Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
30-01-2013
De Wilier Triestina Twinblade van team Columbia
Team Colombia rijdt dit seizoen op fietsen van Wilier. In tijdritten hebben de renners uit deze ploeg de beschikking over de Wilier Triestina Twinblade.
De Twinblade is ontworpen op zo min mogelijk luchtweerstand. De vork en de liggende achtervork zijn dik en lopen breed uit. Volgens Wilier is dit gedaan om deze delen ze ver mogelijk bij de turbulente lucht van de draaiende wielen weg te houden. De achterrem is achter het bracket geplaatst, in een omhulsel van carbon. De voorrem is achter de voorvork geplaatst. Het dropout systeem voor het achterwiel heeft vier bouten om het wiel precies uit te lijnen.
De Wilier Twinblad heeft een geïntegreerde zadelpen. De stelbout hiervoor is verwerkt in de bovenbuis. De Twinblad maakt waarschijnlijk zijn debuut op 7 februari in de ploegentijdrit van de Ronde van de Middellandse Zee. Team Columbia rijdt komend seizoen met SRAM. Op de foto zien we nog enkele onderdelen van Shimano.
Vittoria heeft in Thailand een onderzoekscentrum geopend dat onderzoek gaat doen naar de toepasbaarheid van grapheen in fietsbanden. Grapheen is een ultra dunne vorm van carbon. Twee onderzoekers wonnen voor de ontdekking van dit materiaal in 2010 de Nobelprijs.
Grapheen werd enkele jaren terug gepresenteerd als een soort wonder materiaal. Grapheen is slechts één atoom dik. Het zou toepassingsvormen hebben in ondermeer energiegeleiding en de verbetering van de duurzaamheid en kracht van veel samengestelde materialen. Volgens Vittoria heeft het materiaal grote potentie om fietsbanden zowel langer mee te laten gaan als hun rolweerstand te verbeteren. Ook zou het materiaal voor meer grip kunnen zorgen.
Het onderzoekscentrum in Thailand heeft volgens de bandenfabrikant ongeveer 8 miljoen euro gekost. Vittoria heeft een joint venture gesloten met het bedrijf Directa plus. Dit bedrijf zou een toepassingsvorm van graphene voor banden hebben ontwikkeld. Deze toepassing, G+ genaamd, wil Vittoria toepassen in zowel tubes als binnen- en buitenbanden. Directeur Rudie Campagne van Vittoria verwacht veel van het nieuwe lab. Graphene zal ons helpen een revolutie te veroorzaken als het gaat om het maken van de lichtste en snelste banden te wereld.