BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14De VTT Der Scheldemeersen

     

    Massaal waren de leden van wc heirnis komen opdagen op deze druillige zaterdagmorgen

    Was het om de voorzitter een hart onder de riem te steken of was het om nog eens ijsvrij te kunnen fietsen wie zal zeggen

    Vanaf de eerste meters doken we veld of bos in en van opwarmen was dit keer geen sprake

    Voor velen werd het afzien voor weinigen genieten

    Voor mij zou het een rustig en kalm ritje worden: de reden was een loodzware training op vrijdag en we zouden zelfs niet mogen fietsen van de trainer maar het fietsen is sterker dan onszelf

    Aan de splitsing koos elk zijn eigen parcours voor de ene is het de grote en voor de andere is het een kleinere rit en dat is juist het mooie en het leuke ervan: fietsen wat men zelf wil

    Met mijn fietspartner kozen we voor de lange tocht samen met een grote groep van wtc heirnis: dachten we

    Maar plots waren we nog maar met ons beiden op het parcours waar de anderen gebleven waren konden we enkel maar raden

    Vandaag kregen we nog eens een echte vtt voor de wielen geschoven: alles wat er voor handen was in de Scheldemeersen van Kalken, Laarne en Heusden kregen we voorgeschoteld in één woord schitterend

    Ook de bevoorrading werd door menig gesmaakt

    Nog 19 km lag op ons te wachten: terug werd in groep gestart

    Door de werkzaamheden in Laarne was het een beetje zoeken naar het juiste parcours maar niets om ons druk over te maken

    Gesappig schoven de kilometers voorbij en kon er al eens een grapje gemaakt worden

    Maar als men ergens niet welkom is het beter dat we onze eigen rit verder zetten: één jaar gezaag is en was voor mij voldoende om mij er nog druk over te maken fietsen en al de rest: tja

    Maar ook aan deze schitterende rit maar toch wel redelijke zware rit kwam er een einde maar toch konden we het niet laten om de laatste kilometers nog eens het gas open te zetten(maar aan niemand zeggen He)

    Terug een leuke dag beleefd

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nys met een banddikte
    Sven Nys heeft voor de zesde keer de GVA Trofee in Lille gewonnen. Hij vloerde wereldkampioen Zdenek Stybar in een millimeterspurt. Kevin Pauwels werd derde voor de slecht gestarte Niels Albert.
    Bij de start van de voorlaatste manche van de GVA Trofee in Lille was het vooral uitkijken naar
    Nét niet voor Stybar (foto belga)
    wereldkampioen Zdenek Stybar, Belgisch kampioen Sven Nys en Niels Albert. Nys en Stybar voerden meteen de forcing in het mulle zand, Albert miste zijn start compleet en kon vanop de 17de plaats aan een inhaalrace beginnen. Enrico Franzoi verraste op de derde plaats, voor Bart Aernouts. De voor eigen volk afscheidnemende Erwin Vervecken had materiaalpech en er zat voor hem niets anders op dan een flink stuk lopend afwerken.

    Stybar en Nys werkten vlot samen en diepten zo al vroeg een mooie kloof uit op de schaduwfavorieten.
    Kevin Pauwels en Aernouts volgden op tien seconden. Albert keek tegen een achterstand van 20 seconden aan. Terwijl de renners van BKCP er alles aan deden om hun kopman Albert weer naar voor te brengen, won Sven Nys de eerste tussenspurt.

    LEKKE BAND VOOR STYBAR

    Met nog zeven ronden te gaan kwam een sterke Pauwels vooraan aansluiten. Het trio Albert-Vanthourenhout-Aernouts volgde op elf seconden. In de zandstrook zette een snipverkouden Nys telkens de puntjes op de i. Stybar reed lek, maar de wereldkampioen zat vlakbij de materiaalzone en dus liep hij amper averij op.

    Halfkoers reden Nys en Stybar soeverein op kop. Pauwels werd opnieuw ingelopen door Albert en volgde samen met Vanthourenhout en Aernouts op 17 seconden. De ex-wereldkampioen zette alles op alles om zijn klassement te redden. De achterstand bleef een tijdje status quo, maar daarna kwam ook bij Albert het verval.

    Nys en Stybar losten elkaar van geen meter en dus bracht een spurt beslissing. Daarin was Nys een fractie sneller dan zijn Tsjechische rivaal. Kevin Pauwels vloerde een ontgoochelde Albert voor de derde plaats. Sven Vanthourenhout werd knap vijfde.
    Sven Nys: 'Mijn neus zat dicht, maar mijn benen niet'

    In de stand heeft Nys nu 14 punten voorsprong op Niels Albert. Hij staat dus comfortabel aan de leiding met nog één GVA Trofee-wedstrijd voor de boeg op 21 februari in Oostmalle.

    "Dit was geen spurt zoals in het begin van het seizoen, maar Stybar kloppen lukt niet elke dag", zei winnaar Nys. "Ik had de hele wedstrijd al het gevoel dat ik een tikkeltje beter was, maar ik kon Zdenek niet lossen. Mijn neus zit potdicht, maar gelukkig mijn benen niet (lachje)."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HERKANSING
    Een herkansing na Tabor in Lille
    De wereldtitels zijn toegekend met voor het eerst sinds 1996 geen titel voor de Belgische crossers. Tijdens de GVA Trofee in Lille krijgen onze landgenoten de kans om iets recht te zetten.
    Albert wil in Oostmalle iets rechtzetten na een mislukt WK, Nys gaat zijn leidersplaats in de GVA Trofee echter niet zomaar afstaan. (foto belga)
    Een van de geheimen die dit seizoen nog prijsgegeven moet worden, is wie de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden zal winnen. Bij de elite leidt Sven Nys de dans met 143 punten en dat zijn er drie meer dan Niels Albert en tien meer dan de kersverse nieuwe wereldkampioen Zdenek Stybar.

    Zowel zaterdag aan de Lilse Bergen als twee weken later in de Sluitingsprijs van Oostmalle staat er dus nog heel wat op het spel.

    "Ik kan maar een klassement meer winnen en dat is de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden", zegt Van Nys. "Daar zal ik mijn uiterste best voor doen want een eindzege is toch het minimum na al mijn succesvolle jaren."

    Nys: 'Ik kan maar een klassement meer winnen en dat is de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden'
    "In het begin van het seizoen zag het er naar uit dat ik alle klassementen zou winnen", zegt Niels Albert. "Maar als ik niet oplet, blijf ik met lege handen over na het seizoen. De Wereldbeker is me door ongelukkige omstandigheden door de neus geboord, in de Gazet van Antwerpen Trofee Veldrijden heeft Sven Nys me van de leidersplaats gekegeld en in de Nissan Superprestige zal ik tot het bittere einde moeten kampen tegen Zdenek Stybar. Lege handen is na totaal mislukte kampioenschappen het laatste wat ik wil." Met Stybar als lachende derde staan ons dus nog leuke duels te wachten.

    De herkansing mag er dus zijn. Dat geldt ook voor Bart Wellens die in de slotwedstrijden van het seizoen toch nog moet proberen om enige kleur te geven aan een totaal mislukt seizoen, voor Erwin Vervecken die zijn einde als crosser ziet naderen maar die met opgeheven hoofd wil vertrekken en voor alle andere Belgen die in het koude Tsjechië teleurstelden.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE BOSS
    De fietsenmaker van The Boss
    Lance Armstrong mikt deze zomer opnieuw op het hoogste schavotje in de Tour. Achter de schermen wordt er momenteel druk gewerkt aan zijn tijdritfiets. Bekijk de beelden uit het Trek-atelier op Youtube!
    Op het eerste filmpje is te zien hoe Ben Coates van Trek de tijdritfiets van Armstrong afstelt. Het gaat om de splinternieuwe Trek Speed Concept Time Trial Bike. Op het tweede filmpje zie je de fiets in detail in Mellow Johny's, de fietsenwinkel van The Boss.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAMPJE
    Lampje voor de ladies
    Spanninga heeft een fietslampje speciaal voor dames ontwikkeld. Het is een trendy licht dat er ook nog goed uitziet. Bovendien is het handig in gebruik, want geen schroevendraaier nodig.
    (foto spanninga)
    De Star Cute is klein en ziet er ook nog 'cute' uit. Met slechts 18 gram is de Star Cute een heel licht achterlichtje voor op de fiets. Makkelijk te bevestigen, ook op een handtas of rugzak. Maar ook gemakkelijk eraf te halen en mee te nemen in de tas.

    Spanninga heeft verder een klein koplampje de Compact Front, slechts iets groter dan een lipstick. Klein maar met voldoende licht: 3 leds geven een heldere straal voor minimaal 50 uur.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BLANKENBERGE
    MTB Kustcriterium meert aan in Blankenberge
    Zondag vindt in Blankenberge de voorlaatste manche van het MTB Kustcriterium plaats. Het strand, de golfbrekers en de duinen liggen vol ongeduld te wachten op zowel de topmountainbikers als de recreatievelingen.
    De Blankenbergse Strand- en Duinenrace is de vierde manche van het Mountainbike Kustcriterium. (foto gert van horebeek)
    De bikers krijgen een prachtig parcours onder de wielen geschoven, met start ter hoogte van de beroemde Pier. Na de start zet het parcours haar weg verder richting Zeebrugge waar via het evenementenplatform naar de Zeedijk wordt gereden.

    Via een nieuwe stuk parcours in de duinen wordt vervolgens opnieuw het Blankenbergse strand opgezocht. Via doortochten op en onder de Pier gaat het op het strand naar het keerpunt aan de haven en het staketsel.

    Afhankelijk van de gekozen afstand kunnen meegereisde supporters de deelnemers 3 of 5 keer zien voorbijstuiven. Van op de Pier kan men de renners zelfs in 4 verschillende richtingen zien rijden.

    Het Pierplein vormt dan weer het kloppende hart van de wedstrijd waarvan de nieuwe finishlijn zal getrokken worden onder die Pier in de 'Autodroom'. Onmiddellijk na de aankomst worden de winnaars er gehuldigd op het podium.

    Onder de reeds meer dan 500 vooringeschreven deelnemers bevinden zich - naast een pak recreatievelingen - Belgische toprenners zoals Bjorn 'King of the Beach' Rondelez (menig strandrace op zijn palmares en ex-winnaar van het Mountainbike Kustcriterium), Nico Berckmans (huidig leider in het Kustcriterium en tweevoudig eindwinnaar), Kevin Van Hoovels (winnaar editie 2009 en eindwinnaar in datzelfde jaar), Kris Hertsens (BK masters 2 in XC en MX), Kris Henderieckx en tal van andere Belgische top-20 renners en strandspecialisten.

    VIERDE MANCHE MOUNTAINBIKE KUSTCRITERIUM

    Met nog slechts twee wedstrijden op het programma (Blankenberge en Knokke) belooft het ongemeen spannend te worden. Nico Berckmans, telkens tweede in de drie voorbije wedstrijden, zal in Blankenberge opnieuw aantreden in de gele leiderstrui van het Kustcriterium en gaat ongetwijfeld op zoek naar zijn eerste zege in deze editie van het Kustcriterium.

    Davy Commeye, kersvers prof bij Landbouwkrediet en winnaar van de openingsmanche in De Panne, volgt als tweede en telt 65 punten achterstand op Berckmans. Kevin Van Hoovels, die in Bredene minder sterk voor de dag kwam dan we van hem gewend zijn, staat momenteel derde maar ligt ongetwijfeld gebrand op een tweede opéénvolgende zege op het Blankenbergse strand. Zonder pech gaat zeker één iemand van dit trio met de eindzege aan de haal.

    Bij de dames voert Grace Verbeke met ruime voorsprong de ranking aan. De wegrenster van Lotto-Bodysol tekende voor een zuivere hattrick en won op overtuigende wijze in De Panne, De Haan en Bredene. In de strijd om de roze trui zijn Belgische kampioene Kristien Nelen en Fien Lammertyn de eerste achtervolgers.

    De derde editie van de Blankenbergse Strand- en Duinenrace is een organsiatie van de Zandbikers samen met de stadsbesturen van Blankenberge en Brugge en portaalsite Mountainbike.be.


    Praktisch
    Wanneer: zondag 7 februari 2010
    Start: strand ten westen van de Pier om 12u.
    Afstanden: 26 km (2 en ½ ronden) en 48 km (3 en ½ ronden)
    Finish: Autodroom t.h.v Pierplein
    Daginschrijving: sportcomplex Sportdoze van 8.00 tot 11.00u
    Kleedkamers, douches, fietsreininging: sportcomplex Sportdoze
    Huldiging: +/- 16.00 u in sportcomplex Sportdoze
    Categoriën: heren, dames, masters en juniores (voor beide afstanden)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUDO
    Ludo lanceert Cyclepassion-concept
    Ludo NV, de groep rond Granville en Scott Benelux is voornemens om in tien winkels in België een eigen verkoopconcept uit te rollen. Recentelijk is dat gebeurd bij een winkel in Kampenhout, andere winkels zullen vlot volgen.
    Het Cyclepassion verkoopconcept is een initiatief van Ludo NV, de groep rond Granville, GuruSport en sinds 1989 ook de Benelux-importeur van het Amerikaanse merk Scott. Het Cyclepassion concept zal de verkoop van deze merken moeten stimuleren.

    "Het is zeker niet zo dat we met eigen winkels gaan beginnen," zegt Dirk van den Berk, productmanager bij Granville op Tweewieler.nl. "In het verkoopconcept in de winkel in Kampenhout hebben we overigens geparticipeerd, omdat dit voor ons een testcase is. Het is de bedoeling dat ondernemers ermee aan de slag gaan, maar dit wel in eigen beheer doen."

    De winkel in Antwerpen (opening 25 februari) is volledig in beheer van de fietshandelaar. "Bij deze winkel hebben wij geen enkele financiële participatie, maar zijn wij een ondersteunend partner op het gebied van management, productbeheer en merkuitstraling op een manier die uitgestippeld is een 'management' contract," aldus Van den Berk.

    GEEN EIGEN WINKELS

    Volgens algemeen directeur Johan Huygens wil Scott geen eigen winkels openen zoals Giant en Specialized. "Daarom hebben wij zelf een eigen verkoopconcept ontwikkeld, dat ons veel feed-back uit de markt gaan geven."

    "We verwachten niet dat huidige dealers ons als concurrent gaan zien, maar wel als partner." Van den Berk zegt het daarom ook zeer omzichtig aan te pakken. "Wij zijn heel transparant in wat we doen en reeds vele dealers hebben hun interesse laten merken. Sommige regio's vragen om een financiële participatie of ondersteuning."

    Op de lange termijn willen Ludo NV het concept breder gaan toepassen en dan zou dat best tot bepaalde evoluties kunnen leiden, maar vooralsnog is er geen sprake van 'eigen winkels'. "Wij zien onszelf eerder als ondersteunend partner die dealer een hoger rendement schenkt. We willen in de eerste plaats een goede leverancier zijn en streven naar een tevreden consument," licht Van den Berk toe.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STYBAR
    Pijn Stybar: 'is tijdelijk. Victory is forever '
    Een dag na machtsvertoon blikte wereldkampioen veldrijden Zdenek Stybar zijn in Mechelen terug op zijn knalprestatie in Tabor.
    Zdenek Stybar. (foto belga)
    "Het was niet zo makkelijk als iedereen denkt. Ik had krampen in de laatste twee ronden, is pijn maar 'tijdelijk. Victory is forever', parafraseerde Stybar Lance Armstrong. "Ik had kippenvel in de laatste ronde, en het was echt speciaal in de laatste meters op het asfalt Toen kon ik mijn supporters bedanken.

    Stybar heeft ook al de eindzege in de Wereldbeker op zak, maar wil meer. "Ik zou willen eindigen in schoonheid met een eindzege in de Superprestige, maar op Lange Termijn moet ik nog nadenken. Zeker is dat de concurrentie binnenkort groter zal zijn met veel nieuwe talenten die klaar zijn om te ontluiken".
     



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EVEN RUSTEN
    'Hallo fietser! Laat je voet hier maar even rusten...'
    Qua fietsvriendelijkheid kunnen heel wat steden een voorbeeld nemen aan Kopenhagen. Daar doken onlangs handige leuningen en voetsteunen voor fietsers op in het straatbeeld.
    (foto copenhagenize)
    Aan de railing kunnen ze zich vasthouden en afzetten en op de steun kunnen ze hun voet zetten. Deze fietsvriendelijke constructies werden op verschillende kruispunten in Kopenhagen geplaatst waar fietsers vaak moeten wachten voor de verkeerslichten.

    Op de voetsteun staat geschreven "Hallo fietser! Laat je voet hier maar even rusten... en bedankt om te fietsen in de stad!" Als boodschap kan dat tellen!

    Het is misschien een detail, maar voor de fietsers betekent het toch een beetje luxe. Misschien ook een ideetje voor onze ministers?




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16DE MARTINUS VTT

    16De Martinus VTT

     

    Sneeuw stormen of hagelbuien niets hield ons tegen richting Zomergem voor de laatste vtt van januari

    De voetbal kantine liep maar zeer stilletjes vol en daar zullen de weersomstandigheden wel voor een stuk tussen zitten

    Door de afzeggingen van een deel van het A-team en het super A-team kon ik eindelijk nog eens met de normale ploeg samen fietsen

    Mijn echtgenote was blij om nog eens een stevig toerke te rijden met mij en ik was daar ook niet rouwig om

    De eerste kilometers waren geen pretje door de hevige sneeuwstorm en van opwarming was geen sprake

    Maar eens dit voorbij kon de pret beginnen en we hebben er van genoten: na de eerste echte hindernis waren we nog met ons beide over

    Om dat 25 km een beetje weinig is werd gekozen voor de 35 lange tocht: het parcours lag er toch mooi wit bij en was goed berijdbaar

    Het parcours was bijna een kopie van de rit van Knesselare: dus veel boswegels en leuke paden

    25 km en we konden ons bevoorraden : en deze was meer dan in orde

    Het tweede deel werd door de gladheid een stuk gevaarlijker rijden maar we zijn meer gewoon geweest deze winter

    Op een slippertje na bereikten we veilig en wel de aankomst en dit was al een prestatie op zich

    Na een korte apres vtt konden we huiswaarts rijden
     
    Groetjes
    Myriam & Dirk 

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MUZIEK
    Een speaker op je helm
    Heb je graag een muziekje op tijdens het fietsen, maar vind je die oortjes maar niks? Dan is de Shake Sound Generator voor fietshelmen van Tunebug misschien iets voor jou!
    De Shake Sound Generator. (foto tunebug)
    De Shake Sound Generator gebruikt de gepatenteerde SurfaceSound Technology om geluidsgolven door eender welk oppervlak waarop het steunt te sturen. Zo vormt het je helm om tot een mini-speaker. Volgens producent Tunebug heel wat veiliger dan de oortjes die het omgevingsgeluid volledig dempen. 

    Je kan de Shake Sound Generator eenvoudig op je helm monteren. Het geheel weegt 68 gram. De ingebouwde LiPoly batterij gaat 5 uur mee en is via USB te herladen. De verbinding met je mp3-speler gebeurt via Bluetooth of een traditionele hoofdtelefoonkabel.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOOGLE
    Fietsers vallen voor Google Streetview
    De Google Streetview-wagens duiken op steeds meer plaatsen op in het straatbeeld. Op zo'n moment kan je bijvoorbeeld maar beter niet vallen met de fiets. Bekijk de fotospecial!
    De Google Streetview-wagen fotografeerde deze valpartij vast in Denemarken. (foto google)

    In Denemarken legde Google een fietser, die nota bene net zelf een foto wou maken van de Streetview-wagen, op de gevoelige plaat vast. Google Denemarken gebruikte deze foto zelfs om de lancering in het land te hypen.

    In het Nederlandse Amersfoort kwam een fietsster ten val toen een brandweerwagen passeerde. Opvallend: de beelden zijn enkel nog te bekijken dankzij printscreens van enkele snuggere surfers omdat Google ze ondertussen offline heeft gehaald.

    Google Streetview maakt het mogelijk om 360°-panorama-foto's te bekijken van straten. In België wordt er sinds vorig jaar gefilmd, maar de beelden staan momenteel nog niet online. In Nederland is dit voor heel wat steden en dorpen wel al het geval.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANDENKEUZE
    Bandenkeuze: vleermuis of neushoorn?
    Wie wereldkampioen veldrijden wil worden, moet niet enkel over goeie benen beschikken. Ook de bandenkeuze is cruciaal. Sven Vanthourenhout geeft tips voor de sneeuw- en ijsvlakte van Tabor.
    Sven Vanthourenhout, specialist op sneeuw en ijs. (foto belga)
    Bondscoach Rudy De Bie had geen plaats voor Sven Vanthourenhout in de Belgische WK-selectie. Nochtans staat de West-Vlaming bekend als een specialist voor omlopen op sneeuw en ijs, zoals die van Tabor. Wij doen wel een beroep op Vanthourenhout en vroegen hem voor welke keuzes de WK-deelnemers zondag op materiaalvlak staan.

    "Er zijn drie belangrijke bandenfabrikanten in het crossmilieu: Dugast, Tufo en Challenge. 90 procent van de renners kiest voor Dugast, zeker de toppers", aldus Vanthourenhout, die zelf ook met Dugast rijdt. "Vervolgens komt het erop aan het gepaste bandenprofiel, de gewenste bandbreedte en de ideale bandenspanning te bepalen. Maar hét ideale bandentype, de ideale combinatie voor sneeuw en ijs bestaat niet. Dat hangt af van het gevoel van de renner."

    HET PROFIEL

    "Dugast heeft drie profielen: pipistrello (Italiaans voor vleermuis, nvdr), grifo (griffioen) en rhino (neushoorn). De pipistrello's hebben quasi geen profiel. Je kan het vergelijken met de slicks in de Formule 1. Het profiel bestaat uit heel kleine diamantvormpjes. Grifo is een allroundprofiel. In 80 procent van de crossen wordt daarop gereden. Rhino is een heel grof, zwaar profiel. Ideaal voor in de modder en voor technische parcoursen waar je veel schuift."

    Sven Vanthourenhout: 'De sneeuw en het ijs van Tabor hebben weinig invloed op de profielkeuze.'
    "De sneeuw en het ijs van Tabor hebben weinig invloed op de profielkeuze", verrast Vanthourenhout. "Als het schuift, dan schuift het. Op hard bevroren ondergronden heb je sowieso weinig grip. Vele renners voelen zich goed bij een bepaalde tube en hebben de profielkeuze nu al in hun hoofd, ook al hebben ze het parcours nog niet verkend. Die parcoursverkenning zal doorgaans weinig veranderen aan de profielkeuze."

    "Zondag zullen we dan ook de drie verschillende profielen zien opduiken. Ik ben er zo goed als zeker van dat Albert voor rhino's kiest. Daar voelt hij zich het best mee. Nys en Stybar kiezen waarschijnlijk voor pipistrello, nog anderen voor grifo."

    DE BREEDTE

    De bandbreedte dan. "35 millimeter is de maximumbreedte volgens het UCI-reglement", weet Vanthourenhout. "Ook hier zijn er drie courante opties voor de renners: 30 millimeter, 32 millimeter of 34 millimeter. De keuze van de breedte is belangrijker dan dat van het profiel. Zondag wordt het 32 of 34 millimeter. Ik denk dat Nys voor 34 zal kiezen en Albert en Stybar voor 32."

    "Bij 34 heb je een - vind ik - comfortabeler gevoel. Keerzijde van de medaille is dat je meer weerstand ondervindt op het asfalt dan bij 32 millimeter. Dat kan uiteraard een nadeel zijn in de sprint. Stybar is snel aan de meet en speculeert dus mogelijk op een sprint en daarom denk ik dat hij voor 32 millimeter zal opteren. Nadeel van de 32 is dat je in het veld de schokken minder goed kan opvangen."

    DE SPANNING

    Sven Vanthourenhout: 'De allerbelangrijkste keuze die gemaakt moet worden is die van de bandenspanning.'
    "De allerbelangrijkste keuze die gemaakt moet worden is die van de bandenspanning. Via de bandenspanning moet je proberen een beetje weerstand te creëren op het ijs. Hoe lager de spanning, hoe minder kans op schuiven. Het hangt ook af van je gewicht. De banden van iemand die meer dan 70 kilogram weegt, zullen harder staan dan die van iemand van 65 kilogram."

    "De bandenspanning zal zondag tussen de 1,6 en 2 kilogram (bar) liggen. Nys kiest waarschijnlijk voor de laagste spanning. Ik durf gokken op 1,6 à 1,7 kilogram. Albert rijdt waarschijnlijk met de hardst opgepompte banden - 1,9 mogelijk - en Stybar ergens tussenin. 1,8 laat ons zeggen."

    VERANDEREN?

    "Al die keuzes zijn niet onherroepelijk. Als het vlak voor de cross plots begint te dooien, kan er meteen een band met een ander profiel of een andere breedte gemonteerd worden of kan de bandenspanning aangepast worden. Ook tijdens de cross kan er gewisseld worden. De renners roepen dan naar hun mecaniciens wat er moet veranderen. Alle materiaal is voorhanden in de materiaalposten."

    "Maar ik denk niet dat het zondag een materiaalslag zal worden. Uiteindelijk zal blijken dat de wereldkampioen niet gewisseld heeft tijdens de cross", voorspelt Vanthourenhout.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WILIER
    Wilier-topman sterft tijdens fietstocht
    Lino Gastaldello, de sterke man achter het Italiaanse koersfietsenmerk Wilier, is vorige week omgekomen nadat hij op een fietstochtje frontaal geraakt werd door een auto.
    Gastaldello was ondanks zijn leftijd nog een fanatiek fietser. (foto wilier)
    Het ongeluk gebeurde op een kruispunt in San Zenone degli Ezzelini in de buurt van Treviso. De 71-jarige Gastaldello werd 30 meter verder geslingerd en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. 

    Gastaldello, ondanks zijn leeftijd zelf nog een fanatiek fietser, blies samen met zijn broer Antonio nieuw leven in Wilier na een bankroet in de jaren zeventig.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELM
    Daar is de doe-het-zelf-helm!
    De Franse ontwerpers Julien Bergignat en Patrice Mouille kregen als opdracht een helm te ontwikkelen die bescherming biedt en makkelijk op te bergen en te recycleren is. Et voilà: le Tatoo!
    (foto tatoo)
    De Tatoo is gemaakt van poplypropyleen en poplypropyleen schuim in verschillene buigbare secties, die samen een helm kunnen vormen. In de originele vorm is de Tatoo dun en vlak, zodat hij bijvoorbeeld gemakkelijk in een tas gestopt kan worden. Zodra je op je fiets springt, kan je het in een vingerknip tot een helm omvormen.

    Afgezien van het feit of dit ontwerp stevig genoeg is om de klap van een valpartij op te vangen, werpt de Tatoo ongetwijfeld een nieuw licht op het design van een helm.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRANDRACE
    Vermeulen snelste op strand van Bredene
    Nicolas Vermeulen heeft de Cycling.be Mountainbike Classic Bredene op zijn naam geschreven. Hij haalde het nipt voor Nico Berckmans, die wel zijn leidersplaats in het MTB Kustcriterium verstevigt.
    Nicolas Vermeulen wint voor Nico Berckmans. (foto alain buyck)

    Een 400-tal bikers kwam aan de start van de derde manche van het Mountainbike Kustcriterium. Voor een keer geen wind of regen in Bredene, maar het parcours alleen al maakte er weer een loodzware race van.

    Leider Nico Berckmans wond er al van bij de start geen doekjes om en trok het peloton meteen op een lint. Samen met Belgisch kampioen Marathon Nicolas Vermeulen sloeg hij een gat van 50 meter.

    De voorsprong van het duo groeide gestaag uit tot een beslissende kloof van een dikke minuut. In de slotfase van de 43 km lange race slaagde Vermeulen er eerst niet in zijn medevluchter te verschansen, maar bij de tweede poging was het wel raak. De Oost-Vlaming haalde het na 1u14:23 met acht seconden voorsprong op Berckmans, die zijn leidersplaats in het scratchklassement en bij de masters verstevigt.

    In een eerste achtervolgende groepje won Sven Vandouselaere de sprint om de derde plaats, op anderhalve minuut van de winnaar. Kevin Van Hoovels legde beslag op de vierde plaats. Davy Commeyne, de winnaar van de openingsmanche in De Panne, werd vijfde.

    DRIE OP DRIE VOOR VERBEKE

    Grace Verbeke ondervindt weinig hinder van de combinatie van het Kustcriterium en de voorbereiding op het wegseizoen. Ze behaalde in Bredene al haar derde Kustcriterium-overwinning op rij. Nummer twee Fien Lammertyn kwam maar liefst een kwartier na Verbeke over de meet. Kristien Nelen vervolledigde het podium. Kim Saenen finishte niet.

    Bij de junioren was Ruben Scheire de snelste. Matthias Boetens werd tweede en blijft in het klassement een hardnekkige tweestrijd voeren met Valentijn Van De Velde, die in Bredene als vierde junior over de meet kwam.

    Naast de derde manche van het Mountanbike Kustcriterium was er in Bredene ook nog een wedstrijd over 18 km. Rado Declerk was de snelste van de bijna 100 deelnemers in 35:09. Kristof Moyaert, Esther De Greef en Robin Dehandschutter behaalden de zege bij respectievelijk de masters, dames en junioren.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 DE HUSDINE VTT

    12 De Husdine VTT

     

    Nog maar pas bekomen van de vorige rit en daar was de volgende al

    Heusden bij Gent was de startplaats voor deze druiligere zondagmorgen: de wagen stallen op de grote parking van de ex danstempel Bocassio was ook al geen probleem

    In de sporthall die dienst deed als startlokaal was plaats zat: de vaste kern was terug op de afspraak zoals gewoonlijk

    Onmiddellijk vanaf de start werden de groepen gesplist: voor mij was deze ochtend 35 km meer dan genoeg

    Na de eerste kilometers in groep te hadden doorgebracht werd de tijd om het gas nog eens open te draaien en aan te pikken bij een voor rijdend groepje

    Terug waren we vertrokken voor een 20 tal helse kilometers gelukkig kregen we een prima parcours voorgeschoteld die zich leende voor snelheid

    In de gemeente Heusden en Destelbergen werden de meeste kilometers afgelegd langs soms meer dan bekende paden en wegen en dat zo zijn voordelen

    22 km ver en we konden ons bedienen in de bevoorrading tent waar meer dan genoeg was voor iedereen hier kon de hartslag terug naar beneden: de hartslagmeter was al een tijdje lawaai aan het maken

    Nog 13 te gaan en terug kon ik rekenen op goede gangmakers wat altijd meegenomen is

    De streek was nu meer dan bekent want hier rijden we onze eigen organisatie en kennen we bijna elk hoekje of obstakel

    Met dit voordeel kon ik het jonge geweld toch een beetje de baas blijven en lekker doorknallen

    32 km op het metertje en we waren terug aan de startplaats en dit was maar goed ook :2dagen gas geven 2dagen op het limiet rijden laat zijn sporen na

    En nu rusten voor de volgende uitdaging

     

    Groetjes

    Myriam &Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 DE TRAPPERS TROPHY

    14 de Trappers-Trophy

     

    Vandaag stond onze verste verplaatsing op het menu het voor ons verre Stekene

    In de refter van de gemeente school was de samenkomst en terug was de sfeer optimaal

    De bijna volledige ploeg was terug present om elk op zijn manier zijn sport te beoefenen

    Vanaf de eerste kilometers splitsen al alle groepjes: met drie werd de lange aangesneden

    Vandaag geen modder: dus werd het snelheid en we hebben het geweten

    Een moordend tempo werd er op na gehouden zodat de hartslag en de ademhaling bijna niet onder de overslagzone ging

    Het parcours was een pareltje met een ideale mix van baan en veld en de kilometers vlogen dan ook voorbij

    20 kilometers ver en daar was de bevoorrading en ook deze was prima: hier kon de hartslag terug enkele beetje dalen en de suikers terug op pijl gebracht worden

    Maar nu kwam de kers op de taart: de Clingse bossen een droom voor de mtb er

    Kilometers lang werd het laverend tussen de bomen over de zeer goed berijdbare paden werden soms risico’s genomen en dit door de snelheid

    Rust werd ons niet gegund

    Maar hier kwam ook een eind aan en via nog een paar gemene boswegels zat deze schitterende rit er op

    Terug uitgeput maar voldaan kon er na de rit nog duchtig nagepraat worden

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENECO
    Inschrijvingen Eneco 24 Hours Cycling geopend
    De Eneco 24 Hours Cycling @ Zolder is dit jaar alweer aan zijn derde editie toe. Op zaterdag 28 en zondag 29 augustus zijn fietsers opnieuw baas op het circuit van Zolder. De inschrijvingen zijn geopend.
    De 24 Hours Cycling gaat eind augustus op zoek naar een opvolger voor het Bollini Cycling Team. (foto eneco 24 hours cycling @ zolder)
    De Eneco 24 Hours Cycling @ Zolder bewees vorig jaar een topsport evenement te zijn. Het Bollini Cyling Team legde tijdens de 24 uren niet minder dan 984km af, goed voor een gemiddelde van 40 km/h.

    Maar de Eneco 24 Hours Cycling is vooral bedoeld voor teams die erbij willen zijn voor de ambiance, voor de gezelligheid, de echte amateurploegen dus. Daarom worden dit jaar de Elite met contract of beroepsrenners uitgesloten van deelname. Iedere ploeg mag verder maximum voor 50% bestaan uit renners met een vergunning Elite zonder contract en/of Belofte -23j.

    Ook in 2010 wordt er gefietst voor een goed doel. De organisatoren hebben ditmaal de handen in elkaar geslagen met het project Fietsen voor Congo van Memisa. Een project dat gesteund wordt door het St. Franciscusziekenhuis van Heusden-Zolder.

    350 TEAMS

    De Eneco 24 Hours Cycling @ Zolder staat open voor alle wielerliefhebbers, waarbij enkel echte wegwedstrijdfietsen toegelaten zullen worden. De organisatoren verwachten niet minder dan 350 teams, allemaal onder hun eigen naam, met maximum 8 teamleden, die minimum 15 jaar oud moeten zijn.

    Zelfs ultrasportievelingen die de wedstrijd alleen willen afwerken zijn welkom en zullen zonder twijfel extra in de schijnwerpers staan. De inschrijvingen worden afgesloten op 16 augustus 2010.


    Bekijk het verslag van vorig jaar:

     
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIELERTOERISTEN
    Aantal wielertoeristen blijft spectaculair groeien
    De recreatieve wielersport is in Vlaanderen meer dan ooit de meest populaire sportbeoefening. Volgens de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB) steeg het aantal reguliere wielertoeristen vorig jaar met bijna de helft.
    Ook steeds meer toppolitici kiezen voor het wielertoerisme, zoals hier Kris Peeters, André Denys en Geert Bourgeois. (foto alain buyck)
    Het wielertoerisme kent al langer een forse groei, maar de laatste jaren gebeurt dat zelfs exponentieel. Vorig jaar steeg het aantal reguliere wielertoeristen met liefst 48% en ook op de evenementen kwamen tot 30% meer deelnemers opdagen, becijferde de VWB.

    Recent steeg het aantal wielertoeristen van de VWB van 28.485 in 2007 via 40.508 in 2008 tot maar liefst 60.132 in 2009. Goed voor een jaarlijkse groei van respectievelijk 35%, 42% en 48%. De oorzaak van dit succes is onder andere bij de gezondheidstrend te vinden.

    "Fietsen is de laatste jaren een lifestyle-fenomeen geworden. Iedereen wil gezond en slank blijven en meet zich graag een jong, sportief imago aan. Daarvoor is fietsen een bij uitstek geschikte sport", aldus Werner van Ingelgem, manager van de VWB.

    "Ook sociologisch is de basis breed: de volksklasse is gebleven maar tegenwoordig kiezen ook tal van BV's, toppolitici en zakenlui voor het wielertoerisme. Het woord 'Flandrien' is dan ook van scheldwoord tot eretitel geëvolueerd."

    VROUWEN, JONGEREN EN SENIOREN

    Werner van Ingelgem: 'Bij vrouwen en senioren primeren de sociale contacten, bij jongeren de flexibiliteit.'
    Het traditionele beeld van de wielertoerist als man van middelbare leeftijd behoort inmiddels voorgoed tot het verleden. Steeds meer dames, jongeren en senioren vinden immers de weg naar de fiets.

    "Vrouwen en senioren vinden de sociale contacten tijdens en na de fietstocht belangrijk terwijl jonge mannen flexibiliteit wensen en zich goed kunnen vinden in het feit dat men kan fietsen waar, wanneer en met wie men wil", verklaart van Ingelgem. 

    Wielertoerisme doet het trouwens over heel Europa goed. Ook in Wallonië en de buurlanden kent men groei, maar qua participatie staat Vlaanderen toch absoluut aan de top: er zijn hier per hoofd van de bevolking maar liefst driemaal zoveel reguliere wielertoeristen als in Nederland en zelfs achtmaal zoveel als in Frankrijk, beiden toch ook traditionele wielerlanden.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    runescapett
    www.bloggen.be/runesca
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    jennyenwill
    www.bloggen.be/jennyen
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs