Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Het was weer een hoogdag voor
de wielertoeristen want deze rit staat bekend om zijn prima organisatie en ook
vandaag zou het niet ander zijn
Vlot een parkeerplaats voor
de auto vinden was deze ochtend ook geen probleem
De grote fabriek hallen waar
de inscanning plaats vond was in twee zones verdeeld ééntje voor de mtb er en eentje
voor de wegrenners
En ondanks de grote opkomst
ging het snel vooruit al een paar keer anders meegemaakt
Deze ochtend begon met herfst
temperaturen en goed warm fietsen was de bootschap
Maar op dit parcours zou dit
geen probleem zijn want na 5 km lag daar de Rotelenberg of het kleine broertje
van de Koppenberg en dit was even slikken en op de adem trappen
Langs de zijkant van de
Vlaamse Ardennen zijn de wegen nooit echt vlak maar ondanks dat blijf het een
mooie streek
In Velzeke hadden we terug
prijs de Reybroekstraat een lange langzaam stijgende klim van een kilometer of
3 en terug konden we beginnen afschakelen
Eens boven konden we genieten
van de lange rechte afdaling die de Berchemesteenweg is om daarna aan tochtje rond
Kluisberg te maken
Nog één helling voor we aan
de bevoorrading toe waren
La Chemin du Moulin nog een
helling om in te kaderen en hier werd het truitje volledig opengezet om lucht
te happen
De bevoorrading: tja hier
kunnen we een boek over schrijven echt te veel om op te noemen of toch dit nog
de suikerwafels met chocolade waren hier tweemaal zo dik en driemaal zo groot
dit hadden we nog niet gezien
Goed bij getankt konden we
het tweede deel aanvatten: met de wind in ons voordeel ging het toch al veel
vlotter
Nu waren vetrokken voor
tochtje rond en door Avelgem maar voor we deze gemeente konden verlaten lagen
daar de Hellestraat, Bergstraat en de Meulenberg en deze liggen naast de
Tiegemberg dus opnieuw werd het middenblad aangesproken om boven te komen
Na deze waren we verlost van het
zware klimmen en konden we beginnen aftellen naar de aankomst
En eens voorbij
Wortegen-Petegem zagen we Oudenaarde liggen en lag de laatste rit van het
zomerseizoen achter de rug
Nog even nagenieten en de
vele fietstanden een bezoekje brengen voor we terug huiswaarts konden rijden
3 T-shirts 1sportzak 1paar
crocks en 2 paar kousen en dit waren de geschenken voor een ochtend fietsen
Voor onze laatste label ging
het vandaag richting Ertvelde en deze start steeds in sporthal de hoge wal
De gratis fietsparking was
terug een plus punt
Een gezellige cafetaria en
een vlotte inscanning maakten de start compleet
Met een mooie groep van de
club konden we aan laatste label beginnen en wie nog een stempeltje dit was laatste kans
De eerste rustige kilometers
konden we goed gebruiken om de benen een beetje warm te laten draaien: en dit
zou nodig zijn
Sleidinge was de eerste
gemeente die we kruisten en daar sloeg voor mij het noodlot toe: een lekke band
nieuwe fiets of niet plat is plat
De leden mochten doorrijden
want dit was de eerste maal niet dat we een lekke band zouden wisselen: we
zouden wel zien waar we uitkwamen
Na de klus kon ik een tijdje
alleen opboksen tegen de wind en deze was vandaag sterk aanwezig
Mijn eega had zich laten
uitzakken uit de groep en na een paar kilometers konden we terug samen de tocht
verder zetten
Hier en daar konden we even
verpozen bij ingehaalde groepjes om dan terug tegen de wind te strijden
Veel geheimen had deze rit
niet dus mis rijden was bijna niet mogelijk omdat deze ook goed was uitgepijld
was
In Nevele weden de dijk op gestuurd
voor een paar stevige kilometers tegenwind
De controle post in Sint
Maria Leerne was terug dik in orde en er was voor elk wat wils
Hier troffen we 2
overgebleven leden aan :en de rest? Samen zouden we er nog een leuk tweede deel
van maken en dit samen met nog een paar vrijbuiters
Nu hadden we eindelijk de
wind mee en dit was een meevaller nog een paar bruggen als moeilijkste
hindernis voor we terug in Ertvelde zouden belanden meer spannend zat er niet
in
En dit vonden we terug een
beetje een tegenvaller want na een paar jaar deze tocht te hebben gefietst ken
je dit parcours van buiten
Dit is geen afbreuk van deze
tocht want dat was dik in orde alles was prima verzorgd tot de boterham na de rit
toe
Maar eens andere oorden op
zoeken zou deze helemaal afmaken
Een Britse datingsite onderzocht welk soort mensen het snelst sex heeft op een eerste afspraakje. Conclusie: bij fietsliefhebbers heb je het minste kans om meteen in bed te duiken...
De Britse datingsite FreeDating.co.uk polste bij 10.000 leden naar hun bedgeheimen. Dat fietsfreaks niet zo tuk zijn op een vrijpartij tijdens de eerste date kan misschien verklaard worden door het feit dat ze 's morgens vroeg uit de veren willen om een ritje te gaan maken...
Ter info: bij mollige en lange, grote vrouwen en atletische en getrouwde (!) mannen is de kans op sex bij het eerste afspraakje dan weer het grootst
De Ronde van Vlaanderen komt volgend jaar aan in Oudenaarde en niet meer in Meerbeke. Ook de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen zal mee verhuizen.
Ook de wielertoeristen zullen vanaf volgend jaar niet meer finishen in Meerbeke, maar in Oudenaarde. (foto belga)
De organisatoren breken dus met de traditie. Van 1973 tot nu was de aankomst telkens in Meerbeke. De Muur van Geraardsbergen verdwijnt uit de finale. De Oude Kwaremont en de Paterberg worden elk driemaal beklommen. De Paterberg is op 12 kilometer van het einde de laatste helling van de dag.
Het voorbije half jaar waren er drie kandidaten om de aankomst van de Ronde te ontvangen: Meerbeke, Ronse en Oudenaarde. De keuze voor die laatste stad betekent ook dat het parcours er volledig anders gaat uitzien.
Deo voorvorkspray van Brunox is verbeterd. De 100 ml busjes zijn voorzien van een nieuwe, verbeterde spuitkop en in het dopje zit een sleufje waarin het rietje kan worden opgeborgen.
Je leest het goed, deo voor je fiets. En dat wil niet zeggen dat je fiets lekker fris ruikt na gebruik ervan. Brunox Deo spray is bedoeld voor de verende vork en wordt aanbevolen door RockShox en SittingBull. De functionaliteit en levensduur van een verende vork of zadelpen wordt gegarandeerd dooreen grondige en regelmatige behandeling met deze spray. De afdichtingen blijven soepel en houden daarmee het vuil buiten. Het verzorgt en beschermt de demper, afdichtingen, instelschroeven en houdt de instelfuncties eenvoudig gangbaar. Het reinigt en dicht de vorkkroon, binnenpoot en buitenpoot af.
Brunox Deo zit in een spuitbusje van 100 ml en heeft een adviesprijs van 7,20 euro.
Brunox is de merknaam voor een range fiets onderhoudsproducten. Naast de Deo bevat het assortiment de Turbo-Spray, de Top-Kett en de Carbon Care.
We hebben er weer een jaar op moeten wachten, maar op Eurobike werd de nieuwe editie van de Cyclepassion kalender voorgesteld! Bekijk de foto's en stem op je favoriete maand!
De Duitse bikester Hanna Klein vertegenwoordigt de maand februari. (foto cyclepassion)
De Poolse bikester Maja Wloszczowska (Team CCC Polkowice) siert dit jaar de cover én komt nog eens terug in maart en september. De Franse wegrenster Marion Rousse (Team Vienne Futuroscope) opent het jaar met januari en is ook in augustus te zien. In februari en mei maken we kennis met de Duitse bikester Hanna Klein (Team Rothaus Poison-Bikes) en april en november zijn voor de Franse bikester Pauline Ferrand Prevot (Team Lapierre).
Het Belgische Team Lotto Ladies levert opnieuw twee vertegenwoordigster voor deze editie van de Cyclepassion-kalender. De Zweedse Veronica Andréasson is in juni van de partij, terwijl de Amerikaanse Liz Hatch oktober vertegenwoordigt. Beide dames staan samen op de foto in juli, wapperend met een Vlaamse Leeuw. De Australische bikester Katherine O'Shea sluit de kalender af in december.
Wat is jouw favoriete maand van het jaar? Geef je mening onderaan dit artikel!
In het weekend van 1 en 2 oktober verbroederen Vlaamse en Italiaanse fietsers in Italië. Ze zullen er de Route 108 rijden om Wouter Weylandt te herdenken.
Onze landgenoten worden op zaterdag 1 oktober officieel ontvangen in Cavola di Toano. Die dag staan er ook nog toeristische bezienswaardigheden, natuurwandelingen, animatie en een avondfeest met typische streekgerechten op het programma.
Op zondag 2 oktober wordt er om 9u gestart voor de Route 108 Memorial. Als alles goed gaat, wordt dit evenement jaarlijks herhaald en wordt deze fietstocht van 108 km in de Appenijnen een permanent bewegwijzerde route.
Britten gebruiken hun fiets steeds minder, zo blijkt uit een onderzoek. 'Steeds meer mensen beschouwen fietsen als iets abnormaals en raars' luidt de conclusie.
Professor Pooley: 'In Groot-Brittannië wordt enkel autorijden als normaal bestempeld'
De Universiteiten van Lancaster, Leeds en Oxford ondervroegen bijna 1.500 personen mondeling of schriftelijk over hun fietsgedrag voor de 'Understanding Walking and Cycling study'.
Nog heel wat respondenten stonden positief of neutraal tegenover het gebruik van de fiets. Toch zijn er ook steeds meer tegenargumenten te horen. Naast veiligheidsoverwegingen en het niet passen binnen een druk leven werd ook als reden aagehaald dat je door te fietsen 'bezweet op het werk aankomt' en dat 'je haar in de war geraakt door het dragen van een helm'. Sommige respondenten beweerden zich zelfs een tweederangsburger te voelen in vergelijking met mensen die gebruik maken van gemotoriseerd vervoer. Zij beschouwden fietsen als iets 'abnormaals en raars'.
Professor Colin Pooley van de Universiteit van Lancaster verklaart: 'De meeste mensen zijn geneigd om het gedrag over te nemen dat geldt als norm voor de meeste mensen. In Groot-Brittannië is met de auto rijden de standaard voor de meeste mensen - 60% van alle trips wordt gemaakt met de wagen - en wordt autorijden dus als 'normaal' beschouwd."
Pooley voegt daaraan toe dat de politici hun fietsbeleid niet moeten afstemmen op de ervaringen van fanatieke fietsers. Ze kunnen daarentegen beter ten rade gaan bij niet-fietsers om te bekijken wat hen meer gebruik kan doen maken van de fiets. Hij veronderstelt ook dat hoe meer mensen gezien worden op de fiets, hoe meer fietsen als normaal bestempeld zal worden