BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    27-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.velofollies fotos 2
    deel 2

















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.velofollies fotos

    fotos velofollies









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Pinarello Dogma 2 van Geraint Thomas

     

    Terwijl Movistar in de Tour Down Under op de nieuwe Pinarello Dogma 2 rijdt, de Dogma 65.1 Think2, moet Geraint Thomas het bij Team Sky met een ouder model doen. De Brit rijdt net als zijn ploeggenoten op de fiets van vorig jaar. Thomas rijdt op een standaard 56 frame in de kleuren van zijn ploeg. Het asymetrische ontwerp van de fiets is kenmerkend voor de Dogma. Volgens Pinarello zorgt de aparte vorm van het frame voor bijzondere rijeigenschappen: stijfheid en scherp kunnen sturen.
    Thomas heeft wat betreft afmontage de beschikking over dure spulletjes. Toch heeft hij niet het nieuwste van het nieuwste op zijn fiets zitten. De electronische schakelgroep van Shimano is de 7970 groep en niet de nieuwe 11 speeld Di2 9070. De wielen zijn ook van Shimano en zaken als stuurpen en stuur zijn van PRO, een zustermerk van de Japanse onderdelenfabrikant. Thomas rijdt bijvoorbeeld met een anatomisch gevormd stuur: de PRO Vibe 7s Anatomic.
    Specificaties:

    Frame: Pinarello Dogma 2, 56cm
    Vork: Pinarello Dogma
    Balhoofd: Pinarello taps toelopend 1 1/8in to 1 1/2in
    Stuurpen: Vibe Carbon, 130mm x -6 graden
    Stuur: PRO Vibe 7s Anatomic
    Tape: PRO Smart Silicon
    Remmen: Shimano Dura-Ace BR-7900
    Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-7970
    Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-7970
    Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-7970
    Cassette: Shimano Dura-Ace CS-7900, 11-25T
    Ketting: Shimano Dura-Ace CN-7900
    Cranks: SRM Wireless PowerMeter Shimano Dura-Ace Compatible, 175mm, 53/39T
    Bracket: Shimano Dura-Ace SM-BB7900
    Pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL PD-7900
    Wielen: Shimano Dura-Ace WH-9000-C50-TU
    Banden: Veloflex Carbon tubes.
    Zadel: Fizik Arione CX
    Zadelpen: Pinarello Dogma 2
    Bidonhouders: Elite Custom Race (2)
    Computer: SRM PowerControl 7

    Maten:
    Lengte: 1.83m
    Gewicht: 70kg
    Zadelhoogte vanaf bracket (c-t): 795mm
    Zadel setback: 85mm
    Zitbuislengte, c-c: 530mm
    Afstand punt zadel tot stuur (c): 599mm
    Hoogteverschil zadel tot bovenkant balhoofdbuis: 126mm
    Langte benedenbuis: 165mm
    Bovenbuislengte: 565mm
    Gewicht fiets: 7.76kg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gespot: Aero helm van Lazer

     

    Nog niet in de winkel, maar wel gezien in de Tour Down Under: een aero helm van Lazer, de Chrome Aeroshell. Deze helm heeft een reflecterende buitenkant. Volgens Lazer wordt het daardoor in de helm minder heet. We zagen de helm op het hoofd van Andre Greipel.

    De helm borduurt verder op het ontwerp van de bestaande Helium helm. Om de helm aerodynamischer te maken zijn de luchtgaten dichtgemaakt. Volgens Chris Smith van Lazer heeft het aero ontwerp een bijkomend voordeel. ‘’De dichte buitenkant zorgt voor meer stevigheid waardoor er minder schuim nodig is om aan de veiligheidseisen te voldoen’’. Dit zorgt ervoor dat de Chrome 56 gram lichter is. De Helium weegt 260 gram, volgens Lazer weegt de Chrome Aeroshell 204 gram.

    Volgens Lazer weerkaatst de buitenkant van de Chrome 55 procent van het zonlicht, terwijl dat bij een standaard helm slechts 20 procent zou zijn.

    Een consumentenversie wordt naar verwachting rond de Tour de France gepresenteerd.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    TriRig Mercury: pedalen van 35 gram

    Lichter dan de pedalen van de grote merken, claimt producent TriRig. De Mercury pedalen, die in maart op de markt komen, zouden slechts 71 gram per paar wegen. Het ontwerp is gebaseerd op een oud ontwerp: de Aerolite pedalen uit 1986.

    Het Mercury pedaal bestaat uit drie delen. Een nylon omhulsel rondom een titanium as, en een schroef om het omhulsel aan de as vast te draaien. De trapper maakt geen gebruik van lagers. Om vast te klikken, druk je de schoen met het schoenplaatje op de trapper. Losmaken kan door de schoen via de buitenkant van het pedaal van de as af te schuiven.

    Inclusief plaatjes en schroeven weegt het prtotype van deTriRig Mercury ongeveer 120 gram per set. Daarmee zouden de pedalen tot de lichtste ter wereld behoren. Eind 2012 mochten we al eens de Ultralite Cirrus Ti pedalen bekijken. Dit setje woog 124 gram.

    TriRig zegt de pedalen aan te gaan bieden met een niet goed geld terug garantie. Mochten de pedalen binnen een half jaar niet naar voldoening blijken te werken, dan kunnen de pedalen terug worden gestuurd. Een setje pedalen gaat iets meer dan 180 euro kosten. TriRig heeft zijn wortels in de triathlon.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    LOOK S-Track: mountainbike pedalen

    LOOK heeft een nieuw mountainbike pedaal uitgebracht: De S-Track. Het pedaal is de opvolger van de Quartz. Volgens de fabrikant is de S-Track lichter, duurzamer en raakt het makkelijker modder kwijt.

    Wat opvalt aan de S-Track is dat het pedaal smaller is dan zijn voorganger. De nieuwe veerdraad heeft de vorm van een S, en werkt als een torsieveer. Dit zou niet alleen de schoen vast zetten, maar ook zorgen voor een langere levensduur. De oppervlakte van het pedaal is 46o vierkante mm. Volgens Look zorgt dit grote oppervlak voor een beter overdracht van de kracht die op het pedaal wordt uitgeoefend.

    Er zijn drie versies van van de S-Track uitgebracht. Het instapmodel heeft een verchroomde as en kunsttof trapper, het midden model heeft een carbontrapper met aluminium plaatjes aan de onder en bovenkant. Het topmodel, de Carnon Ti, is volledig van carbon en heeft een titanium as. Dit model is met 280 gram, inclusief schoenplaatjes, ook het lichtste van de drie.De Carbon Ti heeft een adviesprijs van 199,95 euro. Het instapmodel heeft een adviesprijs van 64,95 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fibromie_78
    www.bloggen.be/fibromi
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggerke
    www.bloggen.be/joggerk
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs