BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    05-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PARCOURS MEGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen MEGEN
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.megen

    Megen - Geschiedenis

    Wapen van Megen Oud Megen Megense vlag

    Vanaf 2000 voor Christus is het gebied rond de Maas bewoond geweest. De Kelten (geen Germanen) vestigden zich op de zandkoppen en oeverwallen, in de buurt van de vruchtbare rivierklei. Ook de Romeinen hebben een tijdje in Megen en omliggende dorpen gehuisd.
    De plaatsnaam 'Megen' is waarschijnlijk afgeleid va het Romaanse woord "Magus", wat veld, plaats of stad betekent. Het zou echter ook van het woord Magos kunnen komen, wat 'doorwaadbare plaats' betekent.

    Megen was de 'Hoofdstad' van het Graafschap Megen en werd voor het eerst genoemd in 721 NC ('Meginus'). Rond 800 NC bestond Megen uit 44 huizen, waarvan 2 kastelen en een klooster. Er woonden ongeveer 390 mensen.
    Bij het Graafschap hoorden Haren, Macharen en Teeffelen. Het Graafschap werd voor het eerst vermeld in 1145 in een geschrift over de eerste Graaf van Megen, Graaf Allardus. Megen kreeg rond 1357 stadsrechten en er werd een stevige burcht gebouwd. In 1810 besliste Napoleon dat Megen, Haren en Macharen één gemeente moest worden. De gemeente Megen c.a. (cum annexis; 'wat er bij hoort') was geboren. In 1814 werd Frankrijk verdreven. Het graafschap Megen hield op met zelfstandig te bestaan en werd een deel van het Koninkrijk der Nederlanden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PINKSTERWEEKEND 2011

    Hemelvaartweekend 2011

    Met mijn nieuw speeltje(laptop)zal ik proberen om een leuk verslagje te typen

    Op donderdag begon al het lang hemelvaartweekend met een ritje in Uitbergen een ritje van 60km naar Stekenen en terug

    Met het nog steeds prachtige zomerweer waren de leden van de club terug massaal aanwezig om er een leuke tocht van te maken

    De mix van snelle en minder snelle renners bleek de juiste mix te zijn

    Ondanks het pittige tempo bleef de groep uitzonderlijk mooi samen en dit mag ook eens geschreven worden

    Over de rit kunnen we zeer kort zijn: niks bijzonders en idem als voorgaande jaren

    Jammer maar terug een gemiste kans

     

    OOSTAKKER

     

    De 48ste Azaleafietstocht 70 km

     

    Voor de 2de rit van het weekend waren we uitgenodigd bij wsc Oostakker

    Opnieuw konden we uitkijken naar een toffe rit met zwoele temperaturen en een toffe groep

    Met een volledige bus waren de wtc heirnis rijders naar deze rit afgezakt en de voorzitter was meteen in zijn nopjes

    De snelle groep had een tijdje nodig om zich te groeperen voor we echt aan de rit konden beginnen

    Van oostakker ging het richting Destelbergen om dan door te stomen naar Heusden langs meer dan bekende wegen

    Van Melle ging het nu naar Gontrode waar de gevreesde kasseien van de Proefhoevestraat liggen

    En zoals gewoonlijk ging het er stevig tegenaan en werd er een stukje gevlamd: aan het einde van deze strook werd terug op iedereen gewacht en werd ik er op attent gemaakt dat het deksel van mijn matriaalbus ergens op de kasseien lag

    Dus kon ik opnieuw de kasseien op fietsen en als of de duivels er mee te maken hadden het deksel lag aan het begin van de straat

    Een klein groepje stond te wachten (super) en we konden aan de lange en snelle achtervolging beginnen: en soms ging het te snel

    Vele kilometers en zweetdruppels verder konden we aansluiten bij de rest van de groep

    Dankzij een lekke band(niet ik) konden we een beetje op adem komen: maar niet iedereen was blijven wachten

    Zonder verdere obstakels of hindernissen waren we aanbeland aan café Rosanne in Hundelgem na 37km opnieuw was er maar één groep die men hoorde en ja het waren de heirnissers

    Deel twee was amper 23 km lang en deze ging richting Dikkele, Velzeke en Balegem en ondanks de lichte tegen wind en het vele vals plat werd er terug een stevig tempo gefietst

    Van de slechte uitpijling hadden we nog het meeste last; de veel te klein geschilderde en veel te laat staande pijltjes zorgden voor enkele op houdingen

    Juist voor de laatste controle in Heusden(60km) kreeg de groep opnieuw af te rekenen met een lekke band(en wie eerst niet wacht op de groep)maar omdat we bijna aan de controle waren zouden we daar wachten op de onfortuinlijke

    Na deze verkwikkende stop werden de laatste 10km verdomd terug snel afgelegd en viel de groep de laatste kilometer uiteen; moet eens kunnen

    Met meer last van de warmte dan van het parcours bereikten we allen de eindmeet en konden we genieten van de frisse dranken

    Leuke rit door een leuke groep meer moet dat niet zijn

     

    Megen

     

    Tour d ’Harense Smid 2011

     

    Voor onze derde rit stond een Interland rit op het menu met startplaats Megen: ook nog nooit gehoord van deze stad/dorp wij ook niet

    Megen ligt aan de maas ergens in het midden van Noord-Brabant het is een klein pittoresk dorpje met een oer gezellige dorpskern

    Ja, het is eindje rijden maar het is echt de moeite waard: we kunnen geen enkel maar dan ook geen enkel minpuntje opnoemen over deze organisatie

    Hier kunnen fietsers nog hun hartje ophalen

    We kozen voor de 60km tocht op deze druilerige ochtend: wat was dit lang geleden dat we starten met regen

    Maar na enkele kilometers kon de regenvest terug verwijderd worden en begon de zon zich schuchter te vertonen

    Deze streek ligt bezaaid met bosrijke gebieden en is nog niet te druk bewoond wat voor rustige wegen zorgt

    De ideale fietspaden en de vlakke wegen waren terug een verademing want daar kunnen we in ons drukke Oost-Vlaanderen alleen maar van dromen

    Na 20km kregen we een bevoorrading in Menzel:appels en bananen en nu een geen suikerwafels

    Na deze korte stop ging het richting Oventje(rare namen he) waar er een gigantische rommel markt was maar daar hadden we geen tijd voor want de volgende rustplaats kwam er stilaan aan

    De tweede controle na 40km was in een camping en nog geen kleintje ook deze stop plaats was tevens de tweede startplaats

    En zoals het Nederlanders beaamt ze wilden alles weten van deze twee vreemde Belgen: van waar we kwamen, of we veel fietsten en waarom we nog geen regering hadden want dat vinden buitenlanders vreemd

    Na deze lange en gezellige babbel waren we terug op pad voor de laatste 20km

    En het kon niet op want daar was de zon terug en de wegen bleven mooi: plots werden we zelfs een klooster ingestuurd voor een stukje geschiedenis

    Eens hier voorbij konden we beginnen uitkijken naar de kerk van Megen want de laatste 5km kwamen er aan

    Op de Harensedijk zagen we plots een kerk of vijf en was het even gokken welke de juiste zou zijn maar na 60km waren we veilig en wel terug en konden we nagenieten van deze rit

    En opnieuw wilden de inrichters weten wat we van deze tocht dachten :zeer goed uitgepijld ,2stops en voor ons luxe wegen met als uitschieter de doortocht door het bosrijke natuurgebied een minpuntje hu………. De prijzige koffies

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wat mag wel en niet als fietser?
    De wielertoeristen bevinden zich momenteel in het oog van de storm. Onwetendheid bij zowel de fietsers als de andere weggebruikers liggen vaak aan de basis van misverstanden en wrevel. Cyclo Sprint brengt licht in de duisternis.
    Lang niet elke automobilist weet dat groepen van meer dan 15 fietsers ook op de gewone rijweg mogen rijden. (foto golazo)
    Vooral groepjes renners die tegen hoge snelheid op gewone wegen of jaagpaden trainen, worden geviseerd. Die slechte reputatie straalt echter ook af op de gewone wielertoerist. Met wat gezond verstand en wederzijds begrip en respect is nochtans veel te verhelpen.

    Ook hier ligt onwetendheid vaak aan de basis van misverstanden en wrevel. Lang niet elke automobilist weet bijvoorbeeld dat groepen van meer dan 15 fietsers niet alleen op het fietspad maar ook op de gewone rijweg mogen rijden.

    Voor racefietsen en mountainbikes gelden inderdaad uitzonderingen in de wegcode. Net zoals alle fietsen moeten ze uitgerust zijn met een bel, maar bij gebruik overdag hebben ze geen reflectoren of lichten nodig, tenzij er een spatbord is aangebracht. Dat betekent echter niet dat ze zich niet aan de andere regels moeten houden.

    Hieronder vind je een korte opsomming, de uitgebreide uitleg vind je in de Cyclo Sprint van juni:

    • Op het fietspad rijden is verplicht wanneer het fietspad aan de rechterkant ligt
    • Een fietspad aan de linkerkant dat enkel door onderbroken witte lijnen gemarkeerd is, is verboden terrein. Ligt het fietspad aan de linkerkant en is er aangegeven dat het bedoeld is voor fietsers uit beide richtingen, dan moet je er wél op, tenzij het 'door bijzondere omstandigheden' beter is rechts op de gewone rijweg te fietsen
    • Bij hindernissen en het einde van een fietspad mag je wel de rijweg op en heb je de facto voorrang
    • Als er een fietspad op een rotonde is, moet dat worden gevolgd. In dat geval hebben fietsers hier altijd voorrang, tenzij een omgekeerde driehoek duidelijk maakt dat ze géén voorrang hebben.
    • Is er géén fietspad op de rotonde, dan moeten de fietsers op de rotonde gewoon rechts houden en hebben ze net als andere voertuigen voorrang wanneer ze zich op de rotonde bevinden
    • Op de weg mag je met twee naast elkaar rijden, behalve wanneer het daardoor niet meer mogelijk is een tegenligger te kruisen. Buiten de bebouwde kom moet je achter elkaar rijden als er achter je een voertuig nadert.
    • Jaagpaden en landbouwwegen zijn meestal voorzien van een bord dat duidelijk maakt dat de weg voorbehouden is voor fietsers en voetgangers. Maar? "De gebruikers van deze wegen mogen elkaar niet in gevaar brengen en niet hinderen."
    • Tijdens fietsevenementen moet je de aanwijzingen van de gemachtigde signaalgevers volgen, als die er zijn. Voor de rest blijft op een toertocht het gewone verkeersreglement van kracht.
    • Groepjes van minder dan 15 personen moeten de gewone verkeersregels volgen en dus sowieso op het fietspad rijden
    • Groepen van 15 tot 150 personen mogen met twee naast elkaar op de gewone rijweg fietsen, op voorwaarde dat de groep samenblijft en dat de renners enkel de rechterrijstrook of minder dan de helft van de rijbaan innemen
    • 15 tot 50 fietsers mógen, en meer dan 50 mensen móéten begeleid worden door ten minste twee wegkapiteins en twee volgauto's.

      KLIMMEN KUN JE LEREN...

      De tijd van de fietsvakanties komt er weer aan, en wat is er leuker dan eens een nieuwe col op het palmares te schrijven? Of nog beter: om een superzware bergrit te overleven?

      Elk jaar opnieuw maken vele fietsers voor het eerst kennis met 'het serieuzere werk'. En elk jaar opnieuw duiken dan dezelfde vragen op: welk verzet moet ik monteren? Zijn er speciale technieken om te klimmen? Moet ik nog snel wat lichtere onderdelen monteren, of lukt het zo ook wel? Wij geven je alvast een zetje in de juiste richting.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De flanken van de Galibier
    Op 3 september zullen 2.500 landgenoten tijdens Climbing for Life de Col du Galibier langs zijn legendarische noordelijke zijde beklimmen. Maar deze Alpenreus heeft meer dan één befietsbare flank.
    foto gunter hauspie
    Met twee beklimmingen tijdens de Tour de France en één tijdens Climbing for Life is de Col du Galibier dé bergpas waar het voor wielerliefhebbers deze zomer allemaal rond draait. De 100ste verjaardag van de eerste beklimming van deze col in de Tour zal niet onopgemerkt voorbijgaan.

    Geen enkele Alpenpas werd in de Tour vaker beklommen dan de Galibier. Wie vandaag vanuit de vallei van de Maurienne naar de eenzame pashoogte klimt, doet dat nog altijd via hetzelfde traject als de renners in 1911. Op het geasfalteerde wegdek na is er, eens voorbij Valloire, weinig veranderd aan de weg en de omgeving. Op de Galibier heb je als wielertoerist afspraak met de geschiedenis.

    De klassieke beklimming van de Galibier is die via de noordelijke flank. De voet ligt dan in het vakantiestadje Valloire. In de praktijk nemen wielertoeristen - en zeker de renners in de Tour - langs deze zijde bijna altijd eerst de Col du Télégraphe mee. Meestal vertrekken ze immers vanuit Saint-Michel-de-Maurienne. Kies je daar de D902 naar Valloire en de Galibier, dan begint die weg meteen flink te klimmen naar de Col du Télégraphe, goed elf kilometer verder.

    Vooral de eerste kilometers zijn heftig, met lange stroken van meer dan 8%. In het tweede deel wordt hij iets minder steil, maar ook onregelmatiger. Dat stokt het ritme. De top op 1.566 meter, met zijn bos van telecommunicatiemasten, komt dan al in zicht. Deze klim moet je zonder kleerscheuren overleven, zeker als je de ambitie hebt om nog een krachtmeting met de Galibier aan te gaan.

    Vanaf de top van de Télégraphe daalt de weg eerst vier kilometer, tot je Valloire binnenrijdt. Even de Valloirette oversteken en dan begint de eindeloze klim naar de Col du Galibier, achttien kilometer verder...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Met de fiets naar het werk
    Fietsen is gezond. Dat is een feit. Het is niet alleen leuk, maar ook goed voor je lichaam en het milieu. Cycling.be somt vijf redenen op om met de fiets naar het werk te gaan.
    Wie fietst, wordt een beter persoon. Je leeft langer, voelt je fitter en energieker, spaart geld uit en hebt plezier. Daarom is de fiets ook het ideale vervoermiddel naar het werk.

    LANGER LEVEN

    Sportieve mensen worden ouder. Dr. Lynn Cherkas van de King's College London concludeerde dat wie regelmatig sport minder kans heeft op een cardiovasculaire ziekte, type II diabetes, alle kankertypes, een hoge bloeddruk en obesitas. Uit haar onderzoek 2400 identieke tweelingen bleek dat degenen de 45 minuten per week fietsen biologisch negen jaar jonger waren.

    Volgens de Britse Heart Foundation kunnen jaarlijks 10.000 hartaanvallen vermeden worden als de mensen meer zouden bewegen. Regelmatig fietsen vermindert de kans op een aanval met vijftig procent! Ook het verteren van voedsel gaat sneller als je traint.

    VOEL JE BETER

    Niet alleen gaat je zelfvertrouwen groeien als je veel fietst, rondrijden in de natuur maakt je ook gelukkiger. Door het zonlicht wordt serotonine aangemaakt, een hormoon dat je een goed gevoel geeft. Wie zich depressief voelt, kan dus best wat gaan fietsen in de natuur.

    Wie meer aan zonlicht wordt blootgesteld, kan ook langer en beter slapen. Een studie van de Stanford University of Medecine bracht aan het licht dat mensen met slaapproblemen sneller in slaap vielen en langer sliepen wanneer ze een halfuurtje per dag fietsten.

    "Blootgesteld worden aan zonlicht helpt je lichaam van cortisol, het stresshormoon dat een diepe slaap voorkomt, bevrijden", zegt professor Jim Horne van het Loughborough University's Sleep Research Centre.

    LENIGER WORDEN

    Niet alleen zal je je beter voelen, je wordt ook leniger door veel te fietsen. De stofwisseling van je lichaam wordt niet alleen verhoogd meteen na het rijden, maar ook enkele uren later. Recent onderzoek toonde ook aan dat je lichaam meer vet verbrandt als je regelmatig op de fiets zit.

    Daarom is het beter om te gaan fietsen in plaats van te joggen als je vet wil verliezen. Je lichaam wordt namelijk ondersteund door je zadel, wat de inspanning vergemakkelijkt. Wie naar zijn werk fietst, zal zich nadien frisser voelen. Volgens Amerikaanse onderzoekers is iemand die regelmatig fietst fysiek tien jaar jonger.

    GOED VOOR HET MILIEU

    Niet alleen voor je lichaam is fietsen goed, maar ook het milieu wordt ermee geholpen. Wie voor de fiets kiest, stoot geen uitlaatsgassen uit. Daarnaast is het ook een pak sneller dan wandelen. Wie de planeet wil redden, gaat al fietsend naar het werk.

    GELD UITSPAREN

    Maar de beste reden om met de fiets naar het werk te gaan, is uiteraard omdat het goedkoop is. Wie zijn wagen in de garage laat staan, spaart een pak euro's uit aan brandstofkosten. Het openbaar vervoer is ook een mogelijkheid, maar kost ook geld. Hoe dan ook, fietsen is het goedkoopste alternatief voor de auto. Dus laat de auto eens aan de kant staan.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    myidol
    www.bloggen.be/myidol
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    chihuahualiefhebber
    www.bloggen.be/chihuah
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs