BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    15-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOT ZIJN DOET GEEN PIJN
    Colnago en Ferrari slaan handen in elkaar
    Colnago en Ferrari hebben de handen in elkaar geslagen. Ze ontwierpen de stijlvolle Di2. In oktober kwamen ze nog op de proppen met de CF7. Aan dit juweeltje hangt wel een serieus prijskaartje aan vast
    De Di2 van Colnago. (foto Colnago)
    De samenwerking tussen de fietsfabrikant en Ferrari loopt goed. Eind 2009 bouwden ze de Colnago CF 7 voor de racestal. Een prachtige fiets in de kleuren van de Italiaanse F1-ploeg uitgerust met een Campagnolo Super Record groep, Fulcrum Racing Speed en carbon in de stuurpen.

    Van de CF7 waren slechts 99 exemplaren beschikbaar en het prijskaartje was ook niet min: 12.000 euro!

    Nog geen halfjaar later brengen ze de Di2 op de markt. Van deze fiets zijn slechts vijftig exemplaren te koop en Alonso testte de machine al. Wie 12.500 euro op overschot heeft, kan deze fiets aanschaffen en krijgt daarvoor een geweldige fiets. Colnago koos voor een Colnago Omega carbon frame, EPS carbon C-HS1 vork met Colnago headset, Dura Ace Di2 electronische groep en Racing Speed XLR wielen met carbon naven. Alles bij elkaar weegt deze fiets slechts 6kg.

    Of je met deze fiets Alonso en co in hun F1-wagen kan bijhouden, valt te betwijfelen, maar deze luxe-editie is een juweeltje voor elke fan.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GAT IN DE WEG
    Gat in de weg? Vervolg de Staat!
    De Vlaamse wegen zijn zwaar beschadigd door de strenge winter. Zondag eiste dat zijn tol: een fietser kwam zwaar ten val door een put in de weg. Zijn toestand is heel ernstig.
    Straks bent ook u in staat Parijs-Roubaix te winnen! (foto belga)
    Vele wielertoeristen klagen over de slechte staat van de weg. De putten worden niet opgevuld en zijn levensgevaarlijk. Dat ondervonden ook de Bosbeekse Trappers uit Merchtem.

    Een 20-jarige man reed in de Stuivenbergvaart in Mechelen vol in een van de vele kraters. Hij geraakte slechts lichtgewond. Gelukkig, denk je, maar in zijn zog viel een 46-jarige fietsmaat op volle snelheid over hem heen. Hij kwam met zijn gezicht op het astfalt en schoof door. De gevolgen waren serieus: tanden kwijt, neus geraakt en een stuk van zijn tong gebeten. De man werd diezelfde dag nog geopereerd en volgens zijn broer is zijn toestand ernstig.

    De Fietsersbond vindt dat het ongeval vermeden had kunnen worden. "In fietslanden als Nederland of Denemarken zijn de putten al hersteld of op zijn minst aangeduid met fluo. Je moet al blind zijn als je niet wil zien dat het onderhoud te wensen overlaat. Maar hoe langer ze wachten, hoe duurder het wordt om het te herstellen", reageert Wim Depondt van de Fietsersbond in Het Nieuwsblad. "Nu krijgen de wielertoeristen ook het gevoel dat ze Parijs-Roubaix rijden."

    Hij wil dan ook dat iedereen met schade de kosten terugeist van de wegbeheerder. "Dat is in het verleden al herhaaldelijk gebeurd, en met succes", zegt Depondt. De Bond staat leden alvast gratis bij.

    De gemeenten zitten verveeld met de zaak. Veel burgemeesters moeten nog een hele reeks putten vullen en daar is geen geld voor. In sommige gemeenten loopt de schade op tot in de miljoenen. Om die putten te vullen, moeten er andere plannen worden uitgesteld.

    Een put herstellen kan ook niet zo maar. "Een gemeente kan niet naar een aannemer bellen, ze moeten met officiële aanbestedingen werken. En dan is de vraag of er in Vlaanderen genoeg wegenwerkers zijn om die werken uit te voeren", klinkt het.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIAL WILFRIED PARIDAENS

    Mémorial Wilfried Paridaens

     

    Na de pechdag van zaterdag(na 20km gebroken ketting)kon het vandaag alleen maar beter gaan

    Alles wat er aan de fiets hangt of beweegt was en is gecontroleerd en wat ook maar enig slijtage vertoonde werd vervangen

    En deze morgen stonden we fris geschoren klaar om er nog eens een leuk ritje van te maken

    Smeerebeke – Vloerzegem: waar halen ze die namen toch vandaan en zonder GPS bijna niet te vinden maar velen hadden of hebben een GPS naar de opkomst te zien

    Café t’buitenbeentje was de startplaats: super gezellige en zeer goede koffie maar we waren gekomen om te fietsen en rond 8 uur waren we vetrokken voor 60 km heuvelzone

    Voor geen meter plat was het vandaag ofwel was het vals plat of klimmen en dit voor een zondag: in Zandbergen kregen we de eerste klim met als naam de bovenkassei maar van kasseien was geen spoor enkel maar wel stevig klimwerk

    Zelf een deel van de ronde kregen we te verwerken in Denderwindeke om in Ninove langs de startplaats te rijden

    Outer was de volgende gemeente die we te verwerken kregen om na 24km in Kerksken te belanden

    Café Vervoer was de controle plaats en terug een oergezellige rustplaats

    Nog 35 te gaan Heldergem,Aaigem en Bambrugge waren de volgende en steeds ging het parcours op en neer

    Van Herzele ging het naar Steenhuize en terug was het klimmen altijd maar klimmen

    Gelukkig was de zon van de partij en dit maakte veel goed jammer dat de kille wind een beetje spelbreker was maar het lente gevoel nam toch de bovenhand

    58 km en we waren terug aan de startplaats :maar nog iets drinken zat er niet in want de startplaats barste bijna uit haar voegen van de vele deelnemers

    Schitterende tocht in een schitterende streek

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE FIETSEN
    Nieuwe fietsen voor Parijs-Roubaix
    Parijs-Roubaix komt eraan en dus is het weer tijd voor nieuwe fietsen. Bij de Belgische ProTour-teams wordt momenteel alles in gereedheid gebracht zodat de renners in optimale omstandigheden kunnen fietsen.
    "Greg Van Avermaet verkiest steeds een carbonkader boven die aluminiumfietsen", zegt mechanieker Steven Van Olmen. "Deze alufietsen hebben het voordeel een langere wielbasis te hebben waardoor ze een iets comfortabeler gevoel zouden geven op de kasseien."

    Er is niet alleen een verschil in materiaal. Ook de grootte van de tubes verschillen. "De renners kunnen kiezen tussen tubes van 28 of 25 mm groot. Leif Hoste, Staf Scheirlinckx en wellicht Greg Van Avermaet prefereren wellicht de dikkere tubes boven die van 25 mm. Donderdag trekken we op verkenning met de ploeg en dan zullen we wel meer weten."

    Parijs-Roubaix staat voor de deur waardoor alles zo snel mogelijk in gereedheid moet worden gebracht. "Het zijn drukke werkdagen. Ook onze VIP's worden niet gespaard. Zij zijn ook helper voor een dag. In de busjes die hen vervoeren steken ook een arsenaal aan fietsen en bidons. Hopelijk verloopt alles net als vorig jaar. Toen moesten wij maar een keer depanneren. Greg Van Avermaet was toen de ongelukkige", aldus Steven Van Olmen.

    Ook bij de mannen van Quick Step zal er met nieuwe fietsen gereden worden. "Voor Tom Boonen en Stijn Devolder wachten er twee nieuwe fietsen waarvan het kader iets langer is dan een normale koersfiets," vertelt Quick.Step-mechanieker Kevin Desmedt.

    "De rest doet het met hun gewone tuigen maar ook die worden aan de omstandigheden aangepast. Die krijgen een dubbel stuurlint aangemeten waaronder een speciale gel wordt aangebracht waardoor de schokken beter kunnen geabsorbeerd worden. De wielen krijgen tubes van 25 mm opgekleefd waarin de druk zowat 5 tot 5,5 bar zal bedragen", aldus Desmedt.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROPER
    'Ronde properder dan ooit'
    Christophe Impens, managing director van Golazo Sports en verantwoordelijk voor de organisatie van de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen, is niet te spreken over de uithaal van de Zwalmse burgemeester Bruno Tuybens in de media. Die had zaterdag al, nog tijdens de Ronde, gefoeterd over het afval langs de Zwalmse wegen.
    Christophe Impens: 'Het komt altijd maar weer op de nek van de wielertoerist terecht'
    Impens: "Ik begrijp de reactie van de burgemeester niet. Wij zijn onze verplichtingen van het convenant dat we vorige week met de gemeenten van de Vlaamse Ardennen ondertekenden, nagekomen. In totaal werden meer dan 155 afvalcontainers en 110 mobiele toiletten geplaatst. Dus het is niet zo dat we het aspect milieuvriendelijkheid uit het oog verloren. De Ronde voor wielertoeristen was properder dan ooit."

    Dat er bidons langs de Paddestraat lagen, is de logica zelve, aldus nog Impens. "Wielertoeristen gooien die bidons niet weg, op kasseien stuiteren ze nu eenmaal uit de bidonhouder." De 'buitensporige' reactie van Tuybens vindt Impens naar eigen zeggen een kaakslag voor het wielertoerisme.

    "Zowel de wielertoerist zelf als wij als organisatie worden hierdoor koud gepakt. Op paasmaandag zat ik zelf op de fiets en reed de finale van de Ronde... Weet je wat ik heb gezien? Veel troep langs de kant van de weg, ja. Maar wel frietzakken, lege bierbekertjes en blikjes frisdrank. En da's heus niet de troep die de wielertoeristen op zaterdag hebben achtergelaten. Dat is een restant van zondag. En toch komt het altijd maar weer op de nek van de wielertoerist terecht."
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZULTE
    De Vlaamse Ardennen anders gereden
    Op 10 april wordt in Zulte de Rit van de Gouverneur gereden. Voor wielertoeristen de ideale kans om de Vlaamse Ardennen op een andere manier te leren kennen.
    Ben je de klassieke ritten in de Vlaamse Ardennen beu? Dan moet je zeker eens deelnemen aan de Rit van de Gouverneur, een wedstrijd voor wielertoeristen geregeld door André Denys. De toeristen kunnen kiezen tussen een rit van 65, 100 of 150 km. Ook voor mountainbikers is er een parcours van 45 of 65 km. Er is zelfs een familietocht van 45 km voorzien. De organisatie voorziet één of meerdere bevoorradingen tijdens de rit.

    Naast een prachtig parcours voorzien de organisatoren ook onder andere kleedkamers en douches, bikeparking en een bikewash voor MTB.

    Het inschrijvingsgeld bedraagt 5 euro en de opbrengst gaat integraal naar het goede doel.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotos ronde
    ENKELE BEELDEN VAN DE RONDE



















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LENTERIT 105KM

    Lenterit 105 km

     

    Kalken op paasmaandag lag er rustig en stil bij maar in de colmanstraat was er toch enig activiteit te bespeuren de wielertoeristen waren terug op post wel niet met 19000 zoals op de ronde maar toch terug een mooi aantal denken we

    7u30 en terug waren we op weg voor een honderdtal kilometers: en het begon al goed achter 2 wielertoeristen dachten we een paar kilometers warm te draaien

    Waren ze toch niet aan het verkeerd rijden zeker: en nog half slapend hadden we het na 5 km door: doemen toch

    Eens terug op het juiste spoor konden de nog stramme spieren los gefietst worden vlotjes ging het niet maar het ging en dat was dus al een meevallertje

    Zeveneken, Eksaarde en Wachtebeke waren de eerste gemeenten die we kruisten als twee eenzame fietser zo veel volk zagen we: vandaag geen massa toeloop maar rustig bollen langs eenzame Vlaamse wegen

    Moerbeke, Absdale en het Nederlandse Heikant waren de volgende die we doorreden: met hier en daar een pijltje verdwenen die al zuinig opgehangen waren begon het een beetje op een zoektocht te lijken

    Koewacht: eindelijk konden we even verpozen in de voorziene stopplaats

    Het tweede deel konden we toch even meefietsen met fietsers van Blan, Destelbergen en Gentse velo sport tot een lekke band het groepje uiteen deed vallen

    De wind zat nu volledig verkeerd en de benen draaiden al vierkant dus afzien en nog eens afzien

    Overslag, Wachtebeke, St. Kruiswinkel en het zwaarste stuk Desteldonk langs de kanaalzone warende volgende dorpjes die we eenzaam doorkruisten zelden zo weinig fietsers tegen gekomen: het zal met Pasen te maken hebben

    In Lochristi zat de wind eindelijk een beetje mee en konden we toch even verpozen en de benen laten rusten en met nog 10 km te gaan konden ze de rust goed gebruiken

    Beervelde en daar was de wind terug: nog even alles geven en op de tanden bijten voor we EINDELIJK terug waren

    110 km met vierkant draaiende benen het is geen paasgeschenk ook al komt het van de paashaas.

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE

    De Ronde

     

    De hoogdag voor de wielertoeristen dat is de ronde van Vlaanderen jong of oud getraind of niet getraind allen willen deze rit rijden

    Zo ook vier Heirnissers: stipt 7 uur gingen de poorten open en kon de stormloop naar de inschrijving tafels beginnen

    Eens deze achter de rug waren vertrokken voor 150 km oervlaamse wegen en heuvels

    De eerste 25 km waren de gemakkelijkste :geen wind geen regen dus dit ging vlotjes de heuveltjes waren nog niet te zwaar en de snelheid viel ook nog goed mee

    Maar plots lag de lippenhovestraat voor ons 2400 meters bonken en stoempen van een verrassing gesproken na deze doortocht werd ons toch een paar 100meters rust gehund voor we de Paddestraat indoken terug werd ons lichaam en fiets op de proef gesteld terug waren bijna geradbraakt

    Door de Zwalmstreek ging het nu richting Oudenaarde en hier gingen voor het eerst de hemelsluizen open en het zou niet de laatste keer zijn

    De eerste bevoorrading kwam niets te laat en naar jaarlijkse gewoonte was deze dik in orde en lekker droog

    Het tweede deel:

    Onder striemende regen gingen we terug op pad richting kluisberg: langs de 10km lange fietspad en met de wind in de neus was het terug afzien de volgers hadden nog nooit van overnemen gehoord verdoemme

    De kluisberg was de eerste echte heuvel en nog niet de zwaarste de dag de knoteberg was al iets lastiger maar nog steeds te doen

    De oude-kwaremont als derde met zijn lange uitloper was terug een marteling voor mens en machine

    En nu op naar de gevreesde patersberg en wat gevreesd werd kwam uit: te veel volk met valpartijen en voetgangers tot gevolg maar dit kon de pret niet drukken

    De zwaarste kwam er nu aan de koppenberg en terug te veel volk op de berg en op zij van de berg

    De steenbeekdries: terug kasseien terug afzien terug wind terug kou nu werd het duidelijk dit zou één van de zwaarste ronden worden dit was flandriens weer

    Goed dooreen geschud op naar de Taaienberg maar eerst nog een prima bevoorrading meepikken

    De Taaienberg kort maar steil en lastig amper 5km verder kwam de volgende er al aan de eikenberg terug kasseien terug klimmen

    Rust werd ons niet gehund want de kassei wegen kwamen er aan te beginnen met de holleweg om dan door te fietsen naar de lange strook van kerkgate en als dit nog niet genoeg was kregen we de jagerij er nog boven op

    De molenberg als volgende lag er erg smerig bij maar rust werd ons niet gehund via duisbeke ging het nu richting haaghoek voor de laatste kassei strook 2000meter afzien en het begon allemaal zijn tol te eisen

    Rust vergeet het eerst nog de Leberg over en alsof dit nog niet genoeg was 4 km verder lag de berendries voor velen was dit er te veel aan maar niet voor ons

    Tenbosse met zijn amper 400meter lengte ging nog net voor we nog een red Bull stop kregen vlak voor parike berg en de rust deed ons allen goed

    De abdij straat in Geraarsdbergen kon terug tellen voor we aan de mooiste mochten beginnen de muur en de kapelberg met zijn massa toeschouwers en wielertoeristen dus werd het terug slalommen tussen de gevallen fietsers

    Nog één te gaan de bosberg nog eenmaal op de tanden bijten nog eenmaal alles geven om dan in snelvaart richting aankomst te rijden

    160 km stond er op de teller voor we terug aan de aankomst waren; moe leeg en gekraakt maar toch blij we hadden het toch maar weer gedaan

    De drie heirnis mannen en de heirnis vrouw hadden de rit van het jaar tot een goed einde gebracht

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19000
    19.000 wielertoeristen rijden hun eigen Ronde
    Eén dag voor de profs hebben de wielertoeristen al de kans gekregen om hun eigen Ronde van Vlaanderen te rijden. De weeromstandigheden maakten van de bijna 19.000 deelneemers echte Flandriens.
    Bijna 19.000 wielertoeristen beleefden hun eigen moment de gloire op onder andere de Muur van Geraardsbergen. (foto alain buyck)

    Net als in 2008 kregen de wielertoeristen op hun hoogdag te maken met wisselvallig weer. Toch lieten de meesten onder hen zich niet afschrikken door de frisse temperaturen, windvlagen en voorjaarsbuien.

    Met bijna 19.000 fietsers waren er maar net iets minder deelnemers dan tijdens de recordeditie van vorig jaar. De omstandigheden haalde de Flandrien in ieder van hen boven.

    3.400 wielertoeristen hadden zich vooraf aangemeld om net als de profs de volledige 260 km van Brugge naar Ninove af te leggen. Ongeveer 400 van hen schakelden door de weersomstandigheden over naar de 150 km. Het parcours lag er redelijk goed bij, al was er op de glibberige kasseistroken uiteraard wel enige voorzichtigheid geboden.

    MUSEEUW EN TAFI

    Opgemerkte deelnemers waren onder andere de ex-Rondewinnaars Johan Museeuw en Andrea Tafi, ex-olympisch zwemkampioen Frederik Deburghgraeve en Oost-Vlaams gouverneur André Denys.

    Ook heel wat buitenlanders vonden weer hun weg naar de Vlaamse hellingen en kasseien. Liefst 33 verschillende nationaliteiten kwamen aan de start, met zelfs deelnemers uit Singapore, Nieuw-Zeeland, Canada, Japan, Mexico en Australië.

    Van de 5.000 buitenlanders waren er ongeveer de helft Nederlanders. Verder ook 800 Britten, 300 Fransen, 200 Spanjaarden, 170 Duitsers en 150 Italianen. Ook 50 Amerikanen reden een dag voor hun landgenoot Lance Armstrong Vlaanderens Mooiste.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENERGY LAB
    Energy Lab zet je juist op je fiets
    Recreatieve fietsers kunnen voortaan ook terecht bij Energy Lab om zich te laten opmeten en positioneren. Ook een volledige analyse van de lichaamssamenstelling en botstructuren is daarbij inbegrepen.
    Sven Nys opende het nieuwe labo. (foto energy lab)
    De correcte positie op de fiets wordt door tal van factoren bepaald. Iedereen heeft andere afmetingen, andere verhoudingen en andere anatomische structuren.

    Binnen Energy Lab is er daarom een state-of-the-art fietspositioneringslabo ontwikkeld waarbij renners driedimensioneel worden geanalyseerd tijdens het fietsen.

    De positionering zelf wordt voorafgegaan door een scan van de botten om beenlengteverschil en stand van het bekken na te gaan. Hierbij wordt meteen ook de lichaamssamenstelling geanalyseerd, zodat je een beeld krijgt van het totale vetpercentage, de verdeling van de vetmassa over het volledige lichaam, de vetvrije massa.

    Ook de voetstructuur wordt in rekening gebracht door middel van een analyse van de drukverdeling onder de voet. Bij afwijkingen kunnen er bovendien zooltjes op maat gemaakt worden.

    Nieuw bij Energy Lab is ook het pedaalkrachtmeetsysteem waarbij de duw- en trekkrachten van het linker- en rechterbeen in beeld worden gebracht. Dit systeem, gecombineerd met beelden gemaakt door hogesnelheidscamera's, maakt het mogelijk om traptechniek en trapefficiëntie gevoelig te verbeteren. 

    Sven Nys opende op donderdag 25 maart alvast officieel de deuren van het nieuwe labo. "Het belang van een correcte positie op de fiets kan niet genoeg onderstreept worden. Niet alleen kan dit veel blessureleed voorkomen, maar bovendien ga je efficiënter rijden", vindt ook Nys.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEDSTRIJDJE
    Een wedstrijdje rijden?
    Voor wielertoeristen die een wedstrijd willen rijden, maar geen vergunning hebben is de site van toeristenkoersen de oplossing.
    Op de site van toeristenkoersen vind je een kalender met alle wielerwedstrijden in Vlaanderen die toegankelijk zijn voor iedere niet-vergunninghouder ouder dan 18. Organisators kunnen er ook hun wedstrijd aanmelden.

    Er is ook een regelmatigsheidscriterium, een klassement op basis van zes wedstrijden. De eerste vijf renners van het eindklassement vallen in de prijzen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RONDE SFEER
    Dompel je onder in de Rondesfeer
    Ook de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen is de laatste jaren uitgegroeid tot een echte klassieker. Cycling.be dook in de archieven van de laatste jaren en snoof de Rondesfeer op in woord en beeld.
    In 2007 zette de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen een grote stap voorwaarts met 18.000 deelnemers, liefst 3.000 meer dan het jaar voordien. 2.800 onder hen vertrokken vanuit Brugge en legden het volledige traject van de profs af. Dat is 40% meer dan in 2006.

    Ook van buiten Vlaanderen vonden de wielertoeristen massaal de weg naar de Ronde. In totaal kwamen 30 verschillende nationaliteiten aan de start. Daarbij Amerikanen, Australiërs, Kazakken en Japanners. Traditioneel waren ook een pak BV's aanwezig. Johan Museeuw, Sean Kelly, Geert Bourgeois en André Denys werden in de massa gespot. 

    DOOR WEER EN WIND IN 2008

    In 2008 waren de weergoden de wielertoeristen niet echt gunstig gezind, maar de regen en de koude schrokken de echte Flandriens natuurlijk niet af. In totaal dokkerden weer 17.000 fietsers over het parcours van de Ronde. 3.000 dapperen reden de volledige 259 kilometer. 

    De Ronde groeide ondertussen uit tot de top-3 van fietsevenementen wereldwijd waaraan buitenlanders willen deelnemen. Getuige daarvan waren de 5.000 buitenlanders aan de start. Opgemerkte BV's in 2008 waren Ozark Henry, André Denys en tennisser Kristof Vliegen.
     
    2009 BREEKT ALLE RECORDS

    De editie van 2009 brak opnieuw alle records. Met 19.000 kwamen de wielerliefhebbers en mountainbikers aan de start om één dag voor Tom Boonen en co het parcours van Vlaanderens Mooiste te inspecteren.  

    Met Kris Peeters, André Denys en Patrick Dewael waren er weer heel wat politici van de partij. Ook opvallend veel (ex-)topsporters proefden van de sfeer van de echte Ronde, zoals Niels Albert, Johan Museeuw, Tom Steels,...

    3.500 moedigen reden het volledige parcours van Brugge naar Ninove, goed voor 250 kilometer. Uit het buitenland kwamen vorig jaar vooral veel Britten naar Vlaanderen afgezakt, in totaal waren ze met 700. Het succes van Mark Cavendish zal daar wel voor iets hebben tussengezeten!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPRINT
    Alles over de Ronde van Vlaanderen
    Met de Ronde van Vlaanderen staat de tweede grote klassieker van het voorjaar op het programma. Sport.be volgt ieder wapenfeit op de voet met natuurlijk de nadruk op de Belgische topfavorieten!
    Juan Antonio Flecha, Tom Boonen en Fabian Cancellara zijn de superfavorieten. (foto belga)
    Afgelopen weken maakten heel wat renners indruk op Vlaamse wegen. Saxo-bank heeft met Fabian Cancellara en Matti Breschel twee kopmannen die een solo kunnen afronden. Ook Team Sky wil met Juan Antonio Flecha een gooi doen naar de zege. Philippe Gilbert is de absolute kopman voor Omega Pharma-Lotto met Leif Hoste als eerste luitenant. Filippo Pozzato toonde ook al zijn goede conditie voor Katusha. Last but not least is er ook nog Tom Boonen. De renner van Quick Step is in bloedvorm, maar kon in 2010 (voorlopig?) nog niet winnen op Vlaamse bodem.

    De winnaar van de twee voorbije edities heeft zich tot nu toe wat verstopt in het peloton. Stijn Devolder heeft nog geen potten gebroken in dit voorjaar. Aan 'Volderke' om zondag all criticasters de mond te snoeren.

    Zondag volgen wij op de voet wie er dit keer met de bloemen gaat lopen. In de aanloop is er onze vooruitblik en leveren we je het laatste nieuws. Direct na aankomst brengen we een uitgebreid verslag, de fraaiste foto's en reacties van alle hoofdrolspelers.

    De Ronde van Vlaanderen
     

    Zo was het vorig jaar
    Stijn Devolder wint voor het tweede jaar op rij Vlaanderens Mooiste. Op de Muur van Geraardsbergen maakte hij het verschil om vervolgens solo naar de overwinning te rijden. Aan de finish had hij de tijd voor een eerbetoon aan de overleden Frederiek Nolf. 

    Laatste nieuws
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPRINT
    Golazo media gaat Cyclo Sprint uitgeven
    Golazo media blijft verderbouwen rond wielrennen en recreatief fietsen. Het wordt verantwoordelijk voor Cyclo Sprint, het maandelijkse wielermagazine dat momenteel door Concentra wordt uitgegeven.
    Het nummer dat begin augustus in de winkel ligt, zal het eerste zijn dat door Golazo wordt verzorgd. Een magazine als Cyclo Sprint past perfect binnen de portfolio. Al ruim acht jaar produceert Golazo media diverse websites, publimagazines en artikels rond wielrennen en recreatief fietsen.

    "Het is precies die redactionele focus en onze know-how in het wielrennen waarmee we van Cyclo Sprint een nog beter magazine kunnen maken, een blad voor al wie een hart voor de fiets heeft en meeleeft met de koers of zelf op de fiets kruipt", verduidelijkt Gert Van Goolen, Managing Director van Golazo media.

    "Dankzij de jarenlange inspanningen van Concentra heeft Cyclo Sprint zijn plaats in de markt veroverd. Het is nu aan ons om met alle mogelijkheden die we binnen onze groep hebben, het magazine nog gerichter bekend te maken en te verdelen onder de fietsliefhebbers."

    "Het was voor ons belangrijk dat Cyclo Sprint verder zou kunnen groeien in een omgeving waar sport en media hand in hand gaan. In Golazo sports, media en entertainment hebben we de jongste jaren een bijzonder solide en ambitieuze partner gevonden waarmee we samen al veel impact op de markt hebben gerealiseerd. Deze nieuwe overeenkomst is daarvan een logisch vervolg", aldus Luc Rademakers, Managing Director van Concentra Uitgeversmaatschappij.

    Tot en met het speciale Tour-nummer (dat eind juni verschijnt) blijft Concentra de volledige redactionele en commerciële verantwoordelijkheid over Cyclo Sprint opnemen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MENU
    Jouw menukaart voor de Ronde
    Net zoals bij de profs is ook voor de wielertoeristen parcourskennis van de Ronde van levensbelang. Heb je je huiswerk voor komend weekend al gemaakt? Overloop mee het parcours en speel de RVV-hellingenquiz!
    De Kluisberg is de eerste echte helling van de dag. (foto belga)

    261,9 km tussen de Grote Markt van Brugge en de Hallebaan in Meerbeke, dat krijgen de profs zondag op hun bord. De wielertoeristen kunnen een dag eerder kiezen uit 75, 150 of 260 km. MTB'ers kunnen op pad voor 30, 55, 75 of 100km. 

    Wie voor de 260 km kiest, volgt grotendeels het officiële Ronde-parcours en beklimt alle hellingen die ook zondag op het menu staan. Na de start in Brugge krijg je eerst de kans om wat op te warmen met een vlakke passage langs de kust. In Oostende gaat het terug landinwaarts.

    DE EERSTE HINDERNISSEN

    Terwijl je Torhout, Roeselare en Waregem passeert, wordt het parcours al wat golvender. Na ongeveer 130 km wacht met Den Ast de eerste echte hindernis van de dag. Nuja, hindernis... Beschouw het eerder als een opwarmertje voor het echte werk.

    Pas 35 km na Den Ast volgt met de Kluisberg de eerste echte helling van de dag. In het verlengde van deze asfaltweg met een veneinig einde ligt de smalle Knokteberg, ook wel bekend als de Côte de Trieu.

    6 KLIMMEN OP 20 KILOMETER
     
    Vervolgens liggen er zes kuitenbijters te wachten over een afstand van goed 20 kilometer. De Oude Kwaremont is meestal de eerste test van de dag. De kasseien gevolgd door een stuk vals plat kruipen dan ook meteen in de benen. Zonder kans op recuperatie gaat het vervolgens over de kasseien van de steile Paterberg.

    Op de Oude Kwaremont zal je je waarschijnlijk voor het eerst afvragen waar je in godsnaam mee bezig bent. (foto belga)
    Nog meer kasseien wachten op de beruchte Koppenberg en de minder bekende Steenbeekdries. Op de Taaienberg kan je met een beetje geluk gebruik maken van het gootje.

    Die luxe zal Tom Boonen sanderendaags alvast niet hebben op zijn lievelingsklim, want dan komen er nadarhekken te staan.

    De Eikenberg vormt met zijn slechte kasseien, vals plat en steile einde het sluitstuk van die zware passage.

    DE AANLOOP NAAR MUUR EN BOSBERG

    We zitten nu in volle finale en terwijl je naar adem hapt en je benen lijken te ontploffen, mag je jezelf gaan afvragen hoe je de combinatie van de korte maar veneinige Molenberg en de kasseien van de Haaghoek gaat doorkomen. Meteen daarna gaat het over de korte maar steile Leberg en ook de Berendries laat niet lang op zich wachten. Het asfalt bolt hier wel goed, maar deze helling is zo steil dat er maar geen einde aan lijkt te komen.

    De Muur van Geraardsbergen is dé helling van de Ronde. (foto belga)
    Voordat we Geraardsbergen binnenrijden laat je je best niet verrassen in de Tenbossestraat in Brakel. Hierna volgt het heilige afsluitende duo.

    De Muur van Geraardsbergen is dé klim van de Ronde, dus laat je hier maar eens goed gaan, voor zover dat nog mogelijk is. Ook op zaterdag zullen de toeschouwers hier gelukkig al van de partij zijn om je vooruit te schreeuwen.

    De laatste opgave van de dag wacht even verderop op de Bosberg. Na deze kilometer kasseien door het bos gaat het in dalende lijn richting finish, waar bloed, zweet en tranen geleidelijk zullen overgaan in euforie en trots. En dan is het woord aan de profs!



    De 15 hellingen van de RVV 2010 (klik voor meer info)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    André Denys: 'Hou het sportief!'
    De organisatoren en het Oost-Vlaamse provinciebestuur slaan de handen in elkaar voor een veilige Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen. Gouverneur André Denys roept alvast op tot sportiviteit.
    Gouverneur André Denys roept op tot sportiviteit. (foto sport.be tv)

    De Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen wordt steeds populairder. Nu zaterdag worden er 20.000 deelnemers verwacht, onder wie ongeveer 5.000 buitenlanders en 30 verschillende nationaliteiten.

    Meer deelnemers betekent jammer genoeg ook meer overlast. Er was nood aan concrete afspraken voor meer veiligheid en een propere omgeving en daarom ondertekenden alle Oost-Vlaamse gemeenten die tijdens de Ronde worden aangedaan onder impuls van gouverneur André Denys een convenant.

    Er zal dit jaar geverbaliseerd worden door de politie. Overtreders zullen van de organisatie een brief ontvangen en als ze tijdens een volgende editie opnieuw in de fout gaan, kunnen ze uitgesloten worden van een volgende deelname.

    Organisator Golazo roept de deelnemers dan ook op om zich te houden aan de wegcode en de bepalingen van het intern reglement. Ook de Wielerbond Vlaanderen ondersteunt deze oproep naar haar leden toe en pleit voor een wielertoerisme met stijl.

    Gouverneur André Denys, zelf een fervent wielertoerist, dringt er vooral op aan om sportief te rijden en afval te deponeren op de daartoe bestemde plekken. "We hebben een totaalpakket aan maatregelen uitgewerkt: meer toiletten, afvalcontainers, signaalgevers, stewards en ambulances. Dat moet allemaal ten goede komen aan de wielertoerist!"



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3 PRIJS HARELBEKE

    E3Prijs Harelbeke

    Na een rustige zaterdag waar we jammerlijk de club niet konden of mochten vervoegen ging het deze zondag richting Harelbeke voor onze 1st klassieker van het seizoen en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton al was het soms bijten om het tempo te volgen langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Met de zeelstraat begon het zware werk deze 2.5 km lange bult die op papier geen bult is maar voor ons toch een stevige kuitenbijter is en blijft

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en mijn echtgenote werd deze klus snel geklaard

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weten we nog steeds niet want deze heuvel is al meermaals beklommen

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk was en hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Eens deze beklommen begon de tocht naar de bevoorrading en terug was het werken geblazen

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om terug de hartslag en de ademhaling naar een deftig ritme te laten zakken Het tweede deel ging nu richting Kluisbergen en met de wind tegen ook al geen rustig stukje voor we aan klim van de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen: deze niet zo zware heuvel is een pareltje om te fietsen

    De afdaling is nog leuker hier en konden we ons nog eens laten gaan voor we richting laatste heuvel reden

    Samen met nog een paar wielertoeristen werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag maar de wind nu begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook deze klim werd nog redelijk vlot verteerd

    Met de heuvels achter ons dachten we het ergste ook achter de rug zou zijn

    Maar 20km lang werd het nog beuken tegen de wind en moesten de laatste reserves aangesproken worden

    Ook in de laatste rechte lijn die toch een paar kilometers lang was kregen we niet cadeau tot de laatste meters was het werken geblazen

    Eindelijk zat de eerste echte rit van het seizoen er op: moe en voldaan maar vooral blij dat we het toch maar terug gedaan hebben

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KUNSTWERK
    Gilbert rijdt Vlaanderens Mooiste op kunstwerk
    Philippe Gilbert zal de Ronde van Vlaanderen op een wel heel unieke fiets rijden. Een kunstenaar nam het stalen ros van onze landgenoot onder handen.
    Het nieuwe kader van Gilbert. (foto Omega Pharma-Lotto)
    Ter gelegenheid van het zilveren jubileum van de Nationale Loterij in de wielersport, ontwerp artiest Jacques Charlier voor Philippe Gilbert een 'Balls & Glory' fiets. Na afloop van de wedstrijd wordt de bijzondere fiets geveild voor het goede doel.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LAASTE
    De laatste loodjes voor de Ronde
    Niet alleen bij de profs, maar ook bij de wielertoeristen begint het stilaan te kriebelen voor de Ronde. De hellingen van de E3 Prijs of Gent-Wevelgem zijn dan ook ideaal om de benen nog eens te testen.
    Deze Kwaremont staat zowel in de E3 Prijs als in de RVV voor profs én wielertoeristen op het programma. (foto belga)
    Wie wil vlammen op de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen kan komend weekend nog eens een laatste keer voluit gaan om vervolgens te taperen richting D-Day. Niet alleen voor de profs, maar ook voor de recreanten is de E3 Prijs Harelbeke een ideale test. Heel wat hellingen van de E3 Prijs komen een week later immers terug op de Ronde.

    De eerste 116 kilometer langs Oudenaarde, Zottegem en Geraardsbergen zijn een goede opwarming voor een pittige slotfase richting Harelbeke, waar ook van start wordt gegaan. Het begint allemaal met La Houppe in Flobecq. Vanaf dan volgen de heuvels elkaar in ijltempo op, met de Berg ter Stene, Boigneberg, Eikenberg, Stationsberg en Taaienberg.

    Met nog een 50-tal kilometer voor de boeg gaat het via de Kruisberg (Oude Kruiskens) richting Kluisbergen. Daar moeten kort achter elkaar de Kapelberg, Paterberg en Kwaremont bedwongen worden, met als toetje een passage over de Knokteberg.

    De Tiegemberg vormt de laatste hindernis van de dag. Nog even opletten geblazen in de gevaarlijke afdaling en dan gaat het richting meet in Harelbeke.

    Naast de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen komen er heel wat van deze hellingen terug in de ritten van de Bank van De Post Cycling Tour. Liefhebbers kunnen een dag na de profs overigens het parcours afhaspelen op de
    E3 Prijs Vlaanderen voor Wielertoeristen.

    WAAIEN OVER DE KEMMELBERG

    Wie de E3 Prijs niet ziet zitten, kan nog altijd zijn heil zoeken op de hellingen van Gent-Wevelgem. Deze 219 km lange tocht begint in Deinze en trekt in één ruk westwaarts langs Tielt en Diksmuide.

    In Veurne aangekomen wordt de blik op het zuidelijker gelegen Poperinge gericht. Op dit stuk van het parcours kan de wind genadeloos hard kan beuken, zo bewijzen de jaarlijks wederkerende waaiers bij de profs.

    De Kemmelberg staat tweemaal op het programma in Gent-Wevelgem. (foto belga)
    Even voorbij Poperinge wachten er twee lussen van elk ongeveer 40 kilometer met telkens acht hellingen. De eerste hindernis is de Scherpenberg. Vervolgens gaat het over de Franse grens over de Mont de Cats, Berthen en Mont Noir. Terug op Belgisch grondgebied vormen de Baneberg en de Rodeberg als het ware het aperitief voor de beklimming van de Monteberg en even later de Kemmelberg.

    Bij de profs wordt sinds vorig jaar het risico op valpartijen in de gevaarlijke afdalingen over de kasseien van de Kemmel ingeperkt. Daarom gaat het na de top linksaf om via de smalle Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    levensmoeilijkheden
    www.bloggen.be/levensm
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    autokampioen
    www.bloggen.be/autokam
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs