BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRINTA FOTOS


    foto van grinta tocht  tijdens beklimming MONT SAINT AUBERT






    Myriam tijdens beklimming MONT SAINT AUBERT
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (30 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OOSTVLAAMSE BERGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen                                                             Oostvlaamse bergen

    Oostvlaamse bergen is een rit die start in Ronse en is tevens een klimbrevet .De tocht is 70km lang en dus idiaal voor een zondag morgen.Het groepje bestond uit de gebruikelijke 4 die allen mooi op tijd waren aan cafe ou bon repons.Na de inscanning konden we beginnen  aan de rit.Volgens het route plan waren er maar 7 hellingen waaronder één bekende DE FOREEST  al de andere bulten waren minder bekent maar daarvoor niet minder mooi of zwaar.De KARNEMELKBEEKSTRAAT na amper een paar kilometer de hebben gefiets kwam voor sommige iets te vroeg .Deze lange niet te zware klim verteerden we allen vlot .Het was vandaag ook genieten van het vlaamse landschap tot aan Melden toen moest er weer gewerkt worden DE ROTELENBERG is het klein broertje van de Koppenberg die er juist ligt.Maar de uitloper DE ELSTSTRAAT hadden  we niet zien aankomen ,allen waren we verrast van deze helling.Met amper 17 km op de teller lag in Etikhove de 4de helling DE KLEISTRAAT deze niet te zware bult gingen allen vlot naar boven.Via een zeer lange afdaling ging het richting Maarke-Kerkem waar tevens ook de  5de heuvel lag de KAPELLEBERG deze onbekende maar zeer mooie helling was voor mij echt een verrassing,wat een zware bult als men de verkeerde versnelling neemt.De controle in cafe stad Oudenaarde op 30km was prima gelegen  zo mooi in het zonnetje.De koffie met rijsttaartjes smaakten dubbel zo lekker op het terrasje .Na de stop lag in Ename de BOSKANT deze kuitenbijter met zijn 12% was voor een paar onder ons een kompleete verrassing  maar gelukkig niet te lang Met nog één zware heuvel te gaan op 50km  de FORREEST  die we allen al een paar keer naar boven hadden gefietst  zat de rit er bijna op .Met nog een paar leuke afdalingen waren we vlug terug aan de startplaats .Deze rit was idiaal als laatste training voor volgende zondag .Met L-B-L in het achterhoofd werd er soms nog een flink de pees opgelegd.
    Het was vandaag een prima ritje om het weekend mee aftesluiten na 4 dagen van fietsten 
    Groetjes
    Dirk
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (13 Stemmen)
    03-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRINTA CHALLENGE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                            Grinta Challenge


    Grinta Challenge La Tournay was de volledige naam van de rit .Met startplaats in het verre Doornik een streek waar we nog nooit gefietst hadden,tot vandaag.De startboog stond aan het voetbal stadion met een enorme parking,die afgeladen vol stond met diverse nationaliteiten.Vandaag gingen we voor de 105km lange toch.Een rit met 11 hellingen (op papier)en 2 stops.Vanaf de eerste km was het al duidelijk dat de 11 hellingen er veel meer gingen worden.Wat men hier verstaat als vals plat is in Oostvlaanderen klimmen.Steeds gingen de wegen mee met het glooiend landschap( en nog niet een klein beetje ook).De eerste helling LE VERT BOIS op 12 km was een leuke opwarmer amper 400m lang maar wel 12% steil.De 2 de helling was al van een gans ander kaliber  LE TROU ROBIN  900m lang en 17% max  daar zagen we de eerste slachtoffers van de dag en dat na amper 23km op de meter.In Frasnes hadden we onze eerste stop op 30km ,vandaag geen stroopwafels maar wel isostar repen.Na deze welgekomen stop ging de rit verder richting Les Communes waar de 3e heuvel lag de SAULE PENDU 1100m lang voor ons nog geen probleem voor andere steeds moeilijker met nog maar 37 km op de teller ging deze rit een uitputting worden . MT MAINVAULT als 4de helling was een van de lichtste van de dag .Nr 5 op 48 km was weer een kuiten bijter 1200m lang en 15% .Met nog 1 zware helling te gaan op 57km LE ROSSIGNOL met zijn 16% die we met moeite zijn op gereden  .De teperatuur en de slechte wegen begonnen hun tol te eisen .Helling 8 en 9 LE GRINQUIER en LA CROISETTE waren niet te lastig maar met 70 km al in de benen is elke helling zwaar .De stop terug in Frasnee na 78km was meer dan welkom de drink bussen werden nog eens goed bijgevuld met isostar voor we aan het laatste deel van de tocht konden beginnen
    Het laatste stuk was er één die kon tellen ,nog nooit zoveel slechte wegen gehad .Putten ,kuilen en bulten  en dat kilometers lang maar wel zeer rustig  met mooie vergezichten.De laatste heuvels  COL JUBARU en de zeer zware MONT SAINT AUBERT lagen amper 600m uit elkaar en met 100km op de meter was puffen en zuchten om boven te komen .Met nog maar 6 km te gaan in dalende lijn richting aankomst  waren we blij dat we deze rit gereden hadden.Na 7jaar steeds rond de zelfde kerktorens te hebben  gefietst  is het een openbaring dat er nog zo veel andere en zeer mooie ritten bestaan.  
    Groetjes
    Myriam&Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (29 Stemmen)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ,
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRONGEN-VALENCIENNES-DRONGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                   Drongen-Valenciennes-Drongen


    1Mei dag van de arbeid .Volgens de weervoorspellers zou het een dag van arbeid worden.wind veel wind
    Na het drinken van de koffie in de kantiene van de Gentse roei verenging waar vandaag de start plaats was
    Met 5 hadden we ons laten inschrijven voor de 105km tocht.Volgens het route verslag waren er maar 2 echte hellingen vandaag ,dus dat word een makkie vandaag (dachten we) De eerste 15 km waren vlak en de wind viel nog goed mee .Vanaf Bottelare werd het anders  alle wegen waren nu allemaal vals plat en met de wind in het nadeel en begon de rit steeds zwaarder te worden.Via Melsen en Makkegemen zo verder naar St-Maria-Latem waar we onze eerste stop hielden in het IJZERKOT een soort taverne,cafe .De ijzerkot molen uit 16de eeuw  was een oude brouwerij anex graanmolen  en nu omgebouwd tot cafe.De binnen kant was even oud als de buiten kant maar wel gezellig .De vers gemaakte koffie was wat aan de slappe kant  en de thee was ook  ??? Maar de rijsttaartjes maakten alles goed.Na een beetje te zitten dollen werd het jammer genoeg tijd om weer verder te gaan.Voor het buitengaan vielen onze ogen op een volle mand  met Mattentaarten en dat konden we niet weerstaan.Met allen een mattetaart op zak konden we de rit verder zetten.De wind begon steeds meer en meer een rol te spelen en het landschap ging maar altijd op en neer.In Maarke-Kerkem was de  controlle plaats in een cafe vol rokers(en maar paffen).Sport en roken gaan niet samen dus een stopplaats zonder rook was aangenamer geweest.Na deze korte stop kon eindelijk het echte werk beginnen de EIKENBERG was de eerste van de 2 echte hellingen.Deze bult met zijn slecht wegdek was voor allen vlot te verteren.Via de VOLKEGEMBERG die we als afdaling kregen  waren we zeer vlug aan de WOLVENBERG deze korte maar steile heuvel (19%) is een echte kuitenbijter. Een maal deze achter de rug ging het in een snel tempo richting aankomst
    Het was een mooie klassieke tocht zoals er vele zijn .De rit was wel zeer goed uitgepijld
    Groetjes
    Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankie1965
    www.bloggen.be/frankie
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs