BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    04-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Do's and Don'ts: sportdrank en getrainde buik- en rugspieren
    Elke maand gaat Cyclo Sprint dieper in op typische vragen van fietsers en wielrenners. Zowel voeding, training als materiaal komen aan bod. Deze keer bekijken we welke sportdrank je helpt overleven en waarom je je buik- en rugspieren zou moeten trainen!
    (foto Belga)
    DRINKEN, OOK ZONDER DORST!

    Wie veel traint, moet ervoor zorgen tijdig en voldoende te drinken. Veel renners drinken te weinig en beginnen uitgedroogd aan hun volgende trainingen of wedstrijden. 3 tot 5% vochtverlies kan je prestatievermogen echter met 10 tot 30% doen dalen! Dat is heel wat! Meer zelfs: dat is veel te veel om zomaar te grabbel te gooien. Voldoende drinken is de boodschap!

    Zorg er zeker voor dat je voldoende drinkt vóór de training, de hele dag door. Een uitstekende waardemeter is de kleur en het uiterlijk van je urine: die zou waterig en bleekkleurig moeten ogen. Ziet ze er 'dik' en geel uit, dan heb je duidelijk te weinig gedronken. Let erop dat je elke dag ongeveer 1,5 liter water drinkt, ook op een rustdag.

    (foto Energy Lab)
    VOOR JOU OOK ZO'N SIXPACK?

    Wanneer je tijdens lange duurtrainingen, wedstrijden of het beklimmen van een steile helling al gauw last krijgt van de rug en de nood voelt om van positie te wisselen, kan dit een teken zijn van een te zwakke krachtuithouding van de rompspieren. Te zwakke en vermoeide rompspieren zorgen er immers voor dat de rug zijn neutrale 'gezonde' houding niet meer kan aanhouden, waardoor die rug en dan vooral de tussenwervelschijven onder spanning komen te staan. Dit kan al heel snel leiden tot acute en chronische rugklachten. Onderzoek met 15 eliterenners heeft bovendien uitgewezen dat bij vermoeidheid van de spieren die de romp stabiliseren, ook de kniegewrichten een zwaardere belasting ondergaan, waardoor de kans op knieblessures stijgt.

    Een goede rompstabiliteit draagt trouwens ook bij tot een stabiele zithouding tijdens het fietsen, waardoor minder energie verloren gaat aan de op- en neerwaartse bewegingen van de heupen, en meer kracht kan worden overgedragen op de pedalen. Dat is dus een win-winsituatie.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De kasseien zijn van ons
    Cyclosprint sprak met de winnaar van de Ronde van Vlaanderen én met die van Parijs-Roubaix. Met de Bom van Bevel en de Lange van Lommel. Nick Nuyens en Johan Vansummeren. Over koersen in buitenlandse loondienst, stress, strijkijzers, Sweet Paradise en... anderen pijn doen.
    (foto Kristof Ramon)
    Jullie grootste overwinning valt pas op je 30e. Is dat toeval? Of pluk je nu meer de vruchten van je doorzicht en ervaring?

    NN: "Ik was er in het verleden al een paar keer dicht bij. Ik heb altijd geloofd dat het zou kunnen. Maar 'zou' is nog iets anders dan dat het ook effectief lukt. Alle puzzelstukjes moeten passen. Het zelfvertrouwen heb ik nooit verloren. Eerst denk je nog van 'Ik ben nog maar in de 20, dus ik heb nog wat tijd?' Nu ben ik er 30, maar dat is tegenwoordig in de koers niet meer oud. Er liggen nog wel wat jaren voor ons. Trouwens, het mooie aan de koers is dat ze elke keer anders is. Cancellara was vorig jaar heel goed en dit jaar ook, maar de topfavoriet wint niet altijd."

    JV: "Als de favoriet per se moet winnen, kan je even goed zeggen: 'Cancellara, vertrek maar alleen; wij zullen aan de kant wat staan applaudisseren.' Koers is een verhaal van 'had' en 'als'. En als de as breekt, valt de kar! (lacht) Elk jaar hebben ze wel iemand? Neem nu een paar jaar terug, toen stonden de gazetten alle dagen vol met Tom (Boonen)."

    NN: "Inderdaad, elk jaar is er wel één 'de beste'. Toch kan je moeilijk zeggen dat mijn Rondewinst volledig uit de lucht komt vallen. Dat ik niet de verwachte winnaar ben, dat geef ik grif toe, maar als je mijn carrière bekijkt, is die overwinning niet zo eigenaardig. Cancellara stond op 1 en daaronder de mannen die hem al hadden gewonnen. Zo gaat dat, maar iedereen moet ooit zijn eerste winnen, niet?"

    Creëert deze overwinning rust? Nu moet niks meer en kan alles?

    NN: "Ik ga er niet met mijn klak naar gooien, maar het is wel zo dat de stress van 'ik moet, ik moet, ik moet' wel wat weg is. Ik heb twee schone koersen gewonnen dit jaar. Dat geeft rust en tegelijkertijd motiveert dat weer om verder te kijken. Dit jaar ga ik proberen geselecteerd te raken voor het WK. Daar ga ik me volledig op toewerken."

    JV: "Mijn overwinning is misschien een grotere verrassing dan die van Nick, hoewel ik toch al enkele jaren goed ben in Parijs-Roubaix. Maar in de voorbereiding naar de Amstel Gold Race heb ik ook heel hard getraind. Je bent immers toch maar zo goed als je laatste koers."
    NN: "Een mens wil profiteren van zijn goede conditie."

    JV: "De desillusie zal minder groot zijn als het eens niet lukt, maar aan de start verschijn ik wel met evenveel goesting en wil."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tacx gaat voor wereldrecord
    Tacx wil op 14 mei minstens 150 personen tegelijkertijd een half uur laten fietsen op een cycletrainer. Het zou niet alleen goed zijn voor een plaatsje in het Guinness Book of Records, het is ook ten voordele van het goede doel.
    foto tacx
    De recordpoging wordt gehouden op zaterdag 14 mei vanaf 14u30 op het Plein in het Nederlandse Den Haag. De eerste vijftig ingeschrevenen krijgen een Tacx fietstrainer ter beschikking. De overige deelnemers kunnen hun eigen cycletrainer meebrengen of een Tacx Satori bestellen tegen een speciale Tacx-recordprijs.

    Als deelnemer maak je kans op de status van 'wereldrecordhouder'; de recordpoging is inmiddels officieel aangevraagd bij het Guinness Book of Records. Bovendien lever je een belangrijke bijdrage aan het goede doel. Het inschrijfgeld komt namelijk volledig ten goede aan KWF Kankerbestrijding.

    De recordpoging is een initiatief van Tacx en Team Hardleers. Dit is een groep vrienden en familie die met acht personen deelneemt aan de Alpe d'HuZes. Op donderdag 9 juni gaan zij, samen met vele anderen, proberen de legendarische Alpe D'Huez zes keer achtereen te beklimmen. Met maar één doel: zo veel mogelijk geld inzamelen voor KWF Kankerbestrijding.

    Op zaterdag 14 mei slaan Tacx en Team Hardleers de handen ineen. Naast de recordpoging zijn er tal van leuke acties op het Plein in Den Haag. Zo krijgt iedereen de kans om met een Tacx Virtual Reality-trainer een persoonlijke toptijd neer te zetten op de Alpe d'Huez. Wie meedoet aan de recordpoging neemt ook automatisch deel aan de loterij, waarbij mooie Tacx-producten zijn te winnen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Power Shot voor supersnelle energie
    Performance heeft een gel ontwikkeld die zeer snel energie aflevert. Het product zorgt eveneens voor een alerte geest en bevordert bovendien de ademhaling.
    De Performance Power Shot voor supersnelle energie (foto Performance)
    De Power Shot gel bevat een uitgebalanceerde combinatie van koolhydraten en cafeïne en is verpakt in een handig mee te nemen stickpack met scheurstrip. Vooral de koolhydraten glucose, maltodextrine en palatinose zorgen voor een snelle en stabiele afgifte van energie.

    Wanneer de glucose door het menselijk lichaam tot glycogeen wordt omgezet en in de spieren zit opgeslagen, kan die energievoorraad op het gepaste moment worden benut. Maltodextrine is een ander koolhydraat die iets beter maar daardoor ook langzamer in het bloed wordt opgenomen en bijgevolg op langere termijn energie levert. Palatinose is een zeer trage suiker die in combinatie met de andere twee koolhydraten een betere spreiding van de energievoorraad voor zijn rekening neemt.

    Door deze koolhydraat blijft het bloedglucose tekort, en blijven de symptomen honger, vermoeidheid en beven langer uit. Zijn lage insuline-index draagt ook bij tot het op peil houden van het insulineniveau van het lichaam. Deze is van zeer groot belang bij de opname van de voedingsstoffen door de spieren.

    De 9,6 gram cafeïne die in elke Power Shot gel aanwezig is verhoogt de waakzaamheid en het reactievermogen. Zo zorgt dit nieuwste Performance product eveneens voor een alerte geest en bevordert het de ademhaling.

    Beschikbaar in woudvruchtensmaak per 10 sticks van elk 30 gram aan de prijs van 15 euro perpack.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vind de juiste remblokjes met Marwi
    De juiste remblokjes vinden, vormt dankzij Marwi niet langer een probleem. De fabrikant van fietsonderdelen ontwikkelde een simpele oplossing met een assortimentsdoos met 1 op 1 afbeeldingen.
    De assortimentsdoos met remblokjes van Marwi
    De assortimentsdoos is gevuld met 3 sets van de 15 meest voorkomende schijfremblokjes. Elke set is verpakt op een kleine kaart met artikelnummer, complete beschrijving, barcode en euroslot.

    De assortimentsdoos wordt geleverd met een extra stickervel zodat de doos naar eigen inzicht aangevuld kan worden. De sets worden geleverd inclusief benodigde toebehoren als veertjes en pinnen. De adviesverkoopprijs
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    7 mei 2011 Omlopen der Schelde- en Zwalmstreek (meer informatie vind je ook op de website www.MTB-you.be)

    Gepost op 8 februari 2011 door admin

    Naar jaarlijkse gewoonte organiseert wielertoeristenclub WSC Merelbeke vzw zijn Omlopen der Schelde- en Zwalmstreek.
    Op ons uitgebreid programma staan er recreatieve fietstochten voor alle fietsliefhebbers, zowel in het veld (VTT) als op de weg (cyclo).
    Iedere fietsliefhebber zal er zijn gading vinden, er is voor elk wat wils, voor de jeugd en voor de volwassenen, zowel voor de geoefende als voor de minder geoefende fietser.
    Er is gezocht naar een ruim aanbod voor elke deelnemer. Er zijn uitgebreide bevoorradingen onderweg alsook ruime douchemogelijkheden en een bikewash mogelijkheid achteraf. Bij aankomst verwelkomen we elke deelnemer met een pannenkoek.

    7 MEI 2011 WORDT EEN FIETSHOOGDAG VOOR IEDEREEN!

    Laten we die dag met zijn allen op de fiets springen en genieten van het ruime aanbod aan fietstochten dat WSC Merelbeke jullie te bieden heeft. Onze fietsliefhebbers krijgen op 7 mei 2011 de kans om de vele mooie plekjes van de Schelde- en Zwalmstreek te ontdekken.
    7 mei 2011, een dag om nu al aan te stippen in uw agenda!

    Waar?
    KTA-GITO, Potaardeberg 59, Merelbeke

    Wat?
    Cyclo: 150-105-50-25 km. Kids: 25 km.
    150km. – I&S: 07h00-10h00 (selectierit voor het Oost-Vlaams klimbrevet)
    105km. – I&S: 07h00-13h00
    50&25km. – I&S: 08h00-14h00
    Kids: 25km. – I: 13h00-13h30 S:13h30
    Info: Suy Hugo, telef. 0477/499.268, hugo.suy@telenet.be

    VTT: 110-90-60-40-25km.(MTB-klassieker voor beginners en die-hards)
    110&90km. – I&S: 07h00-10h00
    60&40&25km. – I&S: 08h00-14h00
    Kids: 16km – I: 13h00-13h20 S: 13h30
    Info: Dedeurwaerdere Luc, 0478/361.492, luc.dedeurwaerdere@telenet.be

    Wij heten jullie allen van harte welkom op onze organisatie.
    Tot dan!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het 1 Mei weekend

     

    Na het een rit in het West-Vlaamse landsgedeelte was het nu terug een thuis rit met startplaats Wondelgem

    Op deze winderige maar zonnige zaterdag stond de 84 km lange tocht op het menu en de vele leden van de club dachten er net zo over

    Na de inscanning van de laatste konden we op pad gaan: deze rit was terug een kopie van hun permanente route dus veel verrassingen zaten er niet in

    Wondelgem, Evergem en dan richting Ertvelde en dit onder leiding van een kloeke beer die bijna het volledige eerste deel van deze rit voor zijn rekening nam

    De snelheid ondanks de tegen wind was toch behoorlijk aan de hoge kant en er werd meerdere malen een waaier gevormd om toch een beetje beschut te zitten tegen de strakke wind

    Assenede en na 40km Boekhoute waar we onze stop kregen in café de Gouden Appel die op deze zonnige een prima zaak zou doen want de wielertoeristen waren op het eerste gezicht toch massaal van de partij

    Na deze korte maar weldoende stop konden we terug op pad voor deel twee van deze rit

    Met de wind nu toch een beetje in het voordeel ging de snelheid nog een beetje meer de hoogte in en voor een paar was op momenten toch een beetje harken om niet te moeten lossen

    Maar dit werd snel opgelost met het tempo een tandje lager te zetten want het voor iedereen toch een beetje plezant blijven

    De kilometers vlogen toch nog altijd snel voorbij zodat we snel terug in Wondelgem belanden en met 29 als gemiddelde mochten we echt niet klagen ondanks de verdomde wind

     

     

    Op naar nummer twee

     

    Haasrode – Hoei – Haasrode

     

    Deze classic in Vlaams Brabant was voor ons een onbekende: dus een rit met vele vraagtekens

    Herberg Den Deugniet was aan de kerk de startplaats: een schitterende oude zaak waar de nostalgie niet ver te zoeken was

    De inschrijving verliep nog redelijk vlot ondanks de vele paperrassen die moesten afgestempeld worden

    Eens op pad werd al vlug duidelijk dat het hier geen cadeau zou worden en terug was de strakke tegen wind de boosdoener

    Bierbeek en dan naar Opveld  en nog geen meter vlak parcours hadden we gekregen in Beauvechain waarde 1ste wing ligt kregen we het pas echt lastig hier geen enkele beschutting tegen de weerelementen en dan nog stijgende parcours erbij deed ons even naar adem happen

    Voor zij die de rit in Oud-Heverlee hebben gefiets weten ook dat de wegen hier erbarmelijk zijn: deze rit verloop op een deel van de nationale bijeenkomst

    In Jodoinge kregen we achter de kerk onze eerste echte helling te verwerken en ook dit viel dik tegen want boven was het toch even uitpuffen

    Het ene na het andere kleine dorpje kruisten we in deze toch mooie streek want wie heeft al gehoord van Huppaye ,Autre Eglise of van Folx Les Caves allen schitterende dorpjes die ons deden denken aan de Ardennen

    Eens hier voorbij waren we in provincie Luik beland en werd het parcours nog een beetje zwaarder maar de wegen waren nu ook een beetje beter en dat schild ook al

    In het voor ons onbekende Wasseiges kregen we onze bevoorrading want daarom hadden we 3€ moeten betalen in plaats van 1.5€ En voor dit beetje meer kregen we toch een prima snack tafel voorgeschoteld

    Deze rustplaats kwam geen minuut te vroeg want 41km tegen de wind beuken en heuvel na heuvel te hebben moeten overwinnen kruipt niet in de kleren

    Heuvel is misschien niet het juiste woord want steeds was het steiler dan vals plat maar minder steil dan een echte heuvel: dit even ter informatie

    De drinkbussen goed volgedaan en de innerlijke mens een beetje te hebben versterk konden we aan het terug weg beginnen

    Met de gedachte dat we de wind nu toch zouden mee hebben hadden we er terug zin in

    In Merdorp konden we terug beginnen klimmen en van meewind was nog steeds geen sprake om terug elke 3 km een dorpje doorkruisen en het laatste Waalse dorpje was St Remy Geest

    Eens in Vlaams Brabant begonnen de fietspaden en wegen terug te verslechteren

    Hoegaarden en dan naar Meldert nu konden we beginnen aftellen nog 11loodzware kilometers hadden we nog voor de boeg

    De zon en de streek maakten het toch een beetje minder zwaar en een mooie afdaling (eindelijk) was de kers op de taart

    De Bremberg als laatste hindernis kon er ook nog bij voor we eindelijk terug in Haasrode waren

    Van de 90km hadden we 80km tegen wind en 800 hoogte meters te verwerken gekregen en voor een zonnige zondag moest dit echt niet meer zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    HAASRODE -HOEI-HAASRODE

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    2011: ZanZara ZÓRO

    De eerste indruk is oei. Da's een druk fietsje. In ieder geval betreft het hier geen 13 in een dozijn fiets.
    Deze ZanZara ZÓRO komt uit de stal van WielaanWiel, eigendom van een enthousiast duo uit Alkmaar. Dit duo bestaat uit Marc Faas en Ward Koster, geen onbekenden in het Noord-Hollandse wielercircuit.

    Samen zijn zij vorig jaar begonnen met een fietsenwinkel waarin zij ondermeer hun eigen merk ZanZara verkopen.
    Deze muggen (ZanZara is mug in het Italiaans) laten zij volledig naar wens bouwen in Italië. Zo ook dit model en als het uit Italië komt is het, bijna per definitie, nooit saai.
    Mooi of niet? Een tussenweg lijkt er niet te zijn. Dit modelletje roept heftige emoties op, uiteenlopend van bah tot gaaf zeg!

    Goudkleurige lak
    De fiets zit netjes in de goudkleurige! lak. Vertelden we al dat dit geen 13 in een dozijn fiets is?
    De witte velgen passen daar eigenlijk niet zo mooi bij en om het totaalplaatje af te maken vloeken de rode naven er ook nog eens bij. Wansmaak? Dat is natuurlijk persoonlijk.
    Niet voor grijze muizen
    Feit is in ieder geval dat niemand dit karretje voorbij loopt zonder haar een tweede blik te gunnen. Duidelijk geen fiets voor grijze muizen.
    Op de voor- en achtervork laten kleine Italiaanse vlaggetjes de thuisbasis van deze fiets zien, alsof de naam en het uiterlijk niet genoeg hints zijn. En als je er dan nog eens rustig naar kijkt vallen je steeds meer kleine details op. Zo is het stuurlint links zwart en rechts wit, precies als op het San Marco teamzadel.
    Oog voor detail
    Oog voor detail dus, zelfs de buitenkabels zijn zo gelegd dat het Campa logo aan beide kanten netjes naar de berijder toewijst. Vlak voor ze in het frame verdwijnen, de kabels lopen namelijk door het frame dat is uitgevoerd met een intgrated seat post. Onze testfiets is afgemonteerd met een 11speed Campagnolo Chorus groep, maar net als bij alle andere onderdelen ben je ook hier vrij te kiezen hoe je de fiets afgeleverd wilt krijgen. Je kunt zelfs kiezen of je BSA of BB30 bracketpot wilt. De 24-spaaks Comp 2000 superlight wielen kom je niet iedere dag tegen en ze passen leuk bij de bijzondere Modolo Kaly stuurpen en het KX Curvissima stuur, ook van Modolo.
    Die wielen wegen 1549gram, dat is ruim 60 gram meer dan de geanodiseerd zwarte versie. Allemaal vanwege wat witte verf. Wij zouden wel weten welke we er liever in zouden zetten.
    €4444
    De fiets zoals hij er op de foto bij staat komt op €4444. Bestel je alleen een losse framekit, dan ben je €2222 lichter. Over lichter gesproken, 6,9 kilo stond er op onze weegschaal. Dan moet er nog wel een bidonhouder op.

    Tekst en foto's Edwin Haan

    Meer informatie:
    www.wielaanwiel.nl
    -
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    2011: Specialized Tarmac SL 3 Expert Compact

    De top bij Specialized wordt gevormd door de S-Works modellen. Zeg maar, de fietsjes waarmee mannen als Cavendish, Goss en Contador koersen. Mooi, licht, heel licht - en ook toch wel wat begrotelijk... Wil je echt De Absolute Specialized hebben dan is dit de eerste keuze. Maar heb je ook met het thuisfront te maken en heb je zelfkennis, dan heeft Specialized ook toppers -voor een mooie prijs. Deze Tarmac SL3 Expert Compact bijvoorbeeld.

    Tekst: Menno Grootjans, Matthijs Wagenaar, foto's Menno Grootjans
    Rond
    'We proberen van elke Tarmac een fiets te maken die per bestede euro een zo laag mogelijk gewicht en zo hoog mogelijke prestaties biedt'. Zo stelt Specialized het zelf. Om maar met de deur in huis te vallen: volgens ons is dit gelukt bij de SL 3. Het frame is een Fact IS 10R SL HM carbon model. De voorste driehoek is uit een stuk, evenals de achtertrein, inclusief het bracket. Uiteraard lekker oversized en geovaliseerde buizen, taps toelopende balhoofdbuis, twee maten lagers. Slanke staande achtervork, iets 'bol' lopende bovenbuis, full carbon voorvork. De voorderailleur zit op een geschroefde nok. De derailleur -en achterremkabels lopen gewoon langs de framebuizen. Ouderwets? Tja, zal wel. Maar dit garandeert nog steeds de best mogelijke schakelwerking!
    Zesenvijftigeneenhalf
    Het SL 3 frame in een maat 56 is licht: 1050 gram, de voorvork slechts 400 gram. De belangrijkste meetwaarde is die van de torsie: 105 N/m. Prima waarde! Ook de geometrie is helemaal allround. Zithoek 73.5°, balhoofdhoek 73° , sprong 43, naloop 56 mm en een wielbasis van 988mm. De lengte van de staande en de bovenbuis staat keurig op een decal vermeld.

    Shimano Ultegra
    Shimano Ultegra 6700 10-speed, compact crankstel, en heel veel Specialized onderdelen... Stuur, stuurpen, zadelpen, zadel, banden en speciaal voor Specialized geproduceerde Fulcrum Racing 4 wielsetje. Compleet 7,40 kilo voor een 56cm.
    Zevenentwintigkommatwee
    In de praktijk rijdt de fiets behoorlijk comfortabel. Het Specialized zadel, de 27,2 zadelpen werken duidelijk mee om de schokken van de niet altijd even gladde fietspaden op te vangen. Het Romin zadel met in het midden een gleuf beviel ons direct, deze geeft een goede ondersteuning. De stijheid van het stuur met de stuurnok is goed in orde. Doordat het stuur iets plat gevormd is aan de bovenkant ligt deze prettig in je handen. Onder in de beugel heeft het stuur een lichte knik voor een prettige greep. Versnellen met de fiets voelt goed aan, door het vrij stijve frame voelt elke trap raak.

    Een setje snellere wielen (lichter en wat strakker) zal de fiets zeker goed doen! Gebruik je de fiets alleen in Nederland dan is een 39-53 vertanding prettiger in plaats van het gemonteerde compact exemplaar. Je kunt eventueel ook alleen de tandwielen verwisselen, zo kun je in de bergen ook nog goed uit de voeten met het kleinere gemonteerde verzet!

    Adviesprijs € 3299, losse frameset €1899, Zie voor meer informatie
    www.specialized.com
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    'Nieuwe Belgische wielerploeg'

    'Nieuwe Belgische wielerploeg' AMSTERDAM – Omega Pharma-Lotto, de ploeg van onder meer Philippe Gilbert, lijkt een gedaantewisseling te ondergaan. De twee sponsoren willen een andere koers varen en achter de schermen wordt gewerkt aan een nieuwe wielerploeg, waarbij de Belgische overheid een vinger in de pap heeft.

    Omega Pharma en Lotto zitten niet langer op dezelfde golflengte. Omega Pharma ziet meer heil in een toekomst met Europese renners, terwijl de Nationale Loterij op Belgische coureurs wil inzetten.

    Volgens de Belgische krant De Morgen zou Lotto praten met Belgacom en Adecco om samen een team uit de grond te stampen. De federale regering zou zich volledig achter het project scharen. De overheid is immers meerderheidsaandeelhouder van Belgacom en volledig eigenaar van Lotto.

    Gilbert

    De nieuwe ploeg zou enkele Belgische toppers moeten herbergen waaronder Gilbert. De winnaar van onder meer de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl is echter nauwelijks op de hoogte van de ontwikkelingen. ''Ik weet ook maar wat ik in de pers lees", zegt hij in diverse Belgische media.

    ''Persoonlijk heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Ik vind het allemaal zeer bizar. Het team beleeft het beste jaar uit zijn bestaan en toch bestaat de kans dat de samenwerking stopt. Maar blijkbaar botert het niet meer tussen de twee sponsors. Ik zie wel hoe het afloopt.''

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lopen én fietsen met Shimano sportschoen
    Crossen op je mountainbike in ruw terrein of op je trekkingbike van de natuur genieten... De Shimano MT53 sportschoen is geschikt voor beide disciplines!
    De Shimano MT53 multisportschoen (foto Shimano)
    Met deze multisportschoen kun je naast fietsend ook lopend uit de voeten. Het middelhoge ontwerp biedt namelijk een enkelstabiliteit en een goede ondersteuning bij het lopen. De EVA tussenzool en de rubberen buitenzool, welke is versterkt met glasvezel, zijn geschikt om zowel mee te fietsen als te lopen. Uitgevoerd met veters en klittenbandsluiting.

    De multisportschoen is verkrijgbaar in de maten 36 tot en met 48. De adviesprijs van de Shimano MT53 bedraagt
    129,95 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Einde aan koersen met meer dan tien
    Dendermonde heeft een uiterst streng politiereglement tegen de wielertoeristen in de stad goedgekeurd. Koersen in grote pelotons op de Schelde- en Denderdijk mag voortaan niet meer.
    Koersen in grote pelotons op de Schelde- en Denderdijk mag voortaan niet meer (foto Alain Buyck)
    Groepen van meer dan tien renners riskeren voortaan boetes van 120 euro per persoon. Wie ondanks die boete rustig blijft doorvlammen, mag zelfs te voet naar huis. Bovendien moet er tussen twee groepen van tien minstens 1000 meter afstand zijn. Burgemeester van Dendermonde Piet Buyse verklaart in Het Laatste Nieuws: "Op de Schelde- en Denderdijk in deelgemeente Appels razen de wielrenners in rondjes. Niet met drie of tien man, maar wel in groepen van honderd en meer. Het werd te erg."

    De stad heeft daarom beslist een strenger politieregelement goed te keuren. Weet wel: het regelement geldt enkel voor de wielertoeristen die steeds dezelfde rondjes rijden. Niet voor de grote groepen die van punt A naar punt B rijden en daarbij ook Dendermonde aandoen.

    Wie het koersen echt niet kan laten, kan zich naar het Circuit van Zolder begeven. Op dinsdag, woensdag en donderdag krijg je daar exclusief de kans om te trainen. In groep...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het paasweekend 2011

     

    Na een jaartje wachten stond terug de Davitamon classic op het programma en deze konden we echt niet laten voorbij gaan

    Met 6 leden van de club zouden we voor de honderd kilometer lange tocht gaan

    Na een zeer vlotte inschrijving konden we om 7u30 op pad gaan :via Nazareth belanden we al zeer vlug op de Scheldedijk waar we kilte uit het lichaam fietsten het was misschien nog wat vroeg maar eens lekker knallen kan toch eens goed doen :maar niet iedereen vond dit een goed idee

    Nu kregen we een paar kilometers om de hartslag terug naar normale waarden te laten zakken: voor we de Duisbeke –Tissenhove klim zouden aanvatten

    Deze eerste klim in St-Denijs Boekel zou meteen de toon zetten voor wat komen zou: met zijn 2500m en 4% was dit voor ons klein groepje geen enkel probleem

    De eerste bevoorrading in St-Kornelius na amper 18 km was meteen het goede moment om de overbodige kleding stukken uittrekken: de bevoorrading zelf was zoals gewoonlijk op deze organisatie dik in orde

    Met de zon en het schitterende landschap als mede gezel konden we het tweede deel aanvatten

    Van Horebeke ging het richting Schorisse waar de tweede klim lag: de Vijverbeek-Biesstraat terug een klim van 5% en 1600m lang opnieuw geen enkel probleem

    In Ronse na een zeer snelle afdaling lag al de tweede controle van de dag en nog hadden we maar 40km op de teller staan

    De drinkbussen konden deze stop goed gebruiken en ook wij konden onze suikers terug op pijl brengen

    De fiets van Martin werd even bij de technische bijstand aangeboden om de kopserie te laten aanspannen: maar versleten is versleten dit worden terug kosten

    Deel 3 beloofde zwaar te worden: op de hoofdbaan in Louise –Marie kregen we al een voorsmaakje voor wat komen zou deze klim stond nergens vermeld zoals ze er nog een paar vergeten waren

    Aan de splitsing van de100 en 80 km koos er één voor de kortere afstand en misschien was dat nog de slimste

    Want de rest draaide de Kafhoek op en opnieuw konden we beginnen afschakelen voor deze steile klim

    De Spichtenberg nog ééntje die de inrichters vergeten waren begon voor mij rampzalig want vergeten te schakelen en dus op het buitenblad naar boven wat verdom zeer veel krachten koste

    Op 51km lag de schrik van velen de gevreesde Hotondberg 2100m lang en 19% hier kraakte alles: ketting, knieën en bijna wij zelf maar opgeven of afstappen nooit maar veel langer zou het toch niet mogen zijn

    Amper uitgerust lag daar de Cote de Russignies al te schitteren in de blakende zon en opnieuw kon het klimmen beginnen: lastig

    Nog ééntje te gaan maar eerst een kilometer of acht vlakke ? Wegen en in Kerhove terug een flink stuk Schelde dijk voor we in Gijzelbrechtegem opnieuw het kleine verzet moesten aanspreken om ook deze laatste tot een goed einde te brengen

    En nu op naar Huize voor onze laatste stop en bevoorrading en hier werd alles nog eens goed volgetankt want alles was leeg

    Nog 10 te gaan en we zouden het geweten hebben: vlammen, koersen en de laatste krachten aanspreken en ja voor sommige ging het iets te snel maar met de meet in zicht kon dit echt geen kwaad

    Na deze inspanning konden we genieten van al het lekkers dat ons toe gestopt werd en ook het nagenieten op het zonnige terras was een schot in de roos

    Moe, voldaan en met een goed gevoel konden we huiswaarts keren

    Van een super organisatie gesproken wel dit was er een

     

    Groetjes

    Myriam &Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wilier spaart energie
    Wilier komt binnenkort met een nieuw paradepaardje. Uitgerust met de nieuwe bottom bracket, de BB386EVO, moet de Zero 7 nog meer energie sparen.
    foto wilier
    Wilier ontwikkelde de BB386EVO samen met onderdelenfabrikant Full Speed Ahead (FSA). De bottom bracket heeft een diameter van 46mm en een breedte van 86,5mm.

    Meer stijfheid betekent minder energieverlies. De naam Zero verwijst zelfs naar nul procent energieverlies.

    De Zero 7 was voor het eerst te zien op de Taipei Cycle Show. Het frame zou slechts 790 gram wegen. De fiets is uitgerust met een Campagnolo Super Record groep en
    Campagnolo Bora Ultra 2 wielen
    .
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    SRAM schakelt automatisch
    Binnenkort hoef je als fietser zelf niet meer te schakelen. De nieuwe SRAM Automatix schakelt vanzelf door of terug van zodra er een bepaalde snelheid is bereikt.
    foto sram
    Met de SRAM Automatix heb je dus geen schakelaar meer op je stuur staan. Het concept zit verpakt in een versnellingsnaaf van 980 gram, die wordt geleverd met terugtraprem.

    Met zijn twee versnellingen in de verhouding 1:1 en 1:1.37 is de SRAM Automatix het best geschikt voor stads-, kinder- en vouwfietsen. Het schakelmoment kan vooraf worden ingesteld door SRAM bij een snelheid van 12, 14 of 18 kilometer per uur.

    De SRAM Automatix zal beschikbaar zijn vanaf augustus 2011.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ventoux opent zijn flanken
    Door de gunstige weersomstandigheden is de top van Mont Ventoux dit jaar extra vroeg geopend. Je kan de Reus van de Provence nu al temmen vanuit Bédoin en Sault.
    De flanken vanuit Bédoin en Sault zijn al terug open. (foto belga)
    Terwijl de zuidelijke en de oostelijke kant nu al open zijn, blijft de noordelijke flank nog even dicht. Verschillende bronnen spreken elkaar tegen over de opening van de weg vanuit Malaucène. Volgens het Office de Tourisme in Bédoin zou dat het komende Paasweekend al zijn, volgens dat van Malaucène is het nog wachten tot 20 mei.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verzuur op de Mur!

    Met de Waalse Pijl duikt het peloton woensdag voor het eerst de Ardennen in. Wil je net als de profs de benen testen op de Mur de Huy? Verken deze klim en rijd hem zelf tijdens de Gran Fondo Eddy Merckx!
    De gevreesde chicane, met een binnenbocht van 21%. (foto belga)

    De Mur de Huy is met zijn 1300 meter lengte en gemiddelde stijgingspercentage van bijna 10 % voer voor sterke, explosieve renners. Types die in het heetst van de strijd nog in staat zijn om de nodige portie reserves aan te spreken.

    Aan het begin van de klim op de brede Avenue du Condroz is het nog plezant. Via de Place Saint-Denis gaat het rechtsaf de smalle Chemin des Chapelles in en daar begint de Mur pas echt. De eerste 200 meter is het nog even profiteren van stukken van 5 à 6 %, maar daarna vergaat het lachen je wel met een stijgingspercentage dat niet meer onder de 10 % gaat tot net voor de meet.

    Als je al 400 meter echt zit te zwoegen, kan je maar beter een tandje bijsteken - of beter gezegd terugschakelen - in de fameuze chicane. Die bevindt zich tussen het derde en vierde van de zeven kapelletjes langs de kant, die de weeën van Maria uitbeelden. Wie slim is neemt hier de buitenkant tegen 19%, de krachtpatsers kunnen dan weer het verschil maken in de binnenbocht tegen 25%.

    Wie dacht dat na de dubbele haarspeldbocht het ergste wel achter de rug zal zijn, komt bedrogen uit. Er volgen immers nog 500 meter met gemiddelden van over de 15 %. Alleen de laatste 100 meter wordt het even terug wat minder steil. Aan de kerk is de lijdensweg ten einde en kan er een welgemeende hallelujah wel vanaf.

    Maar de Waalse Pijl is uiteraard méér dan de Mur alleen. Na de start in Charleroi trekt de karavaan in één ruk oostwaarts richting aankomstplaats Huy. Na de eerste beklimming van de Mur na 70 km gaat het richting zuidwesten waar in de buurt van Andenne kort achter elkaar de Peu d'Eau en de Côte de Haut-Bois wachten. Na een lusje is de omgeving van Andenne opnieuw het strijdtoneel voor drie klimmen kort achter elkaar: De Côte de Groynne, Bohisseau en Bousalle.

    Via de Côte de Ben-Ahin gaat het dan voor de tweede keer langs Huy, waarna nog een ommetje langs de Côte d'Ereffe wacht om de derde en laatste keer de tanden stuk te bijten op de Mur.

    VERZUUR ZELF OP DE MUR

    Ook recreanten kunnen op 18 juni hun benen testen op de Mur tijdens de Gran Fondo Eddy Merckx. (foto alain buyck)

    Wie zelf de belangrijkste passages van de Waalse Pijl wil verkennen, kan daarvoor terecht op de Gran Fondo Eddy Merckx op 18 juni, met start aan de voet en aankomst op de top van de Mur van Huy. Je hebt de keuze uit toertochten van 80 en 124 km én een cyclosportieve van 175 km. Deze cyclo is overigens de Belgische kwalificatiemanche voor de UCI World Cycling Tour, zeg maar het WK voor recreanten, waarvan de finale op 11 september in Stavelot wordt gereden.

    Wie voor de 80 km kiest, rijdt nagenoeg het parcours van de Waalse Pijl tussen de eerste en de tweede passage op de Mur, inclusief de belangrijkste hellingen: de Côte de Haut-Bois, Bohisseau, Bousalle, Ben-Ahin en uiteraard de finish op de Mur de Huy. De twee langere tochten breien er nog heel wat oostelijker gelegen kilometers en interessante hellingen aan vast.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    17-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Peter Van Petegem Classic 2011

     

    Een spijtig werk ongeval belette ons om te fietsen het vorige weekend dit weekend zouden we ons door niets laten afschrikken: pijn of geen pijn

    Naar de pvp keken we al weken naar uit want dit is één van de mooiere ritten ondanks de hoge inschrijving prijs

    Met 5 stonden we te popelen om op deze stralende morgen van start te gaan: en eens op pad kon de pret beginnen

    Eerst kregen we de Schelde dijk voorgeschoteld en dit voor een kilometer of 8 van Nederename tot Zingem

    Om dan richting Meilegem te rijden waar we de benen eens konden testen op het eerste stijgende gedeelte van de rit

    In de Zwalm streek lag de Makkegemse klim en dit was de nummer één van deze tourtocht er volgden er nog 13

    Op naar nummer twee en lang moesten we niet wachten want in Horebeke lag de Pottenberg en met zijn 8% nog steeds een niet te zware klus en met nog maar 26 km in de benen bleek dit voor onze kleine groep nog best mee te vallen

    3km verder kregen we de Dorrebeekstraat voor de wielen geschoven en deze was met zijn 1200m op een kuiten bijter te lijken en onmiddellijk kregen we de Elverenberg te verwerken 1400m lang en met zijn 9% een taaie klant

    Op 34km konden we terug op krachten komen in onze eerste bevoorrading terug was deze zoals gewoonlijk op deze tochten dik in orde

    Het tweede deel 50 km lang en 9 heuvels beloofde een taaie brok te worden

    Lang moesten we niet wachten om terug te klimmen want daar lag de Veldeman niet echt een heuvel maar wel 1km ligt stijgende weg met op het einde een stuk van 13% en dit laatste stuk maakt deze klim zo lastig

    Nu kregen we toch een paar kilometers relatief vlakke wegen te verwerken: wat men vlak kan noemen in deze streek

    De korte Steenbeek is steeds een ware marteling met zijn 17% maar moeilijk gaat ook

    Nummer 7 lag 5km verder en eens door de streek van Maarkedal konden we terug beginnen klimmen met Berg Ten Houte enkele toch wel stevige kuiten bijter 21% en met zijn 1100 toch juist niet te lang: gelukkig maar

    Via de snelle afdaling van Kanarieberg konden we terug de benen opspannen met voor mij één van zwaarste klimmen van deze dag: de Fortuinberg terug een klim met een maximum stijging percentage van 21%

    Op de top in het Muziekbos werd even halt gehouden om het stof door te spoelen maar ook om even op adem te komen

    Tenabele na 61km was maar een tussendoortje voor wat nog komen zou

    Voor de Taaienberg kregen we nog een tussen stop voor een Red Bull te nuttigen dit sterke drankje viel niet in ieders smaak

    De klim van de Taaienberg viel dik mee ondanks het vele volk en de 70km al in de benen

    Ook de bovenstraat in Hokelbeke was maar een heuveltje als je naar de andere kijkt amper 9% en maar 1100meter lang: maar het begon toch te wegen

    76km ver en we konden beginnen aftellen nog 25 km te gaan en nog 3 hellingen te overwinnen

    Eerste klim: de voor vele onbekende Kapelleberg amper 800m maar met zijn 14% terug een zware klus tweede klim de Varent opnieuw 800m en terug 13% maar met het vooruitzicht dat boven onze tweede stop lag werd toch nog even op de tanden gebeten

    Eindelijk rust en eens goed bijtanken in de brouwerij van Roman hier terug veel bekende gezichten die voor de bediening zorgden en dit doet altijd eens goed

    Nog één te gaan maar de Caildenberg was gelukkig de lichtste van de 14 klimmen

    En in snelvaart naar de Scheldedijk om de laatste 8km aan te vatten en dan in schoonheid te eindigen

    Moe voldaan en niet moeten afstappen konden we alle vijf op een meer dan geslaagde rit terug kijken

    Mannen en vrouw één woord :super

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk       

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Punaises en een 'kooi' op AGR-parcours
    Om de overlast voor de lokale bevolking te beperken gaat Voeren de deelnemers aan de Amstel Gold Race Toerversie zaterdag door een kooi leiden. Elders op het parcours werden door onbekenden al punaises gestrooid.
    Deelnemers aan de AGR Toerversie die zich misdragen in Voeren worden op de bon geslingerd. (foto nu.nl)
    Dat wielertoeristen niet meer overal welkom zijn, wordt in de marge van de Amstel Gold Race Toerversie nu zaterdag nog maar eens pijnlijk duidelijk. De gemeente Voeren wil de deelnemers door een aparte trechter leiden als ze door Teuven fietsen.

    "We voeren de renners door een kooi van 600 meter, zodat we de overlast voor onze eigen bewoners beperken", aldus hoofdcommissaris Rik Vanderhoven. "De organisatie zal ook zeker meer verkeersregelaars moeten inzetten in Voeren."

    De maatregelen volgen op problemen die de gemeente ondervindt met de vele toertochten. Eerder verbood de burgemeester al de doortocht van Limburgs Mooiste. Volgens Vanderhoven ontbreekt bij sommige fietsers het respect voor verkeersregels en de politie.

    "Als een politieman een middelvinger krijgt als hij aanwijzingen geeft, houdt alles op. Vorig jaar werden weidedraden doorgeknipt door deelnemers. Blijkbaar hebben ze ook een tang bij zich", zo constateert de politiecommissaris.

    De gemeente Voeren zal tijdens deze editie streng opletten. "Wielrenners die zich niet aan de regels houden, worden op de bon geslingerd. En als het weer mis gaat, komt het scenario Limburgs Mooiste in beeld en laten we ook de Amstel Gold Race niet meer toe."

    PUNAISES OP PARCOURS

    Ook elders langs het parcours is niet iedereen tevreden met de komst van de massa wielertoeristen zaterdag. In het gebied rond de Fromberg en Eyserbosweg werden de laatste tijd punaises gestrooid. Deze zijn vooral bedoeld voor de banden van de recreanten, maar ook de profs krijgen er mee te maken tijdens hun parcoursverkenning.

    Volgens assistent-koersdirecteur Emile Frambach is het lastig de reden ervan te achterhalen, want er woont bijna niemand in het gebied om verhaal te halen: "Als iemand me zegt bij wie ik moet zijn ga ik er graag mee in gesprek. Er zijn al vaker incidenten tijdens wielerevenementen in dit gebied geweest. Blijkbaar is er iemand heel actief." De politie is het gebied in ieder geval strenger aan het controleren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    frankloopt
    www.bloggen.be/franklo
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bigietie1951
    www.bloggen.be/bigieti
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs