BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    06-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTOS ASTENE
    DE VASTE BENDE



















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Een leuk weekend

     

    Voor de zaterdag werd de VTT Walter Godefroot gekozen: en de vaste kern was present

    De rustige VTT er kozen voor de korte afstand en daar hebben ze reden voor: het moet niet altijd vliegen zijn om zich te vermaken en hier is iedereen welkom

    De lange aftand rijders (verdoemme) kozen al snel het hazenpad even achterom kijken en we waren nog met vier: al is iedereen hier ook welkom

    Opwarmen (voor wat is dit goed) niets van onmiddellijk het gas open met terug alle gevolgen vandien:170 van hartslag dit zou terug te afzien worden

    Snelle flik had er terug zin in en ook banana man had zijn voorzorgen genomen (2bananen 2koekjes en een geleke) om niet in de problemen te komen maar stoomtreintje zat vandaag zeer goed te fietsen: jawadde

    De rit zat leuk in elkaar en was een afwisseling van veld en weg met in de streek van Gavere enig klimwerk

    Hier en daar kregen we toch een stukje echte modder te verwerken met de nodige valpartijen als gevolg: want we zijn dit niet meer gewoon

    Hij kan snel rijden maar hij kan ook goed vallen (Luc) misschien moet hij eens proberen om zij wieltjes te laten plaatsen

    Een snelle bevoorrading en hop terug de baan op want het mooiste moest nog komen: de bossen rond de Pinte

    En hier kreeg ik het zwaar te verduren: slippen in de mulle grond een beetje opgehouden en dan terug moeten aanpikken zodat de kilometers begonnen te wegen

    Maar met nog maar 10 km voor de boeg kregen we terug een beetje moed en het zwaarste was toch achter de rug: dus nog even doorbijten

    Nog even spelen en de rit zat er op: en dan begon de miserie

    Afspuiten: als je veel geduld had

    Douche: moet je geluk hebben dat er water uit de sproeier kwam

    De sporthall: als je dit een sporthall kunt noemen

    Na deze miserie kregen we toch elk 2 versnapering maar dit maakte niet veel goed

    Nog goed dat de leuke bende er de grap er kon van inzien en we konden er nog duchtig om lachen ook

    Maar nog één groot minpunt moet me van het hart: parking

    Er is er geen en met een grote opkomst is dit een kleine ramp want de bewoners rond de start zone zijn de dupe en dat is voor niemand leuk

     

    Zondag stond Maldegem op de kalender en terug waren we met een goede groep aanwezig: dit zou een leuk ritje worden

    Geen koers vandaag maar gewoon leuk biken door de polders en het veld wegels

    Al was de start voor sommige iets te snel en was het even zoeken naar de tweede adem

    De wind maakte het toch nog iets zwaarder dan normaal en voor de licht gewichten is dit nooit goed

    Maar samen uit samen thuis het moet voor iedereen leuk blijven want het is een zondags ritje

    Een goede bevoorrading ontbrak ook niet en even gaan plassen in de stallingen of was het een wc moet kunnen

    Zelfs een aquarius ontbrak niet als extra tussen stop dit kon niet beter

    Nog even wat veld werk nog even spelen en de 25 pardon de 30 km zaten er op :nu nog even een  douche nemen en dan nagenieten bij een gratis Augustijn

    Oude kennissen(boer) maakten deze zondagse rit compleet en we konden terug spreken van een geslaagd weekend

    Oude en nieuwe leden vervoeg ons maar want met hoe meer hoe meer leute en dat is toch het enige wat dat telt en niet de afstand of de snelheid

     

    Groetjes

     

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het wedstrijdritueel: Bart Wellens
    Op de dag van een wedstrijd volgt elke renner zo zijn eigen rituelen. Zeker voor een veldrijder is het cruciaal om in de perfecte mood aan de start te komen. Cyclo Sprint volgde Bart Wellens op weg naar die start.
    Bart Wellens met vader Lucien voor de wedstrijd. (foto luc claessen)
    Bart Wellens was vroeger een hyperbijgelovige, maar zijn ervaring nam met de jaren de bovenhand. Rituelen zijn aan hem niet meer besteed. Toch verloopt een wedstrijddag min of meer volgens een vast stramien. We volgden de Kempenaar van start tot finish op de Kermiscross in Ardooie.

    Voor Bart Wellens begint een wedstrijd eigenlijk de dag ervoor. "Die dag verloopt heel rustig", steekt hij van wal. "Na het avondeten fiets ik een klein halfuurtje op de rollen. Dat doe ik bijna elke dag, maar zeker de dag voor de koers. Terwijl ik dan losrijd, herbekijk ik de koers die me de dag erna te wachten staat. Ik heb alle grote crossen op dvd staan. Als ik die dan opnieuw bekijk, krijg ik weer het gevoel hoe de ronde eruitziet, en hoe mijn concurrenten het daar aanpakten."

    Op koersdagen gaat ten huize Wellens om acht uur de wekker af. Het eerste wat hij dan doet, is op zijn fiets springen en wat op de losse rollen rijden. Rustig, met een hartslag van maximum 120 en op een klein verzet. "Dat is traditie geworden. Mijn trainer is nochtans geen voorstander, omdat het volgens hem geen meerwaarde geeft aan mijn wedstrijd. Maar het zit er nu eenmaal ingebakken: zolang ik al koers, doe ik het."

    Een renner verbrandt heel wat energie op een wedstrijddag. Zeker in de koude wintermaanden moet de tank goed gevuld zijn. Een stevig ontbijt staat dus te wachten, en een vast patroon heeft Wellens daarin niet. Hij probeert zoveel mogelijk af te wisselen om van zijn eerste maaltijd van de dag geen sleur te maken. "Soms eet ik muesli, soms eieren, soms brood of pistolets. Ik varieer ook in mijn beleg: zelfs speculaaspasta of choco belanden op de boterham."

    Choco? Dat vraagt om een woordje uitleg. "Niels Albert eet elke ochtend choco", lacht Wellens de tanden bloot. "Er zit wel wat vet in, maar dat is op zich geen ramp. Op wedstrijddagen moet je er immers voor zorgen dat je genoeg calorieën naar binnen krijgt. Mijn filosofie is dat je moet eten waar je je goed bij voelt, en niet omdat je het móét eten. Want dat hou je toch niet vol. Nu, ik overdrijf niet als ik choco smeer: maximum één of twee boterhammen."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Niet bang van wat modder
    Tessa Van Nieuwpoort mag dan maar negentien jaar oud zijn, toch sloop ze al de top tien binnen in de cross van Kalmthout en werd ze negentiende in Ruddervoorde. Bekijk de foto's van deze jonge modderduivel!
    foto photopress.be
    Terwijl haar landgenoot Lars Boom kiest voor de weg, blijft Tessa Van Nieuwpoort bij haar grote liefde: het veldrijden. Als je haar ziet, zou je nochtans niet onmiddellijk vermoeden dat er een modderduivel voor je staat.

    "Net als de meeste crossers, fiets ik ook op de weg, maar de focus ligt op het crossen. Ik ben nochtans pas later begonnen met veldrijden. Toen ik begon te fietsen op mijn achtste, en op mijn dertiende mijn eerste wedstrijden reed in categorie vijf, was dat op de weg."

    "Pas na die eerste wegwedstrijden ben ik gaan veldrijden. Ik was op zomervakantie en had geen zin om te fietsen. Dat vonden mijn ouders zo?n zonde, want zij genoten ervan dat ik graag fietste. We kwamen te weten dat de Nederlandse wielerbond KNWU een veldritkamp organiseerde, we hebben hier in de buurt een crossfiets gekocht en ik ben gaan veldrijden."

    "Daar bleek dat ik het beter deed dan meisjes met meer ervaring en zo is de liefde ontstaan. Bij de nieuwelingen ben ik er dan meer voor gaan trainen en zo werd ik tweemaal Nederlands kampioene bij de juniores, in 2008 en 2009. Eigenlijk is dit mijn tweede echte seizoen bij de elite dames, maar officieel ben ik al derdejaars. Ik ben nochtans maar negentien, maar doordat ik jarig ben op 30 december, kwam ik al heel snel bij de elite terecht."

    "Ik was al heel tevreden met mijn 24ste plaats in Pilsen, want de wedstrijd ging zeer goed. Vorig jaar eindigde ik in de Wereldbekers meestal rond een 30ste plaats. Mijn doel was nu dus een top 25-notering, en dat doel heb ik gehaald. In Ruddervoorde was ik gevallen en had ik een scheurtje in mijn pink opgelopen. Daar had ik flink last van. De pink was ingetapet maar tijdens de cross heb ik de tape eraf gehaald omdat hij me hinderde bij het schakelen." Om maar te tonen dat mooi zijn niet automatisch synoniem is van kleinzerig.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Do's and Don'ts: vanwaar komt dat gekraak?
    Elke maand gaat Cyclo Sprint dieper in op typische vragen van fietsers en wielrenners. Zowel voeding, training als materiaal komen aan bod. Deze keer bekijken we waar dat gekraak vandaan komt.
    foto belga
    Fietsen zou een symfonie moeten zijn van een zacht zoemende ketting en natuurgeluiden, maar soms durft een vervelend, onvindbaar gekraak wel eens voor een valse noot te zorgen. Niets kan meer roet in het eten van de fietsende medemens gooien dan een vehikel dat lawaai maakt dat het niet hoort te maken. Het opsporen van dat gekraak of getik kan echter nog zenuwslopender zijn, want er bestaan veel meer oorzaken dan soorten lawaai.

    Hedendaagse frames met hun dikke buizen in carbon of aluminium werken als klankkasten die het geluid van onderaan of achteraan de fiets tot bovenaan en vooraan kunnen transporteren. Vaak lijkt het alsof het gekraak uit het bracket komt, maar meestal is de oorsprong van dat kabaal elders te zoeken.

    USUAL SUSPECTS

    Als invetten of vervangen van het bottom bracket geen oplossing biedt, dan kun je de oorzaak soms zoeken bij de zadelpen, die met (carbon) montagepasta gemonteerd en met de momentsleutel aangedraaid moet worden. Of bij het zadel, dat al eens losgemaakt moet worden van de zadelpen om de contactpunten te reinigen. Ook de bevestiging van het zadeldek aan de zadelrails kan voor gekraak zorgen. Een beetje kruipolie inspuiten kan helpen. Ofwel is het zadel versleten en moet het vervangen worden.

    Ook een versleten pedaal of zand tussen de schroefdraad van het pedaal en die van de pedaalarm kan meer lawaai veroorzaken dan je zou vermoeden. Remedie: pedaal demonteren en alles keurig schoonmaken. Ook wat kruipolie op de pedaalplaatjes kan dat typische vervelende gepiep doen verdwijnen.

    Slijtage aan de volgende onderdelen, of slechte montage ervan (zonder gebruik van het juiste vet of de correcte montagepasta) moet één voor één nagegaan worden: stuur, stuurpen, body van het achterwiel, cassette, balhoofdstel en crankstel.

    Alle boutjes, zelfs die van bidonhouders en kettingbladen, moeten correct aangedraaid zijn, anders kunnen ze vervelende geluiden veroorzaken. Nooit zou je vermoeden dat de klem van je voorderailleur de boosdoener kan zijn, maar als deze te hard of te los is vastgedraaid, of als er vuil zit tussen de klem en het kader, dan kan zelfs dát de speld in de hooiberg zijn. Zelfs een ketting die versleten of vuil is, kan een duit in het zakje doen.

    Ook de snelspanners van de wielen kunnen de boosdoeners zijn. Probeer die eens vaster of losser te draaien dan je normaal doet. Helpt dat niet, doe dan wat vet aan de patten - dat zijn de plaatsen in de voor- en achtervork waar het wiel op steunt.

    Terwijl je toch op inspectie bent: bekijk ook grondig de staat van het kader. Let op barstjes en scheurtjes in de lak. Een minuscuul scheurtje in het kader kan heel wat gekraak veroorzaken en bovendien bestaat de kans dat dit scheurtje groter wordt...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    'Nog nooit ruzie gehad'
    Mecaniciens Fons Wouters en Jos Van Mellaert sinds jaar en dag aan de zijde van Sven Nys.
    Fons en Jos, twee handen op één buik. (foto luc claessen)
    "Een portret van de grote en de kleine dus", schatert de kleine, a.k.a. Fons Wouters, wanneer ik de bedoeling van het interview uitleg. Ondertussen geeft hij de grote, Jos Van Mellaert, een schouderklopje. De twee lachen hartelijk. Het moge duidelijk zijn: Fons en Jos zijn twee handen op één buik. Sinds jaar en dag staan ze in de winter elk weekend schouder aan schouder met slechts één doel: Sven Nys zonder materiaalpech naar de finish loodsen.

    Fons Wouters doet dat al twintig jaar, Jos Van Mellaert is er intussen ook al vijftien jaar bij. Fons is de persoonlijke mecanicien van Sven: hij staat ook door de week altijd paraat voor de Kannibaal van Baal. Jos van zijn kant heeft op weekdagen nog zijn gewone werk, en steekt in de weekends een handje toe op de crossen. "Fons doet álles op het vlak van de fietsen: hij monteert Svens fietsen helemaal. Een echte crack in fietstechniek", zegt Jos vol bewondering over zijn collega. "En Jos staat altijd klaar voor Sven: als hij van de luchthaven afgehaald moet worden, als hij na de koers naar een persconferentie moet,... Sven kan altijd op Jos rekenen", zegt Fons.

    Een perfect geolied team heet dat dan. "Na zoveel jaren samenwerken kent ieder zijn taak perfect", zegt Jos. "Op die vijftien jaar denk ik niet dat we ooit ruzie gehad hebben. Zelfs geen discussie." "Hoe dat komt? Omdat we goed overeenkomen zeker?", vult Fons lachend aan.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Roc leeft!
    Begin oktober is er in het zuiden van Frankrijk één ontmoeting waar elke mountainbiker naar uitkijkt: de Roc d'Azur. Dit festival aan de Côte d'Azur is de perfecte seizoensafsluiter.
    foto s. boue

    Dit meerdaagse evenement lokt altijd wat topmountainbikers. Moritz Milatz van BMC won de hoofdwedstrijd, voor Christoph Sauser (Specialized). De derde podiumplaats ging naar een Belg. Met deze fantastische prestatie werd Sébastien Carabin van Versluys Evenza meteen ook de beste belofte. In Fréjus zijn niet enkel de toppers op de afspraak, maar ook gewone stervelingen.

    David Lampaert (32) uit Kuurne reed de Roc d'Azur voor de eerste keer en hij vond het een aangename kennismaking: "Het was druk, en dat hadden we verwacht, maar we hadden niet verwacht dat het in de stad zelf even druk zou zijn. Heel de buurt ademde echt 'fiets'. Mijn vier kompanen en ik hadden gekozen voor een vakantie van twee weken, en de maandag na de Roc merkten we het verschil: er was daar echt niks meer te beleven. Alleen nog de gebruikelijke gepensioneerden. We hebben bovendien heel veel geluk gehad met het weer, want het was constant 25 à 30 graden. Niet slecht voor oktober."


    Voor Geert De Bock (42) uit Wachtebeke was het al de derde keer, en hij kan David enkel bijtreden: "De sfeer blijft nog altijd dezelfde en dat maakt de Roc d'Azur zo speciaal. Er zijn veel Belgen, bergen en zon. De randanimatie is ook niet mis. Je vindt er alles wat met mountainbiken, BMX'en en freestylen te maken heeft. Dat maakt het zo uniek. En dan is er nog de locatie, met de massale start op een oud vliegveld, in blokken van 500 man. Die sfeer die gecreëerd wordt door de speakers, die vind je nergens. Neem één keer deel, en het wordt een verslaving. Volgend jaar keer ik dus ook weer terug. Het is elk jaar opnieuw een van mijn doelen om naartoe te leven. Zowel sportief als mentaal is het de afsluiter van het seizoen. Daarna is de zin in fietsen wat weg."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Shimano zet in op innovatie
    Shimano zag door door de kwakkelzomer de verkoop in Europa en Amerika stagneren. De Japanners werken daarom aan een groot aantal nieuwe producten om de verkoop nieuwe impulsen te geven.
    De verkoop van de Deore XT loopt wereldwijd erg goed. (foto shimano)
    Shimano maakte het nieuws bekend in het rapport over de financiële resultaten gedurende de eerste drie kwartalen van 2011. De totale omzet voor fietsonderdelen is wel 4,5% hoger dan in dezelfde periode in 2010, maar de marktgroei voor dit jaar ligt op hetzelfde niveau.

    Shimano meldt dat de verkopen van de nieuwe groepen Deore XT en Tiagra, gelanceerd in het tweede kwartaal, wereldwijd nog steeds goed doorlopen. De onderdelenfabrikant is bovendien zeer tevreden met het aantal bestellingen van de nieuwe Ultegra Di-2 racegroep.

    De Japanners profiteren in toenemende mate van de fors groeiende markt voor sportfietsen in China. Het bedrijf is wel ongerust over de slechte economische omstandigheden in de VS en de schuldencrisis in Europa. In deze moeilijke marktomstandigheden is Shimano vastberaden de uitdaging aan te gaan en de concurrentiepositie te verbeteren.

    "Terwijl we de economische ontwikkelingen in Japan en daarbuiten nauwlettend in de gaten houden, richten we ons sterk op de ontwikkeling van een stroom van nieuwe, uitdagende producten. Bovendien werken we aan een verdere verbetering van de efficiëntie van onze productie en logistieke systemen om onze producten wereldwijd bij onze klanten af te leveren", luidt het in de mededeling.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPER MOOI
    SUPER MOOI





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN AANRADER
    EENTJE OM INTEKADEREN
    Affiche TT 2011
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT SINT AMANDS

    VTT Sint Amands

     

    Nieuw en onbekend want deze rit was terug ééntje van de telenet reeks dus deze reden we voor de eerste maal

    De rit ging vlot naar het verre Sint Amands een plaats voor de wagen was ook geen probleem en in de grote sporthall was meer dan plaats genoeg dit begon al goed

    Na een koffietje konden we aan de rit beginnen en na een honderd tal meters doken we al het bos in

    En we waren vertrokken voor de mooiste vtt toch die we al gereden hebben

    Hier hadden de inrichters meer dan hun best gedaan want in het eerste bos hadden ze een echt hindernis parcours ingericht en het zou niet het laatste zijn

    Veel baan hebben we hier ook niet gezien want het ging van bos naar bos of van veldwegel naar veldwegen en door het droge weer allemaal zeer goed bereidbaar

    En alsof dit nog niet genoeg was 2dikke bevoorradingen op de 35 km en netjes verdeeld over het parcours

    Maar het mooiste van deze rit waren de 5km voor de tweede controle hier hadden de inrichters voor de vierdemaal een volledig bos (5km) met linten een parcours afgespannen met alles er op en er aan (heuvels, kuilen, korte bochten )dit was echt een droom voor een vtt er

    En als of dit nog niet genoeg was kregen we na de tweede controle er nog ééntje boven op

    Voor de tweede foto had de fotograag zich goed opgesteld pal boven een steil klimmetje en als er eentje moet passen stond de rest ook te voet dit moeten super foto’s zijn

    Nog een paar kilometers op de Scheldedijk en we waren binnen: dit mocht nog even blijven duren

    Na de super afspuitplaats kregen we ook nog een super douche er boven op

    Hier komen we zeker terug: maar dan met betere benen

     

    Groetjes

     

    Myriam & Dirk

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT KNESSELARE

    VTT Knesselare

     

    Het blijft maar zomeren en vandaag zou het ook niet anders zijn: en droog is snel

    Knesselare is zo al een snel parcours met zijn lange bosdreven wat zou het dan vandaag niet zijn

    Bananaman,snelle flik en stoomtreintje waren natuurlijk ook van de partij  en ze hadden er nog 2 rappe mannen bij genomen:dit zou terug zweten worden

    Van een beetje opwarmen was in de verte verste natuurlijk terug geen sprake want vanaf de eerste meters begonnen ze al te vlammen

    De hartslag en de ademhaling schoten pijlsnel omhoog en een beetje te hoog (180) met alle gevolgen vandien

    Maar eens deze terug een beetje gezakt was konden we terug alles geven

    Van de mooie omgeving hebben we terug niet veel waargenomen dus daarover kan ik niet veel zeggen: van opspattende modder echter

    Een paar honderd meters  voor de bevoorrading kregen we onze eerste echte modderstrook en het was terug een beetje wennen want er lagen er een paar al in het decor(niet van onze groep)

    Even snel bijtanken en een bijpraten met deze van de kortere afstand voor we terug het veld indoken

    En lap het was terug van dat gas open en gaan alsof we niet anders gewend waren: dit zal ik morgen moeten bekopen

    Nu lag het parcours er toch iets zwaarder bij en was het even opletten geblazen want dit is nodig al men dicht op elkaars wiel rijd

    De kilometers gingen vlotjes voorbij en de eindmeet kwam dan snel dichterbij

    En de laatste kilometers alsof het nog niet snel genoeg ging waren ze nu echt losgeslagen (40km per uur) dit ging bijna te snel

    Maar eind goed al goed en niemand was achtergelaten dus dit kon niet beter

    Even de bike een wasbeurt geven dan zelfs even het zweet en de modder van ons spoelen voor we aan de afterbike konden beginnen

    Mannen het was een zalig ritje

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HARELBEKE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen HARELBEKE
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT HARELBEKE

    VTT Harelbeke

     

    Terug stond er een telenet op het menu voor deze zonnige zondag morgen

    In de Gavers lag de start en in een piepklein zaaltje was de inschrijving(dit zou niet goed komen)de vroege vogels hadden het geluk aan hun zijde en het scannen ging voor deze dan ook vlot

    De rest had pech en aanschuiven was hun lot en de rij werd steeds langer

    De start kilometers lagen in het domein de Gavers en dit was echt een droom, bossen, hindernissen en de zeer technische passages konden door iedereen goed gesmaakt worden

    En of het technisch was de haardspeld bochten volgen elkaar in sneltempo op want rust werd ons niet gehund

    10km op de teller en we konden eindelijk eens op adem komen maar niet voor lang

    Hier rijden ze zelfs op steile zijbermen van snelweg wat een geluk dat het redelijk droog was anders was de ravage niet te over zien

    De hartslag was al meerdere malen dik in het rood gegaan voor we de heuvel zone indoken en werd het pas lastig

    Voor mijn echtgenote ging het soms iets te vlug want dit was nog wat anders dan meerijden met de kolonel (wat ook leuk kan zijn)

    De paden door de selder of door de aardappelen vreten dan ook een pak energie op

    De Red Bull tussen door kwam als geroepen voor we terug het veld indoken

    Heuvel op heuvel af dwars door de velden en dit zonder aangeduide paden want deze werden door mtb er zelf gemaakt

    De controle was goed en daar zorgde de rijsttaart voor, even bij praten met andere leden van de club is altijd meegenomen (Sven Geernaert)

    Het tweede deel zou nog een paar verrassingen in petto hebben en dan nog niet van de minste

    Maar ondertussen tikten de kilometers goed aan tot we aan de laatste 5 begonnen en die waren er voor velen te veel aan

    Opnieuw zochten de inrichters de snelweg berm op en van fietsen was voor velen geen spraken meer

    De verdoken rioolgleuven het hoge struikgewas en dit onder een hoek van 45 graden deed menig de wenkbrauwen fronsen want dit was er dik over en veel te gevaarlijk

    Na dit stuk kon de laatste kilometer aangevat worden en deze was voor de verandering nu eens wel vlakke en goede bereidbaar, zalig

    Eentje zat er echt door en was het goed dat het gedaan was, nu konden we even op adem komen bij een lekkere koffie in het nog steeds veel te kleine zaaltje

    1500 man/vrouw die om zijn drinkbus en pistolet gaat dit gaat nooit goed met maar één ingang en buiten langs dezelfde weg en dit leidde tot veel ongenoegen en dit was dan ook het enige minpunt van deze rit

    Lastig en prachtig en zeker een aanrader op naar de volgende

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT OOSTAKKER

    VTT Oostakker

     

    De club was op deze zonnige zaterdag ochtend massaal afgezakt naar Oostakker

    Na de ochtelijke plichtplegingen(scannen, foto’s )konden we de baan op en dit onder leiding van de snelle LUC

    De vaart zat er al vanaf de eerste meters in en van opwarmen was geen sprake en van een rustige hartslag was al zeker geen sprake meer

    Na een paar kilometers konden we eens achterom kijken en met 4 waren we nog over

    Nu ging het gas pas goed open en was het zaak om de kopman zijn wiel niet te verliezen want meer zat er nog niet in

    Van de streek of de omgeving hebben we niet veel gezien want door laaghangende zon en het snelle parcours konden we niet zitten dromen

    Soms werd het ritme een beetje naar beneden gehaald en konden we toch een beetje drinken en even op adem te komen

    De sfeer zat goed en er kon ook al eens gelachen worden en dit is altijd prettig meegenomen

    De bevoorrading na 25 km kwam geen minuut te vroeg want één van onze rijders zat door zijn voorraad bananen heen en de rest konden de suikers ook goed gebruiken

    De eerste meters van het tweede deel lag er nu door het droge weer er een pak beter bij al was het even drummen in de file maar dit nemen we er graag bij

    Voor de rest van de rit was terug vlammen en opnieuw was het harken om bij te blijven

    Maar aan het einde van deze vlakke snelle rit kon er nog spurtje af tegen de mannen van Steenhuize

    Met 4 gestart en met 4 toegekomen meer moet dat niet zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Omega Pharma-Lotto houdt stockverkoop
    Naar goede gewoonte houdt Omega Pharma-Lotto in het tussenseizoen een stockverkoop. Je kan fietsen, fiets- en vrijetijdskledij en accessoires van het team op de kop tikken tegen kortingen tot 70%.
    De stockverkoop vindt plaats op maandag 31 oktober van 9u tot 17u in de Belgian Cycling Company (Roterijstraat 89, 8790 Waregem). Er zijn mecaniciens aanwezig om u technisch te adviseren. Betaling dient contact te gebeuren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Museeuw klopt Dierckxsens
    WTC Dazalgoan is als winnaar uit het VT4-programma De Pedaalridders gekomen. Onder leiding van Johan Museeuw versloegen de West-Vlamingen het Forza Picasso-team van Ludo Dierckxsens.
    De Dazalgoans kwamen als winnaar uit de strijd. (foto dazalgoans)
    Gedurende acht weken kon je op VT4 volgen hoe twee teams beginnende wielertoeristen werden klaargestoomd voor de grote finale: een heuse Alpenrit met de beklimming van de Télégraphe, Galibier en Alpe d'Huez. Johan Museeuw begeleidde de Dazalgoans uit Roeselare, terwijl Ludo Dierckxsens zich ontfermde over Forza Picasso uit Lochristi.

    Bij aanvang van de opnames waren beide teams nog een zootje ongeregeld, maar geleidelijk aan kregen ze de fietsmicrobe en een goede conditie te pakken. De uitdaging in de finale was om met zoveel mogelijk teamleden binnen de 7 uur de 110 kilometer lange koninginnenrit van de Tour 2011 af te haspelen. De Dazalgoans haalden het uiteindelijk met één punt voorsprong en haalden het prijzengeld van 10.000 euro binnen.

    "Wenend ging ik de laatste kilometers naar boven", zegt Dazalgoans-voorzitter Andy Vercaigne in Het Nieuwsblad. "Van de pijn, maar ook van de ontlading na al die maanden trainen. Ik ben echt trots op iedereen van de ploeg. De trofee van De Pedaalridders staat op onze erelijst en die nemen ze niet meer af."

    "Johan Museeuw leerde ons de kneepjes van het vak. Hoe je moet klimmen, hoe je best sprint, hoe je best op de fiets zit. En naarmate je traint, krijg je steeds meer de smaak te pakken. Voor onze training startte, hadden we al na zestig kilometer pijn in de kuiten. Nu is een trainingstochtje van honderd kilometer geen probleem meer."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De fietsklassiekers voor 2012
    De herfst staat nog maar net voor de deur, maar vele wielertoeristen beginnen nu al te plannen voor 2012. Noteer alvast de volgende fietsklassiekers in je agenda!
    foto alain buyck
    Golazo Cycling biedt volgend jaar opnieuw een brede waaier aan klassieke parcours, prachtige regio's, flinke kuitenbijters en wondermooie Ardense hellingen aan. Nieuw in het aanbod zijn enkele klassieke gran fondo's. Fietsfanaten die houden van de prachtige Franse cyclosportieve organisaties houden vanaf december dus maar beter www.grandtrophee.be in de gaten.

    Vul alvast je fietsagenda in voor 2012 en dan is het hopen op een zachte winter voor een goede voorbereiding op de klassiekers.

    Inschrijven kan binnenkort via
    www.rondevanvlaanderen.com, www.lblcyclo.com, www.granfondoeddymerckx.be; www.climbingforlife.be; www.limburg2012.com en www.bpocyclingtour.be.

    Fietskalender 2012
    Vlaanderens Mooisten en de Waalse Parels

    • Zaterdag 17 maart: Ename Classic (Zottegem)
    • Zaterdag 24 maart: Omloop Van Vlaanderen (Gent)
    • Zaterdag 31 maart: Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen (Brugge / Oudenaarde)
    • Zaterdag 14 april: Peter van Petegem Classic
    • Zaterdag 21 april: Liège-Bastogne-Liège Cyclo
    • Zaterdag 5 mei: Grinta! Challenge (Doornik)
    • Zaterdag 12 mei: Cyclo Sprint Classic (circuit Zolder)
    • Zaterdag 19 mei: Flêche de Wallonie (Spa)
    • Zondag 27 mei: DecathlonTilff-Bastogne-Tilff
    • Zaterdag 2 juni: La Chouffe Classic (Houffalize)
    • Zaterdag 9 juni : Lotto Tour de Namur (Namen)
    • Zondag 17 juni: Gran Fondo Eddy Merckx
    • Zaterdag 30 juni: Decathlon Classic (Leuven)
    • Zaterdag 18 augustus: Lotto Géants des Ardennes (Angleur)

    Specials

    • Zaterdag 1 september: Climbing for Life-Col du Galibier (Valloire-Frankrijk)
    • Zaterdag 15 september: Tourtocht WK wielrennen (Landgraaf-Nederland)

    Gran fondo's in Frankrijk

    • Zondag 15 april, Gran Fondo Colnago Golfe de St-Tropez, qualifier voor de UCI World Cycling Tour
    • Zaterdag 2 en zondag 3 juni, La Ventoux, Beaumes-de-Venise
    • Zaterdag 9 juni, Les Trois Ballons, met 'Tour-aankomst' op La Planche des Belles Filles
    • Zaterdag 7 juli, La Marmotte, de Alpenklassieker met onder andere Col du Télégraphe, Galibier en Alpe d'Huez
    • Zaterdag 8 september, La Ronde Picardie
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zo krijg je vrouwen aan het fietsen
    Roze fietsen en lampjes, dat is blijkbaar genoeg om vrouwen fanatiek aan het fietsen te krijgen. Bekijk de nieuwste reclamespot van waterproducent Contrex!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERELBEKE
    VTT MERELBEKE





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    isaatje70
    www.bloggen.be/isaatje
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs