BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    09-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENKELE FOTOS VAN MERELBEKE
    SFEER FOTOS





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT DER SCHELDE OMLOPEN

    Vtt Omlopen Der Scheldestreek

     

    Dat er veel muilentrekkers en tottentrekkers rond lopen weten we maar zaterdag tijdens de vtt van Merelbeke heb ik duchtig meegedaan

    Want al van bij de start lag de pees er op om toch maar te kunnen aansluiten bij de drie vroege vluchters

    En het tottentrekken kon beginnen want amper opgewarmd draaiend de benen nog niet soepel rond en werden de oogjes een beetje dicht geknepen om de pijn te verbijten

    Op de Scheldedijk konden we gelukkig aansluiten en was het eerste gedeelte tottentrekken achter de rug

    Met 5 waren we nu en kon de tocht eindelijk beginnen: de rest koos voor andere afstanden of had andere prioriteiten voor deze dag

    Na een paar kilometers veld werk koos er eentje om af te haken(iets te weinig getraind)

    Dus nog met 4 voor de lange afstand en we hebben er het beste van gemaakt en dit onder leiding van Luc

    De streek rond Merelbeke is uistekend geschikt om er een vtt te organiseren: met zijn verborgen wegeltjes en zijn vele klimmetjes

    Munteberg het zink om er maar een paar te noemen

    Ja, soms lag de hartslag veel te hoog deden de benen veel pijn maar we hadden veel pret en fun en dit maakte veel goed

    De remmen hadden het tijdens de rit ook al helemaal gegaan en was het toch nog even spannend bij de vele afdalingen maar moeilijk gaat ook

    Even vlug bij tanken bij de goede bevoorrading en we waren terug vertrokken voor nog een lastig tweede deel

    Want hoe verder de tocht vlotte hoe minder gemakkelijk het ging maar opgeven of afhaken nee dit nooit

    Maar ook aan deze schitterende en lastige rit kwam een einde maar valpartij maakte deze rit bijna tot een kleine ramp (enkel een paar lichte schaafwonden en een gebogen voorwiel )voor Martin

    Nog een lekkere pannenkoek en een goede douche maakten deze rit compleet

    Gasten dit is voor herhaling vatbaar

     

    ZONDAG

    Lokeren aan de tweebruggen straat is nog zo een klassieker in het Oost-Vlaamse wbv circuit

    En terug werd er met een leuk groepje gefietst en dit aangevuld met een paar nieuwe leden

    Dit was terug een rit om in te kaderen: niet te zwaar voor een zondag, veel ambiance en een goede bevoorrading in Wachtebeke

    Ja, er zij zo van die ritten waar alles een beetje meezit en deze was terug te vlug gedaan

    In de douche werd de rit nog eens lichtjes over gedaan met alle lach salvo’s vandien

    Nog een paar flinke leffes na de rit konden of mochten ook niet ontbreken

    En zo zat dit geslaagde weekend er terug op

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

     

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fondriest vernieuwt collectie grondig
    Wie denkt dat een wereldkampioen in ruste een kalm leventje leidt, heeft het mis. In het geval van Maurizio Fondriest dan toch, want die was druk met het mee ontwikkelen van enkele nieuwe modellen in zijn collectie racefietsen.
    Als je de nieuwe racecollectie voor 2012 bekijkt dan moet er hard gewerkt zijn bij Fondriest. Niet alleen kregen bestaande fietsen een facelift of zijn ze getooid met de laatste modekleuren, maar indrukwekkender is de lancering van wel 5 compleet nieuwe modellen.

    TF zero

    Het paradepaardje van Fondriest racefietsen is de TF zero (7298 EUR met Campagnolo Superrecord en Fulcrum Racing 1 wielen). De fiets is handgemaakt van 1k carbon, en het framegewicht is 798 gram. Het frame is leverbaar in 7 maten maar is zonder meerprijs ook te bestellen als custommade frame (3198 EUR). Uiterlijke kenmerken: ultradunne achterbrug, oversized balhoofd en weggewerkte kabels.

    R20

    Ook compleet nieuw voor 2012 is de R20. Zeer fraaie platte bovenbuis en net als de TF zero voorzien van UTSS achterbrug, wat staat voor ultra thin seat stays. Het monocoque 3k carbon frame is verkrijgbaar in wit of zwart en de fiets is scherp geprijsd. Een complete bike met Veloce kost 1798 EUR, wil je Ultegra dan betaal je 1998 EUR.

    RP3 1.2.

    De RP3 1.2 is een nieuw aluminium model. Verkrijgbaar met een carbon voorvork en als complete fiets verkrijgbaar met Veloce of Shimano 105 voor euro 1398. Framegewicht 1440 gram.

    SF1 en SF2

    Carbon en aluminium hebben we gehad, maar ook de liefhebber van stalen frames wordt bij Fondriest niet vergeten, met liefst 2 nieuwe modellen, de SF1 en SF2. Handgemaakt in Italië en net als de TF zero leverbaar in 7 maten of (zonder meerprijs) als custom frame. Het verschil tussen beiden? De SF1 is gemaakt van Columbus Inox XCR buizen, de SF2 gebruikt de Spirit buizen van Columbus.

    Wat er nog meer veranderd is (nieuwe kleuren bij bestaande modellen) kunt u zien op Bike Motion, hal 10, stand A30.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    What goes up...
    ... must come down. Dat ondervonden de deelnemers aan de Red Bull Road Rage in Polen aan den lijve. Met een gemiddelde snelheid van 60 km/u scheurden ze op de fiets een 4 km lange helling naar beneden.
    De deelnemers traden zowel met downhillfietsen, mountainbikes als koersfietsen aan. (foto marcin kin)

    Het dalingspercentage van het 4 kilometer lange parcours tussen Gora Zar en Miedzybrodzie Zywiecki bedroeg gemiddeld 6,5%, met uitschieters tot 14%. De deelnemers raasden tegen snelheden van gemiddeld 60 km/u naar beneden en dat zowel met speciale downhillfietsen, mountainbikes als koersfietsen. Zoals in het filmpje te zien is, kwam niet iedereen ongeschonden over de meet...

    De Pool Peter Szafraniec won de manche van de Red Bull Road Rage, die vorig jaar nog te gast was op de Côte de la Redoute in de Ardennen. De Duitser Christian Lademann en de Pool Marcin Motyka vervolledigden het podium.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Sur place in Argelès-Gazost
    Wie na enkele bergtochten door de Alpen voor het eerst gaat fietsen in de Pyreneeën, ervaart dit massief op de grens tussen Frankrijk en Spanje als een verademing. Vanuit het centrale Argelès-Gazost verkennen we het hart van dit ruwe en desolate bergland.
    foto joost houtman

    De Alpen werden vanaf de jaren zeventig steeds beter ontsloten voor bezoekers en passanten. Autosnelwegen, hogesnelheidslijnen en tunnels hebben het uitzicht van het landschap grondig veranderd. 's Zomers is het er daardoor niet altijd even aangenaam fietsen.

    Niets daarvan in de Pyreneeën. Hier bakkeleit men nog over de vraag of de laatste beer mag worden afgeschoten en probeert men halsstarrig de eerste autosnelweg door de bergketen tegen te houden. Betreden op eigen risico!

    Beslissende beklimmingen

    Alle respect voor de jarige Col du Galibier (59 keren beklommen in de Tour de France), maar tegenover de Col du Tourmalet (77 x) en de Col d'Aubisque (71 x) moet hij de duimen leggen. Beide bergpassen in het hart van de Pyreneeën zijn het gemakkelijkst bereikbaar vanuit Argelès-Gazost (412 m), een stadje aan de voet van het massief.

    Vóór we ons naar die eenzame hoogten hijsen, fietsen we vanuit Argelès-Gazost eerst enkele kortere beklimmingen om te acclimatiseren. De minst zware klim is deze naar het stadje Cauterets (923 m). Fietsers kunnen over een autovrij fietspad op een vroegere spoorbedding rijden. Het stijgingspercentage klimt amper boven 5%. Klim je nog acht kilometer door naar de Pont d'Espagne (1.496 m), dan kom je terecht in een prachtige natuur (met schitterende watervallen). Je mag dan wél niet opzien tegen een strook van drie kilometer die flirt met 10%...

    In Argelès-Gazost vertrekt ook de route naar Hautacam. Op deze klim legde Lance Armstrong in 2000 de basis voor zijn eindoverwinning in de Tour. Zware kost, met andere woorden. De tocht naar de Col de Tramassel (zo wordt Hautacam hier meestal aangeduid) doet vooral pijn omdat hij zo onregelmatig is. Tot het laatste dorp - Artalens - klimt hij nog vrij matig, behalve dan die ene lange strook van 9%. Na het dorp volgen drie bijna onmenselijke kilometers van ongeveer 10%. Even kan je weer op adem komen, om dan weer een mokerslag van 9% te verduren te krijgen. Hier kan je vast de Tour winnen of verliezen.

    De derde 'kennismakingsklim' is deze naar Luz-Ardiden. Ook hier werd wielerhistorie geschreven. Tien jaar vóór Armstrong stelde zijn landgenoot Greg Lemond hier zijn laatste Tourzege veilig. Luz-Ardiden (1.718 m) is hoger dan Hautacam (1.616 m), maar iets beter verteerbaar. Dat heeft te maken met de geleidelijkere opbouw naar het zware middengedeelte, voorbij het dorp Grust. Na die drie kilometer (8 à 10%) bouwt hij opnieuw wat af, via een resem heerlijk brede haarspeldbochten, naar een constante van 7%. Daar, aan de voet van een skigebied, heb je een uitzicht tot de Pic du Midi, met de Col du Tourmalet die erlangs leidt. Opvallend is de rust die je tijdens deze beklimmingen ervaart. Als kennismaking volstaan twee van deze drie bergaankomsten (Cauterets, Hautacam, Luz-Ardiden). Het grote werk moet immers nog volgen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    courreurke
    www.bloggen.be/courreu
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs