BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    01-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRAF
    Met gebroken pols Giro uitrijden
    Wielrenners kunnen tegen een stootje, dat is ondertussen bekend. Stefano Pirazzi reed in de Giro zelfs twee weken rond met een gebroken beentje in de pols.
    Pirazzi hier tijdens een ontsnapping in de tweede etappe (foto belga)
    Pirazzi (Colnago-CSF) viel in de achtste etappe richting Terminillo en had nadien last van pijn aan de pols. Toch reed hij de Ronde van Italië nog uit, en was hij zelfs mee in een aanval in de voorlaatste etappe.

    Toen hij zich maandag liet onderzoeken in het ziekenhuis kwam aan het licht dat hij een beentje had gebroken in zijn pols. De dokters verklaarden hem voor gek dat hij bijna twee weken met zoiets was blijven rondrijden. Zijn reactie: "Ik voelde wel dat er wat mis was met die pols en ook de ploegdokter waarschuwde me dat er wel eens iets gebroken kon zijn, maar ik wilde het niet weten. Ik wilde gewoon die Giro uitrijden."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET OF ZONDER
    Cancellara: 'Triest verhaal'
    Fabian Cancellara heeft voor het eerst gereageerd op de insinuaties dat hij een hulpmotortje in zijn fiets zou hebben (gehad). De Zwitser ziet er de grap niet meer van in en noemt het een triest verhaal.
    Fabian Cancellara: 'Aan mijn fiets hebben nooit batterijen gehangen. Dat moet toch lawaai maken he?'
    "Ik wil hier eigenlijk niet al te veel over zeggen. Straks moet ik over zo'n onnozel verhaal nog een persconferentie geven en dat is het helemaal niet waard", aldus Cancellara in de kranten van de Concentra-groep.

    "Aan mijn fiets hebben nooit batterijen gehangen. Dat moet toch lawaai maken, he? Eigenlijk is het best grappig, maar het gaat nu zo'n leven leiden dat het dat uiteindelijk niet meer is. Het is een traurige Geschichte."
     
    WAUTHIER: 'VERBODEN, MAAR GEEN CONTROLE'

    Wat er ook van aan is, de UCI heeft al besloten om volgende week te bespreken wat ze op korte en op lange termijn kan beginnen tegen 'gemotoriseerde doping'. "Tegen de start van de Tour willen we een controlemechanisme", zegt Jean Wauthier, technisch adviseur van de UCI, in Het Laatste Nieuws.

    "Toen we in 2005 de eerste patenten zagen opduiken, hebben we meteen onze reglementen aangepast en uitdrukkelijk vermeld dat elke vorm van gemotoriseerde hulp verboden is. Tot op vandaag is er echter nog geen enkele controle uitgevoerd op het gebruik van motortjes."

    Jean Wauthier, UCI: 'Snel een manier vinden om fietsen inwendig te scannen'
    "Het is duidelijk dat we snel een manier moeten vinden om de fietsen inwendig te scannen. Het is praktisch onmogelijk om met een handvol controleurs net voor de start van de Ronde van Vlaanderen bijvoorbeeld de fietsen en reservefietsen van tweehonderd renners te controleren. Er bestaan oplossingen, maar we moeten eerst met onze juristen overleggen wat mogelijk is."

    Wauthier kijkt ook vooruit. "Vandaag worden we geconfronteerd met een motor met batterij, maar intussen wordt er al volop geëxperimenteerd met systemen die geen batterij meer nodig hebben maar die op fotovoltaïsche cellen werken. Ook dan moeten we klaar zijn."

    LEFEVERE: 'MET GROTE OGEN GEKEKEN'

    En wat denken ze bij de twee Belgische profteams van het brommerke-verhaal? "Ik heb net als iedereen met grote ogen naar het filmpje zitten kijken", bekent Quick.Step-manager Patrick Lefevere. "Maar ik wil niets insinueren. De UCI zit er dicht op en moet zich hier maar over buigen."

    Ploegleider Herman Frison van Omega Pharma-Lotto gelooft niet dat Cancellara met zo'n fiets heeft gereden. "Maar dat neemt niet weg dat ik er toch eens serieus ben beginnen over nadenken. Na al deze heisa zal niemand het in ieder geval nog durven gebruiken."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motortje
    Mechanische doping voor dummies
    Het Youtube-filmpje dat een compilatie is van een reportage van de Italiaanse televisie, een instructiefilmpje, en de demarrages van Cancellara, maakt momenteel veel ophef in de wielerwereld.
    Cancellara op de Muur (foto belga)

    Het filmpje begint met een reportage van de Rai waarin Cassani uitlegt hoe het systeem werkt en welke snelheden kunnen worden behaald. Daarna wordt in een ander filmpje getoond hoe het systeem wordt ingebouwd in een gewone fiets.

    Op het einde wordt gesuggereerd dat Fabian Cancellara bij zijn zeges in Vlaanderen en Roubaix gebruik maakte van de motoraandrijving. Hij lijkt abnormale bewegingen te doen met zijn hand en dat zouden de momenten zijn waarop hij op het knopje drukt om de motor te activeren.

    50 PER UUR MET VINGERS IN DE NEUS
    Oud-renner Davide Cassani kreeg een racefiets in handen waarin zo'n motortje was ingebouwd. Snelheden van 50 km/u zijn daarmee binnen bereik voor een gewone sterveling. "Ik zou er op mijn vijftigste nog een Giro-etappe mee kunnen winnen", aldus Cassani. Degene die hem de fiets gaf, vertelde dat ook bepaalde profrenners gebruik maakten van het systeem. Namen worden voorlopig niet genoemd.

    Er waren al geruchten ontstaan over een dergelijke aandrijving, en men sprak al over "mechanische doping". Uiterlijk is er niets speciaals zichtbaar aan de fiets, maar door een motor die is ingebouwd in de zadelbuis, krijgt de trapas gedurende een korte tijd een extra aandrijving. Van nu af aan zullen sommige renners wel extra in de gaten worden gehouden door hun collega's.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Onbekend, maar enorm bemind
    Een stijging met 900 deelnemers, daarop konden de organisatoren van de Lotto Tour de Namur zich verheugen. De tweede editie van deze cyclo was duidelijk een schot in de roos.
    De wielertoeristen leefden zich uit. (foto alain buyck)

    Net als tijdens de meeste ritten van de Bank van De Post Cycling Tour was het mooie weer op de afspraak, en dat had 2100 wielertoeristen geïnspireerd om af te zakken naar Namen. 420 van hen hadden zich al vooraf ingeschreven. De meesten wilden wel eens weten hoe zwaar die mysterieuze Triple Mur du Monty nu is.

    Velen hadden gekozen voor de volledige afstand van 144 km, terwijl de anderen zich waagden aan 103 of 75 km doorheen het mooie landschap van deze relatief onbekende fietsstreek. In totaal stonden 13 hellingen hen op te wachten. Vanaf de middag werd het drukker en drukker op het terras voor het Centre Sportif Tabora. De braadworsten waren op dat moment voor velen het ideale recuperatievoedsel.

    Tussen de vele fietsers herkenden we een bekend gezicht uit de veldritwereld. Klaas Vantornout had vandaag de 144 km uitgekozen als zijn trainingsparcours. "Het is een mooie rit, en niet overdreven lastig met zijn 1800 hoogtemeters, dankzij de lange vlakke stukken tussen de verschillende hellingen. Ik heb hier nog nooit gefietst, dus ik ken deze mooie streek niet zo goed."
     
    "Ik heb veel fietsers ingehaald, soms zelfs fietsende lijken opgeraapt. De Triple Mur du Monty is een ontdekking. Ik hou van dat soort lastige, steile hellingen. Ik vind het een van de zwaarste hellingen in België, samen met de Stockeu. Je denkt dat je boven bent, en dan moet het steilste stuk nog beginnen... De organisatie was hier heel goed. Golazo weet duidelijk van aanpakken, maar dat weet je vooraf."

    Ook Patrick Goovaert (49, Antwerpen) die de 103 km reed, was tevreden over de organisatie: "Op belangrijke kruispunten staan seingevers; veiligheid voor alles! De hellingen heb ik redelijk goed verteerd, maar het lastigst zijn die tussenhellingen, zoals die tussen de Mont de Houx en Voye de Monnis."

    Pascal Clarinval (30, Gedinne) had door tijdsgebrek de langste afstand wat moeten inkorten, door af te slaan bij Spontin. Net als de meesten was hij onder de indruk van de Triple Mur du Monty: "Gelukkig ligt die in het begin van het parcours, maar zelfs nu stonden al velen te voet. Ondanks enkele wegen in mindere staat (zoals momenteel overal in België), was het een mooi parcours. Alleen jammer dat parkeren bij de start wat minder makkelijk is."

    Myriam De Raedt (51, Gent) en Dirk Haes (51, Gent) waren na afloop lyrisch: "Schitterend, prachtig, maar niet makkelijk! Die driedubbele muur hebben we naar boven gekropen."

    Pechvogels waren er spijtig genoeg ook. Zo zagen we Geert De Prins (22, Puurs) rondwandelen met een ingepakte elleboog. "In de afdaling van de Citadel van Namen ben ik uitgegleden door steentjes op de weg, nota bene in een van de laatste bochten voor het einde. In het korte parcours vond ik de klim over de Citadel van Namen, de Route Merveilleuse, het leukste."

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Tour De Namur Cyclo

     

    Omdat het ons nog steeds niet lukt om op 2 plaatsen tegelijk te zijn werd dan maar weken opvoorhand gekozen voor de Tour de Namur

    Deze rit hadden we in 2009 ook gefietst en het was de moeite dus was de keuze snel gemaakt voor dit jaar

    Vroeg uit de veren want de afstand naar de startplaats is toch een dikke 125 km en met een tussen stop erbij een 2 tal uurtjes rijden

    Eens aan gekomen werd al vlug duidelijk dat we hier niet alleen zouden zijn om deel te nemen aan het circus

    144 km stonden op het menu maar ook 13 hellingen en de eerste al op 1km: veel tijd om warm te draaien kregen we niet 2km klimmen en 9% steil

    De luchtwegen werden meteen op de proef gesteld en de hartslag meter begon al bijna van zijn oor te maken

    Nu werd ons 18 km relatieve rust gehund doorheen het mooie Ardense landschap zelfs de Maas lag er vredig bij

    Het kon niet blijven duren en op 19 km lag hij daar: de gevreesde Triple Mur De Monty een beest een monster 1500 meter lang en 3 stukken van 21% hier was het buigen of barsten en voor velen afstappen maar voor ons was het juist niet barsten: oef deze zat er op

    De twee volgende hellingen waren een stuk minder lastig en dit was maar goed ook: col de Marly en Rue des Artsant

    46km en de eerste bevoorrading: tijd om even op adem te komen en de drank voorraad aan te vullen want door de zon en de temperatuur waren de bidons bijna leeg

    Deel twee begon schitterend 18km licht dalende wegen die zich als een slang doorheen het landschap slingerde en steeds het kleine riviertje volgde

    Maar eens over de Maas begon na 73km opnieuw het klimwerk: Grognaux terug 1500m en 14% met onmiddellijk er na de Foy-Notre-Dame maar 600 meter en 8%: maar 600meter is verdomd lang

    Plantis du Vivroule na 83km en Sur Le Mont na 86 km waren terug goed voor 3600 meter klimmen

    De tweede bevoorrading na 88 km kwam geen seconde te vroeg: eindelijk een beetje rust en pauze

    3 heuvels en 35 kilometers lagen op ons te wachten in het derde deel te beginnen met na 106km op de meter de Route d’Yvoir 1200meter en goed lopend maar Voye de Mannis was een ander paar mouwen 2700 meter en 11% en dit na 114: het begon te wegen

    Rue de Maillen terug 2km maar met de derde bevoorrading aan het einde van deze klim hadden we toch een lichtpuntje

    En nu op naar de finale maar eerst 18 km genieten want met de wind in de rug en bijna steeds in dalende lijn vlogen de km voorbij

    De laatste: de bestorming van de citadel figuurlijk dan want met 140 km in de benen was van stormen niet veel spaken meer

    Maar voor deze waren we gekomen 1800 meter klimmen in en rond een schitterend kader slingerend naar boven langs meters hoge muren doorheen de citadel met zijn fenomenaal uitzicht over de stad en de maas

    En eens boven was de voldoening dubbel zo groot

    22.4km klimmen 5% gemiddeld en een gemiddeld maximum percentage van 9.3%

    Voor 2 niet klimmers mag dat niet veel meer zijn: maar de streek de sfeer en niet te vergeten de zon: één woord schitterend

     

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lefevere wil Belgische superploeg
    In Le Soir bekent Patrick Lefevere dat hij een samensmelting tussen Quick-Step en Omega Pharma-Lotto wel ziet zitten.
    Patrick Lefevere en Eddy Merckx (foto belga)
    De manager van Quick-Step meent dat een samensmelting de enige manier is om België aan de top van het hedendaagse wielrennen te houden.

    Tom Boonen zit momenteel bij Quick-Step, Philippe Gilbert bij Omega Pharma-Lotto. "Stel je voor: de twee beste Belgische renners in dezelfde ploeg. Die twee kunnen alle voorjaarsklassiekers winnen. Wel moeten we ervoor zorgen dat we ook twee kleinere teams hebben voor de jeugd."

    In die nieuwe ploeg ziet Lefevere een rol weggelegd voor Eddy Merckx: "Hij is de sleutel voor onze sport. Met zijn hulp is een ploeg met een budget van 15 miljoen euro mogelijk." Dat heb je tegenwoordig nodig om te kunnen concurreren met de buitenlandse teams. Lefevere heeft in ieder geval al ervaring met het samenbrengen van sponsors, want ook Mapei was een samensmelting van Italiaanse, Belgische en Spaanse sponsors.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fiets mee tegen onrecht
    Nu zondag 30 mei kan je op 11 locaties in Vlaanderen meefietsen tegen onrecht. Met de Ronde van 11 wil 11.11.11 het nodige geld bijeen krijgen om zelf bij te dragen aan oplossingen om de Millenniumdoelstellingen te halen.
    Momenteel zijn er nog altijd meer dan 140 miljoen ondervoede kinderen, die opgroeien in de ellendigste omstandigheden. Het voorbije jaar stierven zo'n 500.000 vrouwen in het kraambed.

    Deze twee voorbeelden geven aan dat de Millenniumdoelstellingen, die in 2000 werden opgesteld door de Verenigde Naties en die wereldwijde armoede en onrecht merkbaar moeten terugschroeven, nog een lange weg te gaan hebben. En dit terwijl de deadline van 2015 nadert.

    Onder het motto "Het wordt tijd dat iedereen een tandje bijsteekt" wil 11.11.11 met de Ronde van 11 ook het nodige geld bijeen krijgen om zelf bij te dragen aan oplossingen. Afspraak op 30 mei 2010 in één van de 11 locaties in Vlaanderen (Bredene, Poperinge, De Pinte, Zottegem, Zwijndrecht, Lier, Balen, Lommel, Sint-Truiden, Lubbeek, Dilbeek) of 6 juni in Brussel!

    Om de Ronde van 11 onder de aandacht te brengen, verraste 11.11.11 op 11 mei de reizigers op Brussel-Centraal met een heuse bike flashmob.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MTBabes Cycling Team stelt zich voor
    Je bent ze vast wel al eens tegengekomen op een of andere MTB-wedstrijd: de ladies van het MTBabes Cycling Team in hun opvallende roze outfit. De dames sparen kosten noch moeite om MTB bij vrouwen te promoten.
    Het MTBabes Cycling Team. (fotodesign gina)
    Eva Bouwen, Inge Asselman, Fien Lammertyn, Fabienne Vincent en Esther De Greef ontmoetten elkaar toevallig op enkele wedstrijden en besloten MTBabes Cycling Team op te richten. Via hun clubje willen ze laten zien dat MTB ook geschikt is voor dames.

    Onlangs mochten de vijf de MTB-sport nog eens in de spotlight kompen plaatsen in de studio's van regionale zender ATV.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het Performance-gamma voor profs
    Professionele sporters die dag in dag uit moeten presteren, hebben vanzelfsprekend andere producten nodig dan een gelegenheidssporter. Speciaal voor hen komt Performance met het black range-gamma op de proppen.
    Het black range gamma. (foto performance)
    Met de nieuwe zwarte verpakking laat Performance duidelijk merken dat het hier over hun professionele gamma gaat. Niet enkel een verpakking met een krachtige uitstraling maar inhoudelijk ook kwalitatieve producten die het lichaam van topatleten op alle mogelijke manieren bijspringen. 

    Doordat de professionals grootverbruikers zijn, zijn de dosissen hoger en de samenstellingen anders. Zo anders dat de Performance producten er voor zorgen dat ze hun rol in het lichaam van de topsporter beter vervullen.

    Ter voorbereiding van en het deelnemen aan de wedstrijd tot de recuperatie en het spierherstel, elke topsporter kan alle nodige op professionele basis samengestelde voedingssupplementen zoals bcaa's, carbo's, creatines en eiwitten in het zwarte professionele Performance gamma terugvinden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lotto Tour de Namur: de onbekende parel
    De hoofdstad van Wallonië, met zijn gezellige centrum, is op 29 mei gastheer voor de 6de rit van de Bank van de Post Cycling Tour. De beruchte Triple Mur de Monty is één van de attracties van de Lotto Tour de Namur.
    De Citadelle van Namen is de finale klim van de Lotto Tour de Namur. (foto alain buyck)
    Volgens de bijbel der hellingen, de Cotacol, is dit de 5de zwaarste helling in België (321 Cotacol-punten). Aan de voet van dit "beest" is het al onmiddellijk recht op de trappers staan, het eerste stuk van deze "triple".

    Het doet denken aan de Stockeu. Maar al gauw merk je dat er na 500m terug een stijl stuk volgt dat je terug "en danseuse" dwingt. Even bekomen op een iets vlakker stukje, maar al gauw verandert de helling terug in een muur.

    In de verte zie je een flauwe bocht en een huis. "Dat moet de top zijn", denk je. Mispoes, want net als je denkt dat je boven bent, krijg je zicht op hetgeen achter de bocht ligt: een stuk van 21% om te eindigen.

    Onze conclusie staat vast: dit is by far de zwaarste helling van België! Vergeet de Stockeu, de Thier de Coo, de Ferme Libert, de Haussire en de Hezalles. De Triple Mur de Monty is vanaf nu het zwartste beest der lage landen.

    Na dit monster te hebben overwonnen, en met amper 22 kilometer op de teller, zijn er al 500 hoogtemeters overwonnen. Richting Annevoie volgt er een welgekomen vlak stuk. De volgende hellingen, de Col de Marly en de Rue des Artisans, zijn mooie, lange en geleidelijke hellingen zoals we ze graag hebben in voorbereiding op de Trois Ballons of de Marmotte.

    BEVOORRADING IN MAREDSOUS

    Net voor de bevoorrading passeren we het artisanale dorpje Maredret, een verborgen Naamse parel. De abdij van Maredsous doet dienst als bevoorradingspost. Voor diegenen die zin hebben in een lekkere Maredsous 6° of 8° geef ik de goede raad om vlak voor de stopplaats even een terrasje te doen op de binnenkoer van de abdij. Je krijg er het schuimend vocht in een onvervalste stenen beker.
    Na de bevoorrading volgt een lange afdaling. De tocht is trouwens een aaneenschakeling van lange, geleidelijke hellingen gevolgd door lange, doch veilige afzinken.

    De Grognaux en de Foy Notre Dame zijn twee hellingen waarvan je op de top beloond wordt op een postkaart-panorama. Na de tweede bevoorrading volgen nog enkele hellingen volgens het Naamse succesrecept: lang, mooie asfalt en aangenaam stijgingspercentage. De laatste bevoorrading, onmiddellijk na de Côte de Maillen, zet met een fikse afdaling richting Maas de finale in van deze Lotto Tour de Namur.

    DE ROUTE MERVEILLEUSE ALS AFSLUITER

    Eens aan de boorden van de Maas aangekomen kan je in een rotvaart snellen richting hemelpoort, want zo ziet de voet van de Citadelle van Namen eruit. De "route merveilleuse" is een pracht van een finale klim van een kleine 2 kilometer. De ideale afsluiter om alles nog eens uit je afgepeigerde lichaam te persen.

    De aankomst van de Tour de Namur (145km) op de esplande van de Citadelle is een kippenvelmoment. Hier heeft menig prof zich naar eeuwige roem gesprint tijdens de Grand Prix de Wallonie.

    Onder de douche in het sportcentrum Tabora is de conclusie al gauw gemaakt: de Lotto Tour de Namur is een prachtexemplaar. Zo eentje van het soort waarvan je het niet onmiddellijk verwacht, maar waarvan je de schoonheid gaandeweg leert kennen en moet toegeven dat het een pareltjes is. Een aanrader!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KORSTE WEG
    Politie haalt wielertoerist van de E40
    Dinsdagnamiddag werd op de pechstrook van de E40 in Merelbeke een wielertoerist opgemerkt die in de richting van Brussel aan het rijden was. De Oost-Vlaamse wegpolitie onderschepte de man.
    Verschillende autobestuurders merkten de man op tussen het toekomstige industrieterrein 't Eilandje in Zwijnaarde en de afslag Merelbeke, zo bericht Het Nieuwsblad. Een interventieploeg van de wegpolitie onderschepte de fietser en nam hem mee naar de verkeerspost in Wetteren. Het is nog onduidelijk waarom hij op de snelweg reed.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAMMER
    Gepassioneerde fietser komt fataal ten val
    Ondanks het feit dat ruim 8.000 wielertoersten een mooie dag beleefd hebben tijdens Tilff-Bastogne-Tilff, is er toch heel droevig nieuws te melden. Eén van de deelnemers is het slachtoffer geworden van een val met fatale afloop.
    Een ervaren en gepassioneerde 63-jarige Nederlandse fietser heeft een val in de afdaling van de Côte de Wanne richting Stavelot niet overleefd. Het slachtoffer is ter plaatse overleden.

    De val is, volgens getuigen, zeker geen gevolg van roekeloos rijgedrag, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Uit respect voor de familie en in overleg met de nabestaanden wensen we dit bericht discreet te houden.

    De organisatie getuigt haar medeleven met de echtgenote, de familie en de vrienden van de overleden fietser.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen WTC HEIRNIS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRILLEN
    Rondes inspireren Tifosi Optics
    Momenteel rijden de renners de Ronde van Italië en dat bracht de ontwerpers van Tifosi Optics op ideeëen. Zij ontwierpen twee zonnebrillen gebaseerd op de Giro en de Tour.
    De Italia en de France (foto tifosi optics)
    Tifosi Optics is de nummer één op het gebied van zonnebrillen en dat blijkt ook uit hun laatste ontwerpen. Voor de Ronde van Italië en de Ronde van Frankrijk brachten ze de Tifosi Logic Italia en de Tifosi Logic France uit.

    De Logic Italia kreeg een roze kleur met witte accenten. Het model wordt geleverd met Tifosi?s Light Night Fototec lens die zich automatisch aanpast aan de lichtomstandigheden. De Tifosi Logic Italia heeft een consumentenadviesprijs van ? 69,95.

    De 'Franse' editie is uiteraard geel met blauwe accenten. De bril wordt geleverd met 3 verwisselbare lenzen. Naast een smoke lens voorzien van een blauwe spiegel, wordt een smoke lens met rode spiegel (?olievlek?-effect) en een volledig transparante lens meegeleverd. De Tifosi Logic France heeft een consumentenadviesprijs van ? 59,95.

    Als extra ontvangt men bij aankoop van één van deze modellen gedurende de maanden juni en juli een gratis proefpakket van de nieuwe Dextro Energy Sports Nutrition lijn. Deze lijn bestaat uit een energiedrank, een licht verteerbare energiereep, een vloeibare gel en dextrose
    tabletten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEMELVAART WEEK END

    Hemelvaart week-end

     

    Al op vrijdag avond begon het hemelvaart weekend met de uitreiking van de nieuwe fiets uitrusting

    De uitreiking die plaats vond bij onze nieuwe hoofdsponsor was er eentje die kon tellen: hapjes en drankjes en fotograven van diverse kranten kortom dit was af

    Zaterdag werd gekozen voor Omloop Zuid Oost-Vlaanderen met als startplaats Nazareth in café De Edemolen

    Een tocht die ons richting Anzegem stuurde langs Nokere en Ooike de controle plaats in Café de Sportduif was terug een drukke bedoening

    De uitpijling was prima de wegen waren goed berijd baar en de zon was van de partij deze dag kon niet meer stuk

    Zondag stond de driehoekendag op het menu met startplaats het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx en ook hier was de zon van dienst

    De meeste kilometers van het eerste deel volgde het Schipdonkkanaal: met een lichte rugwind goed gezelschap en een lekker tempootje vlogen de kilometers voorbij

    Café de Vrede in Moerkerke was de controle plaats: waar de koffie lekker was en de toog één van de langste is die we al gezien hebben wat een lengte

    En nu op naar Knesselare en met maar 22km te rijden zou deze klus in een mum van tijd achter de rug zijn: misschien iets te snel

    Inscannen cola uitdrinken en afscheid nemen van haar die in Knesselare gestart waren

    35 km lag nog te wachten voor we terug in Gent waren: dus het ritme ging terug de hoogte en één uur later waren we terug aan de startplaats

    Dit was puur genieten

    Derde en laatste rit: de Vlaamse Pijl met startplaats Zwalm de meeste leden kozen terug voor de vtt

    De Zwalmstreek staat bekent om zijn niet zo vlakke parcours en verraderlijke heuveltjes maar de inrichters hadden zeer hun best gedaan om het niet te lastig te maken

    De streek de zon en de natuur daar doet een wielertoerist het voor en met nog een extra bevoorrading er boven op kon deze rit ook al niet meer stuk

    Dit was een weekend om in te kaderen dit was er eentje uit de duizend

    3 dagen zon 3dagen fietsen 3dagen genieten

    Wat kan wielrennen toch mooi zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nys laat van zich horen met de fietstap
    Binnenkort is er een handig hebbedingetje op de markt voor wielertoeristen, fietsers en andere zwakke weggebruikers: de fietstap. Peter van dit project is niemand minder dan Sven Nys.
    De affiche van Sven Nys en zijn fietstap.
    De fietstap is een hippe armband met daarop een geluidsignaal. Met een tik op de tap kan als fietser, jogger, skeeler of wandelaar andere weggebruikers waarschuwen van je komst. Op die manier wordt de verkeersveiligheid verhoogd en de zwakke weggebruiker beter beschermd.

    Het project kwam er na een samenwerking tussen de Staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe, het BIVV en Landbouwkrediet. Sven Nys, renner van Landbouwkrediet, aanvaardde het peterschap van deze actie. "Toen ik hoorde over het project was ik er meteen voor gewonnen. Fietsers, wandelaars en joggers blijven kwetsbare groepen in het verkeer, dus als iets gedaan kan worden om hun situatie te verbeteren, dan ben ik daar zeker voorstander van. Als ik de zwakke weggebruikers kan sensibiliseren door mijn naam te verbinden aan het project, dan doe ik dat maar al te graag", aldus de voormalig wereldkampioen veldrijden. 

    Naast de zichtbaarheid van zwakke weggebruikers wordt nu dus ook iets gedaan aan hun hoorbaarheid. Vanaf eind mei zal de campagne lopen. Met wegaffiches en directe mail-actie wil het BIVV de mensen sensibiliseren. De affiche met Nys als uithangbord hangt van 31 mei tot 7 juni langs de wegen. 600 wielerclubs krijgen ook een klein formaat toegestuurd. De slogan van de actie is telkens hetzelfde: Laat je horen met de fietstap.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vooruit
    Mechanische doping
    "Hij gaat als een motor vooruit". Dat zal binnenkort niet meer alleen figuurlijk worden gezegd. Door een 'onzichtbaar' motortje kunnen renners tot 100 watt harder gaan.
    In Parijs-Roubaix ging Cancellara als een motor vooruit. (foto belga)
    Fabian Cancellara
    had er al van gehoord, maar het verhaal lachtte weg. Toch is het motortje verkrijgbaar in de handel. Het zou verborgen kunnen worden op het fietskader.

    Toch zijn er volgens de UCI geen aanwijzingen dat er sprake is van mechanische doping. Dat liet woordvoerder Enrico Carpani weten. "Het gaat de ronde, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit al zou gebruikt zijn in het peloton. Maar," voegt de woordvoerder er aan toe, "onze commissie die het materiaal opvolgt, houdt een oogje in het zeil. Tot nu toe werd niets onwettigs vastgesteld."

    Jean Wauthier, het het hoofd van de commissie, zegt dat ze vermoedens hebben dat sommige ploegen het motortje gebruiken. "Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daar attent op gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een scanner die verborgen motoren binnen frames moet detecteren. Alle fietsen op de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd."

    Hoewel het motortje bijna twee kilo weegt, is het voordeel duidelijk. "Een renner met een vermogen van 500 watt is een uitstekend renner", zegt wielercommentator Carl Berteele aan Studio Brussel. "Als daar nog eens 100 watt bijkomt, dan is dat fenomenaal."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vier Red Dot Design Awards voor Topeak
    Fietsaccesoireproducent Topeak heeft maar liefst vier onderscheidingen gekregen op het internationale Red Dot Design Awards. De nieuwe Mega Morph fietspomp wist zelfs de felbegeerde ?Best of the Best? award in de wacht te slepen.
    De bekroonde Mega Morph. (foto Topeak)
    De bekroonde Mega Morph, die 59,95 euro moet kosten, is een innovatieve, draagbare/mobiele en opvouwbare vloerpomp voor racegebruik of op fietsvakantie. Het oppompen gebeurt snel en eenvoudig tot maar liefst 11 bar.

    Troeven van de Mega Morph zijn de analoge manometer, extra lange slang en automatische SmartHead pompkop die rechtstreeks op Franse en autoventielen geplaatst kan worden. Dankzij de meegeleverde adaptorset is de Mega Morph ook geschikt voor voor Hollandse ventielen. Alles is goed verpakt in de meegeleverde transporttas.  

    Naast de Mega Morph viel Topeak ook in de prijzen met haar RaceRocket MasterBlaster (minipomp), Mini 20 Pro (minireparatietoolkit) en Air BackPack (fietsrugzak).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vermarc lanceert compressiekledingstukken
    Sportkledingfabrikant Vermarc breidt zijn accessoirescollectie uit met de nieuwste Seamless arm-, been, en kniestukken. Speciaal aan deze kledingstukken is de compressiefunctie.
    De arm-, been- en kniestukken zijn er in drie kleuren: wit, zwart en blauw. (foto vermarc)
    Het compressieprincipe is ontwikkeld naar het voorbeeld van de klassieke steunkousen. Doordat ze zeer nauw aan armen en benen aansluiten wordt de bloedsomloop beter gestimuleerd.

    Wetende dat er bij een zware inspanning zoals fietsen zeer veel reststoffen in de bloedbaan terecht komen is het ook noodzakelijk dat die er ook zo snel mogelijk terug uit zijn. En dat is nu juist de bedoeling van deze soort kledingstukken.

    Ze zorgen ervoor dat de metabolische afvalstoffen, met de daar mee gepaard gaande krampen en andere ongemakken, meteen afgevoerd en geneutraliseerd worden.

    Zoals de subbenaming, light compress, van deze Vermarc kleding al aangeeft is de druk die door de compressie kleding op de armen en benen uitgeoefend wordt duidelijk voelbaar maar toch verdraagzaam. Ze zijn dan ook vooral bedoeld om ze tijdens het fietsen op een comfortabele manier te kunnen dragen.

    Het is aan te raden om de beenstukken na de inspanning nog even aan te houden omdat ze dan ook nog de recuperatie mee helpen bevorderen. Ook is het mogelijk om ze onder de kleding te dragen tijdens lange verplaatsingen met auto, vliegtuig of ander transportmiddel. Op die manier komt de sporter in een optimale toestand op zijn bestemming aan.

    Assortie of in combinatie met de kleuren van bestaande kledingstukken zijn de Seamless accessoires er in zwart, wit en blauw in de twee maten S/M en L/XL.

    Adviesverkoopprijzen: armstukken 17,90 euro - beenstukken 19,90 euro - kniestukken 15,50 euro

    info@vermarcsport.be 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Designer vindt fiets opnieuw uit
    Tijdens de Week van de Design in Milaan trokken de ontwerpen van Karim Rashid de aandacht. De designer ontwierp twee milieuvriendelijke fietsen.
    De moderne fiets van Rashid. (foto corian)
    De fietsen zijn ontworpen in het kader van 'Smart-ologic Corian Living', een smart en duurzaam (milieuvriendelijk) lifestyle concept. De fietsen zijn compleet vervaardigd uit Corian materiaal (van DuPont).

    Dit materiaal wordt gebruikt voor studies architectuur en design. Karim Rashid besloot de aandacht te werpen op de fiets, omdat dit een ecologisch en duurzaam vervoermiddel is. Voor de ?heruitvinding? van de fiets heeft hij de hoofdelementen van de fiets veranderd en in een nieuwe creatieve vorm gegoten, wat perfect kan met het Corian materiaal.

    De sculpturen vormen een studie die andere manieren van fietsontwerp inspireert, met uitwerkingen zoals een directe verbinding van het achterwiel met het frame en een ophangsysteem dat tegelijkertijd de aandrijving van het achterwiel vormt. Toch valt het nog af te wachten of dit design ook in de praktijk kan worden toegepast.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dierenleven
    www.bloggen.be/dierenl
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wilfried1
    www.bloggen.be/wilfrie
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs