BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    11-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HERTSBERGEN EN KALKEN

    Hertsbergen

     

    Voor onze 5de telenet ging het naar Hertsbergen en dit ligt tussen Beernem en Oostkamp op de grens van oost en west Vlaanderen

    De kleine gemeente was voor deze organisatie bijna volledig afgesloten dit kunnen we ons niet voorstellen in onze streken

    De lokale dorpszaal deed dienst als startlokaal en de inscanning ging terug zeer vlot: hier starten ze meer verspreid

    Met 3 van de club gingen we van start voor de 40km lange trip en na een paar honderd meters ver doken we reeds het veld in en we zouden er niet meer uitkomen

    Boswegel na boswegel volgden elkaar op soms onderbroken door een veldwegel maar steeds was het stoempen geblazen

    Na een 15 tal schitterende kilometers kregen we onze eerste bevoorrading en deze was dik in orde: prima

    Na deze tussen stop gingen we terug op pad en terug doken we de bossen in wat de ademhaling terug de hoogte injoeg van de hartslag nog maar te zwijgen

    Maar 10 km verder kregen we terug een bevoorrading (jawadde) en deze was terug prima verzorgd met een aquarius er boven op

    Nog 14 km te gaan en we zullen het geweten hebben: begon te tocht echt

    Nu doken we terug de bossen in maar nu met hindernissen: volledige bossen werden met linten afgespannen zodat er enkele hindernissen parcours gekrieerd werd en door de mulle ondergrond vreet dit krachten

    Sommige passages waren er toch iets over maar we zijn ondertussen wel wat gewoon op dit gebied

    40km ver en deze tocht zat er op: mensen dit is een aanrader want 35km bosparcours op een rit van 40 km dit is super

    Ook de afspuitplaats was meer dan behoorlijk wat terug een pluspunt is ook de drinkbus en de gratis hotdog werd als positief beoordeeld en dit allemaal voor 2.5€

    Is er hier dan niets mis? Ja, er waren geen douches en dit vonden we toch wel jammer

     

    KALKEN

     

    Voor de zondag stond Kalken op het menu voor een ritje door het Schelde land

    Het begint een beetje een gewoonte te worden om op zondag een kleintje te rijden met de clubbroeders en ons eens lekker los te rijden maar vooral ons eens goed te amuseren het word misschien wel een traditie: wie weet

    Over de rit kunnen we kort zijn: vlak, plat en iets te veel baan maar je hoort ons niet klagen

    We kregen een leuke controle en dat maakt al veel goed

    Over de afspuitplaats kunnen we ook heel kort zijn want deze was zelfs de naam afspuitplaats niet waardig want er kwam met moeite water uit

    Als bikers vragen we niet veel en zijn we vlug tevreden maar een deftige afspuitplaats daar staan we op want ons matriaal moet toch een beetje proper zijn waar betelen we anders 3€ voor toch niet voor de boterham achter de rit

    Maar nog een geluk dat de douches wel naar behoren werkten en dit maakte het een beetje draaglijker

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Manisch titanium van Controltech

    Iedereen weet het: TItanium is licht, duurzaam en mooi. Hoewel een niche vanwege de hoge prijs en het beperkte aanbod blijft Titanium tot de verbeelding spreken. Vandaar dat steeds meer onderdelen fabrikanten, naars aluminium en carbon, ook een titanium variant van hun sturen en zadelpennen aanbieden.

    Dat is moeilijker dan het lijkt, titanium is een moeilijk materiaal. Waar tegenwoordig hoogwaardige aluminium sturen bijna één pot nat zijn, en zelfs de verschillen tussen de carbon exemplaren met een loep gezocht moeten worden vraagt Titanium om écht specialisme. In tegenstelling tot aluminium is het namelijk extreem moeilijk te ‘butten’, te voorzien van varierende wanddiktes. En dat is echt noodzakelijk om het gewicht binnen de perken te houden en toch voldoende sterkte te halen.

    Gelukkig laat Titanium zich wel uitstekend hydroformen zodat het Controltech TiMania stuur voor 195 gram de boeken in kan.

    Verspanen, frezen, draaien en vijlen, gaat ook extreem moeilijk. Vandaar dat de TiMania stuur- en zadelpennen een eenvoudig ontwerp hebben. Dat de zadelpennen vanaf 190 gram wegen (voor een 27.2mm variant) is keurig.

    Het gaafst vinden wij de bijbehorende TiMania stuurpen. Prachtig uitgewerkt, hier zit zichtbaar véél werk in! verkrijgbaar in de lengtes 90, 100, 110 en 120mm, waarbij de langste 138 gram weegt. Gaaf toch!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Binnenshuis de Mont Ventoux beklimmen

     

    Voor liefhebbersvan het indoor fietsen op een virutal reality trainer van Tacx is er een aantal nieuwe video`s gelanceerd. Zo kun je nu ook de Mont Ventoux beklimmen. Ook zijn er nieuwe films gemaakt van de Noorse fjorden en het Italiaanse Elba.

    Mont Ventoux
    Speciaal voor alle toerfietsers die de Reus van de Provence willen bedwingen, heeft Tacx een nieuwe film gemaakt van de Mont Ventoux. De film begint in Malaucène en neemt de weg naar Bédoin voor de klim naar de top op 1912 meter. Na de afdaling terug naar Malaucène volgt een rit langs de Dentelles de Montmirail naar de finish in Sault.

    Noorse fjorden
    Bergen-Voss is niet alleen de grootste en bekendste cyclosportieve tocht van Noorwegen, maar ook een van de meest schilderachtige routes ter wereld. Deze 90 kilometer lange rit, gefilmd tijdens het evenement in juni 2011, gaat over golvende wegen langs de beroemde fjorden tussen de kuststad Bergen en het skistation Voss. Adembenemend mooi en puur avontuur.

    Elba Tour in Italië
    Ontvlucht de herfst en ga met Tacx mee naar Elba. De cycletour over dit eiland in de Middellandse Zee is zwaar en uitdagend, maar de inspanningen worden beloond met een prachtige tocht langs stranden, dorpjes, groene en rotsachtige heuvels en de azuurblauwe zee, glinsterend in de zon.

    www.tacx.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Getest: Specialized S-Works MTB-schoenen

    2 boa- sluitingen en 1 klittenband maken het dat je een goede afstelling kunt maken

    De schoen
    De S-Works schoen is uit de top range van het assortiment en dat is te voelen én te zien. Een goede afwerking van het stikwerk, geen vervelende randen aan de binnenzijde van de schoen, een stijve carbon zool en licht van gewicht. Een paar schoenen in maat 45 weegt ‘slechts’ 740 gram. Bekijken we de inlegzool, dan is hier al meer over nagedacht dan we bij andere schoenen tegenkomen. Een voorgevormde zool met op de goede plekken ondersteuning en vrij stevig van vorm zorgt voor een behoorlijke ondersteuning. Wat Specialized-schoenen uniek maakt, is het varus-correctie principe. Onderzoek door Specialized heeft aangetoond dat bij veel fietsers de knie naar binnen valt, wat een minder effectieve trapbeweging kan opleveren. Nu kun je dit corrigeren met een inlegzooltje, maar door het varus-principe doe je dit direct in de zool van de schoen en in combinatie met een inlegzool. De schoen heeft een klittenband sluiting en aan de voorkant een boa-sluiting die de bovenzijde bij elkaar houdt.

    Pasvorm
    Of een schoen goed zit en prettig aanvoelt, is natuurlijk persoonlijk. Zelf heb ik smalle voeten, maar door de voorste klittenband wat steviger aan te trekken en door de prettige boa-sluitingen zit de voet comfortabel én stevig. De vorm van de schoen is dus heel gemiddeld. Koop je een schoen bij een Specialized-dealer, dan kan een voetanalyse door middel van de Arch-O-meter uitsluitsel geven over welke inlegzool je nodig hebt. Er zijn drie modellen, waarbij de +++ zool de meeste ondersteuning geeft.

    Het stevige materiaal rondom de neus voorkomt beschadigingen en vangt ook enigszins de klap op bij het raken van een steen

    De stijve carbon zool geeft de mogelijkheid om twee extra noppen te plaatsen

    De praktijk
    De schoenen zitten comfortabel aan de voet en met aanzetten voelen ze erg stijf. Met de juiste inlegzooltjes merk je dat je knie minder naar binnen valt, mocht je dit probleem hebben. Of dit direct meer vermogen oplevert, is lastig te zeggen. Het voelt in ieder geval prettig. Door de stijve zool voel je de schoenplaatjes niet als drukpunt onder je schoen. Dit maakt de schoen wel minder geschikt om mee te lopen. Wil je wel alle eigenschappen hebben van de S-Works en toch een zool hebben waarmee je makkelijker kunt lopen, dan is er de S-Works EVO MTB. Bij de neus is stevig materiaal toegepast zodat dit niet snel beschadigt bij rotsig terrein. Na een half jaar intensief gebruik is te zien dat dit functioneel is. De schoen is behoorlijk ventilerend door het materiaalgebruik. Af en toe de boa-sluitingen insprayen met siliconenspray zorgt ervoor dat de werking soepel blijft. Een witte offroad schoen lijkt wellicht niet het meest praktische, maar door het gladde afwasbare materiaal heb je de schoenen snel weer schoon. De schoen is er ook in een zwarte uitvoering.

    Conclusie
    Zoek je schoenen die tegen een stootje kunnen, comfortabel zitten (al is dit persoonlijk) stijf en licht van gewicht zijn, dan zijn de S-Works een goede keuze. Wil je met schoenen ook behoorlijk kunnen lopen en vind je een knalharde zool minder prettig, dan is een andere schoen een betere optie! (MW)

    Adviesprijs 269,90 euro.

    specialized.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bianchi toont Vacansoleil teamfiets
    07.12.2011 | Roel van Schalen
    Belga
    De jongens van Vacansoleil zullen zich niet beklagen over het materiaal waarmee ze volgend jaar op zoek moeten naar victorie. De Bianchi Oltre is op en top een hardcore racemachine.
    Share
    De Oltre was al top-of-the-bill als je het had over Bianchi's koersfietsen, maar de uitvoering die ze voor World Tour team Vacansoleil hebben bedacht, doet zelfs bij de meest koudbloedige criticaster het bloed warmer stromen.

    Het kenmerkende Bianchi-groen (celeste) wordt gecombineerd met de witte en blauwe accenten van de Vacansoleil teamoutfit. Op de onderbuis is de adelaar uit het Bianchi-logo te zien, terwijl de kleur celeste dan weer terugkomt op de hoge velgen van FFWD, in het Concor zadel van San Marco en in de stuurtape van Bike Ribbon.

    Het monocoque frame uit de HoC categorie (Hors Catégorie) racefietsen van Bianchi is van X-Tex carbon en de trapas heeft een BB30 systeem. Efficiënte krachtoverbrenging gegarandeerd.

    Verder zullen Johnny Hoogerland en consorten een hele hoop FSA onderdelen terugvinden op de Oltre, alsmede Vredestein Fortezza banden, een ketting van KMC, pedalen van Look en kunnen ze ook beschikken over een CycleOps Power Tap vermogensmeetsysteem.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    vollekindt
    www.bloggen.be/volleki
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs