BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SLOTHAPPENING LOKEREN

    Slothapening Lokeren

     

    Lokeren was dit jaar de afsluiter van het winterseizoen en voor de eerste maal zouden we maar na de middag starten

    De ontdooide ondergrond en de massa’s regen van de afgelopen dagen zouden van deze relatief gemakkelijke rit tocht nog een pittige afsluiter maken

    Het bijna volledige team van wtc heirnis was present en dit werd door de voorzitter gesmaakt

    De eerste kilometers waren een makkie en de groep bleef dan ook mooi samen pas na de splitsing begon het leuk te worden

    Met 6 waren we om de 45 km tot een goed einde te brengen en we hebben er van genoten

    De streek van waasmunster is een ware droom om te mountainbiken alles is er voor handen en gelukkig werden hier de meeste kilometers afgelegd

    Een tempo dat iedereen aankon en een schuchter lente zonnetje meer moet dat echt niet zijn voor een geslaagde middag veld ploeteren

    30 km en daar was de bevoorrading: deze was goed maar niets meer dan dat voor een provinciale slotrit hadden we toch iets meer verwacht maar misschien zijn we teveel verwend deze winter

    Na deze welgekomen rustpauze konden we aan het tweede en lastigste stuk beginnen

    De eerste hindernis was de gevreesde zandbak maar door de regen was deze nu geen hindernis

    De tweede opdracht was van een gans ander kaliber: de dijk langs de Durme was een echte marteling voor machine en mens de zuigende ondergrond en de lengte deed menig fietser naar lucht happen

    Na deze klus werd richting de zandwinning vijver gereden om de laatste kleine hindernis te overwinnen

    Na nog een schitterend bos parcours en een bult om u tegen te zeggen waren we terug waar we gestart waren

    En nu de prijzen slag :handdoeken en een badjas? En twee flessen Ename als of er nog niet genoeg gedronken word

    Het podium kleurde bijna volledig heirnis met 1dame en 5mannen op 24 laureaten kan dit tellen

    En alsof dit nog niet voldoende was mocht één lid met mtb fiets naar terug keren van een top dag gesproken

    Één klein minpuntje toch de inrichtende club heeft er zich goedkoop van af gebracht: geen aandenken zelfs nog geen boterhammeke

    Maar voor de rest super

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP HET VOLK
    Rij je eigen Omloop!
    Zaterdag schiet de Omloop Het Nieuwsblad het Belgische wielerseizoen op gang. In het spoor van de profs kan je binnenkort ook je eigen omloop rijden. Verken alvast het parcours!
    Deze Taaienberg is opgenomen in zowel de Omloop voor profs als die voor wielertoeristen. (foto belga)
    Wie de unieke sfeer van de Omloop Het Nieuwsblad wil opsnuiven, kan exact drie weken na de profs zijn eigen ding doen op de Omloop Passage Fitness. Deze wielertoeristentocht heeft eveneens start en aankomst in Gent en volgt gedeeltelijk het parcours van de klassieker.

    Liefst zes van de twaalf hellingen van de "echte" Omloop komen ook drie weken later terug in het parcours van de wielertoeristenversie. Op de Kruisberg na komen ook alle andere hellingen terug op één of meerdere tochten van de Bank van De Post Cycling Tour of in de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen (zie kader onderaan).

    VAN GENT NAAR GENT

    Terwijl de recreanten kunnen kiezen tussen 60, 110 of 150 km, zit er voor de profs niets anders op dan 204 km af te malen in het Oost-Vlaamse heuvellandschap. Na de start in Gent trekt het peloton eerst oostwaarts naar Lokeren, om vervolgens in zuidwestelijke richting de kanten van Zottegem op te zoeken.

    In Horebeke trekt de karavaan naar het zuid-oosten. Na de kasseien van de Haaghoek wacht na 77 km met de
    Leberg de eerste echte helling van de dag, in snel tempo gevolgd door de Berendries, Valkenberg, Tenbosse en Eikenmolen.

    Net over halfweg wedstrijd wacht in Geraardsbergen de beruchte
    Muur, waarna terug koers gezet wordt richting westen, met onderweg de Pottelberg en bij het buitenrijden van Ronse de Kruisberg. Dan wordt het hoog tijd om terug naar het noorden te rijden.

    Na goed 150 km krijgen de renners op korte tijd met de
    Taaienberg, Eikenberg, Wolvenberg en Molenberg nog vier kuitenbijters voorgeschoteld. In de laatste 30 km richting finish in Gent zijn de kasseistroken van de PaddestraatLippenhovestraat, Lange Munte en Steenakker de enige overgebleven hindernissen.

    Let dus goed op als je de profs zaterdag op TV hun tanden ziet stukbijten in deze klassieker, want niet veel later kan je zelf de benen gaan testen op al die legendarische hellingen!



    Hellingen Omloop Het Nieuwsblad
    Omloop Passage Fitness Ronde van Vlaanderen voor WT/MTB AVS Peter van Petegem Classic Ename Classic Ronse
    1. Leberg x x
    2. Berendries x x x
    3. Valkenberg x x
    4. Tenbosse x
    5. Eikenmolen x
    6. Muur x
    7. Pottelberg x
    8. Kruisberg
    9. Taaienberg x x x x
    10.Eikenberg x x x
    11.Wolvenberg x x x
    12.Molenberg x x x x
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLUBFEEST
    ALS DE DRANK IN DE VROUW/MAN IS







































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERVECKEN
    Fietsen en feesten met Vervecken en co
    Op zaterdag 27 februari neemt Erwin Vervecken definitief afscheid op zijn massacyclocross 'Erwin Bolt Uit'. Recreanten krijgen er de unieke kans om mee te rijden en te vieren samen met alle veldrittoppers.
    Iedereen kan meefietsen én meefeesten met Erwin Vervecken en alle andere veldrittoppers. (foto belga)
    De GVA Trofee-manche in Oostmalle, de Cyclocross Masters in Hasselt en zijn eigen massacyclocross in Herentals, dat is het resterende programma van Erwin Vervecken vooraleer hij op zaterdagavond 27 februari de fiets definitief aan de haak hangt.

    "Aan motivatie voor die laatste trainingen en wedstrijden is er voorlopig echt nog geen gebrek", zegt Vervecken. "Ik moet me zelfs nu en dan wat intomen om niet te veel te willen doen. Ik wil mijn carrière dan ook graag in schoonheid afsluiten en nog drie goede wedstrijden rijden."

    "Mijn afscheid op 'Erwin Bolt Uit' wordt natuurlijk een speciale gebeurtenis. Ik stond erop om mijn supporters en alle liefhebbers van het veldrijden en moutainbiken bij het feestgebeuren te betrekken. En hoe kan dat beter dan met een massacyclocross waar de recreanten broederlijk naast alle veldrittoppers aan de start komen?"

    "Het is uniek dat iedereen met een mountainbike of cyclocrossfiets samen het veld kan induiken met Zdenek Stybar, Sven Nys, Niels Albert en alle andere toppers. En ook na de race gaat het feest gewoon door met een grote party waarop iedereen welkom is", blikt de drievoudige wereldkampioen alvast vooruit.

    "Ik ben blij dat mijn collega's zo massaal aanwezig zullen zijn. Het deed alvast deugd om zoveel hartverwarmende reacties op mijn afscheid te lezen op
    www.erwinboltuit.be. Het wil toch zeggen dat ik al die jaren een goede collega ben geweest en veel vrienden heb gemaakt."

    En wat gaat Vervecken na zijn laatste race doen? "Ik blijf sowieso betrokken bij het veldrijden en het mountainbiken bij Golazo Sports. De eerste maanden laat ik de fiets aan de kant staan, daarna zal het wel terug beginnen kriebelen en ga ik nog wat voor het plezier rijden en lopen. Maar het állereerste dat ik ga doen, is een goei pint drinken op mijn afscheidsfeest. Eindelijk mag dat he! (lacht)"


    Erwin Bolt Uit
    Wanneer: Zaterdag 27 februari 2010
    Waar: Bloso-centrum en Peerts Bos, Herentals
    Programma: 11u opening inschrijvingen - 13u jeugdinitiatie - 14u Kids Tour 10km - 14u30 massacyclocross/MTB 20 & 40km - 17u30 afscheidshappening - 19u party
    Inkom supporters: gratis
    Deelname: 3 euro (Kids Tour) - 12 euro (20 & 40km)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHELIN
    Michelin geeft bandentips
    Michelin heeft een nieuwe Wild Bike-site gelanceerd. Met een paar muisklikken selecteer je een reeks parameters, waarna je jouw persoonlijke bandentip voorgeschoteld krijgt.
    Na enkele muisklikken presenteert Michelin je de band die het best bij je past. (foto michelin)
    Je begint met in te geven welk soort fietser je bent (toerfietser/wegrenner/cross country/...), waarna je verschillende parameters ingeeft zoals je niveau, de duur van je trainingen, het soort ondergrond waarop je vooral rijdt, je soort fiets en wielen.

    Enkele muisklikken verder presenteert Michelin je de band die het best bij je past, mét een woordje uitleg.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERMARC
    Eén op vier rijdt met Vermarc
    Niet alleen bij wielertoeristen is de kledij van Vermarc een populair. Dit seizoen rijdt ook maar liefst één Protour renner op vier met de Vermarc fietskleding.
    Wie zelf ook in een truitje van Boonen of Gilbert wil rondrijden betaalt daar ongeveer 50 euro voor. (foto vermarc)
    Van het Belgische profpeloton kleedt Vermarc praktisch elke renner. De renners van Omega Pharma-Lotto, Quick Step-Innergetic, Milram, AG2R, Topsport Vlaanderen-Mercator, Landbouwkrediet en BKCP-Powerplus tonen door hun geleverde prestaties dan ook duidelijk dat zij met de Vermarc outfits over kwalitatieve fietskleding beschikken.

    Ze kunnen gebruik maken van de beste Vermarc shirts, broeken, trainingen, handschoenen, sokken en ander materiaal. Zo komen Philippe Gilbert, Tom Boonen, Sven Nys, Niels Albert en vele andere renners in de door hun sponsor gepersonaliseerde Vermarc outfits zorgeloos aan de start.

    Vermarc gebruikt hiervoor zijn beste stoffen en zemen in een ontwerp dat eigen is aan de teamsponsor. De shirts zijn gemaakt uit het lichte en ventilerende New TVX materiaal en de broeken voorzien van een zeer kwalitatief Elite zeem.

    Adviesverkoopprijs teamshirt: 49,95 euro; teambroek: 75 euro

    info@vermarcsport.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOBODY TEAM
    Nobody's Cycling Team rijdt voor Niemandsland
    Sinds begin dit jaar kan je het Nobody's Cycling Team tegenkomen op de Vlaamse wegen. Dit pas opgerichte wielertoeristenteam rijdt in 2010 zoveel mogelijk kilometers bijeen ten voordele van opvangcentrum Niemandsland.
    Nobody's Cycling Team rijdt voor het goede doel. (foto goedele magazine)
    Opvangcentrum Niemandsland biedt in Aalst begeleiding en onderdak aan slachtoffers van intrafamiliaal geweld en daklozen, maar ook aan andere mensen die in nood verkeren. Nobody's Cycling Team wil met deze actie geld inzamelen dat gebruikt kan worden om kledij aan te kopen of een uitstap te organiseren.

    "Met dit project wil het team ook meer naambekendheid verwerven voor de CAW's. Teveel mensen weten nog niet dat dergelijke opvangcentra een eventuele oplossing kunnen bieden. Dus hoe meer mensen hiervan afweten, hoe minder er in de kou blijven staan", aldus oprichter Kim Houtman.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NAAR LONDEN
    Fiets met Eddy Bosberg naar Londen
    Oud-profrenner Edwig Van Hooydonck is op zoek naar sportievelingen die begin juni met hem naar Londen willen fietsen. Daarmee zamelt hij geld in voor projecten van Broederlijk Delen in Zuid-Afrika.
    Edwig Van Hooydonck at zijn voorlopig laatste frietje om in vorm te zijn tegen juni. (foto broederlijk delen)
    Met 'Links naar London' wil Broederlijk Delen een nieuw, sportief publiek aanspreken met een hart voor het Zuiden. Tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen Edwig van Hooydonck is peter van deze vierdaagse fietstocht met als finish Londen City.

    Om zich goed voor te bereiden wil Van Hooydonck alvast enkele kilo's afvallen. Daarom fietste hij naar zijn favoriete frituur De Pitstop in Wuustwezel en genoot er van zijn voorlopig laatste frietje. 

    "In de eerste plaats doe ik mee aan 'Links naar Londen' om Broederlijk Delen te steunen. Ik vind het een heel originele fietsroute. Pas op, ik heb al wel eens links gereden. Dat is niet gemakkelijk. Je moet vooral je hoofd erbij houden aan de kruispunten", aldus Eddy Bosberg.

    "Het is een uitdaging om tegen die datum top te zijn. Ik zou de gelegenheid willen aangrijpen om enkele kilo's af te vallen. Het spreekt me ook aan om nieuwe mensen te leren kennen."

    SOLIDAIR EN SPORTIEF

    "Onder het motto 'Solidair en sportief!' lanceren we daarom de vierdaagse fietstocht in Zuid-Engeland met als finish Londen City. Sportievelingen met een hart voor het Zuiden nodigen we uit om deze sportieve ervaring mee te maken. Natuurlijk niet zonder vooraf een flink bedrag aan sponsorgeld te verzamelen. Sportief én solidair dus", zegt Daniël De Klerck, voorzitter van Broederlijk Delen.

    Voor de keuze van dit sportieve evenement liet Broederlijk Delen zich leiden door het succes van fietstochten door streken met toeristische trekpleisters. 'Links naar Londen' wordt een mooi avontuur waarin steile klimmetjes, prachtige landschappen en toeristische trekpleisters elkaar afwisselen.

    'Links naar Londen' vindt plaats van 4 tot 7 juni 2010. De deelnameprijs bedraagt 585 euro. Daarnaast engageren deelnemers zich om minimaal 750 euro sponsorgeld in te zamelen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS HERZELE


















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 DE GANZEWACHTERS VTT

    13 De Ganzewachters VTT

     

    De voorlaatste nog tweemaal op de tanden bijten en het winterseizoen is achter de rug maar eerst nog deze klus afwerken

    Herzele is steeds een zware dobber om te fietsen maar de weergoden vonden het blijkbaar nog niet zwaar genoeg: een week van vriezen en sneeuwval had er voor gezorgd dat het parcours er nog gevaarlijker bijlag

    Het kleine schooltje deed terug dienst als startplaats: waar het anders een steeds een gezellige drukte is was het deze ochtend rustig te rustig

    Maar de clan van wtc Heirnis en jammer genoeg ook deze uit Steenhuize waren wel op de afspraak voor een sneeuw vtt

    Al van bij de start werden de groepen gesplits en kon iedereen zijn eigen parcours kiezen

    Het durvers koos voor de iets langere afstand en het zou ons niet spijten: ondanks de sneeuw en de ijzel was de sfeer in de groep meer dan optimaal

    Van snelheid was vandaag geen sprake maar wel van lenigheid en behendigheid want het was een kunst om op de fiets te blijven

    Voor een paar was dit hun terrein en hun ding voor andere zoals mezelf is dit een beproeving maar een mens past zich vlug aan

    De bevoorrading was een welkome afwisseling en terug mochten we niet klagen

    Nog 13 km te gaan en de sfeer werd er niet slechter op integendeel: het moet niet altijd koers zijn het moet niet altijd onze kas leeg rijden zijn

    Lol trappen en plezier maken is soms veel belangrijker om het groeps gevoel aan te sterken

    Deze rit was dan ook voor mijn gevoel veel te vlug afgelopen: maar het brijdelspek smaakte na zo een sneeuw rit dubbel zo goed

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOTIVEREN

    Hoe Blijf Je Gemotiveerd Bij Het Fietsen?

    Je weet dat fietsen goed voor je is, je houdt ervan om buiten te zijn en frisse lucht in te ademen en nieuwe plekken te zien, maar toch krijg je er zo nu en dan genoeg van. Als je het fietsen alleen maar als een manier om te trainen ziet, dan is de kans groot dat je jezelf de pas afsnijdt en je steeds minder gemotiveerd raakt. Wat kun je hiertegen doen?

    Gemotiveerd Fietsen

    Gemotiveerd Fietsen



    Ontdek Nieuwe Gebieden
    Als je het fietsen beschouwt als een klein avontuur in plaats van alleen maar als training, kun je veel gemotiveerder blijven. Bedenk ook steeds hoe goed fietsen is voor je lichaam en geest. Vanaf de fiets heb je een unieke blik op de wereld, die heel ontspannend werkt. Op de fiets kun je allerlei nieuwe plekken ontdekken en mensen ontmoeten die je met de auto of het openbaar vervoer niet zou zijn tegengekomen.

    Draai je routine eens helemaal om. Stippel nieuwe routes uit en fiets op andere tijden van de dag. Schrijf je in voor fietstochten en wielerwedstrijden. Nodig vrienden uit om samen te gaan fietsen en laat hen de route bepalen. Op die manier kun je op onverwachte plekken terecht komen en wordt het fietsen weer een avontuur.

    Ga Fietsen Voor Een Goed Doel
    Ga op zoek naar een goed doel waarvoor je je graag wilt inspannen. Er zijn duizenden goede doelen te vinden op de site www.goededoelen.nl. Dit kan een project zijn in een ontwikkelingsland of een stichting die chronisch zieken ondersteunt. Het kan een fonds voor achterstandskinderen zijn of de plaatselijke jeugdvoetbalclub. Als je een doel kiest waar je in gelooft en voor 100 % achterstaat, kun je een fietstocht organiseren om geld bij elkaar te halen voor het door jou gekozen goede doel.

    Schaf Iets Aan Wat Je Motiveert
    Door een nieuwe fiets of accessoires te kopen, zul je weer gemotiveerd raken om te fietsen. Je zult niet kunnen wachten om het nieuwe materiaal uit te proberen en er ten volle van genieten. Je nieuwe fiets of accessoires zullen het fietsen tot een plezier maken en je zult geen gebrek aan motivatie meer hebben om elke dag weer opnieuw op de fiets te stappen.

    Zoek Een Fietsvriend(in)
    Zoeken onder je familieleden, vrienden en kennissen mensen die zin hebben om samen te gaan fietsen. Als die er niet zijn, kun je gaan zoeken bij de plaatselijke fietsclub of op internet. Als je namelijk samen fietst met mensen die hetzelfde doel als jij voor ogen hebben, wordt het veel leuker om te fietsen. Je blijft dan ook veel langer gemotiveerd en kunt elkaar aanmoedigen. Ook kun je veel van elkaars ervaringen en deskundigheid leren.

    Je weet al wat voor positieve invloed fietsen heeft op je geestelijke en lichamelijke gesteldheid. Maar nu kun je op zoek gaan naar manieren om nog veel meer uit het fietsen te halen. Dat kan door nieuwe routes en tochten uit te stippelen, ervaringen met andere fietsers uit te wisselen en vrienden en familieleden uit te nodigen samen met je te fietsen. Als laatste kun je bovendien je vooruitgang bijhouden, bijvoorbeeld je hartslag, bloeddruk en algemene conditie. Wanneer je ziet hoe je conditie vooruit gaat, zal dat een grote bron van motivatie voor je zijn

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERBETER

    Verbeter Je Positie Op De Fiets!

    Verbeter Je Positie Op De Fiets
    Fietsen is net als vele andere sportieve activiteiten een manier om je lichaam te trainen en aan je conditie te werken. Om de beste resultaten te bereiken, heb je de beste kwaliteit instrumenten nodig (je fiets en de accessoires) en moet je op de beste manier fietsen (je fietstechniek, samen met de juiste instelling van de instelbare onderdelen). Om je fietstechniek te verbeteren moet je onder meer weten wat de beste aerodynamische positie op de fiets is. Vergeet niet dat blessures opgelopen tijdens sport de meest voorkomende blessures zijn. Dit zijn de zaken waar je aan moet denken bij het instellen van de beweegbare onderdelen van je fiets en het zoeken van de juiste positie van je lichaam tijdens het fietsen:

    Rugpijn door het fietsen

    • Je armen moeten ontspannen op het stuur rusten. Je mag niet te veel voorover gebogen zitten, waardoor er te veel gewicht op je armen zou komen te rusten. Je moet ook niet te ver achterover zitten, omdat je daar zadelpijn en rugpijn van kunt krijgen.
    • Stel de juiste zadelhoogte in met je fietsschoenen en fietskleding aan. Deze paar centimeters extra maken namelijk wel een verschil voor het vinden van de juiste zadelhoogte. De juiste zadelhoogte vind je als het been waarvan de voet op de onderste trapper rust, nog licht gebogen is. Als het been helemaal gestrekt is of te veel gebogen, is dat niet goed.
    • Het zadel moet ook op de horizontale op de juiste positie ingesteld staan. Je moet precies op het middengedeelte van het zadel kunnen zitten, voorover gebogen met de armen ontspannen op het stuur rustend. Plaats voor het vinden van de juiste horizontale zadelpositie beide trappers horizontaal en beweeg het zadel naar voren en naar achteren, net zo lang tot je goed zit, precies midden op het zadel.
    • Het bovenvlak van het zadel moet precies parallel met de grond liggen. Als het zadel naar voren of naar achteren gebogen staat, moet je met je bovenlichaam extra krachten opbrengen om niet van het zadel te glijden, en dat is hinderlijk bij het fietsen.
    • Ook de hoogte van het stuur en de stuurpen zijn belangrijk. De bovenkant van de stuurpen moet op hetzelfde horizontale niveau liggen als het bovenvlak van het zadel, of mag tot maximaal 6 cm daar onder liggen. Controleer of je ellebogen je knieën niet raken. Is dat wel het geval, dan staat je stuur te laag ingesteld.
    • De breedte van het stuur moet hetzelfde zijn als je schouderbreedte. Dit is belangrijk om goed te kunnen sturen. Voor bergbeklimmingen mag het stuur hoger liggen. Bij mountainbikes is het stuur breder dan schouderbreedte.

    Dit zijn enkele eenvoudige tips die je kunnen helpen zonder blessures en met meer gemak te fietsen. Volg bovenstaande raadgevingen altijd op. Daarnaast is het aan te bevelen om je door een ervaren trainer te laten bijstaan, die je kan laten zien hoe je bergop of tegen de wind in moet fietsen. Raadpleeg ook de deskundige in de fietsenwinkel. Zo kun je jarenlang met plezier blijven fietsen zonder blessures of spierpijn op te lopen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN BEETJE KLIMMEN
    Vlaanderen Vakantieland in de Alpen
    Vlaanderen Vakantieland-reporter Ben Roelants beklom samen met ex-Giro-winnaar Johan Demuynck enkele cols in Le Pays De Maurienne, waaronder Le Col du Galibier. Herbekijk het verslag!
    (foto vlaanderen vakantieland)

    Roelants nam Johan Demuynck onder de arm om hem wegwijs te maken op de legendarische bergpassen in Le Pays De Maurienne. Starten deed het duo met de Col du Mont Cenis (2081m), ideaal voor beginners.

    De Col de la Madeleine was meteen een ander paar mouwen. Met een stijgingspercentage van 8% in het begin en 11% op het einde is dit een col voor gevorderden. Vervolgens stonden de Cols Des Sybelles op het programma. De Glandon is een uitputtingsslag van jewelste, maar de afdaling langs de Tourklassieker de Croix De Fer maakt veel goed.

    En dan kwam de hoofdbrok: de Col du Galibier (2646m). Start in Saint Michel De Maurienne, met de Col Du Télégraphe als opwarmertje. Na een pauze in Valloir begint een 17 km lange strijd op de Galibier aan een gemiddeld stijgingspercentage van 11%, om dan bovenaan te eindigen met 12%.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZET HEM OP
    Zet 'm op je kop!
    Grinta! lanceert de campagne 'Zet 'm op je kop'. Als magazine voor de actieve fietser houdt het een warm pleidooi voor het dragen van een fietshelm. Profrenner Kurt Hovelijnck is het boegbeeld van de campagne.
    Kurt Hovelijnck is het boegbeeld van de campagne. (foto grinta!)
    Hovelijnck kroop vorig jaar door het oog van de naald toen hij zwaar ten val kwam op training. Hij droeg geen helm en zweefde wekenlang tussen leven en dood.

    Nu ligt al die ellende achter de rug: Kurt koerst weer maar heeft één grote les getrokken... Hij kruipt nooit meer in het zadel zonder die fietshelm op z'n kop! 

    'Zet 'm op je kop' is een initiatief van Grinta! en krijgt de steun van helmfabrikant UVEX, dat bij ons verdeeld wordt door Wolvenberg.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIDONS
    Boonen en co denken aan het milieu
    Zeven Pro Teams zijn het beu om commentaar te krijgen op het lukraak weggooien van bidons in de vrije natuur. Daarom gebruiken onder andere Quick Step en Omega Pharma-Lotto dit seizoen biologisch afbreekbare bidons.
    Zeven Pro teams dragen dit seizoen met de Tacx Shiva bij tot een beter milieu. (foto tacx)
    De renners van Rabobank, Quick Step, Milram, Lampre, Omega Pharma-Lotto, Saxo Bank en Astana hopen dit seizoen met de Tacx Shiva bij te dragen tot een beter milieu. Deze bidon is vervaardigd van 100% biologisch afbreekbaar kunststof.

    Door een kleine toevoeging van het materiaal Bio-batch wordt de moleculaire structuur aangetast waardoor het materiaal uiteindelijk uiteenvalt in biogas en biomassa. Dit voedt de bodem en wordt door de natuur opgenomen. Licht, warmte en vocht hebben geen invloed op de kwaliteit van het product.

    De Shiva wielerbidon wordt geleverd in 500 en 750 cc en is verkrijgbaar bij de betere tweewielerspecialist. Prijzen: 500cc: 3,75 euro en 750cc 4,50 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOUW DE FIETS
    Bouw de fiets van Armstrong na!
    Het Project One-systeem van Trek beschikt nu ook over de Team RadioShack replica. Je kan dus de fiets van Armstrong en co laten nabouwen, al zal je dat wel een fikse duit kosten.
    Deze Team RadioShack replica kost je minstens 7.500 euro. (foto trek)
    Momenteel is het Project One-systeem de enige weg waarlangs je een echte Madone 6.9 Team RadioShack replica kan aanschaffen. Alleen al deze RadioShack-look kost je wel 1.250 euro, waarvan 150 euro rechtstreeks naar de Lance Armstrong Foundation gaat.

    Als je de teamfiets in zijn geheel wilt nabouwen, kost je dat minstens 7.500 euro. Uiteraard kan je in het Project One-systeem naar hartelust experimenteren met verschillende groepen en componenten om de prijs wat te drukken.

    Elk frame wordt met de hand gespoten door dezelfde lui die ook instaan voor de teamfietsen. Bovendien wordt het persoonlijk gesigneerd door de artiest.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SHIMANO 105
    Shimano introduceert nieuwe 105-groep
    Shimano heeft de nieuwe 2011 105-groep geïntroduceerd. De nieuwe serie zou alle technologische snufjes van Dura-Ace en Ultegra moeten bevatten en dat alles tegen een beduidend lagere prijs dan de vorige groep.
    De nieuwe Shimano 105 groep komt in mei/juni op de markt. (foto shimano)
    De nieuwe Shimano 105 Dual Control schakelaars zijn vergelijkbaar met die van de Dura-Ace en Ultegra, maar dan met aluminium schakelverstellers in plaats van carbon. Ook hier loopt de versnellingskabel onder het stuurlint.

    De Hollowtech II crankstellen zijn er als dubbel (52-39 of 53-39), compact (50-34) en triple (50-39-30) met de keuze uit cranks van 165, 170, 172,5 of 175 mm.

    De achterderailleur RD-5700 is verkrijgbaar in twee versies: SS (korte kooi voor dubbel en compact en cassettes van maximaal 28 tanden) en GS (medium kooi voor triple aandrijving). Er zijn ook twee voorderailleurs voor compact/dubbel en triple. 

    De Dual-Pivot remmen zijn voorzien van remblokjes met een vernieuwde compound die beter zouden moeten functioneren bij nattigheid. Cassettes zijn verkrijgbaar in 12-27, 12-25, 11-25 en 11-28.

    De dubbel en compact groep komt in mei 2010 op de markt, de triple een maand later. De prijs is nog niet bekend, maar zal zeker 10% onder die van de huidige groep ligg
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OUDE NYS
    Wat een weekend voor Nys
    Sven Nys heeft na de GVA Trofee in Lille ook de Superprestige in Zonhoven gewonnen. Na een superspannende laatste ronde haalde hij het van Stybar en Pauwels. Albert eindigde vijfde.
    Nys pakte in Zonhoven zijn 14de zege van het seizoen. (foto belga)
    Met een voorsprong van amper 3 punten op wereldkampioen Zdenek Stybar vertrok Niels Albert aan de zevende van acht manches in de Superprestige. Ook Sven Nys, winnaar zaterdag in Lille, was met een 13-punten achterstand nog niet volledig kansloos voor de eindzege.

    CLIJSTERS

    Het vernieuwde parcours in Zonhoven bevatte naast een erg lange oplopende zandstrook ook twee spektaculaire afdalingen. Onder het goedkeurend oog van Kim Clijsters nam Nys de kopstart. Stybar,
    Pauwels, Vanthourenhout, Vantornout Aernouts, De Knegt en zelfs Albert waren goed mee weg. Bart Wellens miste zijn start. Hij stapte nog voor halfweg koers uit de westrijd.

    Albert wisselde al in de eerste ronde van fiets. De ex-wereldkampioen moest dus het leidende groepje van 7 weer zien bij te halen. Stybar nam vooraan over van Nys. Albert sloot weer aan, ook 
    Jonathan Page en Tim Van Nuffel keerden knap terug. Echt vol door getrokken werd er vooraan niet, zo  kon ook de afscheidnemende Erwin Vervecken aansluiten.

    Vantornout reed op zijn beurt op kousenvoeten weg. Zo ging het tempo vooraan de hoogte in en werd een eerste serieuze schifting doorgevoerd. Van de 12 koplopers bleven er maar 6 meer over: Vantornout, Albert, Nys, Stybar, De Knegt en Pauwels. Omdat het tempo weer stokte kwamen vanuit de achtergrond weer een heleboel renners terug, maar de zes waren duidelijk de sterkste renners in koers.

    ALBERT VERSNELT, NYS LOST

    Albert versnelde op zijn gekende manier, Stybar, Vantornout, Pauwels volgden, Nys en De Knegt moesten passen. Albert hield het tempo erg hoog en bleef de prikken uitdelen. Nys probeerde, met Aernouts in zijn wiel, vanuit de achtergrond terug te keren. Ook Vanthourenhout en Vervecken volgende nog binnen de 10 seconden.

    Nys overleefde zijn dipje en sloot met Aernouts weer vooraan aan. Zo waren er opnieuw zes leiders. En werd erg hard gekoerst. Eerste slachtoffer was Aernouts. Stybar had ondertussen vooraan overgenomen van Albert, maar het tempo stokte voor de zoveelste keer. Vervecken, Aernouts en Vanthourenhout keerden weer terug.

    TWEEDE ADEM NYS

    Nys had duidelijk zijn tweede adem gevonden en probeerde op zijn beurt de grote kopgroep weer uit te dunnen. Vantornout ging mee in het spoor van de Belgische landskampioen. Ook de versnelling van Nys bracht geen definitieve afscheiding. Alleen moesten Vervecken, Aernouts en Vanthourenhout er voor de zoveelste keer af. Stybar vond zijn tijd gekomen om een prik uit te delen. Ook zonder al te veel succes.

    Aan het begin van een van de twee steile afdalingen kwam Vantornout ten val. Zonder al te veel erg. Hij moest wel achtervolgen. Met succes. Ook een erg sterke Vervecken en Aernouts sloten nog maar eens aan. Zo kregen we opnieuw 7 leiders in de laatste ronde.

    THRILLER IN LAATSTE RONDE

    Vantornout nam meteen de kop en reed voor de tweede keer op kousenvoeten weg. Stybar probeerde het gat te dichten. Nys volgde in het spoor van de wereldkampioen. Albert volgde in vierde positie. Vantornout was vooraan ontketend. We kregen een razendspannende laatste ronde. Stybar reed sterk het gat met de nummer 2 van het WK dicht. Net op dat moment versnelde Nys. Stybar ging in de achtervolging. Maar Nys hield knap stand. Stybar werd tweede, Pauwels derde. Vantornout finishte als vierde. Albert vervolledigde de top-5. Voro Nys de 14de overwinning van het seizoen, zijn 51 ste in de Superprestige.

    De laatste manche van de Superprestige wordt gereden op 14 februari in Vorselaar. In de Superprestige-tussenstand hebben Stybar en Albert nu evenveel punten (95). Stybar leidt wel omdat hij in Zonhoven een beter resultaat haalde dan Albert. Nys heeft 86 punten.

    NYS: "DEN OUWE IS NOG NIET VERSLETEN"

    "Op dit Albert-parcours voelde ik me erg sterk," zei Nys. "Ik heb bewust gekozen om de beslissing in de laatste ronde te laten vallen. Bij mijn versnelling was niemand in staat om mijn wiel te houden. Mijn ervaring heeft een grote rol gespeeld. De ouwe is nog niet versleten." 

    ALBERT: "GA ME EENS GOED ZAT ZUIPEN"

    "Fysiek en mentaal ben ik op", zei een gefrustreerde Albert. "Het wordt krabben tot het einde van het seizoen. De benen zijn op. Ik moet nu veel rusten. Ik moet me proberen te motiveren voor het slotweekend. Ik heb niet meer het plezier van in het begin van het seizoen. Ik ga me eens goed zat zuipen."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    14De VTT Der Scheldemeersen

     

    Massaal waren de leden van wc heirnis komen opdagen op deze druillige zaterdagmorgen

    Was het om de voorzitter een hart onder de riem te steken of was het om nog eens ijsvrij te kunnen fietsen wie zal zeggen

    Vanaf de eerste meters doken we veld of bos in en van opwarmen was dit keer geen sprake

    Voor velen werd het afzien voor weinigen genieten

    Voor mij zou het een rustig en kalm ritje worden: de reden was een loodzware training op vrijdag en we zouden zelfs niet mogen fietsen van de trainer maar het fietsen is sterker dan onszelf

    Aan de splitsing koos elk zijn eigen parcours voor de ene is het de grote en voor de andere is het een kleinere rit en dat is juist het mooie en het leuke ervan: fietsen wat men zelf wil

    Met mijn fietspartner kozen we voor de lange tocht samen met een grote groep van wtc heirnis: dachten we

    Maar plots waren we nog maar met ons beiden op het parcours waar de anderen gebleven waren konden we enkel maar raden

    Vandaag kregen we nog eens een echte vtt voor de wielen geschoven: alles wat er voor handen was in de Scheldemeersen van Kalken, Laarne en Heusden kregen we voorgeschoteld in één woord schitterend

    Ook de bevoorrading werd door menig gesmaakt

    Nog 19 km lag op ons te wachten: terug werd in groep gestart

    Door de werkzaamheden in Laarne was het een beetje zoeken naar het juiste parcours maar niets om ons druk over te maken

    Gesappig schoven de kilometers voorbij en kon er al eens een grapje gemaakt worden

    Maar als men ergens niet welkom is het beter dat we onze eigen rit verder zetten: één jaar gezaag is en was voor mij voldoende om mij er nog druk over te maken fietsen en al de rest: tja

    Maar ook aan deze schitterende rit maar toch wel redelijke zware rit kwam er een einde maar toch konden we het niet laten om de laatste kilometers nog eens het gas open te zetten(maar aan niemand zeggen He)

    Terug een leuke dag beleefd

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nys met een banddikte
    Sven Nys heeft voor de zesde keer de GVA Trofee in Lille gewonnen. Hij vloerde wereldkampioen Zdenek Stybar in een millimeterspurt. Kevin Pauwels werd derde voor de slecht gestarte Niels Albert.
    Bij de start van de voorlaatste manche van de GVA Trofee in Lille was het vooral uitkijken naar
    Nét niet voor Stybar (foto belga)
    wereldkampioen Zdenek Stybar, Belgisch kampioen Sven Nys en Niels Albert. Nys en Stybar voerden meteen de forcing in het mulle zand, Albert miste zijn start compleet en kon vanop de 17de plaats aan een inhaalrace beginnen. Enrico Franzoi verraste op de derde plaats, voor Bart Aernouts. De voor eigen volk afscheidnemende Erwin Vervecken had materiaalpech en er zat voor hem niets anders op dan een flink stuk lopend afwerken.

    Stybar en Nys werkten vlot samen en diepten zo al vroeg een mooie kloof uit op de schaduwfavorieten.
    Kevin Pauwels en Aernouts volgden op tien seconden. Albert keek tegen een achterstand van 20 seconden aan. Terwijl de renners van BKCP er alles aan deden om hun kopman Albert weer naar voor te brengen, won Sven Nys de eerste tussenspurt.

    LEKKE BAND VOOR STYBAR

    Met nog zeven ronden te gaan kwam een sterke Pauwels vooraan aansluiten. Het trio Albert-Vanthourenhout-Aernouts volgde op elf seconden. In de zandstrook zette een snipverkouden Nys telkens de puntjes op de i. Stybar reed lek, maar de wereldkampioen zat vlakbij de materiaalzone en dus liep hij amper averij op.

    Halfkoers reden Nys en Stybar soeverein op kop. Pauwels werd opnieuw ingelopen door Albert en volgde samen met Vanthourenhout en Aernouts op 17 seconden. De ex-wereldkampioen zette alles op alles om zijn klassement te redden. De achterstand bleef een tijdje status quo, maar daarna kwam ook bij Albert het verval.

    Nys en Stybar losten elkaar van geen meter en dus bracht een spurt beslissing. Daarin was Nys een fractie sneller dan zijn Tsjechische rivaal. Kevin Pauwels vloerde een ontgoochelde Albert voor de derde plaats. Sven Vanthourenhout werd knap vijfde.
    Sven Nys: 'Mijn neus zat dicht, maar mijn benen niet'

    In de stand heeft Nys nu 14 punten voorsprong op Niels Albert. Hij staat dus comfortabel aan de leiding met nog één GVA Trofee-wedstrijd voor de boeg op 21 februari in Oostmalle.

    "Dit was geen spurt zoals in het begin van het seizoen, maar Stybar kloppen lukt niet elke dag", zei winnaar Nys. "Ik had de hele wedstrijd al het gevoel dat ik een tikkeltje beter was, maar ik kon Zdenek niet lossen. Mijn neus zit potdicht, maar gelukkig mijn benen niet (lachje)."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fictiereeksen
    www.bloggen.be/fictier
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    koekoeksklok
    www.bloggen.be/koekoek
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs