BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    01-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ook Terneuzen wil Belgische pelotons weg
    In de Nederlandse gemeente Terneuzen is actie gevraagd tegen de grote groepen vooral Belgische wielertoeristen die er met name in het weekend de wegen onveilig maken. Eerder gebeurde al hetzelfde in Sluis.
    In Noord-Brabant zou er een verordening bestaan, die stelt dat niet meer dan een bepaald aantal fietsers in groep mag rijden. (foto alain buyck)
    PvdA-raadslid Rien de Regt pleit voor een snelle oplossing voor dit probleem. "Omdat de wielertoeristen in grote groepen over de Zeeuws-Vlaamse (polder)wegen racen, maken ze de situatie voor andere fietsers en wandelaars onveilig", aldus de Regt.

    Het raadslid reikt burgemeester en wethouders alvast een oplossing aan. Volgens hem bestaat er in Noord-Brabant een verordening, die stelt dat niet meer dan een maximum aantal fietsers bij elkaar in een groepje mag rijden.

    Eidn vorig jaar pleitte de Nederlandse Fietsersbond al voor de invoering van een maximumsnelheid op fietspaden. Ze reageerde daarmee op de ergernis van het Sluise gemeenteraadslid Bram Basting over de "wielrijdersterreur van de Belgische buren op Zeeuwse wegen".

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Commeyne rijdt De Panne van het dak
    Net als vorig jaar heeft Davy Commeyne de Lotto Panne Beach Endurance op zijn naam geschreven. De wegprof van Landbouwkrediet legde de 54 km op het besneeuwde strand af in 1u37:15.
    Davy Commeyne verlengt zijn titel in De Panne. (foto mountainbike.be)
    Van in het begin werd het peloton op een lang lint getrokken. Het groepje favorieten bestond aanvankelijk uit van 20 tot 13 man. Bij het ingaan van de derde en laatste ronde schoot er nog 7 man over vooraan. Bij het keerpunt over de Franse grens waren er dat nog vijf: Davy Commeyne, Nico Berckmans, Nicolas Vermuelen, Kevin Van Hoovels en Thomas Chamon.

    In de finale regende het aanvallen. Vooral thuisrijder Chamon nam het initiatief, maar werd telkens gecounterd door een sterke Commeyne. Het was de renner van Landbouwkrediet die de wedstrijd in de laatste zandstrook besliste. Hij had aan de meet 6 seconden voorsprong op een onderkoelde Nico Berckmans. Belgisch kampioen Kevin Van Hoovels won de sprint om de derde plaats ten nadele van Thomas Chamon.

    Kim Saenen won de wedstrijd bij de dames. Didier Bats trok net als in Bredene aan het langste eind bij de juniores.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Oltre nero nu ook als frame te verkrijgen
    De standhouders van Bianchi kregen op BikeMotion geregeld de vraag of de nieuwe Oltre ook als los frame leverbaar is. Na overleg gingen ze ook in Italië overstag. Het frame is verkrijgbaar vanaf maart 2011.
    (foto bianchi)
    Ieder jaar introduceert Bianchi een topmodel voor de fietsmarkt, altijd met veel succes als het gaat om de allernieuwste techniek en innovatief design. Voor 2011 is dit de Oltre (Beyond). Het is geen fiets voor de "alledaagse rijder", maar voor iemand die iets speciaals wil hebben en dit ook graag wil tonen.

    Daar deze fiets in de HoC categorie (Horse Categorie) valt, is het een echt topmodel qua gewicht en stijfheid. Daarnaast is hij mat zwart met kleine subtiele Celeste details en heeft een meer dan mysterieuze uitstraling. De verkoopprijs van deze exclusieve uitvoering is 3199 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Een glimp van het nieuwe Garmin-Cervélo truitje
    Slipstream Sports heeft een preview vrijgegeven van het truitje van het Garmin-Cervélo team voor volgend seizoen. De nieuwe teamkledij kan nu al besteld worden.
    (foto slipstream sports)
    Garmin en Cervélo bundelen volgend seizoen hun krachten en daar hoort uiteraard een gloednieuwe tenue bij. De truitjes van het Cervélo Test Team waren de voorbije twee seizoenen al erg in trek bij de recreatieve fietsers en dus zijn de verwachtingen ook nu weer hooggespannen.

    Het nieuwe truitje van Castelli is een mix van die van Garmin-Transitions en Cervélo van het afgelopen seizoen. Het hoofdzakelijk blauw-wit-zwarte eindresultaat heeft iets weg van de shirts van het Britse Team Sky.

    Je kan het shirt nu alvast bestellen op de website van het team. Voor 115 euro krijg je er nu tijdelijk ook een gratis wielerpetje bij. De nieuwe broek kost nog eens 130 euro extra.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Meeusen door de grote poort
    Neoprof Tom Meeusen (Telenet-Fidea) heeft zijn eerste grote koers gewonnen. Hij haalde het in de Superprestige in het Nederlandse Gieten na een spurt met vier, waarin Belgisch kampioen Sven Nys met pech kreeg af te rekenen.
    Sven Nys kwam al lopend over de meet.
    Simunek nam in het Nederlandse Gieten de snelste start en gelukkig bleef iedereen recht in de razende wedstrijdbegin. Niels Albert - de winnaar in Koksijde - liet zich wel verrassen en kon meteen beginnen achtervolgen.Zijn Nederlandse ploegmaat Huenders trok vooraan stevig door, gevolgd door Simunek, Nys en Meeusen. Albert had na twee ronden 22 seconden achterstand.

    In de derde ronde versnelde Sven Nys even, maar de Belgische kampioen liep op een counter van Tom Meeusen. Ook Simunek bleef attent vooraan, net als Dieter Vanthourenhout. Een groepje met wereldkampioen Zdenek Stybar en Kevin Pauwels volgde op een handvol seconden. Die kloof groeide snel, zeker nadat Stybar veel tijd verloor in de materiaalpost. Na vier ronden had de onfortuinlijke Tsjech een halve minuut achterstand op de kopgroep. Albert volgde al op ruim 50 seconden.

    Het parcours werd steeds gladder en Bart Wellens - die de aansluiting probeerde te maken met de kop van de koers - kwam onzacht in aanraking met de ondergrond. De Kempenaar stapte nog wel terug op de fiets, maar verdween even later uit de wedstrijd. Voor Stybar en Albert bleef het een operatie 'schade beperken' in het puntenklassement. Nys kon dus een goede zaak doen en vond vooraan een sterke bondgenoot in Meeusen.

    OPGAVE VOOR ALBERT

    Na drie kwartier wedstrijd had Niels Albert al anderhalve minuut achterstand en dus kneep de kopman van BKCP-Powerplus - het nummer drie in het Superprestigeklassement - de remmen dicht. In de achtste ronde ging Dieter Vanthourenhout in de aanval, maar hij kon zijn medevluchters niet lossen. Simunek hing lange tijd aan de rekker, maar de Tsjech beet op de tanden.

    Nys, Vanthourenhout, Meeusen en Simunek gingen samen de laatste ronde in. Er werd flink gedrumd voor de beste plaatsen, waarbij Meeusen en Simunek een stevig nummertje uitvochten. Schouder aan schouder gingen ze de bochten in. Nys wachtte zijn kans af. Vanthourenhout leek zich als vierde te moeten neerleggen bij de gang van zaken.

    Meeusen en Nys gingen het spurtduel aan, maar Nys kende pech toen zijn pedaal afbrak. Al lopend kwam de Belgische kampioen als vierde over de meet. Meeusen trok er zich uiteraard niets van aan en pakte zijn eerste grote zege bij de profs. Radomir Simunek werd tweede in de wedstrijd die naar zijn overleden vader werd genoemd en ook Dieter Vanthourenhout mocht voor het eerst mee het podium op in de Superprestige.

    De Tsjechische wereldkampioen Zdenek Stybar was de grote verliezer van de dag en eindigde pas op de 17de plaats. In de stand heeft Nys nu 68 punten, dat zijn er 12 meer dan Kevin Pauwels (56) en 17 meer dan Stybar (51). De volgende manche in de Superprestige vindt op 27 december in Diegem plaats.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Feest in Gent voor Keisse en Schep
    Iljo Keisse en Peter Schep hebben de Lotto Z6sdaagse Vlaanderen-Gent gewonnen. De twee zetten in de laatste ploegenkoers de puntjes op de i! De Ketele en Lampater eindigden op de tweede plaats.
    Keisse en Schep. (foto belga)

    Het duo Keisse/Schep ging als leider het laatste onderdeel in, de ploegkoers. De Ketele en Lampater begonnen in dezelfde ronde aan de ultieme race. Rasmussen/Morkov, Bartko/Hondo en Stam/Van Bon moesten één ronde goedmaken.

    Keisse en zijn maatje hadden de beste papieren. De twee hadden immers meer punten dan de rest en konden dus een klein beetje de kat uit de boom kijken, maar dat deden ze niet. Keisse en Schep vochten een uur lang hevige strijd met De Ketele en Lampater. De andere duo's probeerden ook wel, maar de Belgische toppers bedreigen zat er nooit echt in.

    Op 17 ronden van het einde zette De Ketele en Lampater hun ultieme aanval in. Ze gaven alles, maar geraakten net niet weg. Keisse en Schep wachtten net lang genoeg om de twee weer bij te halen. Het Belgisch/Nederlandse koppel maakte het daarna af in schoonheid. Het Kuipje antwoordde met: 'Iljo, Iljo!'



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Absalons kleuren Mégavalanche Réunion
    Remy Absalon heeft de Mégavalanche op het exotische eiland La Réunion op zijn naam geschreven. Grote broer Julien finishte als vierde, na Nicolas Vouilloz en Nino Schurter.
    Remy Absalon was de snelste op La Réunion. (foto commencal)
    Remy Absalon legde het parcours van 24,5 km in Saint-Paul af in 44:36. De Fransman haalde daarmee een gemiddelde van bijna 33 per uur. Zijn landgenoot Vouilloz, nog altijd dé succesrijkste downhiller aller tijden, volgde op 20 seconden.

    De Zwitserse mountainbiker Nino Schurter vervolledigde het podium op 50 seconden achterstand. Tweevoudig Olympisch kampioen cross-country Julien Absalon, de oudere broer van Remy, werd vierde. Bij hun vorige deelname aan de Mégavalanche in 2008 werden Schurter en Absalon respectievelijk vierde en vijfde.

    Bij de dames won Anne-Caroline Chausson. De Franse regerende Olympisch kampioene BMX had een voorsprong van maar liefst 24 minuten op eerste achtervolgster Martina Deisenberger.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Performance bouwt familie uit
    Met Karbo-Lyn, Carbo Extra en Recup Extra heeft Performance binnen zijn zwarte sportvoedingsgamma nu een complete 'endurance productfamily'.
    Deze drie Performance producten bevorderen en ondersteunen zowel voor, tijdens als na de inspanning de sportieve prestaties en het herstel.

    Karbo-Lyn is een product dat het lichaam snel met koolhydraten oplaadt en zo een energievoorraad aanlegt. De opname van deze koolhydraten gebeurt bij de Karbo-Lyn 80% sneller dan bij dextrose of suiker. Een dosis van 50 à 75g Karbo-Lyn en 50 à 75g Carbo Extra in 500 ml water mengen en één uur voor de inspanning opdrinken garandeert een optimale start.

    Tijdens de fysieke arbeid elk uur 500ml van dezelfde Karbo-Lyn/Carbo Extra mix drinken zorgt voor een blijvende energietoevoer. Door zijn drie verschillende koolhydraatbronnen levert Carbo Extra die energie telkens op het gepaste moment. Naast het leveren van energie houdt Carbo Extra ook nog de vochtbalans op peil. Hiervoor zijn de minerale zouten natrium en kalium verantwoordelijk.

    Dadelijk na de inspanning is het ten stelligste aan te raden om zo snel mogelijk het lichaam te laten recupereren en de spieren te herstellen. Hiervoor is Recup Extra dan het meest aangewezen Performance product. Deze professionele recovery drink die een combinatie bevat van koolhydraten, creatine, vitamines, mineralen, anti-oxidanten en voorverteerde eiwitten zorgt voor het herstel van het lichaam en voorkomt spierafbraak. Het innemen van 300ml water gemengd met 75g Recup Extra poeder brengt het lichaam in zijn oorspronkelijke conditie aan het begin van een volgende training of wedstrijd.

    Adviesverkoopprijzen: Karbo Lyn 500g: 14 euro, Carbo Extra 750g: 14,50 euro, Recup Extra 750g: 29,90 euro. 

    Info en gebruiksadvies: www.performance.be
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs