Chocolate Moose
Foto

Ga ook eens kijken bij
  • Chocolate Moose : Foto's
  • Chocolate Moose : Muziek
  • Chocolate Moose : Boeken

  • Laatste commentaren
  • shahrahan (shahrahan)
        op Residentieel wonen in het groen
  • isfahanvisit (isfahanvisit)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sepahanfoolad (sepahanfoolad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sarmad (sarmad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • echoob (echoob)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sheykhbahaeihotel (sheykhbahaeihotel)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sheykhbahaeihotel (sheykhbahaeihotel)
        op Residentieel wonen in het groen
  • partchoob (partchoob2)
        op Residentieel wonen in het groen
  • ehdasgostar (ehdasgostar)
        op Residentieel wonen in het groen
  • marjanhadad (marjanhadad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • poonehmedia (poonehmedia)
        op Residentieel wonen in het groen
  • sepahanfoolad (sepahanfoolad)
        op Residentieel wonen in het groen
  • atashmahar (atashmahar)
        op Residentieel wonen in het groen
  • kolahdoozancarpet (kolahdoozancarpet)
        op Residentieel wonen in het groen
  • isfahanvisit (isfahanvisit)
        op Residentieel wonen in het groen

  • Zoeken in blog


    Inhoud blog
  • Sex blijft een goede drijfveer
  • Pragmatisch vogelen
  • Soepzus en snoepzus
  • De poes piest
  • De kat kwaakt
  • Publiek bezit
  • Diep geloof in het broeikaseffect
  • Het blogcomplot
  • Wandelen op de Mier
  • Kloten koken
  • De nieuwe generatie
  • Staat er haar op?
  • Communicatie ad absurdum
  • Wuhu-huh! Huhuh! Huhu-huh! Wraaaaaaaaaah!
  • Het mysterie van de bijziende jodin
  • Speakin on ze feun
  • Muggenziften
  • Wachten op kleinkinderen
  • Pompen of verzuipen
  • Spitse vondst van 't gepoeste
  • Winston en de vettige bende van Van Slembrouck
  • In ruggenspraak met het vakbondsfront
  • Caroline Gennez in The Crazy Horse
  • Boys & Grills
  • Diep in het rood II
  • Diep in het rood
  • Keuzes maken
  • Obama in Duitsland
  • Huiveren in Sarlat-la-Canéda
  • Shakespeare iz ded
  • Ciao bella!
  • Residentieel wonen in het groen
  • Het koppig model
  • Het bewijs
  • Bedrijfswagen gevraagd

    If the future isn't bright, at least it will be colourful
    20-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk 'touche' op vrijdag !
    We'll continue this at my place...

    20-10-2006, 23:38 geschreven door Hill


    19-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halloweenfuif
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Plannen voor dit w-e ?
    Ja, ik ga zaterdagnacht acht uur in de regen in een modderig maïsveld zitten...

    Je moet dringend naar het toilet, maar het is net zo spannend in je boek, dat je het nog even uitstelt, nog heel even, nog eventjes en dan kan je niet meer houden, je sprint naar het toilet, net op tijd. Opgelucht resideren op je porseleinen troon. Haaaah. En je bedenkt, ik had evengoed direct kunnen gaan en mijn boek meenemen. Eigenlijk wel ja.

    Maar daar zit je dan mens te wezen, en tirelitiet, tirelitiet, de GSM. Dju. De voordelen van alleen wonen, ik ga hier niet over uitwijden. Ik neem op. Goede vriend Butchamon.
    Of ik zaterdag iets te doen heb, er is een Halloweenfuif in de buurt (op 100 km van mijn voordeur, maar kom) en we zouden kunnen gaan, Dup'n komt ook mee. Mja, waarom niet eigenlijk. Een nachtje pinten drinken tussen witgekalkte jonge deernes met zwarte lipstick op en wijde zwarte kapmantels, langsbinnen met rood fluweel bekleed. Dit kon wel eens een prikkelend feestje worden. Ok, ik kom.

    Nog iets, vraagt hij, heb jij geen griezelmuziek liggen in je discotheek. Ik heb inderdaad wel wat muziek liggen die je zo onder een horrorfilm kunt monteren : GGFH, Lab Report, Controlled Bleeding, David Lynch,...). Neem maar mee dan, om sfeer te creëren. Dat begreep ik niet, waarom moest ík de sfeer creëren, mijn tijd als platenruiter ligt al een eeuwigheid achter de rug (het dateert inderdaad nog van vorige eeuw, van het vorig millenium zelfs).
    Butchamon komt aarzelend over de boeg. Het blijkt niet echt een fuif te zijn, maar eerder een nachtelijke zoektocht door de velden. Met vier groepen van twintig kinderen. Moet ik dan gids spelen of zo ? Mijn manco aan oriëntatievermogen is bij de heer Butchamon toch meer dan bekend, dacht ik. Draai mij drie keer rond mijn as en ik weet niet meer waar boven of onder is. Niet dat ik dat erg vind, in een vorig leven was ik dwaallicht, maar dat laatste tussen "( )".
    Ik had het weer verkeerd begrepen. Niet begeleiden, dat was niet de bedoeling, maar ze wouden die mannekes en meisjes een paar keer goed laten schrikken, het was tenslotte Halloween. Niet te erg natuurlijk, het blijven kinderen, maar je verdekt opstellen in een maïsveld en dan boeoeoe doen, te voorschijn springen en er eentje vastpakken en optillen, er wat heen en weer mee lopen, terug neer zetten, en me weer terugtrekken in mijn schuilplaats in de maïs. (Is er trouwens nog maïs op deze tijd van het jaar bedenk ik me plots ? Hij moet niet denken dat ik me zal ingraven in open veld, het is in de West-Vlaanders, de kans is niet gering dat ik een obus opgraaf...). Wij zullen je wel schminken en donkere kleren geven. Je doet het toch, hé, we hebben mensen te weinig.

    Ik geef toe, het is eens iets anders.
    Hij bedankt me en aan de andere kant van de lijn hoor ik een soort van dondervlaag, stortvlaag neerkomen.
    Regent het bij jullie, nu ? Neen hoor, ik zat op het toilet en ik trek nu door.
    Dat treft, ik ook, en om mijn bewering kracht bij te zetten trek ik ook door.

    Synchroon parallelkakken, ook dit kan ik afvinken van mijn lijstje : Dingen te doen vooraleer te sterven.
    Het schiet lekker op zo.

    19-10-2006, 22:15 geschreven door Hill


    18-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe job ? (II)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De mail was nog geen minuut vetrokken of mijn GSM begon te piepen : Mijn huidige baas. Hij was kwaad...

    - Maar Hilleke, Hilleke, Hilleke toch, wat heb je nu gedaan ? Kon jij mij niet eerst gebeld hebben voor je die mail verstuurde ? Je maakt de verkeerde keuze ! Jan klinkt niet alleen korzelig, maar ook wanhopig zelfs. Ik krijg er haast medelijden mee.
    - Waarom ga je ons team nu verlaten ?
    - Het team bestaat niet meer, Jan.
    - Maar de directie gaat dat nooit pikken, je bent de enige die de James-applicatie nog volledig kent. Dat kun je toch niet maken. Dat is de slechtste keuze voor het bedrijf.
    - Nou, ik kon toch ook naar een andere verzekeraar, KBC zoekt veel volk en...
    - Maar neen je begrijpt het niet, ik ben al vier dagen aan het lobby'en om die applicatie te redden
    (oeps) en het zal me lukken ook, jij wordt manager en je krijgt een teampje onder je, eerst eentje en daarna bij de volgende projecten komen er bij, jij zou mijn functie overnemen en je krijgt een barema-verhoging en veel macht want jij wordt aanzien als de referentie,...

    Zo ratelt hij nog even door. Ik droom weg. Jan is een zeer goede baas geweest. Hij heeft ook de huidige problemen opgedrongen gekregen en hij probeert het beste voor zijn voormalige teamleden uit te zoeken. We hebben heel veel meegemaakt samen. Veel in dit bedrijf heb ik aan hem te danken, maar... ik mag toch ook eens kiezen voor zekerheid, kiezen voor mezelf, mijn eigen leventje uitstippelen toch ?
     
    - Jan, onderbreek ik hem voorzichtig, ik heb wel al gekozen voor het andere team nu. En ik denk niet dat jij betere vooruitzichten kan bieden. Opslag ? Maar Jan toch, jij weet toch ook wel dat ik het daar niet voor doe ?
    - Ja maar...
    - Kijk, mijn beste, ik heb hier naast mij een volledig uitgeschreven planning liggen van het nieuwe team, tot 2011 zit hun projectenkalender volgepropt en kan ik verder evolueren, ik heb een veel maatschappijbreder zicht, én toffe collega's.
    - Het is dat niet, Hill, ik was ook zo iets aan het creëren voor jou.

    - Maar zonder toekomstperspectieven.
    - Je laat ons in de steek, Hill.
    Niet op mijn sentiment spelen, kerel, daar kan ik niet tegen. Echt niet, ik ben daar hoogst gevoelig aan, dus moet ik me wat harder opstellen, anders breek ik zelf :
    - Beste Jan, het directiecomité heeft beslist om ons team af te schaffen, ze hebben jou weggepromoveerd en nu zou ik hén in de steek laten... Dat ze hun plan trekken, ze mogen het zelf oplossen.
    - Mja, het probleem is dat ik donderdag mijn voorstelling moet maken op het DC hoe ik de continuïteit zou voorzien, jij speelde daar een cruciale rol in, dit zullen ze niet pikken. Dit krijgen jij én ik keihard terug.
    - Had het me dan laten weten...

    - Zou je nog terugkeren, als ze je vragen, zou je nog veranderen van gedacht?
    Plots ben ik weer onmisbaar, plots weer, altijd als ik wegga ben ik onmisbaar, verdomme toch, nooit als ik er zit.
    - Laat ze maar opbieden, ik wacht op een tegenvoorstel...
    Hij is ontdaan, echt ontdaan, de schat. Maar hij is een dag te laat.
    - Laat donderdag maar weten wat hun tegenvoorstel is...

    Ik leg de telefoon neer, en met gemengde gevoelens stap ik in de lift, naar huis. Ik was tenslotte met verlof, ja het is toch waar, ik was met verlof en ik zat daar op het werk, verdorie toch, dat ze mij met rust laten. Ik dop mijn eigen boontjes wel.
    Ik probeerde mijn eigen op te laden, de hardere gevoelens naar boven te krijgen en niet teveel te denken aan ongelukkige Jan.
    Ik stap de lift uit en botst zowat op Sabina, iemand waar ik veel voor gewerkt heb en nog steeds doe, een heerlijke dame. Pas vandaag heeft ze het nieuws vernomen dat ons team niet meer zal bestaan.
    Ze houdt me tegen en begint erover.
    - Maar dat is verschrikkelijk nieuws, wat moeten wij nu doen ? Dat kan toch zomaar niet ? Alles wordt geblokkeerd, wat moeten wij nu. Jij gaat toch blijven hé, wij hebben jou echt wel nodig. O, neen, Sabina, doe dit niet. Ik kan hier echt niet tegen. Ik scheep haar af en bij het buitenkomen strompel ik over de handtas van de secretaresse van de onderdirecteur. Ik ben er niet helemaal bij vandaag. Sorry Belinda, probeer ik onhandig.
    - O, Hill, blij dat ik je zie.
    - Ik ben ook blij dat ik jou zie Belinda.
    Het is een schatje, van Vietnamese ouders denk ik, maar wel met sproetjes.
    Ze neemt mijn arm vast en trekt mij met zich mee.
    - Zeg Hill, we hebben het net op de vergadering met alle ketendirecteurs nog besproken. Vreselijk nieuws hé.
    - Ja, het was even schrikken ja.
    - Iedereen was hoogst enthousiast over jou. Jij blijft bij ons hé, alsjeblieft ?
    Ze trekt haar spleetoogjes wijd open en kijkt me strak in de ogen.

    Ik kan wel huilen...

    18-10-2006, 19:36 geschreven door Hill


    17-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe job ? (I)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag al hing hij aan de telefoon, de Frank. Ja, hij had gehoord dat ons team opgeheven werd en hij had nog een paar plaatsjes over, of ik niet eens... Natuurlijk wel, voor Frank wil ik dat graag doen.

    In een vorig leven als computerprogrammainelkaarknutselaar hebben wij nog samen gewerkt, hij was toen ook al mijn chef, en ik herinnerde me hem als een heel aimabele baas : competent en vriendelijk. Frank is toen voor een ander project gaan werken en ik kreeg een nieuwe chef. Een cheffin deze keer, ons aller Ilse, ook een schat. Soms heeft een mens echt geluk met zijn oversten. Nu ja, elk gaat zijn weg en veel had ik niet meer aan Frank gedacht tot vrijdag zijn telefoontje.

    Dezelfde dag nog maakten we tijd vrij voor elkaar. Hij begon zijn vacature te verkopen en het was een schitterende gelegenheid, niet alleen qua jobinhoud (perfect match met mijn ratjetoe aan kennis) maar ook op het vlak van collega's zou het een meevaller zijn. Mijn grootste tegenspeler, waarmee ik het meest zou moeten werken is : taratataaa, die ene geflipte neef die ik in een zwak momentje ooit het bedrijf heb binnengeloodst. En die heeft als baas taratataaa : Ilse, die prachtige cheffin. Soms moet het zo lopen. En pas op we zijn geen klein bedrijfje, in de Antwerpse zetel werken ik dacht een goede 1100 man-vrouw.

    Ik bedankte de man voor zijn prachtig traktaat, en merkte op dat het een geweldige job was. Maar ik voegde er fijntjes aan toe, maar ja, dat kan niet anders, want jij wil precies mij in je team, dus natuurlijk zal je alles perfect voorstellen. Laat me er even over nadenken. Hij stuiterde een beetje ongemakkelijk rond op zijn stoel (het was een draaistoel en net niet donderde hij op zijn sjokkedeizen). Bel me terug als je een beslissing hebt genomen, gaf hij me nog mee. Als je meer informatie wil, bel me gerust, of waarom niet, spreek eens af met Bonny. Zij is het die je gaat vervangen.
    Een mens kan nooit genoeg weten, dus ik maakte een afspraak. Voor deze namiddag dus.

    Bonny bleek een ja, toch wel knappe vrouw te zijn van net dertig. Donker, halflang haar en hazelnoten als ogen.
    We dronken een koffietje, we spraken over koetjes en de kalfjes, aftasten weet je wel, en daarna vertelde ze dat ze van het bedrijf vertrok omdat ze haar man wou vergezellen naar de VS. Hij had daar een topfunctie gekregen voor twee jaar en zij zou mee gaan. Een laatste avontuurtje voor ze aan kinderen begonnen.
    Over haar huidige functie vertelde ze vol vuur. Ze beschreef haar verantwoordelijkheden, haar dagdagelijkse bezigheden, haar collega's ook. Bij iedere zin gloeiden haar ogen op als kooltjes. Dit was een vrouw die zielsveel van haar werk en haar collega's hield, geen twijfel mogelijk.

    Ik wist genoeg : een job, perfect voor mij geknipt (althans, dat vermoed ik toch), toffe collega's, een aangename chef, een heerlijk warrige maar zeer competente tegenspeelster en die neef, nou ja, die nam ik er dan maar bij.
    Het zal vreemd worden : werkvergaderingen over databanken, verzekeringsproducten, boekhoudkundige regels in het plat, maar dan ook zeer plat West-Vlaams :
    - Zeg mantje, ei o e ké gekeekn vo die analyse?
    - Ba nink, vint, da wo toh mo teehn noste mong ? 
    - Doetndoe, teehn n vichtienstn!
    - Aong, pardong wi...

    Terug op mijn plaats schreef ik volgend mailtje naar de personeelsdienst, met in copie mijn huidige chef (weggepromoveerd), mijn toekomstige chef, Frank, Bonny en in den duik (bcc) mijn neef :

    Isabel,

    Ik heb de knoop doorgehakt.
    Na een voorstelling van het team PCM F&R door Frank, en een gedetailleerde samenvatting van de functie-inhoud van en door Bonny,
    heb ik besloten dat dit voor mij een logische stap mag worden.
    Wat mij betreft mag je de mutatie-procedure op gang trekken.

    Met vriendelijke groeten,   
    Hill McGraw

    CRM Commercial Applications
    Project James


    De mail was nog geen minuut vetrokken of mijn GSM begon te piepen : Mijn huidige baas. Hij was kwaad...
    (vervolg morgen)

    17-10-2006, 21:07 geschreven door Hill


    16-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bellen blazen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het was vandaag taraaaah : Lenteschoonmaak. Yup, in oktober ja. Ik probeer tussen elke lenteschoonmaak zo'n jaar en twee maanden te schuiven. Dat verschil merk je niet echt en na zes jaar heb ik een schoonmaak uitgespaard. Ziezo. Ik vind het wel knap gevonden van mezelf.
    De hele dag ben ik in de weer geweest met emmers en dweils, stofdoeken en -zuigers, het hele gamma. Als een tevreden man zat ik deze avond in de zetel, met een glaasje wijn, het restje van gisterenavond.

    Ik keek in het glas en daar was hij weer, die sombere bui van gisteren, die als een zwarte, zware mist neerdaalde. Neen, Hill, niet laten gebeuren, naar buiten, jij !
    Ik slenterde door de straten en keek wat rond. De Seefhoek, ook niet direct de meest opbeurende buurt om door te lopen, dacht ik nog, maar dit was dan een vergissing. Het was een zachte oktoberavond en de straten waren nog vol leven. Groentenwinkeltjes waren nog open, nightshops en phoneshops draaiden op volle toeren, overal stonden groepjes besnorde mannen te kletsen. In de talrijke dranklokaaltjes zaten diezelfde snorren te kaarten, of zaten gehoofddoekte dames waterpijp te roken. Mooi om zien.
     
    Voor een heel ranzige pitabar stond een meisje, een kindje van -ach, misschien twaalf, dertien ?  Borstjes had ze nog niet, wel een snor. Jammer eigenlijk, want het was een mooi meisje. Een meisje-meisje, helemaal in het roze. Een roze piamabroek aan, roze sleffertjes, een T-shirt, met daarop een roze olifant, en een roze diadeem in het haar. In haar handen een -jawel- roze kokertje. Ze draaide het open, en aan het dopje zat een staafje met een ringetje. Voorzichtjes, heel zoetjes zachtjes humde ze een liedje en tergelijkertijd blies ze belletjes. De belletjes droegen niet ver, maar net lang genoeg om het licht van de oranje straatverlichting te weerkaatsen : oranje olie-achtige kronkels vermengd met het groenigblauwe van de zeep. Ze humde nog een eindje door, voor haar alleen.

    Toen kwam een witte sportwagen langs, met open raampje. De stereo stond hard, geen r&b of hiphop, maar een Spaans gitaartje. En ik kende dat gitaartje, het was... het was, ja, Romeo & Juliet van Dire Straits. Maanden niet meer gehoord dat nummer en nu, totaal onverwachts, hier.

    Juliet, when we made love you used to cry
    You said I love you like the stars above I'll love you till I die
    There's a place for us, you know the movie song
    When you gonna realise it was just that the time was wrong, Juliet ?
     
    Avond geslaagd. De mist verdwijnt er niet door, maar ik ben toch al weer een heel stuk vrolijker.

    16-10-2006, 00:00 geschreven door Hill


    15-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkassen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondagavond, om half elf, de wereld ligt in zijn luie zetel voor het TV-toestel.
    Ik betrap mezelf erop dat ik over de reling geleund sta, starend in het zwarte drab dat Schelde heet. Er is geen rimpeltje in het wateroppervlak. Hoe kom ik hier nu weer ?  Automatische piloot. Ik moet hier weg. Maar waarheen ? Weg. Verkassen moet ik, verkassen uit mezelf. Weg.

    Een halve dag vakantie en nu al sombere gedachten.
    Nog eenentwintig dagen te gaan. Dat belooft.  

    15-10-2006, 23:09 geschreven door Hill


    14-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hij had alles klaargezet voor morgen zaterdag : de test-PCs stonden klaar, de nieuwe computerprogramma's waren geïnstalleerd, hij had de personeelsdienst verwittigd dat drie personen zouden overwerken, en hij had zich voorgenomen om te zorgen voor boterkoeken.
    Om de zaterdagochtendklus aangenamer te maken. En om zijn populariteit bij het personeel wat op te vijzelen. Gerda moest ook komen en dat vond hij eigenlijk best wel een lekker stuk, en je weet nooit, alle beetjes helpen.

    Tevreden klapte hij zijn valiesje dicht, wilde het afsluiten en... Verdoemme de sleutels ! Hij was vergeten om een sleutel te vragen aan de receptioniste. Hij schoot naar haar bureau, maar helaas. Jeanine was al naar huis. Wat nu ? Morgenochtend kwamen drie mensen overwerken en ze zouden niet eens binnenkunnen.
    Misschien, met veel geluk, de chef ?

    De chef was er inderdaad ook nog.
    - Christophe, ik heb een probleempje voor morgenochtend...
    - Mmmm.
    - Heb jij soms nog een reservesleutel van het gebouw, ik ben vergeten om die af te halen aan de receptie en nu is Jeanine al weg en...
    - Neen.
    - ?
    - Neen, ik heb geen sleutel.
    - Ai.
    - Maar dat is geen probleem, Jeanine bewaart die sleutels in haar kast.
    - Ja, maar ik heb al geprobeerd, die is dicht.
    - Niet panikeren, daar valt een mouw aan te passen, als je de kast schuin houdt kun je de deuren gemakkelijk forceren zonder ze te beschadigen en zo krijg je de kast toch open. Wacht ik kom meehelpen.

    De kast in kwestie was een manshoge dubbele archiefkast, antracietgrijs, met twee schuifdeuren. Ze namen beiden de kast vast, elk aan één kant, en op een 'vanna ien vanna twie vanna drei' kantelden ze de kast.
    Ow ow voorzichtjes, voorzichtjes. Ik kan ze niet meer houden, pas op, verdomme.
    Met een enorme klap valt de kast, front vooruit, op de grond.
    Na de eerste schrik, niemand gewond ?, blijkt ook de kast niet beschadigd.

    Alleen, wat zat er in die kast ?
    Alleen bureaubenodigdheden, kladblokken, van die gele plakbriefjes (post-it's, ja die bedoel ik), en onderaan twee laptops. Maar die zijn niet van hoog gevallen, dat zal wel geen probleem zijn. Komaan, we moeten die weer recht krijgen.
    Na veel gesleur (dju toch, het is niet dat ze zwaar is, maar je hebt er geen pak aan hé. Ja en mijn handen glijden altijd weg) slagen ze erin het monster overeind te krijgen.
    -Zeg, Chistophe, we zijn niet goed bezig, jongen. Die kast moest niet terug overeind staan, maar halfgekanteld, om de deuren open te krijgen.
    - Ja, maar we kunnen ze niet houden als ze gekanteld staat.
    - Rogeeke !
    - Hoe ? 
    - Klein Rogeeke. Van de onderhoudsdienst, die is vast nog in het gebouw, die kan meehelpen. Wij kantelen de kast, hij houdt ze tegen, forceert de deur, haalt de sleutels eruit en wij kunnen ons concentreren op het gekanteld houden van de kast.
    - Dan gaan we mogen oppassen, we zullen ze zeker niet mogen laten vallen, zie dat hij eronder zit. Het is al geen te groten. Zoek jij Rogeeke ?


    De verdiepingen worden afgelopen en Rogeeke wordt opgepikt vanachter zijn kopje koffie in de refter.
    Het heeft nogal wat voeten in de aarde om Rogeeke te doen begrijpen wat ze willen, maar na een kwartiertje trek, duw en sleurwerk is de kast open. Vanbinnen is het een puinhoop. Alles warrelt er door elkaar. Lege kaften liggen over kladblokken, textmarkers (fluostiften in het vlaams) liggen tussen de nietjesmachines en waar de vulpotloden hoorden liggen nu twee opengebroken verpakkingen paperclips. Gelukkig ligt de sleutel er ook tussen. Het kost de mannen een klein uur om de kast weer ongeveer in zijn huidige toestand te brengen.

    En dan valt Rogeeke zijn frank. Maar mannen toch, jullie zochten naar een sleutel ? Had dat dan gezegd. Ik heb er toch altijd één bij me, hoe zou ik anders de gebouwen kunnen afsluiten hier ?

    14-10-2006, 22:38 geschreven door Hill


    13-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snookeren op vrijdag

    Wat U onthouden werd op het WK snooker : 

    13-10-2006, 21:15 geschreven door Hill


    12-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen drama en humor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een dagje en een nachtje stressen begin ik er de lol van in te zien. Om het met Kamagurka te zeggen : Het ruikt hier naar onzin. Snif Snif, heerlijk.

    Laten we vandaag eens een serieus stukje schrijven. Eentje zonder overdrijvingen, volledig chronologisch, niets dan feiten, gewoon om alles op een rijtje te zetten :

    We schrijven juni 2006 : Ons project en team wordt geroemd als één van de twee pijlers van de redding van de volledige afdeling Verzekeringen Leven (= de rendabele helft van ons bedrijf). Bloemetjes en champagne zijn ons deel. Hippip Hoi.
    We schrijven juli 2006 : het succes indachtig, wordt de analyse gestart om de afdeling Niet-Leven polissen ook onder te brengen in ons project.

    Begin augustus beslist de directie om het project af te schieten wegens te duur.
    Wij panikeren niet, wij kennen onze pappenheimers, en er zitten nog een drietal andere grote projecten in de pipe-line. We zijn nu eenmaal populair.
    Begin september wordt ons niet-leven project weer hoogste prioriteit omdat het op heel korte termijn grote winsten veroorzaakt. Ziedetwel, denken we, en we slaan een high five !

    Half september wordt het project toch bevroren want het past niet in de algemene strategie. Ontgoocheling alom.
    Eind september, onze teamleider wordt gevraagd om ons project voor te stellen op het directiecomité Inc (worldwide) als hét voorbeeld van een innovatief, kostenbesparend project.

    En nu wordt het spannender, de tijdsspannes verkleinen, whoe-hoe... 
    Verleden week maandag : directie Niet-Leven beslist om ons project zeker uit te voeren.
    Verleden week dinsdag : directie België beslist project NIET uit te voeren. Zonder reden.
    Verleden week donderdag : alle projecten en nevenprojecten voor ons team voor 2007 worden bevroren wegens besparingen (cost cutting).   
    Ook verleden week donderdag : een nieuw project, met lage prioriteit dat niet ingepland stond blijkt het directiecomité dan wel weer te kunnen bekoren en krijgt allerhoogste topprioriteit.

    Tot zover de strategie en nu de humor :

    Woensdagavond 11 oktober rond de middag, onze teammanager Jan 'was made an offer he couldn't refuse'. Of jij neemt die promotie (?) aan of je vliegt eruit.
    Woensdagnamiddag neemt Jan contact met mij op en waarschuwt mij van de situatie, hij probeert er onder uit te komen. Play it cool. 
    Donderdagmorgen 12 oktober : Jan heeft de promotie toch moeten aannemen. Resultaat is wel dat het team implodeert, in stukken wordt gehakt en niet meer zal bestaan vanaf nu (!) maandag.
    Donderdagnamiddag : vergaderen over verdere uitwerking en releasedatum van topprioriteit projectje. We laten hen maar in de waan, zij weten niet dat wij eigenlijk niet meer bestaan... 
    Donderdagavond 12 oktober : bij afsluiten van het projectenbudget blijkt in 2006 een overschot te zijn van 900.000 EUR. Beschikbaar, goedgekeurd en onmiddellijk opvraagbaar en inzetbaar... (Het budget nodig voor Niet-Leven is 500.000 EUR.)
    Vrijdag 13 oktober, jawel : Deze jongen heeft een aantal meetings met mogelijke geïnteresseerden in een Project Change Manager met niet onaardige kennis van Informatica, specialisatie CRM-pakketten, levensverzekeringen en mensenkennis.
    Zaterdag en zondag : Overwerk projectteam.

    Maandag 16 oktober : mijn verlof gaat in...

    Soms is het leven zo absurd, dat je er weer de lol van inziet. Als ik bovenstaande op een rijtje zie, kan ik er eigenlijk best wel om gniffelen. 

    En voor de beste kijkbuiskinderen die met mij meeleven : Ik had het nooit gedacht, maar ik ben momenteel aan het ontstressen met een Duvel in de hand (typt niet gemakkelijk, maar ik word er handiger in) en zoutje nootjes naast de PC.

    Leve de flexibiliteit.

    12-10-2006, 19:28 geschreven door Hill


    11-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teveel werkwoorden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een dag met een teveel aan informatie, een dag met teveel gedachten, een dag met teveel werkwoorden.

    Overnemen, opsplitsen, verdelen, verkopen, fusioneren ?

    Vertrekken/Blijven ? Achterlaten - Achtergelaten worden ? Verlaten ?
    Muteren, migreren, verkassen ?
    Aanklampen ?
    Wikken, wegen, twijfelen, beslissen.
    Steunen, samenwerken, samenspannen. Troosten.
    Blijven ? Hopen... Afwachten.
    Contacteren, telefoneren, afspreken.
    Inplannen.
    Twijfelen. In de steek laten... Steunen, helpen ? Omarmen ? 

    Malen malen malen.

    Vergaderen, lobby'en, overtuigen !
    Herinplannen, herinplanten, verschuiven !

    Verschijnen ? Verdwijnen ?

    Waken. Omscholen, omturnen ? 


    Malen malen malen. 

    11-10-2006, 20:59 geschreven door Hill


    10-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De levensgenieter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hij zit in de zetel, en haalt een sigaar boven. Een echte, een handgerolde Cohiba Exquisito, uit El Laguito, Cuba. Eentje zonder taxbandje.
    Hij neemt hem tussen de vingers en snuift het aroma op. Hij drukt hem even aan. Het dekblad veert mee, de sigaar is gezond.
    Met een vlijmscherp mesje knipt hij het uiteinde eraf. Hij zuigt aan de vrijgemaakte opening, twee keer (droog roken), en neemt de voorsmaak in zich op, kruidig, het cederhout van het kistje smaakt nog door, maar zal dra plaatsmaken voor het zoetige van het dekblad.
     
    Alle tijd nemend, met preciese bewegingen strijkt hij een lucifer aan. Hij belicht de sigaar en draait die teder tussen de vingers. Langzaam, het lijkt een eeuwigheid te duren, vat de sigaar vuur, hij zachtjes puffend, blauwe rookwolkjes hoestend, tot een oranje cirkeltje het uiteinde verlicht. De blauwe rook kringelt zich, eerst aarzelend, daarna welbewust, in het kaarslicht omhoog en vermengt zich, met de waterverzadigde grijze wolken die de mond blaast. De rook proeven en ruiken.
     
    De CD verwarmt, Ascenseur pour l'Echafaud van Miles Davis, de trompet in sourdine kringelt met de rook mee, mee omhoog en dempt, deemstert weg tegen het plafond.

    Op de salontafel staat, naast de asbak, een portoglaasje, met daarin een neusje blended Schotse whisky. Geen single malt, die zou toch maar gedood worden door de Cohiba, dat zou zonde zijn, maar een stevige geturfde, die weerwerk biedt aan de zware zwarte zoetige sigaar. Het kelkglaasje bewaart de aroma's in zijn buikje en geeft die bij nippen vrij in een boeket van hout, honing en toch nog de compacte grondsmaak, die smakelijk accordeert met het colorado maduro van de Cohiba mélange.
    Naast de whisky staat op het salontafeltje ook nog een Italiaanse espresso, dampend, klaar voor na het roken, het nagenieten. Mokka, met een chocolaatje ernaast.
      
    Miles Davis, de soundtrack bij een regenachtige herstavond, kleurt de avond oker, neen amber. De flikkerende kaarsen werpen aangename schaduwen op de dichtgetrokken gordijnen.
    Hij sluit de ogen en laat zich meeslepen door zijn zintuigen, de werkelijkheid dromend.

    Hij is een echte levensgenieter, zeggen ze. Hij is een Bourgondiër, zeggen ze. Hij weet wat goed is, hij weet het goede leven te appreciëren. Zeggen ze.

    Hij zegt niets, zit alleen in zijn zetel, en staart in de kaars. Met troebele ogen.

    10-10-2006, 23:54 geschreven door Hill


    09-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als een keizer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze avond ben ik terechtgekomen in een pizzeria.
    Hoe gaat dat, je ontmoet een vriend, drinkt een pint, drinkt nog een pint, drinkt nóg een pint, je beseft dat je thuis alleen maar een grote pot zure yoghurt in de koelkast staan hebt én dat de winkels ondertussen dicht zijn. Dan kan pizza een oplossing bieden.

    We vonden een Italiaantje, weggedoken in een hoekje onder de kathedraal. Een pizzeria met vreemde aanblik, eigenlijk. Ze wouden er alles aan doen om de Italiaanse sfeer op te roepen, maar echt geslaagd ?, neen.
    Olijfgroene obers, die je aanspraken met een Siciliaans accent, kaarten van Italië en een levensgroot portret van Marlon Brando als The Godfather aan de muur. Okee, de Godfather was een heel goede film, maar Vito Corleone blijft toch hét symbool van de Siciliaanse maffia, met zijn geschiedenis van corruptie, eer en bloederige afrekeningen. Ik blijf het merkwaardig vinden. Stel je voor dat wij, om het Belgische karakter van de frituur te benadrukken een borstbeeld neerzetten van Marc Dutroux.

    Kortom, La Dolce Vita, het wilde niet echt lukken. Vooral omdat het restaurant doorsneden werd door een monumentale trap. Zo eentje die je kent uit de danszalen in de films over Sissi, waar dan duizenden koppeltjes in crinoline jurken en hoge boorden een walsje oemtata oemtata oemtata ta'en. Een gigantische trap, onverenigbaar met een pizzeriaatje in een achterafstraatje.
     
    We bestelden. De Calzone kwam, en ging, de fles vino rosso kwam en ging en toen moest ik pissen. Ik sprak zo'n olijf aan, en hij wees naar de trap. Met een knoert van een Antwerps accent maakte hij me duidelijk dat ik die trap op moest.
    Ik schreed naar boven als een koning. Als een koning, wat zeg ik, als een keizer. Zelden werd zo geschreden in een doodgewone pizzeria als ik vanavond.
     
    De pissijnen waren in zwart marmer, stijlvol.
    Lange Willy deed zijn ding, werd deskundig afgedrupt en teruggestopt. Handen wassen met paarse lavendelzeep, afdrogen aan de gordijnen (papieren handdoeken waren nergens te vinden) en ik verheugde mij al op het terugschrijden naar de eetzaal.
    Ik sloeg de deur van de toiletten achter me dicht. 'Sloeg' inderdaad, ik had de zwaarte van de deur nog niet matig onderschat.

    Met een knalrode kop daalde ik de trap af, terwijl twintig paar ogen me aanstaarden met een blik van : Zo, die is wezen schijten...

    Koning, keizer, admiraal, Popla gebruiken ze allemaal.  

    09-10-2006, 22:53 geschreven door Hill


    08-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De danseres
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ze danste, met de ogen dicht, voor mij alleen. Zachtjes, bijna onmerkbaar heupwiegend. Haar lange, haast transparante jurk, nauwaansluitend, wit met geel met oranje.
    Op blote voetjes danste ze naar me toe, nog steeds de ogen dicht. Ik keek geboeid, het hoofd in de handen gesteund. Een glimlach speelde om haar lippen, een glimlach speelde om mijn lippen.

    Ergens ging een deur open en tocht trok de kamer binnen. Ze huiverde in haar nachtpon en ging harder dansen, extatischer ook. Ze werd een wild beest, ze sloeg voorover, achterover, ze sloeg dubbel. Haar rosse rode lokken verblindden mij, verwarmden mij, hitsten mij op.
    Toen sloeg de deur dicht en ze kwam weer tot rust. Haar bewegingen werden gecontroleerder. Ze drukte haar armen tegen haar lichaam. Ze stond stil, de lange haren over haar schouders gedrapeerd. De voeten tegen elkaar.
    Schoonheid in rust.
     
    Ik blies haar uit en ging slapen.

    08-10-2006, 21:43 geschreven door Hill


    07-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grijze bandjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Rolstoelen, ze werken op mijn systeem. De kriebels krijg ik ervan. Niet zozeer van de rolstoelen zelf, maar van hun bandjes. Ik weet niet waar ik die fobie nu weer heb opgelopen, maar ik heb al sinds mijn jeugd een grondige hekel tot zelfs ronduit angst voor rolstoelen met van die lichtblauwgrijze bandjes erop. Ook ziekenhuisbedden hebben die soms. Ik kan er echt niet tegen.
    Als de banden van hard, zwart rubber zijn, dan is het geen probleem, desnoods steken ze er rupsbanden onder, mij allemaal goed, maar van die grijze piepwielen, beikes, neen. Als ik er eentje spot in het straatbeeld, dan probeer ik er altijd zo ver mogelijk vanaf te blijven.
    Maar soms lukt dat niet.

    Vandaag, ik ga de krant halen, ik ben nog niet halverwege, of een deur wipt open net voor mijn neus, en zo'n rolkar komt eruit gemanoevreerd, achterstevoren. In de rolstoel zit een hele vlezige madam, aan het stuur (roer ?), een nogal dikkig mannetje. Hij heeft mij niet gezien, druk doende als hij is, met zijn rug naar met toe. Zijn gezicht kan ik niet zien, maar het lijkt alsof hij nogal wat moeite heeft met zijn co-ordinatie, hij loopt zowat tegen me op en als de rolstoel eindelijk volledig op het voetpad staat, geeft hij hem met zijn lendenen een duw voorwaarts. Het gevaarte zet zich in beweging.

    En ik loop erachter. Ik kan er niet links voorbij, ik kan er niet rechts langs, de jolige joker daar slingert over de gehele breedte van het voetpad. Het is nochtans meer dan breed genoeg, maar er is geen inhalen bij. Op straat kan ik ook niet, want daar staan geparkeerde wagens.
    Normaal heb ik altijd de tijd, maar het was een rolstoel met van die grijze bandjes, dus ik moest daar weg. Weg weg weg.
    Het was precies of hij het erom deed. Is die nu zat, die gast ?  Op dat uur ? Manmanman, het is zaterdagmorgen, het zonnetje schijnt, het krantje kraakt, thuis zal de koffie ondertussen doorgelopen zijn, en ik moet hier achter een fobie aanlopen. Zat om, wat zal het zijn, nog niet eens tien uur. Marginalen. Verdomme toch.

    En die tante in die rolstoel laat maar betijen, die laat zich maar slingerend rondvoeren. Waarschijnlijk ook zo stoned als een garnaal. En ik daar maar achter. Zigzaggend. Het begint zelfs te regenen. Op mijn verse krant. Mijn humeur is al bijna volledig uit de haak als ik mijn kans zie : een gaatje in de rij geparkeerde auto's. Ik sluip dichterbij en tel mijn stappen uit om het exceptioneel konvooi voorbij te schieten. Nog drie, nog twee, één, ja nu !
    Ik dender er voorbij als een ontspoorde dieselloco, en in het passeren werp ik mijn zwartste blik (en ik kan heeeel zwart kijken) op de rolstoel en begeleider.

    Ze zijn alleszins familie van elkaar, moeder in de rolstoel en zoon aan het commando, samen op wandel. En dan merk ik het, de zoon heeft het syndroom van Down.
    Een mongooltje, dat zijn gehandicapte moeder voortduwt.

    Oew Hill
    <slik>

    07-10-2006, 20:23 geschreven door Hill


    06-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag.Antwerpen.Zondag
        

    06-10-2006, 20:28 geschreven door Hill


    05-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezigheidstherapie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ze zijn er weer. Drie dagen geen zon, twee keer waaien en hopla daar komen de blazemannen alweer. Gisteren nog in je bioscoop (Ghostbusters) en vandaag de pleinen onveilig makend met hun bladerenblower.
    Hun wat ? Hun bladerenblower jawel. Die overgroeide stofzuiger die op de rug gedragen wordt en waarmee je voeoeoeoeoe kan doen, en dan dwarrelen de bladeren van de ene hoek van het park naar een andere hoek van het park. En daarna weer terug. Hoe onnozel.
    Het zijn ook altijd mánnen met een bladerenblower. Dus het zal wel weer een verlengstuk van hun mannelijkheid zijn, denk ik dan. In grootte omgekeerd evenredig.

    Het doet me eigenlijk -ik weet niet waarom- denken aan motorfietsen, daar is ook iets mee. Pas op ik heb niets tegen motors, snorbrommers, grasmaaiers of vespafietsen. Vooral niet als er een stoere meid op zit. In spannende leren jekker en van die rijlaarzen. En als ze dan haar helm kwasi nonchalant uittrekt en haar haren in model schudt. Zucht.
    Maar motoren, hebben jullie dat ook al opgemerkt ? Hoe trager een motor gaat, hoe meer lawaai hij maakt.
    Zoef : Suzuki 750. Wat was dat ? Geen idee, heb jij iets gezien ? Neen, het zal de wind geweest zijn.
    Broem : BMW 1100. Kijk daar, schoon masjien. Ja zeg, wat een prachtmeid. Ik bedoelde de motor...
    Miiiiiiii: Motobécane, de nozem op zijn snorfiets, zonder helm noch papieren en met de politie erachteraan.
    BLAF BLAF BLAF : de Harley voor het rode licht.

    Maar waar was ik ? A ja, de bladerenblower.
    Je vraagt je soms af hoe ze het verzinnen. Welke gedrogeerde ingenieur komt er in godsnaam op het idee van : waarom zou ik niet eens een stofzuiger maken die geen stof zuigt maar stof blaast ? En zijn vrouwelijke collega (Da Moose is vrouwvriendelijk) De ingenieuze dus : Ja, laten we dat eens proberen, en we marketen het als de ideale tool om -broehaha, gniffel gniffel, blijft er bijna in- bladeren te verblazen. Beiden dubbelgevouwen van het lachen, gaan ze aan hun tekentafel zitten en ontwerpen : de ... ja, de wat ? Weet iemand eigenlijk hoe zo'n ding heet ? Heet dit echt bladerenblazer ? Vacuüm steamer ? Stuifverschuiver ?
     
    Deze namiddag heb ik zo'n blaaskaak bespied in het bosje (zes bomen en één hondentoilet groot) naast het werk.
    Hij, de man, een echte, met opgestroopte hemdsmouwen, een tatoeage van een geketend hart op zijn bi-, quadri- en  anticeps en de verplichte Antwerpse snor, rommelde wat aan tussen de struiken. Voeoeoeoe. Een beetje koteren onder die ene zitbank die het parkje rijk is. Voeoeoeoe. Daar liggen geen bladeren, knuppel, zie je dat dan niet ?!, daarna wat onder de struiken. Voeoeoe.
    Ik zocht dekking achter een plataan, ik dacht nog bij mezelf, straks blaast hij dat gebruikte condoom in mijn gezicht, wijlen weg. Maar de mens, hij bleef bezig.

    Tot hij een blaadje had gevonden. Eén zielig blaadje. En dat blies hij met een onwaarschijnlijke smile op zijn bakkes naar de overkant van het park. Daar stond dan weer een andere plantsoenschraper die -met een goede oude borstel- het blaadje in een blik (van stoffer en -) veegde, zo'n blik met een meterhoge rode stengel eraan, zodat hij zich niet moest bukken. Met een heupzwaai gooide hij dat blaadje dan in een witlinnen zak. Net op tijd, want daar was de windbuil alweer met nóg een blaadje. Dit keer een groen. De plurk had het zelf afgetrokken en op de grond gegooid.

    En toen nam ik mij voor om vannacht terug te keren naar dat parkje en er mijn perforator in leeg te knijpen.
    Dat wordt lachen morgen.

    05-10-2006, 23:26 geschreven door Hill


    04-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie haiku's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onder het motto Verandering van spijs doet eten : een haiku trilogie getiteld  "Vandaag"














    Voor

    Hoog op drie poten
    De herder vindt verlossing
    draaitol van geluk


    Tijdens

    Het ribbel leder
    zuigt zich smeerpatégewijs  
    smeuïg vast - Ow Shit


    Na

    Met een dorre twijg
    hinkend huppend op één been 
    schoeisel schoonschrapen

    04-10-2006, 19:28 geschreven door Hill


    03-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama voor Dertien Personages II
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Drama voor dertien personages, probeer die maar eens te verwerken in een samenhangend verhaal van enkele regels. Eentje waren we er zondag al kwijt, zijn tijd vershoppend in de taxfree ergens in Singapore.
    Maar laten we het vooral overzichtelijk houden : van beide koks wil ik eventjes niets meer weten, dus die schrappen we. Nog tien te gaan, dat schiet lekker op. Wie kunnen we nog missen, ma ja de siamese tweeling, die hebben de hele nacht geslapen, dus wissen die handel. Resten ons nog : acht dramatische personages, dit moet lukken. Go !

    Het is middernacht. Tegen alle verwachtingen en tegen de geplogenheden van Smessevier week-enden in, liggen we al allemaal in onze bedstee. Rotzak Robbe had ons afgemat en het vuur zat er niet in die avond. Tegen elkaar op geeuwen is niet de meest spannende manier om een avond door te brengen.
     
    We liggen in onze stapelbedden nog een beetje te zoeken naar het zachtste plekje tegen de oksels van Morfeüs, als ergens links onder mij een dieselmotor aanslaat. Het begint zachtjes pompend, maar gaat algauw over in een hortend gedzoekdzoekdzoek. We zitten allemaal recht in bed. Alleen de filosoof slaapt door (de filosoof slaapt overal door, zeker na een zevental Leffes).
    Ik spits de oren en probeer het geluid te localiseren. De intensie wijzigt, ik hoor zelfs puffen als van ontsnappend gas. Een stoommotor ? Een gasturbine ?

    En dan begrijp ik waarom Jantje bleef doorslapen. Hij is het, het monster Ultrasson. Hij is het die de duivelse decibels produceert. Jantje kettingzaagt. Jantje snurkt.
    Mij kan dat zo heel veel niet schelen, ik stop mijn oregaatjes dicht met twee fluoriscerende groene oordopjes (het is een merkwaardig zicht, ik geef het toe, maar het werkt) en ik leid m'n gedachten af naar mooie slapende meisjes in veel te grote pijama's.
    Maar niet iedereen blijkt even vooruitziend geweest.
    Johnny, de oeverloze woelt stofwolken de donsdeken uit en Dup'n probeert de stilte te herwinnen door zijn vuisten gewikkeld in wollen sokken tegen zijn oren te drukken. Het helpt niks. Het moet al na tweeën zijn als hij met nijdige stap, zijn slaapzak achter zich aan sleurend de trap afsukkelt naar het salon, waar twee versleten sofa's staan. Johnny vloekt binnensmonds. Daar gaat zijn geweldig idee (want hij kent Dup'n al wat beter). Prei kent Dup'n minder goed. Dus begeeft ook Prei zich neerwaarts. Het is hem slecht bekomen. Dat schattig Pongske bleek al evenzeer over een 5000CC Diesel te beschikken, waarvan hij de max paardekracht ten zeerste benutte. Vroenk. Prei weer naar af. (hier verdwijnt Prei uit het verhaal, we hebben hem de volgende morgen pas teruggevonden, in zijn auto, stokstijf bevrozen met de box'jes van zijn iPod in de bloedende oren).

    Ondertussen boven, zaten wij nog altijd te genieten van Einstürzende Neubauten live aus Berlin. Je kunt je ertegen verzetten, en je kunt wel beweren dat je geen oog hebt dichtgedaan, maar tenslotte overwint Klaas Vaak het toch en tegen vieren stuikten de overgeblevenen in slaap.
    En dan : Euuaaah! Euuaaah! Euuaaah! Euuaaah! Euuaaah! Vijf keer luid en dan nog twee keer Euuaaah! Euuaaah! oorverdovend. Man, ik krijg nog mierentetjes als ik eraan denk.
    Twee seconden daarna was ik aangekleed, zes seconden en een buil later (dat ik bóven in een stapelbed sliep was ik even uit het oog verloren) had ik de deur naar de brandtrap al vast. Mijn blote voeten op het koude metaal, ik rilde de laatste vaak uit mijn botten. En ik kwam tot het besef dat ik daar alleen stond. Dat alle anderen bleven liggen.
    Ik keek rond. Geen vuur, geen gas, geen inbrekers, niets. Alleen slapende of beter wakker liggende smesseviergangers. Tiens. Ik maar weer naar mijn bedstee. (Later bleek het Robbrecht geweest te zijn. Die heeft de akelige gewoonte om luidop te dromen (Hij droomde dat wij hem opsloten in een berghok, voorwaar een voorspellende droom)). Maar de hulpkreten van Robbe hadden toch één positief effect : De motor van de filsosoof was stilgevallen. De Leffe was verbrand. Alleen nog een binnenmonds gepruttel verraadde zijn positie.

    Halfvijf en we konden slapen. Trillende oogleden en een boksbal achterin de hersenen. Eindelijk rust.
    En toen kwamen de muggen. Maar het was niet zoals het klinkt. Het bleken geen muggen. Vlooien waren het. Maar als een mens moe is steekt het zo nauw niet meer meer.

    De volgende morgen zaten we allemaal geradbraakt aan tafel. Met uitzondering van de filosoof natuurlijk. Die was kipfris. Hij kreeeg een dreun. De bloemist onderwierp de wandelaar aan een kruisverhoor over zijn nachtelijk gehuil en drukte zijn sigaar kapot op diens voorhoofd. De sfeer was er een beetje uit.
     
    Gelukkig troostten we ons met de gedachte aan die lekkere hutsepot die 's middags op het menu stond...

    03-10-2006, 20:11 geschreven door Hill


    02-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ziek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een kop als een koperen klok en darmen waar om de driekwartier een volwassen egel doorgewrongen wordt.
    Dit is het dichtste dat ik vandaag bij een tekstje kom.

    Hoe onrechtvaardig is de wereld toch. Ziek en niet eens zat geweest. Het zou niet mogen zijn.

    02-10-2006, 19:31 geschreven door Hill


    01-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drama voor Dertien Personages
    Klik op de afbeelding om de link te volgen









    Setting : Een vermolmde smidse omgebouwd tot slaapbarak.
    Het is middernacht, de wereld slaapt. Twaalf mannen liggen verspreid over de ruimte in stapelbedden. Buiten wast een gezapig regentje de bierresten van tussen de terrastegels.


    Dramatis Personae : 
    (onderverdeeld in de Ouderen (bouwjaar vòòr 1947) en de Middelbaren (bj. 1975).)

    De Ouderen : 
    Johnny, de oeverloze,
    ook wel 'de directeur' genoemd : 
    Slaagt erin om iedere anekdote uit te spinnen tot een alomvattende avondvoorstelling waarbij "Ten Oorlog" van Lanoye en Perceval een kattebelletje lijkt. Begon ooit zijn antwoord op de vraag hoe oud hij nu was met volgende zinsfrase: Ik weeg mij alle dagen, dat is een hobby van mij, om driekwartier daarna te eindigen met ...en dus heb ik mijn auto gekocht in 1993. Wat was de vraag ook al weer ?
    Loopt er vaak bij met roze snorpunten, houdt van geuze met grenadine.

    Jantje, de filosoof :

    Staat bekend als groot verteller en filosoof. Kan de meest complexe discussies de grond in boren met de vraag of de hutsepot al warm is. Verzot op 'gele' Leffe, staat na één pintje op zijn hoofd. Blijft dan de hele avond giechelen, zoals Azraël, de kattekop uit de smurfen : Ghèghèghèghèghè.
    Heeft volgens eigen zeggen een bril, maar niemand heeft die ooit al gezien. Is altijd zoek, die bril. Altijd.

    Frans-van-de-Delhaize, de volumineuze :
    De kok. En zo ziet hij er ook uit. Alleen een snor heeft hij niet, anders ware hij perfect gecast. Is zo breed als hij groot is. 1m85. Heel gemakkelijk op zijn paard te krijgen. Arm paard...
    Favoriet gespreksonderwerp : de hyena's die in Botswana aan zijn tent kwamen snuffelen.

    The Dynamic Duo : M'n'N (spreek uit Eminin);
    Siamese tweeling. Waar de ene is, is de andere. Je kunt ze herkennen aan de oren. Met die van M kun je niet vliegeren.

    Prei :
    Gewoon Prei.

    Robbe, de wandelaar :
    Grootste hobby is het uitstippelen van eindeloze wandelingen, daarbij systematisch de cafés uit de omgeving mijdend. De rotzak. Heeft absoluut geen afstandsgevoel, iedere wandeling is volgens hem tussen de vijf en de zes kilometer. Ook als we er acht uur over doen.
    Wordt zoveel tegengewerkt als menselijk mogelijk.

    Robert, de bloemist :
    Rookt sigaartjes die geweldig stinken.
    Zijn gezicht is geboetseerd uit een derrivaat van kunsthars en elastisch rubber. Zegt niet veel (sigaar zit altijd in de weg), maar heeft the Evil Eye. Kijkt meestendeels als een boosaardige viking op speed. Kan evengoed met één wenkbrauwfrons de quantumfysica uitleggen, én er zijn eigen interpretatie aan toevoegen.   
    Krijgt meestal de slappe lach, helemaal alleen.

    Laurent, de rijkswachter :
    Zijn voornaamste bestaansreden is de oeverloze Johnny kanaliseren. Wordt daar ruimschoots voor vergoed.
    Functioneert in deze setting als hulpkok.  

    De Middelbaren :
    Jan-van-Johnny : 

    Carbon copy van de directeur. Doet niet mee. Zat te nagelbijten ergens halverwege Taiwan en Dranouter, naast een overboekt vliegtuig.

    Koekwie-van-Leuven
    , de onbewogen beweger :
    Doet niets, zegt niets, weet alles. Neigt naar God.
    Wordt de volgende Belgische astronaut, alleen weet hij dat nog niet. 

    Dup'n (Pongske voor wie hem héé-éél graag ziet) :
    Bumperklever par excellence en Leffelebberaar. Missing link tussen Jan en Koekwie.
    Heeft de meest praktische kijk op problemen, denkt in oplossingen. (Vooral, en eigenlijk alleen, in de boeiende wereld der Leffeconservatie.)

    Hill, de ziener.
    Doet niets, zegt niets, weet niets. Schrijft alles op.

    En de actie of het gebrek daaraan is voor morgen.

    01-10-2006, 22:06 geschreven door Hill


    Archief per week
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 01/01-07/01 2007
  • 24/12-30/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs