Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
01-08-2010
Rochustochten deel 2
Voor onze zondagse rit werd opnieuw gekozen voor de Rochustocht niet de 100km lange tocht maar de 50km
De eerste 25 km was idem als deze van de 100km rit dus niet vlak maar ook niet te stijl
Vanaf de splitsing werd het een ander verhaal plots lag daar de voor ons onbekende Rekelberg: wat was deze lang en zwaar en de benen wilden ook al niet mee van een marteling gesproken
Deze die gekozen hadden voor 50km zullen aardig opgekeken hebben van deze onbekende klim
Misschien hadden we beter gekozen voor de rit in Zelzate (vlak en plat) maar de conditie moet terug omhoog en dit zijn daar de ideale ritten voor
Nog een paar minder lastige stukken kregen we te verwerken voor we aan de controle waren
Het tweede deel amper 18km lang was terug een kopie van de dag ervoor dus veel vals plat en tegenwind
Met nog steeds stroef draaiende benen zat deze tocht er na 49 km gelukkig op: nog snel een koffietje drinken en dan nog een beetje genieten van onze zondag
Na bijna 4weken van relatieve rust aan de Spaanse Costa waren we terug in ons kleine Belgenland
Omdat we in Spanje enkel onze mountain bike hadden werd woensdag al gekozen voor een ritje op de Scheldedijk met de race fiets want het was terug een beetje aanpassen
De groep waar we in belanden was dan nog de verkeerde: veel veel te snel als oefen ritje
Donderdag dan een uurtje spinning en we zouden klaar zijn voor de Rochustocht: dachten we
In de sporthal van Oosterzele die dienst deed als startplaats was er een gezellige drukte we zouden niet alleen zijn vandaag
105 km stonden op het menu: de eerste kilometers waren vlak en konden de benen goed warm draaien voor we het zwaardere werk aanvaten
In Velzeke begon de tocht echt en het zou duren tot aan de eerste bevoorrading
Maar voor we deze bereikten kregen we toch nog een paar stevige hellingen te verwerken
In Nederbrakel lag de Toekapelstraat in Everbeek kregen we de Fayte en in Flobecq de zeer lange Brique en vlak voor de controle de bekende La Houppe en nog hadden we maar 52 km op de meter staan
Goed volgetankt en vol goede moed begonnen we aan deel twee: de eerste 10 km ging bijna steeds in dalende lijn dus dat viel prima mee
Ronse, Nukerke en Etikhove wielertoeristen weten dan dat het er terug geen meter plat of vlak is
In Maarke-Kerkem kregen we dan nog de Varent voor de wielen geschoven: nu mocht het toch een beetje minder worden
Op 87 km kregen we nog een bevoorrading en dit kwam geen minuut te vroeg
De laatste 18 km was gelukkig vlak op een bergje niet na gesproken: leeg en moe bereikten we eindelijk het eind meet
Vier weken vakantie en dan onmiddellijk zo een rit: niet zo slim
SRAM is terecht trots op de prestaties van SRAM-rijders in de Tour de France. Om dat te vieren brengt het een speciale gele versie uit van de SRAM Red.
foto sram
Zowel tourwinnaar Contador als nummer twee Andy Schleck reden de Tour op SRAM. Fabian Cancellara, Thor Hushovd en co zorgden bovendien nog eens voor 8 ritoverwinningen. SRAM had ook nog eens 18 dagen de gele trui in het bezit en won het klassement voor de beste ploeg (Radio Shack).
Om die prestaties te vieren brengt SRAM een speciale Tour-gele versie uit van de SRAM Red. Vanaf begin september is deze limited edition te verkrijgen bij de SRAM-dealers.
Alberto Contador is de 18de etappe van de Tour gestart met een speciale fiets. Daarop staan al de namen van de fans die hem volgen.
De fiets van Contador. (foto tweetphoto)
Op die manier wil de gele trui zijn fans bedanken voor de steun de afgelopen weken langs de Franse wegen. Hij maakte de foto bekend via zijn Twitterpagina.
"Vandaag rijd ik vol trots en met de hulp van jullie namen op een speciale fiets. Kijk maar eens wat een prachtexemplaar", liet Contador weten.
De Tour heeft hij niet gewonnen, maar Lance Armstrong is wel de aanvoerder van de lijst met de duurste fietsen ter wereld. Zijn Trek 'Butterfly' Madone van bijna 400.000 euro spant de kroon.
Deze Trek Madone Butterfly is met zijn bijna 400.000 euro de duurste fiets ter wereld. (foto cyclingweekly)
De lijst van de duurste fietsen ter wereld wordt aangevoerd door vijf exemplaren van Lance Armstrong. The Boss verwijst zelfs een gouden fiets bezet met 600 Swarovski-kristallen en een prijskaartje van 80.000 euro naar de zesde plaats. Dat staat te lezen in Netto, het personal finance magazine van De Tijd.
De recordprijzen werden gehaald op de veiling 'The Bikes of Stages' van Sotheby's op 2 november 2009. In totaal werd er niet minder dan 1,125 miljoen dollar voor de racefietsen neergeteld. De opbrengst ging naar Livestrong, het kankerfonds van Armstrong.
1. TREK MADONE (DAMIEN HURST - 385.000 EURO) Deze fiets werd door Damien Hirst gemaakt ter ere van Armstrongs comeback in het peloton. De beeldend kunstenaar decoreerde de tweewieler met honderden vleugels van vlinders. Armstrong reed er zijn laatste etappe van de Tour 2009 mee.
2. TREK SPEED CONCEPT (YOSHITOMO NARA - 155.000 EURO) Met deze fiets reed Armstrong een tijdrit in de Tour 2009. Hij werd ontworpen door Yoshitomo Nara, een van de meest invloedrijke Japanse kunstenaars.
3. TREK MADONE (KAWS - 125.000 EURO) Deze fiets van ontwerper Kaws werd door Armstrong gebruikt in Milaan-San Remo 2009. Hij kwam er ook mee ten val in de Vuelta Leon y Castilla, wat de fiets de bijnaam 'The widowmaker' opleverde.
4. TREK MADONE (SHEPARD FAIREY - 85.000 EURO) Deze geel-zwarte fiets werd ontworpen door Shepard Fairey. Armstrong kwam ermee aan de start in de Giro d'Italia van 2009.
5. TREK SPEED CONCEPT (MARC NEWSON - 85.000 EURO) Met dit ontwerp van Marc Newson reed Armstrong de openingstijdrit in de Tour van 2009. Opvallend is het 'stroboscopische' achterwiel.
6. GOLDEN BIKE CRYSTAL EDITION (80.000 EURO) Het Deense bedrijf Aurumania heeft slechts tien exemplaren gemaakt van deze fiets van 24-karaats goud en bezet met 600 Swarovski-kristallen. Voor de handvaten en het zadel is voor het fijnste leder gekozen.
Nieuwe fietsen worden na de zomer duurder. Dat meldt Het Laatste Nieuws. De prijsstijging bedraagt gemiddeld 5 à 10 procent. "Oorzaak is de stijging van de dollar en de yen in Azië, waar de onderdelen worden gemaakt," zeggen fabrikanten.
De Accel Group, marktleider in Europa, kondigt voor dit najaar prijsstijgingen aan "tot 10 procent". In ons land verdeelt de groep fietsen van Sparta, Koga enBatavus. De prijsverhoging gaat in zodra de nieuwe modellen voor 2011 in de winkel staan. Naar verwachting is dat eind oktober/begin november.
Maar ook Belgische fabrikanten voorspellen een verhoging. "Tussen 5 en 10 procent," klinkt het bij Norta uit Olen, één van de oudste fietsenmakers van het land.
Onderdelen worden aangekocht in dollar en yen. De wisselkoers van die munten tegenover de euro steeg de laatste zes maanden met 20 procent, waardoor de fabrikanten duurder moeten inkopen. "Het aluminium en carbon voor de frames, het staal voor de vijzen en het rubber voor de banden worden ook steeds prijziger, net als het transport uit Azië," zegt Eddy Vandenberghe van Oxford uit Sint-Niklaas.
De prijsstijging treft alle soorten fietsen, van stadsfietsen en kinderfietsen over mountainbikes tot koersfietsen. Jaarlijks worden in België zo'n half miljoen fietsen verkocht. Gemiddeld geeft de Vlaming daar 600 euro aan uit.