BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    04-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Laat je filmen op de Ronde!
    De Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen biedt volgend jaar een extra service aan de deelnemers. Zij kunnen na afloop nog extra nagenieten van hun tocht met een persoonlijke video.
    Bij de start en finish en op de belangrijkste hellingen zullen er in totaal 15 camera's worden opgesteld die je passage zullen filmen.

    Voor een meerkost van slechts 2,5 euro krijg je een chip op het kaderplaatje die je tocht zal registeren. Met je persoonlijk nummer kan je nadien op de website je eigen beelden opzoeken van jouw onvergetelijke tocht.

    Tevens hét ideale hulpmiddel om via Facebook of Twitter je vrienden en collega's te imponeren...



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Broertjes Velits tekenen voor Sidi
    Niet alleen op de transfermarkt van ploegen zijn het drukke tijden, ook qua materiaal verschuift het een en ander. De Slovaakse tweelingbroers Peter en Martin Velits rijden in 2011 op Sidi schoenen.
    Slovakije manifesteert zich steeds nadrukkelijker in het profpeloton. Twee broederkoppels maken naam en Sidi merkte dat ook al op.

    Nadat de Italiaanse schoenenfabrikant onlangs al de broers Peter en Juraj Sagan van Team Liquigas-Doimo van het nodige nieuwe schoeisel voorzag, was het deze week de beurt aan hun landgenoten, de tweelingbroers Peter en Martin Velits, om op het hoofdkwartier in Maser schoenen te passen en op de foto te gaan.

    Manager Tony Rominger - zelf ook ooit nog behoorlijk succesvol met Sidi's aan zijn voeten - vergezelde hen.

    De Velits-broers rijden voor Team HTC-Columbia en gaan hun derde seizoen bij de profs tegemoet. Martin Velits is nationaal kampioen tijdrijden, Peter won een rit in de Vuelta en eindigde als derde in de eindstand.

    De Slovaken zullen de beschikking krijgen over de modellen Ergo 2 Carbon Lite en Genius 6.6 Carbon Lite, het beste wat men in Treviso te bieden heeft.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    1 november weekend

     

    3ritten stonden op het menu dus het zou een lange en zwaar weekend worden: waar zouden we de motivatie moeten halen om dit tot een goed einde te brengen

    Onze grootste motivatie zouden we vinden in het inter-club klassement want daar staan we op nummer één: en we hopen daar nog een beetje te blijven staan

    Voor rit één ging het richting Knesselare voor een vtt doorheen bossen en veldwegels

    De grote sportzaal liep aardig vol en daar waren de leden van de club voor een deel schuldig aan want deze waren terug massaal komen op dagen

    De ganse meute bleef aardig samen voor het eerste deel van de rit en sommige moesten zelfs een beetje ingetoomde worden

    Want het schitterende parcours nodigde uit om er eens een lap op te geven maar er werd beschaafd gereden

    De Drongengoed boerderij deed dienst als bevoorrading post: en hier zou de groep gesplist worden

    Met een paar sterke rijders kozen we voor de 48 km lange tocht en het zou ons niet spijten

    Boswegels werden afgewisseld door veldwegels en deze gans het parcours dit was genieten en het weer liet zich ook van zijn beste kant zien

    De goede afspuitplaats en de warme douche maakten het plaatje compleet: nog even nagenieten bij een drankje en deze dag zat er op

    Voor rit twee ging het richting Zwalm en dit zou een lastige klus worden

    Geen zon maar regen en dit is nooit goed voor een vtt in deze streek

    Hier hadden een paar leden voor gepast en zo was de groep flink uitgedund maar de doorzetters waren op post

    Nog maar pas gestart en we waren al aan het ploeteren en het zou er niet op verbeteren

    Heuvel op heuvel af en oprijden ging beter dan afdalen want de banden konden zo veel modder niet verwerken wat voor de nodige glijpartijen zorgden en de daar bij horende valpartijen

    Maar het selecte clubje bleef doorploeteren maar gelukkig hadden we voor de korte afstand gekozen op deze trieste zondagmorgen

    De molenberg diep in de finale ontbrak ook niet en ook deze klus kon ons niet stoppen: schitterend

    Nog even doorbijten en we konden gaan genieten van een welverdiende douche

    Ook hier werd er nog duchtig nagepraat over de rit en de haloweenkoek ging vlot naar binnen

    De derde en laatste rit zou bijna een thuisrit worden want Mariakerke was voor de meeste van de club maar een boogscheut ver

    Het veel te kleine zaaltje zat in een mum van tijd stampvol en van gezelligheid was geen sprake meer hier mag men eens uitkijken naar een grotere zaal

    Op deze 1november dag waren de weergoden goed gezind en kregen we de zon en super temperaturen voorgeschoteld wat een verschil met de dag ervoor

    Over deze rit hadden sommige hun bedenkingen want deze stond om zijn vele asfalt wegen

    Maar tot onze grote verbazing hadden de inrichters voor een schitterend parcours gezorgd met veel nieuwe en soms verdomd zware stukken veld

    De eerste kilometers bleef de groep nog min of meer samen en werd er regelmatig gewacht op de achterblijvers zo als het hoort

    Maar dit bleef niet duren en de groep viel dan ook in stukken uit één en aan de splitsing wist niemand waar de andere waren

    Samen met copain kozen we voor de lange afstand en we zouden nu ook eens niet wachten op mindere snelle rijders

    Nu ging het gas pas goed open en werd er duchtig de pees opgelegd: hier geen bossen maar goed sappige veldwegels en dit kilometers lang

    De pijltjes die niet altijd goed aangebracht waren zorgden soms voor verwarring met omwegen tot gevolg maar na 28 km bereikten we toch de bevoorrading waar we dankbaar gebruik van maakten

    Nog 10km te gaan en terug ging het gas open maar van veldwegen was bijna ook geen sprake meer en het waren het asfalt die de bovenhand hadden en dit deed de snelheid nog een beetje toenemen

    Maar ook aan deze prachtige 1 november dag kwam een einde

    Onze fiets werd deze maal afgegeven aan de professionele bikewas ploeg

    7euro en de fiets was schitterend gepoets en voor ons is dit voor herhaling vatbaar

    Nog even genieten van de warme en zeer goede douche en we konden met een goed gevoel huiswaarts keren

    MOE maar voldaan hadden we dit trio tot een goed einde gebracht en dit samen met een schitterende ploeg

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    26-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Est eerst in Croc
    De Est Allan Oras heeft de op twee na laatste etappe van de Crocodile Trophy gewonnen. De Zwitser Urs Huber verstevigde zijn leiderspositie een beetje met een derde plaats en lijkt zegezeker.
    Huber, Brentjens en Mulkens: de top-3 van het klassement. (foto crocodile trophy)
    De achtste rit leidde de bikers van Laura naar Cooktown, goed voor 151 km en 1150 hoogtemeters. Allan Oras kwam na 4u41:24 als eerste over de meet. "Dit is het mooiste uitzicht ter wereld", glunderde de Est vanop Grassy Hill, dat uitkijkt op het groene regenwoud, de witte stranden en de azuurblauwe oceaan.

    Oras was er na 15 km al van tussendoor gegaan samen met Rene Haselbach en onze landgenoten Mike Mulkens en Christof Mariën. De Est was echter de enige die voorop kan blijven toen een groepje achtervolgers naderde en hij bouwde zijn voorsprong van 30 seconden geleidelijk aan uit tot bijna 5 minuten op de meet.

    De Canadees Cory Wallace werd tweede, Urs Huber derde. De Zwitser breidt in het klassement zijn voorsprong met 24 seconden uit tot 4:51 op de Nederlander Bart Brentjens.

    Mike Mulkens finishte als zesde en blijft derde in de stand. Abby McLennan won opnieuw bij de vrouwen en telt in de stand nu al meer dan 7 uur (!) voorsprong op haar eerste achtervolgster.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Campagnolo komt met elektronisch schakelen
    Het kon natuurlijk niet uitblijven: een elektronische groep van Campagnolo. Shimano zet al twee jaar de toon met zijn Di2-groep, maar in 2011 schakelt er ook een professioneel team elektronisch op Campagnolo.
    Campagnolo komt met elektronisch schakelen.
    Het Spaanse Movistar team is de eerste en enige profploeg die in 2011 met Campagnolo's nieuwe elektronische schakelsysteem zal rijden (op de foto op een Pinarello gemonteerd). Het Italiaanse bedrijf testte jaren geleden al vroege versies van elektronische shifters en derailleurs en behaalde er ook al sportieve successen mee. Toch koos de onderdelenmaker voor geleidelijke verdere ontwikkeling. Het resultaat daarvan gaat in 2011 dus voor het eerst te zien zijn in profkoersen

    Het systeem heeft veel weg van Di2, met dunne stroomkabeltjes in plaats van schakelkabels en een buitenboordbatterij onder de bidonhouder. Maar in plaats van schakelknoppen (Di2) zitten er gekromde hendels aan de binnenzijde van de shifters, in zekere zin vergelijkbaar met de configuratie van mechanische Campa-shifters.

    Wat wél anders is - zoals te verwachten - zijn de 11 versnellingen die Campagnolo al bood en ook handhaaft bij de elektronische versie. Shimano doet het met 10. Voorlopig toch nog, want over een tijdje komt Campagnolo wellicht weer 'voor' te liggen. En moeten ze in Japan weer huiswerk gaan maken.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OOSTAKKER EN EEKLO

    Oostakker en Eeklo VTT

    De eetzaal van het Edugo instituut liep behoorlijk vol op deze triestige zaterdagmorgen

    Maar de leden van de club lieten het niet aan hun hart komen en ze waren terug massaal komen opdagen

    Het grootse deel koos verrassend voor de 45 km lange parcours: super

    De sfeer zat onmiddellijk goed wat ook eens mag gezegd worden en zo waren we vertrokken voor een schitterende vtt

    Niet dat het parcours nu echt goed was want we kregen te veel asfalt te verwerken en dit is niet leuk als vtt er

    De weinige modder stroken die we te verwerken kregen moesten dus maar koesteren

    Aan de eerste splitsing waren we al twee leden kwijt die zagen het niet zitten om verder te ploeteren

    Na de controle kregen we een echt stuk modder te verwerken met als gevolg de voetjes aan de grond

    Hier zag er weer iemand het niet meer zitten en werd de groep terug een beetje uitgedund

    De rest ploeterde rustig verder tot we een pijltje misten met als gevolg de ganse meute op het verkeerde traject en kris kras andere paden zagen nemen

    Onze groep kwam na een tochtje langs Laarne en Destelbergen terug op het originele parcours konden we richting aankomst doorstomen

    Met nog een sprintje op het einde (we kunnen het niet laten) zat deze rit er ook op

    En na de warme douche kon er nog eens deftig nagepraat en voor een paar gedronken worden

    Eeklo met zijn reuze parking en grote sportzaal lokte terug een massa vtt rijders

    De groep van de club was beduidend kleiner dan de dag ervoor: misschien iets te veel gedronken in Oostakker

    Maar niet getreurd de vaste kern zou er terug een leuke dag van maken: de eerste kilometers konden we ons rustig warm rijden voor we aan de splitsing aan het serieuze konden beginnen

    Met twee kozen we voor de 35 km en we konden aansluiten bij een paar rappe rijder: maar of dit slim was

    De 10km die voor ons lagen waren goed voor een helse rit want die gasten bleven maar gaan zowel op de baan als in het veld van eens overnemen was totaal geen sprake van aanklampen des te meer: maar opgeven nooit hoe hoog de hartslag ook was

    Eindelijk konden we even verpozen aan de bevoorrading voor we terug het bos indoken

    Na dit deel van Lembeekse bossen kregen we jammerlijk terug iets te veel asfalt voorgeschoteld: maar het was goed om de hartslag een beetje te laten zakken

    Nog één lastig en soms gevaarlijke traject(als men te dicht op elkaar rijd)kregen we te verwerken voor we de laatste kilometers konden aanvatten

    En ook hier konden we na de douche eens napraten over de rit bij een frisse Ename of cola

    Ook de clan uit Lokeren waren terug op de afspraak en ook zij hadden duidelijk genoten van deze rit

    Maar nu moet eerst de fiets (voor zij die gereden hebben ) eens goed poetsen en nagekeken worden want het was terug een slopend weekend voor mens en fiets

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

         

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vandaag en morgen op de Bike Motion

    Vandaag en morgen op de Bike Motion Ga eens kijken bij Giant waar een aantal nieuwe fietsen staan die met 2011 Giant Composite Technology
    'Performance Grade' zijn vervaardigd.


    De Giant Composite Technology frames worden gemaakt van een topkwaliteit carbonvezel en geconstrueerd met technieken die zich in de loop van de tijd hebben bewezen. Het T-600 ruwe composietmateriaal wordt met de hand bewerkt waarbij gebruik wordt gemaakt van een aangepaste monocoqueconstructietechniek. Dit elimineert de buitenste geweven laag compositemateriaal (zoals die wel te vinden is op de Advanced SL en de Advanced-grade framesets) waardoor een lichtgewicht, stijf en comfortabel frame ontstaat met een zeer sterke prijs-kwaliteitverhouding.

    1. Vector zadelpen
    Kenmerken: Deze full-composite, lichtgewicht en zeer aerodynamische zadelpen is speciaal ontwikkeld om te voldoen aan de bikkelharde eisen die de prestatiegerichte wielrenner stelt.
    Voordeel: toegenomen voorwaartse/achterwaartse stijfheid voor maximale energieoverdracht, aerodynamischer (ten opzichte van een traditionele ronde zadelpen) en twee offsetopties (10 of 23 millimeter).

    2. PowerCore
    Kenmerken: Zwaar oversized constructie rond de bottom bracket en de liggende achtervorken met een volledig geïntegreerde 86 mm brede bottombracketconstructie die geschikt is voor de montage van geïntegreerde bottom
    brackets. De asymmetrische liggende achtervorken verbinden het achterframe met het bracket en zorgen voor extra stijfheid aan de driveside en meer stabiliteit aan de non-driveside. Voordeel: ongelofelijke bracketstijfheid voor maximale efficiency.
    3. Custom tuning
    Kenmerken: Handgesneden composite-stroken worden één-voor-één strategisch aangebracht en vormen samen een compleet frame. Door het heel precies aanbrengen van elke individuele laag (meer dan 500 per frame) in een strak vastgelegd patroon, kunnen de rijkwaliteiten van het frame exact worden vormgegeven
    en gecontroleerd. Voordeel: door de richting van elk apart stukje composite-weefsel zeer exact aan te brengen, zijn de ingenieurs van Giant in staat om elk frame precies de goede rijeigenschappen te geven. Het resultaat is een perfecte balans tussen enigszins comfort biedende verticale flexibiliteit en efficiënte zijdelingse stijfheid.
    Kortom: maximale prestaties zonder veel verlies aan comfort.

    4. OverDrive
    Kenmerken: Oversized balhoofdbuis/vorkbuis/balhoofdset voor maximale stuurprecisie zonder extra gewicht. De balhoofdbuis meet 1 1/8 -inch bovenaan en 1 ¼ -inch bij de onderste balhoofdlagers en geeft samen met de schuin toelopende composite stuurbuis een optimale zijdelingse en torsiestijfheid dus perfect stuurgedrag. Zowel de boven- als onderbuis zijn rond de balhoofdbuis ‘gewikkeld’ om nog meer torsiestijfheid en zijdelingse stabiliteit te krijgen. Voordeel: messcherp stuurgedrag van het allerhoogste niveau. Hard door de
    bochten gaan onder de meest extreme omstandigheden, voelde nog nooit zo vertrouwd.
    5. Less is more
    Kenmerken: Om het gewicht te minimaliseren, gebruiken de Giant-technici de FEA-techniek (Finite Element Analysis) om een strategische laminaatstructuur te ontwikkelen met unidirectioneel composite-materiaal. Dit garandeert dat precies de juiste hoeveelheid materiaal wordt aangebracht op plaatsen waar dat nodig is en juist overtollig materiaal te verwijderen waar het frame met minder af kan.Voordeel: Giant Composite technology framesets behoren tot de lichtste frames op de markt en geven prestatiegerichte fietsers een raketachtige acceleratie en fabelachtige klimeigenschappen.

    Composite technology wordt in 2011 op de volgende modellen toegepast: de TCR Composite, TCR Composite 2, XTC Composite 0, XTC Composite 1 en de XTC Composite 2.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    binnenspelen

    Binnenspelen deel 1 Voor veel fietsers breekt in de winter de tijd aan om binnen te fietsen. Elite heeft voor deze trainingen twee nieuwe trainers op de markt gebracht. Zo is de Supercrono Powermag één van de nieuwe aanwinsten binnen het brede productgamma van Elite. 


    Waan jezelf wereldkampioen op deze trainer, kersverse wereldkampioen Thor Hushovd gebruikt hem ook. De trainer is uitgerust met een weerstandinstelling in 8 standen. Het stabiele frame moet er voor zorgen dat de krachten die je ontwikkeld goed worden opgevangen. De trainer is vanaf nu leverbaar en kost 264 euro.

    De tweede nieuwe trainer van Elite is de E-motion, een rollenbank maar dan even anders. De rollenbank zoals die ooit was, frame met 3 rollen elastiek die 2 rollen verbind, is verder doorontwikkeld. Door het zwenkframe is de rollenbank geschikt om staand trainingen te doen wat voorheen niet goed mogelijk was. Hierdoor kun je je fietspositie meer afwisselen, wat toch wel fijn is! De wieltjes aan de zijkant van de roller moeten er voor zorgen dat je niet van het toestel afschiet. Daarnaast kun je met de weerstandinstelling de E-motion breder inzetten voor trainingen. Het toestel zal voor 749 euro over de toonbank gaan en is vanaf eind november leverbaar.
    Voor meer informatie over de Elite trainers klik hier. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DROOG BLIJVEN
    Rainy Rain Jack voelt geen nattigheid
    Sportkledingfabrikant Bio-Racer heeft voor het nieuwe seizoen zijn regenkleding aan een grondige update onderworpen. Het kledingstuk dat daaruit als meest technische naar voren treedt, is de Rainy Rain Jack.
    De Rainy Rain Jack. (foto bio-racer)
    Deze regenjas heeft dan ook het hoogtechnologische Gelants als grondstof. Dit textiel is zeer licht, waterdicht en heeft een ventilerende eigenschap.

    Door zijn dunne stofstructuur kan dit Bio-Racer product ook gemakkelijk en compact meegenomen worden. De ergonomische racepasvorm en siliconen antislipboord verhinderen het storende windwapperen van dit vestje.

    Met de getapte stiknaden en een waterdichte rits is insijpelend vocht praktisch onmogelijk. Voor de veiligheid zijn de waterdichte achterzak, de schouders en de zijpanden van reflecterende strepen voorzien.

    Dit nieuwste Bio-Racer ontwerp is er in zwart en in de maten S t/m XXL voor de prijs van 179 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIE WIL IK OOK
    Nibali krijgt nieuwe schoenen
    Net na de Ronde van Lombardije, de laatste koers van het seizoen, ging Vuelta-winnaar Vincenzo Nibali langs bij zijn schoenensponsor Sidi in Maser, om ze te bedanken voor de goede samenwerking.
    Hij verraste de grote baas Dino Signori met een rode leiderstrui uit Spanje en één van de Ergo 2 Carbon Lite schoenen die hij bij de zege droeg. Beide trofeeën krijgen een plaatsje in de Sidi Art Gallery, de trotse collectie van Sidi-successen.

    Dino Signori op zijn beurt verblijdde Nibali met een speciale uitvoering van de Ergo 2 Carbon Lite's in 'brons', de splinternieuwe kleur die in 2011 op de markt komt. Het Nibali-paar heeft bovendien nog enkele groene en blauwe accenten, overeenstemmend met de kleuren van de profformatie van Liquigas.

    Vincenzo mag alvast een stuk of wat sets schoenen tegemoet zien komend jaar, getuige zijn toelichting in Maser: "Normaal gebruik ik gedurende een seizoen niet meer dan 4 paar schoenen, maar ongeveer drie weken voor een grote Ronde start ik tegenwoordig met nieuwe schoenen."
     
    "Plaatjes monteren en de schoenen inrijden. Het is ondertussen traditie geworden, een soort van geluksritueel zelfs. Sidi's zijn supersterk en gaan lang mee, maar een grote Ronde is extreem: regen, modder, vuil, valpartijen betekenen een aanslag op je materiaal. En ik wil altijd op alle gebied in topvorm aan de start staan."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RIJ ZELF DE TOUR
    ASO organiseert twee Tourritten voor recreanten
    Tourorganisator ASO heeft l'Etape du Tour 2011 voorgesteld. Recreatieve fietsers kunnen volgend jaar liefst twee etappes uit de Ronde van Frankrijk zelf rijden.
    L'Etape du Tour trekt jaarlijks duizenden deelnemers. (foto ronanpensectravel)
    Op maandag 11 juli vindt het eerste deel van l'Etape du Tour plaats. Recreanten kunnen dan de 19de Tourrit verkennen, die op vrijdag 22 juli gereden wordt. Op het programma staan 'slechts' 109 km, maar die gaan wel over Col du Télégraphe, de Col du Galibier en Alpe d'Huez.

    Het tweede deel van l'Etape du Tour gaat door op zondag 17 juli. De deelnemers krijgen dan het 208 km lange geaccidenteerde parcours van Tourrit 9 voorgeschoteld, dat door de profs al op zondag 10 juli gereden wordt.

    ASO stelde ook meteen de Paris-Roubaix Challenge voor. Op zaterdag 9 april, één dag voor de profs, kunnen recreanten hun eigen Helleklassieker rijden. Inschrijven voor deze 135 km lange tocht van Saint Quentin naar Roubaix kan vanaf december.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOPPENBERG VTT

    Koppenberg vtt

     

    Na een week van zon en aangename temperaturen begon het op vrijdag te regenen en dit was geen goed vooruitzicht voor de komende vtt

    De kleine inschrijving zaal was terug bijna te klein voor de vele leden van de club maar dat begint een gewoonte worden

    Terug splitste de club in twee en met vier begonnen we aan de 40 km lange tocht en de rest koos wijselijk voor de kortere afstand

    Nog geen kilometer ver en de miserie begon al: modder slijk water alles wat we nog niet wilden op dit vroege uur

    De rest laat zich al raden: slippen valpartijen en stilstaan maar we zijn meer gewoon

    De inrichters hadden hun parcours dit jaar eens omgedraaid en het was er nier gemakkelijker opgeworden dit beloofde voor de rest van de rit

    En nu op naar de eerste echte zware klus van de dag de Kwaremont eerst langs de steile en gladde zijkant en daarna langs de bekende kasseien en daarna de lange uitloper

    Eens dit achter de rug werd ons nog steeds geen rust gehund steeds kregen we een stuk bos of een vettige wegel te verwerken en op een heuveltje meer of minder werd ook niet gekeken

    20 ver en daar was de welverdiende bevoorrading en zoals gewoonlijk was deze dik in orde er was zelfs een druppelkot voorzien: wat steeds verleidelijk is

    Het tweede deel was nog zwaarder dan het eerste met zelfs hellingen die we te voet moesten doen(wegens te gevaarlijk) en sommige afdalingen werden met de billendicht afgedaald

    Maar het einde begon in zicht te komen maar eerst nog een echt vettig traject waar we terug de voeten aan de grond hadden en dan het gevaarlijke bos door met zijn verraderlijke afdaling: we hadden het alle vier overleefd

    En de grand finale de koppenberg zelf: en het is me terug gelukt en dit kunnen er niet veel zeggen

    De fietsen afspuiten bleek een hele klus te worden want een flink deel van het parcours is aan de bike blijven hangen wat ons nog uren schoonmaken heeft gekost

     

    Groetjes

    Myriam Dirk







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE MOOI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vtt 2010-2011

    Na een aarzelende start in Steenhuize met op zondag voor onze eerste vtt rit kregen bakken met water over ons heen deze rit viel dus letterlijk in het water

    De tweede rit was meteen onze goede start

    Brakel staat er om bekend voor zijn lastige en zware parcours maar de mannen en vrouwen van heirnis lieten zich niet afschrikken en waren massaal aanwezig voor wat een schitterende rit zou worden

    Ook de minder getrainde hebben deze rit tot een goed einde gebracht: proficiat

    Na deze tocht stond de vlakke rit in Assenede op het menu: een echte polder rit

    Deze vlakke en soms drassige toer kon terug op een massa Heirnissers rekenen het merendeel koos voor 35 km lange vtt en ze hebben er een lap opgegeven en dit samen met de zware tegenwind werd bij velen het uiterste gevraagd: maar de gratis Ename na de rit maakte veel goed

    Merelbeke was de volgende en terug was de zaal bijna te klein voor wtc heirnis

    Hier werd de club mooi in twee verdeeld het A team voor de lange tocht en het C team voor de kortere afstand (het blijft een grapje hoor)de leider van het K team was niet aanwezig dus voor deze afstand werd dan ook niet gekozen

    Naar ik vernomen heb heeft het C team op de kortere afstand zich kostelijk geamuseerd en daar doet men het toch voor

    De lange afstand rijders konden eveneens hun hartje ophalen en hun ding doen: en het mag gezegd worden we kregen een schitterend parcours voorgeschoteld

    In Lokeren op zondag werd in groep gestart: wat niet altijd lukt

    Het eerste deel werd aan een redelijk stevig ritme afgewerkt en de voorzitter van de vtt rijders nam het grootste deel van het kopwerk op zich

    Na de stop werd de groep terug in twee verdeeld: de lange afstand kreeg nu een prachtig stuk natuur te verwerken 10 kilometer door de bossen van Wachtebeke: super

    Een kleine domper op deze schitterende dag was toen we iemand vermisten toen we uit het domain kwamen (had zich misreden in het bos )

    Maar eens terug aan de aankomst bleek alles terug in orde te zijn maar het was toch even schrikken

    De volgende uitdaging ligt in Melden met de Koppenberg vtt en we hopen terug een prima parcours voorgeschoteld te krijgen

    De zondag is de startplaats terug Lokeren en misschien kunnen we terug gezamenlijk starten en in club verband de 35 km aan een zondags tempo afwerken

    Groetjes
    Myriam & Dirk 
      

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cross tentoonstelling

    Cross tentoonstelling Van 22 oktober 2010 tot 13 februari 2011 loopt in de inkomhal van het CRVV de tentoonstelling ‘Van Edelare tot Koksijde – België en het WK cyclocross’. Zestig jaar geleden werd in Parijs het eerste wereldkampioenschap veldrijden gereden, met Jean Robic als winnaar.


    Het eerste WK cyclocross in ons land werd in 1957 georganiseerd op de Edelare, met Kwaremont en Kruisberg decennialang een van de drie grote hindernissen op het parcours van de Ronde van Vlaanderen.
    Op de tentoonstelling zal de originele wand (180x120) met het prachtig geschilderde WK-logo van Edelare, van de hand van de bekende kunstenaar André Tahon, te zien zijn. Voorts wordt aandacht besteed aan de WK-crossen van Overboelare (1964), Zolder (1970), Lembeek (1986), Koksijde (1994), Zolder (2002) en Hooglede (2007), en aan Koksijde 2012.
    Ook alle Belgische wereldkampioenen, van Eric De Vlaeminck tot Niels Albert, komen aan bod. Wie nog materiaal ter beschikking wil stellen voor deze unieke tentoonstelling, kan steeds terecht bij Robert Janssens, via
    liliane.robert@telenet.be.

    Datum en tijd
    Begin: vrijdag 22 oktober 2010 - 10:00u
    Einde: zondag 13 februari 2011 - 18:00u

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tourmalet nieuwe paradepaardje van Minerva
    In de nieuwe collectie van de Limburgse fietsenfabrikant Minerva steelt de Tourmalet de show. In de nieuwe mountainbikecollectie is de Vector het paradepaardje.
    De Tourmalet. (foto minerva)
    De Tourmalet werd specifiek ontworpen voor rijders die het uiterste van hun materiaal vergen. De fiets heeft een monocoque carbon frame van slechts 1.100 gram. Het frame is oversized en heeft een trapezium vorm om de stijfheid te verbeteren.

    Het frame kan zowel met normale BB of BB30 gebruikt worden om stijfheid en kracht voor pedaaltred te bevorderen. De bovenbuis is ontworpen om remkabels te verbergen en een mooiere look aan het frame te geven.

    De Tourmalet is uitgerust met Pathom stuurbocht, stuurpen en zadelpen, met een totaalgewicht van 558 gram. Deze lichtgewicht componenten verschaffen maximaal rijcomfort en zijn van 3K carbon gemaakt.

    De fiets is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (Shimano 105, Ultegra, Dura Ace of Campagnolo Athena, Chorus of Record) vanaf 2.399 euro (105 versie).

    De Vector. (foto minerva)
    VECTOR KOPPELT PLEZIER AAN PRESTATIES

    De Vector is de nieuwe topper in het MTB-gamma van Minerva. Deze bike heeft een geavanceerd HM carbon MTB frame van nauwelijks 1.000 gram. De Vector combineert een aantrekkelijk design met technologie. Dankzij de HM fibers is het frame extreem stijf en licht.

    De Vector is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (Deore, SLX en XT) vanaf 2.099 euro (Deore versie).

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Geoffroy Lequatre presenteert eigen kledingmerk
    Ook profrenners hebben nog meer hobby's dan fietsen alleen. Team Radioshack-renner Geoffroy Lequatre bijvoorbeeld houdt naast het koersen ook nog van design en van mode.
    (foto g4 dimension)
    En laten dat nou net drie passies zijn die zich ideaal laten combineren: in wielerkleding. Vandaar dat Lequatre een eigen merk lanceert: G4.

    Natuurlijk wil G4 niet het zoveelste kledingmerk op de markt zijn. Elk kledingstuk verenigt technologie, een nauwsluitende pasvorm en een op en top modieuze uitstraling in zich. Het resultaat is een collectie met heel wat glitter en glamour en een verfijnde afwerking.

    Als ervaringsdeskundige bij uitstek weet Lequatre - in 2008 winnaar van de Tour of Britain - natuurlijk wat een renner wil als het om kleding gaat: onbeperkte bewegingsvrijheid, functionaliteit onder alle weersomstandigheden en hoge duurzaamheid. Doe daar een opvallend uiterlijk bij en je hebt G4.

    Pro Silver, Black, Joker en Poker zijn de namen van de verschillende kledinglijnen en ze kunnen online besteld worden op
    www.g4dimension.com.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Al fietsend naar 48ste verdiep
    Krystian Herba heeft een straffe stunt uitgehaald. Met zijn fiets sprong hij naar de top van de Millenniumtoren in Wenen, 202m hoog. Bekijk het filmpje!
    Krystian Herba. (foto gazeta.pl)
    Herba had slechts 18 minuten en 19 seconden nodig om 48 verdiepingen omhoog te springen.

    Zijn volgend doel is de Eiffeltoren. Daarvoor moet er nog wel wat getraind worden, want die is nog eens 100 meter hoger...




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wie heeft de dikste?
    Heel wat fietsers ruilen de weg weer in voor het bos. Welke banden leg je best op je crossfiets of MTB? Je kan er een boek over schrijven, maar Cyclo Sprint probeerde het toch in één artikel samen te vatten...
    Sven Nys checkt eigenhandig zijn banden. (foto belga)
    Als je tegenwoordig een veldrit live op tv volgt, word je om de haverklap om de oren gekletst met merken en types van tubes. Zo klinken exotische termen als grifo, rhino of slick de meeste veldritliefhebbers vertrouwd in de oren. Maar weet u ook waar ze voor staan en waar ze voor dienen?

    Bij het mountainbiken wissel je meestal meer van ondergrond. Er zijn daarom banden ontwikkeld voor alle mogelijke soorten terrein en voor alle weersomstandigheden.

    Als consument kun je kiezen uit meer dan 20 merken die samen meer dan 500 (!) modellen op de markt brengen. Een duidelijke categorie-indeling zoals bij het veldrijden is er niet, maar over mtb-banden valt uiteraard ook wel een en ander te vertellen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Veltec wordt importeur van Rotor
    Per 1 oktober vindt de verdeling van ROTOR Bike componenten plaats door Veltec Benelux. Veltec voegt daarmee alweer een grote naam toe aan zijn portefeuille, waar onder meer BMC, Cervélo, Wilier, Speedplay, Sidi, Easton, CycleOps, Selle SMP en Ultima al toe behoren.
    De onderdelen van Rotor Bike Components worden getest door het Cervélo Test Team. (foto rotor bike components)
    Rotor Bike Components is natuurlijk bekend van zijn 'ovale' tandbladen. Het bedrijf dat Madrid als thuisbasis heeft, is de laatste jaren sterk naar voren gekomen met sportieve successen met zijn hightech producten - voornamelijk crankstellen, maar ook zadel- en stuurpennen.

    Carlos Sastre won de Tour van 2008 met een Rotor crankstel en afgelopen zondag nog in Melbourne was er alweer de tiende (!) UCI-wereldtitel op Rotor, met de zege van Thor Hushovd in de wegrace bij de profs. Rotor maakt functionele en revolutionaire producten die 100% in Europa ontwikkeld en geproduceerd worden.

    Op BikeMotion te Utrecht (21-25 oktober) zal Rotor present zijn op de stand van Veltec (Hal 1, D060), maar daarnaast heeft Rotor ook een eigen stand (Hal 1, E121) ), waar dealers en consumenten terecht kunnen voor informatie.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    paypal
    www.bloggen.be/paypal
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs