Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
24-08-2011
Mavic komt met helm
Volgende week start de Eurobike waar veel nieuwe producten gepresenteerd worden. Een uitnodiging van Mavic waar 30 augustus iets nieuws gepresenteerd gaat worden maakte niet veel duidelijk. Toevallig bij het bekijken van de website van de verdeler werd het helder
BBB heeft het RingFix quick release systeem ontwikkeld. Hiermee kan je snel en eenvoudig het BBB RoadCatcher II achterspatbord op je zadelpen monteren.
foto bbb
De RingFix is geschikt voor zadelpendiameters van 25,0 mm tot en met 34,9 mm. Het volstaat om de strap in te klikken en aan de ring te draaien om je spatbord vast te trekken aan de zadelpen.
Zowel de RingFix als de RoadCatcher II zijn gemaakt van composiet materiaal. Het spatbord heeft een lang en aerodynamisch design, passend bij het uiterlijk van een koersfiets. De adviesverkoopprijs van de BFD-04 bedraagt 12,95 euro.
De RingFix quick release wordt ook gebruikt voor het BBB MTB Protector (BFD-13R) achterspatbord en is los verkrijgbaar om je huidige BBB RoadCatcher of MTB Protector te updaten. De adviesverkkopprijs van de BFD-13R bedraagt 14,95 euro.
Eddy Merckx Cycles nodigde Cyclo Sprint uit in de nieuwe fabriek en showroom in Zellik om de modellen voor 2012 voor te stellen. De topmodellen blijven ongewijzigd, maar er zijn ook nieuwigheden.
Eddy Merckx EMX-7 met eigen wielset. (foto eddy merckx cycles)
De topmodellen EMX-7 en EMX-5 blijven praktisch ongewijzigd in het gamma. Wel krijgen ze een geïntegreerd BB86-bracket om de stijfheid te verhogen. En stijfheid is het kernwoord bij de designer van de Merckx frames, Dave Luyckx. Terwijl veel, vaak Amerikaanse, fabrikanten, mikken op "vertical compliance" (comfort door het frame verticaal flexibel te maken), vindt Luyckx dat fietsers het comfort moeten zoeken in de wielen, banden en het zadel. Het frame moet zo efficiënt mogelijk zijn. De kleuren van de teamfiets zijn uiteraard nog niet gekend. Ook bij Merckx wachten ze vol ongeduld tot de carrousel in het profpeloton stilvalt, zodat ze weten welke sponsors op de teamfiets moeten komen.
Net onder de twee topframes komt de EMX-3. Die krijgt wat upgrades om hem nog meer te onderscheiden van het instapframe in het carbongamma, de EMX-1. Zo krijgt de EMX-3 interne bekabeling. Beide frames hebben een meer relaxte geometrie dan de twee topframes en bieden dus meer comfort voor de gewone wielertoerist. De EFX-3 en EFX-1 hebben dezelfde specificaties maar dan wel in een specifieke damesgeometrie.
Eddy Merckx AMX-3. (foto eddy merckx cycles)
EIGEN WIELEN
Voor de carbonframes werden ook carbon wielen ontworpen. Bij de EMX-7 is dat een eigen wielset met DT Swiss 240S naven, bij de EMX-3 zijn dat eigen naven. Beiden zijn uitgerust met kwaliteitsvolle Sapim spaken en de velgen komen uit dezelfde fabriek als die waar de frames worden geproduceerd.
VAN 4 NAAR 2
De verhuis naar de nieuwe fabriek betekende ook een vermindering in het aantal aluminium modellen. De AMX-4 en AMX-5, de scandium topframes, zijn nu enkel nog op specifieke vraag van de klant en enkel in custom geometrie te verkrijgen. De AMX-1 en -2 verdwijnen uit het gamma. In de plaats komt de AMX-3, een licht aluminium frame (1300 gram voor een gelakt frame in een medium maat) met een full carbon vork met twee maten lagers. Het nieuwe frame krijgt het design van de carbon EMX-5, maar de geometrie van de EMX-3. De AFX-1 is een budgetframe voor de dames.
Eddy Merckx UMX-S. (foto eddy merckx cycles)
MERCKX GOES URBAN
Nieuw voor 2012 zijn de twee urban fietsen. De UMX-S is een singlespeed of fixie (naargelang van hoe je het achterwiel gebruikt), terwijl de UMX-R een Rohloff 14-speed achternaaf heeft en een kader in lichter Columbus SL staal. Beide hippe tweewielers zijn enkel verkrijgbaar in het prachtige oranje dat doet denken aan de fiets van Eddy tijdens het uurrecord van Mexico City in '72. Samen met Nutcase werd er een helm ontwikkeld en die krijg je gratis bij je fiets.
VOORUITKIJKEN
Cyclo Sprint mocht ook een snelle kijk nemen naar wat 2013 zal brengen - en dat is heel wat! Niet enkel zullen de aluminiummodellen waarschijnlijk opnieuw worden uitgebreid, maar er komt ook een volledig nieuwe tijdritfiets. Die zal zeker herkenbaar zijn. Ook de nieuwe wegfiets is op zijn minst innovatief te noemen. Ook hier zijn de kernwoorden 'stijfheid en efficiëntie'. Bij Merckx blijven ze duidelijk niet stilstaan.
Recreatieve renners van over de hele wereld strijden van 9 t.e.m. 11 september in Stavelot om hun eigen regenboogtrui. Maandag werd de finale van de UCI World Cycling Tour voorgesteld op een persconferentie.
Een 500-tal wielertoeristen kwalificeerde zich al voor de UWCT-finale. (foto golazo)
Nu zondag 28 augustus krijgen wielertoeristen op de Gruyère Cycling Tour in Zwitserland een laatste kans om zich te kwalificeren voor de finale van de UCI World Cycling Tour. Deze reeks evenementen werd dit jaar voor het eerst in het leven geroepen om ook amateurrenners te kunnen laten strijden om de regenboogtrui in hun leeftijdscategorie.
Ze konden zich eerder dit jaar ook al kwalificeren op de manche in Perth, de Gran Fondo New York, de Gran Fondo Eddy Merckx in het Portugese Evora en bij ons in Hoei, de Marathon Franja BTC in het Sloveense Ljubljana en de Echelon Gran Fondo in Colorado. Dit zowel tijdens een weg- als tijdrit.
Met nog twee manches te gaan, hadden bijna 500 sportievelingen uit 26 verschillende landen hun finaleticket al beet. Onder hen voorlopig 93 Belgen, 88 Amerikanen, 54 Australiërs en 53 Nederlanders, maar ook bijvoorbeeld enkele Canadezen, Singaporezen, Brazilianen en een Oegandees.
FINALE
In het weekend van 9 tot en met 11 september wordt er in en rond Stavelot om de regenboogtruien gestreden. Op vrijdag 9 september wordt er tegen de klok gereden op een parcours van 19,8 km met 228 hoogtemeters.
De wegrit op zondag 11 september loopt grotendeels over het legendarische parcours van Luik-Bastenaken-Luik en telt 107,3 km en 1.922 hm. De renners moeten in een eerste grote aanloopronde L'Ancienne Barrière, Brume-Sud en Côte de Spineux (Wanne) overwinnen. Daarna volgt een kleinere plaatselijke ronde met klassiekers als de Côte de la Haute Levée, Rosier en Côte d'Aisomont, met uiteindelijk de Stockeu als scherprechter op 2,8 km van de finish in het pittoreske centrum van Stavelot.
De organisatie van de UWCT-finale is een samenwerking tussen de UCI, Golazo sports, de provincie Luik en ASO.