BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    12-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Decathlon Classic ook voor families!
    De Decathlon Classic in Roeselare op 28 augustus biedt naast de 3 parcours voor de wielertoeristen ook een parcours aan voor families en kinderen.
    Dit parcours bedraagt 25 km en is voor iedereen toegankelijk tussen 9u en 16u. Deelname is gratis.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Op de fiets met vakantie

     Veel fietsers zijn nu op vakantie. Hetzij de fiets achterop de drager, hetzij met tassen en bagage. Deze vakantiefietser uit China slaat alles! 


    Op de fiets met vakantie
    Op de fiets met vakantie
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zwalpen in de Alpen
    De laatste cyclo's van het seizoen komen eraan. Het Alpenbrevet van zaterdag is er niet bepaald eentje om uit te bollen. Met 276km en 7031m hoogteverschil is hij zelfs een stuk zwaarder dan La Marmotte.
    De deelnemers aan de Platina-versie van het Alpenbrevet starten zaterdag om 6u45 in het Zwitserse Meiringen, waar ook de eindmeet getrokken is. Onderweg wachten vijf Alpencols: Grimsel, Nufenen, Lukmanier, Oberalp en Susten.

    Voor wie deze monstertocht wat te hoog gegrepen is, kan na 86km afbuigen naar de gouden route (172km, 4 cols en 5294m hoogteverschil). Wie na 4,5 uur fietsen dit punt nog niet gepasseerd is, wordt overigens verplicht deze route te volgen. Naast platina en goud is er ook nog de zilver-versie (131 km, 3 cols en 3875m hoogteverschil).

    Vorig jaar behaalden 167 dapperen het platina Alpenbrevet. Onder hen ook zes Belgen. De Zwitser Jens Christian Brockman was de snelste van het hele pak met 10u26:29. Goud was er voor 526 deelnemers, onder wie 19 Belgen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (3)

    Bijna herfst? (3) En nog een... de nieuwe Specialized CruX. En alvast wat nieuws over de nieuwe Giant cyclocros fietsen.


    Bijna herfst? (3) Heel veel is er nog niet bekend, maar al wel dat de CruX er in twee uitvoeringen is: aluminium en carbon. Het is trouwens een compleet nieuw ontworpen frame, helemaal aangepast aan het snelle 'off road' werk!


    Giant heeft voor komend seizoen een hele reeks aan crossers klaarstaan! Waaronder de TCX en de TCX Advanced SL  en dat is een unicum, de TC W. Juist ja, een crosser speciaal voor vrouwen! Binnenkort meer. www.giant-bicycles.com

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Door het Kempenland

     

    Peer in het verre Limburg stond op het menu deze Vlaamse labelrit hadden we in het verleden al gereden en was ons prima bevallen

    De voetbalkantine van rc peer was de startplaats: we hadden op meer volk gerekend maar de massa was deze keer niet komen opdagen

    8u30 en we waren vertrokken voor een rit van 100km (jammer dat deze niet telt voor de 100+ ritten)

    Het weer viel dik mee: een zeer schutter zonnetje en een licht briesje

    Via Hechtel ging het richting Balen (Tom Boonen)langs zeer rustige wegen zonder putten wat een luxe

    Meerhout, Geel en Mol waren de volgende voor op juist 50km onze eerste stop kregen: de koffie smaakt er even goed als bij ons en de banaan met prins koekje konden we erg smaken

    Nog 50 voor de boeg en het waren de mooiste kilometers langs bossen en door bossen en dit op bijna perfecte wegen of fietspaden: hier geen geklungel met draaien en keren maar wel lange mooie wegen soms kilometers lang

    In Lommel na 73km aan de Oude Vosvijver midden in het bos kregen we onze 2de controle en bevoorrading veel was er niet om te snoepen banaan en suiker wafels: we kunnen niet alles willen

    Het laatste deel ging richting Overpelt en terug konden we onze ogen de kost geven in deze mooie streek

    Eksel en Peer en deze rit was jammerlijk al achter de rug we hebben echt genoten van deze bijna perfect uitgepijlde rit

    Ze praten misschien trager ze leven misschien rustiger maar ze kunnen ook hier verdomd snel fietsen

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (2)

    Bijna herfst? (2) En nog een crosser. Vanuit de US of A! Van Cannondale dus... De Super X


    Enkele 'features': de Cannondale Super X weegt rond de1400 gram voor een 56 centimeter frame INCLUSIEF voorvork, en is gemaakt van 'BallisTec carbon technology': Japans (!) militair carbon, licht en zeer sterk. De full carbon heeft twee maten lagers,  1" 1/4 en 1" 1/8 inch, de bovenbuis is plat aan de onderzijde, de achtervorken zijn de bekende Cannondale 'SAVE' er is een customized ''cable hanger' voor de achterrem. Maten: 44, 48, 52, 54, 56 en 58 cm. www.cannondale.com


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (1)

    Bijna herfst? (1) Het is nog volop zomer, maar de eerste cyclocross fietsen komen alweer binnen... Dit is er een vanuit Italie: de Bianchi Cavaria.


    Een carbon monocoque frame van 1100 gram, met een deels platte bovenbuis voor het dragen op de schouder. De Cavaria is gebruikt door Cominelli (U23 Italiaans kampioen Ciclocross) in de World Cup wedstrijden. Nog wat gegevens: dit is de Cavaria Carbon Ultegra/105, Shimano Ultegra/105 groep,  Fsa Gossamer Cross MegaExo crankset, Fulcrum Racing 7, Vittoria Cross XG banden, Fsa Energy Cross remmen en Reparto Corse componenten. Prijs en beschikbaarheid nog niet bekend!
    www.bianchi.com
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    3T White limited edition

    3T White limited edition
    Het uiterlijk van de 3T Team componenten is zwart met opvallende rode strepen. Deze delen komen echter ook als limited edition in wit met rode strepen op de markt. Niet alleen het zwart is wit geworden, maar ook de graphics zijn licht aangepast. De prijzen van deze limited edition onderdelen komen ongeveer 20% hoger te liggen dan van de standaard Team onderdelen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tacx laat je drinken in stijl
    Tacx lanceert met de Shiva Classics een serie van vijf bidons die bedrukt zijn met foto's van klassieke wedstrijden. De Shiva vormt een team met de nieuwste bidonhouder Uma.
    De Shiva bidon en Uma bidonhouder: twee handen op één buik. (foto tacx)
    De Shiva Classics bidons zijn bedrukt met momentopnames van grootse bergetappes in bijzondere landschappen waar iedere renner zich in wil begeven. De Shiva Classics omvat momenten uit de Tour de France, de Ronde van Zwitserland, de Ronde van Lombardije en een sneeuwopname tijdens de Ronde van Italië.

    De Shiva Classics bidons zijn vervaardigd in de milieuvriendelijke Bio-Bottle uitvoering en alleen verkrijgbaar in 500cc.

    UMA

    De Uma is Tacx' nieuwste bidonhouder in het topsegment. Vanaf 2011 worden de fietsen van de renners van de Tacx Pro teams afgemonteerd met deze stoere maar toch ook stijlvolle houder.

    De Uma heeft een verrassend krachtige vormgeving met een hoogwaardige metaalachtige look. Hij wordt vervaardigd uit aluminium plaat en omspoten door kunststof. Deze productiemethode biedt een oersterke en tevens lichte constructie. De Uma heeft dan ook een stevige klemming die van belang is tijdens tochten op slecht wegdek of de Belgische kasseien en is zodanig vormgegeven dat de wielerbidon makkelijk te plaatsen is.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Compleet vernieuwde Cyclo Sprint in de winkel
    Cyclo Sprint is in Vlaanderen en Nederland al jaren de maandelijkse afspraak voor wie niets uit de wielerwereld wil missen. Het volledig vernieuwde magazine ligt vanaf nu in de winkel!
    De vernieuwde Cyclo Sprint mikt meer dan ooit tevoren op de koers- en fietsfanaat. (foto golazo)
    Cyclo Sprint wil nog meer dan ooit tevoren zijn passie voor wielrennen, voor de koers, voor fietsen laten blijken. Met artikels die inpikken op wat leeft bij de fiets- en koersfanaat.

    Stukken die geschreven worden door ervaren reporters met dezelfde passie. Zelfs door actieve coaches of ex-renners zoals Erwin Vervecken. Of door bekende fietsliefhebbers als Paul D'Hoore, de nieuwe columnist van het blad.

    Cyclo Sprint zoekt natuurlijke links tussen de liefhebber langs de kant en de moedige recreant. "We denken niet in hokjes, maar in kaders. We dromen van wielen. We richten ons op het hart van de fietsfanaat. We zijn er voor de velofiel", klinkt het.

    Om dit de lezer te laten voelen en beleven werd er veel aandacht aan de fotografie en de look besteed. De vormgeving werd grondig onder handen genomen en in een rustige en stijlvolle, maar toch sportieve outfit gestoken. Vele mooie en grote foto's zijn wezenlijk voor de nieuwe Cyclo Sprint.

    Kijken mag, maar het magazine wordt in eerste instantie uiteraard gekocht om te lezen. De vertrouwde mix tussen verhalen uit en over het peloton en praktische stukken voor de recreant blijft bewaard. 

    Cyclo Sprint blikt vooruit naar topkoersen en zoekt tegelijk naar een boeiende invalshoek voor wie het zelf wil doen. Het blad zoekt antwoorden op vragen die de televisiekijker zich stelt en pikt in op topics waar wielertoeristen over discussiëren.

    Cyclo Sprint gaat ook echt multimediaal. Aanvullingen, details, meer foto's, origineel beeldmateriaal: bij zowat elk artikel zijn extra's te vinden op de al even nieuwe website
    www.cyclosprint.be.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LeMond lanceert revolutionaire fietstrainer
    Gedaan met het eindeloze gezoem en de geur van verbrand rubber! De nieuwe fietstrainer van LeMond geeft je een authentieker weggevoel doordat een montagesysteem het achterwiel vervangt.
    De LeMond Revolution Bike Trainer is geschikt voor koersfietsen én mountainbikes. (foto lemond)
    Het systeem dat het achterwiel vervangt is geschikt voor zowel koersfietsen als mountainbikes met een asbreedte van 135 mm. De LeMond Revolution Bike Trainer zou niet alleen het weggevoel moeten versterken, het irritante geluid van de vaste rollen en de slijtage aan de banden blijven eveneens achterwege. 

    Met de Power Pilot Meter is het mogelijk om draadloos wattage, cadans, afstand, snelheid, hartslag en calorieverbruik te meten en weer te geven. Alles is ook downloadbaar via USB. De Revolution Trainer zou in september verkrijgbaar moeten zijn.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Rochustochten deel 2

     

    Voor onze zondagse rit werd opnieuw gekozen voor de Rochustocht niet de 100km lange tocht maar de 50km

    De eerste 25 km was idem als deze van de 100km rit dus niet vlak maar ook niet te stijl

    Vanaf de splitsing werd het een ander verhaal plots lag daar de voor ons onbekende Rekelberg: wat was deze lang en zwaar en de benen wilden ook al niet mee van een marteling gesproken

    Deze die gekozen hadden voor 50km zullen aardig opgekeken hebben van deze onbekende klim

    Misschien hadden we beter gekozen voor de rit in Zelzate (vlak en plat) maar de conditie moet terug omhoog en dit zijn daar de ideale ritten voor

    Nog een paar minder lastige stukken kregen we te verwerken voor we aan de controle waren

    Het tweede deel amper 18km lang was terug een kopie van de dag ervoor dus veel vals plat en tegenwind

    Met nog steeds stroef draaiende benen zat deze tocht er na 49 km gelukkig op: nog snel een koffietje drinken en dan nog een beetje genieten van onze zondag

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROCHUSTOCHTEN

    Rochustochten

     

    Na bijna 4weken van relatieve rust aan de Spaanse Costa waren we terug in ons kleine Belgenland

    Omdat we in Spanje enkel onze mountain bike hadden werd woensdag al gekozen voor een ritje op de Scheldedijk met de race fiets want het was terug een beetje aanpassen

    De groep waar we in belanden was dan nog de verkeerde: veel veel te snel als oefen ritje

    Donderdag dan een uurtje spinning en we zouden klaar zijn voor de Rochustocht: dachten we

    In de sporthal van Oosterzele die dienst deed als startplaats was er een gezellige drukte we zouden niet alleen zijn vandaag

    105 km stonden op het menu: de eerste kilometers waren vlak en konden de benen goed warm draaien voor we het zwaardere werk aanvaten

    In Velzeke begon de tocht echt en het zou duren tot aan de eerste bevoorrading

    Maar voor we deze bereikten kregen we toch nog een paar stevige hellingen te verwerken

    In Nederbrakel lag de Toekapelstraat in Everbeek kregen we de Fayte en in Flobecq de zeer lange Brique en vlak voor de controle de bekende La Houppe en nog hadden we maar 52 km op de meter staan

    Goed volgetankt en vol goede moed begonnen we aan deel twee: de eerste 10 km ging bijna steeds in dalende lijn dus dat viel prima mee

    Ronse, Nukerke en Etikhove wielertoeristen weten dan dat het er terug geen meter plat of vlak is

    In Maarke-Kerkem kregen we dan nog de Varent voor de wielen geschoven: nu mocht het toch een beetje minder worden

    Op 87 km kregen we nog een bevoorrading en dit kwam geen minuut te vroeg

    De laatste 18 km was gelukkig vlak op een bergje niet na gesproken: leeg en moe bereikten we eindelijk het eind meet

    Vier weken vakantie en dan onmiddellijk zo een rit: niet zo slim

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    SRAM red kleurt even geel

    SRAM is terecht trots op de prestaties van SRAM-rijders in de Tour de France. Om dat te vieren brengt het een speciale gele versie uit van de SRAM Red.
    foto sram
    Zowel tourwinnaar Contador als nummer twee Andy Schleck reden de Tour op SRAM. Fabian Cancellara, Thor Hushovd en co zorgden bovendien nog eens voor 8 ritoverwinningen. SRAM had ook nog eens 18 dagen de gele trui in het bezit en won het klassement voor de beste ploeg (Radio Shack).

    Om die prestaties te vieren brengt SRAM een speciale Tour-gele versie uit van de SRAM Red.  Vanaf begin september is deze limited edition te verkrijgen bij de SRAM-dealers.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Contador eert fans met speciale fiets
    Alberto Contador is de 18de etappe van de Tour gestart met een speciale fiets. Daarop staan al de namen van de fans die hem volgen.
    De fiets van Contador. (foto tweetphoto)
    Op die manier wil de gele trui zijn fans bedanken voor de steun de afgelopen weken langs de Franse wegen. Hij maakte de foto bekend via zijn Twitterpagina.

    "Vandaag rijd ik vol trots en met de hulp van jullie namen op een speciale fiets. Kijk maar eens wat een prachtexemplaar", liet Contador weten.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    The Boss heeft de duurste fietsen
    De Tour heeft hij niet gewonnen, maar Lance Armstrong is wel de aanvoerder van de lijst met de duurste fietsen ter wereld. Zijn Trek 'Butterfly' Madone van bijna 400.000 euro spant de kroon.
    Deze Trek Madone Butterfly is met zijn bijna 400.000 euro de duurste fiets ter wereld. (foto cyclingweekly)

    De lijst van de duurste fietsen ter wereld wordt aangevoerd door vijf exemplaren van Lance Armstrong. The Boss verwijst zelfs een gouden fiets bezet met 600 Swarovski-kristallen en een prijskaartje van 80.000 euro naar de zesde plaats. Dat staat te lezen in Netto, het personal finance magazine van De Tijd.

    De recordprijzen werden gehaald op de veiling 'The Bikes of Stages' van Sotheby's op 2 november 2009. In totaal werd er niet minder dan 1,125 miljoen dollar voor de racefietsen neergeteld. De opbrengst ging naar Livestrong, het kankerfonds van Armstrong. 

    1. TREK MADONE (DAMIEN HURST - 385.000 EURO)
    Deze fiets werd door Damien Hirst gemaakt ter ere van Armstrongs comeback in het peloton. De beeldend kunstenaar decoreerde de tweewieler met honderden vleugels van vlinders. Armstrong reed er zijn laatste etappe van de Tour 2009 mee.

    2. TREK SPEED CONCEPT (YOSHITOMO NARA - 155.000 EURO)
    Met deze fiets reed Armstrong een tijdrit in de Tour 2009. Hij werd ontworpen door Yoshitomo Nara, een van de meest invloedrijke Japanse kunstenaars.

    3. TREK MADONE (KAWS - 125.000 EURO)
    Deze fiets van ontwerper Kaws werd door Armstrong gebruikt in Milaan-San Remo 2009. Hij kwam er ook mee ten val in de Vuelta Leon y Castilla, wat de fiets de bijnaam 'The widowmaker' opleverde.

    4. TREK MADONE (SHEPARD FAIREY - 85.000 EURO)
    Deze geel-zwarte fiets werd ontworpen door Shepard Fairey. Armstrong kwam ermee aan de start in de Giro d'Italia van 2009.

    5. TREK SPEED CONCEPT (MARC NEWSON - 85.000 EURO)
    Met dit ontwerp van Marc Newson reed Armstrong de openingstijdrit in de Tour van 2009. Opvallend is het 'stroboscopische' achterwiel.

    6. GOLDEN BIKE CRYSTAL EDITION (80.000 EURO)
    Het Deense bedrijf Aurumania heeft slechts tien exemplaren gemaakt van deze fiets van 24-karaats goud en bezet met 600 Swarovski-kristallen. Voor de handvaten en het zadel is voor het fijnste leder gekozen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fiets wordt duurder
    Nieuwe fietsen worden na de zomer duurder. Dat meldt Het Laatste Nieuws. De prijsstijging bedraagt gemiddeld 5 à 10 procent. "Oorzaak is de stijging van de dollar en de yen in Azië, waar de onderdelen worden gemaakt," zeggen fabrikanten.
    De Accel Group, marktleider in Europa, kondigt voor dit najaar prijsstijgingen aan "tot 10 procent". In ons land verdeelt de groep fietsen van Sparta, Koga en Batavus. De prijsverhoging gaat in zodra de nieuwe modellen voor 2011 in de winkel staan. Naar verwachting is dat eind oktober/begin november.

    Maar ook Belgische fabrikanten voorspellen een verhoging. "Tussen 5 en 10 procent," klinkt het bij Norta uit Olen, één van de oudste fietsenmakers van het land.

    Onderdelen worden aangekocht in dollar en yen. De wisselkoers van die munten tegenover de euro steeg de laatste zes maanden met 20 procent, waardoor de fabrikanten duurder moeten inkopen. "Het aluminium en carbon voor de frames, het staal voor de vijzen en het rubber voor de banden worden ook steeds prijziger, net als het transport uit Azië," zegt Eddy Vandenberghe van Oxford uit Sint-Niklaas.

    De prijsstijging treft alle soorten fietsen, van stadsfietsen en kinderfietsen over mountainbikes tot koersfietsen. Jaarlijks worden in België zo'n half miljoen fietsen verkocht. Gemiddeld geeft de Vlaming daar 600 euro aan uit.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GROETJES

    Aan allen zonnige groetjes uit Spanje

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    01-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De nieuwe fiets van Cancellara?
    Specialized heeft afgelopen weekend in Colorado de nieuwe Roubaix SL 3 voorgesteld. De Amerikanen deden dat met een knipoog naar de heisa rond het vermeende 'brommertje' van Fabian Cancellara.
    De Roubaix SL 3 zal toch niet met batterijen geleverd worden. (foto specialized)
    Fabian Cancellara won dit jaar Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen met zo'n overmacht dat er achteraf in een Youtubefilmpje gesuggereerd werd dat hij gebruik gemaakt zou hebben van motoraandrijving. De Zwitser ontkende staalhard, maar de UCI besloot toch maar het zekere voor het onzekere te nemen en fiietsen in de toekomst te gaan scannen op 'mechanische doping'.

    Specialized, de fietsenleverancier van Cancellara en zijn Saxo Bank team, kwam bij de voorstelling van de Roubaix SL3 nog eens terug op de hele heisa. Het nieuwe model werd voorgesteld met een gigantische batterij op de onderste frambuis.

    "Voor alle duidelijkheid, bij de 2011 Roubaix SL3 zitten er geen batterijen", grapte Specialized-productmanager Brent Graves. "De nieuwe Roubaix is niet alleen de lichtste in zijn klasse, maar ook nog eens de meest comfortabele en efficiënte."

    Specialized werkt op de Roubaix SL3 opnieuw met In-Zertz, kunstrubberen dempingselementen in de staande achtervorken, zadelpen en voorvork. Deze vibratiedempertjes zouden niet alleen zorgen voor meer comfort, maar ook het gewicht verlagen. Het frame van de 2011 Roubaix SL 3 weegt nog 965 gram, in vergelijking met 1064 gram voor de versie van vorig jaar.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    250 retrorenners fietsen terug in de tijd
    Het Centrum Ronde van Vlaanderen verwelkomde afgelopen weekend 250 deelnemers op de vierde RetroRonde. Bekijk de fotospecial!
    Bjorn Robbens (midden) werd verkozen tot Ravissantste RondeRenner. (foto crvv)
    De deelnemers kwamen niet alleen uit België, maar ook uit Nederland, Duitsland, Frankrijk en zelfs Nieuw-Zeeland en Australië. Ondanks de tropische temperaturen kwamen heel wat renners opdagen in de klassieke wollen fietstruien van weleer.

    Lenn Van De Velde was met zijn 6 jaar de jongste deelnemer. Zoals elk jaar werd er ook verkiezing van Ravissantste RetroRondeRenner gehouden. Stephan Kleisen werd derde, Roger Lombré uit Wulpe tweede met een aftands vehikel, en de eerste prijs ging volgens de jury naar Bjorn Robbens uit Ouwegem met een pas vanonder het stof gehaalde fiets met houten velgen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kodalinefansite
    www.bloggen.be/kodalin
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    verhalenvaneenzeemansvrouw
    www.bloggen.be/verhale
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs