Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
17-06-2012
HERZELE EN ANDRA TAFFI CLASSIC
Luc Badisco Herzele
Zaterdag waren we present in
Herzele voor een tochtje langs de rand van de Vlaamse Ardennen
Ik vind nog altijd dat deze
rit een toch een beetje een rare startplaats heeft: een autogarage
Maar eens ingescand konden we
op pad gaan en we zouden het beschaafd houden want deze rit stond in het teken
voor de volgende dag en dat zou andere koek worden
Deze streek staat bekend om
zijn glooiend landschap en niet te vergeten zijn slechte wegen
Met vier waren we op pad en
we hielden er een rustig tempo op na en dit tot ieders voldoening: het moet
niet altijd koers zijn
Met hier en daar een
heuveltje was het eerste deel toch pittig te noemen
Maar niets om ons druk over
te maken alleen de wind zat niet echt mee en dat is dan nog zwak uitgedrukt
Na een kilometer of 30 kregen
we onze bevoorrading en die mocht er zijn: alles er op en er aan
Over het tweede deel kunnen
we kort zijn: een kleine ramp
De slechte wegen volgden hier
elkaar op dat ik als inrichter er beschaamd zou over zijn
Maar eind goed al goed en we
bereikten zonder breuken of kleerscheuren de eindmeet: dit was een ritje zo als
er zo velen zijn en niets meer
Nog een beetje napraten en
werd tijd om naar huis terug te keren: om een beetje te rusten
Andrea Tafi Classic
Voor onze zondagse rit ging
het richting Ninove voor de Andrea Tafi Classic en deze werd voor de eerste
maal ingericht
De Graanmarkt van deze stad
was omgetoverd tot een wielerfestijn: grote tent met bijhorend terras, podia een
paar standjes en de bijhorende startboog zodat we ons een beetje wielrenner
konden noemen
Het was wel even schrikken
van de startprijs 10 maar dat moesten we er maar bij nemen
Ondanks de grote opkomst
verliep de inscanning heel vlotjes zodat we rond de klok van 8 uur op pad
konden gaan
Onze eerste helling op papier
zouden we pas na 40 km krijgen en alles er voor stond niet als helling genoteerd:
dus de eerst 5 klimmetjes telden niet
De eerste kasseien na 7 km
stonden wel genoteerd zodat wisten wat we zouden krijgen: amper 300m dus dit
viel mee
Na 28km kregen we de Twee
Akren te verteren dat was al andere kost 1700m bonken al hadden we geluk dat de
weg iets in dalende lijn ging
Onder tussen waren we al Lieferinge,
Galmaarden, Viane en Lessines door gefietst en natuurlijk hadden we pech met de
wind nog geen meter hadden we deze in de rug gehad en dat begon krachten te
kosten
Even voor Vloesberg begon het
echte werk en dit met de 2 km lange Brique en hier was het even zoeken naar het
juiste verzet en eens dit gevonden ging het toch nog vlot naar de top
45 km en we konden rusten en
als eens goed aanvullen bij deze welgekomen bevoorrading: al was deze niet top
Eens terug op de baan werd
ons niet veel rust gehund want na 2km kregen we in Brakel de Tenbosse voor de
wielen geschoven en opnieuw konden we beginnen klimmen: oef ook achter de rug
7km verder hadden we terug
prijs want hier kregen we de Eikenmolen als derde helling maar enkel het tweede
deel van deze klim is pas echt een kuiten bijter
En nu op naar de Muur via de
wegen van de Ronde Van Vlaanderen want deze was een kopie van deze oude klassieker
Eens door het centrum van Geraarsdbergen
en voorbij de rommelmarkt lagen de Vesten en hier begon de hartslag een flink
stuk de hoogte in te gaan
En nu Muur en ondanks het
vele volk ging het nog vlotjes al blijft hij een taaie brok om op te rijden en
dan nog het kleine knikje van het kapelmuurtje
Veel rusten deden we niet
want deze rit was nog niet gedaan en de volgende klim lag amper 5km verder: de
hartslag zo laag mogelijk houden was het bootschap
De Bosberg was de volgende en
terug konden we 800m gaan klimmen en wat liggen hier de kasseien er slecht bij
Op de top even op adem komen
en nog eens goed drinken want er lag er nog eentje op ons te wachten
De Congoberg was de laatste
zware helling van de dag terug 1000m aan gemiddeld 7% maar nu zonder kasseien
en dat scheelt toch een pak krachten
De laatste 10km was de finale
van Oude Ronde Van Vlaanderen en op deze weg kan het gas nog eens volledig open
met de laatste krachten die we nog over hadden
Eens over het eind meet
kregen we een drinkbus aangereikt en de aqarius ging ook vlot naar binnen
Omdat we niet vroeg thuis
hoefden te konden we de terrasjes niet laten liggen: want de sfeer was er
eentje om in te kaderen