BLOG INHOUD
  • CLASSIC KALENDER
  • VLAAMSE LABEL KALENDER
  • WTC THE BLACK SPINNING
  • FOTOS SPONSORT BY WTC HEIRNIS
  • MTBIKER.BE
  • Foto
    Over mijzelf
    Ik ben Haes Dirk
    Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
    Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
    Fietsen is mijn vrijheid en uitlaatklep
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • 34é wendelenrit
  • KEMMELBERG
  • GENT-WEVELGEM
  • om van te dromen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Foto
    Myriam & Dirk
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • The Black Spinners
  • Dirk & Myriam
    MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be
    The BLACK SPINNERS
    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RONDE

    De Ronde

     

    De hoogdag voor de wielertoeristen dat is de ronde van Vlaanderen jong of oud getraind of niet getraind allen willen deze rit rijden

    Zo ook vier Heirnissers: stipt 7 uur gingen de poorten open en kon de stormloop naar de inschrijving tafels beginnen

    Eens deze achter de rug waren vertrokken voor 150 km oervlaamse wegen en heuvels

    De eerste 25 km waren de gemakkelijkste :geen wind geen regen dus dit ging vlotjes de heuveltjes waren nog niet te zwaar en de snelheid viel ook nog goed mee

    Maar plots lag de lippenhovestraat voor ons 2400 meters bonken en stoempen van een verrassing gesproken na deze doortocht werd ons toch een paar 100meters rust gehund voor we de Paddestraat indoken terug werd ons lichaam en fiets op de proef gesteld terug waren bijna geradbraakt

    Door de Zwalmstreek ging het nu richting Oudenaarde en hier gingen voor het eerst de hemelsluizen open en het zou niet de laatste keer zijn

    De eerste bevoorrading kwam niets te laat en naar jaarlijkse gewoonte was deze dik in orde en lekker droog

    Het tweede deel:

    Onder striemende regen gingen we terug op pad richting kluisberg: langs de 10km lange fietspad en met de wind in de neus was het terug afzien de volgers hadden nog nooit van overnemen gehoord verdoemme

    De kluisberg was de eerste echte heuvel en nog niet de zwaarste de dag de knoteberg was al iets lastiger maar nog steeds te doen

    De oude-kwaremont als derde met zijn lange uitloper was terug een marteling voor mens en machine

    En nu op naar de gevreesde patersberg en wat gevreesd werd kwam uit: te veel volk met valpartijen en voetgangers tot gevolg maar dit kon de pret niet drukken

    De zwaarste kwam er nu aan de koppenberg en terug te veel volk op de berg en op zij van de berg

    De steenbeekdries: terug kasseien terug afzien terug wind terug kou nu werd het duidelijk dit zou één van de zwaarste ronden worden dit was flandriens weer

    Goed dooreen geschud op naar de Taaienberg maar eerst nog een prima bevoorrading meepikken

    De Taaienberg kort maar steil en lastig amper 5km verder kwam de volgende er al aan de eikenberg terug kasseien terug klimmen

    Rust werd ons niet gehund want de kassei wegen kwamen er aan te beginnen met de holleweg om dan door te fietsen naar de lange strook van kerkgate en als dit nog niet genoeg was kregen we de jagerij er nog boven op

    De molenberg als volgende lag er erg smerig bij maar rust werd ons niet gehund via duisbeke ging het nu richting haaghoek voor de laatste kassei strook 2000meter afzien en het begon allemaal zijn tol te eisen

    Rust vergeet het eerst nog de Leberg over en alsof dit nog niet genoeg was 4 km verder lag de berendries voor velen was dit er te veel aan maar niet voor ons

    Tenbosse met zijn amper 400meter lengte ging nog net voor we nog een red Bull stop kregen vlak voor parike berg en de rust deed ons allen goed

    De abdij straat in Geraarsdbergen kon terug tellen voor we aan de mooiste mochten beginnen de muur en de kapelberg met zijn massa toeschouwers en wielertoeristen dus werd het terug slalommen tussen de gevallen fietsers

    Nog één te gaan de bosberg nog eenmaal op de tanden bijten nog eenmaal alles geven om dan in snelvaart richting aankomst te rijden

    160 km stond er op de teller voor we terug aan de aankomst waren; moe leeg en gekraakt maar toch blij we hadden het toch maar weer gedaan

    De drie heirnis mannen en de heirnis vrouw hadden de rit van het jaar tot een goed einde gebracht

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19000
    19.000 wielertoeristen rijden hun eigen Ronde
    Eén dag voor de profs hebben de wielertoeristen al de kans gekregen om hun eigen Ronde van Vlaanderen te rijden. De weeromstandigheden maakten van de bijna 19.000 deelneemers echte Flandriens.
    Bijna 19.000 wielertoeristen beleefden hun eigen moment de gloire op onder andere de Muur van Geraardsbergen. (foto alain buyck)

    Net als in 2008 kregen de wielertoeristen op hun hoogdag te maken met wisselvallig weer. Toch lieten de meesten onder hen zich niet afschrikken door de frisse temperaturen, windvlagen en voorjaarsbuien.

    Met bijna 19.000 fietsers waren er maar net iets minder deelnemers dan tijdens de recordeditie van vorig jaar. De omstandigheden haalde de Flandrien in ieder van hen boven.

    3.400 wielertoeristen hadden zich vooraf aangemeld om net als de profs de volledige 260 km van Brugge naar Ninove af te leggen. Ongeveer 400 van hen schakelden door de weersomstandigheden over naar de 150 km. Het parcours lag er redelijk goed bij, al was er op de glibberige kasseistroken uiteraard wel enige voorzichtigheid geboden.

    MUSEEUW EN TAFI

    Opgemerkte deelnemers waren onder andere de ex-Rondewinnaars Johan Museeuw en Andrea Tafi, ex-olympisch zwemkampioen Frederik Deburghgraeve en Oost-Vlaams gouverneur André Denys.

    Ook heel wat buitenlanders vonden weer hun weg naar de Vlaamse hellingen en kasseien. Liefst 33 verschillende nationaliteiten kwamen aan de start, met zelfs deelnemers uit Singapore, Nieuw-Zeeland, Canada, Japan, Mexico en Australië.

    Van de 5.000 buitenlanders waren er ongeveer de helft Nederlanders. Verder ook 800 Britten, 300 Fransen, 200 Spanjaarden, 170 Duitsers en 150 Italianen. Ook 50 Amerikanen reden een dag voor hun landgenoot Lance Armstrong Vlaanderens Mooiste.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ENERGY LAB
    Energy Lab zet je juist op je fiets
    Recreatieve fietsers kunnen voortaan ook terecht bij Energy Lab om zich te laten opmeten en positioneren. Ook een volledige analyse van de lichaamssamenstelling en botstructuren is daarbij inbegrepen.
    Sven Nys opende het nieuwe labo. (foto energy lab)
    De correcte positie op de fiets wordt door tal van factoren bepaald. Iedereen heeft andere afmetingen, andere verhoudingen en andere anatomische structuren.

    Binnen Energy Lab is er daarom een state-of-the-art fietspositioneringslabo ontwikkeld waarbij renners driedimensioneel worden geanalyseerd tijdens het fietsen.

    De positionering zelf wordt voorafgegaan door een scan van de botten om beenlengteverschil en stand van het bekken na te gaan. Hierbij wordt meteen ook de lichaamssamenstelling geanalyseerd, zodat je een beeld krijgt van het totale vetpercentage, de verdeling van de vetmassa over het volledige lichaam, de vetvrije massa.

    Ook de voetstructuur wordt in rekening gebracht door middel van een analyse van de drukverdeling onder de voet. Bij afwijkingen kunnen er bovendien zooltjes op maat gemaakt worden.

    Nieuw bij Energy Lab is ook het pedaalkrachtmeetsysteem waarbij de duw- en trekkrachten van het linker- en rechterbeen in beeld worden gebracht. Dit systeem, gecombineerd met beelden gemaakt door hogesnelheidscamera's, maakt het mogelijk om traptechniek en trapefficiëntie gevoelig te verbeteren. 

    Sven Nys opende op donderdag 25 maart alvast officieel de deuren van het nieuwe labo. "Het belang van een correcte positie op de fiets kan niet genoeg onderstreept worden. Niet alleen kan dit veel blessureleed voorkomen, maar bovendien ga je efficiënter rijden", vindt ook Nys.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEDSTRIJDJE
    Een wedstrijdje rijden?
    Voor wielertoeristen die een wedstrijd willen rijden, maar geen vergunning hebben is de site van toeristenkoersen de oplossing.
    Op de site van toeristenkoersen vind je een kalender met alle wielerwedstrijden in Vlaanderen die toegankelijk zijn voor iedere niet-vergunninghouder ouder dan 18. Organisators kunnen er ook hun wedstrijd aanmelden.

    Er is ook een regelmatigsheidscriterium, een klassement op basis van zes wedstrijden. De eerste vijf renners van het eindklassement vallen in de prijzen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RONDE SFEER
    Dompel je onder in de Rondesfeer
    Ook de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen is de laatste jaren uitgegroeid tot een echte klassieker. Cycling.be dook in de archieven van de laatste jaren en snoof de Rondesfeer op in woord en beeld.
    In 2007 zette de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen een grote stap voorwaarts met 18.000 deelnemers, liefst 3.000 meer dan het jaar voordien. 2.800 onder hen vertrokken vanuit Brugge en legden het volledige traject van de profs af. Dat is 40% meer dan in 2006.

    Ook van buiten Vlaanderen vonden de wielertoeristen massaal de weg naar de Ronde. In totaal kwamen 30 verschillende nationaliteiten aan de start. Daarbij Amerikanen, Australiërs, Kazakken en Japanners. Traditioneel waren ook een pak BV's aanwezig. Johan Museeuw, Sean Kelly, Geert Bourgeois en André Denys werden in de massa gespot. 

    DOOR WEER EN WIND IN 2008

    In 2008 waren de weergoden de wielertoeristen niet echt gunstig gezind, maar de regen en de koude schrokken de echte Flandriens natuurlijk niet af. In totaal dokkerden weer 17.000 fietsers over het parcours van de Ronde. 3.000 dapperen reden de volledige 259 kilometer. 

    De Ronde groeide ondertussen uit tot de top-3 van fietsevenementen wereldwijd waaraan buitenlanders willen deelnemen. Getuige daarvan waren de 5.000 buitenlanders aan de start. Opgemerkte BV's in 2008 waren Ozark Henry, André Denys en tennisser Kristof Vliegen.
     
    2009 BREEKT ALLE RECORDS

    De editie van 2009 brak opnieuw alle records. Met 19.000 kwamen de wielerliefhebbers en mountainbikers aan de start om één dag voor Tom Boonen en co het parcours van Vlaanderens Mooiste te inspecteren.  

    Met Kris Peeters, André Denys en Patrick Dewael waren er weer heel wat politici van de partij. Ook opvallend veel (ex-)topsporters proefden van de sfeer van de echte Ronde, zoals Niels Albert, Johan Museeuw, Tom Steels,...

    3.500 moedigen reden het volledige parcours van Brugge naar Ninove, goed voor 250 kilometer. Uit het buitenland kwamen vorig jaar vooral veel Britten naar Vlaanderen afgezakt, in totaal waren ze met 700. Het succes van Mark Cavendish zal daar wel voor iets hebben tussengezeten!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPRINT
    Alles over de Ronde van Vlaanderen
    Met de Ronde van Vlaanderen staat de tweede grote klassieker van het voorjaar op het programma. Sport.be volgt ieder wapenfeit op de voet met natuurlijk de nadruk op de Belgische topfavorieten!
    Juan Antonio Flecha, Tom Boonen en Fabian Cancellara zijn de superfavorieten. (foto belga)
    Afgelopen weken maakten heel wat renners indruk op Vlaamse wegen. Saxo-bank heeft met Fabian Cancellara en Matti Breschel twee kopmannen die een solo kunnen afronden. Ook Team Sky wil met Juan Antonio Flecha een gooi doen naar de zege. Philippe Gilbert is de absolute kopman voor Omega Pharma-Lotto met Leif Hoste als eerste luitenant. Filippo Pozzato toonde ook al zijn goede conditie voor Katusha. Last but not least is er ook nog Tom Boonen. De renner van Quick Step is in bloedvorm, maar kon in 2010 (voorlopig?) nog niet winnen op Vlaamse bodem.

    De winnaar van de twee voorbije edities heeft zich tot nu toe wat verstopt in het peloton. Stijn Devolder heeft nog geen potten gebroken in dit voorjaar. Aan 'Volderke' om zondag all criticasters de mond te snoeren.

    Zondag volgen wij op de voet wie er dit keer met de bloemen gaat lopen. In de aanloop is er onze vooruitblik en leveren we je het laatste nieuws. Direct na aankomst brengen we een uitgebreid verslag, de fraaiste foto's en reacties van alle hoofdrolspelers.

    De Ronde van Vlaanderen
     

    Zo was het vorig jaar
    Stijn Devolder wint voor het tweede jaar op rij Vlaanderens Mooiste. Op de Muur van Geraardsbergen maakte hij het verschil om vervolgens solo naar de overwinning te rijden. Aan de finish had hij de tijd voor een eerbetoon aan de overleden Frederiek Nolf. 

    Laatste nieuws
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPRINT
    Golazo media gaat Cyclo Sprint uitgeven
    Golazo media blijft verderbouwen rond wielrennen en recreatief fietsen. Het wordt verantwoordelijk voor Cyclo Sprint, het maandelijkse wielermagazine dat momenteel door Concentra wordt uitgegeven.
    Het nummer dat begin augustus in de winkel ligt, zal het eerste zijn dat door Golazo wordt verzorgd. Een magazine als Cyclo Sprint past perfect binnen de portfolio. Al ruim acht jaar produceert Golazo media diverse websites, publimagazines en artikels rond wielrennen en recreatief fietsen.

    "Het is precies die redactionele focus en onze know-how in het wielrennen waarmee we van Cyclo Sprint een nog beter magazine kunnen maken, een blad voor al wie een hart voor de fiets heeft en meeleeft met de koers of zelf op de fiets kruipt", verduidelijkt Gert Van Goolen, Managing Director van Golazo media.

    "Dankzij de jarenlange inspanningen van Concentra heeft Cyclo Sprint zijn plaats in de markt veroverd. Het is nu aan ons om met alle mogelijkheden die we binnen onze groep hebben, het magazine nog gerichter bekend te maken en te verdelen onder de fietsliefhebbers."

    "Het was voor ons belangrijk dat Cyclo Sprint verder zou kunnen groeien in een omgeving waar sport en media hand in hand gaan. In Golazo sports, media en entertainment hebben we de jongste jaren een bijzonder solide en ambitieuze partner gevonden waarmee we samen al veel impact op de markt hebben gerealiseerd. Deze nieuwe overeenkomst is daarvan een logisch vervolg", aldus Luc Rademakers, Managing Director van Concentra Uitgeversmaatschappij.

    Tot en met het speciale Tour-nummer (dat eind juni verschijnt) blijft Concentra de volledige redactionele en commerciële verantwoordelijkheid over Cyclo Sprint opnemen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MENU
    Jouw menukaart voor de Ronde
    Net zoals bij de profs is ook voor de wielertoeristen parcourskennis van de Ronde van levensbelang. Heb je je huiswerk voor komend weekend al gemaakt? Overloop mee het parcours en speel de RVV-hellingenquiz!
    De Kluisberg is de eerste echte helling van de dag. (foto belga)

    261,9 km tussen de Grote Markt van Brugge en de Hallebaan in Meerbeke, dat krijgen de profs zondag op hun bord. De wielertoeristen kunnen een dag eerder kiezen uit 75, 150 of 260 km. MTB'ers kunnen op pad voor 30, 55, 75 of 100km. 

    Wie voor de 260 km kiest, volgt grotendeels het officiële Ronde-parcours en beklimt alle hellingen die ook zondag op het menu staan. Na de start in Brugge krijg je eerst de kans om wat op te warmen met een vlakke passage langs de kust. In Oostende gaat het terug landinwaarts.

    DE EERSTE HINDERNISSEN

    Terwijl je Torhout, Roeselare en Waregem passeert, wordt het parcours al wat golvender. Na ongeveer 130 km wacht met Den Ast de eerste echte hindernis van de dag. Nuja, hindernis... Beschouw het eerder als een opwarmertje voor het echte werk.

    Pas 35 km na Den Ast volgt met de Kluisberg de eerste echte helling van de dag. In het verlengde van deze asfaltweg met een veneinig einde ligt de smalle Knokteberg, ook wel bekend als de Côte de Trieu.

    6 KLIMMEN OP 20 KILOMETER
     
    Vervolgens liggen er zes kuitenbijters te wachten over een afstand van goed 20 kilometer. De Oude Kwaremont is meestal de eerste test van de dag. De kasseien gevolgd door een stuk vals plat kruipen dan ook meteen in de benen. Zonder kans op recuperatie gaat het vervolgens over de kasseien van de steile Paterberg.

    Op de Oude Kwaremont zal je je waarschijnlijk voor het eerst afvragen waar je in godsnaam mee bezig bent. (foto belga)
    Nog meer kasseien wachten op de beruchte Koppenberg en de minder bekende Steenbeekdries. Op de Taaienberg kan je met een beetje geluk gebruik maken van het gootje.

    Die luxe zal Tom Boonen sanderendaags alvast niet hebben op zijn lievelingsklim, want dan komen er nadarhekken te staan.

    De Eikenberg vormt met zijn slechte kasseien, vals plat en steile einde het sluitstuk van die zware passage.

    DE AANLOOP NAAR MUUR EN BOSBERG

    We zitten nu in volle finale en terwijl je naar adem hapt en je benen lijken te ontploffen, mag je jezelf gaan afvragen hoe je de combinatie van de korte maar veneinige Molenberg en de kasseien van de Haaghoek gaat doorkomen. Meteen daarna gaat het over de korte maar steile Leberg en ook de Berendries laat niet lang op zich wachten. Het asfalt bolt hier wel goed, maar deze helling is zo steil dat er maar geen einde aan lijkt te komen.

    De Muur van Geraardsbergen is dé helling van de Ronde. (foto belga)
    Voordat we Geraardsbergen binnenrijden laat je je best niet verrassen in de Tenbossestraat in Brakel. Hierna volgt het heilige afsluitende duo.

    De Muur van Geraardsbergen is dé klim van de Ronde, dus laat je hier maar eens goed gaan, voor zover dat nog mogelijk is. Ook op zaterdag zullen de toeschouwers hier gelukkig al van de partij zijn om je vooruit te schreeuwen.

    De laatste opgave van de dag wacht even verderop op de Bosberg. Na deze kilometer kasseien door het bos gaat het in dalende lijn richting finish, waar bloed, zweet en tranen geleidelijk zullen overgaan in euforie en trots. En dan is het woord aan de profs!



    De 15 hellingen van de RVV 2010 (klik voor meer info)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    André Denys: 'Hou het sportief!'
    De organisatoren en het Oost-Vlaamse provinciebestuur slaan de handen in elkaar voor een veilige Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen. Gouverneur André Denys roept alvast op tot sportiviteit.
    Gouverneur André Denys roept op tot sportiviteit. (foto sport.be tv)

    De Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen wordt steeds populairder. Nu zaterdag worden er 20.000 deelnemers verwacht, onder wie ongeveer 5.000 buitenlanders en 30 verschillende nationaliteiten.

    Meer deelnemers betekent jammer genoeg ook meer overlast. Er was nood aan concrete afspraken voor meer veiligheid en een propere omgeving en daarom ondertekenden alle Oost-Vlaamse gemeenten die tijdens de Ronde worden aangedaan onder impuls van gouverneur André Denys een convenant.

    Er zal dit jaar geverbaliseerd worden door de politie. Overtreders zullen van de organisatie een brief ontvangen en als ze tijdens een volgende editie opnieuw in de fout gaan, kunnen ze uitgesloten worden van een volgende deelname.

    Organisator Golazo roept de deelnemers dan ook op om zich te houden aan de wegcode en de bepalingen van het intern reglement. Ook de Wielerbond Vlaanderen ondersteunt deze oproep naar haar leden toe en pleit voor een wielertoerisme met stijl.

    Gouverneur André Denys, zelf een fervent wielertoerist, dringt er vooral op aan om sportief te rijden en afval te deponeren op de daartoe bestemde plekken. "We hebben een totaalpakket aan maatregelen uitgewerkt: meer toiletten, afvalcontainers, signaalgevers, stewards en ambulances. Dat moet allemaal ten goede komen aan de wielertoerist!"



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E3 PRIJS HARELBEKE

    E3Prijs Harelbeke

    Na een rustige zaterdag waar we jammerlijk de club niet konden of mochten vervoegen ging het deze zondag richting Harelbeke voor onze 1st klassieker van het seizoen en we waren terug niet alleen met duizenden waren de wielertoeristen massaal naar Harelbeke gekomen.

    Alsof het een Vlaamse kermis was zo was de sfeer deze morgen met volle teugen konden we genieten van het gefriemel en het zenuwachtig inschuiven van de wielerfanaten

    De eerste 30km lieten we ons gewillig meevoeren met het peloton al was het soms bijten om het tempo te volgen langs de vlakke Oost-Vlaamse wegen

    Met de zeelstraat begon het zware werk deze 2.5 km lange bult die op papier geen bult is maar voor ons toch een stevige kuitenbijter is en blijft

    Op deze 83km lange rit was de eerste helling de Kapelberg na 41km samen met copain Martin en mijn echtgenote werd deze klus snel geklaard

    De Patersberg was de tweede kuitenbijter en de vijand van mijn echtgenote waarom weten we nog steeds niet want deze heuvel is al meermaals beklommen

    En nu de Oude Kwaremont die op sommige plaatsen glad en gevaarlijk was en hier begonnen de minder getrainde het lastig te krijgen met als resultaat stilvallen en te voet naar boven gaan.

    Eens deze beklommen begon de tocht naar de bevoorrading en terug was het werken geblazen

    De bevoorrading na 53 km was een welgekomen rustplaats om terug de hartslag en de ademhaling naar een deftig ritme te laten zakken Het tweede deel ging nu richting Kluisbergen en met de wind tegen ook al geen rustig stukje voor we aan klim van de Mont Encluse of Kluisberg konden beginnen: deze niet zo zware heuvel is een pareltje om te fietsen

    De afdaling is nog leuker hier en konden we ons nog eens laten gaan voor we richting laatste heuvel reden

    Samen met nog een paar wielertoeristen werd koers gezet richting Tiegem voor de laatste klim van de dag maar de wind nu begon nu stilaan zijn tol te eisen maar ook deze klim werd nog redelijk vlot verteerd

    Met de heuvels achter ons dachten we het ergste ook achter de rug zou zijn

    Maar 20km lang werd het nog beuken tegen de wind en moesten de laatste reserves aangesproken worden

    Ook in de laatste rechte lijn die toch een paar kilometers lang was kregen we niet cadeau tot de laatste meters was het werken geblazen

    Eindelijk zat de eerste echte rit van het seizoen er op: moe en voldaan maar vooral blij dat we het toch maar terug gedaan hebben

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

       

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KUNSTWERK
    Gilbert rijdt Vlaanderens Mooiste op kunstwerk
    Philippe Gilbert zal de Ronde van Vlaanderen op een wel heel unieke fiets rijden. Een kunstenaar nam het stalen ros van onze landgenoot onder handen.
    Het nieuwe kader van Gilbert. (foto Omega Pharma-Lotto)
    Ter gelegenheid van het zilveren jubileum van de Nationale Loterij in de wielersport, ontwerp artiest Jacques Charlier voor Philippe Gilbert een 'Balls & Glory' fiets. Na afloop van de wedstrijd wordt de bijzondere fiets geveild voor het goede doel.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE LAASTE
    De laatste loodjes voor de Ronde
    Niet alleen bij de profs, maar ook bij de wielertoeristen begint het stilaan te kriebelen voor de Ronde. De hellingen van de E3 Prijs of Gent-Wevelgem zijn dan ook ideaal om de benen nog eens te testen.
    Deze Kwaremont staat zowel in de E3 Prijs als in de RVV voor profs én wielertoeristen op het programma. (foto belga)
    Wie wil vlammen op de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen kan komend weekend nog eens een laatste keer voluit gaan om vervolgens te taperen richting D-Day. Niet alleen voor de profs, maar ook voor de recreanten is de E3 Prijs Harelbeke een ideale test. Heel wat hellingen van de E3 Prijs komen een week later immers terug op de Ronde.

    De eerste 116 kilometer langs Oudenaarde, Zottegem en Geraardsbergen zijn een goede opwarming voor een pittige slotfase richting Harelbeke, waar ook van start wordt gegaan. Het begint allemaal met La Houppe in Flobecq. Vanaf dan volgen de heuvels elkaar in ijltempo op, met de Berg ter Stene, Boigneberg, Eikenberg, Stationsberg en Taaienberg.

    Met nog een 50-tal kilometer voor de boeg gaat het via de Kruisberg (Oude Kruiskens) richting Kluisbergen. Daar moeten kort achter elkaar de Kapelberg, Paterberg en Kwaremont bedwongen worden, met als toetje een passage over de Knokteberg.

    De Tiegemberg vormt de laatste hindernis van de dag. Nog even opletten geblazen in de gevaarlijke afdaling en dan gaat het richting meet in Harelbeke.

    Naast de Ronde van Vlaanderen voor Wielertoeristen komen er heel wat van deze hellingen terug in de ritten van de Bank van De Post Cycling Tour. Liefhebbers kunnen een dag na de profs overigens het parcours afhaspelen op de
    E3 Prijs Vlaanderen voor Wielertoeristen.

    WAAIEN OVER DE KEMMELBERG

    Wie de E3 Prijs niet ziet zitten, kan nog altijd zijn heil zoeken op de hellingen van Gent-Wevelgem. Deze 219 km lange tocht begint in Deinze en trekt in één ruk westwaarts langs Tielt en Diksmuide.

    In Veurne aangekomen wordt de blik op het zuidelijker gelegen Poperinge gericht. Op dit stuk van het parcours kan de wind genadeloos hard kan beuken, zo bewijzen de jaarlijks wederkerende waaiers bij de profs.

    De Kemmelberg staat tweemaal op het programma in Gent-Wevelgem. (foto belga)
    Even voorbij Poperinge wachten er twee lussen van elk ongeveer 40 kilometer met telkens acht hellingen. De eerste hindernis is de Scherpenberg. Vervolgens gaat het over de Franse grens over de Mont de Cats, Berthen en Mont Noir. Terug op Belgisch grondgebied vormen de Baneberg en de Rodeberg als het ware het aperitief voor de beklimming van de Monteberg en even later de Kemmelberg.

    Bij de profs wordt sinds vorig jaar het risico op valpartijen in de gevaarlijke afdalingen over de kasseien van de Kemmel ingeperkt. Daarom gaat het na de top linksaf om via de smalle Klokhofweg en de Kleine Kemmelberg terug op de Kemmelbergweg uit te komen. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW
    BMW brengt twee nieuwe fietsen op de markt
    BMW is niet alleen een belangrijke speler op de automarkt, het Duitse bedrijf staat ook garant voor de bouw van prachtcreaties op het gebied van fietsen.
    De BMW M-Bike. (foto BMW)
    BMW brengt twee nieuwe modellen op de markt. Namelijk de BMW M Bike en de BMW Cruise Bike. De M Bike is gemaakt voor de fanatieke fietser. Het frame is matgrijs en valt bijzonder op in combinatie met rode accenten die verwerkt zijn in het lederen zadel. Voor het schakelen is is er een Shimano-systeem voorzien.

    De BMW Cruise Bike is dan weer meer een citybike. Ontworpen om snel door het drukke verkeer te glippen. Dit op een trendy fiets in fel oranje. Een subitiele verwijzing naar de BMW 1802 uit de seventies. De fiets is ook te verkrijgen in zilver/wit en blauw/zwart.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEMMELBERG
    Kemmelberg is Vlaanderens lastigste
    De Kemmelberg is de lastigste hellingen in Vlaanderen. Dat concludeert althans Luc Verdoodt in zijn Vlaams Toppenboek. De Muur van Geraardsbergen en de Hotond vervolledigen de top drie.
    Verdoodt fietste alle kuitenbijters in Vlaanderen omhoog en beschreef daarbij wat hij voelde in de kuiten en wat daarbij door zijn hoofd ging. Het resultaat is een top 100 van heuvels, hellingen, toppen en bergen.

    De auteur gebruikte voor zijn rangschikking niet alleen de gekende standaardparameters lengte, gemiddelde en maximale stijgingsgraad, maar ook de staat van het wegdek, het koershistorisch belang en de zogenaamde Mont Ventoux-factor. 

    Naast de bekende heuvels uit de wielerklassiekers staan ook een pak minder bekende hellingen uit het Hageland, het Pajottenland of de Voerstreek uitvoerig beschreven.

    Met de profielen en kaartjes is dit een onmisbaar naslagwerk voor wie al klimmend de borst nat wil maken.

    Vlaams Toppenboek wordt uitgegeven door Uitgeverij Vrijdag, telt 224 bladzijden en kost 24,90 euro
    .
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Cube Reaction wint red dot design award
    De Cube Reaction GTC SL heeft de red dot design award gewonnen. Deze award wordt wereldwijd gezien als een van de meest prestigieuze ontwerpprijzen.
    De Cube Reaction GTC SL zit vol met de nieuwste technologie zonder dat het ontwerp er overvol uit ziet. (foto cube)
    "De Cube Reaction GTC SL zit vol met de nieuwste technologie zonder dat het ontwerp er overvol uit ziet. De massieve verbindingen tussen de buizen zien er delicaat uit, benadrukt door het gebruik van dynamische, licht gebogen lijnen. De uitgesproken contourlijnen geven de fiets een krachtige uitstraling", aldus Product Designer Gregor Dauth, lid van het Cube Innovation Center.

    De Red Dot Design Award is sinds de start in 1955 uitgegroeid tot de grootste en meest bekende designwedstrijd ter wereld. De discipline 'product design' telde dit jaar 4.252 inzendingen uit 57 landen. De internationale jury bestaat uit 30 vooraanstaande design experts.

    Alle ontwerpen die zijn bekroond met een red dot moesten deze internationale jury overtuigen en zich onderscheiden door innovatief design van uitzonderlijk niveau. "Deze producten zijn bekroond voor buitengewone prestaties op het gebied van innovatie en ontwerpkwaliteit", zegt design expert Professor Dr. Peter Zec, voorzitter van Icsid, initiator van de Red Dot Award.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1MILJOEN NEDERLANDERS
    1 miljoen Nederlanders op de fiets
    Op 31 maart willen onze noorderburen op hetzelfde tijdstip één miljoen mensen op de fiets krijgen. Fietsfabrikant Vanmoof prijst het tweewielergebruik in een commercial alvast op een originele manier aan.
    Als er op 31 maart één miljoen Nederlanders op hetzelfde moment op de fiets zitten, zou dat meteen goed zijn voor een nieuw wereldrecord. Het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen en de Fietsersbond willen op deze ludieke manier laten zien dat fietsen een gemakkelijke manier is om aan je dagelijkse portie bewegen te komen.

    Drie keer per week drie kilometer heen en weer fietsen verbetert de conditie van mensen met een slechte conditie al met 10%. En fietsen draagt ook nog eens bij aan de aanpak van het fileprobleem en de vermindering van CO2-uitstoot.

    Op de website van het organiserende comité kan je trouwens met behulp van de fietscalculator eenvoudig uitrekenen hoeveel je bespaart door de auto te laten staan en de fiets te nemen.

    WHAT PLEASES A DUTCH GIRL?

    Bij Vanmoof prijzen ze het gebruik van de fiets alvast op een originele manier aan. De Amsterdamse fietsfabrikant lanceerde een nieuwe viral ad met als titel "what pleases a Dutch girl most?". Bekijk het filmpje:

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KBC CYCLING TOUR 65 KM

    KBC Cycling Tour 65km

     

    Vandaag stond voor ons de kbc Cycling Tour op het programma: met als startplaats café Edemolen te Nazareth

    7u30 en we waren vertrokken voor een pittig en stevig ritje en de motregen kregen we er gratis bij

    De klimkilometers die we nodig hadden zouden we vandaag meer dan genoeg te verwerken krijgen

    Over de perfecte uitpijling niets dan lof en in één woord schitterend waren alle ritten zo maar

    Maar nu terug naar het parcours: Asper en Zingem waren bijna vlak en prima als opwarming Nederzwalm en Maria-Latem waren al een beetje moeilijker vanaf hier zouden we nog weinig vlakke wegen tegenkomen

    Eens hier voorbij werden de benen nog meer belast want vanaf Velzeke met zijn Paddestraat als uitschieter begon het verdomd lastig te worden

    Erwetegem en Sint –Lievens –Essen waren de volgende hindernissen voor we in dalende lijn in Steenhuize belanden

    Café Berghof was de rustplaats en de lekkere koffie hadden we echt wel verdiend

    Eens ingescand konden we terug op pad:vergezeld door wind en regen ging het naar Sint-Maria-Oudenhove

    Steeds ging het op en af klimmen en dalen draaien en keren :de wind maakte het nog eens zo lastig en de regen maakte ons doornat

    Rozebeke en Roborst  waren de volgende voor we de Zwalm doorreden

    De handen waren bijna gevoelloos als we de Scheldedijk mochten op rijden in Zingem

    Terug werd ons niets van rust gehund ook hier stond de wind verkeerd en niet alleen de handen maar ook het lichaam begon nu af te koelen maar bijna waren we er van af nog even op de tanden bijten

    Het naambord met Nazareth er op bracht terug een glimlach op mijn ego haar gezicht al moest ik even goed zoeken door alle modder die we meegebracht hadden

    Eind goed al goed maar deze rit hadden we niet cadeau gekregen voor een zondag kon deze tellen    

     

    Groetjes

    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BREVET 100 KM

    Brevet 100 km

     

    Lente eindelijk lente dachten we !!!!

    De auto in de was gezet de fiets opgeblonken en de benen glad geschoren

    En donderdag nog eens lekker kunnen buiten fietsen op het parcours van de KBC cycling tour en op een deel van Passage Fitnes tour :zalig

    Laat het weekend maar vlug komen dachten we

    Zaterdag: niets lekker weer geen blauwe hemel of zon te bespeuren maar terug een dreigende en donkere hemel en een pittig windje

    Maar laten we ons daar door afschrikken: bijlange niet en de vele andere leden duidelijk ook niet want terug waren we met een leuke bende om dit brevet af te werken

    Deze rit zou ons naar Hamme brengen naar Café De Bierhoeve een stop die er mocht zijn dit is een naam om te onthouden

    Voor we deze bereikten lagen eerst nog 50km op ons te wachten langs troosteloze velden over met modder bezaaide wegen en niet te vergeten de ontelbare putten en steenslag

    Met als gevolg lekke banden en dit bijna steeds bij de zelfde het was duidelijk niet de dag van JEAN PIERRE de pechvogel van deze rit maar gelukkig konden we terug rekenen op de steun van de volgwagen

    Wachtebeke, Moerbeke, Sinaai en Waasmunster kruisten we en dit zonder noemens waardige hindernissen zelfs nog geen brug moesten we over

    Enkel een lange kassei baan zorgde voor enig verstrooiing

    Het tweede deel met de wind op de neus zou een pak zwaarder worden maar samen uit is samen thuis en nu bleef de groep gesloten tot het einde wat als een prestatie op zich is

    Enkel de laatste kilometer werd er nog eens ouderwets gespeeld maar na 99km mocht dit wel

    Och ja: er reed vandaag een klein jong rennertje mee en deze heeft dit meer dan schitterend gedaan misschien kunnen we ooit zeggen met deze kampioen hebben we nog meegefietst

        

     

     Groetjes
    Myriam & Dirk

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOHAN BRUYNEEL
    Modieus de fiets op met Johan Bruyneel
    De lente is in het land en dat wil zeggen dat er opnieuw heel wat mensen voor de fiets kiezen als geliefkoosd transport of ontspanningsmiddel. Johan Bruyneel zorgt ervoor dat je dit kan doen in een modieuze outfit.
    Foto Johan Bruyneel.com
    Johan Bruyneel
    is niet alleen actief als ploegleider van RadioShack, hij stort zich ook op de kledingmarkt voor de recreatieve fietser. Het is vanaf nu mogelijk om je te hullen in de Johan Bruyneel Collection. Zowel mannen als vrouwen kunnen hun gading vinden.

    De collectie heeft drie grote onderverdelingen: namelijk de Cobbles, Ride en Dynasty-lijn. De Cobbles collectie is wat stoerder en heeft de Vlaamse Leeuw als embleem op de zijkant van het shirt. Op de achterkant prijkt de tekst "Only the hard survive".

    Ride is dan weer helemaal toegespitst op de wielertoerist die samen met het gezien een ritje wil maken. Zo zijn er petten en t-shirts met zowel korte als lange mouwen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVER DE POGGIO
    Vanuit de zetel over de Poggio!
    Mark Cavendish en Tom Boonen hebben hun huiswerk voor Milaan-San Remo vast al gemaakt. Nu jij nog! Weet wat je te wachten staat in de finale van La Primavera en beklim nu alvast de Poggio op Youtube!
    Tussen de drie Capi en de Poggio moet de Cipressa beklommen worden. (foto belga)
    Om Milaan-San Remo te winnen moet je geen berggeit zijn, daar leverde Mark Cavendish vorig jaar nog het bewijs van. Toch wordt deze klassieker altijd in één adem genoemd met de Cipressa en vooral de Poggio. Deze laatste kuitenbijter is dan ook het ultieme obstakel om alsnog een massaspurt te voorkomen.

    In de net geen 300 vorige kilometers worden de klimmersbenen van de renners immers amper op de proef gesteld. Halfweg koers wacht het peloton met de Passo del Turchino de eerste echte hindernis. Pas in de slotkilometers van deze 25,8 km lange klim, gaat het stijgingspercentage over de 5%. Net voor de top zie je letterlijk licht door het einde van de 170 meter lange tunnel.

    Vijftig kilometer verder is er Le Manie, een klim die vooral bekend staat om zijn zeer technische afdaling. De finale begint pas echt met de drie Capi. De korte maar snedige Capo Mele, Capo Cervo en Capo Berta volgen elkaar op binnen een afstand van 15 kilometer.

    De Berta is de lastigste van de drie en ook steiler dan de volgende hindernis: de Cipressa. Toch is deze zes kilometer lange bult met een gemiddelde stijgingsgraad van 'slechts' 3,9% behoorlijk lastig. De 275 km in de benen zullen daar vast iets mee te maken hebben.

    KNALLEN OP DE POGGIO

    Het eerste gedeelte van de Poggio is het steilst. (foto belga)
    En dan is er dus die befaamde Poggio di Sanremo op 6 km van de meet. Dat wordt weer vier km lang wriemelen maar ook knallen door de smalle straatjes en bochten met zicht op de Ligurische kust. Het eerste gedeelte van de Poggio is het 'steilst', met stukken van bijna 5%. De gemiddelde hellingsgraad van deze kuitenbijter bedraagt echter maar 3,7%.

    Eens boven gaat het in volle vaart - wel oppassen met al die stenen muurtjes! - richting centrum van San Remo, waar de finishlijn getrokken is tussen de palmbomen op de Lungomare Italo Calvino. De renners kennen de slotkilometers al op hun duimpje. Doe zelf ook de nodige parcourskennis op met de beklimming en afdaling van de Poggio en de slotkilometers van vorig jaar op YouTube (zie onder)!

    Begint het al te kriebelen om zelf de 290 km van Milaan naar San Remo te fietsen? Tenzij het profpeloton je natuurlijke biotoop is, kan je dan best je ding doen op 6 juni op de Gran Fondo Milano Sanremo, de wielertoeristenversie van de klassieker.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Mijn favorieten
  • bloggen.be

  • Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Black spinners
  • Lotto cycling tour
  • Go fit merelbeke
  • Spin & Bike
  • alles over fietsen

  • Foto

    WELKOM BIJ MYRIAM & DIRK
    Zoeken met Google



    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • soete-wey
  • wtc Black Spinners

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cullinair
    www.bloggen.be/cullina
    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    applenieuws
    www.bloggen.be/appleni
    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Nu binnen via mijn nieuwsblog!
  • Nog de Beste Wensen
  • lieve groetjes
  • Mooie wielerverslagen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 19/11-25/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs