Ik ben Haes Dirk
Ik ben een man en woon in Zwijnaarde (Belgie) en mijn beroep is technisch bediende bij Warringtonfire gent.
Ik ben geboren op 10/06/1959 en ben nu dus 65 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: fietsen -mtb -spinning -vakantie.
Fietsen is mijn vrijheid
en uitlaatklep
MYRIAM & DIRK......................... Mail : dirk.haes@pandora.be The BLACK SPINNERS
08-06-2008
FIETSTOCHT DIERINCK
Fietstocht Dierinck
Zeveneken feestzaal Uytdenhove was vandaag de startplaats .De 50km was vandaag ons doel na de zware rit van zaterdag.Deze rit hadden we reeds meerdere malen gefietst dus het trajekt had geen verrassing voor ons in petto.Via Moerbeke en Stekene berijkten we na 28 km de controlle plaats in Klein Sinaai .Na deze stop ging de rit verder naar Sinaai en Lokeren om zo terug naar Zeveneken te fietsten met 50 km op de teller en met 28km gemiddeld was deze rit vlug gedaan .Jammer van het weinige volk dat we tegen kwamen in de andere richting daaren tegen een massa volk op de rit de classic Jan Bogaert met startplaats Tieltrode ik denk dat we de volgende keer ook deze classic gaan fietsen het is weer eens wat anders.En volgens het aantal deelnemers te zien moet het in orde zijn.
140km lang en 30 hellingen De uitdaging voor het weekend met alle hellingen van de ronde en nog vele andere Dit is een van de zwaartste ritten in Vlaanderen als flandrien moet men deze gefietst hebben Zaterdagmorgen een miezerge zaterdagmorgen dit beloofd niet veel goeds vandaag motregen en een redelijk briesje .De startplaats de grote markt in Ronse was mooi ingericht met allerlij tenten van de organisatie .Voor de start nog een lekkere koffie gedronken in een zeer mooi ingericht cafe met een zeer vriendelijke dame .Deze keer ga ik niet alle hellingen opnoemen die we overgereden hebben want dit zou veel te lang worden .Maar over een paar kan er wel een zinnetje af .Zoals de FIETELMEERS na amper 2 km een bult van 21% zo dat we onmmidelijk opgewarmt waren de SCHAPENBERG nog een helling van 21%met nog maar 5km op de teller zou deze rit geen makkie worden.De KLUISBERG was vandaag 2100m lang en 18%zwaar .Onze extra stop was deze maal juist voor de WAAIENBERG in een cafe met een rustiek kader en waar de waard ons spontaan handoeken aan rijkte voor over de stoelen te plaatsen de koffie en rijsttaartjes smaakten vandaag dubbel zo lekker in deze mooie zaak. Na de stop lag nog de befaamd en beroemde Koppenberg met nog een paar hellingen van boven de 20% zoals de FORTUINBERG en BERG TEN HOUTE was het duidelijk dat dit de zwaarste rit zou worden van de lotto cycling tour .Na het afhalen van de drinkbus en medaille konden we vandaag iets doen wat we reeds lang geleden afgesproken hadden champagne drinken .We hebben het ons laten smaken,na nog een beetje te zitten na praten en reeds plannen te maken voor volgen jaar werd het zo stilaan tijd om huiswaards te keren.Deze dag was weer veel te vlug om maar met volgende week terug een mooie uitdaging voor de boeg kan de werkweek niet vlug genoeg gedaan zijn .Tot volgen weekend in Heusden-Zolder
Fietstocht Aalter Sportief Taverne Sparrenhof is een mooi plaats om te starten deze tocht hebben we reeds meerdere malen gefiets daar waar het goed is komt men terug.Deze rit ging terug richting Westvlaanderen maar de wegen zijn er niet vlak maar wel licht glooiend met in het eerste deel zelf een echte helling de Poelberg in Tielt waar het grootse deel van deze 60km lange rit werd vereden .De controle in cafetaria Watewy in Tielt na 34km is ook al jaren de zelfde stopplaats .Het is een rit die idiaal is voor een zondag morgen ,rustige wegen , niet te zwaar en goed uitgepijld wat wenst men nog meer
Maldegem-Kemmel-Maldegem Startplaats het zwembad van Maldegem het is eens wat anders .Het weer viel deze morgen reuze mee een beetje mist en een schuchter zonnetje we mochten dus niet klagen.De rit ging richting Staden langs Westvlaamse rustige wegen.Voor ons was het lang geleden dat we nog eens een vlakke rit hadden gereden en het voelde raar aan.De koffie stop hebben we in Oostkamp gehouden de rijsttaartjes smaken in Westvlaanderen evengoed.Na de stop ging het snel richting controlle in Staden cafe de sportraad waar alles maar 1 kost was het goed vertoeven .Het is een cafe met een echte cafemadam die haar klanten goed verzorgd.Met nog 53km te gaan konden we aan het 2de deel beginnen .De wind was nu sterk opgekomen en het zouden lastige km worden .Met 110km op de teller waren we terug in Maldegem.Het was een rit zoals er zo veel zijn niks speciaals om voor terug tekomen.Maar wel leuk om eens in deze streek te fietsen
Deze morgen in Oudenaarde aan het centrum van de ronde van vlaanderen om ons te laten inschrijven voor de bronsen flandrien 72 km lang en 10 hellingen zwaar waaronder alle kassei hellingen uit de ronde van vlaanderen .Juist voor we op weg gingen moesten we eerst nog een fikse stortbui trotseren.De eerste kilometers moesten we de regen ondergaan langs de lange weg naar Kluisbergen.De eerste 15 km waren vlak maar wel vuil (stenen en modder).Eenmaal daar voorbij konden aan de heuvelzone beginnen en begon de hemel opteklaren en dit zou zo blijven voor de rest van de rit.Kluisbergen,Trieu,Kwaremont,Kruisberg en Hoton in deze volgorde lagen de heuvels dus elke 5km een beklimming en boven op de Hoton lag de controlle waar de Schepper de plak zwaaide met zijn grappen en grollen.Na de bevoorrading die dik in orde was en met 40 km op de meter konden we rit verder zetten .44km de Patersberg die reeds mooi droog was van het zalige zonnetje en dus geen enkel probleem om naar boven te fietsen .51km de gevreesde Koppenberg waarvan het eerste deel droog was maar het middenstuk kletsnat dus u kunt al raden slippen en afstappen na een paar meters lag het terug droog en konden we met veel moeite terug fietsen.53km de Mariaborrestraat 54km de Steenbeekdries 63km de Donderij 65km de Spichtenberg.De traditionele tussenstop lag vandaag aan de visvijvers in Nukerke waar de koffie en rijsttaartjes lekker smaakten. 66km de Taaienberg als laatste zware beklimming met nog de Eikenberg voor de boeg op 71 km kon er eens gespeeld worden wat we op de Eikenberg dan ook gedaan hebben.Op de laatste brug voor de eindmeet kondden we het weer niet laten om nog eens spelen. Voor een zondagmorgen moest dat niet meer zijn ik en mijn echtgenote hebben van deze rit genoten Groetjes Dirk
Alles wat er de afgelopen weken is gezegt of gebeurt is laten we definitif achter ons liggen Ik hoop voor alle andere partijen het zelfde .Heb ik me laten vangen aan een spelletje welles nietes ja en daar heb ik nu spijt van .Ik moest slimmer geweest zij en me daar over gezet hebben.Maar ja gedaane zaken nemen geen keer.Maar soms kan men een mens te ver drijven zodat het potje overloopt Vanaf nu willen we rust en terug enkel nog fietsen(bij heirnis waarom niet?) Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is GEDAAN.....NIEUWE START Groetjes Dirk
Zondag morgen ,de hemel was toch al een beetje opgeklaard na zaterdag.De start plaats was de sporthal in Evergem.We hadden keus uit verschillende afstanden en kozen voor de 50km afstand.Samen vertrokken met een paar oude kennissen.Het zou vandaag een rustig ritje worden als de wind niet de spelbreker zou zijn .De tocht vandaag ging naar Lovendegem en Waarschoot langs rustige vlaamse wegen.Aan een gesappig tempo en al keuvelend bereikte we de controlle plaats op amper een paar km van de startplaats.Na de koffie reden we richting Ertvelde .En was de wind weer eens spelbreker ,pal op de neus .Samen met een paar wielervrienden uit Oostakker deden we gesamenlijk het kopwerk en namen we het peletonnetje op sleeptouw.Na 55km bereikten we de aankomst.Jammer dat we niet konden na praten over het ritje ,maar we hadden nog andere verplichtingen deze morgen.Het was een leuk kort ritje idiaal om uit te fietsen Groetjes Dirk
Het weer viel deze morgen seriues tegen regen en nog eens regen .Wat een verschil met de afgelopen weken,dit is belgié he.Sportzaal Almerik in Steenhuize was vandaag de start plaats boven op de Kloosterberg.De rit zelf was zoals gewoonlijk in deze streek voor geen meter vlak. De eerste helling als men deze zo mag noemen DE GAPENBERG na amper een paar km waren we over zonder dat we het wisten maar wel een prima opwarmer .De KOESTRAAT in Everbeek was ook geen echte helling meer een soort stevig vals plat .In de streek van Flobecq na 18 km begon het echte werk met als eerste de HANAISE en dan de VIEUX MOULIN deze 2 begonnen op echte hellingen te trekken maar met twee sterke kopmannen die ons groepje kwamen versterken reden we bulten nog redelijk vlot naar boven.Na nog een paar stevige regenbuien te hebben moeten verwerken waren we in Ellezelles .De GRAND MONCHAUT op 30 km was voor niemand echt een probleem .De HOUTAING in Buissenal op 34 km was de eerste echte bult van de dag deze was niet steil maar wel lang. En nu op naar de bevoorrading in het mooie kasteeldomain van La Berliere op 45km .Na 60km werd het tijd voor onze tradtionele tussenstop en konden we onze kledij een beetje laten drogen.De koffie en de rijsttaartjes smaakten dubbel zo lekker vandaag in de zeer gezelige cafe met nog zo een echte cafebaas die weet hoe hij zijn klanten moet bedienen.Na een paar goede lachbuien van de grappen en de grollen werd het tijd om de rit verder te zetten.Over het 2de deel van vandaag kunnen we kort zijn,hier zijn we dit seizoen al veel geweest al te veel.Na de controlle in Lombise eindelijk nog eens een echte helling de EIKENMOLEN en dan de PONTEBEEK? .Met nog enkel de MUUR en de BOSBERG die we dit seizoen ook al een paar keer zijn over gereden, maar ze blijven nog altijd zwaar en lastig en met eerst de vesten te zijn moeten oprijden is het nog eens zo zwaar.Na 130 km waren we terug in Steenhuize nat maar voldaan .Toen we de moutainbikers zagen toe komen aan de afspuitplaats waren we blij dat we op de baan hadden gefietst.
Zaterdag na het ophalen van de fietsen van de mede fietsers vertrokken naar het verre Luik meer specifiek Boncelles waar ons hotel gelegen was.Ons Ibis hotel was prima gelegen aan een winkel centrum en op amper een paar kilometer van de startplaats.Na het avond eten in het italiaans restaurant Le Jardins De Toscane waar het zeer gezellig en lekker vertoeven is was het tijd om ons bed op te zoeken .Zondag 6u30 ontbijt want we wilden rond 8uur starten.Op de weg naar de startplaats zagen we het al ,hier gaan een massa wielerfanaten vandaag op de afspraak zijn om juist te zijn meer dan 7000.In het gezellige Tilff stond de startboog en eens die onderdoor gereden konden we aan de140km lange rit beginnen.De eerste kilometers waren relatief vlak op een paaruitzonderingen na.Na 18km begon het echte werk COTE D' ONEUX een helling van 2800m lang een met 6%gemiddeld lange klim met uitschieters van 13% kon deze heuvel tellen als eerste van de dag.Door heen het mooie ardense landschap reden we richting Ferrieres waar de tweede helling gelegen was de COTE DE WERBROMONT een stevige klim van 4800m met een gemiddeld van 4% was dit na de vorige een gemakkelijke klim.De 3de en de 4de hellingen de ANCIENNE BARRIERE en de zeer mooie SAINT-JACQUES waren elk bijna 5km lang en met gemiddelde van rond de 5% nog redelijk vlot naar boven te fietsen.In Halleux na 60km was het tijd voor een terasje .Want onze vlaamse rijsttaartjes waren we niet vergeten en met een lekkere koffie op een een met zon overgoten terasje kan dat smaken , en we waren niet de enige die er zo over dachten wan de terasjes zten allen afgeladen vol.En nu konden we aan het echte werk beginnen .Met de COTE DE WANNE op 63km was meteen de de toon gezet een berg van 2200m lang maar met stijgings percentages van 7.5% tot 13% was deze al minder vlot naar boven te fietsen . De afdaling die er op volg de was spectaculair met snelheden van boven de 70km waren we vlug aan de eerste controlle plaats die op 65km lag .De Isostar dranken gingen vlot naar binnen met zulke temperaturen want drinken zou zeer belangrijk worden vandaag . En nu op naar de volgende uitdaging.Eentje waar we allen een beetje schrik van hadden COTE D'AMERMONT een monster van 3600m met een gemiddeld van 6% maar met stukken van 21% kon deze tellen, daar zagen we de eerste stilvallers en met deze warmte zouden het niet de laatste zijn .DRINKEN DRINKEN dat zouden we moeten blijven doen en dat dat hebben we ook gedaan.87km ver en daar was de volgende al in Stoumont COTE DE ROSIER 4500m lang en 12% zwaar nog ene die kon tellen en met deze warmte was het nog zwaarder .Na een snelle afdalling was het terug tijd om nog eens het inerlijke te bevoorraden met drank en spijs op een leuk terasje die we in deze streek niet ver moesten zoeken.Met 90km op de teller konden we verder rijden naar de helling nummer 8 de COTE DE XHIERFOMONTeen heuvel van terug 3000m en rond de 8% .Maar afdaling die erop volgde was eentje om vingers en duimen van af te likken met haarspeld bochten zoals in de echte cols en met snelheden ver boven de 70km en dit kilometers lang ,voor dit alleen al zou ik de heuvel terug oprijden wat een afdaling.Met nog 20km te gaan tot de volgende controle langs relatief vlakke wegen konden we eindelijk het tempo een beetje opdrijven en genieten van de streek .Met een sliert Nederlanders in ons wiel bereikten we de tweede controle waar de Isostar rijkelijk vloeide .Na alles nog eens goed te hebben vol getankt konden we aan het laatste deel van deze zware maar zeer mooie rit beginnen.Op amper 1km van de controlle lag de gevreesde COTE DE LA REDOUTE 2000m lang gemiddeld 10% en maximum 20% .Moet deze berg gevreest worden ja en neen als men deze met verstand naar boven fietst neen anders ja.Hoe ik deze heuvel zou moeten om schrijven ,4x de Patersberg op want zo liggen er 4 stukken op LA REDOUTE maar gelukkig zonder de kasseien.De laatste helling COTE DU HORNAY 1100m lang en gemiddeld 8% was nog even op de tanden bijten en dan in volle vaart naar de aankomst.Blij ,moe ,voldaan ik weet niet hoe ik het moet om schrijven hoe we ons voelden aan de aankomst. Het was de mooiste rit die we al ooit gefiets hebben het was de zwaarste rit die we ooit gereden hebben dit smaakt naar meer .Dit zijn ritten voor echte wielertoeristen die geen enkele uitdaging uit de weg gaan .
Omlopen Der Schelde en Zwalmstreek Voor ons vetrek naar het verre Luik gaan we eerst een beetje losfietsen in Merelbeke De rit van 25km lijkt ons idiaal .Na de zware donderdagavond training in Go-Fit moeten we de benen een beetje laten rusten voor zondag .Zaterdag middag gaan we dan een stukje van het parcour L-B-L gaan verkennen .met name de zware COTE DE LA REDOUTE.Na deze verkenning gaat het dan richting hotel voor een lekker avondmaal en hopelijk een rustige nacht Later meer over L-B-L
Oostvlaamse bergen is een rit die start in Ronse en is tevens een klimbrevet .De tocht is 70km lang en dus idiaal voor een zondag morgen.Het groepje bestond uit de gebruikelijke 4 die allen mooi op tijd waren aan cafe ou bon repons.Na de inscanning konden we beginnen aan de rit.Volgens het route plan waren er maar 7 hellingen waaronder één bekende DE FOREEST al de andere bulten waren minder bekent maar daarvoor niet minder mooi of zwaar.De KARNEMELKBEEKSTRAAT na amper een paar kilometer de hebben gefiets kwam voor sommige iets te vroeg .Deze lange niet te zware klim verteerden we allen vlot .Het was vandaag ook genieten van het vlaamse landschap tot aan Melden toen moest er weer gewerkt worden DE ROTELENBERG is het klein broertje van de Koppenberg die er juist ligt.Maar de uitloper DE ELSTSTRAAT hadden we niet zien aankomen ,allen waren we verrast van deze helling.Met amper 17 km op de teller lag in Etikhove de 4de helling DE KLEISTRAAT deze niet te zware bult gingen allen vlot naar boven.Via een zeer lange afdaling ging het richting Maarke-Kerkem waar tevens ook de 5de heuvel lag de KAPELLEBERG deze onbekende maar zeer mooie helling was voor mij echt een verrassing,wat een zware bult als men de verkeerde versnelling neemt.De controle in cafe stad Oudenaarde op 30km was prima gelegen zo mooi in het zonnetje.De koffie met rijsttaartjes smaakten dubbel zo lekker op het terrasje .Na de stop lag in Ename de BOSKANT deze kuitenbijter met zijn 12% was voor een paar onder ons een kompleete verrassing maar gelukkig niet te lang Met nog één zware heuvel te gaan op 50km de FORREEST die we allen al een paar keer naar boven hadden gefietst zat de rit er bijna op .Met nog een paar leuke afdalingen waren we vlug terug aan de startplaats .Deze rit was idiaal als laatste training voor volgende zondag .Met L-B-L in het achterhoofd werd er soms nog een flink de pees opgelegd. Het was vandaag een prima ritje om het weekend mee aftesluiten na 4 dagen van fietsten Groetjes Dirk
Grinta Challenge La Tournay was de volledige naam van de rit .Met startplaats in het verre Doornik een streek waar we nog nooit gefietst hadden,tot vandaag.De startboog stond aan het voetbal stadion met een enorme parking,die afgeladen vol stond met diverse nationaliteiten.Vandaag gingen we voor de 105km lange toch.Een rit met 11 hellingen (op papier)en 2 stops.Vanaf de eerste km was het al duidelijk dat de 11 hellingen er veel meer gingen worden.Wat men hier verstaat als vals plat is in Oostvlaanderen klimmen.Steeds gingen de wegen mee met het glooiend landschap( en nog niet een klein beetje ook).De eerste helling LE VERT BOIS op 12 km was een leuke opwarmer amper 400m lang maar wel 12% steil.De 2 de helling was al van een gans ander kaliber LE TROU ROBIN 900m lang en 17% max daar zagen we de eerste slachtoffers van de dag en dat na amper 23km op de meter.In Frasnes hadden we onze eerste stop op 30km ,vandaag geen stroopwafels maar wel isostar repen.Na deze welgekomen stop ging de rit verder richting Les Communes waar de 3e heuvel lag de SAULE PENDU 1100m lang voor ons nog geen probleem voor andere steeds moeilijker met nog maar 37 km op de teller ging deze rit een uitputting worden . MT MAINVAULT als 4de helling was een van de lichtste van de dag .Nr 5 op 48 km was weer een kuiten bijter 1200m lang en 15% .Met nog 1 zware helling te gaan op 57km LE ROSSIGNOL met zijn 16% die we met moeite zijn op gereden .De teperatuur en de slechte wegen begonnen hun tol te eisen .Helling 8 en 9 LE GRINQUIER en LA CROISETTE waren niet te lastig maar met 70 km al in de benen is elke helling zwaar .De stop terug in Frasnee na 78km was meer dan welkom de drink bussen werden nog eens goed bijgevuld met isostar voor we aan het laatste deel van de tocht konden beginnen Het laatste stuk was er één die kon tellen ,nog nooit zoveel slechte wegen gehad .Putten ,kuilen en bulten en dat kilometers lang maar wel zeer rustig met mooie vergezichten.De laatste heuvels COL JUBARU en de zeer zware MONT SAINT AUBERT lagen amper 600m uit elkaar en met 100km op de meter was puffen en zuchten om boven te komen .Met nog maar 6 km te gaan in dalende lijn richting aankomst waren we blij dat we deze rit gereden hadden.Na 7jaar steeds rond de zelfde kerktorens te hebben gefietst is het een openbaring dat er nog zo veel andere en zeer mooie ritten bestaan. Groetjes Myriam&Dirk
1Mei dag van de arbeid .Volgens de weervoorspellers zou het een dag van arbeid worden.wind veel wind Na het drinken van de koffie in de kantiene van de Gentse roei verenging waar vandaag de start plaats was Met 5 hadden we ons laten inschrijven voor de 105km tocht.Volgens het route verslag waren er maar 2 echte hellingen vandaag ,dus dat word een makkie vandaag (dachten we) De eerste 15 km waren vlak en de wind viel nog goed mee .Vanaf Bottelare werd het anders alle wegen waren nu allemaal vals plat en met de wind in het nadeel en begon de rit steeds zwaarder te worden.Via Melsen en Makkegemen zo verder naar St-Maria-Latem waar we onze eerste stop hielden in het IJZERKOT een soort taverne,cafe .De ijzerkot molen uit 16de eeuw was een oude brouwerij anex graanmolen en nu omgebouwd tot cafe.De binnen kant was even oud als de buiten kant maar wel gezellig .De vers gemaakte koffie was wat aan de slappe kant en de thee was ook ??? Maar de rijsttaartjes maakten alles goed.Na een beetje te zitten dollen werd het jammer genoeg tijd om weer verder te gaan.Voor het buitengaan vielen onze ogen op een volle mand met Mattentaarten en dat konden we niet weerstaan.Met allen een mattetaart op zak konden we de rit verder zetten.De wind begon steeds meer en meer een rol te spelen en het landschap ging maar altijd op en neer.In Maarke-Kerkem was de controlle plaats in een cafe vol rokers(en maar paffen).Sport en roken gaan niet samen dus een stopplaats zonder rook was aangenamer geweest.Na deze korte stop kon eindelijk het echte werk beginnen de EIKENBERG was de eerste van de 2 echte hellingen.Deze bult met zijn slecht wegdek was voor allen vlot te verteren.Via de VOLKEGEMBERG die we als afdaling kregen waren we zeer vlug aan de WOLVENBERG deze korte maar steile heuvel (19%) is een echte kuitenbijter. Een maal deze achter de rug ging het in een snel tempo richting aankomst Het was een mooie klassieke tocht zoals er vele zijn .De rit was wel zeer goed uitgepijld Groetjes Dirk
April begon kil en nat .Onze eerste groote afspraak was de RONDE VAN VLAANDEREN ,waar we 10 weken lang voor getraind hadden.De weersomstandigheden waren niet idiaal maar het kon slechter.Na 11u30 hadden we deze klus geklaard.Met ingedachten volgend jaar komen we terug.De 2de afspraak was de RIT VAN DE GOEVERNEUR in Zulte met de ronde nog een beetje in de benen en de wind in het nadeel was het een zware dobber en voor een paar te zwaar.De plezierfietstocht in oostakker met Ischa als kopman was een leuk tussen door ritje .PETER VAN PETEGEM CLASSIC als 3de zware rit was eentje die ook kon tellen met op papier 11 hellingen .De 11 hellingen bleken al vlug 23 bulten te zijn,gelukkig waren de weer goden ons beter gezind en was het eindelijk eens leuk fietsen onder een schuchter lente zonnetje.Op de rit van de CONINCK was het eindelijk zo ver de lente was in het land ,wat was het zalig rijden in de zon.Maar de kers op de taart was tijdends de DAVITAMON CLASSIC zon van beging tot het einde en een matig windje was dit het beste van de maand april.In deze maand zijn we nog meer naar elkaar toegegroeid.We verstaan en begrijpen elkaar steeds beter als of we al jaren samen fietsen.Sommige zijn voledig opengebloeid en het is leuk om te zien met welk plezier er word gereden.Dit beloofd voor de toekomst Groetjes Myriam&Dirk
De rit voor wielerfanaten met stevige conditie over 15 hellingen.Het knap uitgewerkte parcours krijgt jaarlijks veel lof.De 145km is een soort overgangsrit tussen korte vlaamse potenbrekers en lange cotes Wallons en telt maar liefst 1690m hoogtemeters dus dat belooft.Vandaag telt ons groepje 7 stuks waaronder 2 dames.Na de inscanning en de kauwtablet van davitamon konden we op weg.Vanaf de eerste meters was de zon reeds op post en met een matig windje beloofde het een mooie dag te worden.De eerste 15km waren vlak want het ging richting Scheldedijk,waar het tempo onmiddelijk de hoogte werd ingejaagd.Via het glooiende vlaamse landschap kwam na 18 km de eerste helling de DUISBEKE-TISSENHOVE 2500m lang maar met 4% stijging was deze vlot boven te rijden.22km ver en daar was de eerste van de 4 stops het was een bevoorading met alles er op en er aan, en veel volk zeer veel volk dit komt men maar zelden tegen.In Schorisse lag de VIJVERBEEK 1600m en 5%.Eens deze boven ging het aan een deftig tempo naar Flobecq en met nog maar 37km op de meter was daar reeds de 3de heuvel de GERONHELLING 650m lang en 7% stijging was deze al iets zwaarder maar voor niemand echt een probleem.De BRUYERE 1300m en terug eentje van 7% was terug een kuitenbijter die kon tellen.Na 45 km kwam LE MONTE 1500m lang en op papier maar 7% in werkelijkheid 15% stijging ,echt een moord bult.De 2de stop op 47km kwam als geroepen en terug was het een stop om vingers en duimen aftelikken(chocolade)op deze stop konden we ook gebruik maken van een bagage dienst .Nu begonnen we aan het zwaartse stuk van deze tocht met op 55km in Ellezelles de 6de beklimming van de dag de HOGE DEURNE terug eentje van 2500m lang en 10% was deze voor ons groepje zo kort na de stop geen te zwaare klim.COTE DE L'ESCALLETTE 1200m en 7% was terug een stevige klim Maar op 69km lag er wat anders op ons te wachten deze helling de HAMEAU DES PAPINS 1200m lang en met 16% stijging was deze de zwaartste van de dag .Via een zeer snelle afdaling ging het richting Buissenal Waar we onze traditionele stop hielden voor koffie en rijsttaartjes(geen thee te verkrijgen)Na deze leuke stop waar we zeer welkom waren .Gingen we voor de nr 9 de BOURLIQUET op 77km kon ook tellen 1400m en 14% zwaar begon voor een paar door te wegen.LE MONTS en de HAMEAU DE GRANDRIEU kwamen zeer snel na elkaar.De nummer 12 de CINQUANT 1500m lang en 4% zwaar was terug voor iedereen vlot naar boven te fietsen.De 3de stop na 95 km was idiaal om de drinkbussen bij te vullen en ons in te smeren met zonnecreme ,de armen en benen begonnen rood te zien van de eerste echte lentezon.Helling 13 DE HOTONDBERG 2100m en 17 % was de laatste zware helling van de dag.Helling 14 en 15 was na al die km voor de ene vlot en voor de andere minder vlot naar boven te rijden Na de 4de stop in Huise was het nog 15 km ver naar de aankomst .De laatste 10km op vlakke wegen werd het tijd om nog eens goed door tetrekken met snelheden boven de 35km waren de laatste km vlug achter de rug .Na het in ontvangst nemen van ons pakket en de spaghetti die we geserveert kregen kon de dag niet meer stuk Het was één van die ritten om niet te vergeten.Goed gezelschap zeer mooi parcour en niet te vergeten de zon wat kan een mens nog meer wensen
Voor deze ritten verlangd men de maandag al na de zaterdag