BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De eerste 100 kilometer met de Trek Domane

     

    Een introductie is natuurlijk heel mooi, zelf fietsen nog beter. En waar trek je dan heen als de introductie van de Trek Domane in Kortrijk wordt gehouden? Juist, je zoekt de heuvelzone op. OK, een rondje Kwaremont, Patersberg en Koppenberg is nooit een echt feest voor lijf en leden, maar de Domane maakt het een stuk aangenamer. Met name de Iso Speed ‘decoupler’ zorgt voor een prettig rijgedrag. Je voelt echt de flex als je op de fiets zit. Je ziet het ook als je naar beneden kijkt. Het is wel even wennen; het lijkt er bijna op dat je een leegloper hebt. Maar dat is absoluut niet zo. Is de fiets dan ook minder stabiel? Is het te comfortabel? Nee, want de ‘front end’ is gewoon stijf en het BB 90 bottom bracket is prima in staat om de geleverde kracht door te geven aan het achterwiel. Wat helpt ook mee? De geometrie met de iets langere wielbasis, de 25 mm banden en het nieuwe Bontrager stuur met extra ‘padding’. Kort samengevat: een heerlijke fiets voor als ‘the going gets rough’. En op glad asfalt? Dan is het bijna net de Madone. Hop, gewoon demarreren maar! In FIETS 5 een uitgebreid verslag van de Domane. Kijk ook op www.trekbikes.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Grote wielen, groot stuur: Controltech

    Nu de 29-er wereldwijd is doorgebroken, zijn het niet alleen de wielenbouwers die, bijna letterlijk, het wiel opnieuw moesten uitvinden. Natuurlijk betekende het ook werk aan de winkel voor frame- en vorkbouwers om die grotere wielen een plek te geven.

    Dat er nu ook een speciaal 29-er stuur te koop is, dat klinkt een stuk minder logisch. Toch heeft Controltech er een verhaal bij. Op een 29-er zit je nét even anders, en om de zwaardere wielen snel de bocht om te krijgen is iets meer kracht nodig. Vandaar dat de meeste ‘overstappers’ op hun nieuwe 29-er al een íets breder stuur gemonteerd hebben. En een breder stuur houdt prettig vast als het wat meer gebogen is dan de standaard 6 graden. Controltech geeft het nieuwe TNA 29-er stuur een buiging van 9 graden, en een standaard breedte van 70cm. Da’s erg breed, maar gelukkig kan je het eenvoudig inkorten. Ons advies: eerst wennen en dan met een paar centimeter per keer afzagen, langer maken gaat niet… Voordeel van héél kort afzagen is een lekker laag gewicht, met de volle 70cm weegt het TNA stuur bijna 250 gram.
    Bij een stuur hoort een pen, in dit geval met TNA logo. Wat er bijzonder ’29′ aan is, we hebben geen idee maar het staat natuurlijk wel mooi.

    Of de bijpassende zadelpen in je 29-er past, moet nog maar blijken. De TNA zadelpen is er alleen in uitvoering met rechte kop. Veel 29-ers hebben een geknikte zitbuis en als je lange benen hebt is zo’n rechte pen perfect. Maar als je juist laag zit, kan deze pen waardeloos zijn. Graag ook een setback versie! De TNA pen is leverbaar in 27,2 30,9 en 31,6mm dikte, en naar keuze in 350 en 400mm lengte. De zwaarste pen, 31,6mm dik en 40cm lang, moet zo’n 270 gram wegen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Wilde cranks van Controltech

    De keuze is makkelijk. Of je zet zo’n sexy en licht dubbel crankstel op je MTB en je neemt de nadelen voor lief. Of je kiest voor een oubollig, zwaar maar ó zo praktisch triple crankstel. Duidelijk toch? Misschien niet. Voor iedereen die wél een mooi carbon cranksetje zoekt maar nog niet weet of er 2 of 3 bladen op moeten heeft Controltech dé oplossing!

    One type fits all moeten ze gedacht hebben toen ze het Wild crankstel bedachten. Een hi-tech carbon crankstel met een wisselbare spider. Die spider vormt de verbinding tussen de rechter crank en de voorbladen en is er in een dubbele en drievoudige uitvoering. De triple uitvoering moet 693 gram wegen en heeft een 22-, een 32- en een 44tands blad. Een beetje ouderwets nu 10- speed cassettes en 24-, 32- en 42tanden zo’n beetje de norm zijn. De dubbelversie wordt aangeboden als 44-29, 42-28 en 40-27. Met welke bladen deze combinatie dan de opgegeven 613 gram moet wegen wordt helaas niet vermeld.

    In tegenstelling tot bijvoorbeeld FSA gebruikt Controltech de normale 4-punts afmetingen voor de bladbouten, namelijk 104 en 64mm. op de triplevariant passen zo alle gangbare tandwielen, handig! De dubbelvariant gebruikt diezelfde BCD (bolt circle diameter). Daarbij zit het grote blad niet voor maar achter de spider en is het binnenblad op de binnenste bevestigingspunten geschroefd.

    Beide versies zijn gemaakt van 3k carbon en draaien in externe lagers van 116gram. Meer info op www.controltechbikes.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Easy Washer bikewash op BikeFestival

     

    Komend weekend staat de eerste editie van BikeFestival op het programma. Aanstaande zaterdag en zondag kun je op de Nedereindseberg bij Utrecht meer dan 200(!) nieuwe fietsen testen en uitproberen. Zo staat er een onder meer een hele batterij aan 29-ers voor je klaar.

    Wie tijdens BikeFestival al testend een mountainbike of racefiets gaat viesmaken kan daarna kennis maken met de mobiele reinigers van Easy Washer. Zij verzorgen namelijk de bikewash op het festival.

    Wil jij kans maken op zo’n handige gadget? Wordt dan snel liker van BikeFestival op Facebook.
    Heb je je nog niet opgegeven, maar wil je wel graag fietsen komen testen? Meld je dan vandaag nog aan via de
    website.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Buff High UV Protection: kom maar met die zon!

     

    veelzijdige bondgenoot voor hoofd en hals. Een buff kan zelfs op meer dan 12 verschillende manieren gedragen worden. Binnen de uitgebreide collectie is de High UV Protection Buff het ideale kledingaccessoire om je zowel tegen schadelijke UV- stralen te bescherme

    Buff staat voor comfortabele en multifunctionele sjaaltjes die bescherming bieden tegen zon, wind en kou. Een n als om het hoofd koel en zweet vrij te houden.

    Voordelen van de High UV Protection Buff:
    - Houdt meer dan 95% van de UV-stralen tegen.
    - Zweet druppelt niet in de ogen.
    - Ademend materiaal.
    - Coolmax materiaal droogt snel en houdt lichaamstemperatuur op peil.

    Aanbevolen verkoopsprijs € 17,95 en in vele verschillende prints verkrijgbaar.
    Meer informatie:
    www.buff.eu

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Jet, de nieuwe bril van Tifosi

    Met de lancering van de nieuwe Jet introduceert Tifosi een nieuwe sportbril. Met het open montuur en gestroomlijnde design is de nieuwe Jet een ideaal montuur voor fietsers, hardlopers en duursporters. Daarnaast moet de bril voldoende sterkte bieden bij een aantrekkelijke prijs.

    De uitvoeringen met de polycarbonate lenzen zijn uitgerust met met een Glare Guard coating welke vermoeidheid van uw ogen tegen gaan volgens de fabrikant. De monturen met de fotochromatische NXT lenzen moeten ook nog eens onbreekbaar (‘bullet proof’), krasvast en super licht zijn. De NXT lenzen zijn nu ook lichter waardoor deze 20 % sneller moeten reageren op de verandering van lichtomstandigheden!

    Anti-slip hydrofiele neus- en oorrubbers zijn gekozen voor het nodige draagcomfort. hierdoor moet de sportbril onder alle omstandigheden stevig op je gezicht blijft zitten. De Tifosi Jet is verkrijgbaar in 7 verschillende montuur-lens combinaties. Prijs vanaf €39,95!

    www.rivosports.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    16-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIETSTOCHT DE CONINCK

    Fietstocht de Coninck

     

    Laat mij eerst beginnen met een paar stevige vloeken want ik heb zaterdag moeten werken en dit was al 10 jaar geleden  niet het werk op zich maar wel het weer nu was er eens een stralende zon te zien en ik zat ergens binnen mijn job te doen : dus dit werd stevig vloeken

    Dan maar van de zondag een leuke rit maken

    De startplaats was café de Edemolen en de rit was 70km lang: over het weer gaan we vandaag maar zwijgen want dit viel dik tegen: zeer veel wind en koud en kil

    Vandaag konden we opnieuw rekenen op een grote groep van Isorex en dat scheelt toch bij zo veel wind

    Het parcours was voor geen meter plat want als men naar de streek van Roborst en Sint –Maria Oudenhove moet dan weet je het wel maar niet getreurd we hadden toch frisse benen

    Deze prima uitgepijlde rit bracht ons na 35 km in Steenhuize waar er gescand werd en we even konden uitblazen bij een zeer goede bevoorrading

    Voor het tweede deel kozen we ervoor om allen te fietsen en ons eigen tempo te rijden

    Nu begon het ook een heel klein beetje te regenen en het zou toch niet waar zijn zeker dat we nog nat gaan toekomen: gelukkig het bleef bij een beetje druppelen

    Maar het parcours werd er niet gemakkelijker op en dat voor een zondag

    Gelukkig kregen we een beetje steun van de wind die er voor zorgde dat we toch nog snel en vooral droog terug aan de startplaats waren

    Nog even napraten en we konden terug thuis een beetje gaan verder werken

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rss
    www.bloggen.be/rss
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dyrome
    www.bloggen.be/dyrome
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs