Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
06-05-2012
CLASSIC NIELS ALBERT
CLASSIC NIELS ALBERT
Het zag er terug niet goed
uit deze ochtend en er stond natuurlijk een verre verplaatsing op het programma
Deze classic bracht ons naar
Begijnendijk in Vlaams Brabant en opnieuw kregen we het gezelschap van regen
en nog niet een klein beetje ook
Rond de klok van 8 uur waren
we ter plaatsen en een parkeerplaats vinden was geen probleem want met dit weer
zou de opkomst aan de magere kant zijn
Inscannen ging niet want er
geen voor handen dus alles werd met de hand ingeschreven ook de mensen van
telenet waren wat aan de late kant want alles moest nog opgezet worden
Er werd voor de 80 km rit
gekozen en dit zou met dit weer meer dan genoeg zijn
De eerste 20 km was nog
redelijk vlak tot we in de streek van Holsbeek kwamen want hier begon de rit
pas echt
De beklimming van de Meesberg
was een totale verrassing want deze was langer en vooral steiler dan we gedacht
hadden: amai wat een bult
Vanaf nu waren we vertrokken
voor een 5 tal hellingen allen voor ons onbekende maar daarom niet minder mooie
,Horenbos,chartreuzenberg om er maar een paar te noemen
30 km ver en in Pellenberg
kregen we onze bevoorrading en dit in de plensden regen; ja, 30km in de regen
fietsen is geen pleziertochtje
Niet te lang treuzelen want
kou krijgen zou nefast zijn en er stonden ons nog 50 lange kilometers te
wachten
In de Bekkevoort was het even
opletten want hier lag de splitsing van de verschillende afstanden en deze was
niet voor iedereen duidelijk met een beetje verwarring tot gevolg maar eens
terug op het goede pad konden we terug een beetje door fietsen
Ondertussen waren we zo een
beetje volledig door nat en zelfs in de schoenen stond er water al was het nu
een beetje minder hard aan het regengenen en waren we al flink bezig aan de
terug tocht
Even het kasteel van Horst
bewonderen met zijn immense vijver en dan aan de laatste 15 km beginnen
En terug konden we beginnen
klimmen al waren ze nu een beetje vlakker en minder hoog dan de 20 vorige maar
ze begonnen tocht te wegen
Nog 5 te gaan en de regen was
opgehouden eindelijk zouden we zeggen maar natuurlijk veel te laat
De fietsen hadden bij de
aankomst geen kleur meer maar de rijders waren er al niet veel beter aan toe
Even ons opfrissen en dan
genieten van een lekkere koffie en omdat het een telenet rit was kregen we elk
een binnenbandje als aandenken en dit kwam goed van pas want vandaag waren we
niet gespaard gebleven van pech: lekke band gehad
En nu op naar Merelbeke voor
nog een kleintje van 25 km
We hadden vandaag een vruchtbare dag: telenet, classic,
Vlaamse
Voor de laatste zaterdag van
april stond Hooglede vermeld dus trokken we met volle moed richting West-Vlaanderen
De rit naar de startplaats
beloofde niet veel goeds: er was nog eens regen voorspeld
Eens aangekomen viel het al
bij al nog mee want van een paar druppeltjes lieten we ons niet afschrikken: en
zo dachten de 4 andere leden van de club er ook over
De start verliep vlotjes al
werd er nog even getreuzeld en uitgekeken naar zij die nog zouden komen
De prima uitgepijlde rit
bracht ons naar verlaten polderwegen en stille dorpjes
En dan na een 5 tal
kilometers gingen de hemelsluizen open en dan nog niet een klein beetje ook
De wegen werden bijna kleine
riviertjes zo dat de putjes in de weg niet meer zichtbaar waren
Na 10km in dit gure en natte
weer vonden we het welletjes: het water stond in de schoenen, de kledij had geen
kleur meer en de handschoenen kon je uitwringen genoeg is genoeg
Maar dan sta je dan te midden
van de polders ergens rond de streek van Passendale
En dan word het even puzzelen
om terug naar de startplaats te rijden: zo bracht de rit ons tot tegen
Roeselare om dan de laatste rechte lijn richting Hooglede te brengen
En de tijd die we nog over
hadden brachten we door aan de warme kachel van de kantine: santé
Ik haat tegenwoordig woorden
met een R er in: Reparatie, Reorganisatie, Renovatie maar boven al haat ik REGEN
Classic-Haasrode Wasseiges-Haasrode
Voor de 1mei rit
werd richting Vlaams Brabant gekozen met een classic op het menu
Voor de tweede
maal zouden we deze fietsen(is ons vorig jaar zeer goed bevallen)dus we wisten
waar we aan begonnen
De rit naar
Haasrode maakte ons niet blij want terug kregen we een niet fietsweer voor geschoteld:
zware mist en lichte regen dit beloofde niet veel goeds
Maar goed we
hadden deze rit uitgekozen en we zouden er het beste van maken
Café de Deugniet
was de startplaats en we waren hier niet alleen: dit kon nog eens gezellig
worden ondanks het 4 inschrijving bedrag
90km daar hadden
we voor gekozen en daar gingen we voor en het begon toch wel op te klaren zeker
dit zag er steeds beter uit
Bierbeek en
Opveld waren de eerste die we kruisten en de heuveltjes lagen er hier ook nog
altijd
Eens op Waalse
bodem in Beauvechain kregen we het gezelschap van een mooie groep maar ook van
de zon en dat was toch al een poosje geleden dat we deze nog eens zagen
Dat de wegen
hier slecht zijn dat wisten we maar dat ze zoo slecht waren dat wisten we niet
hier lagen geen banen meer hier waren het putten op gevuld met een beetje baan
Uitkijken en nog
eens uitkijken want wie dit niet deed lag er maar nog een nadeel van slechte
wegen zijn lekke banden en dit hebben we vandaag veel te veel gezien: wij
bleven gespaard van de miserie
De wegen
begonnen rond de streek van Folx les Caves toch terug beter en beter te worden
al hadden we dan al 33 km op de teller staan
In Wasseiges na
42 km konden we aan de bevoorrading even op adem komen en dit was nodig want we
hadden nog geen meter vlak gekregen
Even goed
voltanken en we konden terug de baan op voor nog 48 zware kilometers
Even opsommen
waar we door moesten Merdorp, Jandrain, Orp le Grand en Noduwez om dan
Hoogaarden te bereiken eindelijk hier kregen we even vlakkere wegen en dit tot
in Meldert waar we van voor af aan terug konden beginnen: vals plat vals plat
en nog eens vals plat dit begon te wegen
De zon en nog
eens de zon maakten alles goed we kregen er maar niet genoeg van we zouden
bijna vergeten dat we aan de laatste kilometers bezig waren
Nog één
hindernis nog één laatste klim en we konden eindelijk genieten van een wel verdiende
terasje
Na de zoektocht om je lichaam sneller te doen herstellen van een inspanning ontwikkelde Bes-T een nieuw product. De basis van Aminoskin zijn -zoals de naam al doet vermoeden- aminozuren. De productie geschiedt aan de hand van een wereldwijd gepatenteerde productietechnologie ontwikkeld door de K.U. Leuven. De producten dienen worden aangebracht op de huid waarna een beschermende laag overheen de huid gevormd wordt.
Deze beschermende laag vormt het zogenaamde Liquid Patch Injection System. Dit systeem moet een goede absorptie van de aminozuren geven. En dit in die lichaamsdelen welke jij wenst te versterken voor, tijdens en na de inspanning.
Voordelen die dit systeem van Liquid Patch Injection moet opleveren zijn: - Je kunt kiezen welke lichaamsdelen je wilt voorzien met aminozuren - Efficiënte en plaatselijke werking van de aminozuren - Geen ongewenste neveneffecten voor het spijsverteringsstelsel
We zagen al verschillende racefietsen met hydraulische remmen voorbijkomen. Vaak zijn dit hydraulische schijfremmen met de systemen die we al kennen van de mountainbike. Nu is er het nieuws dat Magura met hydraulische velgremmen voor de gewone racefiets komt. We spraken met Chiel Thomsen, Sales Manager Benelux bij Magura. De tijdritremmen die we begin dit jaar lanceerden hebben we bewust gelekt om te laten zien dat we met iets gingen komen. Maar de informatie over de remmen die nu in de media komen was pas gepland tijdens de Tour op een fiets van Garmin-Barracuda.
Techniek Door met een mechanische kabel een hydraulisch systeem aan te sturen moet het product toepasbaar zijn voor de Shimano-, SRAM- en Campagnolo-remgrepen. Zo wordt een mechanische kracht in een convertor omgezet naar een hydraulische. Dat moet een hogere remkracht en een lichtere bediening opleveren. De positie van de remmontage blijft ongewijzigd, zodat de hydraulische variant ook als upgrade kan worden gemonteerd. Magura kiest er in eerste instantie niet voor om met hydraulische schijfremmen te komen. De reden hiervoor is volgens Chiem dat een hydraulisch aangestuurde velgrem beter doseerbaar is en ook een betere remvertraging geeft. Al kan het bijvoorbeeld met de combinatie van regen en carbon velgen ook juist het omgekeerde zijn. Wanneer de remmen verkrijgbaar zijn en wat ze kosten, is nog niet bekend.
Concurrenten Het nieuwe systeem van Magura is dus al gelekt. Van SRAM is bekend dat ze aan iets hydraulisch werken wat waarschijnlijk komende Tour naar buiten zal komen. Van Shimano en Campagnolo hebben we nog niets vernomen. Behalve dat Shimano mechanisch aangestuurde schijfremmen brengt voor de veldfiets. Zon model heeft SRAM ook al in haar assortiment. Wel zagen we al hydraulische schijfremsystemen voor de racefiets van onder andere Formula en TRP voorbijkomen. Wordt ongetwijfeld vervolgd
Met een doorsnede in het frame is het goed te zien hoe de bedieningskabel door het frame loopt
Onder het motto, samen ben je sterker, is er bij de ontwikkeling van de Rock Shox zadelpenverstelling een samenwerking tot stand gekomen met de merken Trek en Scott. De Reverb zadelpenverstelling is geen zadelpenvering maar een automatisch bedienbare zadelpen. Zo heb je meer controle over je fiets bij technische passages.
De Reverb, Stealt versie, wordt alleen op bepaalde modellen van Trek en Scott gemonteerd. Met de deels interne bedieningskabel ziet het er allemaal net even strakker uit. De los verkrijgbare Stealt ( 295,-) heeft een kabel aan de bovenkant. De verwachting is dat volgend jaar de Stealt versie ook los verkrijgbaar is. Al heb je dan natuurlijk wel een frame nodig die hier voor geschikt moet zijn.
De BBB Falcon is De wedstrijdhelm in de BBB helmencollectie. Ontworpen voor profs, verkrijgbaar voor iedereen. De 2012 Falcon team versie in de kleuren van Vacansoleil-DCM en Cofidis zijn vanaf mei verkrijgbaar. Deze Falcon team heeft dezelfde eigenschappen als de standaard Falcon waaronder BBBs inwendige verstevigingsstructuur, SpiderWeb, die tijdens het productieproces wordt geplaatst in het polystyreen schuim. Het SpiderWeb verhoogt de stevigheid van de helm en maakt het gebruik van minder materiaal mogelijk, waardoor we het gewicht kunnen terugdringen en de luchtstroom vergroten, zonder afbreuk te doen aan totale sterkte van de helm. In totaal 23 strategisch geplaatste luchtopeningen zorgen voor een sterke luchtstroming, die je hoofd ook bij maximale inspanning koel houdt. Het nieuwe FlexClose verstelsysteem is een draaisluiting, die versteld kan worden met één hand. De flexibele uiteinden van dit systeem vormen zich perfect naar de vorm van je hoofd, terwijl al draaiend aan de knop de helm op maat wordt gemaakt. De nieuwe Open Structure riempjes zijn licht van gewicht en zorgen ervoor dat je ze nagenoeg niet voelt zitten. De wasbare antibacteriële padding maakt de Falcon helemaal af.
Naast de nieuwe officiële team versies is de BBB Falcon ook te verkrijgen in de kleuren rood, blauw, wit en zilver. Alle uitvoeringen komen in drie maten: S (52-55 cm) M, (52-58 cm) en L (58-62 cm).
Volgend jaar keert Scott als sponsor terug in het grote peloton. En wederom met een team uit Australie. Green Edge Cycling. Heel veel is er nog niet over bekend, al hebben sommige bekende renners al (bijna) getekend. Maar dat was vorig jaar ook het geval bij Pegasus.
In ieder geval werd een tijdje terug al de nieuwe fiets gepresenteerd: de Scott Foil met Shimano Dura-Ace Di2. En er is al een zeer professionele website in de lucht. Wordt vervolgd! http://www.greenedgecycling.com/
Helemaal nieuw voor 2012: de Vanish-R van Scott. Goed te zien op televisie in een wit/groene setting. De mannen van Greenedge rijden er mee -en dus ook de winnaar van de Primavera, Gerrans! En jij ook? Dat kan: de helm is gewoon te koop in de winkel. Weliswaar niet in de Greenedge kleuren, wel in vier kleur varianten: wit, zwart/wit, wit/rood en wit/paars en deze laatste is de damesuitvoering van de R. Er is trouwens ook een gewone Vanish, maar deze wordt met vizier geleverd en is vooral voor mountainbike gebruik bedoeld. De Vanish is ook 20 gram zwaarder.
De Vanish-R is de opvolger van de Fuga. Had de Fuga nog 27 luchtgaten, de Vanish-R heeft er 24: maar dan wel hele grote. En het gewicht is naar beneden gegaan: 210 gram voor een M in plaats van de 320 gram van de Fuga. En was de Fuga er in twee maten, de Vanish is er in drie. Overeenkomsten: de bouw rond een In-mould constructie, de in de helm verwerkte straps en een Micro Rotary Adjustment System (er zit achterop een draaiknop met vijftien standen om de helm goed aan te laten sluiten). Binnenin zitten verwisselbare pads.
Wat is anders? Daarvoor zou je de helm open moeten snijden: er is een ander gebruik van het EPS foam. Er zijn twee soorten gebruikt en daarbij is de hardste soort daar geplaatst waar je het het meest nodig hebt bij een impact. Scott noemt dit Conehead technology. Leuk, maar beter is het om er voor te zorgen dat je het niet nodig hebt.
Wat zie je en wat voel je? In ieder geval twee keer vrij groot de naam Scott. En de helm oogt niet super-slank, eerder iets vierkant. Hij lijkt op de eerste modellen van Lazer en zeker ook op de typische Specialized helm, de Prevail. En wat voel je? De Vanish sluit heerlijk aan, maar zit ook behoorlijk hoog op je hoofd. We schrijven maar, omdat dit ook een kwestie van smaak is. Het mooie is dat er volop ruimte voor brillenpootjes is en een helmmuts of petje past ook prima. Het nadeel is dat de helm behoorlijk groot oogt. Voordeel van de Vanish-R is dat de helm gewoon lekker licht is. Echt, je voelt de helm bijna niet. Ventilatie? Dat kunnen we niet 1, 2, 3 beoordelen, omdat we er vooral in nat en fris voorjaar mee hebben gereden. Maar de gaten zijn zo groot en er is zoveel ruimte tussen helm en hoofd dat dit volgens ons goed zit.
Voor wie? Niet alleen voor Scott-rijders. Om maar meteen de link met Specialized te maken: velen dragen ook de Prevail terwijl ze geen Specialized rijden. Dat kun je ook prima deze Vanish-R inzetten! En de prijs van 129,- is ook een knappe prijs. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de duurdere modellen van Giro en de al vernoemde Specialized. Dus zeker een aanrader!
Op zondag 1 mei organiseert de Vlaamse Wielrijdersbond in samenwerking met Primo-Tvgids De Superklassieker. Een combinatie van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. En inmiddels een echte klassieker!
Start en inschrijvingen op de markt van Oudenaarde.
Deelnemers hebben de keuze uit:
Super in Vlaanderen Oudenaarde-Oudenaarde: 55 en 120 km Super naar Roubaix Oudenaarde-Roubaix: 85, 100 en 155 km Grande Boucle Oudenaarde-Roubaix-Oudenaarde: 125, 140 en 195 km Superklassieker Light met omleidingen voor drukste en moeilijkste hellingen en kasseistroken (Koppenberg, Paterberg, Carrefour de lArbre, Gruson, )
Het duurt nog even, maar we kwamen het volgende op het spoor In modeljaar 2013 komt Campagnolo met een nieuwe triple aandrijving! Binnen de groepen Veloce, Centaur en Athena. Veloce en Centaur zijn 10-speed, Athena 11-speed. Kenmerken: de crankstellen zijn binnen alle drie groepen van aluminium, cranklengtes 170, 172,5 en 175 mm, ze zijn van het type Power Torque (in het kort: Power Torque is het systeem waarbij de kettingbladen als het ware vast geperst zijn op een as die door het bracket gestoken wordt en aan de linkerzijde geborgd wordt met een grote moer) en er zijn combinaties als 30/39/50 en 30/39/52. Het gewicht van het crankstel zit rond de 900 gram ( dat is dan inclusief de lagers). Bij de nieuwe aandrijving horen ook dan weer cassettes: bij Centaur is dit 12 27, 11 23, 11 25, 12 25 en ook een 12 30. De 11-speed Athena krijgt als cassettes 11 23, 11 25, 12 25, 12 27 en 12 29. En er zijn uiteraard verschillende achterderailleurs: de medium schakelt tot 27 tandjes, de long tot 30 of 29. Ook de voorderailleur is aangepast: de binnenste plaat is duidelijk groter geworden. De 10 X 3 en 11 X 3 delen zijn compatible met de al bestaande Ergopowers, kettingen en wielen. En: de nieuwe cassettes zijn ook compatible met een dubbel en compact crankstel. Wanneer het een en ander beschikbaar is en wat het gaat kosten is nog niet bekend. www.campagnolo.com