Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
28-08-2010
Vriendschaptocht Ertvelde
Als het woord vriendschap valt staan de vrouwen en mannen van WTC Heirnis op de eerst rij en zo was het ook deze morgen in het Oost-Vlaamse Ertvelde
Massaal waren de leden van wtc Heirnis precent voor een leuke fietsmorgen
En er was voor elk wat wils: baan of vtt lange of korte afstanden
Voor de lange afstand waren we met drie want mijn echtgenote had afgemeld en koos voor de kleinere rit ( als of ze iets vermoede )
De eerste kilometers waren rustig en een prima opwarming en konden we nog een beetje bijpraten
In de verte zagen we een klein pelotonetje rijden en om niet 100km in de wind te moeten rijden werd beslist om er ons bij te voegen
En de toon was meteen gezet voor e rest van de rit: aan veel boven de 30 per uur reden we het gat dicht
Lange vlakke stukken kregen we te verwerken en met hier en daar een brug tussen door was het tempo er ook naar
Voor zij dat graag weten waar de rit heen ging: Sleidinge, Waarschoot, Zomergem en Deinze om dan in Lozer onze enige echte heuvel te verwerken kregen
In Kruishoutem kregen we naar 50km onze eerste stop en in café de Zandvlooi konden we even verpozen op het terras (1u30)
Deel twee begon terug deftig tot aan de splitsing de groep was nu tot de helft herleid (10) en het spel zat terug op de wagen
De 23 km tot onze volgende halte werd in een mum van tijd afgelegd maar nog steeds zagen we niemand verpinken dus dat beloofde nog
In Sint Maria leerne werd de drinkbus nog eens vol gedaan en konden we beginnen aan deel drie
32 loodzware kilometers lagen nog op ons te wachten want de wind was nu in het nadeel maar het tempo werd er niet minder op integendeel
Reden we 30 ging er ééntje naar 31 reden we 38 ging er ééntje naar 39 dit kon niet blijven duren
De groep was nu compleet uit elkaar gevallen en in de streek van Vinderhoute werd het tempo verminderd tot we terug gegroepeerd waren en de hartslag terug een beetje normaal was
Maar in Evergem ging het gas terug open en waren we opnieuw vetrokken voor een paar helse kilometers
De km de snelheid en de wind begonnen zo stilaan hun tol te eisen maar niemand wilde onder doen en zo bleef het ritme verdomd hoog
102 km en de rit zat er op :blij dat het gedaan was en trots dat we het gedaan hadden
En nu nog even nagenieten en bijpraten bij een frisse Augustijn samen met de nog vele andere leden van de club
AMSTERDAM - Testteam Cervélo zegt het wielerpeloton definitief vaarwel. Daardoor is de toekomst van onder andere Theo Bos onzeker. Het ploegmanagement hoopt een groot deel van de doorlopende contracten onder te brengen bij de Amerikaanse formatie Garmin-Trainsistions.
Thor Hushovd, Heinrich Haussler, Andreas Klier en Roger Hammond maken zeker de overstap naar Garmin. Carlos Sastre tekende onlangs een contract bij de nieuwe Geox-ploeg.
Ik kan niet ontkennen dat het waar is. De toekomst gaat veranderen. Voor mij is het ook nog een vraag hoe", vertelt ploegleider Jean-Paul van Poppel aan NUsport. "Ik verwacht dat we er helemaal mee stoppen, maar op dit moment kan ik er niks zinnigs meer over zeggen."
Nederlandse tijdrijdster Regina Bruins, ook rijdend voor Cervélo, is verrast door het bericht. Ik ben nog in onderhandeling met de ploeg, morgen heb ik een afspraak met de ploegleider. Ik ben verbaasd en kan hier dus niets over zeggen. Theo Bos was niet bereikbaar voor commentaar.
Het verdwijnen van Cervélo zat er al een beetje aan te komen. De laatste maanden ontstonden er in het bedrijf meningsverschillen. Sommige mensen zouden het budget voor de profploeg te hoog vinden.
Dit weekend maken de racebolides weer plaats voor de fiets op Circuit Zolder. 250 teams van maximaal acht renners zullen in een etmaal zoveel mogelijk rondjes proberen rijden op de Eneco 24 Hours Cycling.
Vorig jaar haalde het winnende Team Bollini Cycling een gemiddelde snelheid van 41 km/u. (foto eneco 24 hours cycling)
De Eneco 24 Hours Cycling is een ploegenwedstrijd voor de recreant. Iedereen is dus welkom: man of vrouw, amateur of getrainde fietser. Ook andersvaliden (handbikers, tandems, ...) werpen zich mee in deze vriendschappelijke strijd.
Zondag om 16u zullen we weten welk team het meest rondjes heeft afgelegd. De winnende formatie zal in ieder geval meer dan 1.000 km achter de kiezen hebben.
Vorig jaar kwamen er iets meer dan 200 teams aan de start. Team Bollini Cycling won toen voor het tweede jaar op rij met 246 rondjes, goed voor een gemiddelde snelheid van 41 km/u.
150 dapperen zorgden toen voor een wereldprimeur door op 50 meter hoogte een spinningsessie te volgen. Dit jaar heeft de organisatie een andere stunt in petto, namelijk een wereldrecordpoging fietsbel-bellen.
"De wereldrecordpoging bestaat erin dat we op een zelfde moment zoveel mogelijk fietsers hun fietsbel willen laten weerklinken", zegt Walter Creemers, Limburgs gedeputeerde van Sport. Iedere deelnemer aan de recordpoging, zaterdag 28 augustus tussen 13.30 en 14 uur op Circuit Zolder, krijgt een fietsbel cadeau. Het huidige record staat volgens Creemers op naam van 503 fietsende Duitsers.
Kurt Moons is de nieuwe baas van Eddy Merckx Cycles. De voormalige CEO van Brantano en Santana wil het fietsenmerk een nog veel grotere internationale verspreiding geven.
Kurt Moons moet Eddy Merckx Cycles meer op de wereldkaart zetten. (foto belga)
Eddy Merckx stond zelf aan de wieg van zijn fietsenfabriek, maar twee jaar geleden verkocht hij de meerderheid aan Sobradis, de holding van Joris Brantegem. Die had Piet Vansynghel aan het roer gezet, maar omdat hij onvoldoende oog zou hebben gehad voor de internationalisering van het wielermerk neemt Moons nu de fakkel over.
De 45-jarige Moons heeft alvast grote ambities met het fietsenmerk van Eddy Merckx. Hij wil het nog veel meer dan nu al het geval is over heel de wereld als hét merk van topfietsen verkopen. Die internationale groei moet ook beter worden georganiseerd.
Voor volgend jaar zijn de verwachtingen alvast hoog aangezien er een reeks nieuwe topmodellen gelanceerd wordt. In de toekomst denkt Moons echter ook aan instapmodellen voor beginnende fietsfanaten, want vandaag kost een Eddy Merckx al gauw 5.000 euro.
'ROL VAN MERCKX BLIJFT BELANGRIJK'
"De rol van Eddy Merckx bij dit alles blijft heel belangrijk", zegt Moons in Het Nieuwsblad. "Ook vandaag nog gaat geen nieuw model op de band voordat hij de fiets persoonlijk getest heeft."
Zélf is de nieuwe CEO helemaal geen racefietsfanaat. "Ik ben wel een wielerliefhebber en ga in het weekend graag met de familie wat fietsen. Maar daarvoor heb ik een gewoon vrijetijdsmodel. Daar zal nu dus verandering in komen", aldus Moons.
De fietsfabriek is nu nog gevestigd in Meise, naast de woning van Eddy Merckx. Binnenkort verhuist de fabriek naar Zellik.
Ook Focus heeft voor komend seizoen een mooie reeks crossers. Waaronder deze Mares CX2.
Mag ook met een merk dat zn roots heeft in de cyclocross! De Mares is een HM carbon frame, afgemonteerd met ondermeer Ultegra, FSA Energy cranks, BB 30, DT Swiss wielset en Racing Ralph banden. De Mares CX 2 kost 2099 euro. Nog wat meer prijsinfo:
Mares AX3 Tiagra 849,- Mares AX2 nieuwe 105 1149,- Mares AX1 Ultegra 1449,- Mares CX3 nieuwe 105 1799,- Mares CX2 Ultegra 2099,- Mares CX1 Force 3199,-
Even overbodige info, AX zijn de alu modellen, CX de carbon modellen. www.focus-bikes.com
Vandaag stond er terug een Vlaamse label rit op het menu en we hadden gekozen voor het Vlaams-Brabant Vossem
Vossem een klein dorp juist voorbij Tervuren met een pittoreske kerk en dorpsplein: caféin de congowas de startplaats
We kozen voor de 75km lange tocht want de streek boezemde ons een beetje schrik aan
9uur en we waren weg voor een dijk van een rit: steeds kregen we lange rechte wegen voorgeschoteld ondanks de vele kleine dorpjes die we doorkruisten
De vele fietspaden lieten we grotendeels links liggen want die waren om het netjes uit te drukken niet altijd goed bereidbaar
Leefdaal, Bertem, Meerbeek om er maar een paar te noemen rustige stille dorpjes terug een verademing voor ons
De controle plaats was tevens de tweede startplaats en deze was gelegen in Tremelo ja de plaats van pater Damiaan
Na koffie en de boterhammen waren we klaar voor het tweede deel en eens Tremelo uit ging het richting Werchter om terug het ene kleine dorpje na het ander te kruisen
De zon maar ook de wind waren te voorschijn gekomen en van rustige uitbollen was geen sprake meer
De vlakke wegen waren nu ook verleden tijd met als uitschieter de Everberg en in Moorsel de klim naar de watertoren
Maar ook aan deze prima uitgepijlde rit kwam een einde en konden we terug kijken op een meer dan geslaagde tocht
Nog even nagenieten op het terras waar er nog leden van wtc heirnis aan aanwezig waren
En daarom brengt de Belgische leverancier een aantal Flandrien modellen. Modern materiaal -carbon en aluminium- maar dan wel 'Vlaams' gestyled.
Gekenmerkt door o.a. de beeltenis van de Vlaamse leeuw, 32 spaaks wielen met lage velgen, speciale 25 mm Vredestein banden, klassieke stuurbocht en een Regal zadel, ook al met de leeuw.De Helium, Excalibur en de Icarus verschijnen in deze Flandrien uitvoering! Prijzen vanaf 1299,- voor een Icarus met Veloce 10-speed en Stratos delen. www.ridley-bikes.com
Wederom een afbeelding van een nieuwe cyclocross fiets: de Sensa Cyclecross Trentino Ultegra .
De Trentino is een licht alu cross frame met een nieuwe Supra cyclocross carbon voorvork. De Trentino Cyclecross zal vanaf 1000,- te koop zijn (Tiagra), 1150,- (105) en 1380,- (Ultegra). Levering vanaf 1 september. Binnenkort in een test in FIETS! www.sensabikes.de
Veel wielertoeristen luisteren graag naar muziek tijdens het fietsen. Toch is het niet altijd veilig om rond te rijden met oortjes in je oren. Daar heeft LAVOD een oplossing op gevonden.
Met de Bikeman LFB-615 MP3-speler blijven alle geluiden van andere verkeersdeelnemers hoorbaar. Daarbovenop zorgen functies zoals een LED lamp, een eenvoudige bediening en een stuurstanghouder voor meer veiligheid. Zo kan je op een veilige manier van muziek genieten.
Dankzij een geïntegreerde luidspreker blijven alle verkeersgeluiden hoorbaar. Dit durft wel eens een probleem te vormen bij het dragen van oortjes. Daarnaast kan iedereen zo genieten van de muziek. De MP3-speler werkt zonder draden en beschikt over een Li-ion hoge capaciteit oplaadbare batterij voor urenlang muziekplezier (tot wel 15 uur). Door middel van een intuïtieve slimme ControlRing (patent pending) is besturing heel eenvoudig. En met bijgeleverde stuurstanghouder kunnen de handen aan het stuur blijven en kan de aandacht bij het verkeer blijven.
Een krachtige LED lamp verlicht de fietspaden en de wegen en zo blijf je zichtbaar voor andere verkeersdeelnemers. De fiets-MP3 wordt geleverd met een gecoate behuizing (in kleurcombinaties zwart/blauw en zilver/paars), is regenbestendig en zeer stevig. Zo is de speler bestand tegen elk weertype en geschikt voor extreme buitensporten.
Algemeen
Muziek via geïntegreerde luidspreker Geschikt voor MP3 en WMA Oplaadbare Li-ion batterij Eenvoudige Control Ring bediening Inclusief stuurstanghouder Krachtige LED lamp Regenbestendig en zeer robuust Alle aandacht bij het verkeer Verkeersgeluiden blijven goed hoorbaar Verbeterd zicht en goede zichtbaarheid
Specificaties
Flash geheugen 2 GB Muziekformaat MP3, 32 - 320 kbps WMA, 5 - 340 kbps Audio frequentie 20 Hz - 20 kHz Luidspreker 2,3 Watt Uitgang 3.5 mm koptelefoon stekker USB interface USB 2.0 (high speed) mini B type Lamp LED type 1 Watt 60 - 75 graden openingshoek tot 100 Lumen lichtsterkte Batterij Lithium-ion type 2200 mAh Dimensies 137 x 36 x 82 mm, 180 gram Inclusief lamp en stuurstanghouder - Omgeving IP66 water- en stofdicht -10 - 50 °C Tot 3.000 meter hoogte Veiligheid CE, FCC, RoHS Garantie 12 maanden (op fabricagefouten)
Over twee weken opent in het Duitse Friedrichshafen de grootste fietsbeurs ter wereld opnieuw zijn deuren. Bekijk nu al wat Eurobike 2011 zoal te bieden heeft.
Er worden 35.000 specialisten uit de fietsindustrie verwacht in Friedrichshafen. (foto eurobike)
Eurobike is al aan zijn 19de editie toe. Van 1 tot en met 4 september stellen 1.090 standhouders in Friedrichshafen hun nieuwste producten en diensten. Met 14 hallen en een openluchtsite met een totaaloppervlakte van 100.000 m² is Eurobike opnieuw groter dan ooit tevoren.
Wat ook groter dan ooit tevoren zal zijn is de testzone voor elektrische fietsen. Er is zelfs een lange rechte straat met een helling op het einde voor de zogenaamde speed-pedelecs, elektrische fietsen die harder kunnen dan 40 km/u.
Op de 19de Eurobike zal er ook opnieuw een altijd drukbezochte Bike Fashion Show gehouden worden. Andere belangrijke side-kicks zijn de Demo-day, waarop een dag voor het begin van de beurs al tal van previews gehouden worden, en de Eurobike Awards die dit jaar al voor de 6de keer uitgereikt worden.
Er worden 35.000 fietsspecialisten uit 69 landen verwacht in Friedrichshafen. Daarnaast zullen ook meer dan 1.500 journalisten uit 36 landen de weg naar Eurobike vinden.
De eerstvolgende grote fietsbeurs in de buurt na Eurobike is Bikemotion Benelux, dat doorgaat in de Jaarbeurs Utrecht van 22 tot 24 oktober. In eigen land is het wachten tot 21/22/23 januari 2011 vooraleer het fietsencircus neerstrijkt in Kortrijk Xpo op Velofollies.
De zomer loopt weer bijna op zijn eind en dus kan je maar beter voorbereid zijn als de duisternis weer vroeger invalt. BBB verrijk alvast zijn verlichtingsprogramma met de HighIntegrate, een innovatieve voorlamp met modern design.
De HighIntegrate combineert één krachtige 1 Watt LEDd met twee normale micro-LED's. (foto bbb)
Dankzij het speciale bevestigingssysteem kan de HighIntegrate op bijna elke stuurvorm en ?diameter worden gemonteerd, zonder dat er een adaptor nodig is.
Het licht wordt uitgestraald door 1 krachtige 1 Watt LED en twee normale micro-LED's. De 1 Watt LED is ideaal voor op donkere parkoersen, terwijl de micro-LED's je zichtbaarheid vergroten wat meer van pas komt in bewoonde gebieden. Beide type LED's zijn afzonderlijk en tegelijk aan te zetten.
Door het economische verbruik gaan de 4 AAA-batterijen zelfs met vol vermogen nog minimaal 6 uur mee. Met alleen de 1 Watt LED brandt de HighIntegrate minimaal 10 uur, en met alleen de micro-LED's zelfs 19 uur. Na deze branduren wordt de lichtsterkte langzaam minder. Je komt dus nooit plots zonder licht te zitten!
De BBB HighIntegrate, verkrijgbaar in glossy zwart, glossy zilver en glossy wit, zal een adviesverkoopprijs hebben van 37,95 euro.
Op maandag 13 september organiseert Biretco voor de derde keer een fietsbeurs in het San Marco Village in Schelle. Dit evenement heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een belangrijke vakbeurs in de fietsbranche met steeds meer leveranciers en bezoekers.
Biretco houdt al voor de derde keer een fietsbeurs in het San Marco Village in Schelle. (foto biretco)
In het San Marco Village zullen 20 leveranciers hun nieuwste producten tonen aan de Belgische vakhandel. Daarnaast zal Biretco ook de nieuwe collectie fietsen onder het eigen merk Avancer en de uitsluitend voor Biretco ondernemers exclusieve modellen van onder andere Batavus en Sparta van 2011 presenteren.
Ad Roest, verantwoordelijk voor onder andere Biretco België, zal in een voorprogramma de toekomstplannen nader toelichten. "In ieder geval is het duidelijk dat de gewenste groei die Biretco België zich vorig jaar ten doel heeft gesteld zelfs is overtroffen. Dit toont aan dat Biretco de juiste weg is ingeslagen en succesvol aan de weg timmert in België", aldus Roest.
Naast de bij Biretco aangesloten formule ondernemers, zijn ook overige ondernemers uit België welkom op de beurs om hun deelnemende leveranciers te bezoeken en onder het genot van een hapje en drankje zich van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte te stellen.
Biretco is één van de grootste full-service retailorganisaties van de rijwielbranche in Europa met ruim 750 aangesloten winkels en ruim 400 contractleveranciers. De winkels worden geleid door zelfstandige ondernemers die gebruik maken van de toegevoegde waarde van een samenwerkingsverband dat het beste bij hen past.
Het beroemde witte vet van Campagnolo is sinds een tijdje ook weer voor consumenten beschikbaar. Tot voor kort werd het enkel gebruikt door de fietsindustrie, maar de aanhoudende vraag van fietsers en fietsliefhebbers van over de hele wereld heeft de Italiaanse onderdelenfabrikant over de streep getrokken.
Het witte vet van Campagnolo is op veler zerzoek opnieuw verkrijgbaar voor de consument. (foto campagnolo)
Het witte vet wordt in de Campagnolo-fabrieken gebruikt voor het assembleren van componenten en wielen. Het wordt vooral aangeraden voor gebruik bij stalen of keramische lagers van wielen, cranksets en derailleurs.
Il grasso bianco elimineert frictie, maximaliseert de soepelheid, beschermt tegen slijtage en verlengt de levensduur van de mechanische onderdelen van de fiets. Campagnolo LB-100 Professional Lubricant Grease is ontwikkeld in samenwerking met Kluber Lubrication. Het is voor consumenten leverbaar in tubes van 100 ml
Het prototype van de nieuwe Mario Cipollini-fietsenreeks oogt lekker sober en strak. De rest van het gamma voor volgend seizoen bevat dan weer nieuwe en frisse kleuren. Bekijk het introductiefilmpje!
Mario Cipollini begon vorig jaar met zijn eigen fietsenreeks. De Italiaan leverde toen fietsen aan het Italiaanse ISD Neri Continental team, waar hij ook als raadgever optrad.
Qua vorm is er weinig veranderd ten opzichte van de vorige reeks. De frames, die 1,050 kg zouden wegen, zijn nog steeds gegolfd en bieden maar plaats aan één bidonhouder. Zoals heel wat andere Italiaanse merken opteert Super Mario nu ook voor een Cannondale BB30 trapas.
Castelli - Sportful - Roeckl - uvex - Thule - SealSkinz: ben je op zoek naar iets wat je tocht op de fiets in alle weersomstandigheden aangenaam en comfortabel maakt?
Dan ben je hier aan het juiste adres: helmen, brillen, truitjes, broeken, sokken, handschoenen, ... bij Wolvenberg. En sinds kort is de site helemaal vernieuwd met filmpjes, dealerlocator, productinfo en alles wat nuttig, aangenaam en leuk is! Heb je vragen of opmerkingen ? Dan is er het contactformulier. www.wolvenberg.com
Buurtbewoners van het meer van Keerbergen hebben hun slag thuisgehaald tegenover de wielertoeristen die er al jaren hun rondjes komen malen in hun straten. De gemeente liet er verkeerskussens installeren.
De Vlieghavenlaan en de Mereldreef rondom het Keerbergse meer vormen al jaren het geliefkoosde decor voor wielertoeristen die er hun rondjes komen afmalen. De buurt wordt niet voor niets het Circuit van Keerbergen genoemd. In het verleden gebeurden er al heel wat ongevallen.
Met de aanleg van verkeerskussens op het wegdek rondom het Keerbergse meer wou de gemeente grote groepen wielertoeristen ontmoedigen en de veiligheid rond het meer garanderen. En met succes, want sinds de invoering ervan blijven de pelotons weg en verminderen enkelingen hun snelheid.
Op de Eurobike fietsbeurs diebegin september plaatsvindt in het Duitse Friedrichshafen stelt Tehava International de nieuwe lijn van Isaac voor. Het gaat om een complete collectie high-end racefietsen.
De nieuwe Isaac Meson (foto isaac)
De nieuwe lijn van Isaac bestaat uit de Boson, Meson, Proton en Proton Flyweight. Deze laatste is uitsluitend als framekit leverbaar, zodat de fiets geheel naar wens is op te bouwen.
De Meson is verregaand aerodynamisch geoptimaliseerd. Het frame weegt rond de 1000 gram, en is dankzij het 1 ¼ inch balhoofd en BB-30 bracket enorm stijf.
De modellen kunnen allemaal bekeken worden op stand A7-308 van Eurobike. Wie al een voorproefje wil, kan terecht op nieuwe website van Isaac.
In de winter van 2009 spotten we deze nieuwe Giant TCX al 'onder de kont' van ondermeer Gerben De Kneg. Toen was het een soort prototype, nu is de TCX helemaal af. Overigens: Lars Boom werd Nederlands kampioen met de TCX.
De TCX is een Advanced SL-grade composiet frame, gebouwd van T-800 carbon. Speciale features zijn ondermeer de OverDrive oversize balhoofdbuis met 1-1/8 boven en onder 1-1/4 lagers, een nieuwe Advanced SL full carbon voorvork, de PowerCore bottom bracket, MegaDrive oversized onderbuis en alle kabels lopen in het frame. Goed zichtbaar: de ISP en de deels platte bovenbuis. De TCX Advanced SL is 18% lichter dan de 2010 TCX aluminium en ook nog eens 10% stijver.
In de nieuwsbrief werd opgeroepen om in groep de 75km lange tocht af te fietsen
Om 8 uur waren we present voor deze rit samen met toch een aardig aantal leden
Zoals andere jaren ging het eerst naar st Denijs Westrem voor de Poortakkerstraat met zijn 500 meter rot kasseien om dan naar Zwijnaarde te rijden
Via Merelbeke ging het nu naar Munte met zijn helling? De Asselkouter
Scheldewindeke, Balegem en Velzeke voor we na 42km in Zwalm onze controle bevoorrading kregen(dik in orde)
De terug tocht was ook al een kopie van de voorgaande jaren maar niet getreurd want de zon was van de partij en dit maakte veel goed
Gelukkig was er in de streek van Dikkelvenne een flinke omleiding zodat we toch nog een stukje ander parkoers te verwerken kregen
Nog even nagenieten op het terras aan de aankomst en deze leuke rit was terug achter de rit
Jammer dat er terug weinig of geen verandering in het parcours was aan gebracht want straks kunnen we deze rit fietsen zonder uitpijling er was zelfs iemand in de groep die het al kon
Sportvoedingsfabrikant Maxim heeft onlangs twee nieuwe energieproducten gelanceerd. Met de Energy gel is dat in een vloeibare substantie en met de Energy bar in een vaste vorm.
De Energy gel met passievrucht-framboos smaak en aangevuld met magnesium is naast de bestaande smaken orange met toegevoegde guarana, lemon en aardbei het nieuwste product uit het Maxim assortiment.
Het bijzondere aan dit nieuwe Maxim gel product is de toevoeging van magnesium. Sporters die aan langdurige inspanningen worden blootgesteld krijgen vaak af te rekenen met krampen. Door de regelmatige inname van magnesium wordt de kans op krampen geminimaliseerd.
De Energy gel met magnesium samenstelling is geschikt voor een sporter in inspanning. Maxim's Energy gels bevatten op basis van glucosesiroop een geconcentreerde bron van koolhydraten. De gel wordt snel in het bloed opgenomen en zorgt voor directe energie. Bedenk dan dat door de unieke samenstelling van koolhydraten met magnesium deze laatste ook snel in het lichaam zal terecht komen waardoor men met één enkel product extra energie en minder kans op krampen krijgt.
Aan te raden is om na elke Energy gel drink een paar slokken water of Maxim Energy drink te gebruiken. Dit om geen kleverig gevoel in de mond te krijgen en een betere maagpassage- en opname te bevorderen.
Met de Maxim Energy Bar Cookie sportreep haalt men in enkele happen zowel voor, tijdens als na de inspanning snel voldoende energie binnen. Deze nieuwste Maxim Energy reep bevat ruim 70% koolhydraten en slechts 4,6 gram vet.
De semi chocolade gecoate granenbar is in een combinatie van snelle en langzame koolhydraten samengesteld. Dit Maxim product is door die samenstelling dan ook het best geschikt voor duursporters zoals wielrenners en mountainbikers alsook een perfect voedingsmiddel voor vegetariërs.