Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
17-05-2010
Quick Step test tijdritmateriaal
Quick.Step heeft afgelopen week nieuw tijdritmateriaal uitgetest in de windtunnels van de befaamde universiteit Milano Politecnico.
Onder anderen Stijn Devolder, Kevin Seeldraeyers, Dries Devenyns en Kevin De Weert werkten om beurt een aantal tests af.
"Iedereen weet dat tijdrijden niet mijn specialiteit is", zegt Kevin Seeldraeyers. "Daarom hebben we de keuze gemaakt om tijd en middelen te investeren in een programma dat mijn materiaalkeuze en positie op de fiets optimaliseert. Zo wil ik mijn prestaties in het tijdrijden verbeteren."
Mark Cavendish heeft de eerste etappe in de ronde van Californië gewonnen. De snelle Brit was sneller dan Juan José Haedo. Tom Boonen kwam zwaar ten val, maar kon wel opnieuw op zijn fiets kruipen.
Cavendish is meteen de eerste leider. (foto belga)
Mark Cavendish was oppermachtig tijdens de eerste spurt in Sacramento in de Ronde van Californië. Mark Renshaw trok de spurt perfect aan en Cav klaarde de klus. Juan José Haedo van Team Saxo kwam nog in de buurt, maar moest toch de duimen leggen. Cavendish is meteen de eerste leider. Tom Boonen kwam in de spurt zwaar ten val, maar kon dankzij enkele ploegmaats toch finishen.
De Belgische kampioen hield enkele schaafwonden aan het bovenlichaam over. Verwacht wordt dat hij de race gewoon kan verder zetten.
Vier renners reden de hele dag in de aanval: Maarten Tjallingii, Marc De Maar, Chad Beyer en Paul Mach. De maximale voorsprong van de vier was op gegeven moment meer dan vijf minuten. Radioshack en Team Columbia sloegen de handen in elkaar en brachten alles weer samen.
"Tom heeft zware schaaf- en brandwonden aan zijn achterwerk, bil en rug opgelopen. Het was een zware val, zijn helm is beschadigd. Maar gelukkig heeft hij niets gebroken en dat is het belangrijkste", aldus ploegleider Wilfried Peeters in een eerste reactie
De eerste editie van de 1000 km van Kom op tegen Kanker is een groot succes geworden. Ruim 150 teams reden vier dagen lang door heel Vlaanderen. 45 van hen legden de 1000 km in hun eentje af.
Antwerpen was zondag het eindstation van de 1000 km van Kom op tegen Kanker. (foto alain buyck)
Alle deelnemers werden zondagavond verwelkomd op de Grote Markt van Antwerpen door hun enthousiaste supporters en gelauwerd door minister-president Kris Peeters en Kom op tegen Kanker-voorzitter Frank De Boosere.
Dankzij de inzamelacties van de teams werd in totaal 750.000 euro ingezameld. Dat besteedt Kom op tegen Kanker aan patiëntgericht kankeronderzoek dat moeilijk gefinancierd raakt door de farmaceutische industrie of de overheid, zoals onderzoek naar zeldzame tumoren. De nadruk ligt op het verbeteren van de behandeling en het verhogen van de levenskwaliteit van mensen met kanker.
Op 19 juni beklimmen opnieuw tweeduizend beginnende fietsers de Mont Ventoux in het kader van Ventourist/Ventousiast. Ook onder andere Saartje Vandendriessche en Stan Van Samang zijn van de partij.
De uitdaging om de Ventoux te beklimmen primeert bij de deelnemers. (foto belga)
De fietstrip is de apotheose van een beweegcampagne die Sporta organiseert. Peter van het initiatief is Vlaams minister van Sport, Philippe Muyters. "Dit initiatief dat mensen op een laagdrempelige manier aan het sporten wil krijgen, verdient alle lof", aldus Muyters.
Op 19 juni wagen tweeduizend wielerpelgrims zich aan een klim van de Reus van de Provence. Het dak van de heroïsche col, beroemd voor zijn maanlandschap, ligt op 1912 meter hoogte.
VERSCHILLENDE DRIJFVEREN
De eindtijd bij de beklimming speelt geen rol. Drijfveren om aan Ventourist/Ventousiast deel te nemen, verschillen van individu tot individu. Een bevraging leert dat de uitdaging om de mythische berg te beklimmen primeert, gevolgd door de stimulans om regelmatig te fietsen en het voornemen om met vele lotgenoten te fietsen.
Toch krijgt ook de gezondheid van de deelnemers een fameuze boost. Deelnemers gooien gemiddeld drie kg overbodig lichaamsvet per persoon overboord. Gemiddeld slaagt het peloton er zelfs in haar Body Mass Index binnen de aanvaardbare marge van 25 te brengen.
Uit de resultaten van een Sporta-enquête blijkt het voornamelijk te gaan om mannen van rond de veertig, hogergediplomeerd en met een iets te hoge BMI die hij in de aanloop naar het Ventoux-evenement binnen de aanvaardbare marge weet te brengen.
De gemiddelde leeftijd bedraagt 44 jaar. De Nestor van het mannengild is 78 jaar. Bij de vrouwen telt het ouderdomsdeken 70 lentes. Antwerpen is als provincie het talrijkst vertegenwoordigd, gevolgd door Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen.
MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
De erkenning van Ventourist/Ventousiast in het sport-voor-allen beleid van de Vlaamse overheid draagt aanzienlijk bij tot de maatschappelijke betekenis van de recreatieve fietssport. Daarnaast steunt Sporta een aantal speciale doelgroepen die op de flanken van de Mont Ventoux hun droom realiseren, namelijk To Walk Again, Theater Stap en UZ Leuven.
Ophasselt daar was de startplaats voor deze dag een iets wat rare plaats om te starten en de auto stallen op het pattenveld waren we ook niet gewoon
135 km stonden op het menu en voor een zaterdag was dit meer dan genoeg:
Zon eindelijk nog eens zon wat was dat lang geleden: dit maakte de rit duidelijk minder zwaar en dit samen met het lichte briesje wat kan fietsen toch heerlijk zijn
14 hellingen stonden op het programma en ook drie bevoorradingen: Koestraat en Lobe waren de eerste klimmetjes voor we in de streek van Flobecq belanden de wegen waren hier beduiden beter dan onze Vlaamse putten wegen
Vandaag kregen we ook bredere wegen voorgeschoteld dan de afgelopen weken en konden we eindelijk een beetje doorfietsen voor we aan de Hanaise en de Vieux Moulin begonnen
Nog 2 heuveltjes de Grand Monchaut en de Saule Pendu voor we konden genieten van het kasteeldomain La Berliere waar de eerste bevoorrading was: elk jaar is het hier genieten van het domain en vooral van de imposante laan
Dit eerste deel hadden we een beetje op reserve gefietst want we wisten dat het nog lang en lastig zou worden
Met de zon als gezelschap en de goede wegen vlogen de kilometers voorbij: wat was dit lang geleden
84km en daar was de tweede controle al: Lombise, ja hier hadden we ook nog nooit van gehoord
Na een beetje op adem te zijn gekomen werd richting Silly gekozen voor het bos van Saint Marcoult om daarna in Marq de Eikemolen op te fietsen
En nu naar de Muur: en hij lag er zeer goed bij al blijft het een verdomd lastige klim na de derde bocht
De bosberg die er op volgde kennen we ook bijna van buiten maar met het soms drukke verkeer is het steeds opletten
118 km en we konden uitblazen aan de derde bevoorrading en terug even op adem komen want de kilometers begonnen te wegen
De Boskouter voor Steenhuize was er bijna te veel aan: aan deze klim hadden we ons mispakt
Het eerste deel van deze klim kan men lekker doordrammen maar het tweede stuk na het kruisen van de n8 was er te veel aan en moest het tempo naar beneden
De Gapenberg over en deze met zon overgoten rit zat er op
Sven Nys heeft in Fidea MTB Cup in Gooik meteen zijn eerste mountainbike-wedstrijd van het seizoen gewonnen. Hij haalde het op de Kesterheide voor de Canadese favoriet Geoff Kabush en Roel Paulissen.
Na een stage van twee weken in het Spaanse Mallorca maakte Sven Nys in de Fidea MTB Cup in Gooik zijn seizoensdebuut in het mountainbiken. Met succes want de renner van Landbouwkrediet kon meteen zijn eerste wedstrijd winnend afsluiten. Nys haalde het op de Kesterheide voor de Canadese favoriet Geoff Kabush (Maxxis-Rocky Mountain), die net zoals vorige week in Antwerpen met de tweede plaats genoegen moest nemen.
Roel Paulissen (Cannondale FRT) eindigde als derde op ruim twee minuten van winnaar Nys. De Belgische kampioen had wel een excuus want na de Wereldbekermanche in Houffalize werd hij ziek. De Nederlanders Gerben De Knegt en Thijs Al - ook actief in het veldrijden - legden beslag op de vierde en de vijfde plaats.
Bart Aernouts eindigde als derde Belg in de toptien op een achtste plaats op het motorcrossterrein. De Nederlander Marco Minnaard was de beste bij de beloften. Met een sterk deelnemersveld verschenen de renners aan de start in de Fidea MTB Cup in Gooik. Het waren Sven Nys, Jimmy Tielens en Roel Paulissen die als eersten de forcing voerden. Toen Tielens vooraan wegviel, kwam de Canadees Geoff Kabush aansluiten.
Op drie ronden van het einde plaatste Sven Nys zijn aanval. Daarop hadden Kabush en Paulissen geen antwoord. In de strijd voor de tweede plaats kon Kabush zijn concurrent nog afschudden.
Woestijnvis is bezig met een nieuw programma en zoekt daarvoor figuranten. Fiets jij graag en denk je te kunnen uitgaan voor als profrenner in de Ronde van Vlaanderen? Dan is dit misschien je kans!
Figureer in de Ronde van Vlaanderen. (foto belga)
Woestijnvis is momenteel bezig met de voorbereidingen van een nieuwe VRT-fictiereeks van regisseur Jan Eelen (o.m. Het Eiland, In de Gloria). De reeks telt acht afleveringen die volgend voorjaar op zondagavond in primetime uitgezonden worden. Het gaat om vier afzonderlijke verhalen die zich allen afspelen op 4 april, de dag van de Ronde van Vlaanderen.
Tijdens de afgelopen Ronde werd er al veel gefilmd, maar voor de laatste beelden hebben ze nog even gewacht. Daarom zullen ze op zaterdag 29 mei en woensdag 16 juni nog enkele uren op het parcours gaan filmen. Daarvoor hebben ze de hulp nodig van een zestigtal recreatieve fietsers.
De wielertoeristen zullen een paar straten van het parcours telkens opnieuw moeten afleggen, terwijl de acteurs op de voorgrond scènes spelen en ze filmen. Dat zal ongeveer een halve dag per keer duren. Op welke uren de opnames precies plaatsvinden, staat nog niet vast. Ze spelen zich af in Wannegem-Lede en Mullem.
De makers willen ook renners van zoveel mogelijk clubs, zodat niet iedereen met hetzelfde truitje verschijnt. Woestijnvis probeert nog een aantal truitjes van de deelnemende ploegen vast te krijgen, maar wil ook variatie.
Via volgende gegevens kunnen geïnteresseerden contact opnemen met Woestijnvis: freja.vandeborg@woestijnvis.be 02/303 36 80 0475/94 77 34
Elite heeft al dertig jaar ervaring in de wielerwereld en dat zie je bij de Sior, de nieuwste bidonhouder van Elite.
De Sior.
De Sior is een technische mix van carbon en titanium. Hij ziet er niet alleen heel goed uit, maar is ook de ideale houder voor je bidons.
De bidonhouder weegt niets en bewaart zijn grip in alle omstandigheden. De twee armen grijpen als het ware de bidon. De boog van carbon met titanium houdt de drinkbus mooi in de houder.
Met de Sior wou Elite de onderdelen waarop geen kracht staat zoveel mogelijk minimaliseren. Zo kan de spanning op de grijpende delen optimaal worden gemaakt.
De afwerking, met een gepolijst spiegelglans effect, maakt dat de bijzondere vormgeving zo goed mogelijk uit de verf komt.
Fietsen is de ideale manier om een goede fysiek op te bouwen en je benen sterker te maken. Maar door de vaste positie, de lineaire bewegingen en dat je bovenlichaam weinig betrokken wordt en minder effect ondervindt, worden andere belangrijke gebieden vergeten.
Daarom is het heel belangrijk ook te trainen als je niet op de fiets zit. Dankzij Cycling.be worden ook de andere gebieden van je lichaam aangepakt. Deze vijf oefeningen leiden tot betere trainingsresultaten op de fiets.
1. Touwtjespringen
Touwtjespringen. (foto bikeradar)
Een geweldige manier om je lichaam op te warmen. Deze oefening heeft een grote impact. Ook de trainingsintensiteit ligt erg hoog. Dankzij deze oefening ontwikkel je spierkracht in je kuiten en schouders.
Hou je hoofd recht, blijf licht en veerkrachtig op je tenen. Spring niet te hoog, maar net genoeg om vrij en ontspannen te blijven. Het vergt enige tijd om de techniek onder de knie te krijgen, maar blijf het doen omdat het een geweldige oefening is.
Workout: 3x60 seconden met 30 seconden herstel. 2. Opdrukken met zijdelingse draai
Push-up. (foto bikeradar)
Deze oefening brengt opdrukken tot een nieuw niveau. Druk gewoon op met een goede concentratie (armen minstens 90°) en een sterk/recht lichaam. Voer een normale push-up uit en draai je dan op én arm. Richt je andere hand naar boven.
Hou deze positie enkele seconden aan en rol dan terug naar beneden voor een volgende push-up. Deze oefening is een uitstekend oefening voor langere demarrages waarbij je niet in het zadel zit.
Workout: 2 x 10 herhalingen elke zijde met 30 seconden herstel
3. Wrestler squat
Squat. (foto bikeradar)
Je bent een wielrennen en je denkt sterke benen te hebben? Deze oefening maakt duidelijk hoe sterk je benen zijn.
Start in een geknielde positie, zet dan één been naar voren en nadien het tweede. Strek nooit je benen en blijf in wc-houding staan.
Dit is een uitstekende oefening om kracht en uithoudingsvermogen te ontwikkelen.
Workout: 60 seconden aan één stuk (verwissel halverwege van been)
4. Military get-up
Get-up. (foto bikeradar)
Deze oefening doet misschien denken aan de tweede oefening, maar deze variant is veeleisender. Start in normale positie zonder je rug te buigen of je heupen te verslappen. Druk je dan op tot je in de normale opdrukpositie staat.
Deze oefening versterkt de kernspieren en vraagt ook inspanningen van je schouders en armen. Deze spieren zijn belangrijk als je niet in het zadel zit.
Workout: 60 seconden aan één stuk (verander halverwege van arm)
5. PSOAS/hamstring counter-stretch
Stretch. (foto bikeradar)
Hoewel dit een stretchingsoefening is, moet je niet verwacht dat het een rustig einde van de routine is. Deze positie vraagt veel van je lichaam die ook je stabiliteit en kern versterkt.
Begin door op één ben te knielen en het andere been recht voor je te zetten. Kom in stretchpositie door je hiel te verschuiven van het been recht voor je.
Weersta de verleiding om je heupen te openen en draai de richting van het actief gestrekt been om dit te voorkomen.
Door deze oefening is goed voor je hamstrings en de heupbuiger, die normaal heel strak is en vaak verantwoordelijk is voor blessures en pijn in de rug.
Café het Zandhekken is al jaren de startplaats voor deze zondagserit en ook dit jaar mocht deze niet ontbreken op ons palmares
Met 8 waren we voor terug een gezellig maar tevens snelle tocht: en wat een verademing vandaag waren de fietspaden breder dan de wegen die we zaterdag te verwerken kregen
Eindelijk konden we doen wat we toch zo graag doen: doorfietsen
Veel gemeenten dienden we niet te door kruisen Laarne, Beervelde en Lokeren en het eerste deel was al achter de rug en zo moet het zijn
De sfeer was dan ook optimaal en dit was aan het lawaai te horen: de grappen en het gelach die er op volgde deed menig vogel opschrikken
25 km ver en het eerste deel was al achter de rug: in de sporthall konden we even op adem komen voor we het tweede aanvangden
Lochristi, Destelbergen en Heusden en deze rit was al achter de rug:nog even lekker nagenieten
Na een avond stadshuis voor de uitreiking van de sportsawards kwam Merelbeke er vroeg aan
De voltallige clan was terug aanwezig: sommigen met kleine oogjes maar ze waren er toch maar
Op deze triestige morgen kozen we terug voor de 105 km lange tocht en volgens het parcours beschrijf zou het richting Vichte gaan: yes eens wat anders
Melsen, Vurste, Dikkelvenne en Meilegem waren de eerste die we door fietsten en wij die dachten eens een ander parcours te krijgen waren er aan voor de moeite
Langs wegen die we de vorige week ook kregen te verwerken ging het richting Zingen, Heurne en Mullem om in Ooike de eerste lastige klim te verwerken
Nu en eindelijk kregen we een ander parcours voorgeschoteld om na 47 km in Vichte te belanden
Café de Watermolen was een gezellige controle plaats en over de filterkoffie mochten we ook niet klagen
Het tweede deel van Vichte tot Moregem waren nieuw voor ons en het deed deugd om eens andere lucht op te snuiven maar lang duurde de pret niet eens we richting Nederename gingen
Dat de wegen in Vlaanderen niet super zijn weten we maar als men er dan nog al de slechtste gaat gaan opzoeken dan is de fun zeer snel over
Van Nederzwalm via Beerlegem ging het richting Dikkele langs de meest verlaten wegen die er zijn
In Dikkele na 81 km kregen we onze tweede stop en tevens bevoorrading om dan richting Zottegem te gaan voor de laatste 25km
Eens Balegem voorbij werd terug richting Merelbeke gefietst langs Scheldewindeke ,Oosterzele en Lemberge
In Merelbeke werd onmiddellijk voor Zwijnaarde gekozen want we waren onze Vlaamse label formulieren vergeten eens deze opgehaald werd terug naar de startplaats gefietst
Na 999 bochten 29 gemeenten en ontelbare gehuchten was deze rit achter de rug
Polar lanceert een limited edition van de RS800CX Pro Training Edition. Deze editie wordt gekenmerkt door een speciaal design en een uniek laser gegraveerd ID-nummer.
Polar RS800 CX (foto polar)
De RS800CX is een ideaal trainingsinstruement voor serieuze wielrenners en multisportatleten die niet alleen op zoek zijn naar meerdere trainingsfuncties, maar ook de nieuwste designtrends volgen.
De trainingscomputer is voorzien van een laser gegraveerd ID nummer op de polsband. Deze limited edition is ook compatibel met het hele gama Polar W.I.N.D. sensoren, waardoor de RS800CX gedetailleerde info kan meten.
Zo kom je dankzij de computer onder andere te weten hoe snel en hoe ver je hebt gelopen. Door de verkregen feedback kan je de trainingsintensiteit ook veranderen naargelang je prestaties.
Met de Pro Trainer 5 software kan je thuis je trainingen verder analyseren en plannen op de laptop of computer.
Ook professionals kiezen voor Polar. Zo rijden Oscar Freire en Tom Boonen rond met de RS800CX.
?Polar vormt een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse routine als professioneel wielrenner,? zegt Tom Boonen. ?Het is essentieel te weten wat voor effect een uitgebreide training op je lichaam heeft. Jezelf degelijk voorbereiden op een zware wielercompetitie en controle hebben over het verloop ervan zijn dan ook zo goed als onmogelijk zonder een Polar trainingscomputer.?
Sinds vorige vrijdag kan je zelf de proloog van de komende Ronde van Frankrijk rijden. Samen met oud geletruidrager Teun Van Vliet opende burgemeester Ahmed Aboutaleb het proloogparcours in Rotterdam.
De fietsroute van de proloog is volledig gemarkeerd door stickers. Daar zorgde de gemeente in samenwerking met Le Grand Départ Rotterdam 2010 voor. Op deze manier wil het meer in de sfeer van de Tour komen.
Burgemeester Aboutaleb onthulde het startbord en reed onder andere samen met Teun Van Vliet en 85 jeugdrennertjes het parcours. Op het einde werd ook het finishbord van de proloog getoond.
Ook wielertoeristen kunnen vanaf nu het 8,9 kilometerlange parcours rijden. De route loopt van de Dordtselaan richting Erasmusbrug, via de Boompjes over de Willemsbrug, Koninginnebrug en vervolgens via Stieltjesstraat weer terug naar de Dordtselaan om bij Ahoy? te eindigen.
GURU: wielrennen ligt vanaf vandaag in de boekhandel. Daarin geeft auteur Bart Brouwers tips om te gaan fietsen.
Dankzij GURU: Wielrennen zit straks iedereen op de fiets (foto GURU)
In dat boek ontkracht Brouwers dertig excuses om niet te gaan fietsen. Zo heeft niemand nog een reden om zijn racefiets in de garage te laten staan.
Het boek staat vol persoonlijke tips voor wielrenners die nog moeten beginnen én al jaren bezig zijn. Brouwers staat door zijn ervaring met beide voeten op de grond en slaagt erin zijn enthousiasme over te brengen.
Hij bewijst ook dat je niet al je spaargeld aan te kant moet leggen om te kunnen fietsen. In het boek vind je praktische tips en verwijst talloze vooroordelen naar de vuilnisbak.
De Gentse roei club liep al snel aardig vol deze morgen voor de 37ste Drongen-Valenciennes-Drongen ondanks de dreigende hemel
Op deze 1mei dag kozen we voor een tochtje van 105 km met op papier 2 stevige hellingen
Rond 8 uur waren we al weg richting thuis gemeente maar eerst de kasseibaan poortakker overleven in St-Denijs-Westrem
Merelbeke en Bottelare waren de volgende en vanaf hier begon het parcours licht te heuvelen
De wind zou deze tocht een flink stuk zwaarder maken dit was nu al duidelijk
Van Melsen tot Hermelgem ging het nog redelijke vlot ondanks dat het parcours steeds een beetje zwaarder werd maar na de ganse maand april in deze streek te hebben rond getoerd hadden we niet anders verwacht
Het zwaarste deel kwam er nu aan 25 km lang voor geen meter vlak en de wind strak op de kop en dit van St-Denijs-Boekel tot aan de afdaling van de Varent
Na Schorisse mochten we beginnen aftellen voor onze welverdiende stopplaats in Maarke-Kerkem:55km en even rusten
500meter na de stop lag de eerste helling de Eikenberg even wilde het versnelling apparaat niet mee op deze toch wel lastige kassei klim
De Volkegemberg lieten we rechts liggen om links de Wolvenberg op te draaien: en het was een tijdje geleden dat we deze nog voor geschoteld kregen maar het blijft even stijl
Eindelijk de wind begon een beetje mee te zitten en alle beetjes helpen: in Dikkelvenne kregen we nog een extra bevoorrading om u tegen te zeggen
Nog 33 km te gaan langs en door bekende gemeenten en door mag u gerust letterlijk nemen want deze dag hebben we een paar wijken kunnen bezichtigen
Maar eens voorbij Drongen kwam de meet in zicht nog eens goed doorgeven op het fietspad langs de ringvaart en het was voorbij
Op het terras nog even nagenieten met braadworst (ik niet) en 1 mei zat er op
Een beetje meer zon een beetje minder wind en we reden het parcours nogmaals
Het replica Molteni-shirt van Eddy Merckx is waanzinnig populair bij de wielertoeristen. Vanaf nu is er ook een vrouwenversie verkrijgbaar in het Centrum Ronde van Vlaanderen.
(foto crvv)
Het verschil met de manneneditie zit hem in het sierlijk Molteni-embleem en op de achterkant is ook een leuke 'power-flower' geplaatst. De snit van het truitje is eveneens aangepast en is op en top vrouwelijk.
Het truitje is enkel te koop in de Rondeshop van het Centrum van Ronde van Vlaanderen en dit aan 49,95 euro.
De Cycling Sport Group, bekend van de fietsmerken Cannondale, Schwinn en Mongoose breidt haar assortiment verder uit met de herintroductie van GT in de Benelux.
Het merk GT is in 1973 opgericht door Gary Turner. De eerste GT was een BMX fiets welke Gary voor zijn zoontje bouwde uit onvrede over de produkten die de concurrenten op dat moment aanboden.
GT heeft naam gemaakt met legendarische modellen zoals de Zaskar en het I-Drive veersysteem. Brian Lopes, Julie Furtado, Hans Rey en Nicolas Vouilloz zijn een aantal bekende atleten die met GT producten hebben gestreden om de podiumplaatsen Voor 2010 is het aanbod aan modellen zeer divers. Het GT aanbod bestaat uit Mountainbikes, Racefietsen, Kinderfietsen en een ruim assortiment BMX modellen.
CSG zal zich de komende maanden richten op de opbouw van een exclusief dealernetwerk welke volgens het "Cannondale" model zal worden ingericht. Verkoop, distributie en marketing zal verlopen via de CSG hoofdvestiging in het Nederlandse Oldenzaal.
Dankzij PRO kan je straks sturen als Mark Cavendish. Dan introduceert de fietsenfabrikant de Vibe Sprint Mark Cavendish Star Series high-end stuur(pen). Geniet van de perfectie van Cav.
De Vibe Sprint Mark Cavendish Star Series. (foto PRO)
Het valt te betwijfelen of je met dit stuur even snel bent als de Manx Express, maar het is wel een fantastisch stuur. PRO koos niet voor carbon, dat na een val nogal onvoorspelbaar kan zijn, maar wel voor een sterke legering met een intern gegroefde constructie.
In vergelijking met een normaal PRO Vibe 7S stuur is de stijfheid ook met negen procent toegenomen, doordat er vier wiggen in de bovenkant van het stuur werden geplaatst.
Het stuur zal verkrijgbaar zijn in drie wijdtes: 40, 42 en 44 cm. Het gewicht start vanaf 295 gram.
Op hetzelfde moment lanceert PRO ook een stuurpen gemaakt van carbon in monocoque design voor een optimale stijfheid. De stuurpen is bijna twee keer zo stijf als de PRO Vibe 7S.
De stuurpen is verkrijgbaar in 105, 120 en 135 mm lengte en weegt 170 gram. Zowel het stuur als de -pen zijn verkrijgbaar vanaf juni.
Zondagmorgen en terug stonden aan de start voor een ritje van 50km: leuk om de beentjes een beetje los te rijden
7man en één vrouw en een beetje minder zon en piepkleine geschilderde pijltjes die dan soms veel te laat stonden
Al voor de 5de maal op 2 maanden tijd reden we op deze wegen: en het begint te vervelen alsof er geen andere wegen bestaan
Alles is dus bijna al aan bod gekomen Oordegem, Bavegem en Oosterzele om er al een paar te noemen enkel in Dikkelvenne werd het leuk met de lange en licht oplopende kasseibaan De Lange Munte
4 km lang rot kasseien maar plezant
29km ver en de rustplaats werd bereikt ditmaal café Acapulco gezellig was anders
Met nog 20km te gaan werd terug de baan gekozen ja sommige moeten nu eenmaal vroeg thuis zijn
En wat niet kon uit blijven: we dachten dat we een pijltje hadden gemist wat niet zo was
Met 6kozen ze voor een ander traject te volgen ik met mijn echtgenote bleven het vooropgestelde parcours volgen om aan de lichten in Oosterzele terug samen te komen
55km en we waren terug aan taverne Parking: raar ritje vandaag