BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3PRIJS HARELBEKE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    E3Prijs Harelbeke

     

    Met betere weersverwachtingen konden we deze morgen afzakken richting Harelbeke voor onze 2 de klassieker van het weekend en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton onder begeleiding van de mannen en vrouwen van Eeklo langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en een paar fietsers uit Kuurne konden we aan deze zware klus beginnen onmiddellijk werd het duidelijk dat we te warm gekleed waren eens boven werden de regenvestjes uitgedaan en dan begon het toch wel te druppellen maar gelukkig maar een paar minuutjes

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weet ik niet want terug fietste deze naar boven op de kasseien en niet in het gootje en dit onder luide aanmoedigingen van de wielertoeristen.

    Hier begon de pech voor Martin de achterband vertoonde een klein scheurtje  dat beloofde weinig goeds

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk want hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Ook hier eindigde de rit voor copain met een luide knal begaf de buitenband het alles hebben we bij maar geen buitenband en de pechdienst werd dan maar gebeld  en werd er jammerlijk afscheid nemen van onze trouwe vriend.

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om daarna aan het laatste deel te beginnen het traject richting Kluisbergen was met de tegen wind ook al geen rustig stukje voor we aan de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen ook deze heuvel is een stevige klim

    Samen met nog een paar wielerfanaten werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag het vele kopwerk begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook  op deze klim bleven de fietsers mooi in mijn wiel zitten

    20km lang werd het nog beuken tegen de wind voor we met een goed gevoel de eindmeet bereikten .

    Na een lekkere warme douche konden we nog even nagenieten in de volle maar gezellige kantine

    No Stress no Worries no Rules

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Brabantse Pijl

     

    De regen tikte tegen de ruit en de wind guurde rond het huis toen de wekker afliep veel wil om op te staan was er niet maar weer of geen weer fietsen gingen we

    Deze morgen stond de Brabantse pijl op het programma een klassieker die we nog niet gefietst hadden dus een grote onbekende voor ons

    De start plaats is het Ladeuze plein in Leuven en dit ligt knal in het centrum van dit toch drukke stadje en om daar te geraken was een gps geen luxe

    Na de inscanning konden we aan de tocht beginnen vandaag zouden we de 70km tocht rijden want de weergoden waren niet goedgezind deze morgen

    Eens voorbij de startboog ging de rit door het centrum met zijn kleine kaseitjes om dan richting ring te gaan en steeds ging in stijgende lijn en deze 3km lang om dan eindelijk een stukje vlak te krijgen langs drukke wegen die steeds op en weinig neer gingen gaat de rit naar sint Joris-Weert

    In Brabant geen ronkende namen van hellingen maar steeds van die nijdige klimmetjes die constant het ritme en de cadans verstoren samen met de wind er bij was het verdomme terug een taaie klant

    De controle bevoorrading na amper 25km in Overijse was dik dik in orde prima gelegen en overdekt en een snoepbank om u tegen te zeggen

    Langs drukke wegen slechte fietspaden slingerde de tocht door Brabant door dorpjes waar we nog nooit van gehoord hadden door landschappen waar we als Belg trots mogen op zijn

    In Leuven hadden de inrichters nog voor een verassing gezorgd van bijna uit stilstand moest er een flinke kuitenbijter overwonnen worden voor we langs de ring naar de aankomst konden fietsen

    Met 75km op de teller zat deze mooie maar zware rit er op en nu op naar Harelbeke voor de volgende Klassieker

     No stress no worries no rules


    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (13 Stemmen)
    27-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE BRABANTSE PIJL CLASSIS 2009
    PDF Print E-mail

      DE VOLGENDE DAG RIJDEN DE PROFS HET ZELFDE PARCOURS 

     

     

     

          

     

     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheid

    Je mag nu slapen, ga in vrede,
    jij hebt nu genoeg doorstaan.
    We hebben voor je rust gebeden
    al laten we je niet graag gaan.

    Nooit zullen we vergeten,
    wie jij was en wat je deed.
    Je hebt een zware strijd gestreden.
    Wie kan vermoeden hoe jij leed?

    Maar weet dat jij in geloof mag beleven
    dat God er is en op mensen wacht.
    Al moet je veel uit handen geven,
    bij Hem vind jij weer nieuwe kracht.

    Wij kunnen niet aanschouwen,
    wat ons verstand te boven gaat.
    Toch zegt ons hart en ook het jouwe
    dat God geen mens in nood verlaat

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CERVELO EN CASTELLI
    Cervélo en Castelli op de catwalk
    De aërodynamische racekledij van Castelli moet het Cervélo Test Team nog sneller maken. De Aero Race collectie werd voorgesteld op de catwalk.
    Het Cervélo Test Team is het ultieme testlabo voor Castelli. De kledij van onder andere Carlos Sastre en Thor Hushovd werd in de windtunnel geperfectioneerd.

    Uit de testen bleek dat de Aero Race outfit 10 Watt voordeel kan opleveren bij een snelheid van 40km per uur. Dat moet een tijdswinst van 40 seconden per uur opleveren in vergelijking met een standaard wieleruitrusting.

    Twee derde van de luchtweerstand wordt gecreëerd door de renner en slechts één derde door zijn fiets. Daarom vonden Castelli en het Cervélo Test Team het meer dan de moeite om de outfit grondig onder de loep te nemen. De kleinste details kunnen immers heel wat tijdwinst opleveren.

    De Aero Race kledij zal enkel tijdens de wedstrijden gedragen worden. Naast deze aëro-outfits is er ook een trainingsoutfit ontwikkeld.

    Bekijk enkele beelden vanop de catwalk op Youtube:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUUR FIETSJE
    F1-experts bouwen fiets
    Formule 1 specialisten hebben een koersfiets gemaakt op basis van technologie uit de autosport. Ze noemen hun Factor 001 de meest geavanceerde fiets ter wereld.
    De fiets uit carbonvezel maakt deel uit van een tentoonstelling in het Londense Science Museum over de toepassing van F1-technologie op 20 alledaagse objecten. Hij werd oorspronkelijk ontworpen door BERU F1 Systems als trainingstool.

    Via een LCD touch screen kunnen de renners een schat aan informatie opvragen, gaande van hellingsgraad, over crank kadans, tot lichaamstemperatuur.

    Factor 001 zal gebouwd worden naargelang de persoonlijke wensen van de klant. De prijs zal uiteraard ook variëren naargelang de specificaties. De fiets op zich zou zo'n 20.000 euro kosten, het softwarepakket is goed voor 6.000 à 7.000 euro extra.

    BERU F1 systems mikt dus vooral op professionele en semi-professionele atleten. Ook gadgetliefhebbers met een dikke portefeuille behoren tot de doelgroep.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE HELLINGEN VAN DWARS DOOR VLAANDEREN


    KATTENBERG

    BERENDRIES

    VALKENBERG

    EIKENBERG

    OUDE KWARENMONT

    KALKHOVEBERG

    PATERSBERG

    KNOKTEBERG

    VOSSENHOL

    NOKEREBERG

    HOLSTRAAT
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DWARS DOOR VLAANDEREN
    Rij zelf dwars door Vlaanderen!
    Woensdag staat de 64ste Dwars door Vlaanderen op de agenda. Bekijk alvast alle hellingen, op welke tochten van de Lotto Cycling Tour ze terugkomen en rijdt het profpeloton achterna!
    Heeft u de benen voor een demarrage op de Nokereberg, zoals Tom Boonen in 2008? (foto belga)
    Na de start op de Grote Markt van Roeselare is het 79 kilometer wachten vooraleer met de Katteberg, een helling met mozaïekkasseien in Oudenaarde, de eerste echte hindernis opduikt.

    15 km verder wacht op korte afstand van elkaar het trio Berendries-Valkenberg-Eikenberg, bekend van de Ronde van Vlaanderen.

    Na 130km volgen op enkele kilometers van elkaar drie hellingen met kasseien: Oude Kwaremont, Kalkhoveberg en Paterberg. Vooraleer aan de twee plaatselijke ronden van 15km te beginnen, wachten nog de Knokteberg (Cote de Trieu), Vossenhol en Nokereberg.

    Op de plaatselijke omloop doorheen Waregem, Kruishoutem en Nokere moeten de renners nog tweemaal de Holstraat bedwingen alvorens na 200km te finishen op de Waregemse Zuiderlaan, in de schaduw van het Regenboogstadion.

    Begint het al te kriebelen? Ga dan zelf op pad! Heel wat hellingen uit Dwars door Vlaanderen komen terug op de tochten van de Lotto Cycling Tour.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    windowsgids
    www.bloggen.be/windows
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    thestyleguy
    www.bloggen.be/thestyl
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs