Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
07-03-2010
MALDEX HORMAN RIT 60KM
Maldex Horman Rit
Deze morgen was de winter terug in het land en was het ijs vrij maken van de auto ruiten de eerste opdracht
Al op de heen weg naar het pittoreske Sleidinge begon de hemel staalblauw te worden en begon de zon aan de horizon te piepen
In de parochie zaal die dienst deed als inschrijving lokaal was het bijzonder rustig en naar mijn gevoel te rustig
Maar de bekende gezichten die het koude zouden trotseren waren terug present zo ook de mannen van Destelbergen waar we tocht zouden mee affietsen
De doortocht door de nog slapende gemeente Sleidinge werd rustig afgelegd want opwarmen was de opdracht maar de voeten en handen warm houden was even belangrijk
Richting Waarschoot langs de lieve begon de wind zo stilaan op te komen maar nog niks om ons druk over te maken in de streek van Zomergem draaiden we de vaartkant op en begon de wind die nu schuin tegen stond terug moeilijk te doen
Maar eens we richting Oostwinkel fietsen konden we terug op adem komen en dat was maar goed ook met 20km op de meter kwamen we in de gemeente Adegem terecht en het parcours begon nu ligt golvend te worden en de wind was terug van de partij wat dit deel nog lastigere maakte
Maldegem en 27 km ver konden we een beetje op adem komen in café Salastraete waar de koffie even op zich liet wachten maar het wachten waard was
Nu we het lekker warm hadden was de tijd om de terugweg aan te vatten en ging het nu richting Knesselare en daar was de wind terug
Het eerste deel van de tocht had ik volledig voor mijn rekening genomen maar en nu waren de eerste kilometers toch even voor mij medefietsers
In Bellem hadden we echt prijs langs het kanaal van Aalter hier was het beuken stoempen en beuken 5km lang: moordend
Aan de brug van Aalter dachten dat we even konden poseren en een beetje op adem te komen maar niets van dat eens over de brug was het terug van dat maar nu langs de overzijde van het kanaal
De ijskoude wind stond nu pal op de neus de snelheid ging naar beneden en de hartslag naar omhoog na nog eens 5km te hebben gezwoegd konden we eindelijk in Lovendegem de waterkant verlaten
Met nog 10km te gaan was het moreel nog opperbest en werd vlot richting Evergem gereden hier werden we vervoegdmet de mannen van Maria-Oudenhove en zoals echte wielertoeristen konden we het terug niet laten om de laatste 5 km nog eens alles te geven
Het kleine pelotonnetje viel volledig uit elkaar want iedereen zat zo een beetje op zijn tandvlees te rijden maar we hielden stand al was het maar om de clubkleuren hoog te houden
Ergens diep verscholen en bijna in het hartje van GENT ligt Ekkergem waar de studenten heersen
Achter de imposante kerk schuilt café De Koornbloem en dit was de startplaats voor onze eerste echte baan rit van 2010
Op deze triestige ochtend kozen we voor het brevet 50 en 35 want de kilometers hebben we nodig
Deze vlakke rit is de ideale opwarmer voor het komende zomerseizoen ook al was deze morgen de zomer ver te zoeken
De eerste kilometers langs de Gentse watersportbaan zouden meteen de toon zetten: wind en nog niet een beetje
Langs landelijke wegen vol putten en kuilen ging het richting Drongen en het deed deugd om nog eens samen met de race fiets te rijden
In Landegem na vele kilometers tegen de wind te hebben opgebokst werd ons eindelijk een beetje rust gegund op de trekweg langs het kanaal naar Deinze
7km lang genieten met de wind bijna in de rug maar mooie liedjes duren niet lang want in Deinze verlieten we de trekweg om terug het land wegen op te zoeken
De 8km nog te gaan tot aan de controle was terug beuken tegen de wind en nog niet een klein beetje ook
Eindelijk konden we even rusten in café Den Appel en het mag gezegd word ik heb al minder mooie achter een toog zien staan dus de boterhammen smaakten nog zo goed en dit samen met een lekkere koffie
Nog 20 te gaan: via Deurne waar het altijd opletten is voor het auto verkeer ging het nu naar het centrum van De Pinte om dan door te fietsen naar Zwijnaarde maar we kregen de kilometers niet voor niets steeds was het beuken en stompen tegen de verdomde wind
Nog 10 km en we waren binnen maar in St-Denijs-Westrem kregen we nog een rare kronkel voorgeschoteld om toch maar aan de andere kant van de spoorlijn uit te komen
Nog één brug Sneppebrug en dan in snelvaart naar de aankomst om ons te laten in scannen voor de volgende tocht
Deze tocht is bijna het zelfde als het laatste deel van de 50km maar dan tot in Merelbeke met stopplaats sporthal Ter Wallen en het tweede deel van deze rit was enkel het stuk Scheldedijk een surplus en dan terug langs het parcours van de 50 km maar als eerste van het nog prille seizoen moet dat niet meer zijn
Ridley lanceert een speciaal testfietsenprogramma. Bij enkele topdealers kan je een Noah of Excalibur minimum 1 maand testen. Eén gelukkige maakte bovendien kans om de geteste fiets te winnen!
Ridley komt met het testfietsenprogramma op de proppen omdat er steeds meer vraag is naar de topmodellen en omdat potentiële kopers graag het rijgedrag van deze fietsen op voorhand testen.
Ridley selecteerde twee Noah en Excalibur modellen voor het project. De deelnemende dealers bieden deze testfietsen aan voor minimum 1 maand. Zij ontvangen ook testevaluatieformulieren. Wie deze invult, maakt kans om de door hem of haar geteste fiets te winnen.
Geen monstercols dit jaar in Parijs-Nice, wel vijf zware klimmen van eerste categorie. Ideaal dus om zelf eens uit testen als je een fietsvakantie in Frankrijk hebt gepland. Verken alvast het parcours!
Op weg naar de zon wachten vijf cols van eerste categorie. (foto belga)
De achtdaagse koers naar de zon wordt op gang geschoten met een proloog en een vlakke rit, maar daarna is het gedaan met lachen. De volgende drie etappes hebben immers allemaal een klim in de finale en in de vijfde rit is er dat er zelfs eentje van eerste categorie: de Croix-Neuve.
Deze slotklim in de Ardèche is 3,3 km lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van liefst 10,3%. Wie de Croix-Neuve beklimt, kan de legendarische overwinning van Laurent Jalabert in de Tour van 1995 herbeleven. Jaja won uitgerekend op quatorze juillet op de Croix-Neuve, wat de col de bijnaam Montée Laurent Jalabert heeft opgeleverd.
Na een overgangsetappe naar Aix-en-Provence wacht het peloton tijdens de voorlaatste rit met de Col de Vence opnieuw een col van eerste categorie. In tegenstelling tot de profs kunnen de recreanten wel genieten van het uitzicht: vanop de top van de Vence kan je immers het grootste deel van de Côte d'Azur van Cannes tot aan de Italiaanse grens en soms kan je zelfs een glimp van Corsica opvangen.
De slotrit heeft traditioneel start en aankomst in Nice. Uitbollen zal er echter niet bij zijn, want nog drie keer moet een col van eerste categorie beklommen worden avorens van de zon te kunnen genieten: in de beginfase de Col de La Porte en in de finale La Turbie en de Col d'Eze.
Het retrotruitje van Peugeot is dinsdag verkozen tot het mooiste wielertruitje ter wereld. Het publiek verkoos het dambordpatroon boven het huidige model van Quick Step. Bekijk de fotospecial!
De verkiezing van het mooiste wielertruitje ter wereld was een initiatief van fietsmagazine Grinta! en ging door in het Centrum van Ronde van Vlaanderen.
Tijdens een modeshow gaf jurylid en reclameman Wim Schamp zijn ongezouten mening over de wielertruitjes. Schamp kon uiteindelijk niet kiezen tussen Peugeot en Quick Step en daarom mocht het publiek de knoop doorhakken.
Met een massacyclocros in de bossen van Herentals hebben naast de volledige veldrittop ook 710 recreanten Erwin Vervecken een passend afscheid bezorgd. Hierna hing de ex-wereldkampioen zijn fiets aan de haak.
Meer dan 700 recreanten zwaaiden Erwin Vervecken uit. (foto alain buyck)
Maar liefst 710 veldrit- en mountainbikeliefhebbers waren paraat voor een Fietspromoveldrit van twintig of veertig kilometer aan het Bloso-centrum in Herentals. "Dat was een enorm succes want we mikten op een deelnemersaantal tussen 500 en 700", zegt Christophe Impens, Managing Director van Golazo sports.
"Het is een grandioos afscheid geworden voor één van de meest geliefde renners in de veldritwereld. Alle toppers stonden erop om aanwezig te zijn."
Naast de recreanten was het deelnemersveld met profs en ex-renners indrukwekkend. Naast Erwin Vervecken verschenen onder meer wereldkampioen Zdenek Stybar, Belgisch kampioen Sven Nys, Niels Albert,Bart Wellens,Kevin Pauwels,Klaas Vantornout,Sven Vanthourenhout,Dieter Vanthourenhout,Bart Aernouts, Jan Verstraeten en Tom Meeusen aan de start. Ook ex-toppers zoals Roland Liboton, Danny De Bie en Peter Van Santvliet reden mee.
De wedstrijd omvatte twee of vier ronden van tien kilometer. "Het was uiteraard een leuke tocht, maar de veldrijders maakten er wel een echte cross van", zegt Impens. "Zo was er na twee ronden een premie, die Sven Nys na veel strijd kon meenemen. In de laatste ronde bleven de renners samen. In plaats van een voorspelbare spurt werd Erwin heel mooi door zijn ex-collega's in een erehaag uitgezwaaid."