Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
19-09-2010
BCH
Belgian Cycling Happening
Op deze met veel toeters en bellen aangekondigde nationale bijeenkomst mochten we niet ontbreken
De club had terug een inspanning geleverd om ons met zijn allen naar Heeverlee te vervoeren
Na het inladen van de fietsen waren we iets na 7uur vertrokken voor wat een schitterende dag zou worden
Na een rustige rit(het was nog vroeg voor sommige)konden we ons klaar maken voor een gezamenlijke rit van 75km
Na de niet zo vlotte inschrijving( elk jaar de zelfde miserie) en de groeps foto konden we eindelijk vertrekken
De rit: ja zonder wegbeschrijving is het niet eenvoudig om alles te onthouden maar we zullen ons best doen
Het eerst 10 tal kilometers ging richting BIERBEEK langs niet altijd vlakke wegen OPVELD en MELDERT waren de volgende op onze doortocht
In LA BRUYERE kregen we het lastigste stuk te verwerken hier kwamen de klimmetjes voor een paar te snel na elkaar
Maar het Konings stuk was toch wel de kassei baan: een kassei weg om u tegen te zegen goed door één geschud ging het nu richting HOEHAARDEN
In deze plaats lag tevens de controle en bevoorrading (straks meer daarover)na deze korte stop lag nog 35 km te wachten op ons
TIENEN, WEVER en LUBBEEK waren de volgende dorpjes die we kruisten om in PELLEBERG een onze enige lekke band te krijgen maar ook dit kon de pret niet drukken
LOVENJOEL(wat een naam) was de laatste die we door moesten om met 75 km op de teller terug aan de start plaats te zijn
Als groep en als ploeg hadden we schitterende dag door een rustige en leuke streek
Als wielertoerist hadden we een ramp van een parcours gereden :ik weet dat er in België slechte wegen zijn maar moesten we die vandaag allemaal te verwerken krijgen
En nu nog iets over de bevoorrading(welke)op de site van de inrichters staat er letterlijk goed verzorgde en uitgebreide bevoorradingen dat is toch iets meer dan een stukje peperkoek in één woord schande
Maar dit allemaal kon de pret en de sfeer niet stuk maken want na de rit werd duchtig wat nagepraat en na gedronken
Ridley viert zijn tiende verjaardag op een nieuwe locatie. De fietsenfabrikant blijft groeien en verhuist daarom naar een groter gebouw in Paal.
De nieuwe vestiging is op slechts drie kilometer van de oude (foto Ridley)
Op tien jaar tijd groeide de omzet van Ridley van 1,8 naar 18 miljoen euro. De groeiende vraag naar fietsen en de vraag om een betere logistieke service te verlenen zorgden voor de verhuis. Het nieuwe hoofdkwartier heeft een oppervlakte van 12.000 m², meer dan dubbel zoveel als het vorige gebouw. Er is twee jaar gewerkt om het complex klaar te maken. De bouw en inrichting vertegenwoordigen een investering van twee miljoen euro.
Er komen ook tien werknemers bij waardoor het totaal nu stijgt naar 80. Het bedrijf is ondertussen actief in veertig landen en is marktleider in ons land. Jaarlijks verlaten 22.000 fietsen of frames het bedrijf.
Blikvanger voor volgend jaar wordt de bouw van een windtunnel. 'Qua aërodynamica valt er nog heel wat te verbeteren aan fietsen', aldus mede-aakvoerder Anthony Kumpen, die hiervoor verwijst naar de Formule1. 'Ons bedrijf wordt het enige fietsbedrijf met een eigen windtunnel: het is immers een heel dure investering die gespecialiseerde ingenieurs vraagt.'
De gepatenteerde Q-Guard sleepte in Friedrichshafen een prestigieuze Eurobike Award in de wacht. Het is de perfecte symbiose van een snelspanner en een derailleurbeschermer.
Door integratie van beide functies is een innovatief, nieuw onderdeel ontstaan. De derailleurbeschermer is tevens de hevel van de quick release.
Deze oplossing is lichter dan de som van beide separate onderdelen en bovendien optisch attractiever ('clean looks').
De Q-Guard wordt onder andere toegepast op de nieuwe Koga Prominence en de Koga trekkingmodellen 2011.
VAS Entertainment lanceert eind deze maand met 'Life Cycles' geen fietsfilm, maar een film over een fiets. En dat is een groot verschil... Bekijk alvast de trailer!
Life Cycles vertelt een spectaculair verhaal over de fiets, meer bepaald over de mountainbike, van het begin van het productieproces tot het bittere einde.
De film is een visueel aangrijpend verhaal, met gedachtenuitlokkende teksten. Life Cycles maakt gebruik van Ultra HD om de vele verhalen over de mountainbike en zijn cultuur te documenteren.
Rij mee doorheen adembenemende decors in de prachtige natuur en beleef de strijd tegen de elementen.
Life Cycles is een viering van de fiets en zal iedereen die er ooit op gereden heeft vast en zeker entertainen. De film komt uit op 24 september.
Het wielerseizoen loopt op zijn eind en in België 'vieren' ze dit met de Belgian Cycling Happening. Dit jaar vindt dit evenement plaats op 17, 18 en 19 september het Vlaams Brabantse Leuven-Heverlee.
Op vrijdagmiddag 17 september wordt de Belgian Cycling Happening officieel geopend met twee begeleide cyclotochten van 25 en 45 kilometer. Ook voor de omlopen op de weg is er voor elk wat wils. Enerzijds eerder vlakke maar zeer mooie landelijke ritten richting Aarschot, Averbode en Diest en anderzijds een lus die via Hoegaarden en de taalgrens zal uitgetekend worden en waarbij ook enkele kuitenbuiters niet zullen ontbreken. Naast de afwisselende omlopen van 75 en 120 kilometer zijn er uiteraard ook omlopen voorzien voor een leuke gezinsuitstap (25/45 kilometer). Alle deelnemers zullen onderweg kunnen rekenen op een goed verzorgde en uitgebreide bevoorrading. Het evenement wordt op zondagmiddag afgesloten met een prijsuitreiking in de sporthal. De ligging van het sportcomplex in Heverlee is op minder dan 1 kilometer van afrit 23(B) van de autosnelweg Brussel Luik. Het stadscentrum van Leuven, dat op amper 3 kilometer van de startplaats ligt, is heel gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer .