BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    25-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Wetteren Oudenaarde Wetteren

     

    Zondagmorgen en terug stonden aan de start voor een ritje van 50km: leuk om de beentjes een beetje los te rijden

    7man en één vrouw en een beetje minder zon en piepkleine geschilderde pijltjes die dan soms veel te laat stonden

    Al voor de 5de maal op 2 maanden tijd reden we op deze wegen: en het begint te vervelen alsof er geen andere wegen bestaan

    Alles is dus bijna al aan bod gekomen Oordegem, Bavegem en Oosterzele om er al een paar te noemen enkel in Dikkelvenne werd het leuk met de lange en licht oplopende kasseibaan De Lange Munte

    4 km lang rot kasseien maar plezant

    29km ver en de rustplaats werd bereikt ditmaal café Acapulco gezellig was anders

    Met nog 20km te gaan werd terug de baan gekozen ja sommige moeten nu eenmaal vroeg thuis zijn

    En wat niet kon uit blijven: we dachten dat we een pijltje hadden gemist wat niet zo was

    Met 6kozen ze voor een ander traject te volgen ik met mijn echtgenote bleven het vooropgestelde parcours volgen om aan de lichten in Oosterzele terug samen te komen

    55km en we waren terug aan taverne Parking: raar ritje vandaag

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Parel 100 km

     

    Haaltert liep deze ochtend goed vol met mtb rijders en wielertoeristen: en ze wisten allen waarom hier kregen ze waar voor hun geld

    Rond het 8 uur waren we weg voor een rit van 100km en volgens de wegbeschrijving toch wel met een paar onbekende hellingen

    Mere, Aaigem, Woubrechtegem en St-Lievens-Essen waren de eerste dorpen die we kruisten en veel vlakke wegen hadden we nog niet gekregen integendeel deze streek staat bekent voor zijn licht heuvelend landschap

    Steenhuize en Ophasselt waren de volgende en in de laatste gemeente kregen we onze eerste helling op papier: de Gapenberg amper 700meters lang en niet echt zwaar dit smaakte naar meer

    De Langemunte met zijn 800 meters was ook nog geen echt opstakel: en nu op naar Geraarsdbergen

    De Guilleminlaan met zijn 1600 meters is echt een pareltje: eerst op de grote baan naar boven om dan plots met een scherpe bocht naar links terug stevig klimmen tot aan het gouden Jezus (wat een zicht heeft men hier) en direct er op volgend de Muur: deze Vlaamse trots lag er heerlijk bij en het ging verdomd vlotjes en boven werden we nog gefotografeerd op de koop toe

    De zon begon nu echt de streek op te warmen: zalig maar we konden nog niet rusten want de Bosberg lag nog te wachten

    Ook deze lag er prima bij maar niet voor iedereen: boven was terug iemand zeer blij dat deze klim vlot werd opgereden

    Hier werden we ook getrakteerd op een meer dan behoorlijke bevoorrading

    Maar door de grote toeloop werd het een beetje een overrompeling maar niet getreurd alles verliep nog redelijk vlot

    En nu op naar de Congoberg terug een leuke klim van 1150meters zonder kasseien wat ook eens mag

    Wat nu volgde tussen Herne en Oetingen mag best als lastig omschreven worden steeds lag er om de hoek een knikje te wachten en de ene al iets langer dan de andere

    Als 7de kregen we de Kasteelstraat te verwerken als 8ste de Kroonstraat en als laatste de Woestijnberg en nu mocht het toch een beetje minder worden want de meter stond nog maar op 80 km

     Via Roosdaal ging het nu richting Denderhoutem en terug geen meter vlak maar de zon maakte veel goed

    Haaltert en we waren terug: jammer dat deze tocht al gedaan was dit was pure luxe

    Men hoeft geen tientallen euro’s uit te geven om een prachtig parcours voorgeschoteld te krijgen en voor onze 1.5€ Kregen we er nog een klasse bevoorrading boven op ware ritten met naam en faam nog veel konden leren

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTDRANK
    Je eigen sportdrank
    Veel drinken tijdens het fietsen is belangrijk. Sportdrankjes zorgen dat je gehydrateerd bent en voldoende energie hebt. Maar ze zijn ook duur. Cycling.be legt uit hoe je zelf sportdrankjes kan maken!
    Sportdrankjes moeten niet duur zijn. (foto belga)
    Door sportdranken wordt de vermoeidheid verminderd en de prestatie verbeterd. Tijdens het fietsen zal je bloedsuikerspiegel dalen. Die bloedsuikerspiegel is belangrijk omdat suiker de belangrijkste brandstof is voor je hersenen en het je hersenen beschermt. Een gebrek aan suiker doet je vertragen.

    Sportdrankjes zijn dus erg belangrijk om dat tegen te gaan. Maar ze kosten ook geld. Toch kan je zelf ook een gelijkwaardig brouwsel maken.

    De hoofdingrediënten zijn suiker, zout en water. De suiker voorkomt het dalen van je bloedsuikerspiegel, de vloeistof zorgt dat je gehydrateerd blijft en het zout helpt het vocht absorberen en bewaren.

    Voor één liter heb je ongeveer 60 tot 80g suiker nodig. Daarbij doe je een halve theelepel zout. Wanneer je minder dan 60g zout gebruikt, kan dat de daling de bloedsuikerspiegel niet tegenhouden. Wie meer dan 80g gebruikt, krijgt achteraf last van maagproblemen, zeker als je nadien nog gaat lopen.

    Je kan ook fruitsap gebruiken. Als je één liter nodig hebt, voeg dan 400-600ml fruitsap toe. Dan heb je als voordeel dat er ook andere suikers in je lichaam terecht komen, waardoor je nog beter kan presteren!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RECUP
    Performance Recup Fast recuperatiedrank
    Na intens sporten is het een kwestie om het lichaam zo snel mogelijk te laten recupereren. Aan te raden is om daar al onmiddellijk na de inspanning mee te starten. Recup Fast van Performance is een optimal muscle recovery drink die je best nog voor het douchen neemt.
    Zo kan de recuperatie van het lichaam in een mum van tijd beginnen. Recup Fast bevat verschillende nutriënten die de spieren snel laten recupereren en spierverzuring en spierafbraak voorkomen.

    Die nutriënten zijn koolhydraten, BCAA's, vitaminen, mineralen en creatine. Voor een snelle dosis energie vullen de verschillende soorten koolhydraten het verbruikte glycogeen aan. De meeste belangrijke herstelstoffen voor de spieren worden door de BCAA's met de aminozuren L-eucine, L-isoleucine en L-valine in combinatie met L-glutamine peptide geleverd.

    Door de toevoeging van specifieke vitaminen en mineralen wordt Recup Fast niet alleen makkelijk verteerd maar vult het na hevig transpireren ook het mineralenverlies aan. Creatine tenslotte helpt om de nodige kracht terug te vinden.

    Gebruiksadvies: Meng 75 g Recup Fast poeder met 500 ml water.
    Onmiddellijk na de inspanning innemen. In de smaken citroen en tropical.
    Adviesverkoopprijs: 23,40 euro voor pot van 750 g.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TIJDRIJDEN
    Greg Van Avermaet neemt het op tegen wielertoeristen
    Op zondag 16 mei wordt in Dikkebus de Ypra Chrono Classic georganiseerd, een tijdrit voor wielertoeristen. Ook Omega Pharma-Lotto-renner Greg Van Avermaet zal er van de partij zijn.
    De Ypra Chrono Classic wordt georganiseerd door twee studenten LO aan de Hogeschool Gent in het kader van hun eindwerk. Deze tijdrit wordt gereden over een parcours van 9,2 kilometer in de omgeving van Dikkebus, een deelgemeente van Ieper.

    Ook beroepsrenners Greg Van Avermaet (Omega Pharma-Lotto) en Maxime Vantomme (Katusha) zullen deelnemen aan deze rit tegen de chrono. De tijdsopmeting gebeurt elektronisch door Chrono Race. Deelname kost 5 euro, vooraf inschrijven is verplicht (beperkt aantal plaatsen!).



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLIMMEN
    Klim jij sneller dan Evans?
    Cadel Evans beklom de Muur van Huy in de Waalse Pijl in 2min15. Kom jij in zijn buurt? Waag je kans tijdens de nieuwe Gran Fondo Eddy Merckx en win een topfiets!
    Cadel Evans sloopt de Mur in 2min15. En jij? (foto belga)
    Op 19 juni wordt tijdens de Gran Fondo Eddy Merckx ook de slotbeklimming van de Muur van Huy apart gechronometreerd. De snelste klimmer wint de 'Grand Prix Montagne Eddy Merckx' en wordt beloond met een Eddy Merckx Cycles topfiets.

    Cadel Evans deed tijdens de Waalse Pijl met bijna 200km in de benen 2min15 over het traject van het begin van de Chemin des Chapelles tot op de meet. Kan jij beter?

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 REDEN
    Vijf redenen om te fietsen
    Je gezondheid is de belangrijkste reden waarom we fietsen. Dat denkt toch 90% van vrouwelijk Amerika, dat een enquête invulde over fietsen. Ze zagen ook nog vier andere hoofdredenen om te fietsen.
    'Fietsen is goed voor de lijn'
    De enquête van de Association of Pedestrian and Bicycle Professionals in Winsconsin wordt afgenomen via sociale netwerksites en trok al 7.300 kandidates. Enkel vrouwen kunnen de vragenlijst invullen, die nog loopt tot 15 mei.

    Buiten komen is de 2de belangrijkste reden voor de vrouwen. Ze vonden ook dat fietsen hun stress vermindert en het kostenbesparend is.

    Tenslotte vinden de vrouwen ook dat het milieuvriendelijk is en dat ze zo hun deel doen. Meer dan de helft van de interviewees gebruikt de fiets voor fietstochten van één of meerdere dagen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotos peter van petegem
    zon overgoten fotos



















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kptje
    www.bloggen.be/kptje
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs