BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    17-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Alago: handschoenen met verwarming

    Met temperaturen ver onder nul is de kans op koude vingers tijdens het fietsen groot. Een Brits bedrijf heeft daar een oplossing voor: handschoenen die je in de magnetron kunt stoppen. De hitte die de magnetron opwekt, houdt de vingers volgens fabrikant Alago ongeveer een uur warm.

    Alago heeft in de handschoenen een chemische substantie verwerkt die warmte vasthoudt. 15 seconden verwarmen in de magnetron zou voldoende zijn. De handschoenen zijn in meerdere maten verkrijgbaar. Ook zijn ze zo ontworpen dat het touchscreen van de smartphone met een vinger van de handschoen kan worden bediend. Een paar handschoenen kost ongeveer 43 euro. Ze zijn direct bij de fabrikant op internet te bestellen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Interview Armstrong ook live op TLC

    Foto TLC

    Het interview van Oprah Winfrey met Lance Armstrong is vannacht in ons land live te volgen via kabelzender TLC. De zender zendt dit interview gelijktijdig uit met de Verenigde Staten om 03:00 uur.

    Het is de eerste keer dat Armstrong een interview geeft sinds hij zijn zeven eindzeges in de Tour de France kwijtraakte. Dit gebeurde nadat het Amerikaanse antidopingbureau USADA een omvangrijk rapport presenteerde waarin de oud-wielrenner werd beschuldigd van dopinggebruik tijdens zijn actieve carrière. Ook werd Armstrong voor het leven geschorst. Als gevolg van het rapport raakte Armstrong ook miljoenen dollars aan sponsordeals kwijt en trad hij eind vorig jaar terug als voorzitter van Livestrong, de stichting die hij oprichtte om geld op te halen voor de strijd tegen kanker.

    Oprah bezoekt Armstrong thuis in zijn woonplaats Austin in Texas. Het interview is onderdeel van het programma ‘Oprah’s Next Chapter’ waarin zij beroemdheden, nieuwsmakers en gewone families opzoekt buiten de studio. Het interview met Armstrong wordt uitgezonden in twee delen. Vrijdagnacht zendt TLC ook het tweede deel van het interview uit, eveneens om 03.00 uur. Het interview ook te volgen via de website van Oprah Winfrey. Discovery Channel zendt het interview met Armstrong vrijdag uit, om 23.00 uur.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Specialized Venge van Mark Cavendish

    De overstap van Mark Cavendish van Sky naar Omega Pharma-Quick Step brengt hem terug op de fiets waarop hij enkele grote zege’s boekte: de Specialized McLaren Venge. We mochten de fiets even bekijken.

    De Venge werd in 2011 gepresenteerd en is nog steeds het vlaggeschip van Specialized. De McLaren versie van de Venge is ontwikkeld in samenwerking met het Formule 1 team van McLaren.
    Cavendish reed bij het opgeheven team van HTC ook al op een Specialized. De Venge van toen is iets anders dan de fiets van nu. Dat komt met name doordat Quick Step andere sponsors heeft voor de onderdelen. Bij HTC waren Shimano, PRO en SRM de leveranciers, bij Quick Step zijn dat SRAM, Zipp en Quarq.
    Dit betekent dat Cavendish komend seizoen niet met de door hem mede ontwikkelde stuurpen van PRO zal rijden. Ook zal hij weer moeten omschakelen van een electronische schakelgroep naar een meganische. Bij Sky reed de Brit met Shimano Di2. Quick Step rijdt met SRAM red. De SRM van HTC wordt ingeruild voor een Quarq, in combinatie met een Garmin.

    Stuurpen

    Zipp is de leverancier van de stuurpen. Cavendish rijdt met een 145SL van carbon. Het stuur is eveneens van Zipp, de SL. Het is alleen lastig om te bepalen of het hier om een carbon of aluminium versie gaat. Het zadel is de Specialized Romin Team, de pedalen zijn Look KeO.
    Om de Venge in aero stijl te houden, zijn er Zipp 808 Firecrest wielen in het frame gestoken. Het gaat om tubewielen waarop de Specialized Turbo Tubular banden zijn gelijmd.
    De laatste keer dat de we de fiets van Cavendish wogen, was deze met 7,65 kilo aan de zware kant. De fiets van dit seizoen is voorzien van een lichtere groep en onderdelen. We schatten dat de Venge van 2013 daarom rond de 7 kilo zal wegen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Basso vernieuwt Laguna

    Basso heeft het Laguna-model vernieuwd. Ondermeer de kabeldoorvoer is aangepast en de vorm van de buizen is anders dan bij het model van vorig jaar.

    Het frame van de Laguna 2013 is een monocoque carbon. De ovaal oversized geprofileerde schuine- en de licht gebogen bovenbuis, zijn licht en stijf geconstrueerd. Het meest starre gedeelte van het Laguna frame, bevindt zich volgens de bouwers, bij de framekop met geïntegreerde 1.5” – 11/8” lagering. Samen met de licht gebogen full-carbon voorvork resulteert dit volgens de ingenieurs van Basso in een beter bestuurbare fiets.

    Een Laguna fiets kan zowel met Shimano Ultegra dubbel of compact, 105 mix compact of met Campagnolo Veloce mix compact geleverd worden. Microtech Krium en Microtech XL zijn respectievelijk de wielen en de overige onderdelen van dit Basso fietstype.

    Gewicht Laguna frame: 1,1 kg
    Laguna fiets: 8,2 kg
    Carbon: 100% unidirectioneel High Modulus TR50 en MR60 Torayca
    Adviesverkoopprijs: € 2099 (Laguna met Campagnolo Veloce mix compact), € 1649 voor alleen een frame.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De teambus van Vacansoleil

    Het privé domein van de renners. De teambus is niet meer weg te denken uit het hedendaagse wielrennen. De renners komen vaak al uren voor de start naar de vertrekplaats. De bus is dan ideaal voor ontspanning en verkoeling.

    De bus van Vacansoleil is van alle gemakken voorzien. Er is een keukentje voor een simpele maaltijd en het zetten van koffie. In een aantal zitjes kunnen de renners ontspannen: ideaal om TV te kijken of om bij te praten met ploeggenoten. In een douchecabine kan na iedere etappe worden gedouched. De bus is voorzien van WIFI om altijd toegang te hebben tot internet.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Northwave schoenensponsor Vacansoleil


     

    Northwave is komend seizoen de schoenen sponsor van Vacansoleil-DCM. Renners van de wielerploeg dragen voortaan de topschoen van de Italianse fabrikant: de Extreme. Northwave was al een persoonlijke sponsor van Lieuwe Westra, Marco Marcato en Bjorn Leukeman

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Te koop: 250 gram EPO…

    Vrij te koop op internet. Een pakje met 250 gram EPO. Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om doping, maar om koffie. Koffie met een lach, want bedrijf hierachter heeft ook al een aan de wielersport gerelateerde naam: Paniagua. Dat komt van de Spaanse term ’pan y agua’, dat water en brood betekent. Tyler Hamilton vertelt in zijn boek ‘’De Wielermaffia’’, dat dit wielrenners jargon is voor coureurs die hun sport ‘’schoon’’ bedrijven.

    De EPO koffiebonen worden met de hand gebrand. Het gaat om Arabica bonen uit Brazilië en Costra Rico. ‘’Fruitiger en zoeter dan een solo vlucht over de Mont Ventoux’’, zegt de producent. Een pak koffie kost £7.50, ongeveer 9 euro.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
           Toprit 35 km zaterdag 23 februari 2013

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Heirnis VTT zondag 6 januari2013

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Castelli Diluvio overschoenen

    Overschoenen zijn met de regen en kou welkome accessoires. De hoezen vormen een extra isolatie- en beschermlaag. Zo heeft Castelli de Diluvio overschoenen in het assortiment. Het gekozen materiaal is neopreen, 3 millimeter dik en prettig elastisch. Dat laatste is wel zo fijn met aantrekken! Voor een betere zichtbaarheid is er aan de achterkant een 9 millimeter brede reflectiestreep aangebracht.

    Pasvorm
    Een maat L/XL past goed om schoenmaat 45. De goede elasticiteit zorgt ervoor dat je ze simpel kunt aantrekken. Ook is er slim een lipje aan de achterzijde die je kunt gebruiken bij aantrekken. Eenmaal om je schoen sluiten ze ook goed aan, zodat bijvoorbeeld je crankstel niet beschadigt tijdens het fietsen. De hoezen vallen dus niet ‘lomp’ breed uit, eerder als een soort aero-overschoen. Dit komt door de goede aansluiting met je schoen en het relatief dunne materiaal. Aan de achterkant zit een klittenbandsluiting om een goede aansluiting met je enkel te hebben.

    Praktijk
    Aan de onderkant zit geen extra versteviging. Probeer dus veel lopen te voorkomen om het neopreen niet te beschadigen. Voor je schoenplaatjes is er voldoende vrijheid zodat inklikken vertrouwd blijft gaan. Bij temperaturen rond het vriespunt houden de hoezen je voeten goed warm. Al is dit natuurlijk ook afhankelijk van het model schoen en de sok die je draagt. Ook reageert niet iedereen hetzelfde op kou! Tijdens een een ritje van zo`n uur in de regen viel de bescherming ons wel tegen. Natte voeten waren het gevolg.

    Conclusie
    In de folder adviseert de importeur dit model voor bij heftige regen. Onze ervaring is echter anders. Qua looks, pasvorm en isolatie tegen de kou zijn de Diluvio’s een aanrader. In de regen zouden we liever een ander model gebruiken. Wil je het bij Castelli houden? Dan is de Estremo (100 euro!) of Pioggia (60 euro) een optie.

    Castelli Diluvio Shoecover € 40,-
    Maten: S/M, L/XL en 2XL

    Meer informatie:
    Verdeler:
    www.wolvenberg.be
    Fabrikant: castelli-cycling.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Veldrijles: Op de fiets springen

    Laat de fiets niet hard neerkomen

    Als je met de fiets op je schouder net een trap hebt genomen of over enkele planken bent gesprongen: zorg dat je de fiets altijd voorzichtig weer op de grond zet. Op een stuiterende fiets is het moeilijk opspringen. Bovendien is de kans groter dat je ketting eraf loopt. Zet de fiets neer met je rechterhand op de bovenbuis, en hou met je linkerhand de linker shifter op het stuur vast.


    Ga niet hinkelen
    Veel beginnende veldrijders aarzelen als ze op hun fiets willen springen. Vaak hinkelen ze eerst een paar pasjes op hun linkervoet voordat ze de sprong wagen. Dat is fout. Het opspringen moet met een vloeiende pas gebeuren.
    De juiste pas kan je trainen door langzaam naast de fiets te lopen. Hou je handen op de shifters. Na een paar passen stap je eerst vooruit met je linkerbeen, en daarna sla je je rechterbeen over het zadel. Herhaal dit een paar keer en voer pas daarna de snelheid van je pas op.

    Spring niet te hoog
    Als je na een hoge sprong op het zadel neervalt wordt het risico op een lekke band groter. Ook is de kans aanwezig dat je verkeert neerkomt op de fiets. Je moet bij de opsprong het zadel raken met de binnenkant van je rechter dij. Je glijdt dan vanzelf goed naar het zadel door.

    Spring op het juiste moment
    In een wedstrijd moet je altijd op het juiste moment weer op de fiets springen. Het heeft geen zin om dat op een steile helling te doen, of op een hobbelige ondergrond. Wat langer doorrennen levert meer rendement op.

    Stap voor stap

    Hou de handen op de shifters nadat je de fiets voorzichtig hebt neergezet. De fiets is altijd rechts van je.

    Zet je linkerbeen voor, draai je heupen in zodat ze naar de fiets toewijzen.

    Breng je rechterdij met een klein sprongetje net boven het zadel

    Glij door over je rechterdij totdat je weer in het zadel zit.Klik je rechtervoet weer in het pedal. Waarschijnlijk staat deze trapper omhoog waardoor je meteen weer snelheid maakt.

    Klik hierna ook in het linkerpedaal. Fietsen maar!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Ass Savers spatbordje

    Hoe simpel en doeltreffend kan een product zijn? Ass Saver bewijst het met een mini-spatbordje. Het product komt uit Zweden en wordt onder andere via een webshop aan de man gebracht. Ook heeft zadel fabrikant San Marco en fietsenzaak Mantel Bikeparts een model in het assortiment. Voor grotere aantallen is custum made ook mogelijk.

    Hoe werkt het?
    Voor montage buig je het kunststof in het midden iets dubbel waardoor het spatbordje zijn stijfheid in de lengte krijgt. Bij een zadel haak je de haakjes in het ontwerp rond de zadelbrug. Hierdoor blijft het behoorlijk goed op zijn plaats zitten. Het monteren gaat in een handomdraai zonder gereedschap.

    Praktijk
    Met een lengte van zo`n 14 centimeter, gemeten vanaf eind zadel tot einde van de beschermer, is het niet erg ‘aanwezig’ op je fiets. Prettig is dat het spatbord onder het zadel een stuk doorloopt. Heb je, zoals op de testfiets een zadel met een opening in het midden, dan spat de nattigheid niet op tegen je lichaam. Met de beperkte lengte houdt het spatbord niet al het opspattende vuil tegen. De product naam is goed gekozen: vooral je achterste wordt beschermt.

    Conclusie
    Ook al regent het niet, met een natte weg heb je al snel een nat achterste. De Ass Saver helpt dan zeker om de billen droog te houden. Langere spatborden geven meer bescherming, maar dit ziet er dan wel weer minder ‘snel’ uit… Dus zoek je een snel ogend spatbordje die je net dan wel minimaal beschermt dan is het product erg doeltreffend!

    Ass Savers zijn via de website van de fabrikant te koop voor zo`n 10,50 euro (inclusief verzendkosten)
    Het model met San Marco bedrukking gaat voor 6,95 euro over de toonbank.
    Fietsenwinkel Mantel Bikeparts heeft ook een model met ‘eigen’ bedrukking in assortiment voor 4,95 euro.

    ass-savers.com

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Review: Bontrager Race Windshell

    We hebben (nog) geen echte winter gehad in onze contreien. Wel fris, nat, regenachtig dan wel modderig en af en toe flinke wind, maar koud? Nee. En dan heb je geen echte mega-warme handschoenen nodig om het extra aangenaam te maken op de fiets. Maar zonder handschoenen is nu ook weer net te fris. Juist, deze Bontrager handschoenen zijn goed van pas gekomen de afgelopen weken.

    Softshell

    De handschoenen zijn gemaakt van winddicht en waterbestendige ‘ softshell’ materiaal. Het label vermeld nylon, polyester en polyurethaan. Een softshell is een alternatief voor een hard shell (= waterdichte buitenste laag). Een softshell is, afhankelijk van het materiaal, winddicht of windafstotend en waterafstotend, gemaakt van stretchmateriaal en heeft daardoor een zeer hoog draagcomfort. In 85 tot 90% van alle weertypen biedt een softshell al voldoende bescherming (volledig winddichte softshells zijn voorzien van een membraan zoals Gore Windstopper). De handschoenen zijn van binnen geborsteld voor warmte en voor een hoger comfort.

    Manchet

    En deze Bontrager hebben een verlengd manchet met laag-profiel sluiting, siliconen gripmateriaal op de palm, ‘mini’ gel kussentjes op de palm en een – vrij simpele- reflecterende print op de palm en een absorberend afveegdeel voor je neus op het duimgedeelte.

    Pasvorm

    Er zijn vijf maten: XS, S, M, L en XL. Via de website kun je kijken wat jouw maat zou moeten zijn; een maat L past goed bij een middelste doorsnede van je handpalm van 20 tot 23 cm Maar dit is vooral een ‘tool’ voor extra hulp als je de handschoenen online zou kopen. Als je een winkel bezoekt is het even aan- en uittrekken van een stel handschoenen wel zo simpel. Wat absoluut een voordeel van deze handschoenen is, is de verlengde manchet. Die ‘krul’ je om je pols en je kunt zelf kiezen of je de mouw van je jack of shirt in het manchet opbergt of er buiten. Dit manchet zorgt er uiteraard voor dat wind geen vrij spel heeft en dat er geen water binnendringt.


    Praktijk

    Lekker comfortabel, geen overbodig ‘gezweet’ binnenin en altijd goed grip op je stuur. De Race Windshell plooit ook heel gemakkelijk. Wel heel belangrijk is de juiste maat; zeker met het extra lange manchet. Dat verlengde gedeelte van bijna 10 centimeter moet echt goed zitten –anders ‘frot’ het maar vervelend op en werkt het tegen je. Bij slagregen blijven je handen zeker niet 100 % droog; er dringt hoe dan ook vocht binnen. Wassen kan officieel alleen met de hand, al kwamen de handschoenen er ook netjes uit de machine (op 30 graden). Droog? In een kwartiertje

    Conclusie

    Goede ‘mid season’ handschoenen, goede pasvorm –wel heel goed op de juiste maat letten!-, fijne lange manchetten. En niet te duur. Niet te opvallend ook. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Helemaal goed. Meer informatie: www.bontrager.com Prijs: € 32,99

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nys moet ‘eigen’ veldrit in Baal overslaan

    BAAL – Sven Nys ontbreekt dinsdagmiddag aan de start van zijn ‘eigen’ Grote Prijs in Baal.

    De 36-jarige Vlaming voelt zich vanwege bronchitis niet fit genoeg om in zijn woonplaats te rijden. Nys won de naar hem vernoemde GP al elf keer.

    ”Sven is dinsdagmorgen zieker opgestaan dan dat hij maandagavond ging slapen”, zei ploegleider Jan Verstraeten.

    ”Hij is meteen terug in bed gekropen, om zo de wedstrijd van zondag voor de wereldbeker in Rome niet in gevaar te brengen. De bronchitis die hem overvallen heeft, is erger dan eerst gedacht.”

    Alleen Mario De Clercq (2002) en Lars Boom (2006) wisten Nys sinds 2000 te verslaan in diens eigen veldrit.

    © ANP

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Inschrijven Limburgs Mooiste op 1 januari

     

    De inschrijving voor Limburgs Mooiste gaat op 1 januari open. De toertocht wordt in 2013 gereden op zaterdag 25 mei. Voor de racefiets zijn er tochten tussen de 80 en 240 kilometer, mountainbikers kunnen kiezen voor 40 of 110 kilometer.

    Inschrijven voor Limburgs Mooiste kan tot 15 april. Er worden per afstand maximaal 4000 fietsers toegelaten. Start en finish zijn op het Avantis Business terrein in Heerlen. Limburgs Mooiste heeft veel randactiviteiten in petto: er is een tweedaagse wielerbeurs, wedstrijden voor licentiehouders en een horeceplein met live muziek, eten en drinken.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    21-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fietsen met Sven Nys
    Sven Nys lijkt nog niet onmiddellijk rijp voor pensioen. Tijdens een intensieve trainingsrit doet hij zijn verhaal aan Erwin Vervecken.
    (foto alain buyck)
    Wat doe jij nu, als je eens een dagje minder traint?
    "Ik geniet wel eens van een dagje niks doen, gewoon languit in de zetel liggen en tv-kijken, wat surfen op het internet, bij Fonske binnenrijden om te kijken of alles met het materiaal in orde is of bij mijn ouders 's middags eten, de kleine dingen in het leven. Ik heb het al zo druk met verplichtingen buiten trainen en koersen, dat ik geen nood heb aan een uitlaatklep of uitgebreide sociale contacten. Gewoon gerust gelaten worden en thuis mijn ding doen brengt me de mentale rust die ik nodig heb. Een pyjama-dag, zalig relaxen ..."

    En Thibau? Begeleid je hem bij z'n eerste stappen in de sport?
    "Thibau volgt momenteel twee keer per week tennis, op woensdag gaat hij paardrijden en de andere dagen zit hij op z'n fiets of volgt hij drumles. Stilzitten kan hij niet. Hij is ook bezig met motorcross, en gaat af en toe bij een kameraadje op een privécircuit rijden. Als het droog is, rijdt hij met z'n motor ook wel eens op het BMX-circuit achter in onze tuin. Maar vanaf nu moet hij er weg blijven, want anders is het binnen de kortste keren kapot gereden."

    De meeste renners verliezen op jouw leeftijd explosiviteit en snelheid, maar op jou lijkt dat geen vat te hebben.
    "In principe zou ik het inderdaad op crossen zoals Kalmthout lastig moeten krijgen, vooral omdat ik nauwelijks op de weg heb gekoerst. Maar om de een of andere reden heb ik nog altijd niet aan explosiviteit ingeboet. Ik train nochtans niet anders dan vijf jaar geleden dus voor mij is het ook een raadsel. Ik durf zelfs beweren dat het eerste dubbele weekend een van mijn beste weekends ooit was."

    Iedereen verwachtte een zwaar offensief van Niels Albert in oktober.
    "Als ik er niet was geweest, dan had Niels iedereen van het kastje naar de muur gereden en hadden ze gesproken van een blitzstart. Maar dat geldt ook omgekeerd: als Niels er niet was geweest, dan had ik ook enorm boven de concurrentie uitgestoken. Ik vind dat we allebei op een uitzonderlijk hoog niveau rijden. Niels heeft tot hiertoe nog niet echt de parcoursen gehad waarop hij z'n vermogen volledig kan benutten."

    Een groot voordeel dat je nu hebt: je bent sneller dan Niels?
    "Ik heb heel m'n carrière moeten rijden tegen renners die net dat tikkeltje sneller waren aan de meet en daardoor moest ik tijdens de wedstrijd het verschil maken. Op dat vlak is Niels voor mij de gemakkelijkste concurrent sinds jaren. Niet dat ik afbreuk wil doen aan z'n kwaliteiten, maar als ik na halfweg wedstrijd nog bij hem in het wiel hang, stijgen m'n kansen met de ronde en dat geeft me voor het eerst een mentaal voordeel."

    Geen problemen met motivatie op het einde van je carrière? Je hoeft het niet meer te bewijzen en hebt alles al vele keren gewonnen?
    "Net het tegendeel. Als ik goed presteer, dan focus ik me nog meer op de details, zodat alles perfect loopt. Een groot deel van mijn mentale kracht is het besef dat ik er alles voor gedaan heb. Als ik een weekje rustiger aan doe, weegt dat ook op m'n gemoed en ben ik er soms niet klaar voor in m'n hoofd. Ik kan bijvoorbeeld nog altijd kapot zijn, als ik zoals in Laarne een wedstrijd minder goed reed. Maar je hebt ook gelijk als je zegt dat het niet meer hoeft voor mij. Als ik nu in Neerpelt de laatste ronde inga met Niels, is dat voor mij al een overwinning waard. Niemand, ikzelf ook niet, verwacht dat ik op deze leeftijd Niels nog partij zou geven. De jaren dat ik moest winnen zijn voorbij en dat brengt gemoedsrust."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Sur Place Special: Marokko en Catalonië
    In onze Sur Place Special stellen we niet minder dan twaalf mogelijke fietsreizen aan je voor. Twee daarvan, Marokko en Catalonië, verdienen hier nog wat extra aandacht.
    Marokko met de mountainbike

    (foto Transmaroc 2011)
    Het Nederlandse bedrijf TransAtlas Bike organiseert trips naar de Marokkaanse woestijn. Het concept is heel simpel: je boekt een vlucht naar Marrakech en daar nemen zij alles in handen. Een Nederlandse begeleider gekoppeld aan een ervaren Marokkaanse expert, twee jeeps die alle materiaal en - niet onbelangrijk - water vervoeren, een heuse kookploeg die de plaatselijke gastronomie koppelt aan energierijke voeding voor het fietsen en slaaplocaties gaande van degelijke hotels op de eerste en laatste dag tot typisch Marokkaanse kasbahs, berbergasthuizen of onder de blote, betoverende hemel. Het volledige pakket, zeg maar.

    Je kan je eigen bike mee naar Afrika overvliegen of er eentje huren en dan kan het avontuur echt beginnen. De tochten zijn voorzien op groepen van tien tot vijftien personen. Als je met een grote groep bent, probeer dan zeker de trip naar eigen wensen en behoeften te laten customisen, zowel qua overnachtingsplekken als qua route. Er is ook de mogelijkheid om individueel of met enkelen bij een groep aan te sluiten.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Review: crosser, 26 inch mountainbike of 29'er?
    In Cyclo Sprint november staan de voor- en nadelen van een crosser, 26" en 29'er opgesomd. Hier gaan we wat dieper in op de testfietsen: de Zannata Z46, Moozes Avalanche en Kona Big Kahuna.
    Zannata Z46

    Zannata Z46. (foto alain buyck)
    Het argument van de slechtere remmen bij een crossfiets kan kloppen, maar om in Vlaanderen een parcours tegen te komen waar dat een echt probleem is, moet je al wat zoeken (al zijn ze er uiteraard wel - denk maar aan Kluisbergen en De Schorre in Boom). In dit geval moesten we de achterrem iets bijstellen en daarna konden we al slippend tot stilstand komen - probleem opgelost dus. In de modder doen de smalle banden het beter dan die van een MTB. De grip van een echte mountainbikeband kun je uiteraard niet benaderen, al zijn de Challenge Grifo's uitstekende allrounders. Sowieso vraagt een crossfiets meer concentratie en stuurmanskunst dan een MTB, maar dat kan ook net leuk zijn.

    Deze Zannata Z46 biedt veel waar voor zijn geld. Je krijgt een carbon kader, dat weliswaar niet superlicht is (de volledige fiets weegt 9 kilo) maar wel degelijk. De lichtere voorkant van een crossfiets in vergelijking met die van een MTB nodigt trouwens uit om over obstakels te springen of snel van richting te veranderen - een typisch voordeel/verschil tussen de twee fietstypes.

    De afmontage is een mix van betrouwbare Shimano Ultegra-onderdelen met standaard crossremmen en een Miche-crankstel met aangepast verzet (46-34). Sommige fabrikanten durven een gewoon compact crankstel monteren, maar Zannata besteedde hier dus wel aandacht aan. De Deda-cockpit en het San Marco Concor-zadel zien er knap uit en zie je niet vaak in deze prijsklasse. Het compacte stuur is ideaal voor een crossfiets, want zo grijp je tenminste af en toe nog eens in de beugels. Zeker geen miskoop dus, deze Z46!

    SPECIFICATIES
    Frame: Zannata Z46 Carbon
    Voorvork: Carbon
    Stuur: Deda RHM01
    Stuurpen: Deda Zero 1
    Zadelpen: Deda RS 01
    Zadel: San Marco Concor
    Shifters: Shimano Ultegra
    Remmen: Cantilever
    Crankstel: Miche 36/46
    Derailleurs: Shimano Ultegra
    Wielen: Miche Race 707
    Banden: Challenge Grifo 32 Pro
    Maten: XS, S, M, L, XL, XXL
    prijskaartje: 2046 euro
    INFO:
    www.zannata.be

    Moozes Avalanche

    Moozes Avalanche. (foto alain buyck)
    De Moozes Avalanche - onze 'klassieke' mountainbike - trekt sneller op dan de Kona Big Kahuna en hij voelt sportiever aan, door de gestrektere en lagere zit. De Moozes is natuurlijk lichter dan de Kona door de iets betere afmontage en het elegant gevormde carbon frame. Wel vind je geen snufjes zoals steekassen of een balhoofdbuis met twee maten. Dé eyecatchers zijn de onderdelen die op de Avalanche zijn gemonteerd. Voor 2270 euro krijg je een volledige Sram X9-groep, lichte en sterke onderdelen van Pro PLT (Pro is het accessoiremerk van Shimano), een prachtige high-end RockShox SID-voorvork en een verrassend comfortabel Selle Italia XR-zadel.

    De voorvork doet net iets beter zijn werk dan de Reba die gemonteerd is op de Kona en de X9-schakelonderdelen blijven net iets vlotter werken. De Mavic Crossride-wielen zijn iets minder licht, maar ze bleven probleemloos draaien en ook de Continental Race Kings doen het goed op veel verschillende ondergronden - enkel diepe modder is niet het favoriete terrein van deze banden.

    Toen we met twee collega's - de ene met de Moozes, de andere met de Kona - een veldtoertocht gingen betwisten, kon de Moozes goed zijn mannetje staan. Vooral op de smalle singletracks in het bos, met weinig plaats tussen het stuur en de bomen, reed de Avalanche de 29'er op achterstand. Op langere, meer technische of steilere stroken, was het dan weer de Big Kahuna die de overhand nam. Zo blijkt maar weer dat 26 inch mountainbikes zeker nog toekomst hebben. Wil je toch een 29'er? Geen probleem, ook bij Moozes kunnen ze je daarmee helpen. Je kunt elk frame trouwens volledig naar wens laten afmonteren op de website van de fabrikant.

    SPECIFICATIES
    Frame: High Modulus 3K Carbon
    Voorvork: RockShox SID
    Stuur: Pro Koryak
    Stuurpen: Pro PLT
    Zadelpen: Pro PLT
    Zadel: Selle Italia XR
    Shifters: SRAM X9
    Remmen: Avid Elixir CR
    Crankstel: SRAM X9
    Derailleurs: SRAM X9
    Wielen: Mavic Crossride
    Banden: Continental Race King
    Maten: 38, 43, 48, 53
    prijskaartje: 2270 euro
    INFO:
    www.moozes.be

    Kona Big Kahuna

    Kona Big Kahuna. (foto alain buyck)
    Het frame van de Big Kahuna is niet gemaakt van gewoon aluminium. Er is scandium toegevoegd aan de legering. Dat zeldzame metaal zorgt ervoor dat het aluminium sterker is, waardoor er minder materiaal nodig is en je uiteindelijk een lichter en zelfs comfortabeler kader krijgt. Kona heeft ook gedacht aan de stijfheid van het geheel. Het onderste balhoofdlager meet 1,5 inch, zodat de voorkant van de fiets zo weinig mogelijk doorbuigt. Wat ook helpt, is de afwezigheid van normale snelspanners. Zowel vooraan (15 mm) als achteraan (142x12 mm) houden steekassen de wielen stevig geklemd. Dat alles zorgt ervoor dat in een bocht de fiets de richting uitgaat die jij wilt.

    Het brede (71 cm!) stuur vraagt wat aanpassing in het begin, maar het zorgt wel voor enorm veel stabiliteit tijdens het klimmen en dalen. Op dicht beboste singletracks kun je er wel eens mee blijven haperen aan een boom ... Samen met het zadel, de zadelpen en stuurpen bleek dit een betrouwbaar onderdeel tijdens de testperiode. De Easton XC-wielset voelde niet echt licht maar wel betrouwbaar aan, terwijl het rubber van de Maxxis Ikons ons constant vertrouwen gaf. Zowel op rotsige, natte, zanderige of modderachtige paden konden de banden goed uit de voeten. Een supersnelle allroundband heet dat dan.

    De dubbele vertanding (24/38 gecombineerd met een 11-36 10-speed cassette) vonden we geen nadeel ten opzichte van een triple aandrijving. Integendeel, je hebt minder overlappingen en moet minder schakelen met de linkershifter. Op geen enkele klim kwamen we tot de vaststelling dat we het kleinste tandwiel van een triple misten. Wie op de racefiets graag met een compact fietst, zal zich snel thuisvoelen op een mountainbike met een dubbel.

    Het uitstekende frame krijgt wel niet overal waar het recht op heeft. De remmen zijn bijvoorbeeld niet de beste onderdelen van deze fiets en een volledige X9-groep zou de Big Kahuna een nog betrouwbaarder karakter geven. Allemaal onderdelen die je na verloop van tijd makkelijk kunt vervangen natuurlijk. De RockShox Reba-voorvork is stijf genoeg - ook al door de steekas en de tapse vorkbuis - maar heeft geen remote lockout. Je moet dus naar de rechtse vorkpoot grijpen om aan de knop te draaien die de vork uitschakelt tijdens het klimmen, sprinten of rijden op asfalt.

    SPECIFICATIES
    Frame: Kona Scandium 69
    Voorvork: Rock Shox Reba RL 29er Tapered 100mm
    Stuur: Kona Energy
    Stuurpen: Kona XC/Road Deluxe
    Zadelpen: Kona Double Clamp
    Zadel: WTB Volt Comp
    Shifters: Sram X7
    Remmen: Avid Elixir 5 180/160 mm
    Crankstel: Sram X7 24/38
    Trapas: Sram X7
    Voorderailleur: Sram X7
    Achterderailleur: Sram X9
    Ketting: Sram PC1031
    Cassette: Sram PG1030 11-36
    Wielen: Easton XC 15 mm en 142x12 mm
    Banden: Maxxis Ikon 29x2.2"
    Maten: 16", 18", 19", 20", 22"
    prijskaartje: 2199 euro
    INFO:
    www.konaworld.com
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    29-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Chris Boardman onthult: de perfecte zithouding

     

    In wielrennen draait veel om aerodynamica. Chris Boardman was op dit punt een pionier. Hij won goud op de Olympische spelen, was werelduurrecordhouder en droeg in de Tour de France meerdere dagen de gele trui. Hij schreef voor ons een artikel over het aanpassen van zijn zithouding op de fiets.

    Door: Chris Boardman & Phil Mosley

    In mijn tijd als prof spendeerde ik veel tijd aan het zo klein mogelijk maken van de luchtweerstand. Meer dan 80 procent van je energie als wielrenner gaat naar het wegduwen van de wind. En van al die lucht die je wegduwt, hoeft slechts 20 procent door de fiets weggeduwd te worden. Het perfectioneren van je lichaamshouding is dus belangrijk om de luchtweerstand op de fiets terug te dringen.

    Testen in de windtunnel is een prachtig hulpmiddel om het effect van een andere zithouding te meten. Ook geeft het mogelijkheden om je positie op de fiets te perfectioneren. Bovendien krijg je veel zelfvertrouwen van al die cijfers die zeggen dat je veranderingen een hoop rendement op kunnen leveren. Helaas is het testen in een windtunnel wel erg duur.

    Het goede nieuws is dat je grootste winst kunt halen uit maatregelen die bijna niets kosten. De favoriete hulpmiddelen van mij en mijn coach Peter Keen, waren een grote spiegel, een wattagemeter en enkele standaard opdrachten.

    Zo deden we het:

    Een gewone hometrainer volstaat om de fiets op te zetten. Plaats de grote spiegel zo voor de fiets dat je jezelf helemaal kunt zien. Een ergonomische stuurpen van bijvoorbeeld Look is een perfect hulpmiddel. Je kunt snel grote aanpassingen maken aan de afstelling van de fiets.

    Ik monteerde op mijn testfiets altijd een ossekopstuur met een opzetbaar triatlon stuur van Profile. Dit stuur is niet meer zo makkelijk te krijgen. Ik gebruikte dit omdat je de zitpositie er behoorlijk mee kunt variëren.

    Tijdens het afstellen liep mijn coach Peter rond. Hij bekeek mijn positie van alle kanten en gaf aanwijzingen om de afstelling te wijzigen. Het is handig om iemand erbij te hebben die je aanwijzingen geeft. Deze persoon heeft immers een overzicht in 3D.

    De Methode

    Het menselijk lichaam is in basis een verzameling van niet aerodynamische buizen. Ons doel was om met deze buizen een zo klein mogelijk silhouet te creëren, dat ook nog eens dragelijk voor mijzelf was.

    Ik maakte mijn schouders zo rond mogelijk, bracht de ellebogen zoveel mogelijk onder mijn lichaam en probeerde dieper te gaan zitten. Toch is dieper zitten niet altijd beter. Een lage positie geeft stress op de nek, wanneer het hoofd omhoog komt wordt het silhouet groter.

    Ook het naar voren brengen van de armen biedt nauwelijks voordeel. Vanaf de zijkant lijkt het aerodynamischer, van voren af bezien is dit niet zo. Bovendien is het niet fijn fietsen met de armen naar voren.

    Mijn testen voerde ik uit op ongeveer vijftig procent van mijn omslagpunt. De afstelling opmeten deed ik niet. Daarmee stel je jezelf open voor nieuwe ideeën.

    Omslagpunt

    Als ik een afstelling had waarvan zowel ik als mijn trainer dacht dat het een goed compromis was, deed ik een trainingsblok van 10 minuten rond mijn omslagpunt. De positie hoefde niet comfortabel te voelen, belangrijk was mijn gevoel of ik me aan de nieuwe houding kon aanpassen.

    Als ik het idee had dat ik een positie had waaraan ik mezelf kon aanpassen, begon ik met meten. We waren vaak verrast door de uitkomst. Dat was bijvoorbeeld zo bij mijn positie voor het werelduurrecord dat ik in 2000 verbeterde. Ik kwam op een stuurpen van 17 centimeter, een 63 cm bovenbuis en een 53 centimeter beneden buis. Niemand geloofde dat die afmetingen goed konden zijn.

    Voor jou hoeft de uitkomst van een test natuurlijk helemaal niet opzienbarend te zijn. Het kan heel goed zijn dat enkele kleine aanpassingen voldoende zijn. Dat hoeft dan ook niet zoveel geld te kosten.

    Pas al ik overtuigd was dat een bepaalde afstelling goed was, dan maakte ik een tekening. Een tekening geeft duidelijkheid over wat je precies wilt. Zeker als je met mensen te maken krijgt die bijvoorbeeld een andere taal spreken. Je kunt dan duidelijk aangeven hoe het eruit moet zien en wat exact de maten zijn. Het is bijvoorbeeld belangrijk om exact aan te geven tussen welke twee punten je een meting doet.

    Als een nieuwe fiets klaar was, dan begon de training. Aanpassen aan een nieuwe positie vergt tijd en training. Dit wordt nog te vaak door sporters vergeten. Ik deed bijvoorbeeld een soort krachttraining om makkelijker aan een nieuwe zitpositie te wennen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De Focus Mares van Jeremy Powers

     

    Jeremy Powers boekte met zijn zevende plaats in Tabor afgelopen weekend, het beste resultaat ooit voor een Amerikaan in een wereldbekerwedstrijd. Hij reed onlangs een cross op een prototype Focus Mares met schijfremmen.

    De geometrie van de aluminium fiets is gelijk aan die van zijn tegenhanger met cantilevers. Een paar maanden terug bekeken we van Focus ook al eens een carbon variant van de crosser. De benedenbuis van de fiets vaan Powers heeft een hoek van 70 graden, een laag bracket en een korte achtervork van 425mm. De remmen op de fiets zijn van Avid: BB& Road SL. De wielen zijn opgebouwd van verschillende Easton onderdelen voor de weg en het mountainbiken. De EA90 tube velgen zijn 38mm hoog en hebben 24 spaken. De velgen zijn gespaakt naar een M1 disc hub van de EC90 XC wielset voor de mountainbike.

    1,6 Bar

    Volgens mecaniciën Thomas Hopper rijdt Powers bij droog weer met 1,7 bar in de voorband en 1,9 bar in de achterband. Bij regen rijdt hij met 1,6 voor en 1,7 achter. Powers kiest bewust voor aluminium. Volgens zijn mecanicien doet hij dat mede vanwege de lange afstanden die hij moet reizen, vooral per vliegtuig. Alumium zou minder snel beschadigen tijdens het transport.

    Specificaties:

    • Frame: Focus Mares Disc, medium
    • Fork: Focus Mares carbon, tapered 1.125inch – 1.25inch
    • Stuurpen: Easton EA90, 110mm, -6 graden
    • Stuur: Easton EA70, 44cm
    • Tape: Fizik
    • Voorrem: Avid BB7 Road SL with 160mm rotor
    • Achterrem: Avid BB7 Road SL with 140mm rotor
    • Shifters: SRAM Red
    • Voorderailleur: SRAM Red, stalen kooi
    • Achterderailleur: SRAM Red
    • Cassette: SRAM PG1070, 11-26t
    • Ketting: SRAM PC1090R
    • Crankset: SRAM Red, 172.5mm, 46/39t
    • Bracket: SRAM Red BB30 keramisch
    • Pedalen: CrankBrothers Candy 11
    • Wielen: Custom Easton blend
    • Velgen: Easton EC90 tube
    • Voor hub: Easton M1, 24-spaaks
    • Achter hub: Eason M1, 24-spaaks, 135mm
    • Spaken: Sapim straight pull 2.0/1.7/2.0
    • Voorband: Dugast Typhoon 700×32
    • Achterband: Dugast Typhoon 700×32
    • Zadel: Fizik Aliante
    • Zedelpen: Easton EA70, 27.2mm

    Maten:

    • Lengte: 177.8cm
    • Gewicht: 68.03kg
    • Zadelhoogte vanaf bracket, c-t: 730mm
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tlissewegenartje
    www.bloggen.be/tlissew
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bg_digitaldream
    www.bloggen.be/bg_digi
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs