Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Na een meer dan geslaagde inspanning test op donderdag en een druk bijgewoonde pas avond op vrijdag werd de tijd om nog eens op de fiets te zitten
De 75 km lange brevet stond vandaag op het programma met als startplaats Mariakerke, het kleine zaaltje liep op deze toch niet zo schitterende ochtend langzaam vol en daar was de club van heirnis de dader van
Na een aarzelende start werd richting Drongen gefietst waar we de eerste lekke band van de dag mochten verwelkomen na dat deze vakkundig was gerepareerd ging het nu naar St-Martens-Leerne
Het tempo als er al mocht gesproken worden van een tempo ging van hoog naar laag en omgekeerd en niet iedereen was daar gelukkig om maar dit kon de pret niet bederven
Deurle en Eke waren de volgende dorpjes die we kruisten maar eens over de drukke N60 kon de fun echt beginnen
Opnieuw sloeg het noodlot toe de tweede lekke band was een feit maar nu op een wel zeer slechtemoment :juist voor een klimmetje ook nu werd deze vakkundig gefikst
Ondertussen had een deel ervoor gekozen om de klim toch te bestormen en boven te wachten op de rest van de ploeg
Eens terug volledig ging het nu naar Dikkelvenne waar het nu licht golvend werd en niet iedereen het ritme aankon of houden
En wat ook niet kon uitblijven was verkeerd rijden en voor Meillegem hadden we prijs ,hier viel de groep in 3 stukken uitéénen elk koos zo wat zijn eigen parcours
Maar allen bereikten bijna op het zelfde moment de controle plaats waar we na een snelle koffie terug vertrokken voor het laatste deel
Meilegem, Dikkelvenne, Semmerzake, Eke en St-Martens Latem hadden we zonder brokken overleefd voor we in St-Denijs-Westrem het fietspad van de ringvaart opdraaiden
Hier konden we ons nog eens uitleven en nog eens vol gaan, en het deed deugd
laat niJonas Heyerick van P-Magazine ets aan het toeval over in zijn voorbereiding op het WK tijdrijden voor journalisten. Deze week ging hij in Monaco trainen met Boonen, Pozzato en Hushovd.
Pozzato, Boonen en Heyerick. (foto p-magazine)
Heyerick mocht aanpikken bij het elitegroepje tijdens hun verkenning van de finale van Milaan-Sanremo. Drie uur lang zat hij in het wiel van Tom Boonen, Filippo Pozzato, Thor Hushovd en Marco Bandiera.
Het resultaat: vanuit Monaco 97 kilometer langs de Franse en Italiaanse kust richting Sanremo en de legendarische Poggio. Onderweg had Boonen allerlei tips in petto voor de journalist.
"Bij deze wil ik Tom, Thor, Pippo en Marco alvast bedanken voor het medelijden en mededogen dat ze met me hadden. Ze hebben me zeker het snot niet voor ogen gereden, ze zijn zelfs braaf bij mij gebleven op de flanken van de Poggio en ze hebben me niet eens verplicht om bij hevige tegenwind mijn deel van het kopwerk te doen", blogt Heyerick.
Met de lente in aantocht komt traditioneel het wielerterrorisme aan bod in de media. Peeters & Pichal hadden het op Radio 1 over roepende wielertoeristen. Herbeluister het fragment en win een fietsbel!
Roepende wielertoeristen zijn vaak een doorn in het oog voor wandelaars en andere hobby-fietsers. (foto belga)
Wielertoeristen geven steeds meer geld uit aan een fiets. Bedragen tot 5.000 euro zijn geen uitzondering meer. Toch ontbreekt op die fietsen meestal een essentieel onderdeel: een bel! Laat dat nu net één van de fundamenten van ergernis zijn van wandelaars en andere hobby-fietsers, die wel eens "van de weg geschreeuwd worden" door voorbijrazende wielertoeristen.
Jo Cooman, Sporttechnisch Coördinator Recreatieve Sportbeoefening van de Wielerbond Vlaanderen, kwam in het Radio 1-programma Peeters & Pichal het standpunt van de wielertoeristen toelichten en stelde dat de fietsbel vaak ontbreekt wegens het gewicht en omdat het nu niet bepaald "cool" staat.
Dominique Van Den Eeckhaut, verkeerscoördinator van de Gentse politie én zelf wielertoerist, benadrukt echter dat het wettelijk voorgeschreven is in de wegcode dat een fiets te allen tijde uitgerust moet zijn met een fietsbel.
Presentatoren Annemie Peeters en Sven Pichal deden ook een rondvraag bij enkele fietsende BV's. Zowel Marianne Thyssen, Geert Noels, Nathalie Meskens, Renaat Landuyt als Karel Van Eetvelt bleken een bel te hebben én te gebruiken. Saartje Vandendriessche, Hans Bourlon en Ludo Dierckxsens hebben dan weer geen exemplaar op hun fiets.
Peeters & Pichal bieden alvast een oplossing voor één wieler(toeristen)club. Alle leden krijgen van hen een esthetisch mooie en niet te grote 'Peeters & Pichal'-fietsbel, als ze beloven die ook te monteren en te gebruiken. Bovendien worden beide presentatoren dit jaar de peter en meter van de winnende club. Geïnteresseerde clubs kunnen zich kandidaat stellen met hun motivatie via peetersenpichal@radio1.be.
Het helmengamma van Rudy Project werd uitgebreid met het model Sterling. Binnen het gamma is de Sterling het nieuwe topmodel.
Wat bij deze helm meteen opvalt zijn de vrij grote verluchtingsgaten. De 18 langwerpige openingen zijn zo geplaatst dat ze de lucht vloeiend in, door, en uit de helm laat stromen. Op die manier wordt er rond het hoofd een optimale verluchting gegarandeerd.
Bij een crashimpact verhindert het in de helmschaal geïntegreerde lichtmetalen Impact Protection Grid systeem het uit elkaar spatten van de helm. De helmstructuur is met een dubbele In-Mold technologie gemaakt en vernuftig gevormd om er makkelijk een bril op te kunnen plaatsen.
Dankzij het in drie posities af te stellen non-slip systeem heeft deze Sterling helm een perfecte pasvorm. Ook draagt de nieuwe snel en juist afstelbare helmgesp bij tot een beter draagcomfort.
De Rudy Project Sterling helm is verkrijgbaar met of zonder anti-insectennet en twee types demonteerbare non-allergenic en anti-sweat binnenmaterialen. Om ze een regelmatige wasbeurt te geven is deze binnenstof makkelijk verwijderbaar.
Een Rudy Project Sterling helm weegt slechts 230 gram en is er in de maten S/M (54/58) en L (58/61). De beschikbare matte of blinkende kleuren titanium, zilver, wit en zwart zijn er in combinatie met rode, blauwe of zilveren kleuraccenten. De adviesverkoopprijs is vanaf 139,90 euro
Nico Berckmans heeft voor de derde keer het Mountainbike Kustcriterium op zijn naam geschreven. Met winst in de laatste manche in Knokke zette hij zijn eindzege nog wat extra glans bij.
Nico Berckmans won het Mountainbike Kustcriterium al drie keer. (foto alain buyck)
Net als in Blankenberge klopte Berckmans ook in de Nissan MTB Beach ChallengeKevin Van Hoovels in de sprint. Joris Massaer vervolledigde het podium.
Op de eindzege van Berckmans in het Mountainbike Kustcriterium valt niets af te dingen. Naast zijn zeges in Knokke en Blankenberge werd Chico in de overige drie manches in De Panne, Bredene en De Haan telkens tweede.
Bij de dames ging de zege in Knokke naar Joyce Vanderbeken. Kim Saenen en Kristien Nelen mochten mee op het podium. Grace Verbeke startte niet in de Nissan MTB Beach Challenge, maar was dan ook al zeker van de eindzege in het Kustcriterium.
Tom Boonen is opnieuw in zijn pen gekropen. In zijn 'ultieme wielerhandboek' geeft hij advies aan zowel recreatieve fietsers, fanatieke wielertoeristen als jonge rennertjes die dromen van het profpeloton.
Tom Boonen schreef een naslagwerk voor de recreantfietser. (foto borgerhoff & lamberigts)
Omdat recreanten steeds meer willen weten over de hobby of sport die ze beoefenen, besloot Boonen zijn ervaringen met het stalen ros op papier te zetten. Hij vertelt alles wat je moet weten als je houdt van actief wielrennen en fietsen.
Boonen schenkt in zijn handboek veel aandacht aan de keuze en het onderhoud van het materiaal, zowel fiets als kledij. Daarnaast geeft hij heel wat trainingstips. Hij heeft het over trainingsschema's, -methodes en -opbouw, zithouding, rijtips, voeding en blessures.
Tot slot deelt Tornado Tom zijn ervaring met koersen en toertochten met zijn lezers: indelen, terreinkennis, pelotonetiquette, eendagswedstrijden, kasseien, waaiers, tactiek, rondes, klimmen,...
Het ultieme wielerhandboek van Tom Boonen wordt uitgegeven door Borgerhoff & Lamberigts en is verkrijgbaar vanaf begin maart. De adviesprijs is 22,5 euro.