BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 DE GANZEWACHTERS VTT

    13 De Ganzewachters VTT

     

    De voorlaatste nog tweemaal op de tanden bijten en het winterseizoen is achter de rug maar eerst nog deze klus afwerken

    Herzele is steeds een zware dobber om te fietsen maar de weergoden vonden het blijkbaar nog niet zwaar genoeg: een week van vriezen en sneeuwval had er voor gezorgd dat het parcours er nog gevaarlijker bijlag

    Het kleine schooltje deed terug dienst als startplaats: waar het anders een steeds een gezellige drukte is was het deze ochtend rustig te rustig

    Maar de clan van wtc Heirnis en jammer genoeg ook deze uit Steenhuize waren wel op de afspraak voor een sneeuw vtt

    Al van bij de start werden de groepen gesplits en kon iedereen zijn eigen parcours kiezen

    Het durvers koos voor de iets langere afstand en het zou ons niet spijten: ondanks de sneeuw en de ijzel was de sfeer in de groep meer dan optimaal

    Van snelheid was vandaag geen sprake maar wel van lenigheid en behendigheid want het was een kunst om op de fiets te blijven

    Voor een paar was dit hun terrein en hun ding voor andere zoals mezelf is dit een beproeving maar een mens past zich vlug aan

    De bevoorrading was een welkome afwisseling en terug mochten we niet klagen

    Nog 13 km te gaan en de sfeer werd er niet slechter op integendeel: het moet niet altijd koers zijn het moet niet altijd onze kas leeg rijden zijn

    Lol trappen en plezier maken is soms veel belangrijker om het groeps gevoel aan te sterken

    Deze rit was dan ook voor mijn gevoel veel te vlug afgelopen: maar het brijdelspek smaakte na zo een sneeuw rit dubbel zo goed

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOTIVEREN

    Hoe Blijf Je Gemotiveerd Bij Het Fietsen?

    Je weet dat fietsen goed voor je is, je houdt ervan om buiten te zijn en frisse lucht in te ademen en nieuwe plekken te zien, maar toch krijg je er zo nu en dan genoeg van. Als je het fietsen alleen maar als een manier om te trainen ziet, dan is de kans groot dat je jezelf de pas afsnijdt en je steeds minder gemotiveerd raakt. Wat kun je hiertegen doen?

    Gemotiveerd Fietsen

    Gemotiveerd Fietsen



    Ontdek Nieuwe Gebieden
    Als je het fietsen beschouwt als een klein avontuur in plaats van alleen maar als training, kun je veel gemotiveerder blijven. Bedenk ook steeds hoe goed fietsen is voor je lichaam en geest. Vanaf de fiets heb je een unieke blik op de wereld, die heel ontspannend werkt. Op de fiets kun je allerlei nieuwe plekken ontdekken en mensen ontmoeten die je met de auto of het openbaar vervoer niet zou zijn tegengekomen.

    Draai je routine eens helemaal om. Stippel nieuwe routes uit en fiets op andere tijden van de dag. Schrijf je in voor fietstochten en wielerwedstrijden. Nodig vrienden uit om samen te gaan fietsen en laat hen de route bepalen. Op die manier kun je op onverwachte plekken terecht komen en wordt het fietsen weer een avontuur.

    Ga Fietsen Voor Een Goed Doel
    Ga op zoek naar een goed doel waarvoor je je graag wilt inspannen. Er zijn duizenden goede doelen te vinden op de site www.goededoelen.nl. Dit kan een project zijn in een ontwikkelingsland of een stichting die chronisch zieken ondersteunt. Het kan een fonds voor achterstandskinderen zijn of de plaatselijke jeugdvoetbalclub. Als je een doel kiest waar je in gelooft en voor 100 % achterstaat, kun je een fietstocht organiseren om geld bij elkaar te halen voor het door jou gekozen goede doel.

    Schaf Iets Aan Wat Je Motiveert
    Door een nieuwe fiets of accessoires te kopen, zul je weer gemotiveerd raken om te fietsen. Je zult niet kunnen wachten om het nieuwe materiaal uit te proberen en er ten volle van genieten. Je nieuwe fiets of accessoires zullen het fietsen tot een plezier maken en je zult geen gebrek aan motivatie meer hebben om elke dag weer opnieuw op de fiets te stappen.

    Zoek Een Fietsvriend(in)
    Zoeken onder je familieleden, vrienden en kennissen mensen die zin hebben om samen te gaan fietsen. Als die er niet zijn, kun je gaan zoeken bij de plaatselijke fietsclub of op internet. Als je namelijk samen fietst met mensen die hetzelfde doel als jij voor ogen hebben, wordt het veel leuker om te fietsen. Je blijft dan ook veel langer gemotiveerd en kunt elkaar aanmoedigen. Ook kun je veel van elkaars ervaringen en deskundigheid leren.

    Je weet al wat voor positieve invloed fietsen heeft op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid. Maar nu kun je op zoek gaan naar manieren om nog veel meer uit het fietsen te halen. Dat kan door nieuwe routes en tochten uit te stippelen, ervaringen met andere fietsers uit te wisselen en vrienden en familieleden uit te nodigen samen met je te fietsen. Als laatste kun je bovendien je vooruitgang bijhouden, bijvoorbeeld je hartslag, bloeddruk en algemene conditie. Wanneer je ziet hoe je conditie vooruit gaat, zal dat een grote bron van motivatie voor je zijn

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERBETER

    Verbeter Je Positie Op De Fiets!

    Verbeter Je Positie Op De Fiets
    Fietsen is net als vele andere sportieve activiteiten een manier om je lichaam te trainen en aan je conditie te werken. Om de beste resultaten te bereiken, heb je de beste kwaliteit instrumenten nodig (je fiets en de accessoires) en moet je op de beste manier fietsen (je fietstechniek, samen met de juiste instelling van de instelbare onderdelen). Om je fietstechniek te verbeteren moet je onder meer weten wat de beste aerodynamische positie op de fiets is. Vergeet niet dat blessures opgelopen tijdens sport de meest voorkomende blessures zijn. Dit zijn de zaken waar je aan moet denken bij het instellen van de beweegbare onderdelen van je fiets en het zoeken van de juiste positie van je lichaam tijdens het fietsen:

    Rugpijn door het fietsen

    • Je armen moeten ontspannen op het stuur rusten. Je mag niet te veel voorover gebogen zitten, waardoor er te veel gewicht op je armen zou komen te rusten. Je moet ook niet te ver achterover zitten, omdat je daar zadelpijn en rugpijn van kunt krijgen.
    • Stel de juiste zadelhoogte in met je fietsschoenen en fietskleding aan. Deze paar centimeters extra maken namelijk wel een verschil voor het vinden van de juiste zadelhoogte. De juiste zadelhoogte vind je als het been waarvan de voet op de onderste trapper rust, nog licht gebogen is. Als het been helemaal gestrekt is of te veel gebogen, is dat niet goed.
    • Het zadel moet ook op de horizontale op de juiste positie ingesteld staan. Je moet precies op het middengedeelte van het zadel kunnen zitten, voorover gebogen met de armen ontspannen op het stuur rustend. Plaats voor het vinden van de juiste horizontale zadelpositie beide trappers horizontaal en beweeg het zadel naar voren en naar achteren, net zo lang tot je goed zit, precies midden op het zadel.
    • Het bovenvlak van het zadel moet precies parallel met de grond liggen. Als het zadel naar voren of naar achteren gebogen staat, moet je met je bovenlichaam extra krachten opbrengen om niet van het zadel te glijden, en dat is hinderlijk bij het fietsen.
    • Ook de hoogte van het stuur en de stuurpen zijn belangrijk. De bovenkant van de stuurpen moet op hetzelfde horizontale niveau liggen als het bovenvlak van het zadel, of mag tot maximaal 6 cm daar onder liggen. Controleer of je ellebogen je knieën niet raken. Is dat wel het geval, dan staat je stuur te laag ingesteld.
    • De breedte van het stuur moet hetzelfde zijn als je schouderbreedte. Dit is belangrijk om goed te kunnen sturen. Voor bergbeklimmingen mag het stuur hoger liggen. Bij mountainbikes is het stuur breder dan schouderbreedte.

    Dit zijn enkele eenvoudige tips die je kunnen helpen zonder blessures en met meer gemak te fietsen. Volg bovenstaande raadgevingen altijd op. Daarnaast is het aan te bevelen om je door een ervaren trainer te laten bijstaan, die je kan laten zien hoe je bergop of tegen de wind in moet fietsen. Raadpleeg ook de deskundige in de fietsenwinkel. Zo kun je jarenlang met plezier blijven fietsen zonder blessures of spierpijn op te lopen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN BEETJE KLIMMEN
    Vlaanderen Vakantieland in de Alpen
    Vlaanderen Vakantieland-reporter Ben Roelants beklom samen met ex-Giro-winnaar Johan Demuynck enkele cols in Le Pays De Maurienne, waaronder Le Col du Galibier. Herbekijk het verslag!
    (foto vlaanderen vakantieland)

    Roelants nam Johan Demuynck onder de arm om hem wegwijs te maken op de legendarische bergpassen in Le Pays De Maurienne. Starten deed het duo met de Col du Mont Cenis (2081m), ideaal voor beginners.

    De Col de la Madeleine was meteen een ander paar mouwen. Met een stijgingspercentage van 8% in het begin en 11% op het einde is dit een col voor gevorderden. Vervolgens stonden de Cols Des Sybelles op het programma. De Glandon is een uitputtingsslag van jewelste, maar de afdaling langs de Tourklassieker de Croix De Fer maakt veel goed.

    En dan kwam de hoofdbrok: de Col du Galibier (2646m). Start in Saint Michel De Maurienne, met de Col Du Télégraphe als opwarmertje. Na een pauze in Valloir begint een 17 km lange strijd op de Galibier aan een gemiddeld stijgingspercentage van 11%, om dan bovenaan te eindigen met 12%.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZET HEM OP
    Zet 'm op je kop!
    Grinta! lanceert de campagne 'Zet 'm op je kop'. Als magazine voor de actieve fietser houdt het een warm pleidooi voor het dragen van een fietshelm. Profrenner Kurt Hovelijnck is het boegbeeld van de campagne.
    Kurt Hovelijnck is het boegbeeld van de campagne. (foto grinta!)
    Hovelijnck kroop vorig jaar door het oog van de naald toen hij zwaar ten val kwam op training. Hij droeg geen helm en zweefde wekenlang tussen leven en dood.

    Nu ligt al die ellende achter de rug: Kurt koerst weer maar heeft één grote les getrokken... Hij kruipt nooit meer in het zadel zonder die fietshelm op z'n kop! 

    'Zet 'm op je kop' is een initiatief van Grinta! en krijgt de steun van helmfabrikant UVEX, dat bij ons verdeeld wordt door Wolvenberg.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIDONS
    Boonen en co denken aan het milieu
    Zeven Pro Teams zijn het beu om commentaar te krijgen op het lukraak weggooien van bidons in de vrije natuur. Daarom gebruiken onder andere Quick Step en Omega Pharma-Lotto dit seizoen biologisch afbreekbare bidons.
    Zeven Pro teams dragen dit seizoen met de Tacx Shiva bij tot een beter milieu. (foto tacx)
    De renners van Rabobank, Quick Step, Milram, Lampre, Omega Pharma-Lotto, Saxo Bank en Astana hopen dit seizoen met de Tacx Shiva bij te dragen tot een beter milieu. Deze bidon is vervaardigd van 100% biologisch afbreekbaar kunststof.

    Door een kleine toevoeging van het materiaal Bio-batch wordt de moleculaire structuur aangetast waardoor het materiaal uiteindelijk uiteenvalt in biogas en biomassa. Dit voedt de bodem en wordt door de natuur opgenomen. Licht, warmte en vocht hebben geen invloed op de kwaliteit van het product.

    De Shiva wielerbidon wordt geleverd in 500 en 750 cc en is verkrijgbaar bij de betere tweewielerspecialist. Prijzen: 500cc: 3,75 euro en 750cc 4,50 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOUW DE FIETS
    Bouw de fiets van Armstrong na!
    Het Project One-systeem van Trek beschikt nu ook over de Team RadioShack replica. Je kan dus de fiets van Armstrong en co laten nabouwen, al zal je dat wel een fikse duit kosten.
    Deze Team RadioShack replica kost je minstens 7.500 euro. (foto trek)
    Momenteel is het Project One-systeem de enige weg waarlangs je een echte Madone 6.9 Team RadioShack replica kan aanschaffen. Alleen al deze RadioShack-look kost je wel 1.250 euro, waarvan 150 euro rechtstreeks naar de Lance Armstrong Foundation gaat.

    Als je de teamfiets in zijn geheel wilt nabouwen, kost je dat minstens 7.500 euro. Uiteraard kan je in het Project One-systeem naar hartelust experimenteren met verschillende groepen en componenten om de prijs wat te drukken.

    Elk frame wordt met de hand gespoten door dezelfde lui die ook instaan voor de teamfietsen. Bovendien wordt het persoonlijk gesigneerd door de artiest.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SHIMANO 105
    Shimano introduceert nieuwe 105-groep
    Shimano heeft de nieuwe 2011 105-groep geïntroduceerd. De nieuwe serie zou alle technologische snufjes van Dura-Ace en Ultegra moeten bevatten en dat alles tegen een beduidend lagere prijs dan de vorige groep.
    De nieuwe Shimano 105 groep komt in mei/juni op de markt. (foto shimano)
    De nieuwe Shimano 105 Dual Control schakelaars zijn vergelijkbaar met die van de Dura-Ace en Ultegra, maar dan met aluminium schakelverstellers in plaats van carbon. Ook hier loopt de versnellingskabel onder het stuurlint.

    De Hollowtech II crankstellen zijn er als dubbel (52-39 of 53-39), compact (50-34) en triple (50-39-30) met de keuze uit cranks van 165, 170, 172,5 of 175 mm.

    De achterderailleur RD-5700 is verkrijgbaar in twee versies: SS (korte kooi voor dubbel en compact en cassettes van maximaal 28 tanden) en GS (medium kooi voor triple aandrijving). Er zijn ook twee voorderailleurs voor compact/dubbel en triple. 

    De Dual-Pivot remmen zijn voorzien van remblokjes met een vernieuwde compound die beter zouden moeten functioneren bij nattigheid. Cassettes zijn verkrijgbaar in 12-27, 12-25, 11-25 en 11-28.

    De dubbel en compact groep komt in mei 2010 op de markt, de triple een maand later. De prijs is nog niet bekend, maar zal zeker 10% onder die van de huidige groep ligg
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OUDE NYS
    Wat een weekend voor Nys
    Sven Nys heeft na de GVA Trofee in Lille ook de Superprestige in Zonhoven gewonnen. Na een superspannende laatste ronde haalde hij het van Stybar en Pauwels. Albert eindigde vijfde.
    Nys pakte in Zonhoven zijn 14de zege van het seizoen. (foto belga)
    Met een voorsprong van amper 3 punten op wereldkampioen Zdenek Stybar vertrok Niels Albert aan de zevende van acht manches in de Superprestige. Ook Sven Nys, winnaar zaterdag in Lille, was met een 13-punten achterstand nog niet volledig kansloos voor de eindzege.

    CLIJSTERS

    Het vernieuwde parcours in Zonhoven bevatte naast een erg lange oplopende zandstrook ook twee spektaculaire afdalingen. Onder het goedkeurend oog van Kim Clijsters nam Nys de kopstart. Stybar,
    Pauwels, Vanthourenhout, Vantornout Aernouts, De Knegt en zelfs Albert waren goed mee weg. Bart Wellens miste zijn start. Hij stapte nog voor halfweg koers uit de westrijd.

    Albert wisselde al in de eerste ronde van fiets. De ex-wereldkampioen moest dus het leidende groepje van 7 weer zien bij te halen. Stybar nam vooraan over van Nys. Albert sloot weer aan, ook 
    Jonathan Page en Tim Van Nuffel keerden knap terug. Echt vol door getrokken werd er vooraan niet, zo  kon ook de afscheidnemende Erwin Vervecken aansluiten.

    Vantornout reed op zijn beurt op kousenvoeten weg. Zo ging het tempo vooraan de hoogte in en werd een eerste serieuze schifting doorgevoerd. Van de 12 koplopers bleven er maar 6 meer over: Vantornout, Albert, Nys, Stybar, De Knegt en Pauwels. Omdat het tempo weer stokte kwamen vanuit de achtergrond weer een heleboel renners terug, maar de zes waren duidelijk de sterkste renners in koers.

    ALBERT VERSNELT, NYS LOST

    Albert versnelde op zijn gekende manier, Stybar, Vantornout, Pauwels volgden, Nys en De Knegt moesten passen. Albert hield het tempo erg hoog en bleef de prikken uitdelen. Nys probeerde, met Aernouts in zijn wiel, vanuit de achtergrond terug te keren. Ook Vanthourenhout en Vervecken volgende nog binnen de 10 seconden.

    Nys overleefde zijn dipje en sloot met Aernouts weer vooraan aan. Zo waren er opnieuw zes leiders. En werd erg hard gekoerst. Eerste slachtoffer was Aernouts. Stybar had ondertussen vooraan overgenomen van Albert, maar het tempo stokte voor de zoveelste keer. Vervecken, Aernouts en Vanthourenhout keerden weer terug.

    TWEEDE ADEM NYS

    Nys had duidelijk zijn tweede adem gevonden en probeerde op zijn beurt de grote kopgroep weer uit te dunnen. Vantornout ging mee in het spoor van de Belgische landskampioen. Ook de versnelling van Nys bracht geen definitieve afscheiding. Alleen moesten Vervecken, Aernouts en Vanthourenhout er voor de zoveelste keer af. Stybar vond zijn tijd gekomen om een prik uit te delen. Ook zonder al te veel succes.

    Aan het begin van een van de twee steile afdalingen kwam Vantornout ten val. Zonder al te veel erg. Hij moest wel achtervolgen. Met succes. Ook een erg sterke Vervecken en Aernouts sloten nog maar eens aan. Zo kregen we opnieuw 7 leiders in de laatste ronde.

    THRILLER IN LAATSTE RONDE

    Vantornout nam meteen de kop en reed voor de tweede keer op kousenvoeten weg. Stybar probeerde het gat te dichten. Nys volgde in het spoor van de wereldkampioen. Albert volgde in vierde positie. Vantornout was vooraan ontketend. We kregen een razendspannende laatste ronde. Stybar reed sterk het gat met de nummer 2 van het WK dicht. Net op dat moment versnelde Nys. Stybar ging in de achtervolging. Maar Nys hield knap stand. Stybar werd tweede, Pauwels derde. Vantornout finishte als vierde. Albert vervolledigde de top-5. Voro Nys de 14de overwinning van het seizoen, zijn 51 ste in de Superprestige.

    De laatste manche van de Superprestige wordt gereden op 14 februari in Vorselaar. In de Superprestige-tussenstand hebben Stybar en Albert nu evenveel punten (95). Stybar leidt wel omdat hij in Zonhoven een beter resultaat haalde dan Albert. Nys heeft 86 punten.

    NYS: "DEN OUWE IS NOG NIET VERSLETEN"

    "Op dit Albert-parcours voelde ik me erg sterk," zei Nys. "Ik heb bewust gekozen om de beslissing in de laatste ronde te laten vallen. Bij mijn versnelling was niemand in staat om mijn wiel te houden. Mijn ervaring heeft een grote rol gespeeld. De ouwe is nog niet versleten." 

    ALBERT: "GA ME EENS GOED ZAT ZUIPEN"

    "Fysiek en mentaal ben ik op", zei een gefrustreerde Albert. "Het wordt krabben tot het einde van het seizoen. De benen zijn op. Ik moet nu veel rusten. Ik moet me proberen te motiveren voor het slotweekend. Ik heb niet meer het plezier van in het begin van het seizoen. Ik ga me eens goed zat zuipen."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14De VTT Der Scheldemeersen

     

    Massaal waren de leden van wc heirnis komen opdagen op deze druillige zaterdagmorgen

    Was het om de voorzitter een hart onder de riem te steken of was het om nog eens ijsvrij te kunnen fietsen wie zal zeggen

    Vanaf de eerste meters doken we veld of bos in en van opwarmen was dit keer geen sprake

    Voor velen werd het afzien voor weinigen genieten

    Voor mij zou het een rustig en kalm ritje worden: de reden was een loodzware training op vrijdag en we zouden zelfs niet mogen fietsen van de trainer maar het fietsen is sterker dan onszelf

    Aan de splitsing koos elk zijn eigen parcours voor de ene is het de grote en voor de andere is het een kleinere rit en dat is juist het mooie en het leuke ervan: fietsen wat men zelf wil

    Met mijn fietspartner kozen we voor de lange tocht samen met een grote groep van wtc heirnis: dachten we

    Maar plots waren we nog maar met ons beiden op het parcours waar de anderen gebleven waren konden we enkel maar raden

    Vandaag kregen we nog eens een echte vtt voor de wielen geschoven: alles wat er voor handen was in de Scheldemeersen van Kalken, Laarne en Heusden kregen we voorgeschoteld in één woord schitterend

    Ook de bevoorrading werd door menig gesmaakt

    Nog 19 km lag op ons te wachten: terug werd in groep gestart

    Door de werkzaamheden in Laarne was het een beetje zoeken naar het juiste parcours maar niets om ons druk over te maken

    Gesappig schoven de kilometers voorbij en kon er al eens een grapje gemaakt worden

    Maar als men ergens niet welkom is het beter dat we onze eigen rit verder zetten: één jaar gezaag is en was voor mij voldoende om mij er nog druk over te maken fietsen en al de rest: tja

    Maar ook aan deze schitterende rit maar toch wel redelijke zware rit kwam er een einde maar toch konden we het niet laten om de laatste kilometers nog eens het gas open te zetten(maar aan niemand zeggen He)

    Terug een leuke dag beleefd

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nys met een banddikte
    Sven Nys heeft voor de zesde keer de GVA Trofee in Lille gewonnen. Hij vloerde wereldkampioen Zdenek Stybar in een millimeterspurt. Kevin Pauwels werd derde voor de slecht gestarte Niels Albert.
    Bij de start van de voorlaatste manche van de GVA Trofee in Lille was het vooral uitkijken naar
    Nét niet voor Stybar (foto belga)
    wereldkampioen Zdenek Stybar, Belgisch kampioen Sven Nys en Niels Albert. Nys en Stybar voerden meteen de forcing in het mulle zand, Albert miste zijn start compleet en kon vanop de 17de plaats aan een inhaalrace beginnen. Enrico Franzoi verraste op de derde plaats, voor Bart Aernouts. De voor eigen volk afscheidnemende Erwin Vervecken had materiaalpech en er zat voor hem niets anders op dan een flink stuk lopend afwerken.

    Stybar en Nys werkten vlot samen en diepten zo al vroeg een mooie kloof uit op de schaduwfavorieten.
    Kevin Pauwels en Aernouts volgden op tien seconden. Albert keek tegen een achterstand van 20 seconden aan. Terwijl de renners van BKCP er alles aan deden om hun kopman Albert weer naar voor te brengen, won Sven Nys de eerste tussenspurt.

    LEKKE BAND VOOR STYBAR

    Met nog zeven ronden te gaan kwam een sterke Pauwels vooraan aansluiten. Het trio Albert-Vanthourenhout-Aernouts volgde op elf seconden. In de zandstrook zette een snipverkouden Nys telkens de puntjes op de i. Stybar reed lek, maar de wereldkampioen zat vlakbij de materiaalzone en dus liep hij amper averij op.

    Halfkoers reden Nys en Stybar soeverein op kop. Pauwels werd opnieuw ingelopen door Albert en volgde samen met Vanthourenhout en Aernouts op 17 seconden. De ex-wereldkampioen zette alles op alles om zijn klassement te redden. De achterstand bleef een tijdje status quo, maar daarna kwam ook bij Albert het verval.

    Nys en Stybar losten elkaar van geen meter en dus bracht een spurt beslissing. Daarin was Nys een fractie sneller dan zijn Tsjechische rivaal. Kevin Pauwels vloerde een ontgoochelde Albert voor de derde plaats. Sven Vanthourenhout werd knap vijfde.
    Sven Nys: 'Mijn neus zat dicht, maar mijn benen niet'

    In de stand heeft Nys nu 14 punten voorsprong op Niels Albert. Hij staat dus comfortabel aan de leiding met nog één GVA Trofee-wedstrijd voor de boeg op 21 februari in Oostmalle.

    "Dit was geen spurt zoals in het begin van het seizoen, maar Stybar kloppen lukt niet elke dag", zei winnaar Nys. "Ik had de hele wedstrijd al het gevoel dat ik een tikkeltje beter was, maar ik kon Zdenek niet lossen. Mijn neus zit potdicht, maar gelukkig mijn benen niet (lachje)."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HERKANSING
    Een herkansing na Tabor in Lille
    De wereldtitels zijn toegekend met voor het eerst sinds 1996 geen titel voor de Belgische crossers. Tijdens de GVA Trofee in Lille krijgen onze landgenoten de kans om iets recht te zetten.
    Albert wil in Oostmalle iets rechtzetten na een mislukt WK, Nys gaat zijn leidersplaats in de GVA Trofee echter niet zomaar afstaan. (foto belga)
    Een van de geheimen die dit seizoen nog prijsgegeven moet worden, is wie de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden zal winnen. Bij de elite leidt Sven Nys de dans met 143 punten en dat zijn er drie meer dan Niels Albert en tien meer dan de kersverse nieuwe wereldkampioen Zdenek Stybar.

    Zowel zaterdag aan de Lilse Bergen als twee weken later in de Sluitingsprijs van Oostmalle staat er dus nog heel wat op het spel.

    "Ik kan maar een klassement meer winnen en dat is de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden", zegt Van Nys. "Daar zal ik mijn uiterste best voor doen want een eindzege is toch het minimum na al mijn succesvolle jaren."

    Nys: 'Ik kan maar een klassement meer winnen en dat is de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden'
    "In het begin van het seizoen zag het er naar uit dat ik alle klassementen zou winnen", zegt Niels Albert. "Maar als ik niet oplet, blijf ik met lege handen over na het seizoen. De Wereldbeker is me door ongelukkige omstandigheden door de neus geboord, in de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden heeft Sven Nys me van de leidersplaats gekegeld en in de Nissan Superprestige zal ik tot het bittere einde moeten kampen tegen Zdenek Stybar. Lege handen is na totaal mislukte kampioenschappen het laatste wat ik wil." Met Stybar als lachende derde staan ons dus nog leuke duels te wachten.

    De herkansing mag er dus zijn. Dat geldt ook voor Bart Wellens die in de slotwedstrijden van het seizoen toch nog moet proberen om enige kleur te geven aan een totaal mislukt seizoen, voor Erwin Vervecken die zijn einde als crosser ziet naderen maar die met opgeheven hoofd wil vertrekken en voor alle andere Belgen die in het koude Tsjechië teleurstelden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE BOSS
    De fietsenmaker van The Boss
    Lance Armstrong mikt deze zomer opnieuw op het hoogste schavotje in de Tour. Achter de schermen wordt er momenteel druk gewerkt aan zijn tijdritfiets. Bekijk de beelden uit het Trek-atelier op Youtube!
    Op het eerste filmpje is te zien hoe Ben Coates van Trek de tijdritfiets van Armstrong afstelt. Het gaat om de splinternieuwe Trek Speed Concept Time Trial Bike. Op het tweede filmpje zie je de fiets in detail in Mellow Johny's, de fietsenwinkel van The Boss.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAMPJE
    Lampje voor de ladies
    Spanninga heeft een fietslampje speciaal voor dames ontwikkeld. Het is een trendy licht dat er ook nog goed uitziet. Bovendien is het handig in gebruik, want geen schroevendraaier nodig.
    (foto spanninga)
    De Star Cute is klein en ziet er ook nog 'cute' uit. Met slechts 18 gram is de Star Cute een heel licht achterlichtje voor op de fiets. Makkelijk te bevestigen, ook op een handtas of rugzak. Maar ook gemakkelijk eraf te halen en mee te nemen in de tas.

    Spanninga heeft verder een klein koplampje de Compact Front, slechts iets groter dan een lipstick. Klein maar met voldoende licht: 3 leds geven een heldere straal voor minimaal 50 uur.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLANKENBERGE
    MTB Kustcriterium meert aan in Blankenberge
    Zondag vindt in Blankenberge de voorlaatste manche van het MTB Kustcriterium plaats. Het strand, de golfbrekers en de duinen liggen vol ongeduld te wachten op zowel de topmountainbikers als de recreatievelingen.
    De Blankenbergse Strand- en Duinenrace is de vierde manche van het Mountainbike Kustcriterium. (foto gert van horebeek)
    De bikers krijgen een prachtig parcours onder de wielen geschoven, met start ter hoogte van de beroemde Pier. Na de start zet het parcours haar weg verder richting Zeebrugge waar via het evenementenplatform naar de Zeedijk wordt gereden.

    Via een nieuwe stuk parcours in de duinen wordt vervolgens opnieuw het Blankenbergse strand opgezocht. Via doortochten op en onder de Pier gaat het op het strand naar het keerpunt aan de haven en het staketsel.

    Afhankelijk van de gekozen afstand kunnen meegereisde supporters de deelnemers 3 of 5 keer zien voorbijstuiven. Van op de Pier kan men de renners zelfs in 4 verschillende richtingen zien rijden.

    Het Pierplein vormt dan weer het kloppende hart van de wedstrijd waarvan de nieuwe finishlijn zal getrokken worden onder die Pier in de 'Autodroom'. Onmiddellijk na de aankomst worden de winnaars er gehuldigd op het podium.

    Onder de reeds meer dan 500 vooringeschreven deelnemers bevinden zich - naast een pak recreatievelingen - Belgische toprenners zoals Bjorn 'King of the Beach' Rondelez (menig strandrace op zijn palmares en ex-winnaar van het Mountainbike Kustcriterium), Nico Berckmans (huidig leider in het Kustcriterium en tweevoudig eindwinnaar), Kevin Van Hoovels (winnaar editie 2009 en eindwinnaar in datzelfde jaar), Kris Hertsens (BK masters 2 in XC en MX), Kris Henderieckx en tal van andere Belgische top-20 renners en strandspecialisten.

    VIERDE MANCHE MOUNTAINBIKE KUSTCRITERIUM

    Met nog slechts twee wedstrijden op het programma (Blankenberge en Knokke) belooft het ongemeen spannend te worden. Nico Berckmans, telkens tweede in de drie voorbije wedstrijden, zal in Blankenberge opnieuw aantreden in de gele leiderstrui van het Kustcriterium en gaat ongetwijfeld op zoek naar zijn eerste zege in deze editie van het Kustcriterium.

    Davy Commeye, kersvers prof bij Landbouwkrediet en winnaar van de openingsmanche in De Panne, volgt als tweede en telt 65 punten achterstand op Berckmans. Kevin Van Hoovels, die in Bredene minder sterk voor de dag kwam dan we van hem gewend zijn, staat momenteel derde maar ligt ongetwijfeld gebrand op een tweede opéénvolgende zege op het Blankenbergse strand. Zonder pech gaat zeker één iemand van dit trio met de eindzege aan de haal.

    Bij de dames voert Grace Verbeke met ruime voorsprong de ranking aan. De wegrenster van Lotto-Bodysol tekende voor een zuivere hattrick en won op overtuigende wijze in De Panne, De Haan en Bredene. In de strijd om de roze trui zijn Belgische kampioene Kristien Nelen en Fien Lammertyn de eerste achtervolgers.

    De derde editie van de Blankenbergse Strand- en Duinenrace is een organsiatie van de Zandbikers samen met de stadsbesturen van Blankenberge en Brugge en portaalsite Mountainbike.be.


    Praktisch
    Wanneer: zondag 7 februari 2010
    Start: strand ten westen van de Pier om 12u.
    Afstanden: 26 km (2 en ½ ronden) en 48 km (3 en ½ ronden)
    Finish: Autodroom t.h.v Pierplein
    Daginschrijving: sportcomplex Sportdoze van 8.00 tot 11.00u
    Kleedkamers, douches, fietsreininging: sportcomplex Sportdoze
    Huldiging: +/- 16.00 u in sportcomplex Sportdoze
    Categoriën: heren, dames, masters en juniores (voor beide afstanden)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUDO
    Ludo lanceert Cyclepassion-concept
    Ludo NV, de groep rond Granville en Scott Benelux is voornemens om in tien winkels in België een eigen verkoopconcept uit te rollen. Recentelijk is dat gebeurd bij een winkel in Kampenhout, andere winkels zullen vlot volgen.
    Het Cyclepassion verkoopconcept is een initiatief van Ludo NV, de groep rond Granville, GuruSport en sinds 1989 ook de Benelux-importeur van het Amerikaanse merk Scott. Het Cyclepassion concept zal de verkoop van deze merken moeten stimuleren.

    "Het is zeker niet zo dat we met eigen winkels gaan beginnen," zegt Dirk van den Berk, productmanager bij Granville op Tweewieler.nl. "In het verkoopconcept in de winkel in Kampenhout hebben we overigens geparticipeerd, omdat dit voor ons een testcase is. Het is de bedoeling dat ondernemers ermee aan de slag gaan, maar dit wel in eigen beheer doen."

    De winkel in Antwerpen (opening 25 februari) is volledig in beheer van de fietshandelaar. "Bij deze winkel hebben wij geen enkele financiële participatie, maar zijn wij een ondersteunend partner op het gebied van management, productbeheer en merkuitstraling op een manier die uitgestippeld is een 'management' contract," aldus Van den Berk.

    GEEN EIGEN WINKELS

    Volgens algemeen directeur Johan Huygens wil Scott geen eigen winkels openen zoals Giant en Specialized. "Daarom hebben wij zelf een eigen verkoopconcept ontwikkeld, dat ons veel feed-back uit de markt gaan geven."

    "We verwachten niet dat huidige dealers ons als concurrent gaan zien, maar wel als partner." Van den Berk zegt het daarom ook zeer omzichtig aan te pakken. "Wij zijn heel transparant in wat we doen en reeds vele dealers hebben hun interesse laten merken. Sommige regio's vragen om een financiële participatie of ondersteuning."

    Op de lange termijn willen Ludo NV het concept breder gaan toepassen en dan zou dat best tot bepaalde evoluties kunnen leiden, maar vooralsnog is er geen sprake van 'eigen winkels'. "Wij zien onszelf eerder als ondersteunend partner die dealer een hoger rendement schenkt. We willen in de eerste plaats een goede leverancier zijn en streven naar een tevreden consument," licht Van den Berk toe.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STYBAR
    Pijn Stybar: 'is tijdelijk. Victory is forever '
    Een dag na machtsvertoon blikte wereldkampioen veldrijden Zdenek Stybar zijn in Mechelen terug op zijn knalprestatie in Tabor.
    Zdenek Stybar. (foto belga)
    "Het was niet zo makkelijk als iedereen denkt. Ik had krampen in de laatste twee ronden, is pijn maar 'tijdelijk. Victory is forever', parafraseerde Stybar Lance Armstrong. "Ik had kippenvel in de laatste ronde, en het was echt speciaal in de laatste meters op het asfalt Toen kon ik mijn supporters bedanken.

    Stybar heeft ook al de eindzege in de Wereldbeker op zak, maar wil meer. "Ik zou willen eindigen in schoonheid met een eindzege in de Superprestige, maar op Lange Termijn moet ik nog nadenken. Zeker is dat de concurrentie binnenkort groter zal zijn met veel nieuwe talenten die klaar zijn om te ontluiken".
     



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EVEN RUSTEN
    'Hallo fietser! Laat je voet hier maar even rusten...'
    Qua fietsvriendelijkheid kunnen heel wat steden een voorbeeld nemen aan Kopenhagen. Daar doken onlangs handige leuningen en voetsteunen voor fietsers op in het straatbeeld.
    (foto copenhagenize)
    Aan de railing kunnen ze zich vasthouden en afzetten en op de steun kunnen ze hun voet zetten. Deze fietsvriendelijke constructies werden op verschillende kruispunten in Kopenhagen geplaatst waar fietsers vaak moeten wachten voor de verkeerslichten.

    Op de voetsteun staat geschreven "Hallo fietser! Laat je voet hier maar even rusten... en bedankt om te fietsen in de stad!" Als boodschap kan dat tellen!

    Het is misschien een detail, maar voor de fietsers betekent het toch een beetje luxe. Misschien ook een ideetje voor onze ministers?




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16DE MARTINUS VTT

    16De Martinus VTT

     

    Sneeuw stormen of hagelbuien niets hield ons tegen richting Zomergem voor de laatste vtt van januari

    De voetbal kantine liep maar zeer stilletjes vol en daar zullen de weersomstandigheden wel voor een stuk tussen zitten

    Door de afzeggingen van een deel van het A-team en het super A-team kon ik eindelijk nog eens met de normale ploeg samen fietsen

    Mijn echtgenote was blij om nog eens een stevig toerke te rijden met mij en ik was daar ook niet rouwig om

    De eerste kilometers waren geen pretje door de hevige sneeuwstorm en van opwarming was geen sprake

    Maar eens dit voorbij kon de pret beginnen en we hebben er van genoten: na de eerste echte hindernis waren we nog met ons beide over

    Om dat 25 km een beetje weinig is werd gekozen voor de 35 lange tocht: het parcours lag er toch mooi wit bij en was goed berijdbaar

    Het parcours was bijna een kopie van de rit van Knesselare: dus veel boswegels en leuke paden

    25 km en we konden ons bevoorraden : en deze was meer dan in orde

    Het tweede deel werd door de gladheid een stuk gevaarlijker rijden maar we zijn meer gewoon geweest deze winter

    Op een slippertje na bereikten we veilig en wel de aankomst en dit was al een prestatie op zich

    Na een korte apres vtt konden we huiswaarts rijden
     
    Groetjes
    Myriam & Dirk 

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MUZIEK
    Een speaker op je helm
    Heb je graag een muziekje op tijdens het fietsen, maar vind je die oortjes maar niks? Dan is de Shake Sound Generator voor fietshelmen van Tunebug misschien iets voor jou!
    De Shake Sound Generator. (foto tunebug)
    De Shake Sound Generator gebruikt de gepatenteerde SurfaceSound Technology om geluidsgolven door eender welk oppervlak waarop het steunt te sturen. Zo vormt het je helm om tot een mini-speaker. Volgens producent Tunebug heel wat veiliger dan de oortjes die het omgevingsgeluid volledig dempen. 

    Je kan de Shake Sound Generator eenvoudig op je helm monteren. Het geheel weegt 68 gram. De ingebouwde LiPoly batterij gaat 5 uur mee en is via USB te herladen. De verbinding met je mp3-speler gebeurt via Bluetooth of een traditionele hoofdtelefoonkabel.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    astralis
    www.bloggen.be/astrali
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    liefdenetwerk
    www.bloggen.be/liefden
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs