BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    29-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLAAMSE LABEL RIT JULES DE BIE

    Vlaamse Label rit Jules De Bie

     

    Deze morgen voor ons vertrek naar het Antwerpse Westmalle nog eerst eens naar de Frank de weerman gekeken het zag niet goed uit: kans op buien en een zeer strakke wind verdorie het zouden terug 70 zware kilometers kunnen worden

    Op de nog verlaten E17 ging het vlot vooruit en op de Antwerpse ring ging het zelfs nog vlotter

    In Westmalle was het een klein beetje zoeken naar het startlokaal dat verdomd goed verscholen lag

    In een piep klein zaaltje van het culturele centrum konden we rustig Inscannen en onze broodnodige stempel kregen we ook onmiddellijk: en zo als steeds waren ze hier vriendelijk

    Eens op pad op deze koude en kille ochtend(we zijn te veel verwend met mooie weer)hadden we prijs een pijltje gemist ondanks de prima uitpijling maar als iemand zijn caravan voor het bordje parkeert: tja

    Heerlijke wegen en vooral de dikke vette villas die we de eerste kilometers te verwerken kregen deden ons terug watertanden

    Maar eens voorbij Zoersel had de wind vrij spel en was het terug werken geblazen want met twee kun je niet veel wegsteken: zalig nog eens goed afzien en voor sommige alle drank uit het lichaam fietsen want het was al terug druk geweest

    Na een zeer geslaagde vrijdagavond met goede vrienden en te veel wijn

    En een druk school feest van 15uur tot 20uur konden we deze rit goed gebruiken

    In Halle terug een villawijk in en konden we even op adem komen want in Zandhoven hadden we terug prijs ook al kregen we rustige mooie wegen te verwerken de wind wilde maar niet meewerken

    Maar in VIERSEL over het kanaal was het even goed beuken dachten we tot we op dijk van het Netekanaal opgestuurd werden

    Één rechte weg zonder bescherming of wat dan ook en zo ver of we konden kijken hier moesten we alle krachten aanspreken

    10km afzien zoals de flandriens en stilletjes doodgaan dat was ons noodlot ook hier kwam gelukkig een eind aan want veel langer konden we dit niet aan houden

    In Lier werden we op de dijk van de kleine Nete opgestuurd en op deze slalom weg kregen we telkens meewind en tegenwind te verwerken en onder tussen konden we beginnen uitkijken naar de kerk van Berlaar

    In café Ballaer in Berlaar konden we eindelijk genieten van een zalige koffie want na 38 km hadden we deze verdiend

    Met nog 32 km voor de boeg kon er niet lang getalmd worden en met vooruit dat we de wind nu toch een beetje zouden meekrijgen startende we met volle moed

    Terug waren de eerste kilometers niet van de poes maar we hadden op het parcours plan gezien dat we terug lang het Netekanaal zouden fietsen dus was het nog even doorduwen

    Eindelijk het NETEKANAAL en nu met de wind in de rug nu was het onze beurt om te lachen met onze tegenliggers

    Nu ging het pas goed voorruit en vlogen de kilometers voorbij en dit mocht ook wel eens

    Aan de sluis van Viersel nog even stoempen tegen die verdomde wind en dan terug de wind in de poep tot aan de eind meet

    Eens voorbij Pulderbos doken we terug ZOERSEL binnen en waren we terug vertrokken voor een toertje villas kijken en dit tot in Westmalle

    Zalige rit met prima wegen en fietspaden jammer dat er iets te weinig sfeer was: een ritje zonder uitstraling maar voor een zondag is een prima afsluiter van een toch wel druk weekend waar er nog een beetje zal nagelachen worden

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

          

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Helm op

    Helm op Vandaag begint Consument en Veiligheid de campagne Gebruik je kop, helm op. Doel van de campagne is wielrenners en mountainbikers bewust te maken van de risico's van fietsen zonder helm. Fiets ondersteunt de campagne.


    Draag jij altijd een helm als je op de fiets stapt? Ook als je in je eentje traint of met een groep een recreatieve tocht rijdt? Hoe ervaren je ook bent, zelfs op dat soort momenten kan het misgaan. Want een beetje grind, een loslopende hond of een onverwachte manoeuvre zijn vaak al voldoende voor een vervelende schuiver. Loop geen onnodig risico en draag altijd je helm!

    Doorloop deze checklist en bekijk de koop- en gebruikstips op www.gebruikjekop.nl voor de juiste fietshelm.
    √ Kies een helm die voldoet aan de Europese EN1078 norm
    √ Een goed passende helm zit als een tweede huid op je hoofd
    √ Wanneer je je hoofd schudt blijft de helm op zijn plaats zitten
    √ De helm staat +/- 2cm boven je wenkbrauwen
    √ Kijk of de helm ook aan de zijkant goede bescherming biedt
    √ Pas meerdere helmen, zodat je weet dat je de juiste helm koopt
    √ Neem de tijd om goed te passen
    √ Zet je bril of fietsbril op tijdens het passen
    √ Bedenk dat de prijs niets zegt over de veiligheid
    √ Na een val beschermt je helm niet meer voldoende, koop dan een nieuwe helm
    √ Meer nuttige informatie en handige tips vind je op www.gebruikjekop.nl
    Meer informatie vind je onder 'achtergrond' op deze site of in nummer 6 van Fiets, pagina 72. Ook www.gebruikjekop.nl levert alle informatie die je nodig hebt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.te zot om waar te zijn
    Minder wielertoeristen door controles
    De politie van Dendermonde is best tevreden over het gedrag van de wielertoeristen. Die rijden sinds de invoering van het strenge politiereglement niet meer in grote pelotons over de dijken en wegen van de stad.
    Politie Dendermonde: 'De wielertoeristen komen nog wel, maar in kleinere groepen en beter gespreid'
    De gemeenteraad van Dendermonde keurde vorige maand een voor de wielertoeristen streng politiereglement goed. Wie nog met meer dan tien op de dijken durft koersen, riskeert een boete van 120 euro en loopt het risico dat zijn fiets in beslag genomen wordt.

    Maar het reglement lijkt effect te hebben. "Wij voeren wekelijks controles uit en wij merken duidelijk een positieve tendens", zegt Katleen Bombeke, woordvoerder van de Dendermondse politie, in Het Nieuwsblad. "De wielertoeristen komen nog wel - en dat mag ook - maar in kleinere groepen en beter gespreid dan vroeger. Dat heeft een positieve invloed op de verkeersveiligheid."

    Binnenkort worden er ook communicatieborden geplaatst om wielertoeristen aan de reglementering te herinneren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLEN MEEDOEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ALS EERBETOON
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Voor Bianchi fans

    Voor Bianchi fans Naast Celeste stuurlint, bidonhouders, bidons, kabeleindjes, zadels is er nu wederom een band verkrijgbaar in de zo typische Bianchi kleur.


    We schrijven wederom omdat een paar jaar terug Continental Celeste bandjes voerde. Nu is het via Frankrijk dat de Michelin Pro3 TS in celeste aanbied. Maat 700x23C, kleur zwart/celeste. Prijs rond de 39 euro per stuk. Check
    www.bianchi.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    1.600 Vlamingen viseren Ventoux
    Op zaterdag 4 juni nemen opnieuw 1.600 Vlaamse wielerliefhebbers deel aan Ventourist/Ventousiast. Het evenement op de Mont Ventoux is de apotheose van de Sporta-beweegcampagne.
    De Ventoux is op 4 juni weer even een Vlaamse berg. (foto belga)
    Ook Vlaams minister van Sport Philippe Muyters zal de top van de legendarische Franse col proberen te bereiken, zo vertelde hij op een persconferentie in Tongerlo. "Ze zeggen altijd dat fietsen een ploegsport is, maar dat het solo gaat vanaf een bepaald stijgingspercentage. Toch is het beklimmen van de Mont Ventoux een sociaal gebeuren", aldus Muyters.

    "Je voelt een sfeer van verbondenheid en voelt je gesteund door de vele andere Vlamingen." De minister voegde eraan toe dat hij zijn trainingskilometers al achter de kiezen had.

    Sporta maakte nog wat cijfers bekend over de deelnemers dit jaar. Zo is de gemiddelde leeftijd 46 jaar, waarbij de oudste 80 en de jongste 18 is. Naast minister Muyters nemen ook onder meer Stan Van Samang, Saartje Vandendriessche en enkele acteurs van FC De Kampioenen dit jaar deel aan Ventourist/Ventousiast.

    Nieuw dit jaar is de tussentijdse tijdregistratie. Door te werken met tussentijden, kunnen deelnemers die de top niet bereiken toch een idee krijgen van het tempo dat ze haalden. Bovendien is het door de grillige weersomstandigheden op de deels kale berg altijd afwachten of het wel verantwoord is de tocht tot helemaal bovenaan te laten doorgaan. Indien de rit moet worden ingekort, kan er dit jaar dus alsnog een klassement worden opgemaakt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Jos Huysmans Classic

     

    Ondanks de thuisrit in zwijnaarde (de Eric van de Wiele classic)kozen we toch voor de verre trip naar Heist-op-de–Berg in de provincie Antwerpen

    Ook hier deed de plaatselijke parochiezaal dienst als startlokaal en op de ruime parking konden we de auto stallen

    Vandaag kregen we toch een betere en uitgebreid parcours beschrijving mee zodat we toch een beetje zicht kregen over de zwaarte van deze rit

    En het zou een verdomd een stevig ritje worden

    Geen wind of toch bijna geen wind en een stralende zon als mede compagnon konden we rond 8 uur op pad

    Van Heist-op-de-Berg tot in Begijnendijk waren we vertrokken voor straatje in en straatje uit dit is wel rustig rijden maar we waren gekomen om te fietsen

    En in Baal konden we eindelijk beginnen: hier terug lange wegen en leuke vergezichten ja zelf de vliegtuigen vlogen hier laag en dit is ook eens leuk om naar te kijken

    Met Balenberg kregen we ook onze eerste hellinkje voorgeschoteld en het was er eentje die de benen afsneed we waren dus gewaarschuwd

    Betekom, Nieuwrode en dan Houwaart waar de tweede kuitenbijter lag de Roeselberg opnieuw een onbekende en opnieuw te snel naar boven gefietst met als resultaat een te hoge hartslag: we zullen het nooit leren

    Na Vissenaken lag het lastig te bereiken Kumtich waar we onze welverdiende stop kregen en een grote banaan in plaats van een suikerwafel

    Na de controle was het terug klimmen geblazen in de Kumtichsestraat voor we koers konden zetten naar Roosbeek om zo Lubbeek te bereiken en hier hadden we terug prijs, Kalenberg en Bollenberg

    Eens hier voorbij kregen we terug vlakke wegen voorgeschoteld en goede fietspaden wat altijd prettig fietsen is

    Plots dachten we verkeerd te zitten want we waren beland in Kortrijk-Dutsel en Kortrijk ligt toch in West Vlaanderen en dat is toch een eindje van hier

    Rotselaar, Werchter en dan Tremelo voor we in Keerbergen konden beginnen aftellen met 80 km op de teller de laatste de we kruisten was Schriek voor we terug op het grondgebied van Heist waren

    Opnieuw was het hier rondjes draaien voor we de eindmeet bereikten

    Onze 6de classic was binnen en we hadden terug genoten van de streek en zij omgeving benieuwd wat nummer 7 ons zal brengen

     

    Groetjes

    Myriam & dirk

      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs