Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
De herfst staat nog maar net voor de deur, maar vele wielertoeristen beginnen nu al te plannen voor 2012. Noteer alvast de volgende fietsklassiekers in je agenda!
foto alain buyck
Golazo Cycling biedt volgend jaar opnieuw een brede waaier aan klassieke parcours, prachtige regio's, flinke kuitenbijters en wondermooie Ardense hellingen aan. Nieuw in het aanbod zijn enkele klassieke gran fondo's. Fietsfanaten die houden van de prachtige Franse cyclosportieve organisaties houden vanaf december dus maar beter www.grandtrophee.be in de gaten.
Vul alvast je fietsagenda in voor 2012 en dan is het hopen op een zachte winter voor een goede voorbereiding op de klassiekers.
Roze fietsen en lampjes, dat is blijkbaar genoeg om vrouwen fanatiek aan het fietsen te krijgen. Bekijk de nieuwste reclamespot van waterproducent Contrex!
Overijse was de startplaats
voor onze zondagse rit en we terug niet alleen
Dit was terug een massa
lokker en met recht en rede zo zou achteraf blijken
De auto ergens een plaatsje
bezorgen was dan ook niet evident maar de zon was terug van de partij dus niets
kon deze rit vergallen
Ook niet de eerste helling
van de dag want de startplaats lag op een heuvel
Ook de lange rij
aanschuivende mtb ers konden de pret niet bederven
Dus met volle moed begonnen
we aan deze voor ons onbekende rit: maar eerst nog dit even vooraf
Onze fietsen waren minimum
1000 te goedkoop we waren 20jaar te oud en onze fietsen wogen 5kg te veel om u
maar een idee te geven van het watertandende materiaal de ene nog lichter dan
de andere en bijna allen van topmerken
Dat we het jonge geweld
lieten voorbij stormen was op dit parcours zeker geen schande want de benen waren
nog niet veel beter dan de dag ervoor integendeel
Veel plat kennen ze hier ook
niet zodat de adem en de benen direct aan hun limiet zaten maar de tocht door
de bossen maakte alles goed
Zeer goed uitgepijld een
goede bevoorrading en een pracht van een streek meer moet dat niet zijn voor
een zondag
Ook al waren de afdalingen er
soms over we lieten ons niet kennen al was het soms met de billen dicht
geknepen dat we ons naar beneden storten
Enkel de klim na de controle
was er bijna te veel aan (la Houppe maar dan maal 4 in lengte)hier ging de
hartslag dik in het rood maar eens boven konden we echt genieten van de zon en
de streek
35km op de meter en we waren
terug aan de auto: we hadden het overleefd
Is dit voor herhaling vatbaar
zeer zeker ja want hoe zwaar deze rit ook was het is een pareltje
Na een zwaar avondje
doorzakken in het Oeverloze Eiland; ze hebben er niet op een glaasje gekeken
Waren we zaterdag toch
present in Melden voor traditionele Koppenberg VTT
Er waren er bij met kleine
oogjes de ene van te weinig slaap de andere van de cava maar we zouden ons niet
laten kennen
Eens op pad ging het nog
redelijk vlot de eerste kilometers want deze waren vlak
Maar op de eerste helling
wist ik het al dit zou niet mij dagje worden: te weinig slaap, te veel gespind
deze week kortom geen fut in de benen
Op de Koppen berg was het
harken om boven te geraken en dit was dan nog maar een voorsmaakje van wat
komen zou
De mede rijders Martin en
Alex lieten hun zwakkere collega niet achter (waar voor dank mannen )ik heb het
al anders meegemaakt
Dit jaar hebben de inrichters
echt hun best gedaan om deze rit super zwaar te maken (heb dan eens een slechte
dag ) want alles wat enigszins omhoog ging hadden ze er in gestoken
En op elke helling deden de
benen meer en meer pijn maar inkorten deden we niet we gingen voor de volle
afstand
Steeds aangemoedigd klauterden
we heuvel na heuvel op, de ZEELSTRAAT, DE RAMPE, DE PATERSBERG en natuurlijk de
KOPPENBERG plus nog een pak minder bekende heuveltjes
Dit was een ritje voor de
echte mtb mannen/vrouwen: ook al was dit super zwaar dit jaar het blijft een
top organisatie
Als er al een minpuntje zou
zijn dan was het de bevoorrading niet de bevoorrading zelf maar de afstand pas
na 28km lag deze en dit mocht een beetje vroeger zijn
Meer dood dan levend
bereikten we de aankomst, een goede douche en een paar frisse colas later konden
we er nog een goed mee lachen
GENT - Wie deze zomer een koffie wou gaan drinken in Het Oeverloze Eiland in Oudburg stond voor een gesloten deur. Daar kwam gisteren verandering in. Paul De Coninck (44), ex-wereldkampioen spinning en uitbater van de New Maximiliaan in de Mageleinstraat, nam het roer over en heropende het praatcafé.
Gent op Facebook
Het nieuws uit
Gent in je Facebook nieuwsfeed?
De nieuwe eigenaar wil de sfeer van Het Oeverloze Eiland bewaren. Het blijft dus een praatcafé, maar wel met een vernieuwd interieur. Het café was ondermeer geliefd bij koffiedrinkers omwille van de uitgebreide keuze aan koffievariëteiten. Ook dat blijft behouden - met chocolademousse, advocaat en rijstpapje bij elke tas.
Aan de muren kan u nu een schitterende collectie portretten van Panamarenko bewonderen. De Coninck leerde de kunstenaar kennen als buur in de Zwalmstreek. Eveline Hoorens - mevrouw Panamarenko en bezieler van Hoorens Koffie - levert ook de koffie aan het café. Van het een kwam het ander, en zo belandden de Panamarenko portretten in Het Oeverloze Eiland. De kunstenaar beloofde af en toe zelf eens langs te komen.
Voor Paul De Coninck werd het de voorbije twee weken een race tegen de tijd om het café tegen de opening afgewerkt te krijgen. Negen opeenvolgende nachten werkte hij aan de inrichting. Gelukkig is hij als ex-wereldkampioen spinning (zeg maar aërobic op de fiets) wel wat gewoon. Zo gaf hij ooit gedurende 38 uur een non-stop spinningles, waarvan 32 uur recht op de trappers, aan 85 omwentelingen per minuut.
Het Oeverloze Eiland is in de week geopend van 16 uur tot 24 uur, op vrijdag en zaterdag tot 2 uur. Voor de duidelijkheid, Paul De Coninck blijft ook instaan voor de New Maximiliaan
Geen Ridley meer volgend jaar: Bianchi gaat Vacansoleil-DCM voorzien van fietsen in 2012 en 2013. Het Italiaanse Bianchi en Vacansoleil-DCM hebben deze week een tweejarige overeenkomst getekend met een optie om in daaropvolgende jaren te verlengen. Vacansoleil-DCM team zal gaan rijden op de Bianchi Oltre, dit frame is onderdeel van Bianchi HoC familie. De Oltre zal afgemonteerd worden met FSA stuur, stuurpen en zadelpen, Vision opzetsturen -voor de tijdritfietsen-, Fast Forward wielen, Vredestein banden, Selle San Marco zadels, Elite bidonhouders en KMC ketting. Verder kunnen we al melden dat de onderdelengroep van Shimano komt -aangevuld met FSA delen als -waarschijnlijk- FSA remmen, voorderailleur en crankstel.
Het cross seizoen is net op gang geschoten en de echte modder crossen komen er aan
FMB tubes pakt uit met een nieuwe tube speciaal voor de slijk/modder crossen. Het profiel met hoge noppen zorgt voor maximale grip in modderige omstandigheden, en door de ruimte tussen de noppen zal de modder makkelijk lossen zodat de tubes niet vol lopen. Tevens zijn de tubes voorzien van een coating op de wangen die bewezen ervoor zorgen dat de tubes langer meegaan dan vergelijkbare tubes van andere merken.
FMB staat bekend voor het maken van zeer hoogwaardige en duurzame tubes die met de hand gefabriceerd worden in noord-frankrijk. FMB is met name bekend van de Parijs-Roubaix tubes waarmee ze al enkele jaren het podium bevolken evenals dit jaar met van Summeren.
De tubes zijn op voorraad en verkrijgbaar bij www.fmb-tubes.eu voor e prijs van 84 euro.
Dat er veel muilentrekkers en
tottentrekkers rond lopen weten we maar zaterdag tijdens de vtt van Merelbeke
heb ik duchtig meegedaan
Want al van bij de start lag
de pees er op om toch maar te kunnen aansluiten bij de drie vroege vluchters
En het tottentrekken kon
beginnen want amper opgewarmd draaiend de benen nog niet soepel rond en werden
de oogjes een beetje dicht geknepen om de pijn te verbijten
Op de Scheldedijk konden we
gelukkig aansluiten en was het eerste gedeelte tottentrekken achter de rug
Met 5 waren we nu en kon de
tocht eindelijk beginnen: de rest koos voor andere afstanden of had andere
prioriteiten voor deze dag
Na een paar kilometers veld werk
koos er eentje om af te haken(iets te weinig getraind)
Dus nog met 4 voor de lange
afstand en we hebben er het beste van gemaakt en dit onder leiding van Luc
De streek rond Merelbeke is
uistekend geschikt om er een vtt te organiseren: met zijn verborgen wegeltjes
en zijn vele klimmetjes
Munteberg het zink om er maar
een paar te noemen
Ja, soms lag de hartslag veel
te hoog deden de benen veel pijn maar we hadden veel pret en fun en dit maakte
veel goed
De remmen hadden het tijdens
de rit ook al helemaal gegaan en was het toch nog even spannend bij de vele
afdalingen maar moeilijk gaat ook
Even vlug bij tanken bij de
goede bevoorrading en we waren terug vertrokken voor nog een lastig tweede deel
Want hoe verder de tocht
vlotte hoe minder gemakkelijk het ging maar opgeven of afhaken nee dit nooit
Maar ook aan deze schitterende
en lastige rit kwam een einde maar valpartij maakte deze rit bijna tot een
kleine ramp (enkel een paar lichte schaafwonden en een gebogen voorwiel )voor
Martin
Nog een lekkere pannenkoek en
een goede douche maakten deze rit compleet
Gasten dit is voor herhaling
vatbaar
ZONDAG
Lokeren aan de tweebruggen
straat is nog zo een klassieker in het Oost-Vlaamse wbv circuit
En terug werd er met een leuk
groepje gefietst en dit aangevuld met een paar nieuwe leden
Dit was terug een rit om in te
kaderen: niet te zwaar voor een zondag, veel ambiance en een goede bevoorrading
in Wachtebeke
Ja, er zij zo van die ritten
waar alles een beetje meezit en deze was terug te vlug gedaan
In de douche werd de rit nog
eens lichtjes over gedaan met alle lach salvos vandien
Nog een paar flinke leffes na
de rit konden of mochten ook niet ontbreken
Wie denkt dat een wereldkampioen in ruste een kalm leventje leidt, heeft het mis. In het geval van Maurizio Fondriest dan toch, want die was druk met het mee ontwikkelen van enkele nieuwe modellen in zijn collectie racefietsen.
Als je de nieuwe racecollectie voor 2012 bekijkt dan moet er hard gewerkt zijn bij Fondriest. Niet alleen kregen bestaande fietsen een facelift of zijn ze getooid met de laatste modekleuren, maar indrukwekkender is de lancering van wel 5 compleet nieuwe modellen.
TF zero
Het paradepaardje van Fondriest racefietsen is de TF zero (7298 EUR met Campagnolo Superrecord en Fulcrum Racing 1 wielen). De fiets is handgemaakt van 1k carbon, en het framegewicht is 798 gram. Het frame is leverbaar in 7 maten maar is zonder meerprijs ook te bestellen als custommade frame (3198 EUR). Uiterlijke kenmerken: ultradunne achterbrug, oversized balhoofd en weggewerkte kabels.
R20
Ook compleet nieuw voor 2012 is de R20. Zeer fraaie platte bovenbuis en net als de TF zero voorzien van UTSS achterbrug, wat staat voor ultra thin seat stays. Het monocoque 3k carbon frame is verkrijgbaar in wit of zwart en de fiets is scherp geprijsd. Een complete bike met Veloce kost 1798 EUR, wil je Ultegra dan betaal je 1998 EUR.
RP3 1.2.
De RP3 1.2 is een nieuw aluminium model. Verkrijgbaar met een carbon voorvork en als complete fiets verkrijgbaar met Veloce of Shimano 105 voor euro 1398. Framegewicht 1440 gram.
SF1 en SF2
Carbon en aluminium hebben we gehad, maar ook de liefhebber van stalen frames wordt bij Fondriest niet vergeten, met liefst 2 nieuwe modellen, de SF1 en SF2. Handgemaakt in Italië en net als de TF zero leverbaar in 7 maten of (zonder meerprijs) als custom frame. Het verschil tussen beiden? De SF1 is gemaakt van Columbus Inox XCR buizen, de SF2 gebruikt de Spirit buizen van Columbus.
Wat er nog meer veranderd is (nieuwe kleuren bij bestaande modellen) kunt u zien op Bike Motion, hal 10, stand A30.
... must come down. Dat ondervonden de deelnemers aan de Red Bull Road Rage in Polen aan den lijve. Met een gemiddelde snelheid van 60 km/u scheurden ze op de fiets een 4 km lange helling naar beneden.
De deelnemers traden zowel met downhillfietsen, mountainbikes als koersfietsen aan. (foto marcin kin)
Het dalingspercentage van het 4 kilometer lange parcours tussen Gora Zar en Miedzybrodzie Zywiecki bedroeg gemiddeld 6,5%, met uitschieters tot 14%. De deelnemers raasden tegen snelheden van gemiddeld 60 km/u naar beneden en dat zowel met speciale downhillfietsen, mountainbikes als koersfietsen. Zoals in het filmpje te zien is, kwam niet iedereen ongeschonden over de meet...
De Pool Peter Szafraniec won de manche van de Red Bull Road Rage, die vorig jaar nog te gast was op de Côte de la Redoute in de Ardennen. De Duitser Christian Lademann en de Pool Marcin Motyka vervolledigden het podium.
Wie na enkele bergtochten door de Alpen voor het eerst gaat fietsen in de Pyreneeën, ervaart dit massief op de grens tussen Frankrijk en Spanje als een verademing. Vanuit het centrale Argelès-Gazost verkennen we het hart van dit ruwe en desolate bergland.
De Alpen werden vanaf de jaren zeventig steeds beter ontsloten voor bezoekers en passanten. Autosnelwegen, hogesnelheidslijnen en tunnels hebben het uitzicht van het landschap grondig veranderd. 's Zomers is het er daardoor niet altijd even aangenaam fietsen.
Niets daarvan in de Pyreneeën. Hier bakkeleit men nog over de vraag of de laatste beer mag worden afgeschoten en probeert men halsstarrig de eerste autosnelweg door de bergketen tegen te houden. Betreden op eigen risico!
Beslissende beklimmingen
Alle respect voor de jarige Col du Galibier (59 keren beklommen in de Tour de France), maar tegenover de Col du Tourmalet (77 x) en de Col d'Aubisque (71 x) moet hij de duimen leggen. Beide bergpassen in het hart van de Pyreneeën zijn het gemakkelijkst bereikbaar vanuit Argelès-Gazost (412 m), een stadje aan de voet van het massief.
Vóór we ons naar die eenzame hoogten hijsen, fietsen we vanuit Argelès-Gazost eerst enkele kortere beklimmingen om te acclimatiseren. De minst zware klim is deze naar het stadje Cauterets (923 m). Fietsers kunnen over een autovrij fietspad op een vroegere spoorbedding rijden. Het stijgingspercentage klimt amper boven 5%. Klim je nog acht kilometer door naar de Pont d'Espagne (1.496 m), dan kom je terecht in een prachtige natuur (met schitterende watervallen). Je mag dan wél niet opzien tegen een strook van drie kilometer die flirt met 10%...
In Argelès-Gazost vertrekt ook de route naar Hautacam. Op deze klim legde Lance Armstrong in 2000 de basis voor zijn eindoverwinning in de Tour. Zware kost, met andere woorden. De tocht naar de Col de Tramassel (zo wordt Hautacam hier meestal aangeduid) doet vooral pijn omdat hij zo onregelmatig is. Tot het laatste dorp - Artalens - klimt hij nog vrij matig, behalve dan die ene lange strook van 9%. Na het dorp volgen drie bijna onmenselijke kilometers van ongeveer 10%. Even kan je weer op adem komen, om dan weer een mokerslag van 9% te verduren te krijgen. Hier kan je vast de Tour winnen of verliezen.
De derde 'kennismakingsklim' is deze naar Luz-Ardiden. Ook hier werd wielerhistorie geschreven. Tien jaar vóór Armstrong stelde zijn landgenoot Greg Lemond hier zijn laatste Tourzege veilig. Luz-Ardiden (1.718 m) is hoger dan Hautacam (1.616 m), maar iets beter verteerbaar. Dat heeft te maken met de geleidelijkere opbouw naar het zware middengedeelte, voorbij het dorp Grust. Na die drie kilometer (8 à 10%) bouwt hij opnieuw wat af, via een resem heerlijk brede haarspeldbochten, naar een constante van 7%. Daar, aan de voet van een skigebied, heb je een uitzicht tot de Pic du Midi, met de Col du Tourmalet die erlangs leidt. Opvallend is de rust die je tijdens deze beklimmingen ervaart. Als kennismaking volstaan twee van deze drie bergaankomsten (Cauterets, Hautacam, Luz-Ardiden). Het grote werk moet immers nog volgen.
Na
jaren van ploeteren in de modder lag het parcours er vandaag droog bij en in
deze streek schild dit een pak
De
ruime parking liep vlot vol en daar zal het zomerse weer wel voor een deel
tussen zitten
Want
de mtb mannen/vrouwen waren terug massaal naar Brakel afgezakt
Na
de koffie konden we op pad gaan voor een stevig stukje biken :na een paar
kilometer doken we echt het veld in
Vlak
is het hier nooit en het kaf werd al vlug van het koren gescheiden
Maar
een beetje wachten op de mindere goden hoort er bij want niet iedereen is een
berggeit
Voor
de stop kregen we echt waar voor ons geld met een flink stuk Brakelse bossen en
voor de echte Vtt er is dit echt de top
Beuken
en sleuren over de boswegels stoempen om boven te geraken en stilletjes dood
gaan daar doen we het voor
Aan
de bevoorradingen post konden we een beetje op adem komen want we waren nog
niet thuis
Deel
twee en opnieuw gingen we het bos is en dit terug voor een paar kilometers: dit
was puur genieten
Na
dit stuk konden we een beetje de hartslag laten zakken: maar opnieuw was dit
van korte duur want ondanks het droge weer lag er hier en daar toch een stuk
modder op ons te wachten en de bike bleef dan ook niet proper
De
laatste 10 km waren terug een pareltje :de droge zandwegen en dit samen met de
zomerse zon maakten dat hellingen minder zwaar
Nog
even in het parkje voor de laatste meters en we konden met de bikes naar de
afspuitstand gaan:en hier zit er echt druk op het water wat een luxe en ook de
douches waren top
Een slecht woord vinden over deze organisatie
zal zeer moeilijk zijn want alles was top en dit beloofd voor de volgende
ritten
Cervélo zag het daglicht in 1995 toen twee ingenieurs, Gerard Vroomen en Phil White, besloten om de kennis die ze hadden opgedaan met het ontwikkelen van snelle aerodynamische fietsen op de markt te brengen. De allereerste verwezenlijking, de Baracchi, is binnenkort te zien op Bike Motion.
De Cervélo Baracchi. (foto cervélo)
De grote doorbraak voor Cervélo kwam toen een Italiaanse wielerprof zich realiseerde dat zijn framesponsor niet de benodigde expertise had om een aerodynamische tijdritfiets van top niveau te maken. Hij benaderde Gerard Vroomen en vroeg om voor hem de snelst mogelijke fiets te ontwikkelen.
Met behulp van een team ingenieurs, werd er een geheel nieuwe fiets ontwikkeld. Het moest een fiets worden die onverslaanbaar was op het gebied van aerodynamica en toch niets te wensen over liet op het gebied van stijfheid en gewicht. Het moest een unieke fiets worden, speciaal voor deze renner.
Het resultaat was een op alle vlakken radicaal andere fiets, de Cervélo Baracchi. De fiets testte extreem goed op het gebied van aerodynamica, maar ook op gebieden als stijfheid, rijeigenschappen en comfort scoorde dit frame uitstekend.
De Baracchi, de eerste fiets van Cervélo, is samen met de gehele nieuwe Cervélo collectie te zien op Bike Motion.
Polar breidt het gamma van zijn hartslagmeters FT4, FT2 en FT1 uit met enkele modellen in frisse kleuren. Ook de RCX5 kreeg een variant, in opvallend rood. Want zowel beginnende sporters als fervente multisporters zien er graag goed uit tijdens het sporten.
De Polar RCX5, FT4 en FT2. (foto polar)
De RCX5 is een allround hartslagmeter met verschillende sportprofielen waarmee je snel kunt wisselen tussen de verschillende sportdisciplines die je beoefent. Zwemmen, fietsen, lopen, langlaufen of roeien... De RCX5 kan het allemaal aan en hij komt er nu dus ook in een knalrode uitvoering.
De Polar RCX5 is als hartslagmeter afzonderlijk beschikbaar maar ook als Running set met de s3+ stride sensor voor het meten van loopsnelheid, tempo en afstand. De Bike set bevat de CS W.I.N.D snelheidssensor en de Multi set is uitgerust met de ultracompacte G5 GPS sensor waarmee buitensporters informatie over hun snelheid, tempo en afstand krijgen. Nadien kan je via de compatibele software en web service de afgelegde route op een kaart kan bekijken.
Startende sporter?
Beginnende sporters kunnen in stijl starten met de nieuwe kleurenversies van de FT4, FT2 of FT1. Deze fitnessmodellen van Polar zijn er ook voor sportievelingen die zoeken naar een meer uitgebreide maar toch eenvoudige trainingsbegeleiding. De FT1 (49,90 euro) en FT2 (59,90 euro) beschikken over een groot en goed afleesbaar display voor een duidelijke hartslagweergave, ze hebben een instelbare HF-zone en een gemakkelijke eenknopsbediening. Uiteraard hebben ze een gecodeerde zender zodat storing met andere HF-meters vermeden wordt.
De FT4 is iets uitgebreider, met Target Zone (train je met de juiste intensiteit?), OwnCal (weergave calorieverbruik) en een geheugen voor de laatste 10 trainingen. Prijs: 79,90 euro
Al zomert het momenteel nog na, het kan geen kwaad om alvast voor te bereiden op de winter. Cervo Rosso heeft warme kleding in de aanbieding.
Het jonge Zwitserse fietskledingmerk Cervo Rosso is zijn nieuwe wintercollectie aan het uitleveren aan zijn dealers. Met de SR01 Winter Bibshorts uit de New Corsa lijn verzeker je jezelf van goede bescherming. De broek is van Super Roubaix stof gemaakt, een warme en zeer elastische textielsoort van zachte microfibers. Super Roubaix (80% polyester, 20% elastaan) heeft ook een goed ademend vermogen.
Goed te zien op de foto is dat de SR01 hoog opgesneden is, zodat een groot deel van je romp beschermd is tegen koude en wind. Ook de bretellen zijn breed uitgevoerd, voor zoveel mogelijk protectie en een strakke pasvorm. De zijpanelen zijn van Thermodream, een stevige stof die de broek duurzaamheid geeft. De afwerking gebeurt met silicone grippers aan de broekspijpen, terwijl mooie logo's en rode biezen de stijl uitstralen waar Cervo Rosso zijn handelsmerk van wil maken.
Verkrijgbaar in de maten S/2, M/3, L/4, XL/5 & XXL/6. Kijk voor meer winterkleding op cervorosso.com.
U bent aangemeld