BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE A-TEAM
     "http://www.youtube.com/v/wyz_2DEah4o" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></object>

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 DE HOUTLAND VTT

    18 De Houtland VTT

     

    De sporthal van Ertvelde daar was het deze morgen te doen: de auto stallen was hier geen probleem en de fiets kon in de gratis fietsbewaking afgegeven worden terug een pluim voor de inrichters

    De espresso koffie kon ook niet veel beter dus terug een pluim bij

    De vaste ploeg was deze ochtend terug op post ondanks het bar slecht weer

    Terug werd gekozen voor de 35 km lange tour en na de foto konden we van start gaan: de eerste kilometers waren zonder echte hindernissen enkel met wind moest rekening gehouden worden

    In het eerste bos hadden de inrichters voor echt hindernis parcours gezorgd en hier konden we onze stuurman kunsten tonen: vanaf nu werd het pas leuk

    De technische passages volgden elkaar snel op en dit samen met de wind was het werken geblazen en dit kilometers lang terug een pluim voor het parcours bouwer

    De bevoorrading in de brouwerij van augustijn kon ook niet veel beter: alles was voorhanden van suiker wafels tot rozijnen en van cola tot een augustijn biertje plus we stonden niet buiten in de kou of wind en dit is altijd een pluspunt in de winter: terug een pluim

    Maar lang konden we niet blijven talmen want de laatste 15 km lagen op ons te wachten

    Nu zou de wind pas echt spelbreker worden en met af en toe een buitje er bij kon de pret niet op

    De sfeer werd er niet slechter van integendeel met nu en dan een grapje werden de kilometers afgefietst

    Maar ook aan deze schitterende morgen kwam een eind en konden we de fietsen afspuiten: en hier terug een pluim want zelden krijgen we zoveel waterdruk en in een mum van tijd waren de tweewielers terug proper

    Over de douches kunnen we kort zijn: prima en lekker warm terug een pluim erbij

    Veel beter kan een vtt niet zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

        

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRUNOX
    Klik op de afbeelding om de link te volgen BRUNOX
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EDITORIAAL

    Editoriaal

     

    Eerst zou ik een pluim willen geven aan de inrichters van afgelopen weekend die ondanks het bar slechte weer ons toch een prima parcours hebben voorgeschoteld

    Het was ook te zien dat de vaste kern van wbv steeds op post is wat de weersomstandigheden ook mogen zijn

    De gelegenheids rijders lieten het massaal afweten: de goedweer rijders en de show teams waren in geen velden te bespeuren

    De doorgewinterde vtt ers laten zich niet zo gouw afschrikken door een beetje slecht weer of water

    Maar als men veel fietst in de winter kan het prijskaartje nogal snel oplopen en dan het best een dure sport worden

    Want bij slecht weer smelten de remblokjes als sneeuw voor de zon ook al rijd men ze goed in

    En de modder is moordend voor ketting en tand wielen

    Misschien helpen een paar tips: remblokjes (disk only) met een gasbrander goed opwarmen en laten afkoelen daarna 500meters fietsen met de rem lichtjes dichtgeknepen

    Voor de ketting: zeker geen wd 40 gebruiken het smeert wel maar de olie blijft niet kleven gewoon degelijke ketting olie gebruiken

    Banden: pas de druk aan volgens het parcours modder is weinig druk droge parcours is meer druk

    Bij schainsuck onmiddellijk het tandwiel vervangen en nog beter meteen ook de ketting en cassette vervangen

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAN MARCO
    40% korting op San Marco fietskledij
    Selle San Marco zet de eindejaarsperiode in met fiske kortingen. Wie koerskledij uit de webshop bestelt, mag tot 22 december rekenen op 40% reductie.
    Selle San Marco verkoopt nu het Vintage Concor zadel met bijpassend stuurlint in alle kleuren van de regenboog. 

    Adviesverkoopprijs van het Concor zadel is 95 euro. Voor de Concor inclusief echt leren stuurlint is dit 135 euro. 



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLASSIC BREDENE
    Cycling.be Mountainbike Classic Bredene
    Op zondag 24 januari nemen bikers van alle niveaus het tegen elkaar op in de Cycling.be Mountainbike Classic Bredene, de derde manche van het Mountainbike Kustcriterium.
    Het parcours verloopt over het strand en door de duinen van Bredene. (foto alain buyck)
    De Cycling.be Mountainbike Classic Bredene start om 11.30u op het strand ter hoogte van de Twins. Na drie rondjes van 18 km over het strand en door de duinen van Bredene is de aankomst voorzien op het surfstrand.

    Vorig jaar schreef Nico Berckmans deze klassieker op zijn naam. Kevin Van Hoovels en Nicolas Vermeulen maakten het podium toen compleet.

    Naast deze manche van het Mountainbike Kustcriterium is er ook nog een aparte race van 18 km voorzien, waaraan zowel individueel als in team deelgenomen kan worden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SILENCE-LOTTO
    Geslaagde wielertoeristenstage voor Silence-Lotto
    De wielertoeristenstage van Silence-Lotto in het Spaanse Mojacar zit erop. Een week lang trainde een dertigtal recreanten in het spoor van de profs. Bekijk de fotospecial!
    De recreanten reden in Mojacar een week lang in het spoor van de profs van Silence-Lotto. (foto kortweg)

    Na het verkenningsritje van 50 km op zaterdag en een rit van 75 km naar Carboneras op zondag, kon op maandag het serieuze werk beginnen. Samen met Kenny Dehaes en Tom Stubbe vertrok de groep voor een rit van ongeveer 75 km richting Bédar.

    Na 25 km begon het klimwerk met stukken tot 6% stijgingsgraad, om na 4 km klimmen op een hoogte van ongeveer 500m te stoppen voor de Performance bevoorrading. Nadien volgde een "vlak plateau", gevolgd door een korte afdaling om uiteindelijk de klim naar Bédar aan te vatten.

    Ettelijke haarspeldbochten volgden elkaar op met een maximale stijgingsgraad van 8%. Nadien volgde een lange afdaling richting hotel en bij aankomst stonden er 1108 positieve hoogtemeters op de teller.

    Op dinsdag stonden er nog wat meer kilometers op het programma, nl. 95 km met ongeveer hetzelfde aantal hoogtemeters als de dag voorheen. Leif Hoste en Staf Scheirlinckx waren de Silence-Lotto renners van dienst om de deelnemers gezelschap te houden.

    ONDERHOUDSTIPS

    In de late namiddag vertelde mecanicien Guido Stemgée meer over het onderhoud van een koersfiets, daarbij steunend op de juiste manier van poetsen, belangrijkheid van nazicht van remmen, remkabels en banden, alsook gaf Guido enkele praktische onderhoudstips mee.

    De koninginnenrit was voor woensdag voorzien, 110 km met +/-1700 positieve hoogtemeters richting binnenland. Het opkomende rondetalent Francis De Greef samen met nieuwe Silence-Lotto aanwinst Jan Bakelants waren de 2 renners van dienst.

    Een zeer afwisselend parcours, pittige klimmen & snedige afdalingen volgden elkaar snel op. Na ongeveer 5u30 fietsen was iedereen het er over eens... de knedende handen van verzorgers Marc en Peter zouden de vermoeide spieren sneller doen recupereren. Bij iedere massagebeurt vertelden ze enkele leuke anekdotes en werden tips uitgewisseld.

    DE GREEF VERTELT

    Francis De Greef vertelde 's avonds openhartig aan de deelnemers van deze unieke wielerstage hoe trainingsprogramma's werden samengesteld en afgewerkt. Verder werd ingegaan op supercompensatie en "het dagdagelijkse leven" van een profwielrenner.

    Op donderdag stonden er terug 95 km op het programma, waarbij het zwaartepunt van de rit in de 1ste helft lag. Langs de zeer rustige & vernieuwde wegen in het achterland van Mojacar werd na 75 km de kust terug bereikt. Zodoende kon tijdens de laatste kilometers aan cooling down gedaan worden. De renners werkten in groep 2 trainingsritten af, vooraf uitgewerkt en in functie van deze wielertoeristenstage door Energy Lab samengesteld.

    De "bijna vlakke" vrijdagrit bracht de groep langs het binnenland en kust terug na 70 km tot aan het hotel. De wielerstage werd afgesloten met een extra middagmaal zodat de vrachtwagen in de namiddag de terugweg kon aanvatten. 's Avonds werd de geslaagde wielerstage afgesloten met een gezellige uitstap, waarbij de buitenlandse deelnemers uit Zwitserland en Australië zich ook niet onbetuigd lieten.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 DAAGSE
    'Fantastische ambiance en échte toppers'
    De Z6sdaagse Vlaanderen-Gent kende zondag een zinderende ontknoping. "De zaal kookte over." Bekijk de interviews met Iljo Keisse, Ramussen/Morkov en de uiterst tevreden organisatoren op Lotto Cycling TV!
    Michael Morkov: 'De zaal kookte over.'
    De 69ste editie van de Z6sdaagse Vlaanderen-Gent zit er weer op. Organisator Rob Discart en wedstrijddirecteur Patrick Sercu zijn uiterst tevreden. "Er was een fantastische ambiance bij het publiek. De strijd tussen toppers Rasmussen, Keisse en De Ketele zorgde voor kippenvelmomenten."

    Dat de sfeer in het Gentse Kuipke uniek is, beseffen nu ook Alex Rasmussen en Michael Morkov. "De zaal kookte over", aldus de Deense winnaars van de zesdaagse. Ook Iljo Keisse, die samen met zijn Duitse ploegmaat Roger Kluge op drie puntjes van de zege strandde, beaamde dat. "Het publiek was fenomenaal."


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOARDMAN IN 3D
    Boardman Bikes doet het in 3D
    Boardman Bikes prijst zijn nieuwste collectie mountainbikes op een opvallende manier aan. Het promotiefilmpje 'The Commute' is volledig in 3D. Bekijk het op YouTube!
    In de videoclip is te zien hoe voormalig downhill-wereldbekerwinnaar Rob Jarman van jetje geeft in Cwmcarn in Zuid-Wales. Boardman Bikes maakte voor dit filmpje dankbaar gebruik van het feit dat YouTube het recent mogelijk gemaakt heeft om filmpjes ook met 3D-brilletjes te bekijken.

    Haal je 3D-bril boven en bekijk het filmpje op YouTube:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TERRILS
    Summie en Hullie temmen de terrils
    Afgelopen weekend onderhielden weer heel wat wielerprofs al mountainbikend de conditie op de Fietspromo-tocht in het Limburgse Maasmechelen. Bekijk de reportage!
    Kevin Hulsmans neemt het groepje op sleeptouw op een helling. (foto tv limburg)
    Johan Vansummeren (Silence-Lotto) en Kevin Hulsmans (Quickstep Innergetic) zijn vaste klanten op deze Euregio Mountainbike Classic. Op deze editie reden ook Christophe Brandt (Silence-Lotto), Maarten Wynants (Quickstep Inergetic) en Wim Devocht (Vacansoleil) met hen mee.

    Ondanks het slechte weer kwamen toch nog 435 deelnemers opdagen voor deze Fietspromo-tocht. De die-hards konden zelfs de drie Eisdense mijnterrils op- en afrijden.

    De veldtoertochten blijken een ideale herfst-/wintertraining te zijn voor de wielerprofs. Eerder deze maand lieten ook Tom Boonen en Wilfried Cretskens zich al opmerken op de Fietspromo-tocht in Paal-Beringen.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    weerdienst
    www.bloggen.be/weerdie
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    lisseweegs_volk
    www.bloggen.be/lissewe
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs