BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verada-Follens Classic 2011

     

    Voor de tweede rit van het weekend van 12 en 13 maart kozen we voor een classic rit

    De startplaats was het West-Vlaamse Zwevegem en dit op de fabriek terreinen van Verada: voor de wagen was ook een plaats voor zien en dit is altijd mooi meegenomen

    Zelfs de koffie voor de rit was gratis wat men zeer zelden tegenkomt en hij was nog lekker ook

    Van het inschrijving geld zouden we ook niet armer worden 3€ dus nog een pluspunt

    Een stempel voor op ons classic blad(dat nog nergens te verkrijgen is) was ook geen probleem: geen gezaag of ander geklaag

    We kozen voor de 75km tocht want de streek boezemde ons toch een beetje schrik aan

    De eerste kilometers vielen super mee geen verkeer en vlak en de wind, dat ging ook nog

    Lang zou de pret niet duren want met weinig klim kilometers in de benen vielen de eerste kleine hellingen niet goed mee

    Onze eerste bult kregen we na 10 km (nog geen helling) met de Moen en dit zou niet de laatste zijn

    De wind was nu ook wakker geworden en maakte de rit nog een beetje zwaarder

    Na 10km klimwerk konden we 25km op de meter even op adem komen in onze eerste bevoorrading

    Er zijn bevoorradingen die zeer goed zijn maar dit was wow hier was alles voor handen om onze krachten terug op pijl te brengen: super

    Het tweede deel zou andere koek worden en lang moesten we niet wachten

    Na 30 km lag de eerste helling en nog geen kleintje ook de BRUYERES 2300meters lang en met zijn 12.6% nog stijl ook hier was het even zoeken naar de juiste cadans om dan in een rustig tempo naar de top te fietsen: oef deze was achter de rug

    Nu waren we beland in de streek van Frasnes en hier terug geen meter vlak maar de snelle afdalingen maakten alles goed

    In Saint-Sauveur hadden we weer prijs hier lag de tweede zware helling

    LES MONT terug 2300meters klimmen en opnieuw was het zoeken naar het juiste klimtempo en het begon stilaan beter te gaan

    54km en terug konden we rusten en bijtanken in de tweede bevoorrading en ook hier alles er op en er aan zelfs zeer lekkere broodpudding: lekker

    Nog eenmaal zouden we moeten afzien met de klim van de Rue de Caumont onbekend ?Nee, want het was een zijkant van de Kluisberg en dan nog één van de zwaarste

    Eindelijk lag het klimwerk achter ons en konden in een snelvaart richting Zwevegem fietsen want met de wind in de rug ging de voorruit

    In Otegem kregen we het nog even lastig met de kleine Keiberg

    En naar 77 km waren we terug: oef

    Hier komen we nog zeker terug: want alles was in orde

    Een zeer goede uitpijling elk kruispunt aangeduid met een waarschuwing bord en ook elke helling met bord aangeduid ja zelf de fietsparking was gratis

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brevet 75 km

     

    Het derde brevet had zijn startplaats in Wondelgem bij wtc De Nachtegaal

    Het startzaaltje werd onmiddellijk gevuld met de leden van de club alsof het ons clublokaal was

    Eens op de baan met zo een grote groep is geen pretje want voor de één is het tempo te snel en voor de andere te traag maar het bleek nog goed mee te vallen

    De rit zou ons naar Lotenhule brengen langs de gebruikelijke wegen van Mariakerke, Drongen, Nevele en Meigem die er na de strenge winter er soms zeer slecht bij lagen en was het soms een kunst om de putten te ontwijken

    In het eerste deel van de rit viel de wind nog mee maar na de stop in café Duivenlokaal zou de andere koek worden

    Ook begonnen de kilometers te wegen want niet iedereen had al veel kilometers in de benen

    De samenhang van de groep begon ook een beetje aftebrokkelen en op een moment reden er twee groepen

    De wind en de vele bruggen maakten van deze vlakke tocht nog dat een paar zweetdruppels aan de oppervlakte kwamen

    De laatste kilometers zouden in volledige groep afgelegd worden om samen binnen te rijden

    Maar ja er zijn er altijd die het ander zien en het nooit zullen afleren gelukkig zijn het uitzonderingen

    Het merendeel bleef samen en met een trots gevoel reden we met zijn allen aankomst lijn over

     

    Groetjes

     

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    09-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Orbea hoofdsponsor Mongolia Bike Challenge
    Orbea is de hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge geworden. Één van de meest extreme MTBraces ter wereld.
    Baskische fietsfabrikant Orbea is de nieuwe hoofdsponsor van de Mongolia Bike Challenge (foto mongolia bike challenge)
    Orbea
    , de Baskische fabrikant van stadsfietsen, racefietsen en mountainbike's uit Mallabia zal vanaf nu de sponsor worden van deze extreme mountainbikewedstrijd.

    De Mongolia Bike Challenge is een lange en zware rit. Dat kan je op zijn minst zeggen van deze negendaagse, waarbij de maar liefst 1200 kilometer moet afgelegd worden, waarvan 14000 meter stijgen én hier en daar hellingen van, u hoort het goed, 29 procent! Iedereen, zowel profs als getrainde amateurs, kunnen zich vrij inschrijven voor deze prachtige mountainbikerace door het landschap van Azië.

    De race start in de Mongoolse stad Dalanzagad om zich verder een weg te banen door grenzeloze vlakten. Vervolgens bereiken de renners de indrukwekkende duinen van de Gobiwoestijn en loopt het parcour verder door verlaten gebied.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Solo gaat retro met moderne pasvorm
    Elke Solo wielertrui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. Fietsen in een outfit geïnspireerd op de jaren 50, 60 en 70, origineel!
    Elke Solo trui heeft een retro look (foto wecycling)
    De inspiratie voor deze outfits wordt gehaald uit de klassieke shirts uit de jaren 50, 60 en 70. Elke Solo Classique trui heeft een retro stijl gecombineerd met een moderne stof. De shirts zijn gemaakt van polyester en hebben een uitstekende vochtdoorlatende kwaliteit

    De adviesprijs van een Solo shirt bedraagt 79,95 euro. Ze zijn verkrijgbaar in de maten XS tot en met XL.  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dextro Energy voor na het sporten
    Na een zware inspanning is het belangrijk je lichaam te voorzien van koolhydraten en vitamines. Daarom ontwikkelde Dextro Energy een After Sports drink, specifiek voor na de training.
    Dextro Energy voor na het sporten (foto dextro energy)
    De hersteldrank helpt na een lichamelijke krachtinspanning om de koolhydraatreservers aan te vullen, de spieren te herstellen en de stofwisseling te bevorderen. De herstelpoeder bevat naast 10 verschillende vitamines ook proteïnen en magnesium.

    Dextro Energy wordt op de markt gebracht door Rivo Sports en geleverd aan fietszaken in de Benelux.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fietsforce voor inwoners Amsterdam
    Amsterdammers krijgen binnenkort hulp als ze een lekke fietsband hebben. De wegenwacht voor fietsers helpt de fietsers met kleine reparaties.
    Fietsforce voor inwoners van Amsterdam (foto fietsforce)
    "Als je problemen aan je fiets hebt, bel je naar Fietsforce en dan komt er onmiddellijk een monteur naar je toe", zegt Barbara Westerveld van de Stichting Fietsforce Amsterdam in het Algemeen Dagblad.

    Bij de dienst werken studenten van de Universiteit van Amsterdam vrijwillig samen met het reïntegratiebedrijf Panta. De studenten leren op die manier sociaal ondernemen en dak- en thuisloze jongeren krijgen de kans om werkervaring op te doen.

    De opleiding van de eerste zeven monteurs is al begonnen. De proef start eind maart.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Rijd de Omloop Passage Fitness en ga naar het WK!
    Neem dit jaar deel aan de Omloop Passage Fitness en maak kans op een toegangsticket voor het WK! Dat vindt plaats in Kopenhangen op 25 september.
    Treed in de voetsporen van Sebastian Langeveld en ga naar het WK (foto belga)
    Rijd de finale van de Omloop, beklim onder meer de Leberg, Molenberg, de kasseistroken van de Lange Munte en de Lippenhovestraat en ga gratis en voor niets naar het WK!

    Een week voor de Ronde van Vlaanderen krijg je de kans om je eigen Gent-Gent, de Omloop Passage Fitness met start en aankomst in't Kuipke te rijden. Je hebt de keuze tussen 73 km, 114 km of 140 km.

    Bovendien maakt één duo kans om helemaal gratis naar het WK in Kopenhagen te gaan op 25 september!

    Andere prijzen: een rit in de Ronde van België vanuit de volgwagen, een gratis toegangsticket voor het VIP café bij één van de Belgische aankomstplaatsen van de Eneco Tour en een ticket voor de finale van de Lotto Zesdaagse Vlaanderen-Gent op 27 november 2011!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Shimano wint Award met superlichte windbreaker
    Shimano heeft de iF Design Award gewonnen met de superlichte ACCU3D R jack. De windbreaker heeft een hoge waterafstotendheid en weerstand tegen scheuren.
    De ACCU3D R jack viel in de smaak in Hannover (foto shimano)
    De uitreiking vond deze week plaats op de CeBIT beurs in Hannover. De windbreaker ACCU3D R weegt slechts 63 gram en kan heel klein opgeborgen worden in de achterzak van een fietsshirt. De jack is verkrijgbaar in het zwart en lime groen.

    Dit jaar streden maar liefst 1121 deelnemers uit 43 verschillende landen om een iF product design award. In totaal werden er 2756 producten beoordeeld door een internationale jury. Slechts 50 daarvan werden geselecteerd om een Award te ontvangen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ook de kleindochter van de Keizer fietst
    Katrien Van Looy is iets minder bekend dan haar grootvader Rik, maar ze fietst met hetzelfde vuur als de Keizer van Herentals. Cyclo Sprint voelde haar aan de tand in een keizerlijk decor. Bekijk de foto's!
    De kleindochter van de Keizer. (foto alain buyck)

    De 21-jarige Katrien Van Looy is al sinds haar vierde bezig met sport, maar pas op haar achttiende schakelde ze over naar het wielrennen. "Mijn papa heeft ons vroeger een beetje in de richting van de loopsport georiënteerd. Ik was pas vier en m'n zusje vijf toen we her en der al een loopcrossje meepikten."

    "Eigenlijk was lopen toen mijn leven. Ik ben vier keer Belgisch kampioene op de piste geworden en vijf keer in het veldlopen. Het laatste jaar bij de scholieren won ik ook de CrossCup. Maar een hardnekkige beenvliesontsteking gooide roet in het eten."

    "Tijdens mijn revalidatie mocht ik veel fietsen in plaats van te lopen. En omdat ik telkens opnieuw pijn kreeg als ik na een rustperiode weer begon te lopen, ben ik uiteindelijk overgeschakeld naar het wielrennen. Mijn grootvader is nu mijn grootste supporter."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tilloenk
    www.bloggen.be/tilloen
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    thestyleguy
    www.bloggen.be/thestyl
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs