Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
04-04-2013
fizi:k presenteert teamzadels
Net als in de afgelopen jaren heeft fizi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.Net als in de afgelopen jaren heeft fizi:k een serie Team Editions zadels uitgebracht. In de collectie zitten negen zadels die door profploegen worden gebruikt. Ook het zadel van Blanco is in de serie opgenomen.
De team edition zadels worden geleverd met een bijpassend stuurlint: Superlight Tacky Touch met fizi:k logo. Het is zwart of wit afhankelijk van de kleur van het teamzadel. Het stuurlint biedt volgens fizi:k extra grip en is enkel beschikbaar in de Team Edition sets van 2013.
De ploegen die in de collectie zijn opgenomen zijn: Astana, AG2R, Blanco, BMC, FDJ, Garmin, Cannondale, SKY en Androni Giocattoli. De Team Edition sets zijn vanaf april verkrijgbaar. Adviesprijs is 199.
Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6.
Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tube. Normaal rijdt Cancellara met smallere Schwalbes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt.
Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien. Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.
Dat Cancellara Spartacus als bijnaam heeft wordt bij het zien van de fiets ook wel duidelijk.
Specificaties: Frame: Trek Domane 6-Series, 58cm pro fit Vork: Trek IsoSpeed full carbon Balhoofd: Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend Stuurpen: Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7° Stuur: Bontrager RL Anatomic, 44cm Stuurlint: Bontrager kurk Remmen: Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes Shifters/ remgrepen: Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000 Voorderailleur: Shimano Dura-Ace FD-9000 Achterderailleur: Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-25T Ketting: Shimano Dura-Ace CN-9000 Crankset: Shimano Dura-Ace FC-9000, 175mm, 53/39T Bracket: Trek BB90 integrated w/ Enduro XD-15 lagers Pedalen: Speedplay Zero Titanium Wielen: Bontrager Aeolus 5 D3 tubes Banden: FMB Paris-Roubaix tubular, 25mm Zadel: Bontrager Team Issue Zadelpen: Bontrager Ride Tuned Carbon Bidonhouders: Trek BAT Cage (2) Computer: SRM PowerControl 7
Maten Cancellara
Lengte: 1.86m Gewicht: 82kg Zadelhoogte vanaf BB (c-t): 780mm Zadel setback: 90mm Zitbuislengte, c-t : 500mm Zitbuislengte, c-c: 485mm Punt Zadel tot stuur: 620mm Verval zadel/stuur: 110mm Balhoofdbuislengte: 150mm Bovenbuislengte: 567mm Gewicht fiets: 7.5kg Fabian Cancellara was afgelopen zondag niet te houden in de Ronde van Vlaanderen. Hij won de klassieker voor de tweede keer. De Zwitser won deze keer op een Trek Domane 6. Cancellara is binnen de Radioshack-Nissan ploeg een buitenbeentje als het gaat om de keuze voor een fiets. Waar zijn ploeggenoten meestal kiezen voor de wat agressievere Madone, rijdt de Zwitser het hele jaar op een Domane. Cancellara verandert ook nauwelijks iets aan de afstelling van zijn fiets. De enige grote verandering is de 25mm brede FMB Parijs-Roubaix tubes. Ook opvallend is de achterderailleur. Deze is voorzien van een oversized carbon kooi van Berner. In deze kooi zitten grotere derailleur wieltjes, wat volgens de fabrikant voor minder frictie zorgt. Verder is de Trek Domane van Cancellara redelijk standaard: een mechanische Shimano Dura-Ace 9000. Cancellara prefereert deze groep vooral op de kasseien. Bontracer is verantwoordelijk voor veel onderdelen: 50mm-hoge Aeolus 5 D3 carbon wielen, een 140mm-lange Race XXX Lite stuurpen, Team Issue zadel, en een 44cm-breed anatomisch vormgegeven stuur.
Specificaties:
Frame
Trek Domane 6-Series, 58cm pro fit
Vork
Trek IsoSpeed full carbon
Balhoofd
Cane Creek Forty, 1 1/8-to-1 1/2″ taps toelopend
Stuurpen
Bontrager Race XXX Lite, 140mm x -7°
Stuur:
Bontrager RL Anatomic, 44cm
Stuurlint
Bontrager kurk
Remmen
Shimano Dura-Ace BR-9000 met SwissStop Black Prince carbon remblokjes
Shifters/ remgrepen:
Shimano Dura-Ace STI Dual Control ST-9000
Voorderailleur
Shimano Dura-Ace FD-9000
Achterderailleur
Shimano Dura-Ace RD-9000 met kooi en wieltjes van Berner
Stijfheid, een laag gewicht en aerodynamisch voordeel zijn tegenwoordig de norm als het gaat om fietsen van profwielrenners. Op het eerste gezicht hoort de Ridley Fenix Classic niet in het profwereldje thuis. Toch weerhield het Jürgen Roelandts van Lotto-Belisol er niet van om op een Fenix Classic derde te worden in de Ronde van Vlaanderen.
In een klassieker als de Ronde van Vlaanderen is het gewicht van de fiets van ondergeschikt belang. Duurzaamheid en comfort zijn op de kasseien belangrijker. Met 1200 gram behoort de Ridley niet tot de lichtste frames die op de markt verkrijgbaar zijn. De Belgische fietsenfabrikant introduceerde de fietst eerder dit jaar met een adviesprijs van 2699 euro. De Fenix is afgemonteerd met Campagnolo Chorus en een Rotor crankset. Compleet is deze Ridley ongeveer een derde goedkoper dan alleen al het Pinarello Dogma K frame dat ploegen als Sky en Movistar gebruiken.
Kenmerken van de Ridley Fenix zijn een taps toelopend balhoofd:1 1/8-tot-1 ½, een in oversized BB30 bracket, kabels binnendoor, en schokdemping in de zitbuis. Roelandts reed de Ronde van Vlaanderen met high end onderdelen op zijn fiets: een elektronische Campagnolo EPS schakelgroep, Bora Ultra Two carbon tubewielen met 25 mm Continental Competition Pro Limited ProTection banden.
De Belg gebruikte verder een aluminium Zero 100 stuurpen, carbon fiber Superzero zadelpen, een aluminium Newton Shallow stuur (traditioneel, niet ergonomisch gebogen). Het stuur is 40 cm breed. Zonder computer weegt de fiets 7,72 kilo.
Specificaties
Frame: Ridley Fenix Classic, maat M Vork: Ridley Fenix Classic Balhoofd: FSA Orbit geïntegreerd 1 1/8-tot-1 1/2″ taps toelopend Stuurpen: Deda Zero 100, 130mm x -8° Stuur: Deda Newton Shallow, 40cm (c-c) Stuurlint: Lizard Skins DSP, (dubbel gewikkeld) Remmen: Campagnolo Record D Skeleton dual-pivot met remblokjes voor carbon-wielen Rem- en schakelgrepen: Campagnolo Ergopower Ultra-Shift Record EPS Derailleurs: Campagnolo Record EPS Cassette: Campagnolo Chorus 11 speed, 11-25T Ketting: Campagnolo Record 11 speed Cranks: Campagnolo Record Ultra-Torque 11 speed, 172.5mm, 53/39T Bracket: Campagnolo Record Ultra-Torque OS-Fit Pedalen: Look KéO 2 Max Wielen: Campagnolo Bora Ultra Two tube Banden: Continental Competition Pro Limited ProTection tube, 25mm Zadel: Selle San Marco Regale met Xsilite rails Zadelpen: Deda Superzero Bidonhouders: Tacx Tao aluminium (2) Computer: SRM PowerControl 7
Voor het verlengde paasweekend kozen we ervoor om er even
tussen uit te knijpen en het er eens goed van te nemen
We kozen voor Hengelhoef in Houthalen Helchteren een
vakantiepark in het bosrijke Limburg vrijdag konden we al genieten van het tropisch
zwembad met alles er op en er aan
Zaterdag werd een shopping dagje in Genk en dit is echt
een aanrader om in de middag terug het warme water op te zoeken: al was het
soms zoeken naar het water veel te veel volk
Goed uitgerust konden we zondag op pad gaan met de
racefiets voor een tochtje van 50km met startplaats Herk de Stad
De camper lieten we staan op de camping en met de Bike
ging het richting startplaats een 30km verder
Langs schitterende fietspaden door bossen en heiden was
het leuk fietsen al waren de temperaturen onder het vriespunt
Nog maar goed en wel opgewarmd pech lekke band: niet
mopperen en bandje wisselen en dan terug op pad
Café lokaal Sportwereld in herk de stad konden we ons
laten inscannen maar voor een stempeltje op ons Vlaams laureaat blad moesten we
wachten tot na de rit
Dan maar op pad voor 50km langs voor ons compleet
onbekende wegen maar nu wel beminde wegen
Schakkebroek, Metsteren en Duras om er een paar te noemen
en dit afwisselden door bossen heiden en schitterende vergezichten en dit aan
een gezapig tempo
Een bevoorrading of stopplaats was niet voorzien (waar
betalen we dan nog voor)en dit voor 2 maar we lieten het niet aan ons hart komen
Met nog 3km te gaan .Lekke band en een ligt scheurtje in
de buiten band de reparatie was snel gebeurd en we konden ons terug gaan
opwarmen aan een koffie en een hard gekookt ei die we kregen voor onze Pasen
Terug op pad voor de laatste 30km naar de camping en een
10tal kilometers verder terug een lekke band: buitenband nog iets meer gescheurd
en de luchtbommetjes waren nu ook op
En of dit nog niet genoeg was de fiets gps was ook plat:
nu mocht het beginnen stoppen He
Maar u raad het al nog geen 5km verder plat: geen
bommetjes meer geen fietswinkels in buurt en dit voor een zondag
Dan maar met een lekke voorband de tocht verder zetten:
want anders zat er niet op
Ergens ik weet niet waar haalde een wielertoerist ons in
en deze bood ons zijn hulp aan: er zijn nog goede zielen op de wereld
Ook wijsde hij ons de kortste weg naar hengelhoef aan:
met meer schrik dan anders om niet terug lek te rijden reden we toch iets
sneller dan normaal want elke kilometer dichter bij onze standplaats was
meegenomen
Dat we Bokrijk aan ons voorbij lieten gaan want veel
goesting om eieren te gaan rapen in het domein hadden we niet
Zonder lekke banden waren we terug aan de camper: klootte
dag
En u geloofd het nooit :de fiets was nog maar pas tegen
de camper geplaatsten terug hoorden we
pssssssss .lekke band ja genoeg was genoeg
120km op teller en dit voor een zondag maar ondanks alle
miserie hadden we toch een mooie rit achter de rug
Snel nog even in jacuzzi om dan van de ronde van Vlaanderen
te genieten: toch nog de aankomst gezien