BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Garmin lanceert Edge 800
    Garmin heeft op Eurobike de nieuwe Edge 800 aangekondigd. De trainingspartner en GPS-navigator voor wielrenners en mountainbikers combineert de belangrijkste aspecten uit de Edge 500 en de Edge 705 en voegt hier een intuïtief aanraakscherm aan toe.
    "Het maakt niet uit of u op de weg, in de bergen of door de stad fietst; via het touchscreen van de Garmin Edge 800 heeft u de belangrijkste informatie over uw fietstocht direct bij de hand," aldus Remco Flikweert, commercieel manager van Garmin Nederland.

    "De Edge 800 heeft een eenvoudig montagesysteem, verbeterde kaartweergave en route-planning, en hoeft niet gekalibreerd te worden. Deze GPS-fietscomputer is voor iedereen een uitkomst. "

    De Edge 800 is ontworpen op basis van zijn voorgangers en heeft dezelfde slanke, lichtgewicht behuizing als de Edge 500. Voor dit nieuwe toestel is echter gekozen voor een 2,6 inch kleuren aanraakscherm met diverse opties voor kaartweergave.

    Een hooggevoelige GPS-ontvanger zorgt voor registratie van snelheid, afstand, tijd, GPS positie, hoogteprofiel, calorieverbruik, stijging en daling bij. Daarnaast kan de temperatuur worden afgelezen, worden tijdzones automatisch aangepast en werkt het toestel zo'n 15 uur voordat het opgeladen dient te worden.

    Deze nieuwe GPS-fietscomputer kan bovendien via ANT+ technologie synchroniseren met Garmin hartslagmonitoren en snelheid/cadanssensoren, en compatibele krachtmeters van derden. Door middel van een ingebouwde luchtdruk hoogtemeter geeft de Edge 800 extra accurate stijging en daling gegevens weer. Het toestel kan door de eenvoudige bevestiging snel gewisseld worden tussen fietsen.

    De Garmin Edge 800 wordt half oktober op de markt verwacht.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De winter door met de MTB
    In het najaar wordt de racefiets al snel ingeruild voor de mountainbike. Maar is het wel een goed idee om zonder om te kijken zomaar over te schakelen naar een andere fietsdiscipline? Enkele tips.
    Bikers blijven ook in de winter best enkele trainingen op de weg uitvoeren. (foto belga)
    Fietsers uit de Lage Landen houden op een kille zondagmorgen wel van een vettig parcours om zich eens helemaal uit te leven. Maar is het wel een goed idee om zonder om te kijken zomaar over te schakelen naar een andere fietsdiscipline? Uiteindelijk moet je rekening houden met enkele elementaire, specifieke principes om met een mountainbike te rijden.

    Mountainbiken vertoont weliswaar overeenkomsten met de algemene principes van het gewone wegfietsen, maar in tegenstelling daarmee werk je veel vaker tegen een hoge intensiteit.

    Voor een goede mountainbikeconditie moet je eerst op uithouding, kracht, snelheid en techniek trainen. Pas daarna mag je beginnen met de heel intensieve en zware weerstandstrainingen, waarbij je lange tijd met een hoge intensiteit werkt. Eerst moet je aandacht besteden aan de basis en dan pas aan de explosiviteit.

    COMBINATIE MET DE WEG

    Het is eveneens aan te raden om ook op de weg te blijven rijden, desnoods met de mountainbike. Dat soort trainingen is namelijk veel beter te controleren. Je mag zeker niet naar gemiddeldes kijken. Op een heuvelachtig bosparcours mag je uiteraard geen gemiddelde van 20 km/u willen nastreven.

    Bij het mountainbiken fiets je normaal veel kortere afstanden, en de duur hangt af van de discipline: marathon, crosscountry of zelfs gewone toertochten. De inspanningen zijn sowieso veel explosiever, al heb je voor de marathon evenveel uithouding nodig als op de weg. Echt goede mountainbikers zijn over het algemeen ook goede wegrenners. Vaak staan ze bekend om hun uitstekende daaltechniek.

    Uithouding is niet het probleem bij wegrenners, maar het ontbreekt hen wel eens aan techniek om technische stroken tegen hoge snelheid af te werken. Zo gaat Sven Nys met de besten mee bergop, maar is er bergaf toch nog een verschil met bijvoorbeeld Absalon. Hetzelfde verschil merk je meestal op bij de lagere niveaus.

    BEGINNER VS GEVORDERDE

    Voor een recreant hangt alles af van de graad van getraindheid. Een beginner blijft het best zoveel mogelijk uit het bos en het veld, want daar kun je de training niet rustig afwerken. Eigenlijk moet je op het vlakke beginnen.

    Een meer geoefend mountainbiker kan een combinatie van de twee doen: op de weg kun je gecontroleerd fietsen, en een toertocht zorgt voor de specifieke MTB-training. Blijf wel onder je overslagpols zodat je niet constant in het rood rijdt. Een goede mountainbiker mag meer specifiek trainen zodra hij voldoende basisconditie heeft.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Eurobike breekt weer alle records
    Eurobike 2010 was opnieuw groter dan ooit. Meer standhouders, journalisten en bezoekers kwamen naar Friedrichshafen afgezakt voor de 19de editie van de grootste fietsbeurs ter wereld.
    In totaal stelden 1.090 standhouders hun nieuwste producten en diensten voor op Eurobike. Fietsen voor alle mogelijke doelpublieken passeerden de revue en 300 wereldpremières trokken de aandacht van pers en publiek.

    41.482 vakhandelaars uit 102 verschillende landen waren aanwezig in Friedrichshafen, goed voor een stijging van 6% ten opzichte van vorig jaar. 1.732 journalisten uit 35 landen brachten verslag uit vanuit Friedrichshafen. Op de publieksdag op zaterdag bezochten 22.300 fietsfanaten de beurs.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hier is de nieuwe Stig!
    Nu de echte Stig ontmaskerd is, is het tijd voor een nieuwe. De mystery man van Cyclo Sprint raast ook over een circuit, maar op een fiets. BV's, ex-renners en wielerclubs proberen zijn tijd te verbreken.
    Wie klopt De Vlo? (foto cyclo sprint)
    In het septembernummer van Cyclo Sprint (vanaf dinsdag 7 september in de winkel) proberen onze Olympische skister Karen Persyn, ex-wielerprof Nico Mattan en een Zolderse wielerclub als eersten De Vlo naar de kroon te steken.

    Makkelijk wordt dat niet. De Vlo reed zijn referentieronde op het Circuit van Zolder in 5'13" (over exact 4km), goed dus voor een gemiddelde snelheid van 46,01 km/u. Alleen welteverstaan, niet in het zog van een groepje of wat dan ook.

    Voor Persyn en Mattan blies de wind strak pal op kop in de rechte aankomstlijn. Desondanks reed onze Olympische skister het rondje in 6'47". "Beter dan wat Nico vooraf had uitgerekend, dus ik ben daar zeker tevreden mee", aldus Karen Persyn.

    Mattan zelf deed ruim een halve minuut beter: 6'15". "In mijn beste conditie zou ik deze vier kilometer in vijf minuten gereden hebben. Maar vandaag weeg ik vijftien kilo meer. Ik schatte vooraf een tijd van 7'30", dus dit is veel beter, zelfs met die wind."

    WK-SPECIAL & START VELDRITSEIZOEN

    Verder vind je in de Cyclo Sprint van september een uitgebreide WK-special met Philippe Gilbert, Robbie McEwen, het parcours en de kanshebbers. In de rubriek 'Sexy(y) voor de wedstrijd' wordt Lien Crapoen de baan opgestuurd.

    Rudy De Bie en de vrouwen van de crossers laten hun licht schijnen over de start van het veldritseizoen. Je leest ook alles over het hertekende parcours van de GVA Trofee in Namen, de eerste grote afspraak van het seizoen.
     
    Verder in het septembernummer modekoning Paul Smith als Bekende Velofiel, de kermiskoers in Heusden, fietst(r)ips naar de Sean Kelly Classic en Lotto Géants des Ardennes, tips om je klaar te stomen voor de MTB-winter, de column "Ricardo Risicco" van Paul D'hoore en nog veel meer...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Avalon Bike Rock

     

    Op uitnodiging en voor het goede doel ging het vandaag richting Buggenhout voor de jaarlijkse Avalon Bike Rock rit: Avalon is in 1998 opgericht met als voornaamste doel "de oprichting en uitbating van diensten voor volwassen personen met motorische beperkingen, die niet meer binnen een zelfstandige woonformule kunnen functioneren."en een goede vriend verblijft er en zo was de keuze snel gemaakt

    125 km stonden op het menu en met op papier 12 heuvels zou het terug een stevige rit worden

    Om 8uur waren we vertrokken richting Opwijk voor het eerst opstakel op 8.5km helling 1 Perreveld: nog nooit van gehoord wij ook niet

    Van de mooie vergezichten konden we door de mist niet veel merken en voor de zon zouden was het ook nog veel te vroeg

    Asse en plots lag daar de Koereit een verdomd lange klim en door de laaghangende mist konden we het einde van deze heuvel ook niet inschatten wat het er niet gemakkelijk op maakte

    De heuvels 3 en 4 volgden elkaar snel op voor we in Wambeek terug een stevige klim te verwerken kregen de Schapenbaan en de teller stond nog maar op 30 km

    Eindelijk kregen we nu een gemakkelijker stukje voor we in Pepingen(44km) onze eerst bevoorrading kregen: en deze was dik in orde

    Alles goed aangevuld konden we terug de baan op en we zouden het geweten hebben 49 km lang vals plat of klimmen

    5 heuvels langs en rond de rand van Brussel soms waren het geen echte klimmen maar van een paar anderen waren we echt verrast: hier liggen pareltjes voor de wielertoerist

    Eens Itterbeek voorbij konden we terug op adem komen in Sint-Martens-Bodegem waar we onze tweede bevoorrading kregen: en terug zeer goed

    Met nog twee hellingen voor de boeg konden we beginnen aftellen de eerst in Sint-Ulriks-Kapelle en de tweede in Ossel

    Nog 20km vals plat kregen we nog te verwerken voor we na 125km en1100 hoogte meters terug in Buggenhout waren

    Nu konden we eindelijk na genieten op het met zon overgoten terras en we waren niet alleen hier waren een massa wielertoeristen op afgekomen want het was zoeken naar een plaatsje

    We konden terug kijken op een schitterende dag in een voor ons bijna onbekende streek waar veel fiets plezier te beleven valt

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk   

           

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    01-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (7)

    Bijna herfst? (7) ....ja, we weten het... het regende, het waaide en de temperatuur daalde... inerdaad, het leek wel herfst!


    Bijna herfst? (7) 'Daarom' nog even twee crossers. De Focus CX Team en de de nieuwe Stevens Prestige. De een carbon met SRAM en DT Swiss, de ander aluminium met Ultegra en Easton. Binnenkort meer cross nieuws -in FIETS 10 volgt een test van een zestal 2011 croassers -waarvan een met schijfremmen!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vijf nominaties voor Bike Motion Benelux Awards
    Een deskundige en onafhankelijke jury heeft op basis van de inzendingen van exposanten van Bike Motion Benelux 2010 vijf producten geselecteerd die in aanmerking komen voor de Bike Motion Benelux Awards.
    De jury test de Nomad 18 V mobiele reiniger van ARPO uit. (foto bike motion benelux)
    Deze prestigieuze onderscheidingen worden voor de eerste keer toegekend tijdens Bike Motion Benelux, een beurs voor het sportieve fietssegment die van vrijdag 22 tot en met zondag 24 oktober 2010 gehouden wordt in Utrecht. Maandag 25 oktober is de vakdag.

    De Awards bestaan uit een vak- en een publieksprijs. Alle producten komen in aanmerking, met uitzondering van complete fietsen. Uitgangspunt van de verkiezing is het verhogen van het plezier en de prestaties van de sportieve fietsers.

    De organisatie van de verkiezing was positief over het enthousiasme waarmee de beursdeelnemers dit initiatief hebben opgepakt. De in totaal zeventien inzendingen kwamen uit alle segmenten van de branche, van fietskleding tot onderdelen en frames. 

    VAK EN PUBLIEK

    De vakbezoekers bepalen samen met de vakjury welke exposant de vakprijs krijgt toegekend door via de website van de beurs of de digitale nieuwsbrief te stemmen op een van de nominaties. De winnaar wordt op de eerste beursdag bekendgemaakt.

    Het consumentenpubliek kan op dezelfde manier een keuze maken voor de publieksprijs, of tijdens de beurs bij de ingang van hal 3. Alle nominaties en de op dat moment reeds toegekende vakprijs krijgen hier een prominente plek. De winnaar van de publieksprijs wordt op de laatste beursdag onthuld.

    NOMINATIES

    De vakjury selecteerde de volgende nominaties:

    De Nomad 18 V mobiele reiniger van ARPO:
    ideaal voor de reiniging van fietsen. De reiniger is te gebruiken als mobiele wasunit waar geen water of stroomvoorziening aanwezig is.

    De BeOne FS MOKO van Blomson International:
    een uniek full suspension, gepatenteerd, zeer gebruiksvriendelijk veersysteem dat een mountainbike oplevert zonder compromissen en met optimaal rendement.

    De Pro Vibe 7S Stuurpen van PRO:
    een nieuw ontworpen 'Puzzleclamp' sluitpen voor een optimale fixatie van stuur en stuurpen. Resultaat is een verminderde spanning en stress in de klemconstructie. Het driehoekig ontwerp van de body resulteert in een optimale verhouding tussen gewicht en stijfheid.

    De XTR Onderdelen groep van Shimano:
    een 'Rider tuned' concept. Met de grote verscheidenheid aan specificaties is XTR geschikt voor een brede doelgroep zowel in XC als All Mountain. De nieuwe technologieën en kenmerken geven het rijden met de nieuwe XTR nog meer beleving in combinatie met een mooi design.

    De Tacx Bushido van Tacx:
    de eerste draadloze ergotrainer ter wereld. Netspanning is niet nodig. Het remsysteem zet de energie die tijdens het fietsen vrijkomt om in elektriciteit die vervolgens wordt gebruikt om remweerstand te genereren. De communicatie tussen de fietscomputer en het remsysteem is ook draadloos. Met het Upgrade PC pakket kan de trainer met een pc worden verbonden.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Demo Day belooft veel goeds voor Eurobike
    De Demo Day van Eurobike was opnieuw een succes. 1460 vakbezoekers en 577 journalisten konden er een dag voor de officiële opening van de fietsbeurs al van alle nieuwigheden testen.
    De Demo Day lokte 2.000 bezoekers. (foto eurobike)
    Het is ondertussen een traditie geworden in Friedrichshafen dat een dag voor de opening van Eurobike de Demo Day gehouden wordt. Met in totaal meer dan 2.000 bezoekers was deze editie alvast succesvoller dan ooit en dat belooft voor het verdere verloop van de beurs.

    Op Eurobike staat dit jaar de elektrische fiets centraal. Deze kon op de Demo Day dan ook uitgebreid getest worden op een heuvelachtig parcours. Daarnaast kon er kennis gemaakt worden met de nieuwste fietsen, banden, groepen, etc.

    109 exposanten namen deel aan de Demo Day. De opbouw gebeurde maandag nog in de gietende regen, maar op dinsdag bleef het nagenoeg droog.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    30-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Cyclon ATB Wet Lube smeert em
    Voor de fietsfanaten komt het naseizoen er langzaam maar zeker aan. Dan wordt het door de minder goeie weerscondities ook anders fietsen. Sommigen zetten dan de racefiets op stal maar de die hards blijven onder alle omstandigheden doorgaan en kiezen voor de mountainbike.
    Wanneer deze al een tijdje niet meer is gebruikt, is het nodig om al de draaiende onderdelen en kabels eens grondig te checken. Om zonder belemmering te starten dienen de ketting, derailleurs, schakelhendels e.a. onderdelen vlot te bewegen.

    De Cyclon ATB Wet Lube smeerolie kan daarbij een handje helpen. Met de handige druppelflacon kan het product perfect gedoseerd op de draaiende en bewegende delen aangebracht worden.

    Het smeermiddel vloeit goed uit tussen de schakels van de ketting en zorgt voor een langdurige smerende werking. Ook wanneer de ketting na een tijd sterk vervuild is geraakt.

    Voor een optimaal resultaat is het wel aan te raden om de ketting eerst met Cyclon Bionet te ontvetten. Een klein drupje Cyclon ATB Wet Lube op de scharnierende delen van de derailleurs en commandeurs verhoogt de soepelheid tijdens het schakelen.

    Het smeermiddel verdrijft tevens het vocht en beschermt tegen roestvorming. Dit product is daardoor dan ook zeer geschikt voor gebruik bij natte weersomstandigheden. In dat geval is deze Cyclon olie ook zeer geschikt voor het algemene onderhoud van race- en cyclocrossfiets.

    De adviesverkoopprijs van de Cyclon Wet Lube 125 ml bedraagt 8,50 euro. 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    28-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Vriendschaptocht Ertvelde

     

    Als het woord vriendschap valt staan de vrouwen en mannen van WTC Heirnis op de eerst rij en zo was het ook deze morgen in het Oost-Vlaamse Ertvelde

    Massaal waren de leden van wtc Heirnis precent voor een leuke fietsmorgen

    En er was voor elk wat wils: baan of vtt lange of korte afstanden

    Voor de lange afstand waren we met drie want mijn echtgenote had afgemeld en koos voor de kleinere rit ( als of ze iets vermoede )

    De eerste kilometers waren rustig en een prima opwarming en konden we nog een beetje bijpraten

    In de verte zagen we een klein pelotonetje rijden en om niet 100km in de wind te moeten rijden werd beslist om er ons bij te voegen

    En de toon was meteen gezet voor e rest van de rit: aan veel boven de 30 per uur reden we het gat dicht

    Lange vlakke stukken kregen we te verwerken en met hier en daar een brug tussen door was het tempo er ook naar

    Voor zij dat graag weten waar de rit heen ging: Sleidinge, Waarschoot, Zomergem en Deinze om dan in Lozer onze enige echte heuvel te verwerken kregen

    In Kruishoutem kregen we naar 50km onze eerste stop en in café de Zandvlooi konden we even verpozen op het terras (1u30)

    Deel twee begon terug deftig tot aan de splitsing de groep was nu tot de helft herleid (10) en het spel zat terug op de wagen

    De 23 km tot onze volgende halte werd in een mum van tijd afgelegd maar nog steeds zagen we niemand verpinken dus dat beloofde nog

    In Sint Maria leerne werd de drinkbus nog eens vol gedaan en konden we beginnen aan deel drie

    32 loodzware kilometers lagen nog op ons te wachten want de wind was nu in het nadeel maar het tempo werd er niet minder op integendeel

    Reden we 30 ging er ééntje naar 31 reden we 38 ging er ééntje naar 39 dit kon niet blijven duren

    De groep was nu compleet uit elkaar gevallen en in de streek van Vinderhoute werd het tempo verminderd tot we terug gegroepeerd waren en de hartslag terug een beetje normaal was

    Maar in Evergem ging het gas terug open en waren we opnieuw vetrokken voor een paar helse kilometers

    De km de snelheid en de wind begonnen zo stilaan hun tol te eisen maar niemand wilde onder doen en zo bleef het ritme verdomd hoog

    102 km en de rit zat er op :blij dat het gedaan was en trots dat we het gedaan hadden

    En nu nog even nagenieten en bijpraten bij een frisse Augustijn samen met de nog vele andere leden van de club

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Cervélo zegt peloton vaarwel

    Cervélo zegt peloton vaarwel AMSTERDAM - Testteam Cervélo zegt het wielerpeloton definitief vaarwel. Daardoor is de toekomst van onder andere Theo Bos onzeker. Het ploegmanagement hoopt een groot deel van de doorlopende contracten onder te brengen bij de Amerikaanse formatie Garmin-Trainsistions.

    Thor Hushovd, Heinrich Haussler, Andreas Klier en Roger Hammond maken zeker de overstap naar Garmin. Carlos Sastre tekende onlangs een contract bij de nieuwe Geox-ploeg.

    “Ik kan niet ontkennen dat het waar is. De toekomst gaat veranderen. Voor mij is het ook nog een vraag hoe", vertelt ploegleider Jean-Paul van Poppel aan NUsport. "Ik verwacht dat we er helemaal mee stoppen, maar op dit moment kan ik er niks zinnigs meer over zeggen."

    Nederlandse tijdrijdster Regina Bruins, ook rijdend voor Cervélo, is verrast door het bericht. “Ik ben nog in onderhandeling met de ploeg, morgen heb ik een afspraak met de ploegleider. Ik ben verbaasd en kan hier dus niets over zeggen.” Theo Bos was niet bereikbaar voor commentaar.

    Het verdwijnen van Cervélo zat er al een beetje aan te komen. De laatste maanden ontstonden er in het bedrijf meningsverschillen. Sommige mensen zouden het budget voor de profploeg te hoog vinden.

    © NUsport

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fietsers opnieuw baas op Circuit Zolder
    Dit weekend maken de racebolides weer plaats voor de fiets op Circuit Zolder. 250 teams van maximaal acht renners zullen in een etmaal zoveel mogelijk rondjes proberen rijden op de Eneco 24 Hours Cycling.
    Vorig jaar haalde het winnende Team Bollini Cycling een gemiddelde snelheid van 41 km/u. (foto eneco 24 hours cycling)
    De Eneco 24 Hours Cycling is een ploegenwedstrijd voor de recreant. Iedereen is dus welkom: man of vrouw, amateur of getrainde fietser. Ook andersvaliden (handbikers, tandems, ...) werpen zich mee in deze vriendschappelijke strijd.

    Zondag om 16u zullen we weten welk team het meest rondjes heeft afgelegd. De winnende formatie zal in ieder geval meer dan 1.000 km achter de kiezen hebben.

    Vorig jaar kwamen er iets meer dan 200 teams aan de start. Team Bollini Cycling won toen voor het tweede jaar op rij met 246 rondjes, goed voor een gemiddelde snelheid van 41 km/u. 

    150 dapperen zorgden toen voor een wereldprimeur door op 50 meter hoogte een spinningsessie te volgen. Dit jaar heeft de organisatie een andere stunt in petto, namelijk een wereldrecordpoging fietsbel-bellen.

    "De wereldrecordpoging bestaat erin dat we op een zelfde moment zoveel mogelijk fietsers hun fietsbel willen laten weerklinken", zegt Walter Creemers, Limburgs gedeputeerde van Sport. Iedere deelnemer aan de recordpoging, zaterdag 28 augustus tussen 13.30 en 14 uur op Circuit Zolder, krijgt een fietsbel cadeau. Het huidige record staat volgens Creemers op naam van 503 fietsende Duitsers. 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kurt Moons nieuwe CEO Eddy Merckx Cycles
    Kurt Moons is de nieuwe baas van Eddy Merckx Cycles. De voormalige CEO van Brantano en Santana wil het fietsenmerk een nog veel grotere internationale verspreiding geven.
    Kurt Moons moet Eddy Merckx Cycles meer op de wereldkaart zetten. (foto belga)
    Eddy Merckx stond zelf aan de wieg van zijn fietsenfabriek, maar twee jaar geleden verkocht hij de meerderheid aan Sobradis, de holding van Joris Brantegem. Die had Piet Vansynghel aan het roer gezet, maar omdat hij onvoldoende oog zou hebben gehad voor de internationalisering van het wielermerk neemt Moons nu de fakkel over.

    De 45-jarige Moons heeft alvast grote ambities met het fietsenmerk van Eddy Merckx. Hij wil het nog veel meer dan nu al het geval is over heel de wereld als hét merk van topfietsen verkopen. Die internationale groei moet ook beter worden georganiseerd.

    Voor volgend jaar zijn de verwachtingen alvast hoog aangezien er een reeks nieuwe topmodellen gelanceerd wordt. In de toekomst denkt Moons echter ook aan instapmodellen voor beginnende fietsfanaten, want vandaag kost een Eddy Merckx al gauw 5.000 euro.

    'ROL VAN MERCKX BLIJFT BELANGRIJK'

    "De rol van Eddy Merckx bij dit alles blijft heel belangrijk", zegt Moons in Het Nieuwsblad. "Ook vandaag nog gaat geen nieuw model op de band voordat hij de fiets persoonlijk getest heeft."

    Zélf is de nieuwe CEO helemaal geen racefietsfanaat. "Ik ben wel een wielerliefhebber en ga in het weekend graag met de familie wat fietsen. Maar daarvoor heb ik een gewoon vrijetijdsmodel. Daar zal nu dus verandering in komen", aldus Moons.

    De fietsfabriek is nu nog gevestigd in Meise, naast de woning van Eddy Merckx. Binnenkort verhuist de fabriek naar Zellik.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (5)

    Bijna herfst? (5)

    Ook Focus heeft voor komend seizoen een mooie reeks crossers. Waaronder deze Mares CX2.




    Mag ook met een merk dat z’n roots heeft in de cyclocross! De Mares is een HM carbon frame, afgemonteerd met ondermeer Ultegra, FSA Energy cranks, BB 30, DT Swiss wielset en Racing Ralph banden. De Mares CX 2 kost 2099 euro. Nog wat meer prijsinfo:

    Mares AX3 Tiagra                     849,-          
    Mares AX2 nieuwe 105        1149,-               
    Mares AX1 Ultegra                  1449,-              
    Mares CX3 nieuwe 105         1799,-              
    Mares CX2 Ultegra                   2099,-            
    Mares CX1 Force                      3199,-          

    Even overbodige info, AX zijn de alu modellen, CX de carbon modellen. www.focus-bikes.com

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OMLOOP VAN DE VOERVALLEI

    Omloop van de Voervallei

     

     Vandaag stond er terug een Vlaamse label rit op het menu en we hadden gekozen voor het Vlaams-Brabant Vossem

    Vossem een klein dorp juist voorbij Tervuren met een pittoreske kerk en dorpsplein: café”in de congo”was de startplaats

    We kozen voor de 75km lange tocht want de streek boezemde ons een beetje schrik aan

    9uur en we waren weg voor een dijk van een rit: steeds kregen we lange rechte wegen voorgeschoteld ondanks de vele kleine dorpjes die we doorkruisten

    De vele fietspaden lieten we grotendeels links liggen want die waren om het netjes uit te drukken niet altijd goed bereidbaar

    Leefdaal, Bertem, Meerbeek om er maar een paar te noemen rustige stille dorpjes terug een verademing voor ons

    De controle plaats was tevens de tweede startplaats en deze was gelegen in Tremelo ja de plaats van pater Damiaan

    Na koffie en de boterhammen waren we klaar voor het tweede deel en eens Tremelo uit ging het richting Werchter om terug het ene kleine dorpje na het ander te kruisen

    De zon maar ook de wind waren te voorschijn gekomen en van rustige uitbollen was geen sprake meer

    De vlakke wegen waren nu ook verleden tijd met als uitschieter de Everberg en in Moorsel de klim naar de watertoren

    Maar ook aan deze prima uitgepijlde rit kwam een einde en konden we terug kijken op een meer dan geslaagde tocht

    Nog even nagenieten op het terras waar er nog leden van wtc heirnis aan aanwezig waren

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    'We are Belgium'

    'We are Belgium' ...en daar zijn ze trots op bij Ridley. 


    En daarom brengt de Belgische leverancier een aantal Flandrien modellen. Modern materiaal -carbon en aluminium- maar dan wel 'Vlaams' gestyled.

    Gekenmerkt door o.a. de beeltenis van de 'We are Belgium'Vlaamse leeuw, 32 spaaks wielen met lage velgen, speciale 25 mm Vredestein banden, klassieke stuurbocht en een Regal zadel, ook al met de leeuw.De Helium, Excalibur en de Icarus verschijnen in deze Flandrien uitvoering! Prijzen vanaf € 1299,- voor een Icarus met Veloce 10-speed en Stratos delen. www.ridley-bikes.com
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bijna herfst? (4)

    Bijna herfst? (4)

    Wederom een afbeelding van een nieuwe cyclocross fiets: de Sensa Cyclecross Trentino Ultegra .

     




    De Trentino is een licht alu cross frame met een nieuwe Supra cyclocross carbon voorvork. De Trentino Cyclecross zal vanaf  € 1000,- te koop zijn (Tiagra), € 1150,- (105) en € 1380,- (Ultegra). Levering vanaf 1 september. Binnenkort in een test in FIETS! www.sensabikes.de

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Veilig fietsen met MP3
    Veel wielertoeristen luisteren graag naar muziek tijdens het fietsen. Toch is het niet altijd veilig om rond te rijden met oortjes in je oren. Daar heeft LAVOD een oplossing op gevonden.
    Met de Bikeman LFB-615 MP3-speler blijven alle geluiden van andere verkeersdeelnemers hoorbaar. Daarbovenop zorgen functies zoals een LED lamp, een eenvoudige bediening en een stuurstanghouder voor meer veiligheid. Zo kan je op een veilige manier van muziek genieten.

    Dankzij een geïntegreerde luidspreker blijven alle verkeersgeluiden hoorbaar. Dit durft wel eens een probleem te vormen bij het dragen van oortjes. Daarnaast kan iedereen zo genieten van de muziek. De MP3-speler werkt zonder draden en beschikt over een Li-ion hoge capaciteit oplaadbare batterij voor urenlang muziekplezier (tot wel 15 uur). Door middel van een intuïtieve slimme ControlRing (patent pending) is besturing heel eenvoudig. En met bijgeleverde stuurstanghouder kunnen de handen aan het stuur blijven en kan de aandacht bij het verkeer blijven.

    Een krachtige LED lamp verlicht de fietspaden en de wegen en zo blijf je zichtbaar voor andere verkeersdeelnemers.  De fiets-MP3 wordt geleverd met een gecoate behuizing (in kleurcombinaties zwart/blauw en zilver/paars), is regenbestendig en zeer stevig. Zo is de speler bestand tegen elk weertype en geschikt voor extreme buitensporten.

    Algemeen
    Muziek via geïntegreerde luidspreker
    Geschikt voor MP3 en WMA
    Oplaadbare Li-ion batterij
    Eenvoudige Control
    Ring bediening
    Inclusief stuurstanghouder
    Krachtige LED lamp
    Regenbestendig en zeer robuust
    Alle aandacht bij het verkeer
    Verkeersgeluiden blijven goed hoorbaar
    Verbeterd zicht en goede zichtbaarheid

    Specificaties
    Flash geheugen 2 GB
    Muziekformaat MP3, 32 - 320 kbps
    WMA, 5 - 340 kbps
    Audio frequentie 20 Hz - 20 kHz
    Luidspreker 2,3 Watt
    Uitgang 3.5 mm koptelefoon stekker
    USB interface USB 2.0 (high speed) mini B type
    Lamp LED type 1 Watt
    60 - 75 graden openingshoek
    tot 100 Lumen lichtsterkte
    Batterij Lithium-ion type 2200 mAh
    Dimensies 137 x 36 x 82 mm, 180 gram
    Inclusief lamp en stuurstanghouder - Omgeving IP66 water- en stofdicht
    -10 - 50 °C
    Tot 3.000 meter hoogte
    Veiligheid CE, FCC, RoHS
    Garantie 12 maanden (op fabricagefouten)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Aftellen naar Eurobike
    Over twee weken opent in het Duitse Friedrichshafen de grootste fietsbeurs ter wereld opnieuw zijn deuren. Bekijk nu al wat Eurobike 2011 zoal te bieden heeft.
    Er worden 35.000 specialisten uit de fietsindustrie verwacht in Friedrichshafen. (foto eurobike)
    Eurobike is al aan zijn 19de editie toe. Van 1 tot en met 4 september stellen 1.090 standhouders in Friedrichshafen hun nieuwste producten en diensten. Met 14 hallen en een openluchtsite met een totaaloppervlakte van 100.000 m² is Eurobike opnieuw groter dan ooit tevoren.

    Wat ook groter dan ooit tevoren zal zijn is de testzone voor elektrische fietsen. Er is zelfs een lange rechte straat met een helling op het einde voor de zogenaamde speed-pedelecs, elektrische fietsen die harder kunnen dan 40 km/u.

    Op de 19de Eurobike zal er ook opnieuw een altijd drukbezochte Bike Fashion Show gehouden worden. Andere belangrijke side-kicks zijn de Demo-day, waarop een dag voor het begin van de beurs al tal van previews gehouden worden, en de Eurobike Awards die dit jaar al voor de 6de keer uitgereikt worden. 

    Er worden 35.000 fietsspecialisten uit 69 landen verwacht in Friedrichshafen. Daarnaast zullen ook meer dan 1.500 journalisten uit 36 landen de weg naar Eurobike vinden.

    De eerstvolgende grote fietsbeurs in de buurt na Eurobike is Bikemotion Benelux, dat doorgaat in de Jaarbeurs Utrecht van 22 tot 24 oktober. In eigen land is het wachten tot 21/22/23 januari 2011 vooraleer het fietsencircus neerstrijkt in Kortrijk Xpo op Velofollies.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    17-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BBB HighIntegrate brengt licht in de duisternis
    De zomer loopt weer bijna op zijn eind en dus kan je maar beter voorbereid zijn als de duisternis weer vroeger invalt. BBB verrijk alvast zijn verlichtingsprogramma met de HighIntegrate, een innovatieve voorlamp met modern design.
    De HighIntegrate combineert één krachtige 1 Watt LEDd met twee normale micro-LED's. (foto bbb)
    Dankzij het speciale bevestigingssysteem kan de HighIntegrate op bijna elke stuurvorm en ?diameter worden gemonteerd, zonder dat er een adaptor nodig is.

    Het licht wordt uitgestraald door 1 krachtige 1 Watt LED en twee normale micro-LED's. De 1 Watt LED is ideaal voor op donkere parkoersen, terwijl de micro-LED's je zichtbaarheid vergroten wat meer van pas komt in bewoonde gebieden. Beide type LED's zijn afzonderlijk en tegelijk aan te zetten.

    Door het economische verbruik gaan de 4 AAA-batterijen zelfs met vol vermogen nog minimaal 6 uur mee. Met alleen de 1 Watt LED brandt de HighIntegrate minimaal 10 uur, en met alleen de micro-LED's zelfs 19 uur. Na deze branduren wordt de lichtsterkte langzaam minder. Je komt dus nooit plots zonder licht te zitten!

    De BBB HighIntegrate, verkrijgbaar in glossy zwart, glossy zilver en glossy wit, zal een
    adviesverkoopprijs hebben van 37,95 euro.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kodalinefansite
    www.bloggen.be/kodalin
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rss
    www.bloggen.be/rss
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs