere groep en zo de krachten een beetje te sparen en om over de nieuwste roddels te praten: en langs de Scheldedijk hadden we daar tijd genoeg voor

    Eens weg van de Schelde na een kilometer of 20 kon de rit pas goed beginnen want niet lang hierna lag de verdoemde MOLENBERG

    En hier waren we voor gekomen klimmen en stoempen langs Vlaamse wegen

    De vrees van stil te vallen op deze heuvel bleek niet gegrond want niemand heeft een voet aan de grond moeten zetten integendeel

    Zelf de 2 dames konden terug kijken op een geslaagde klim

    Dit was een voorsmaakje voor wat komen zou: maar eerst even op adem komen

    Na 35 km in Roborst kregen we andere kost te verwerken want hier lag de Paddestraat 2400m kinderkopjes en dit beviel de één al meer dan de andere: maar het vreet krachten

    Maar na deze inspanning konden we even rusten aan de bevoorrading en deze was in orde (mocht ook wel voor geld)

    Even een sanitaire stop en we konden terug op pad gaan en onmiddellijk kregen we de lippenhovestraat voorgeschoteld opnieuw 1300m kasseien al verteerden we dit beter dan de eerste strook

    Nu kregen we terug een 15 tal kilometers rust gehund voor we aan de volgende opdracht konden beginnen

    De Lange Munte was terug 2500m afzien en dit waren toch wel de slechtste van de dag toch het laatste paar honderd meters: nog één te gaan

    Opnieuw konden we een beetje rusten voor we aan het laatste konden beginnen

    Via Merelbeke en Zwijnaarde waar we ons terug thuis voelden reden we nu richting Gent voor de laatste hindernis van de dag

    De Steenakkerstraat met zijn kasseien waren de laatste en de tevens de gemakkelijkste van allemaal en ook hier kwamen we door zonder kleerscheuren door

    En nu op naar de eindmeet al begonnen er voor een paar de kilometers te wegen maar allemaal bereikten we de finish en we konden terug kijken op een meer dan geslaagde rit: samen uit samen thuis

    Ook zagen we bleien gezichten want we hadden het toch maar gedaan want wat de prof op een zaterdag kunnen dat kunnen de Heirnissers op een zondag

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    th4_ever_floerky
    www.bloggen.be/th4_eve
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs