Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
Wat was het nog lekker warm in ons bedje toen de wekker 6uur zijn hels lawaai liet horen: en dat voor een weekend
Vandaag stond de voor ons verre trip naar Stekene op het menu voor de zaterdags mtb rit
De refter van het plaatselijke schooltje liep op deze weeral druilerige dag lekker vol en daar hadden de leden van het steeds grotere wtc heirnis een flink aandeel aan
Na de groepsfoto kon de bende op pad gaan en dit liep toch een beetje chaotiser dan op andere dagen maar niet getreurd dit zou zich vanzelf oplossen eens iedereen zijn plaatsje in de groep had gevonden
De eerste modder partij bleek niet voor iedereen op het juiste moment te komen en een valpartij kon dus niet uitblijven
Aan de splitsing werd de groep flink uitgedund en met 5 kozen we voor de 30 km rit: en het ging vlot deze morgen
De eerste 20km was in een mum van tijd achter ons en we hadden amper modder gezien voor we de bevoorrading bereikten: wat een luxe
Goed volgetankt en gehergroepeerd konden we aan het volgende deel beginnen en we kozen toch maar de grote te rijden zo vlot ging het
Vanaf hier werd het echt genieten na weken van modder ploeteren mocht dit wel eens
Eens in de bossen van Clinge waar we bijna 20 km in vertoefden ging het gas open en waren we vertrokken voor een droom van een vtt parcours
Slingerend tussen de bomen rijdend langs visvijvers laverend over bos wegels alles kregen we te verwerken wat een biker maar kon verlangen deze droom mocht nog lang blijven duren
Maar ook aan deze tocht kwam er een einde: dju toch
Jammer dat de afspuitplaats terug een misser bleek te zijn en ook de douches waren niet voor zien op deze massa (6douche sproeiers)
De boterham na de rit was terug een voltreffer want iemand van onze club kon voor een ganse week boterhammen eten
Het fietsenmerk Dynatek en de onderdelen van Tec-parts zullen voortaan door de Genkse firma B-Impact ingevoerd worden.
Dynatek-frames zoals de Hammer, Shark en BB Evo, die nog steeds in Italië worden geproduceerd en geassembleerd, zullen zo over België, Nederland, Luxemburg en Duitsland verspreid worden.
Daarnaast zal ook Tec-parts verdeeld worden door het Genkse bedrijf. De onderdelenlijn van Tec-parts bestaat uit sturen, stuurpen, zadelpennen, remmen, wielen, enzovoort uit aluminium, magnesium en carbon.
Het juridisch geschil tussen Cervélo en Canyon over het patent van de Maximus zitbuis is opgelost na constructief overleg tussen beide partijen.
De Maximus Seattube. (foto canyon)
Canyon had een zaak aangespannen over de schending van het Maximus zitbuis patent, dat werd toegekend door het Oberlandesgericht in Düsseldorf.
Het Europees Octrooibureau verklaarde de Maximus zitbuis volledig octrooibaar, maar eiste dat Canyon zijn vordering aanpaste. Het is al gepatenteerd in negen Europese landen en vergelijkbare patenten zijn verleend in de Verenigde staten en China.
De juridische twist is nu opgelost. Cervélo mag haar frames blijven produceren op de huidige manier. In ruil hiervoor krijgt Canyon het recht enkele patenten van Cervélo gebruiken. Door beide partijen is afgesproken dat de details van deze overeenkomst vertrouwelijk blijven en hier geen verdere uitspraken over te doen.
Gerard Vroomen, medeoprichter van Cervélo was tevreden met het resultaat. "Wij zijn blij dat deze kwestie is opgelost. Dit is beter voor beide partijen als wel voor de consument."
Roman Arnold, chief executive van Canyon uitte zijn tevredenheid ook: "Na een langdurige rechtszaak kunnen beide partijen zich weer concentreren op hetgeen ze het beste kunnen: het maken van innovatieve en vooruitstrevende fietsen van een hoge kwaliteit."
Miss België is nog maar pas verkozen of het is alweer tijd om het volgende kroontje uit te reiken ... een tandwielkroontje! Zes dames dingen mee naar de titel van Miss Flandrienne. Bekijk de fotospecial!
Ann Blommaert is één van de zes kandidates die meedingt naar de titel van Miss Flandrienne. (foto vwb)
Miss Flandrienne is geen klassieke missverkiezing, maar wil de mooiste, leukste, meest sportieve en tofste flandrienne bekronen. Het is een initiatief van de Vlaamse Wielrijdersbond.
In de fotospecial kan je kennismaken met de zes kandidates. Stemmen op je favoriete kan op www.vlaamsewielrijdersbond.be of via een mailtje naar miss@vlaamsewielrijdersbond.be.
De jubileumeditie van Velofollies heeft maar liefst 30 procent meer exposanten dan vorig jaar.
Zo'n 170 exposanten zullen hun opwachting maken van 21 t/m 23 januari 2011 in Kortrijk Xpo. Ook de BMX-wedstrijd, die in coulissen van het beursgebouw wordt gereden, kent zijn grootste succes ooit. In totaal zijn 1.182 renners aangemeld voor de wedstrijden op zaterdag en zondag. Dit maakt deze indoorwedstrijd meteen één van de grootste wedstrijden op het Europese continent. De organisatie verwacht dan ook dat de bezoekersopkomst in dezelfde lijn zal liggen. De voorverkoopcijfers liegen er alvast niet om.
Afgelopen weekend organiseerde Red Bull in Londen een manche van de Mini Drome. Waaghalzen konden er rondjes rijden op de kleinste velodroom ter wereld en dat liep niet altijd van een leien dakje. Bekijk het filmpje!
Ongeveer 100 deelnemers waren van de partij in de Londense York Hall. Ze kregen vijf rondjes de tijd om aan de wielerbaan van veertien meter lang en zeven meter breed te wennen. Daarna was het showtime en moesten ze proberen om zo snel mogelijk tien rondjes af te werken.
De 32 snelste rijders mochten naar de finale, een soort knock out-systeem waarin ze telkens per twee de baan opmoesten. De Engelsman Chris Akrigg fietste uiteindelijk naar de zege.
Akrigg zag de finale ei zo na aan zijn neus voorbij gaan toen een van zijn opponenten net voor hem tegen de grond smakte. Hij slaagde er in laatste instantie echter nog in om erop en erover te wippen en een crash te vermijden.
Het was trouwens niet het enige 'incident' op de Red Bull Mini Drome. Heel wat waaghalzen vlogen van hun fiets af en hier en daar kwam er door overdreven snelheid zelfs een fiets in het publiek terecht. Er werden dan ook snelheden gehaald tot 80 km per uur.
Er komt op korte termijn geen tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen. Dat heeft Vlaams minister van sport Philippe Muyters geantwoord op een vraag van Vlaams Volksvertegenwoordiger Johan Deckmyn.
De Gentse piste blijft voorlopig de enige overdekte wielerbaan in Vlaanderen. (foto topsporthal.be)
Het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx in Gent blijft voorlopig dus de enige overdekte wielerbaan, maar die moet uit veiligheidsoverwegingen het aantal renners dat samen op de piste mag rijden, beperken tot honderd.
In totaal maken wekelijks ruim 1.200 wielrenners of wielertoeristen tijdens de avonduren en in het weekend gebruik van de Gentse overdekte piste. Overdag wordt die gebruikt door leerlingen van de topsportschool en competitierenners. Mede afhankelijk van de weersomstandigheden zijn sommige dagen/uren zeer druk bezet en werd uit veiligheidsoverwegingen het maximaal aantal renners beperkt tot honderd.
"De financiële situatie van de verschillende overheden en van potentiële private investeerders is evenwel van die aard dat op korte termijn de bouw van een tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen, hoe wenselijk ook, weinig realistisch is", aldus minister Muyters.
Hij benadrukt dat dergelijke grote projecten slechts haalbaar zijn mits samenwerking tussen diverse actoren. Er waren een aantal verkennende gesprekken voor de oprichting van een tweede overdekte wielerbaan in Vlaanderen, bijvoorbeeld in de Antwerpse Kempen of in de provincie Limburg, maar op korte tijd is er dus geen financiële ruimte.
In Vlaanderen bestaan er momenteel acht wielerpistes, waarvan zeven open pistes. "De piste van Beveren heeft een erg beperkte hellingsgraad en kan veeleer worden beschouwd als een oefenpiste. Dit terwijl er duizenden wielrenners en nog veel meer wielertoeristen zijn", aldus Johan Deckmyn.
Wegens het grote succes van de 29'er heeft Merida besloten om een scherp geprijsd Extra Lite model op de markt te brengen.
De nieuwe Twenty Nine Lite heeft een Rockshox Recon voorvork en XT-derailleurs, shifters en crankstel. Hij zou verkrijgbaar moeten zijn vanaf de tweede helft van maart.
De normale consumentenverkoopprijs van de 'Twenty Nine XT Edition' is 1.699 euro, maar het actiemodel gaat verkocht worden voor 1.399 euro. Merida verwacht dan ook dat dit speciale actiemodel, waarvan slechts een beperkte oplage geproduceerd wordt, als zoete broodjes over de toonbank zal gaan.