BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    02-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe SRAM Red geïntroduceerd

     

    Het is officieel: de nieuwe Red-groep van SRAM is op Mallorca aan de pers getoond. Op dit moment voelt technisch redacteur Menno Grootjans de groep aan de tand, hier alvast wat informatie.

    Dit is er anders aan de nieuwe Red-groep:

    • 6 GLOEDNIEUWE ONDERDELEN: schakelhendels, achterderailleur, voorderailleur, remmenset, crankstel, cassette
    • NIEUWE TECHNOLOGIE SCHAKELEN VOOR: snel, efficiënt en geruisloos
    • VOLLEDIG GEÏNTEGREERDE POWERMETER**: nieuwe Quarq-technologie
    • NIEUWE AFWERKING:tweekleurig Falcon Grey / Zwart
    • TOTAALGEWICHT SRAM RED: 1739 g (BB30), licht

    De nieuwe Red-groep is in maart 2012 beschikbaar voor de consument.

    Adviesprijs: 2227 euro

    SRAM RED-2012 PR – Dutch version

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Echt waar: SRAM hydraulische raceremmen onderweg!

     

    Eindelijk is het officieel: volgend jaar wordt er hydraulisch geremd bij SRAM. Niet alleen in het terrein, ook op de weg. En niet alleen met schijven, er zijn ook hydraulische velgremmen voorzien!

    In de media gonsde het al een tijdje, her en der doken berichtjes op maar niemand had foto’s of iets anders definitiefs. Met een simpel persbericht heeft SRAM nu een einde gemaakt aan alle speculaties: het is waar! Vanaf augustus worden de eerste setjes uitgeleverd aan fabrikanten en heel misschien ook aan wat journalisten. De info die SRAM vermeld is erg summier. Een rem op niveua van de RED topgroep. De hoofdcylinder zit in de remgreep, schakelen blijft op de bekende doubletap manier gebeuren. Daarmee wordt dan naar keuze een schijfrem of een velgrem bediend. De schijfrem zal niet verrassen, de schijfdiameters zijn 140- en 160mm en we verwachten dat de remklauw erg op de MTB remmen van Avid zal lijken. Daarnaast heeft SRAM ook een velgrem in gedachten, die moet op een standaard raceframe passen en combineren met gewone wielen. Uit betrouwbare bron hoorden we dat de remmen er bijna ‘gewoon’ uitzien, inclusief armen en scharnierpunten. Iets vergelijksbaars dus met Magura’s nieuwe wegrem waarover je in ons februarinummer kunt lezen. Groot nadeel van de Magura rem: het past voorlopig alleen op triathlon- en tijdritfietsen. Dat kan SRAM dus beter.

    Na dit nieuws zonder foto’s heeft SRAM gelukkig ook nog plaatjes van de 2013 RED groep vrijgegeven. En info!

    De nieuwe rem is slanker vormgegeven en moet meer remkracht en betere doseerbaarheid bieden. Het gewicht wordt opgegeven voor slechts 240 gram per paar! (we zijn benieuwd wat de hydraulische remmen gaan wegen maar dat terzijde..)De Cassette is echt totaal nieuw. Nog steeds gefreesd uit één stuk staal en met een aluminium achterplaat. Nieuw zijn de zwarte ringetjes links op het plaatje. Ze zijn van kunststof en absorberen het tikken van de ketting. Die hoor je namelijk altijd luid en duidelijk op zo’n holle RED cassette. Hiervoor is ook de tandvorm nog aangepast. SRAM claimt dat er zo ook minder smering nodig is.. Die Cassette heeft nog steeds 10 kransjes, daarmee lijkt SRAM achter te blijven bij Campagnolo en Shimano. (overigens zijn er minstens even sterke geruchten dat SRAM binnenkort een 11-speed MTB groep introduceert maar dat terzijde…) Die 10 versnellingen schakel je met een nieuwe achterderailleur.

    Volgens de berichten is er, naast een versie die tot 28 tandjes schakelt ook een 32T versie onderweg. (iets waar mountainbikende gewichtsfreaks ook oren naar zullen hebben)Die 32 achteraan tandjes komen van pas aangezien er, net als bij de huidige versie, geen triple voorzien is. Duidelijk te zien is de opbouw uit hol carbon met aluminium verstevigingen, evenals de 5e bladbout in de crank, dat blijft’t lichtst. De BB30 versie weegt volgens SRAM slechts 557 gram en da’s serieus licht..Even nieuw is de voorderailleur. Die scharniert voortaan niet recht-opzij maar verdraait een beetje in de richting van de kettinglijn. Een goed idee, dat we nog kennen van een oude Shimano XTR derailleur.. Om aflopen van de ketting onmogelijk te maken heeft SRAM een prachtige kettingvanger bedacht!Als laatste aandacht voor de nieuwe shifters. Deze hebben een stelschroefje waarmee je de greepwijdte aanpast, ideaal! Uiteraard slechts leverbaar in 2×10 configuratie met een opgegeven gewicht van 280 gram. En vanaf de zomer dus met een hydraulische cylinder..

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotos hamme

    HAMME





















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMERGEM EN HAMME VTT

    Zomergem en Hamme vtt

     

    Zomergem stond deze zaterdag morgen op het menu en met 25 leden stonden we paraat om er terug een lap op te geven

    De kleine voetbalkantine bleek al vlug te klein om de massa mtb er te verwerken al was de opkomst toch niet zo massaal als voorgaande jaren

    Met 4 trokken we velden in al deed de voorzitter de eerste meters ook zijn best

    Het parcours deden we nu in omgekeerde richting dan voorgaande edities en het was eens wat anders

    Het parcours lag er goed berijdbaar bij en onder leiding van Luc :al waren zijn eerste 16km beschaafd te noemen maar eens dit punt voorbij waren we terug vertrokken voor een helse tocht door veld en bos

    De hartslag en de ademhaling waren terug overuren aan het maken en soms was het op het randje af

    De bevoorrading was dik in orde maar lag veel te laat op de kilometer teller 33km op een rit van 45 km wat achteraf 52km zouden worden dit kon veel beter: jammer van dit minpuntje

    Ook van pech bleef ik niet gespaard geen lekke band deze maal maar een gebroken ketting was de spelbreker: al was het gelukkig maar de ketting schakel

    Maar in de mtb wereld zal men je nooit laten staan met pech: van een wildvreemde kreeg ik spontaan een nieuw slotje en van tientallen voorbijrijdende fietsers kreeg ik de vraag of ik hulp nodig had: in één woord super

    Het nieuwe slotje plaatsen bleek met de modderhanden niet zo vanzelfsprekend te zijn maar met de hulp van de vrienden was het vlug in orde gemaakt

    De laatste kilometers werden met de ketting geen risico’s meer genomen want een tweede breuk zou niet gewenst zijn

    Met een pak meer kilometers op de teller waren we terug aan de startplaats en konden we de bike proper spuiten en de schade eens opnemen

    Na de warme douche werden we nog op een pannenkoek getrakteerd en dit is altijd mooi meegenomen

     

    HAMME

    Zondag familiedag en de groep word met de week groter en dat is een extra stimulans om op deze weg verder te doen

    De brandweerkazerne liep goed vol en na de plichtplegingen konden we terug het veld in duiken

    We hadden een beetje de vrees dat het terug een saaie rit zou worden want vorig jaar was het niet veel soeps

    Maar dit jaar kregen we een super super parcours voorgeschoteld

    Want alles kregen we voorgeschoteld :veld ,bos noem maar op we kregen het voorgeschoteld

    En aan de stralende gezichten te zien werd er terug met volle teugen genoten van deze rit

    Al bleken de dijkhellingen niet altijd even gemakkelijk op te rijden

    Ook hier kregen we een prima bevoorrading te verwerken en deze lag wel op de juiste plaats al was het wel druk met de vele wandellaars die ons pad kruisten

    Ook hier werd er op geen kilometertje gekeken wan de 30km waren er 37km en de laatste 7km waren er voor een paar te veel aan maar samen uit samen thuis

    Maar nu de minpunten van deze rit:de afspuitplaats was een kleine ramp met amper 3 slangen (al zat er zeer veel druk op)was het lang aanschuiven

    De douches waren in orde maar er waren er maar 4voor handen en terug was het drummen geblazen in de ook te kleine kleedkamer

    En dit was zeer jammer na zo een mooie rit

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

        

      

     

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Sandman Bikes
    Het concept van het Belgische Sandman Bikes is al even eenvoudig als baanbrekend: fietsen met een bandbreedte van 3.8" (10 cm) waardoor je sneller, makkelijker en met meer grip elk terrein aankan.
    Share
    Toen Koen Viaene merkte dat een mountainbike die goed presteert op alle terrein niet bestond, ontwierp en bouwde hij hem zelf maar. Het resultaat is Sandman Bikes.

    Sandman Bikes richt zich op een breed publiek: iedereen die dol is op fietsen. Of dat nu in het bos is, in de bergen, op het strand, tijdens een fietstocht in de stad of op het platteland: de Sandman voelt zich overal thuis. Het motto is dan ook: 'Change trail, not bike'.

    Hoe ruwer het terrein, hoe meer weerstand je ondervindt en hoe groter de fysieke aanslag op je lichaam is. Dankzij de brede banden met lage bandendruk botsen de banden van de Sandman niet tegen een oneffenheid maar plooien ze zich er rond. Een ruwe kasseistrook vertraagt de fiets amper en wordt ervaren als trillingen in plaats van een reeks schokken.

    Andere voordelen zijn meer controle, hogere bochtsnelheden, kortere remafstanden en meer tractie of grip bij het trotseren van hellingen. Bovendien biedt de Sandman volgens de makers meer rijcomfort dan een conventionele fiets.

    Het gamma van Sandman bestaat uit de Hoggar Ti (met zijn titanium frame, fijne afwerking en uitgebreide specs list het vlaggenschip van Sandman Bikes), de Gobi (het high-end aluminium model uit het gamma) en de Atacama (een no-nonsens aluminium model voor een breder publiek). Binnenkort zal het gamma verder uitgebreid worden met de Outback, het tandem-model.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Jacobsons voegt 2 merken toe

    Cratoni
    Als een van de marktleiders van hoogwaardige fiets- en sporthelmen is Cratoni helmets de professionele partner als het gaat om 100% hoofdbescherming. Al vanaf 1985 ontwikkeld Cratoni onder eigen patenten helmen om de sportliefhebbers te ondersteunen bij het bereiken van hun doelen. Cratoni beschikt over een krachtig team van ontwikkelaars en engineers wat is terug te zien in het uitgebreide assortiment van hightech en aansprekende helmen welke ruimschoots voldoen aan de hoogste internationale veiligheidsnormen.

    Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012)
    Consument adviesprijs: €39,95 – €199,95

    Swiss Eye
    Het brillenmerk Swiss Eye werd opgericht in 1996. Vanaf het moment van oprichting is het

    bedrijf succesvol geweest in het produceren van sport- en vrijetijds brillen.

    Op dit moment levert Swiss Eye haar producten aan meer dan 6.000 retailers over de gehele wereld. En daar behoren nu ook de dealers binnen de Benelux toe.

    De collectie wordt gekenmerkt door dynamische en sportieve brillen waarbij de lenzen gemakkelijk kunnen worden gewisseld. Hierdoor heeft een Swiss Eye bij elk weertype het juiste zicht. Een eigen Italiaans design, hoogwaardige materialen en een Duits/Zwitserse achtergrond staan garant voor een kwalitatief topproduct.

    Collectie 2011 items direct op aanvraag leverbaar m.u.v. 2012 modellen (vanaf januari 2012)
    Consument adviesprijs: €49,95 – €139,95

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Rudy Project Windmax

    Geen zin om een aparte helm te kopen voor je racefiets en je MTB? Dan is deze Windmax wellicht een goede keuze. Want de 220 gram wegende Rudy Project Windmax fietshelm combineert namelijk een extreem licht gewicht met talrijke functionele eigenschappen. Dit alles ook nog met de nieuwste materialen en in een hedendaags design. Eén helm, twee sporten: was bij het ontwikkelen van de Windmax de revolutionaire uitgaanspositie van de Italiaanse fabrikant Rudy Project. De Windmax is zodoende uitermate geschikt voor gebruik bij zowel de racefiets als bij de mountainbike.

    Dankzij het verwisselbare Aeroflap Visor kan de Windmax helm zo naargelang de toepassing omgebouwd worden. Innovatief voor dit nieuwste Rudy Project product is het gebruik van het ultra lichte Fibratekgeometry materiaal. Deze polymeer fiber verbindt de polycarbonaat helmcover met de in-mould helmbody. Het eindresultaat is een extreem lichte en veilige helm die een totale hoofdbescherming biedt. Om het absolute draagcomfort en de perfecte pasvorm te garanderen is deze nieuwste Rudy Project helm met het RSR8 Retention System uitgerust. Dit systeem laat de drager toe om de helm zowel in de breedte als in de hoogte af te stellen. Deze handeling kan zelfs met één hand en tijdens het rijden uitgevoerd worden. De geïntegreerde afstelbare Head Ring 3 maakt het mogelijk om de helmstructuur te stroomlijnen waardoor de helmvorm verkleint en het gewicht verlaagt. Dit alles rekening houdend met het totale draagcomfort en de veiligheid van de fietser. De Windmax is tevens voorzien van zelf centrerende helmriempjes waardoor deze steeds op de juiste plaats blijven. Aan de binnenzijde van de helm zorgen de 21 verluchtingsgaten voor een efficiënte ventilatie. De Rudy Project Windmax wordt met twee verschillende paddings geleverd. Om de helmdrager tegen binnenvliegende insecten te beschermen is dat standaard met een geïntegreerd muskietennet.
    Beschikbaar in de kleuren zwart, rood of zilver voor de adviesverkoopprijs van € 179,90
    www.rudyproject.nl

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Mountainbiken is cool!

     

    Ian stuur geconcentreerd zijn fiets door de modder

    Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met biken: Twiske MTB opent het seizoen met MTB trainingen voor de jeugd. Gegeven in natuurgebied het Twiske, tegen de noordkant van Amsterdam. Een kwartiertje rijden vanuit de binnenstad, maar ook vlakbij Purmerend bijvoorbeeld!

    Daan glibbert en glijdt met zijn slick banden door de bocht

    De trainingen worden gegeven door een gediplomeerde instructeur. De kids leren sturen, remmen en schakelen over kronkelende paden in de natuur. Klimmen en dalen over zandpaden of door de modder. Zon, regen of sneeuw, mountainbikers gaan altijd door!

    Boris schiet in volle vaart voorbij

    De meeste aanmelders zijn een jaar of 7, er is geen leeftijdsgrens en als de verschillen te groot blijken wordt de groep natuurlijk gesplitst. Natuurlijk is er plaats voor meer deelnemers: stoere jongens en meiden zijn welkom op zondag ochtend. Bekijk dan eerst even de site, www.mtb-twiske.nl voor de tijden en om je aan te melden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beruchte passage Bos van Wallers in gevaar

     

    ARENBERG – De kans bestaat dat Parijs-Roubaix dit jaar de passage door het beruchte Bos van Wallers overslaat.

    Tijdens een recente inspectietocht stelde directeur Jean-François Pescheux van het organiserende ASO dat de beroemde kasseien op heel wat plaatsen overwoekerd zijn door mos.

    Zonder een grondige poetsbeurt zal de koersdirectie de doortocht schrappen, zei Pescheux woensdag in de Franse sportkrant L’Equipe .

    ”Ik heb de lokale overheid en het Office National des Forêts verwittigd dat we zonder serieuze schoonmaakbeurt de passage niet kunnen gebruiken. We zitten eigenlijk in dezelfde situatie als in 2005. Toen hebben we beslist niet door Arenberg te rijden, omdat het te gevaarlijk was voor de renners”, zegt Pescheux .

    De 110e editie van Parijs-Roubaix wordt gereden op 8 april. Vorig jaar won de Belg Johan Vansummeren.

    © ANP

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VTT HEUSDEN 2012

    VTT Heusden

     

     Ja, het is een tijdje geleden dat er nog wat geschreven werd maar nu zijn we terug vertrokken

    Na mijn laatste bericht is er ondertussen heel wat gebeurt, ander werk met alle stress die daar bij komt een nieuwe kuur antibiotica en een heel geslaagde nieuwjaarsreceptie en het jaar is nog maar begonnen

    Maar nu terug naar Heusden: het was zondag en dan is het familie dag

    Met een pak leden waren we vertrokken voor een zeer leuke tocht en er werd wat bij gepraat want er waren nieuwe leden bij de groep

    Ondanks de regen van de afgelopen dagen konden we toch spreken van een goed berijdbaar parcours: ja hier en daar lagen er wat grote waterplassen maar daar werd dan luchtig doorgereden

    Maar van pech werden we niet gespaard: lekke achterband en dan nog de verkeerde binnenband mee (klein ventiel) maar het voordeel van een vriendenclub is dat er altijd hulp bij de hand is

    Na 2 binnenbanden en 3 bommetjes waren we terug op pad en konden we onze verloren tijd terug een beetje inhalen

    Een val ontbrak ook niet (al was dit niet mijn schuld) en op het einde van de rit liep de voorrem vast: ja dit kon er ook nog bij

    De bevoorrading was zoals gewoonlijk bij deze club dik in orde

    Na deze stop waren terug vetrokken voor nog een pittig stukje vtt: aan de splitsing van 35 en 25 km werd de groep in twee verdeeld en vandaag bleef ik wijselijk bij de 25 km groep want de bommetjes en de binnenbanden waren op

    Dus in het tweede deel waren de dames in de meerderheid maar ze lieten zich niet kennen en ze hielden er goed tempo op na

    Al was de laatste brug toch nog een kwaaie klant voor één van de meisjes maar samen uit samen thuis

    Na afloop van deze rit was er niets dan lof want er werd gesproken van een zeer geslaagde club uitstap en zeker voor herhaling vatbaar

    De zaterdag eens goed vlammen en de zondag een familie rit meer moet dat niet zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAR IS DAT FEESTJE

    WAAR IS DAT FEESTJE



     WE ZIJN BEGONNEN MET COLA

     DE J.R VAN HEIRNIS

     DIT KON OOK NIET ONTBREKEN

     EN DE ANDERE DEDEN MEE

     ZELFS DE VROUW VAN DE VOORZITTER MOEST ER AAN GELOVEN 

     DIT IS NOG DE PROPERSTE  FOTO

     AMAI

     DE TWEEDE J.R

     ZO ZAT ALS EEN KANON

    ALLES MOEST ER AAN GELOVEN

     HOE LIEF

     HET KON NIET OP
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    13-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De meisjes van de beurs
    Exposanten die willen opvallen op een fietsbeurs kunnen dat op verschillende manieren doen: investeren in een luxueuze stand, gadgets uitdelen of... knappe hostessen inschakelen.
    foto belga
    Geïnteresseerde mannen naar de stand lokken dat is de taak die deze dames naar behoren uitvoeren op een fietsbeurs in Jakarta. Dichter bij huis is er Velofollies in Kortrijk van 20 tot 22 januari.

    Wie er de knapste 'booth babe' (zoals de Amerikanen dat zo mooi uitdrukken) op de gevoelige plaat kan vastleggen, mag ons dat gerust laten weten op de Facebookpagina van Cyclo Sprint.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tycoon in het peloton
    Zdenek Bakala heeft grootse plannen. Hij wil niet alleen Omega Pharma - Quick Step maar het hele wielrennen een nieuw tijdperk binnenloodsen. Hij vertelt er in Cyclo Sprint honderduit over.
    foto belga
    Hoe hij bij de ploeg van Lefevere is terechtgekomen? "Ik was met Bessel Kok op zoek naar een wielerploeg om in te investeren, en toevallig hoorden we dat Quick-Step op zoek was naar sponsors. En zo kwamen we dus bij Patrick Lefevere terecht."

    "Lefevere heeft al vier keer verschillende teams verenigd tot één succesploeg. Hij is nu al een tijdje bezig met dit project en ik heb er het volste vertrouwen in: dat succes komt er! Nu, ik heb zelf ook een voorgeschiedenis met België. Ik heb als investeringsbankier samengewerkt met BBL, later ook met KBC. Ik ken het land en zijn context, als zakenman én als wielerfan, en ik heb dus niet getwijfeld toen ik deze kans kreeg bij Quick-Step."

    2011 was niet meteen een succes, eerder een dipje voor Quick-Step. "Ik heb een langetermijnvisie. Ik wil niet snel scoren en dan binnen drie jaar weer vertrekken. Ik vind het een mooie uitdaging om dit team naar nieuwe hoogtes te stuwen én ook het wielrennen te helpen hervormen. We hebben Quick-Step twaalf maanden geleden overgenomen en er is intussen al meer veranderd dan in het hele bestaan van de ploeg."

    Bakala heeft ook extrasportieve dromen. "De meeste sporten hebben zich in deze moderne wereld geherstructureerd. Managers hebben zich geherpositioneerd. Baseball wordt gemanaged door een professioneel team, terwijl wielrennen drijft op enthousiastelingen. Je vindt er weinig managers die van buiten de sport komen, en dat zou nochtans een verbetering zijn. Het wielrennen moet professioneler en beter gemarket worden: het zal er binnen enkele jaren helemaal anders uitzien, en wij willen daaraan meewerken. Ik zal het wielrennen echter niet op mijn eentje veranderen. De drie partners - UCI, de ploegen en de wedstrijdorganisatoren - moeten hiervoor samenwerken. Iedereen heeft baat bij een goede herverdeling, zelfs ASO. We moeten een strategische visie ontwikkelen waarin de taart groot genoeg is voor de drie partijen."

    "Er moeten gewoon meer inkomsten zijn, zodat een ploeg minder afhankelijk is van het afhaken van een sponsor. Nu moet een team vaak alles doen om toch maar die ene sponsor binnen te halen, en dat is niet gezond. Sport kan meer winst maken als ze anders georganiseerd wordt. Eerst en vooral moeten de ploegen delen in uitzendrechten en andere inkomsten. En er is nog onontgonnen terrein: Azië en Afrika. Vergelijk het maar met de ontwikkelingen in de Formule 1. De koers is volgens mij nog maar halfweg in die ontwikkeling."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Prins Philippe
    En óf Philippe Gilbert zin heeft in het nieuwe seizoen! Cyclo Sprint had een openhartig gesprek met hem over verleden en toekomst, zijn nieuwe ploegmaats, Jelle Vanendert, de Spelen en Franse wijnen.
    foto kramon.be
    Je hebt bij Lotto echt wel alles uit de kast gehaald. Waarom koos je voor BMC?
    Het Lottoverhaal is gestopt. De ploeg zoals ze was, bestaat niet meer. En dus boden zich nieuwe kansen aan. Ik zit aan mijn maximum wat eendagsklassiekers betreft, en ik wil dat niveau zoveel mogelijk bestendigen. Ik denk dat ik bij BMC nog beter ondersteund kan worden.

    Verwacht je dat de druk bij BMC nog hoger zal liggen of net niet?
    Het voordeel is alleszins wel dat ik bij BMC minder persmomenten zal hebben dan bij Lotto! (lacht) Dankuwel Cadel, Thor, Alessandro... (lacht) Journalisten kunnen bij BMC uit een heel pak namen kiezen. Bij Lotto werd het me toch wel wat te veel, al die interviews.

    Wat mogen we in 2012 van jou verwachten? Ga je nog iets meer focussen op koersen die je nog niet hebt gewonnen?
    Ik zal zeker proberen koersen te winnen die ik nog niet heb gewonnen, maar mijn eerste doel is wel 100% te blijven in de Ardennenweek. Daar ben ik altijd zeker dat ik een goede uitslag haal of kan halen. In de Ronde van Vlaanderen heb ik dat gevoel minder. Zeker met de nieuwe finale. Stel dat je pech hebt in de laatste lus, dan zou het wel eens heel lang kunnen duren eer je de nodige hulp krijgt.

    Als je er nu een wedstrijd zou mogen uitkiezen, welke zou je dan echt willen winnen in 2012? Nog liever dan al de andere?
    Dan kies ik resoluut voor de Olympische Spelen. Omdat die zo bijzonder zijn. Bedoeling is dat ik de Tour volledig uitrijd en zo lang mogelijk bij Cadel blijf om daarna naar Londen te trekken. En pleine forme.

    Hoe hard ga je je maatje Jelle Vanendert missen? En wat mogen we van hem verwachten in het nieuwe seizoen?
    Ik ga hem zeker missen. Ik hoop dat hij de rol van leader kan spelen. Helpen of leiden is immers iets helemaal anders. Maar Jelle weet perfect wat hij kan. Ik hoop alleen dat de Belgische pers niet al te snel al te veel van hem zal verwachten, dat ze de lat niet te hoog leggen. Geef hem een beetje de tijd en dan komt het wel.

    Mocht de buikriem wat losser tijdens de rustperiode?
    Bwa... niet echt, nee. Ik let toch op. Ik begin altijd vroeg aan het seizoen en als je dan vijf kilootjes te veel moet meezeulen, is dat toch niet zo simpel. Ik let op, maar gelukkig is dat niet al te moeilijk. Een glaasje wijn mag ook natuurlijk. En dan liefst nog een Saint-Emilion! Daar ben ik echt een grote fan van. Ja, geef mij maar Franse wijnen!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Tom Boonen en Sylvain Chavanel met SRAM

    Vorig jaar reden deze renners nog met een Merckx, afgemonteerd met Campagnolo Super Record -maar dit seizoen gaan de mannen het doen op een Specialized S-Works met SRAM Red en Zipp. Omega Pharma-Quick-Step Cycling Team heet de ploeg officieel. Naast de al genoemde Tom Boonen (BEL) en Sylvain Chavanel (FRA) is er ook Zdenek Stybar (CZE) -en die zagen we vorige week al op een roze ‘Crux’ crosser. En ook Tony Martin (GER) en Levi Leipheimer (USA) maken deel uit van deze formatie. We zijn benieuwd wat de mannen ‘klaar’ maken dit seizoen..

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWJAARSWENSEN

    gelukkig nieuwjaar

    Gelukkig nieuwjaar weer zijn er 365 dagen voorbij.
    en nog is niet iedereen even blij.
    Mensen maken te veel ruzie, mensen doen elkaar zoveel pijn.
    Dat is een leven dat niemand wild en dat is ook niet fijn.
    Als het leven nu eens wat makkelijker werd en alle mensen er een beetje meer moeite voor doet.
    Dan is er niemand die voor een slecht jaar boet.
    Dit jaar gaat het gebeuren een jaar met meer vrede op aarde.
    Dat is het nu wel waard dat maakt de mens meerder waardig.
    Alle mensen een gelukkig nieuwjaar en een jaar met meer vrede toegewenst meer zon minder regen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Belangrijke data in 2012

    Het Centrum Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde bruist ook in 2012 van de activiteiten.
    Noteer alvast de volgende data in je agenda:

    • 20-22 januari: Velofollies te Kortrijk
    • Feb-okt: Tentoonstelling Freddy 60 – Een leven in zwart en wit
    • 27 maart: Aankomst rit Driedaagse De Panne
    • 31 maart: Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen
    • 1 april: Ronde van Vlaanderen elite mannen en vrouwen
    • 7 april: Ronde van Vlaanderen voor beloften
    • 22 april: Ronde van Vlaanderen voor Oldtimers
    • 1 mei: Superklassieker
    • 13 mei: Gouden Flandrien
    • 27 mei: Ladies Fun Ride
    • 30 juni: Wielerbeurs
    • 1 juli: RetroRonde

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het wedstrijdritueel: Bart Wellens
    Op de dag van een wedstrijd volgt elke renner zo zijn eigen rituelen. Zeker voor een veldrijder is het cruciaal om in de perfecte mood aan de start te komen. Cyclo Sprint volgde Bart Wellens op weg naar die start.
    Bart Wellens met vader Lucien voor de wedstrijd. (foto luc claessen)
    Bart Wellens was vroeger een hyperbijgelovige, maar zijn ervaring nam met de jaren de bovenhand. Rituelen zijn aan hem niet meer besteed. Toch verloopt een wedstrijddag min of meer volgens een vast stramien. We volgden de Kempenaar van start tot finish op de Kermiscross in Ardooie.

    Voor Bart Wellens begint een wedstrijd eigenlijk de dag ervoor. "Die dag verloopt heel rustig", steekt hij van wal. "Na het avondeten fiets ik een klein halfuurtje op de rollen. Dat doe ik bijna elke dag, maar zeker de dag voor de koers. Terwijl ik dan losrijd, herbekijk ik de koers die me de dag erna te wachten staat. Ik heb alle grote crossen op dvd staan. Als ik die dan opnieuw bekijk, krijg ik weer het gevoel hoe de ronde eruitziet, en hoe mijn concurrenten het daar aanpakten."

    Op koersdagen gaat ten huize Wellens om acht uur de wekker af. Het eerste wat hij dan doet, is op zijn fiets springen en wat op de losse rollen rijden. Rustig, met een hartslag van maximum 120 en op een klein verzet. "Dat is traditie geworden. Mijn trainer is nochtans geen voorstander, omdat het volgens hem geen meerwaarde geeft aan mijn wedstrijd. Maar het zit er nu eenmaal ingebakken: zolang ik al koers, doe ik het."

    Een renner verbrandt heel wat energie op een wedstrijddag. Zeker in de koude wintermaanden moet de tank goed gevuld zijn. Een stevig ontbijt staat dus te wachten, en een vast patroon heeft Wellens daarin niet. Hij probeert zoveel mogelijk af te wisselen om van zijn eerste maaltijd van de dag geen sleur te maken. "Soms eet ik muesli, soms eieren, soms brood of pistolets. Ik varieer ook in mijn beleg: zelfs speculaaspasta of choco belanden op de boterham."

    Choco? Dat vraagt om een woordje uitleg. "Niels Albert eet elke ochtend choco", lacht Wellens de tanden bloot. "Er zit wel wat vet in, maar dat is op zich geen ramp. Op wedstrijddagen moet je er immers voor zorgen dat je genoeg calorieën naar binnen krijgt. Mijn filosofie is dat je moet eten waar je je goed bij voelt, en niet omdat je het móét eten. Want dat hou je toch niet vol. Nu, ik overdrijf niet als ik choco smeer: maximum één of twee boterhammen."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Poets wederom poets
    Na Tessa van Nieuwpoort vorige maand strikte Cyclo Sprint opnieuw een knappe Nederlandse verschijning uit het veldrijden: de achttienjarige Sabrina Stultiens. Bekijk de foto's!
    photopress.be
    De koersmicrobe kreeg Sabrina via haar familie. Haar vader haalde zijn fiets enkel ter ontspanning van stal, maar toen haar broer begon te koersen, was het hek helemaal van de dam.

    "Toen ik zeven was en nog gewoon in de volleybalclub zat, ging ik mee kijken naar de wedstrijden van mijn broer. Dat wou ik ook! Ik ben beginnen fietsen op mijn zevende, en op mijn achtste reed ik al mijn eerste koers. Ik werd dat jaar meteen Nederlands kampioene op de weg. Het veldrijden kwam er even later ook bij, en daar werd ik eveneens meteen kampioen. Tot nu toe mocht ik de Nederlandse driekleur al zes keer aantrekken in het veldrijden en één keer op de weg. Mijn belangrijkste kampioenschapszege was vorig jaar, toen ik in het veld kampioen werd bij de juniores."

    In haar eerste jaar bij de elite vrouwen laat ze niet over zich heen lopen. "Ik ben vooral trots op mijn zevende plek op het EK in Lucca en op mijn derde plek in de Superprestige in Zonhoven. Dat waren mijn mooiste prestaties. In Zonhoven mocht ik voor het eerst mee op zo'n groot podium en ik was best zenuwachtig. Over die twee prestaties ben ik heel tevreden. En het gaat nog steeds beter!"
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Do's and Don'ts: baggeren!
    Elke maand gaat Cyclo Sprint dieper in op typische vragen van fietsers en wielrenners. Zowel voeding, training als materiaal komen aan bod. Deze keer bekijken we hoe je jezelf en je mountainbike best voorbereidt op de modder.
    (foto belga)
    In de winter zoeken veel fietsers de velden en bossen op. De wintertoertochten komen er aan. Mountainbikes worden van stal gehaald en blootgesteld aan niet al te propere weersomstandigheden. Modderparkoersen zijn meer regel dan uitzondering, en je kunt je daar maar best op instellen. Maar hoe maak je je fiets 'modderproof'?

    Het begint al met een goede voorbereiding. Je bike moet voorzien zijn op de slechte condities. Smeer je ketting met kettingolie die langer weerstand biedt aan vuil en water. Een 'wet lube' zal je ketting langer gesmeerd houden dan een 'dry lube'. Deze laatste werd immers ontwikkeld voor droge omstandigheden en wordt snel weggespoeld zodat je een piepende, krakende en slecht schakelende ketting overhoudt. Controleer of je remmen nog in goede staat zijn, want die zien sowieso meer af en slijten heel snel tijdens een moddertocht.

    De eeuwige zoektocht naar de perfecte band levert altijd meerdere antwoorden op, want niet iedereen is gebaat met dezelfde band. Een echte modderband is smal - smaller dan 1,9 inch - om door de bovenste modderlaag te snijden en rechtstreeks vast te grijpen op de hardere onderlaag. Sommigen opteren wel voor een bredere band vooraan, omdat je daarmee meer grip hebt in de bochten. Achteraan is dat minder noodzakelijk.

    Een modderband heeft noppen die ruim genoeg uit elkaar staan, zodat ze de modder snel afgooien. Op die manier krijg je geen ophoping van modder op je band en blijf je grip hebben op de ondergrond. Als de modder aan je banden gaat blijven kleven, dan rijd je in feite met slicks en heb je geen enkele vorm van tractie meer. Ook een lagere bandenspanning is een vereiste.

    Klikpedalen zijn handig, maar als je plots stilvalt in een slechte strook, wil je wel razendsnel eruit kunnen schieten. Stel ze dus relatief los in. Zo kun je er trouwens ook makkelijker weer inklikken, zelfs als er wat modder tussen je pedalen en schoenen blijft hangen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    speel_maar_mee
    www.bloggen.be/speel_m
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    evertsuitlaatklep
    www.bloggen.be/evertsu
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs