BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    28-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    MTBabes Cycling Team stelt zich voor
    Je bent ze vast wel al eens tegengekomen op een of andere MTB-wedstrijd: de ladies van het MTBabes Cycling Team in hun opvallende roze outfit. De dames sparen kosten noch moeite om MTB bij vrouwen te promoten.
    Het MTBabes Cycling Team. (fotodesign gina)
    Eva Bouwen, Inge Asselman, Fien Lammertyn, Fabienne Vincent en Esther De Greef ontmoetten elkaar toevallig op enkele wedstrijden en besloten MTBabes Cycling Team op te richten. Via hun clubje willen ze laten zien dat MTB ook geschikt is voor dames.

    Onlangs mochten de vijf de MTB-sport nog eens in de spotlight kompen plaatsen in de studio's van regionale zender ATV.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Het Performance-gamma voor profs
    Professionele sporters die dag in dag uit moeten presteren, hebben vanzelfsprekend andere producten nodig dan een gelegenheidssporter. Speciaal voor hen komt Performance met het black range-gamma op de proppen.
    Het black range gamma. (foto performance)
    Met de nieuwe zwarte verpakking laat Performance duidelijk merken dat het hier over hun professionele gamma gaat. Niet enkel een verpakking met een krachtige uitstraling maar inhoudelijk ook kwalitatieve producten die het lichaam van topatleten op alle mogelijke manieren bijspringen. 

    Doordat de professionals grootverbruikers zijn, zijn de dosissen hoger en de samenstellingen anders. Zo anders dat de Performance producten er voor zorgen dat ze hun rol in het lichaam van de topsporter beter vervullen.

    Ter voorbereiding van en het deelnemen aan de wedstrijd tot de recuperatie en het spierherstel, elke topsporter kan alle nodige op professionele basis samengestelde voedingssupplementen zoals bcaa's, carbo's, creatines en eiwitten in het zwarte professionele Performance gamma terugvinden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lotto Tour de Namur: de onbekende parel
    De hoofdstad van Wallonië, met zijn gezellige centrum, is op 29 mei gastheer voor de 6de rit van de Bank van de Post Cycling Tour. De beruchte Triple Mur de Monty is één van de attracties van de Lotto Tour de Namur.
    De Citadelle van Namen is de finale klim van de Lotto Tour de Namur. (foto alain buyck)
    Volgens de bijbel der hellingen, de Cotacol, is dit de 5de zwaarste helling in België (321 Cotacol-punten). Aan de voet van dit "beest" is het al onmiddellijk recht op de trappers staan, het eerste stuk van deze "triple".

    Het doet denken aan de Stockeu. Maar al gauw merk je dat er na 500m terug een stijl stuk volgt dat je terug "en danseuse" dwingt. Even bekomen op een iets vlakker stukje, maar al gauw verandert de helling terug in een muur.

    In de verte zie je een flauwe bocht en een huis. "Dat moet de top zijn", denk je. Mispoes, want net als je denkt dat je boven bent, krijg je zicht op hetgeen achter de bocht ligt: een stuk van 21% om te eindigen.

    Onze conclusie staat vast: dit is by far de zwaarste helling van België! Vergeet de Stockeu, de Thier de Coo, de Ferme Libert, de Haussire en de Hezalles. De Triple Mur de Monty is vanaf nu het zwartste beest der lage landen.

    Na dit monster te hebben overwonnen, en met amper 22 kilometer op de teller, zijn er al 500 hoogtemeters overwonnen. Richting Annevoie volgt er een welgekomen vlak stuk. De volgende hellingen, de Col de Marly en de Rue des Artisans, zijn mooie, lange en geleidelijke hellingen zoals we ze graag hebben in voorbereiding op de Trois Ballons of de Marmotte.

    BEVOORRADING IN MAREDSOUS

    Net voor de bevoorrading passeren we het artisanale dorpje Maredret, een verborgen Naamse parel. De abdij van Maredsous doet dienst als bevoorradingspost. Voor diegenen die zin hebben in een lekkere Maredsous 6° of 8° geef ik de goede raad om vlak voor de stopplaats even een terrasje te doen op de binnenkoer van de abdij. Je krijg er het schuimend vocht in een onvervalste stenen beker.
    Na de bevoorrading volgt een lange afdaling. De tocht is trouwens een aaneenschakeling van lange, geleidelijke hellingen gevolgd door lange, doch veilige afzinken.

    De Grognaux en de Foy Notre Dame zijn twee hellingen waarvan je op de top beloond wordt op een postkaart-panorama. Na de tweede bevoorrading volgen nog enkele hellingen volgens het Naamse succesrecept: lang, mooie asfalt en aangenaam stijgingspercentage. De laatste bevoorrading, onmiddellijk na de Côte de Maillen, zet met een fikse afdaling richting Maas de finale in van deze Lotto Tour de Namur.

    DE ROUTE MERVEILLEUSE ALS AFSLUITER

    Eens aan de boorden van de Maas aangekomen kan je in een rotvaart snellen richting hemelpoort, want zo ziet de voet van de Citadelle van Namen eruit. De "route merveilleuse" is een pracht van een finale klim van een kleine 2 kilometer. De ideale afsluiter om alles nog eens uit je afgepeigerde lichaam te persen.

    De aankomst van de Tour de Namur (145km) op de esplande van de Citadelle is een kippenvelmoment. Hier heeft menig prof zich naar eeuwige roem gesprint tijdens de Grand Prix de Wallonie.

    Onder de douche in het sportcentrum Tabora is de conclusie al gauw gemaakt: de Lotto Tour de Namur is een prachtexemplaar. Zo eentje van het soort waarvan je het niet onmiddellijk verwacht, maar waarvan je de schoonheid gaandeweg leert kennen en moet toegeven dat het een pareltjes is. Een aanrader!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KORSTE WEG
    Politie haalt wielertoerist van de E40
    Dinsdagnamiddag werd op de pechstrook van de E40 in Merelbeke een wielertoerist opgemerkt die in de richting van Brussel aan het rijden was. De Oost-Vlaamse wegpolitie onderschepte de man.
    Verschillende autobestuurders merkten de man op tussen het toekomstige industrieterrein 't Eilandje in Zwijnaarde en de afslag Merelbeke, zo bericht Het Nieuwsblad. Een interventieploeg van de wegpolitie onderschepte de fietser en nam hem mee naar de verkeerspost in Wetteren. Het is nog onduidelijk waarom hij op de snelweg reed.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAMMER
    Gepassioneerde fietser komt fataal ten val
    Ondanks het feit dat ruim 8.000 wielertoersten een mooie dag beleefd hebben tijdens Tilff-Bastogne-Tilff, is er toch heel droevig nieuws te melden. Eén van de deelnemers is het slachtoffer geworden van een val met fatale afloop.
    Een ervaren en gepassioneerde 63-jarige Nederlandse fietser heeft een val in de afdaling van de Côte de Wanne richting Stavelot niet overleefd. Het slachtoffer is ter plaatse overleden.

    De val is, volgens getuigen, zeker geen gevolg van roekeloos rijgedrag, maar een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Uit respect voor de familie en in overleg met de nabestaanden wensen we dit bericht discreet te houden.

    De organisatie getuigt haar medeleven met de echtgenote, de familie en de vrienden van de overleden fietser.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen WTC HEIRNIS
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRILLEN
    Rondes inspireren Tifosi Optics
    Momenteel rijden de renners de Ronde van Italië en dat bracht de ontwerpers van Tifosi Optics op ideeëen. Zij ontwierpen twee zonnebrillen gebaseerd op de Giro en de Tour.
    De Italia en de France (foto tifosi optics)
    Tifosi Optics is de nummer één op het gebied van zonnebrillen en dat blijkt ook uit hun laatste ontwerpen. Voor de Ronde van Italië en de Ronde van Frankrijk brachten ze de Tifosi Logic Italia en de Tifosi Logic France uit.

    De Logic Italia kreeg een roze kleur met witte accenten. Het model wordt geleverd met Tifosi?s Light Night Fototec lens die zich automatisch aanpast aan de lichtomstandigheden. De Tifosi Logic Italia heeft een consumentenadviesprijs van ? 69,95.

    De 'Franse' editie is uiteraard geel met blauwe accenten. De bril wordt geleverd met 3 verwisselbare lenzen. Naast een smoke lens voorzien van een blauwe spiegel, wordt een smoke lens met rode spiegel (?olievlek?-effect) en een volledig transparante lens meegeleverd. De Tifosi Logic France heeft een consumentenadviesprijs van ? 59,95.

    Als extra ontvangt men bij aankoop van één van deze modellen gedurende de maanden juni en juli een gratis proefpakket van de nieuwe Dextro Energy Sports Nutrition lijn. Deze lijn bestaat uit een energiedrank, een licht verteerbare energiereep, een vloeibare gel en dextrose
    tabletten.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HEMELVAART WEEK END

    Hemelvaart week-end

     

    Al op vrijdag avond begon het hemelvaart weekend met de uitreiking van de nieuwe fiets uitrusting

    De uitreiking die plaats vond bij onze nieuwe hoofdsponsor was er eentje die kon tellen: hapjes en drankjes en fotograven van diverse kranten kortom dit was af

    Zaterdag werd gekozen voor Omloop Zuid Oost-Vlaanderen met als startplaats Nazareth in café De Edemolen

    Een tocht die ons richting Anzegem stuurde langs Nokere en Ooike de controle plaats in Café de Sportduif was terug een drukke bedoening

    De uitpijling was prima de wegen waren goed berijd baar en de zon was van de partij deze dag kon niet meer stuk

    Zondag stond de driehoekendag op het menu met startplaats het Vlaams Wielercentrum Eddy Merckx en ook hier was de zon van dienst

    De meeste kilometers van het eerste deel volgde het Schipdonkkanaal: met een lichte rugwind goed gezelschap en een lekker tempootje vlogen de kilometers voorbij

    Café de Vrede in Moerkerke was de controle plaats: waar de koffie lekker was en de toog één van de langste is die we al gezien hebben wat een lengte

    En nu op naar Knesselare en met maar 22km te rijden zou deze klus in een mum van tijd achter de rug zijn: misschien iets te snel

    Inscannen cola uitdrinken en afscheid nemen van haar die in Knesselare gestart waren

    35 km lag nog te wachten voor we terug in Gent waren: dus het ritme ging terug de hoogte en één uur later waren we terug aan de startplaats

    Dit was puur genieten

    Derde en laatste rit: de Vlaamse Pijl met startplaats Zwalm de meeste leden kozen terug voor de vtt

    De Zwalmstreek staat bekent om zijn niet zo vlakke parcours en verraderlijke heuveltjes maar de inrichters hadden zeer hun best gedaan om het niet te lastig te maken

    De streek de zon en de natuur daar doet een wielertoerist het voor en met nog een extra bevoorrading er boven op kon deze rit ook al niet meer stuk

    Dit was een weekend om in te kaderen dit was er eentje uit de duizend

    3 dagen zon 3dagen fietsen 3dagen genieten

    Wat kan wielrennen toch mooi zijn

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Nys laat van zich horen met de fietstap
    Binnenkort is er een handig hebbedingetje op de markt voor wielertoeristen, fietsers en andere zwakke weggebruikers: de fietstap. Peter van dit project is niemand minder dan Sven Nys.
    De affiche van Sven Nys en zijn fietstap.
    De fietstap is een hippe armband met daarop een geluidsignaal. Met een tik op de tap kan als fietser, jogger, skeeler of wandelaar andere weggebruikers waarschuwen van je komst. Op die manier wordt de verkeersveiligheid verhoogd en de zwakke weggebruiker beter beschermd.

    Het project kwam er na een samenwerking tussen de Staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe, het BIVV en Landbouwkrediet. Sven Nys, renner van Landbouwkrediet, aanvaardde het peterschap van deze actie. "Toen ik hoorde over het project was ik er meteen voor gewonnen. Fietsers, wandelaars en joggers blijven kwetsbare groepen in het verkeer, dus als iets gedaan kan worden om hun situatie te verbeteren, dan ben ik daar zeker voorstander van. Als ik de zwakke weggebruikers kan sensibiliseren door mijn naam te verbinden aan het project, dan doe ik dat maar al te graag", aldus de voormalig wereldkampioen veldrijden. 

    Naast de zichtbaarheid van zwakke weggebruikers wordt nu dus ook iets gedaan aan hun hoorbaarheid. Vanaf eind mei zal de campagne lopen. Met wegaffiches en directe mail-actie wil het BIVV de mensen sensibiliseren. De affiche met Nys als uithangbord hangt van 31 mei tot 7 juni langs de wegen. 600 wielerclubs krijgen ook een klein formaat toegestuurd. De slogan van de actie is telkens hetzelfde: Laat je horen met de fietstap.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vooruit
    Mechanische doping
    "Hij gaat als een motor vooruit". Dat zal binnenkort niet meer alleen figuurlijk worden gezegd. Door een 'onzichtbaar' motortje kunnen renners tot 100 watt harder gaan.
    In Parijs-Roubaix ging Cancellara als een motor vooruit. (foto belga)
    Fabian Cancellara
    had er al van gehoord, maar het verhaal lachtte weg. Toch is het motortje verkrijgbaar in de handel. Het zou verborgen kunnen worden op het fietskader.

    Toch zijn er volgens de UCI geen aanwijzingen dat er sprake is van mechanische doping. Dat liet woordvoerder Enrico Carpani weten. "Het gaat de ronde, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit al zou gebruikt zijn in het peloton. Maar," voegt de woordvoerder er aan toe, "onze commissie die het materiaal opvolgt, houdt een oogje in het zeil. Tot nu toe werd niets onwettigs vastgesteld."

    Jean Wauthier, het het hoofd van de commissie, zegt dat ze vermoedens hebben dat sommige ploegen het motortje gebruiken. "Tijdens de Tour van vorig jaar werden we daar attent op gemaakt. We hebben ondertussen ontdekt dat het een renner tussen de 60 en 100 watt voordeel kan opleveren. Onze technici ontwikkelen momenteel een scanner die verborgen motoren binnen frames moet detecteren. Alle fietsen op de grote wedstrijden zullen binnenkort worden gecontroleerd."

    Hoewel het motortje bijna twee kilo weegt, is het voordeel duidelijk. "Een renner met een vermogen van 500 watt is een uitstekend renner", zegt wielercommentator Carl Berteele aan Studio Brussel. "Als daar nog eens 100 watt bijkomt, dan is dat fenomenaal."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vier Red Dot Design Awards voor Topeak
    Fietsaccesoireproducent Topeak heeft maar liefst vier onderscheidingen gekregen op het internationale Red Dot Design Awards. De nieuwe Mega Morph fietspomp wist zelfs de felbegeerde ?Best of the Best? award in de wacht te slepen.
    De bekroonde Mega Morph. (foto Topeak)
    De bekroonde Mega Morph, die 59,95 euro moet kosten, is een innovatieve, draagbare/mobiele en opvouwbare vloerpomp voor racegebruik of op fietsvakantie. Het oppompen gebeurt snel en eenvoudig tot maar liefst 11 bar.

    Troeven van de Mega Morph zijn de analoge manometer, extra lange slang en automatische SmartHead pompkop die rechtstreeks op Franse en autoventielen geplaatst kan worden. Dankzij de meegeleverde adaptorset is de Mega Morph ook geschikt voor voor Hollandse ventielen. Alles is goed verpakt in de meegeleverde transporttas.  

    Naast de Mega Morph viel Topeak ook in de prijzen met haar RaceRocket MasterBlaster (minipomp), Mini 20 Pro (minireparatietoolkit) en Air BackPack (fietsrugzak).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vermarc lanceert compressiekledingstukken
    Sportkledingfabrikant Vermarc breidt zijn accessoirescollectie uit met de nieuwste Seamless arm-, been, en kniestukken. Speciaal aan deze kledingstukken is de compressiefunctie.
    De arm-, been- en kniestukken zijn er in drie kleuren: wit, zwart en blauw. (foto vermarc)
    Het compressieprincipe is ontwikkeld naar het voorbeeld van de klassieke steunkousen. Doordat ze zeer nauw aan armen en benen aansluiten wordt de bloedsomloop beter gestimuleerd.

    Wetende dat er bij een zware inspanning zoals fietsen zeer veel reststoffen in de bloedbaan terecht komen is het ook noodzakelijk dat die er ook zo snel mogelijk terug uit zijn. En dat is nu juist de bedoeling van deze soort kledingstukken.

    Ze zorgen ervoor dat de metabolische afvalstoffen, met de daar mee gepaard gaande krampen en andere ongemakken, meteen afgevoerd en geneutraliseerd worden.

    Zoals de subbenaming, light compress, van deze Vermarc kleding al aangeeft is de druk die door de compressie kleding op de armen en benen uitgeoefend wordt duidelijk voelbaar maar toch verdraagzaam. Ze zijn dan ook vooral bedoeld om ze tijdens het fietsen op een comfortabele manier te kunnen dragen.

    Het is aan te raden om de beenstukken na de inspanning nog even aan te houden omdat ze dan ook nog de recuperatie mee helpen bevorderen. Ook is het mogelijk om ze onder de kleding te dragen tijdens lange verplaatsingen met auto, vliegtuig of ander transportmiddel. Op die manier komt de sporter in een optimale toestand op zijn bestemming aan.

    Assortie of in combinatie met de kleuren van bestaande kledingstukken zijn de Seamless accessoires er in zwart, wit en blauw in de twee maten S/M en L/XL.

    Adviesverkoopprijzen: armstukken 17,90 euro - beenstukken 19,90 euro - kniestukken 15,50 euro

    info@vermarcsport.be 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Designer vindt fiets opnieuw uit
    Tijdens de Week van de Design in Milaan trokken de ontwerpen van Karim Rashid de aandacht. De designer ontwierp twee milieuvriendelijke fietsen.
    De moderne fiets van Rashid. (foto corian)
    De fietsen zijn ontworpen in het kader van 'Smart-ologic Corian Living', een smart en duurzaam (milieuvriendelijk) lifestyle concept. De fietsen zijn compleet vervaardigd uit Corian materiaal (van DuPont).

    Dit materiaal wordt gebruikt voor studies architectuur en design. Karim Rashid besloot de aandacht te werpen op de fiets, omdat dit een ecologisch en duurzaam vervoermiddel is. Voor de ?heruitvinding? van de fiets heeft hij de hoofdelementen van de fiets veranderd en in een nieuwe creatieve vorm gegoten, wat perfect kan met het Corian materiaal.

    De sculpturen vormen een studie die andere manieren van fietsontwerp inspireert, met uitwerkingen zoals een directe verbinding van het achterwiel met het frame en een ophangsysteem dat tegelijkertijd de aandrijving van het achterwiel vormt. Toch valt het nog af te wachten of dit design ook in de praktijk kan worden toegepast.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zieke Petacchi geeft op
    De Italiaan Alessandro Petacchi heeft zondag opgegeven in de Ronde van Italië. Na een 40-tal kilometer in rit 8 stapte hij af.
    Petacchi (Lampre) heeft last van de luchtwegen en sliep heel slecht omdat hij voortdurend moest hoesten, meldde zijn team. De 36-jarige topsprinter won in zijn carrière 26 Giro-ritten, waarvan er 5 geannuleerd werden wegens een positieve dopingcontrole in 2007.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Antwerpen wil half miljoen Tourfans
    De provincie Antwerpen heeft in Capellen het parcours van de tourrit van 4 juli voorgesteld. Die voert het peloton van het Nederlandse Rotterdam tot in Brussel. "Het moet een feestdag worden", zegt gouverneur Berx.
    Het provinciebestuur kijkt uit naar de doortocht van de Tour. De renners doen Antwerpen aan tijdens de eerste rit in lijn op 4 juli tussen Rotterdam en Brussel. Het parcours werd in Kapellen voorgesteld. Het peloton gaat dwars door de provincie Antwerpen, van Noord naar Zuid.

    In Ekeren staat er een tussenspurt op het menu. Daarna rijden de renners via Mechelen naar de finish in Brussel, aan het Koning Boudewijnstadion. Antwerpen wil van zondag 4 juli een grote feestdag maken en verwacht maar liefst een half miljoen toeschouwers.

    "We organiseren op die dag heel wat activiteiten tijdens 'De Grote Doortocht'. De passage zal een feestdag worden", aldus gouverneur Cathy Berx. "Het wordt een moment van grote verbondenheid in Antwerpen."

    Ook in 2001 was de Ronde van Frankrijk te gast in Antwerpen. Toen kwam de tweede rit vanuit Calais aan in de stad aan de Schelde. Limburger Marc Wauters was toen de winnaar. Hij mocht ook het geel aantrekken.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Quick Step test tijdritmateriaal
    Quick.Step heeft afgelopen week nieuw tijdritmateriaal uitgetest in de windtunnels van de befaamde universiteit Milano Politecnico.
    Onder anderen Stijn Devolder, Kevin Seeldraeyers, Dries Devenyns en Kevin De Weert werkten om beurt een aantal tests af. 
       
    "Iedereen weet dat tijdrijden niet mijn specialiteit is", zegt Kevin Seeldraeyers. "Daarom hebben we de keuze gemaakt om tijd en middelen te investeren in een programma dat mijn materiaalkeuze en positie op de fiets optimaliseert. Zo wil ik mijn prestaties in het tijdrijden verbeteren."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Cav wint, Boonen valt hard in Californië
    Mark Cavendish heeft de eerste etappe in de ronde van Californië gewonnen. De snelle Brit was sneller dan Juan José Haedo. Tom Boonen kwam zwaar ten val, maar kon wel opnieuw op zijn fiets kruipen.
    Cavendish is meteen de eerste leider. (foto belga)
    Mark Cavendish
    was oppermachtig tijdens de eerste spurt in Sacramento in de Ronde van Californië. Mark Renshaw trok de spurt perfect aan en Cav klaarde de klus. Juan José Haedo van Team Saxo kwam nog in de buurt, maar moest toch de duimen leggen. Cavendish is meteen de eerste leider. Tom Boonen kwam in de spurt zwaar ten val, maar kon dankzij enkele ploegmaats toch finishen.

    De Belgische kampioen hield enkele schaafwonden aan het bovenlichaam over. Verwacht wordt dat hij de race gewoon kan verder zetten.

    Vier renners reden de hele dag in de aanval: Maarten Tjallingii, Marc De Maar, Chad Beyer en Paul Mach. De maximale voorsprong van de vier was op gegeven moment meer dan vijf minuten. Radioshack en Team Columbia sloegen de handen in elkaar en brachten alles weer samen. 

    "Tom heeft zware schaaf- en brandwonden aan zijn achterwerk, bil en rug opgelopen. Het was een zware val, zijn helm is beschadigd. Maar gelukkig heeft hij niets gebroken en dat is het belangrijkste", aldus ploegleider Wilfried Peeters in een eerste reactie
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    150 teams reden 1000 km tegen kanker
    De eerste editie van de 1000 km van Kom op tegen Kanker is een groot succes geworden. Ruim 150 teams reden vier dagen lang door heel Vlaanderen. 45 van hen legden de 1000 km in hun eentje af.
    Antwerpen was zondag het eindstation van de 1000 km van Kom op tegen Kanker. (foto alain buyck)
    Alle deelnemers werden zondagavond verwelkomd op de Grote Markt van Antwerpen door hun enthousiaste supporters en gelauwerd door minister-president Kris Peeters en Kom op tegen Kanker-voorzitter Frank De Boosere.

    Dankzij de inzamelacties van de teams werd in totaal 750.000 euro ingezameld. Dat besteedt Kom op tegen Kanker aan patiëntgericht kankeronderzoek dat moeilijk gefinancierd raakt door de farmaceutische industrie of de overheid, zoals onderzoek naar zeldzame tumoren. De nadruk ligt op het verbeteren van de behandeling en het verhogen van de levenskwaliteit van mensen met kanker.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BV's stuwen 2000 Vlamingen de Ventoux op
    Op 19 juni beklimmen opnieuw tweeduizend beginnende fietsers de Mont Ventoux in het kader van Ventourist/Ventousiast. Ook onder andere Saartje Vandendriessche en Stan Van Samang zijn van de partij.
    De uitdaging om de Ventoux te beklimmen primeert bij de deelnemers. (foto belga)
    De fietstrip is de apotheose van een beweegcampagne die Sporta organiseert. Peter van het initiatief is Vlaams minister van Sport, Philippe Muyters. "Dit initiatief dat mensen op een laagdrempelige manier aan het sporten wil krijgen, verdient alle lof", aldus Muyters.

    Op 19 juni wagen tweeduizend wielerpelgrims zich aan een klim van de Reus van de Provence. Het dak van de heroïsche col, beroemd voor zijn maanlandschap, ligt op 1912 meter hoogte.

    VERSCHILLENDE DRIJFVEREN

    De eindtijd bij de beklimming speelt geen rol. Drijfveren om aan Ventourist/Ventousiast deel te nemen, verschillen van individu tot individu. Een bevraging leert dat de uitdaging om de mythische berg te beklimmen primeert, gevolgd door de stimulans om regelmatig te fietsen en het voornemen om met vele lotgenoten te fietsen.

    Toch krijgt ook de gezondheid van de deelnemers een fameuze boost. Deelnemers gooien gemiddeld drie kg overbodig lichaamsvet per persoon overboord. Gemiddeld slaagt het peloton er zelfs in haar Body Mass Index binnen de aanvaardbare marge van 25 te brengen.

    Uit de resultaten van een Sporta-enquête blijkt het voornamelijk te gaan om mannen van rond de veertig, hogergediplomeerd en met een iets te hoge BMI die hij in de aanloop naar het Ventoux-evenement binnen de aanvaardbare marge weet te brengen.

    De gemiddelde leeftijd bedraagt 44 jaar. De Nestor van het mannengild is 78 jaar. Bij de vrouwen telt het ouderdomsdeken 70 lentes. Antwerpen is als provincie het talrijkst vertegenwoordigd, gevolgd door Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen. 

    MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS 

    De erkenning van Ventourist/Ventousiast in het sport-voor-allen beleid van de Vlaamse overheid draagt aanzienlijk bij tot de maatschappelijke betekenis van de recreatieve fietssport. Daarnaast steunt Sporta een aantal speciale doelgroepen die op de flanken van de Mont Ventoux hun droom realiseren, namelijk To Walk Again, Theater Stap en UZ Leuven.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TROFEE DE MUUR

    Trofee De Muur

     

    Ophasselt daar was de startplaats voor deze dag een iets wat rare plaats om te starten en de auto stallen op het pattenveld waren we ook niet gewoon

    135 km stonden op het menu en voor een zaterdag was dit meer dan genoeg:

    Zon eindelijk nog eens zon wat was dat lang geleden: dit maakte de rit duidelijk minder zwaar en dit samen met het lichte briesje wat kan fietsen toch heerlijk zijn

    14 hellingen stonden op het programma en ook drie bevoorradingen: Koestraat en Lobe waren de eerste klimmetjes voor we in de streek van Flobecq belanden de wegen waren hier beduiden beter dan onze Vlaamse putten wegen

    Vandaag kregen we ook bredere wegen voorgeschoteld dan de afgelopen weken en konden we eindelijk een beetje doorfietsen voor we aan de Hanaise en de Vieux Moulin begonnen

    Nog 2 heuveltjes de Grand Monchaut en de Saule Pendu voor we konden genieten van het kasteeldomain La Berliere waar de eerste bevoorrading was: elk jaar is het hier genieten van het domain en vooral van de imposante laan

    Dit eerste deel hadden we een beetje op reserve gefietst want we wisten dat het nog lang en lastig zou worden

    Met de zon als gezelschap en de goede wegen vlogen de kilometers voorbij: wat was dit lang geleden

    84km en daar was de tweede controle al: Lombise, ja hier hadden we ook nog nooit van gehoord

    Na een beetje op adem te zijn gekomen werd richting Silly gekozen voor het bos van Saint Marcoult om daarna in Marq de Eikemolen op te fietsen

    En nu naar de Muur: en hij lag er zeer goed bij al blijft het een verdomd lastige klim na de derde bocht

    De bosberg die er op volgde kennen we ook bijna van buiten maar met het soms drukke verkeer is het steeds opletten

    118 km en we konden uitblazen aan de derde bevoorrading en terug even op adem komen want de kilometers begonnen te wegen

    De Boskouter voor Steenhuize was er bijna te veel aan: aan deze klim hadden we ons mispakt

    Het eerste deel van deze klim kan men lekker doordrammen maar het tweede stuk na het kruisen van de n8 was er te veel aan en moest het tempo naar beneden

    De Gapenberg over en deze met zon overgoten rit zat er op

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk  

      

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggerke
    www.bloggen.be/joggerk
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rijkswachtnostalgielimburg
    www.bloggen.be/rijkswa
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs