Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
24-10-2010
OOSTAKKER EN EEKLO
Oostakker en Eeklo VTT
De eetzaal van het Edugo instituut liep behoorlijk vol op deze triestige zaterdagmorgen
Maar de leden van de club lieten het niet aan hun hart komen en ze waren terug massaal komen opdagen
Het grootse deel koos verrassend voor de 45 km lange parcours: super
De sfeer zat onmiddellijk goed wat ook eens mag gezegd worden en zo waren we vertrokken voor een schitterende vtt
Niet dat het parcours nu echt goed was want we kregen te veel asfalt te verwerken en dit is niet leuk als vtt er
De weinige modder stroken die we te verwerken kregen moesten dus maar koesteren
Aan de eerste splitsing waren we al twee leden kwijt die zagen het niet zitten om verder te ploeteren
Na de controle kregen we een echt stuk modder te verwerken met als gevolg de voetjes aan de grond
Hier zag er weer iemand het niet meer zitten en werd de groep terug een beetje uitgedund
De rest ploeterde rustig verder tot we een pijltje misten met als gevolg de ganse meute op het verkeerde traject en kris kras andere paden zagen nemen
Onze groep kwam na een tochtje langs Laarne en Destelbergen terug op het originele parcours konden we richting aankomst doorstomen
Met nog een sprintje op het einde (we kunnen het niet laten) zat deze rit er ook op
En na de warme douche kon er nog eens deftig nagepraat en voor een paar gedronken worden
Eeklo met zijn reuze parking en grote sportzaal lokte terug een massa vtt rijders
De groep van de club was beduidend kleiner dan de dag ervoor: misschien iets te veel gedronken in Oostakker
Maar niet getreurd de vaste kern zou er terug een leuke dag van maken: de eerste kilometers konden we ons rustig warm rijden voor we aan de splitsing aan het serieuze konden beginnen
Met twee kozen we voor de 35 km en we konden aansluiten bij een paar rappe rijder: maar of dit slim was
De 10km die voor ons lagen waren goed voor een helse rit want die gasten bleven maar gaan zowel op de baan als in het veld van eens overnemen was totaal geen sprake van aanklampen des te meer: maar opgeven nooit hoe hoog de hartslag ook was
Eindelijk konden we even verpozen aan de bevoorrading voor we terug het bos indoken
Na dit deel van Lembeekse bossen kregen we jammerlijk terug iets te veel asfalt voorgeschoteld: maar het was goed om de hartslag een beetje te laten zakken
Nog één lastig en soms gevaarlijke traject(als men te dicht op elkaar rijd)kregen we te verwerken voor we de laatste kilometers konden aanvatten
En ook hier konden we na de douche eens napraten over de rit bij een frisse Ename of cola
Ook de clan uit Lokeren waren terug op de afspraak en ook zij hadden duidelijk genoten van deze rit
Maar nu moet eerst de fiets (voor zij die gereden hebben ) eens goed poetsen en nagekeken worden want het was terug een slopend weekend voor mens en fiets
Ga eens kijken bij Giant waar een aantal nieuwe fietsen staan die met 2011 Giant Composite Technology 'Performance Grade' zijn vervaardigd.
De Giant Composite Technology frames worden gemaakt van een topkwaliteit carbonvezel en geconstrueerd met technieken die zich in de loop van de tijd hebben bewezen. Het T-600 ruwe composietmateriaal wordt met de hand bewerkt waarbij gebruik wordt gemaakt van een aangepaste monocoqueconstructietechniek. Dit elimineert de buitenste geweven laag compositemateriaal (zoals die wel te vinden is op de Advanced SL en de Advanced-grade framesets) waardoor een lichtgewicht, stijf en comfortabel frame ontstaat met een zeer sterke prijs-kwaliteitverhouding.
1. Vector zadelpen Kenmerken: Deze full-composite, lichtgewicht en zeer aerodynamische zadelpen is speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de bikkelharde eisen die de prestatiegerichte wielrenner stelt. Voordeel: toegenomen voorwaartse/achterwaartse stijfheid voor maximale energieoverdracht, aerodynamischer (ten opzichte van een traditionele ronde zadelpen) en twee offsetopties (10 of 23 millimeter).
2. PowerCore Kenmerken: Zwaar oversized constructie rond de bottom bracket en de liggende achtervorken met een volledig geïntegreerde 86 mm brede bottombracketconstructie die geschikt is voor de montage van geïntegreerde bottom brackets. De asymmetrische liggende achtervorken verbinden het achterframe met het bracket en zorgen voor extra stijfheid aan de driveside en meer stabiliteit aan de non-driveside. Voordeel: ongelofelijke bracketstijfheid voor maximale efficiency. 3. Custom tuning Kenmerken: Handgesneden composite-stroken worden één-voor-één strategisch aangebracht en vormen samen een compleet frame. Door het heel precies aanbrengen van elke individuele laag (meer dan 500 per frame) in een strak vastgelegd patroon, kunnen de rijkwaliteiten van het frame exact worden vormgegeven en gecontroleerd. Voordeel: door de richting van elk apart stukje composite-weefsel zeer exact aan te brengen, zijn de ingenieurs van Giant in staat om elk frame precies de goede rijeigenschappen te geven. Het resultaat is een perfecte balans tussen enigszins comfort biedende verticale flexibiliteit en efficiënte zijdelingse stijfheid. Kortom: maximale prestaties zonder veel verlies aan comfort.
4. OverDrive Kenmerken: Oversized balhoofdbuis/vorkbuis/balhoofdset voor maximale stuurprecisie zonder extra gewicht. De balhoofdbuis meet 1 1/8 -inch bovenaan en 1 ¼ -inch bij de onderste balhoofdlagers en geeft samen met de schuin toelopende composite stuurbuis een optimale zijdelingse en torsiestijfheid dus perfect stuurgedrag. Zowel de boven- als onderbuis zijn rond de balhoofdbuis gewikkeld om nog meer torsiestijfheid en zijdelingse stabiliteit te krijgen. Voordeel: messcherp stuurgedrag van het allerhoogste niveau. Hard door de bochten gaan onder de meest extreme omstandigheden, voelde nog nooit zo vertrouwd. 5. Less is more Kenmerken: Om het gewicht te minimaliseren, gebruiken de Giant-technici de FEA-techniek (Finite Element Analysis) om een strategische laminaatstructuur te ontwikkelen met unidirectioneel composite-materiaal. Dit garandeert dat precies de juiste hoeveelheid materiaal wordt aangebracht op plaatsen waar dat nodig is en juist overtollig materiaal te verwijderen waar het frame met minder af kan.Voordeel: Giant Composite technology framesets behoren tot de lichtste frames op de markt en geven prestatiegerichte fietsers een raketachtige acceleratie en fabelachtige klimeigenschappen.
Composite technology wordt in 2011 op de volgende modellen toegepast: de TCR Composite, TCR Composite 2, XTC Composite 0, XTC Composite 1 en de XTC Composite 2.
Voor veel fietsers breekt in de winter de tijd aan om binnen te fietsen. Elite heeft voor deze trainingen twee nieuwe trainers op de markt gebracht. Zo is de Supercrono Powermag één van de nieuwe aanwinsten binnen het brede productgamma van Elite.
Waan jezelf wereldkampioen op deze trainer, kersverse wereldkampioen Thor Hushovd gebruikt hem ook. De trainer is uitgerust met een weerstandinstelling in 8 standen. Het stabiele frame moet er voor zorgen dat de krachten die je ontwikkeld goed worden opgevangen. De trainer is vanaf nu leverbaar en kost 264 euro.
De tweede nieuwe trainer van Elite is de E-motion, een rollenbank maar dan even anders. De rollenbank zoals die ooit was, frame met 3 rollen elastiek die 2 rollen verbind, is verder doorontwikkeld. Door het zwenkframe is de rollenbank geschikt om staand trainingen te doen wat voorheen niet goed mogelijk was. Hierdoor kun je je fietspositie meer afwisselen, wat toch wel fijn is! De wieltjes aan de zijkant van de roller moeten er voor zorgen dat je niet van het toestel afschiet. Daarnaast kun je met de weerstandinstelling de E-motion breder inzetten voor trainingen. Het toestel zal voor 749 euro over de toonbank gaan en is vanaf eind november leverbaar.
Voor meer informatie over de Elite trainers klik hier.
Sportkledingfabrikant Bio-Racer heeft voor het nieuwe seizoen zijn regenkleding aan een grondige update onderworpen. Het kledingstuk dat daaruit als meest technische naar voren treedt, is de Rainy Rain Jack.
De Rainy Rain Jack. (foto bio-racer)
Deze regenjas heeft dan ook het hoogtechnologische Gelants als grondstof. Dit textiel is zeer licht, waterdicht en heeft een ventilerende eigenschap.
Door zijn dunne stofstructuur kan dit Bio-Racer product ook gemakkelijk en compact meegenomen worden. De ergonomische racepasvorm en siliconen antislipboord verhinderen het storende windwapperen van dit vestje.
Met de getapte stiknaden en een waterdichte rits is insijpelend vocht praktisch onmogelijk. Voor de veiligheid zijn de waterdichte achterzak, de schouders en de zijpanden van reflecterende strepen voorzien.
Dit nieuwste Bio-Racer ontwerp is er in zwart en in de maten S t/m XXL voor de prijs van 179 euro.
Net na de Ronde van Lombardije, de laatste koers van het seizoen, ging Vuelta-winnaar Vincenzo Nibali langs bij zijn schoenensponsor Sidi in Maser, om ze te bedanken voor de goede samenwerking.
Hij verraste de grote baas Dino Signori met een rode leiderstrui uit Spanje en één van de Ergo 2 Carbon Lite schoenen die hij bij de zege droeg. Beide trofeeën krijgen een plaatsje in de Sidi Art Gallery, de trotse collectie van Sidi-successen.
Dino Signori op zijn beurt verblijdde Nibali met een speciale uitvoering van de Ergo 2 Carbon Lite's in 'brons', de splinternieuwe kleur die in 2011 op de markt komt. Het Nibali-paar heeft bovendien nog enkele groene en blauwe accenten, overeenstemmend met de kleuren van de profformatie van Liquigas.
Vincenzo mag alvast een stuk of wat sets schoenen tegemoet zien komend jaar, getuige zijn toelichting in Maser: "Normaal gebruik ik gedurende een seizoen niet meer dan 4 paar schoenen, maar ongeveer drie weken voor een grote Ronde start ik tegenwoordig met nieuwe schoenen."
"Plaatjes monteren en de schoenen inrijden. Het is ondertussen traditie geworden, een soort van geluksritueel zelfs. Sidi's zijn supersterk en gaan lang mee, maar een grote Ronde is extreem: regen, modder, vuil, valpartijen betekenen een aanslag op je materiaal. En ik wil altijd op alle gebied in topvorm aan de start staan."
Tourorganisator ASO heeft l'Etape du Tour 2011 voorgesteld. Recreatieve fietsers kunnen volgend jaar liefst twee etappes uit de Ronde van Frankrijk zelf rijden.
L'Etape du Tour trekt jaarlijks duizenden deelnemers. (foto ronanpensectravel)
Op maandag 11 juli vindt het eerste deel van l'Etape du Tour plaats. Recreanten kunnen dan de 19de Tourrit verkennen, die op vrijdag 22 juli gereden wordt. Op het programma staan 'slechts' 109 km, maar die gaan wel over Col du Télégraphe, de Col du Galibier en Alpe d'Huez.
Het tweede deel van l'Etape du Tour gaat door op zondag 17 juli. De deelnemers krijgen dan het 208 km lange geaccidenteerde parcours van Tourrit 9 voorgeschoteld, dat door de profs al op zondag 10 juli gereden wordt.
ASO stelde ook meteen de Paris-Roubaix Challenge voor. Op zaterdag 9 april, één dag voor de profs, kunnen recreanten hun eigen Helleklassieker rijden. Inschrijven voor deze 135 km lange tocht van Saint Quentin naar Roubaix kan vanaf december.
Na een week van zon en aangename temperaturen begon het op vrijdag te regenen en dit was geen goed vooruitzicht voor de komende vtt
De kleine inschrijving zaal was terug bijna te klein voor de vele leden van de club maar dat begint een gewoonte worden
Terug splitste de club in twee en met vier begonnen we aan de 40 km lange tocht en de rest koos wijselijk voor de kortere afstand
Nog geen kilometer ver en de miserie begon al: modder slijk water alles wat we nog niet wilden op dit vroege uur
De rest laat zich al raden: slippen valpartijen en stilstaan maar we zijn meer gewoon
De inrichters hadden hun parcours dit jaar eens omgedraaid en het was er nier gemakkelijker opgeworden dit beloofde voor de rest van de rit
En nu op naar de eerste echte zware klus van de dag de Kwaremont eerst langs de steile en gladde zijkant en daarna langs de bekende kasseien en daarna de lange uitloper
Eens dit achter de rug werd ons nog steeds geen rust gehund steeds kregen we een stuk bos of een vettige wegel te verwerken en op een heuveltje meer of minder werd ook niet gekeken
20 ver en daar was de welverdiende bevoorrading en zoals gewoonlijk was deze dik in orde er was zelfs een druppelkot voorzien: wat steeds verleidelijk is
Het tweede deel was nog zwaarder dan het eerste met zelfs hellingen die we te voet moesten doen(wegens te gevaarlijk) en sommige afdalingen werden met de billendicht afgedaald
Maar het einde begon in zicht te komen maar eerst nog een echt vettig traject waar we terug de voeten aan de grond hadden en dan het gevaarlijke bos door met zijn verraderlijke afdaling: we hadden het alle vier overleefd
En de grand finale de koppenberg zelf: en het is me terug gelukt en dit kunnen er niet veel zeggen
De fietsen afspuiten bleek een hele klus te worden want een flink deel van het parcours is aan de bike blijven hangen wat ons nog uren schoonmaken heeft gekost